Hmm oke, maar nu moet ik dus 170 euro betalen voor 1 gesprek dat heeft plaatsgevonden. Ik heb destijds aan de behandelaar gevraagd hoeveel een gesprek ongeveer zou kosten. Dit wist ze niet, maar boven de 85 euro kon het niet zijn...quote:Ten eerste wil ik je graag onze excuses aanbieden voor de late reactie op jouw klacht. Omdat vele mensen nu op vakantie zijn, is de afhandeling van de vragen / klachten nogal vertraagd.
Je vraagt aan ons hoe het komt dat er een bedrag van ¤ 509,59 is gedeclareerd bij jouw verzekering terwijl je maar één gesprek hebt gehad.
Voor het werk dat wij doen, zijn door de verzekeraars vaste tarieven bepaald die wij moeten hanteren wanneer wij declareren bij de verzekeraars.
Wanneer jij een afspraak maakt dan gaat er achter de schermen bij ons een heel traject in werking. Het gesprek wordt door de behandelaar voorbereid, het gesprek wordt besproken in een overleg waar meerdere behandelaren en een GZ-psycholoog bij aanwezig zijn en de administratieve ondersteuning voert verschillende taken uit. Al deze activiteiten worden omgezet in tijd waardoor er een bepaalde hoeveelheid minuten worden geregistreerd. Wanneer de activiteiten tussen de 200 en 399 minuten in beslag hebben genomen dat staat daar het standaard tarief van ¤ 509,60. In jouw geval zijn er 359 minuten geregistreerd en klopt dat dus met het bedrag dat aan de verzekering is gedeclareerd.
Ik kan me voorstellen dat dat je dit een nogal hoog bedrag vindt wanneer je maar één gesprek hebt gehad maar hopelijk begrijp je nu dat er voor één zo`n gesprek door ons meerdere activiteiten worden uitgevoerd.
Ik hoop dat ik een verhelderend antwoord op je vraag heb kunnen geven maar mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat graag.
Het gesprek heeft maximaal 60 minuten geduurd, als ik het mij goed herinner zelfs nog wat minder. De thee was gratis, maar de minuten dat ze die heeft lopen maken, die waren erg kostbaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:11 schreef kingtoppie het volgende:
Ik acht 359 minuten bedenktijd na 1 gesprekje nogal aan de hoge kant.... Wat een bloedzuigers. (Helemaal als je weet dat het hun vak is... En ze standaard plannetjes hebben die ze een klein beetje moeten bijschaven...)
Hoelang duurde dat gesprek?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Daarom: privatiseren! Gaan de prijzen omlaag en de kwaliteit omhoog!!!!
Stem VVD!
Naar een alternatieve verslavingskliniek mailen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Het gesprek heeft maximaal 60 minuten geduurd, als ik het mij goed herinner zelfs nog wat minder. De thee was gratis, maar de minuten dat ze die heeft lopen maken, die waren erg kostbaar.
Maar wat ik dus van mensen hier begrijp is dat ik hier niet zoveel aan kan doen? Die 360 minuten zal komen van de verschillende hulpverleners die erop hebben gezeten. Wat kan ik nog doen...
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......quote:Wanneer jij een afspraak maakt dan gaat er achter de schermen bij ons een heel traject in werking. Het gesprek wordt door de behandelaar voorbereid, het gesprek wordt besproken in een overleg waar meerdere behandelaren en een GZ-psycholoog bij aanwezig zijn en de administratieve ondersteuning voert verschillende taken uit. Al deze activiteiten worden omgezet in tijd waardoor er een bepaalde hoeveelheid minuten worden geregistreerd. Wanneer de activiteiten tussen de 200 en 399 minuten in beslag hebben genomen dat staat daar het standaard tarief van ¤ 509,60. In jouw geval zijn er 359 minuten geregistreerd en klopt dat dus met het bedrag dat aan de verzekering is gedeclareerd.
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!quote:
Of andersom, maar dat boeit me in dit geval nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stem VVD!
je hebt me overtuigd ik ga op VVD stemmen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regeltjes.... Regeltjes...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar ja maar er is nog geen echte concurrentie en als alle regeltjes weggaan dan is er pas een echte vrije markt en wordt alles beter! Echt waar!
VVD? Waarom? Die partij haat de vrije markt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stem VVD!
Dat lijkt mij alleen een beetje lastig te bewijzen. Maar wat ik vreemd vind is dat ik echt voor alles moet betalen zo lijkt het. De kannen koffie, oplosmelk en het rietsuiker voor het suikerdieet van hulpverlener Toos staan er nog net niet bij, zo'n idee krijg ik erbij.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......
En ziehier waarom dus de kosten van de gezondheidszorg in Nederland zo uit de pan rijzen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:25 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Dit is zo fout. Dat gesprek waar al die behandelaren e.d. bij aanschuiven, dat wordt mss een keer per week gehouden, waarbij je een puntje op de agenda bent. Om die gesprekstijd vervolgens 'met de vork' door te belasten aan alle personen die zijn besproken; dit klinkt als fraude......
Het is inderdaad veel geld, maar als je al hun kosten meeneemt kan het heel goed kloppen. Zo'n kliniek moet wel alle kosten doorrekenen want wie betaalt het anders? Na al die verzelfstandigingen en privatiseringen moeten dit soort clubs al hun inkomsten halen uit hun klanten, net als gewone bedrijven. De kannen koffie, oplosmelk en de rietsuiker voor Toos staan niet op de rekening, maar die betalen de medewerkers echt niet uit eigen zak dus dat zit al in de uurtarieven verwerkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:36 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Dat lijkt mij alleen een beetje lastig te bewijzen. Maar wat ik vreemd vind is dat ik echt voor alles moet betalen zo lijkt het. De kannen koffie, oplosmelk en het rietsuiker voor het suikerdieet van hulpverlener Toos staan er nog net niet bij, zo'n idee krijg ik erbij.
Ik vind het alleen lastig om mij tot iemand te richten, want de verslavingskliniek kan denk ik niet zoveel doen... wat kingtoppie zegt is misschien wel een goed idee, de zorgverzekeraar bellen. En anders CNN dat soort zenders.
Die boycot ik vanwege die communistische reclames.quote:
Ja, noem maar op ja. Praktisch ieder commercieel bedrijf zet de tering naar de nering, omdat er een klant is die bepaalt of de rekening wordt betaald afhankelijk van het product of de prestatie, en niet afhankelijk van de kosten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:01 schreef zakstront het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel geld, maar als je al hun kosten meeneemt kan het heel goed kloppen. Zo'n kliniek moet wel alle kosten doorrekenen want wie betaalt het anders? Na al die verzelfstandigingen en privatiseringen moeten dit soort clubs al hun inkomsten halen uit hun klanten, net als gewone bedrijven. De kannen koffie, oplosmelk en de rietsuiker voor Toos staan niet op de rekening, maar die betalen de medewerkers echt niet uit eigen zak dus dat zit al in de uurtarieven verwerkt.
Elk bedrijf/instelling heeft overheadkosten en vanaf een man of 10 ook overheadmedewerkers die betaald moeten worden uit de inkomsten en die bedragen kunnen flink oplopen. Gebouw, apparatuur, directie, PZ, noem maar op.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |