Misschien zijn er alien fotos binnenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:41 schreef QBay het volgende:
[..]
Mwa, of Curiosity zelf de server draait weet ik niet..wel dat Curiosity voor de overdracht van data afhankelijk is van de MRO. De datasnelheid tussen Curiosity en de MRO wordt maximaal 2Mb/s, maar is momenteel ergens rond de 200KB/s als ik het goed heb. Overigens vliegt de MRO elke twee uur over de rover heen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:38 schreef Qunix het volgende:
[..]
Serieus?!
Dat lijkt mij heel sterk...
Als het waar is, wat een faal!
Radar of doppler radar die naar beneden gericht is laat je zien hoe ver je van de grond bent en hoe snel je er naar toe gaatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:01 schreef firefly3 het volgende:
Ik vraag me af hoe die hoogte sensoren werkten, hoe dat ding wist hoe hoog het zat. Naja ik weet ook niet hoe het in de vliegtuig werkt?
Geloof dat de viking een 35 Kilometer naast het mikpunt zat, 200 meter op die afstand, dat is fenomenaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Damn, uiteindelijk zaten ze maar 200 meter naast de gesimuleerde landingsplek. Dat is echt zo weinig. Ik geloof dat ze rekening houden met een uitwijking van een kilometer, dus dat ding is echt extreem precies geland.
Inderdaad dit is werkelijk een fenomenale prestatie!! Bijna niet te bevatten eigenlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat de viking een 35 Kilometer naast het mikpunt zat, 200 meter op die afstand, dat is fenomenaal.
Dat is vanuit Housten iemand midden in zijn linkeroog raken in Amsterdam, en dat is onderdreven
Bullseyequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat de viking een 35 Kilometer naast het mikpunt zat, 200 meter op die afstand, dat is fenomenaal.
Dat is vanuit Housten iemand midden in zijn linkeroog raken in Amsterdam, en dat is onderdreven
Dat is niet het geval, zeiden ze een paar dagen geleden in de briefing. Net als je thuis een update/upgrade installeert van je OS, dan kan je niet tegelijkertijd wat met Photoshop stoeienquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:02 schreef Rmie het volgende:
Komende dagen wordt o.a. de software geupdated; tot en met sol 8. Ben benieuwd of er in die tijd ook mooie nieuwe foto's binnenkomen
Thxquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Radar of doppler radar die naar beneden gericht is laat je zien hoe ver je van de grond bent en hoe snel je er naar toe gaat
En dan als een kind zo blij kijken, wat een heldquote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:19 schreef Pek het volgende:
[..]
En dan als een kind zo blij kijken, wat een held![]()
Die blonde wil ik wel een EDL geven, trouwens
Klopt, zo'n 1,5 mile (2,4 km):quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 01:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Volgens mij was het niet 200 meter hoor? In elk geval meer dan een mile.
http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/images/?ImageID=4395quote:The red "X" marks the spot where NASA's Curiosity rover landed on Mars. Early estimates made immediately after the rover landed (green diamond) indicated the rover touched down about one-and-a-half miles (2.4 kilometers) from the point it was targeting, to the left and out of sight on this graphic. This is well within the targeted landing region, called the landing ellipse, marked by the light blue line. Later after landing, images from the High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) on NASA's Mars Reconnaissance Orbiter (not shown here) were able to pinpoint the rover's precise location, as shown by the red "X."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |