Dat had ik dus ook! Ik lees hier van leeftijdsgenoten of nog veel jongere kindjesquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik dacht al dat Stef de laatste der Mohicanen was, haha! Met al die blije berichten van jongere kindjes die al heul zindelijk aan het worden zijn voel ik me wel een beetje stom, ofzo. Alsof we iets verkeerd doen..
Die ''vrij'' van Vrije school, zo vrij is het juist helemaal niet (niet dat ik daar geheel vanuit ging hoor) het doet mij toch wat te godsdienstig aan, die leer van Steiner. Het doet vooral E. wat aan een sekte denken met opgelegde dingen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt leuk, Poppejans! Waarom zou je dat niet als school willen voor Wolf?
Ik merk dat hier ook, er zijn al meerdere kinderen 4 jaar geworden in de maanden dat hij er heen gaat, en vooralsnog is dus echt geen enkel kind daarvan doorgestroomd naar de vrije school kleuterklasquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:58 schreef -Spring het volgende:
Dat is precies de reden waarom mijn moeder er destijds voor gekozen heeft om mij enkel naar de vrije kleuterschool te doen, Poppejans.
Hier komt ze soms wel iets mee naar huis... maar dat zou idd wel wat spannender/vaker mogen..quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat vind je van die methode lamb? Er wordt bijv weinig geknutseld met piramide, mis je dat niet?
Het werken met thema's vind ik wel erg goed! Verder krijg ik echter niet zoveel van het piramide project mee. Dyon heeft regelmatig tekeningen in zijn mandje liggen, maar idd niet zoveel 'bijzondere' knutselwerkjes. Kyllian neemt van de BSO veel meer mee terugquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:45 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Ben wel heel benieuwd of ik er nu meer van ga merken nu ze 2+ is... daarvoor is Piramide natuurlijk leuker dan voor de kleintjes... En ook is ze net van een 1-4jaar groep naar en 2-4jaar groep gegaan.. Dus daar hebben ze wel iets meer mogelijkheden...
Meimel wat vindt jij?? (Dyon en O. zitten op tzelfde kdv Karin)
Hier ook in de nieuwsbrief (maar volgens mij niet altijd vooraf aan een thema) en in het schriftje een verslagje. Er wordt sowieso wel wekelijks in het schriftje van de kinderen geschreven. Vaak lees ik ook pas achteraf het thema hoor of zie ik het aan de knutselsquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En hoe weten jullie als ouders welk thema er aangeboden wordt? Hier krijgen de ouders een nieuwsbrief per mail, krijg niet het gevoel dat ze het lezen. Zowiezo boeit het de meeste ouders niet zo wat we aan piramide doen, als het kind het naar zijn zin heeft vinden ze het wel prima verder.
Owja thema hangt hier ook nog eens op de deurquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij beide organisaties die wij hebben/hadden hier deden ze helemaal niet aan schriftjes helaas![]()
Thema's hangen hier altijd op de deuren aangekondigd met posters e.d.
Wel een heleboel spellingsfoutenquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:37 schreef -Spring het volgende:
Stond er in jullie schriftjes ook in elke verhaal minstens drie keer het woord 'heerlijk'?
Ik lees de nieuwsbrief wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En hoe weten jullie als ouders welk thema er aangeboden wordt? Hier krijgen de ouders een nieuwsbrief per mail, krijg niet het gevoel dat ze het lezen. Zowiezo boeit het de meeste ouders niet zo wat we aan piramide doen, als het kind het naar zijn zin heeft vinden ze het wel prima verder.
Ik ben zo blij om dit te kunnen lezen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:05 schreef _Bar_ het volgende:
Hier werken we via kleine stapjes, er word echt naar het kind gekeken en op de ontwikkeling passen ze de werkjes aan.
En hier krijgen we de verslagen via schriftje.nl
kleine groepjes, met fysio,logo, soort van gymen, veel buitenspelen, werkjes gemaakt, en veel 1 op 1 spel.
Morgen word mijn kleine man gewoon al 3![]()
![]()
onvoorstelbaar dat de 3 jaren voorbij gevlogen zijn, veel meegemaakt, en nu lijkt alles beetje bij beetje op zijn plek te vallen.
Chan gecondoleerd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:04 schreef Chan het volgende:
Hier op het kdv ook Piramide, en ik vind het best een aardige methode. Ze stappen nu ook over op de nieuwste versie van Piramide. Er wordt wel geknutseld, niet echt super veel, maar toch wel regelmatig. De nieuwsbrief over het thema krijgen we nog steeds op papier. Wat mij vooral opvalt is dat de leidsters er bij het ophalen zelf niet zo heel erg veel over zeggen wat ze precies met het thema gedaan hebben als ik vraag hoe het gegaan is die dag.
Morgen neem ik hem mee naar mijn Opa, die is overleden.. Woensdag is de uitvaart, dan past een vriendin op. Ik heb lang (nou ja, voor mijn gevoel dan) getwijfeld over wat wijsheid is. Hij kent mijn opa niet heel goed, was altijd erg verlegen voor hem, maar hij heeft wel heel goed in de gaten wie het is. Dus enige vorm van afscheid leek me dan wel handig.. Maar ik blijf twijfelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vandaag houden we het lekker rustig, net opa en oma zijn even om de koffie geweest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Incantrix het volgende:
Och lieve Chan, wat naar. Dikkeen sterkte ermee.. De enige ervaring die wij op dit gebied hebben is met Gabriël en van hem heeft Stef wel zelf afscheid genomen. Dat wil zeggen, hij vroeg of hij de baby mocht zien, heeft even samen met ons gekeken en toen was het goed. Ik twijfelde ook heel erg, maar uiteindelijk was de gelegenheid ernaar om hem erbij te laten zijn (alle mensen die vaak op hem passen, dus opa's, oma's en oom/tante kwamen ook afscheid nemen, als dat niet het geval was geweest zouden we hem niet mee hebben genomen). Ik ben blij dat het zo is gegaan.
En weer volkomen omgekeerd: Bar en Roy, enórm gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal! Wat fijn dat alles op z'n plek lijkt te vallen nuVier maar lekker feest vandaag
![]()
Vieren jullie het ook vandaag?
overgrootvader (de opa van papa)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:43 schreef Tinuviel het volgende:
Bar en Roy gefeliciteerd!
Chan, wat moeilijk! Gecondoleerd! Jair was toen op jonge leeftijd al mee naar de crematie van zijn opa, dat was ook met name vanwege de borstvoeding. Hij snapte er niet veel van.
oh ja idd. Stomme fout van mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:54 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
overgrootvader (de opa van papa)
chan, gecondoleerd
Hij zit niet vast, maar staat wel stabielquote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:20 schreef Lamb29 het volgende:
Meimel die is wel mooi idd! Zit hij nog op een bepaalde manier vast??
Heel ruim is onze wc alleen niet.. dus twijfel een beetje of het een sta in de weg is of juist handig..
Haar tijdelijk is vaak nogal langquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:53 schreef _Bar_ het volgende:
En gewoon tijdelijk beide apen in bed leggen Bleie?
Toen bij de praxis volgens mij, maar hij stond laatst ook in de gamma folder..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:20 schreef Lamb29 het volgende:
Hmmmm wat een gepas en gemeet... Vind die met die 2 wcbrillen in 1 wel erg mooi... Weet je waar ze die vandaan hebben mamapurk?
Wij hebben maar 1 wc dus mag zoiets ook best...
Heel ruim is onze wc alleen niet.. dus twijfel een beetje of het een sta in de weg is of juist handig..
Hoe heet het? Dan kunnen we er op googlenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:52 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, thnxWe hebben net met een aanbieding 6 pakken luiers gekocht, in het kader van 'we rekenen nog maar even nergens op'
Oeke, fijn dat de ogentest goed ging én dat hij niet op bed heeft geplast!En ja, ik denk dat we dat wel gaan doen, hij is er zo stellig in (ook als je het op een ander moment vraagt komt dit antwoord weer naar voren. Net als of hij een broertje of zusje krijgt trouwens, hij is ervan overtuigd dat hij een zusje krijgt)..
Stef heeft vandaag zijn eerste echte spel gekregen, zo schattigHij is er al bijna een uur zoet mee. Er zitten plastic beestjes bij, en blokjes waar je ze in kunt doen en daar staan dan ook kleuren op, zodat je met de kleurendobbelsteen dingen kunt en het is verdomde moeilijk te omschrijven, sorry
Wel superleuk hoor
ja, nou moet ik die natuurlijk ook hebben!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:01 schreef Incantrix het volgende:
Ludanimo (even de doos gecheckt, die had ik net niet bij de hand), dit is 'm
Oh, die twee hebben we ook allebei bekeken inderdaad, en nog een spel over een boomgaard waar je het fruit in de bomen moet redden van een vogeltje die alles op wil etenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:53 schreef Lamb29 het volgende:
Ohh die is leuk Incan!
Haba heeft ook heel leuke spellen vanaf 2 jaar...
O. heeft deze gekregen voor haar verjaardag:
Dier op dier
En ik denk dat ik deze ook ooit perongeluk koop
Kukeleku
quote:
Toch raar hoe ze zo vlug iets oppikken en er een gewoonte van maken.quote:L móet ook een rietjesbeker met water in d'r bedje hebben staan. Ze drinkt er alleen nooit uit; is puur een gewoonte. Daarom had ik 'm laatst ook zo lang laten staan dat alg in groeide.
Bij ons past de wc verkleiner v/d hema wel op de wc.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:20 schreef Lamb29 het volgende:
Hmmmm wat een gepas en gemeet... Vind die met die 2 wcbrillen in 1 wel erg mooi... Weet je waar ze die vandaan hebben mamapurk?
Wij hebben maar 1 wc dus mag zoiets ook best...
OMGquote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:51 schreef -Spring het volgende:
L móet ook een rietjesbeker met water in d'r bedje hebben staan. Ze drinkt er alleen nooit uit; is puur een gewoonte. Daarom had ik 'm laatst ook zo lang laten staan dat alg in groeide.
Testen om te zien wat ze zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk echt apetrots was op mijn kleine stoere man toen hij die links-rechts-uitspraak uithaalde. Belachelijk natuurlijk want het is maar links en rechts
[..]
[..]
Toch raar hoe ze zo vlug iets oppikken en er een gewoonte van maken.
Wat is de ogentest eigenlijk? Testen op ver- en bijziend of iets anders? Toen Thomas 2 jaar was (althans, ik denk toch dat het de laatste keer was dat ze dat getest hadden) hebben ze met een lichtje in zijn ogen geschenen. Ik dacht dat het was om te testen op een lui oog.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:47 schreef Bleie het volgende:
[..]
Haar tijdelijk is vaak nogal lang.
Ik vind die spelletjes allemaal zo leuk! Maar wat zijn ze duur zeg!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:09 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh, die twee hebben we ook allebei bekeken inderdaad, en nog een spel over een boomgaard waar je het fruit in de bomen moet redden van een vogeltje die alles op wil etenDat wordt vast onze volgende aankoop
Asy, wij hebben op dit moment nog niets gedaan met het spel-element, maar hij vind het enorm leuk de dieren onder de blokken te verstoppen, dan met de dobbelsteen te gooien en het gegooide dier te gaan zoekenEn stapelen met de blokken was ook leuk!
De spelletjes die Lamb noemde zijn wat goedkoperquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik vind die spelletjes allemaal zo leuk! Maar wat zijn ze duur zeg!
Vraag me ook af of Harry ze leuk vindt. Of laten we het anders formuleren: of hij er het geduld voor kan opbrengen
Wij hebben Nijntje voert de dieren.
Hij vindt het leuk om de dieren te 'voeren' en heel erg hard aan het wieletje te draaien
Bar, wat klinkt dat leuk!
Hahahaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, daar ben ik nu ook mee begonnen, miss, zeggen dat ik niet zo aangesproken wil worden. Het helpt wel, soms.
"Ivan, ik wil niet dat je zo'n toon tegen me aanslaat. Een beetje eerbied, graag, ik ben je moeder."
"En ik ben Ivan Max Mulder, ik ben je kindje!"
Tja, valt weinig tegenin te brengen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, daar ben ik nu ook mee begonnen, miss, zeggen dat ik niet zo aangesproken wil worden. Het helpt wel, soms.
"Ivan, ik wil niet dat je zo'n toon tegen me aanslaat. Een beetje eerbied, graag, ik ben je moeder."
"En ik ben Ivan Max Mulder, ik ben je kindje!"
Tja, valt weinig tegenin te brengen.
Ow, ik ben het zeker met je eens overhet gebruik van woorden. Ik pas me ook nauwelijks meer aan, en als ik een woord gebruik dat ze niet zo goed snapt of nog niet ken, leg ik het gewoon uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ja hoor, Poppejans. Voor een kind is "eerbied" echt niet moeilijker dan "lief" of zo. Het is gewoon een woord. Ze zijn sponzen op deze leeftijd. Als je een woord, ook een moeilijk woord, vaak genoeg in context gebruikt dan weten ze de betekenis zo. Ik pas mijn taal nog nauwelijks aan aan Ivan.
In dit geval was het wel met een knipoog, hoor. Maar het zou me niets verbazen als hij de volgende keer tegen me zegt: "Mama, niet boos zijn op me! Een beetje eerbied graag!"
I knowquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Zoals ik al zei, Miss, het was met een knipoog.
Dat vind ik ook stom, iets zeggen wat helemaal niet kloptquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:42 schreef nytar het volgende:
dat aanpassen snap ik überhaupt niet...je wil toch altijd duidelijk zijn naar je kind?
Laatst hoorde ik een moeder zeggen dat het sanquin pelikaantje een eend was. Want pelikaan is zo lastig?!
Oh god ja, dat doe ik ookquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:56 schreef Sorbootje het volgende:
En B. en ik hadden het er gisteren nog over hoe we ons taalgebruik ook niet meer aanpassen aan Isabeau. Is nergens voor nodig, want ze begrijpt uitstekend wat we zeggen. Het enige waar ik mezelf nog regelmatig op betrap is dat ik mezelf aanduid met 'mama'. Zo van: "Mama gaat even je haren kammen". Daar moet ik eens mee ophouden.
Tja ik weet ook gewoon echt niet hoe ik erop moet reageren en vooral hoe B. erop moet reageren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:56 schreef Incantrix het volgende:
Herkenbaar Sorbo, althans, het commanderen dan. Als Stef dat doet (of als hij begint te 'miepen' om zijn zin te krijgen) zeggen we dat hij het ook gewoon kan vragen en dat we dan wél naar hem luisteren. Meestal werkt dat heel goed, mocht het niet zo zijn gaan we op ignore-mode. Wat ze bij B. doet doet Stef ook héél soms wel eens bij één van ons en dat voelt inderdaad echt naar, maar ik heb daar ook nog geen goede handelswijze in gevonden eigenlijk
Mh dat geloof ik ook absoluut, misschien moet ik eens bewuster opletten of ik het eigenlijk (nog) veel doe, dat aanpassen als ik tegen hem praat.Ik geloof ook best dat hij wel begrijpt wat ik zegquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Maar Poppejans, als je erover nadenkt: een kind moet alle woorden leren. Abstracte begrippen zijn vanzelfsprekend lastiger dan concrete woorden. Maar "lief" is net zo abstract als "met eerbied". Voor jou doet dat laatste misschien ouderwets, houterig of ietwat statig aan. Maar kinderen kennen betekenissen en connotaties nog niet en hun potentieel om nieuwe woorden te leren is groot.
Uit onderzoek blijkt telkens weer dat voorlezen op jonge leeftijd gunstig is voor de latere taalontwikkeling. Dat komt doordat er een ander soort taal in voorkomt dan de taal die ouders gewoon zijn te gebruiken. Ze refereren dan meestal aan de onmiddellijke situatie; de taal in boeken is abstracter, academischer en staat los van de onmiddellijke context. Pedagogen moedigere ouders aan meer van dat soort taal te gebruiken.
Omdat ik het niet leuk vind dat als we met zijn drieën aan tafel zitten ze B. naar de bank dirigeert met zijn bordje, omdat ze alleen met mama wil eten. B. hoort er ook bij. Daarnaast verlangt ze allemaal dingen van mij die ik ivm mijn bekken en buik gewoon niet meer zo makkelijk kan doen. B. kan haar veel beter verschonen bijvoorbeeld, maar zelfs als ik dat benoem en uitleg maakt ze daar een drama van.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef miss_sly het volgende:
Wat Bleie zegt: als het kan, erin meegaan, en anders (ook op de bank zitten) zeggen dat de bank voor iedereen is en als ze niet naast B wil zitten, ze zelf ergens anders kan gaan zitten.
S heeft ook wel eens dingen waarvan ze liever heeft dat de een dat doet/regelt/geeft/etc. en indien mogelijk, gaan we daarin mee. Waarom zou je er een strijd van maken, als dat niet nodig is?
Storend is een groot woord, maar Isabeau is die manier van communiceren zelf al lang en breed voorbij. Spreekt over ik en jij etc.. En dan kom ik aan met mijn Jip en Janneke taalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:01 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mh dat geloof ik ook absoluut, misschien moet ik eens bewuster opletten of ik het eigenlijk (nog) veel doe, dat aanpassen als ik tegen hem praat.Ik geloof ook best dat hij wel begrijpt wat ik zeg
Sorbootje, vindt jij dat storend dan, bedoel je dat je eigenlijk liever over jezelf als ''ik'' wil praten ipv mama?
Ik zeg ook altijd ''mama'' ipv ''ik'' als ik tegen Wolf praat, dat hou ik ook wel zo voorlopig, het is zo
Ik vind afwijzen wel een groot woord, eigenlijk. Zo voelt het waarschijnlijk zeer zeker wel, maar ik denk dat het voor een kind veel meer een kwestie is van grenzen verkennen. Wat kan ik allemaal bepalen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:02 schreef Bleie het volgende:
Ik vind het zelf vooral belangrijk dat de ouder die niet afgewezen wordt, er ook wat van zegt / wat mee doet, en laat merken aan het kind dat het niet oké is om de ander af te wijzen.
Eikeltjes zijn het!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp je dilemma wel, Sorbootje. Ivan trekt ook erg naar mij toe. Hij zegt dan bij het slapen bijvoorbeeld dat papa geen liedje mag zingen en weg moet. De grens tussen wat een kind mag bepalen en wat niet is niet altijd eenvoudig. Daar komt ook nog bij dat het voor jou nu handiger is als je lief meer met haar kan doen. En tja, kinderen hebben daar totaal veen boodschap aan, met hun egocentrische wereldbeeld.
Ja, dat zeg ik toch ook? Ze moeten dat alleen nog leren, dat hun wil niet altijd wet is. En dat leren ze door tegen de grenzen aan te lopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:18 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben het overigens met je eens Miss Sly, ik vind ook dat ze sommige dingen best mag bepalen, maar er zijn gewoon ook grenzen. Zoals bv dat samen eten.
Ja ik ben het ook gewoon met je eensquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook? Ze moeten dat alleen nog leren, dat hun wil niet altijd wet is. En dat leren ze door tegen de grenzen aan te lopen.
Zou daar het "probleem" misschien liggen? Ze snapt dat je een dikke buik hebt, dat er een baby in zit en dat er tijdelijk iets verandert (je bent minder fit dan normaal). Misschien trekt ze doordat ze door die verandering angstig is juist meer naar jou toe en schakelt ze B als het ware uit omdat ze de zekerheid heeft dat hij wel blijft. Maar misschien denk ik te moeilijk...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Omdat ik het niet leuk vind dat als we met zijn drieën aan tafel zitten ze B. naar de bank dirigeert met zijn bordje, omdat ze alleen met mama wil eten. B. hoort er ook bij. Daarnaast verlangt ze allemaal dingen van mij die ik ivm mijn bekken en buik gewoon niet meer zo makkelijk kan doen. B. kan haar veel beter verschonen bijvoorbeeld, maar zelfs als ik dat benoem en uitleg maakt ze daar een drama van.
Oh, ja, ik krijg altijd Thomas, dat is het kleine lelijke treintje dat niet onder de brug doorpast, hij krijgt Percy met álle wagonnetjesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben al lang blij als ik bij de gratie gods één treintje mag aanraken tijdens het spelen. "Mama, jij bent Lady, ik ben alle andere treintjes." "ALLEMAAL!"
Ah das een ander verhaal. Jeutje wat is ze toch een vlotte prater!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:07 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Storend is een groot woord, maar Isabeau is die manier van communiceren zelf al lang en breed voorbij. Spreekt over ik en jij etc.. En dan kom ik aan met mijn Jip en Janneke taal
Het is bij ons het speelgoed waar het allermeest mee gespeeld wordt, dus zo nu en dan investeren we in zo'n treintje. Daarnaast heeft ze de oude thomas-treintjes van haar grote broer gekregen. Ze gaan zelfs mee naar bedquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:34 schreef Incantrix het volgende:
Whaha, stoere chick! Stef heeft niet heel erg veel treinen en zijn énige echte Thomas-treintje heeft hij geslooptGelukkig kan hij willekeurige andere treinen ook gewoon diezelfde namen geven
Stef speelt ook heel erg veel met zijn treinbaan, maar hij speelt gewoon met de treintjes die hij al heeft zeg maar. De laatste tijd hebben we eigenlijk bijna geen speelgoed voor hem gekochtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:39 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Het is bij ons het speelgoed waar het allermeest mee gespeeld wordt, dus zo nu en dan investeren we in zo'n treintje. Daarnaast heeft ze de oude thomas-treintjes van haar grote broer gekregen. Ze gaan zelfs mee naar bed
Ik vind dat bij Nathan echt heel erg meevallen. Hij heeft 2 bakken duplo en verder wat autootjes, trekkertjes, een stofzuigertje en nog wat knutselspullen oh en heeeeel veeeeel boeken (zoveel leest ie nou ook weer nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom? die kinderen komen toch al om in het speelgoed door verjaardagen etc..
Jah, kweenie, we zijn het allebei gewoon een beetje vergeten ofzo. Hij kan nog steeds goed uit de voeten met wat hij heeft, dus dan denk je er verder niet zo over na, terwijl het best leuk is om soms eens wat nieuws te krijgen voor hem, weer eens een ander spel bedenken en zulksquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom? die kinderen komen toch al om in het speelgoed door verjaardagen etc..
Is dat niet ook gewoon een stukje dialect enzo?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:40 schreef Poppejans het volgende:
Ik pas dus echt mijn taal/zinnen wel aan! Niet in de zin van ''doe jij dat maar pakken''hoor (wat doen veel mensen dat trouwens, dat woordje ''doe'' gebruiken bij kleine kinderen)
Ik gebruik wel gewoon correcte zinnen, maar op een heel simpele manier dus zonder vage of hele lange woorden
(dat dialect komt me bekend voor!)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is dat niet ook gewoon een stukje dialect enzo?
Ik weet niet, maar waar ik vandaan kom die regio hoor ik mensen dat eigenlijk heel vaak zeggen, ook gewoon onderling zeg maar. (als je mazzel hebt zelfs doet ipv doe"ik doet ff de struik snoeien en daarna kennen (
) we gaan.")
En over die pelikaan, misschien wist die moeder zelf niet dat het een pelikaan was?
+1quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:32 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, centjes verdienen. Alsof dat makkelijker te begrijpen is dan werken..![]()
Wat wij ook nooit gedaan hebben is zeggen dat iets au doet. Het doet pijn. Met als resultaat dat Isabeau nu regelmatig ter aarde stort met een dramatisch "Ik heb pijijijijijijn!"
Dat is bah, daar krijg ik ook kromme tenen van.
(overigens prima als een ander er wel voor kiest, bijna niemand zegt op zijn achttiende nog dat iets au doet, dus het komt meestal wel goed)
Tsja, dan is ze dolgelukkig, want het liefst zou ze in d'r eentje met een bordje op schoot tv kijken. Onslow.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:58 schreef Asyniur het volgende:
En anders maken B en jij het toch hypergezellig aan tafel? Gaat zij maar met d'r bordje op de bank
http://fotos.marktplaats.(...)CaliYCJ8cku/lA==.jpg Deze dusquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:44 schreef Sorbootje het volgende:
Oh die spelletjes zijn leuk zeg!
Bar, wat moet ik me voorstellen bij een beerkonijn? Is dat een nieuwe Zeeuwse diersoort?
Zo praten wij ook met Royquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:25 schreef Lamb29 het volgende:
Zooo behoorlijk wat bij te lezen hier op de vroege morgen..
Ik heb jaren in het speciaal onderwijs voor kinderen met communicatieproblemen gewerkt. Ben voornamelijk op die manier verder gegaan... Reflecterende moedertaalmethode.
Heeeeel erg in een notendop het goed herhalen van de zin van een kind en er iets aan toevoegen.
uhm, geen tv kijkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:12 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Tsja, dan is ze dolgelukkig, want het liefst zou ze in d'r eentje met een bordje op schoot tv kijken. Onslow.
ghehe, gek he?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:28 schreef nytar het volgende:
[..]
(dat dialect komt me bekend voor!)
en helaas, moeder wist het wel...
Haha nee tv kijken kan ze sowieso schuddenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
uhm, geen tv kijken
En als B de leuke dingen met haar doet en jij de minder leuke dingen?
Hij maakt alles een feestje en jij maakt het oersaai?
Ja maar jij compenseert het ook met eerbied.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het allemaal gezegd, dat is bah, dat doet au, en ik ga centjes verdienen. En hij leeft nog.
Het is toch maar tijdelijk? Dat wil niet zeggen dat je altijd oersaai moet zijn, maar misschien wel eventjes als B in de buurt isquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha nee tv kijken kan ze sowieso schudden
En op zich zou dat kunnen werken, maar ik wil eigenlijk ook gewoon wel een leuke ouder blijven..
Maar dat is logisch. Hij begrijpt het gewoon letterlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan kan trouwens niks met uitdrukkingen als ''daar zit wat in'. "Waar zit wat in?"
"Niet tegen het deurtje schoppen."quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:28 schreef -Spring het volgende:
L's gewaarom begint extreme vormen aan te nemen.
"Niet tegen het deurtje schoppen."
"Waarom niet?"
"Omdat ie van glas is."
"Waarom?"
"Omdat het een spiegel is."
Waarom is het een spiegel?"
"Zodat je er in kunt kijken."
"Waarom?"
"Dan kun je zien of je haar goed zit."
"Waarom wil je zien dat je haar goed zit?"
"Zucht. Weet ik niet."
"Waarom weet je dat niet?"
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:28 schreef -Spring het volgende:
"Waarom niet?"
"Omdat ie van glas is."
"Waarom?"
"Waarom?"
"Zucht. Weet ik niet."
ooh, ik heb inmiddels het punt al wel bereikt dat ik dan overga op een flinke snelle poetsbeurt en kwarslagjedraai en dan hophop! snelsnel! verder snel weg van dit gedoetje...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:46 schreef -Spring het volgende:
Claudia.
Simmu, ze stopte direct met schoppen, hoor.En wegsturen was lastig, want ik was 'r tanden aan het poetsen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:02 schreef -Spring het volgende:
Maar ik vind het helemaal niet vervelend. Ik poets gewoon lekker verder en lach om d'r waarom-vragen.
Ze klinken ook zo oprecht verbaasd.
+1... Nu ik dit hier zo lees, schaam ik me dood... ik doe het echt allemaalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het allemaal gezegd, dat is bah, dat doet au, en ik ga centjes verdienen. En hij leeft nog.
Haha, herkenbaar... Bij ons kan het 2 kanten op:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:28 schreef -Spring het volgende:
"Waarom niet?"
"Omdat ie van glas is."
"Waarom?"
"Waarom?"
"Zucht. Weet ik niet."
quote:
Zooo waar!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Bleie het volgende:
Hier nog geen waaromvragen, maar die komen vast nog wel...
Gerberaatje: ik vond peuterluiers ook sowieso een stuk smeriger toen ik daarnaast ook weer bv-luiers te verschonen had.
normaal doordeweeks niet, dan hanteer ik een vrij strak schema met max een uurtje per dag eigenlijk. zo nu in de vakantie daarentegen mogen ze redelijk ongegeneerd, met als kanttekening dat ik ze er niet te lang erachter laat zitten en het af laat hangen van het weer. bij weer als vandaag doen we geen dagje tvquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:25 schreef LoganMCV het volgende:
Weer een onderzoek dat zegt dat TV kijken zo slecht is voor peuters..laten jullie ze veel tv kijken?
Wij hebben nog een tweeling van 1 jaar oud dus onze dochter van 3 wordt best wel vaak zoet gehouden met de tv
Nee hoor, valt best mee. Ze mag sowieso iedere avond voor het bad en bed ritueel ongeveer 20 minuutjes kijken, dat is 1 Dora-aflevering, of 2-3 Sprookjesboom of Molletje afleveringen. Op kdv-dagen mag ze wel eens 's ochtends kijken terwijl wij douchen en aankleden omdat ik weet dat ze dan de hele dag geen tv meer ziet. En op de dagen dat we samen thuis zijn, kijkt ze vaak 's ochtends een half uurtje terwijl ze haar fruit eet en soms 's middags nog als ze moe is en ik intussen eten maak. uurtje per dag dus gemiddeld, denk ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar vind je dat Senna heel veel televisie kijkt? Of valt dat eigenlijk best mee?
Dat is dan toch heel gedoseerd? Ik bedoel echt het hangen voor de televisie. Met veel televisie kijken bedoel ik in elk geval wat anders dan wat jij nu beschrijft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, valt best mee. Ze mag sowieso iedere avond voor het bad en bed ritueel ongeveer 20 minuutjes kijken, dat is 1 Dora-aflevering, of 2-3 Sprookjesboom of Molletje afleveringen. Op kdv-dagen mag ze wel eens 's ochtends kijken terwijl wij douchen en aankleden omdat ik weet dat ze dan de hele dag geen tv meer ziet. En op de dagen dat we samen thuis zijn, kijkt ze vaak 's ochtends een half uurtje terwijl ze haar fruit eet en soms 's middags nog als ze moe is en ik intussen eten maak. uurtje per dag dus gemiddeld, denk ik.
Nee hoor, daar heb ik het niet alleen over. Ik heb als twintiger iets heel belangrijks ontdekt, een boek. Dat boek heeft m'n leven veranderd. Zonder internet zou ik het nooit ontdekt hebben. Televisie kan eenzelfde functie hebben. Inspiratie kun je overal uit halen, en media stellen ons in staat om in aanraking te komen met werelden die anders buiten ons onmiddellijke bereik zouden zijn geweest.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia heeft het over informatie opdoen. Mijn belangstelling ligt daar veel minder. Ik zie bijvoorbeeld graag dat ze veel buiten zijn, dat ze zichzelf goed kunnen vermaken, enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |