Leer van de geschiedenis, leer waarom iets waardevols is en waarom het zo als ruil middel word gezien.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar hiermee zeg je dus precies wat ik zeg.... de waarde is speculatief.
De werkelijke waarde is uiteindelijk wat de gebruikswaarde is, voor goud is die niet heel erg hoog.
Het meeste goud ligt in kluizen van banken en slechts een klein deel word gebruikt voor het fabriceren van juwelen.
In mijn ogen is het een prima metaal voor het fabriceren van juwelen, het maken van corrosie bestendige reflecterende oppervlakken en het corrosie bestendig maken van elektrische contacten.
Ooh... ja en hier een daar zal er natuurlijk ook nog wel eens wat goud nodig zijn voor een gouden tand in de mond van een neger.
quote:Op donderdag 20 september 2012 08:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Anyway de fysieke markt zal het uiteindelijk corrigeren, die wint namelijk altijd.
quote:Op donderdag 20 september 2012 12:32 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe lang is die manipulatie al bezig?
Dat roept toch wat vragen op:quote:Op donderdag 20 september 2012 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo'n 30 tot 40 jaar inprincipe
Waarom zouden 15.000 bedrukte stukje dode boom niet evenveel waard kunnen zijn als een stukje glimmend metaal?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom zou een waardeloos stukje geel glimmend metaal zo'n $15.000 waard moeten zijn![]()
Is sparen van welvaart (voor bijvoorbeeld later) dan geen goed gebruik?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
De werkelijke waarde is uiteindelijk wat de gebruikswaarde is, voor goud is die niet heel erg hoog.
Het meeste goud ligt in kluizen van banken en slechts een klein deel word gebruikt voor het fabriceren van juwelen.
Inprincipe zal de markt winnen als investeerders door hebben (je moest eens weten hoe dom er velen zijn) dat er tegenover papieren zilver geen fysiek zilver staat.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat roept toch wat vragen op:
• Hoe lang wordt er al over die manipulatie geroepen?
• Hoe komt het dat het al zo lang bezig kan zijn?
• Wanneer gaat 'de fysieke markt winnen'?
• Leef je dan nog?
Heh om maar niet te spreken over het feit dan Engeland 700 jaar lang, ergens na 1300nogwat na christus, "tally sticks" gebruikte als geld.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:29 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarom zouden 15.000 bedrukte stukje dode boom niet evenveel waard kunnen zijn als een stukje glimmend metaal?
quote:The most prominent and best recorded use of the split tally stick being used as a form of currency was when King Henry I initiated the tally stick system in or around 1100 in medieval England. He would only accept the tally stick for taxes, and it was a tool of the Exchequer for the collection of taxes by local sheriffs (tax farmers "farming the shire") for roughly 726 years.
Jij bent een van de slimmen denk je? Hoe zit het dan met degenen die miljoenen of miljarden beheren? Zouden die dit verhaal, dat overal op het internet te lezen is, dan niet kennen?quote:Op donderdag 20 september 2012 18:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Inprincipe zal de markt winnen als investeerders door hebben (je moest eens weten hoe dom er velen zijn) dat er tegenover papieren zilver geen fysiek zilver staat.
Gister dacht jij nog dat er gemakkelijk te vinden was hoeveel er fysiek verhandeld wordt. Wie kan er dan niet in welke boeken kijken?quote:Probleem is dat het lastig is aan te tonen als je niet in de boeken kan kijken.
En de eerder genoemde investeerders zouden dat niet gedaan hebben?quote:Maar er zijn zoveel aanwijzingen ervoor dat vrijwel iedereen die het bestudeerd heeft het er wel over eens is dat er grote manipulatie is.
Ik heb het over de papieren zilver boeken, wie verhandeld wat en hoeveel etc.quote:Op donderdag 20 september 2012 18:34 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Jij bent een van de slimmen denk je? Hoe zit het dan met degenen die miljoenen of miljarden beheren? Zouden die dit verhaal, dat overal op het internet te lezen is, dan niet kennen?
[..]
Gister dacht jij nog dat er gemakkelijk te vinden was hoeveel er fysiek verhandeld wordt. Wie kan er dan niet in welke boeken kijken?
[..]
En de eerder genoemde investeerders zouden dat niet gedaan hebben?
Voorzichtigheid is sowieso geboden bij het kopen van goud, maar het is lastig te zeggen hoe dit zit.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Wederom valse baren goud, dus altijd van een verkoper met een goede reputatie kopen! En dan blijkt dat dus ook een boef te zijn
Hoeveel mensen gaan er nou boren in hun goud? Erg weinig lijkt mij zo.
www.myfoxny.com/story/195(...)turn-up-in-manhattan
Nou ja niet alleen zilver hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:35 schreef francorex het volgende:
Een introductie waarom investeren in fysiek zilver. En waarom enkel FYSIEK zilver
@ theoddutchguy chapeau man, ik ben helemaal eens met wat je zegt. Als ik zo lees wat je hier neerpent kan het niet anders dan dat we gelijkgezinden zijn. En niet alleen over het belang van het aantal ounces zilver in je stack.
Maar ook de kijk op de wereld, wat er aan het gebeuren is in de wereld. Het einde van deze economische cyclus en de overgang naar de nieuwe, wat sommige noemen de nieuwe wereld orde. Die overgang is wat we nu meemaken en de symtomen zijn om ons heen, currency war, trade war, real war...
Zilvergroeten francorex (alias zilverbelg)
Is er ook niet ooit een incident geweest tussen China en Amerika hiermee? Waarbij Amerika met Fort Knox goud afbetaalde en China later beweerde dat het met tungsten gevulde goudbaren waren? En hierop Ron Paul een inspectie wilde van Fort Knox maar daarin werd tegengewerkt?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Wederom valse baren goud, dus altijd van een verkoper met een goede reputatie kopen! En dan blijkt dat dus ook een boef te zijn
Hoeveel mensen gaan er nou boren in hun goud? Erg weinig lijkt mij zo.
www.myfoxny.com/story/195(...)turn-up-in-manhattan
In de geschiedenis zijn er ook periodes geweest dat (sommige) mensen dikke ellende verwachtten maar het uiteindelijk erg mee bleek te vallen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 15:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar kijk naar de geschiedenis, dat zal zich herhalen
De enige vergelijkbare keer in meetbare geschiedenis is de grote depressie van de jaren 30, waar je dezelfde schommelingen en dezelfde effecten zag gebeuren op markten en banken.. hoe liep dat af?quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:25 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In de geschiedenis zijn er ook periodes geweest dat (sommige) mensen dikke ellende verwachtten maar het uiteindelijk erg mee bleek te vallen.
Gaat het nu ook weer zo lopen?
Er zijn overeenkomsten, maar ook verschillen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De enige vergelijkbare keer in meetbare geschiedenis is de grote depressie van de jaren 30, waar je dezelfde schommelingen en dezelfde effecten zag gebeuren op markten en banken.. hoe liep dat af?
Er zijn meer verschillen.quote:In de jaren 30 was er geen chinese shanghai markt en geen russische markt of wat dan ook.
Je had de amerikaanse handelsmarkt en de londonse.
Waarom? Centrale banken hebben toch goud? Kan dat geen vertrouwen geven aan de andere munten dan?quote:Als de dollar klapt dan valt de rest als dominostenen.
Dat klopt. Goud is daarop een uitzondering; dat is geen lening, maar schuldenvrij bezit.quote:Dat kan ook niet anders want het gehele systeem bestaat uit leningen en beloftes om de leningen + rente te betalen.
Als het allemaal zo erg wordt, waarom investeer je dan in een industriële grondstof als zilver? De monetaire daarvan komt alleen terug als we terugvallen op de ruilhandel. Hoe kan je zeker weten of dat gebeurt?quote:Anyway ja het gaat heel erg worden.
Het enige wat ik kan doen is beschrijven wat ik denk te zien en te weten gebaseerd op wat ik lees, hoor en zie.(ook van anderen uiteraard)quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:13 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten, maar ook verschillen.
[..]
Er zijn meer verschillen.
[..]
Waarom? Centrale banken hebben toch goud? Kan dat geen vertrouwen geven aan de andere munten dan?
[..]
Dat klopt. Goud is daarop een uitzondering; dat is geen lening, maar schuldenvrij bezit.
[..]
Als het allemaal zo erg wordt, waarom investeer je dan in een industriële grondstof als zilver? De monetaire daarvan komt alleen terug als we terugvallen op de ruilhandel. Hoe kan je zeker weten of dat gebeurt?
Inmiddels zijn we zover en is het optie-expiratiedipje mooi in de grafiek te zien:quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:59 schreef ikzelf het volgende:
Kortom, als je deze maand wilt kopen zou ik tot de 26e-27e wachten en dan hopen dat Spanje zich tot die tijd koest houdt (en het rumoer rond Griekenland niet verder aanzwelt).
Als je alleen wat op de prijs wilt speculeren kun je beter opties, futures of turbo's gebruiken. Bij fysiek edelmetaal heb je te maken met kosten voor het maken van de baar, vervoer, opslag/verzekering, en natuurlijk met een handelsmarge tussen de aankoop en verkoopprijzen (plus BTW bij zilver!).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:52 schreef CornflakesXL het volgende:
Bij investeren in goud of zilver koop je het dan fysiek een stuk goud/zilver ?
Ik zag laatst op een site die verkochten namelijk 250/500 gr zilver enz dit leek me wel leuk om te kopen maar kan ik daar ook winst mee maken ? of er snel weer vanaf komen zonder al te veel verlies te lijden?
De actuele prijzen kun je gewoon bij de diverse aanbieders op internet vinden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:29 schreef CornflakesXL het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel het kost als ik 250g baar koop ?
Dat laatste heeft weinig zin. Als je bank omvalt, kan het zijn dat je een paar dagen niet kunt pinnen dus hoef je hooguit contante euro's voor een paar dagen in huis te hebben (wat sowieso aan te raden is). Maar als de euro uiteenvalt zal de Staat binnen enkele dagen guldens in omloop brengen, en in andere gevallen kan er nog noodgeld gedistribueerd worden. Als er hyperinflatie uitbreekt waardoor je euro's in korte tijd veel van hun waarde verliezen, is het handig om zilver of goud te hebben, maar een handjevol zilver zet dan geen zoden aan de dijk want daar kun je hooguit een paar weken van eten (en dan kun je net zo goed een grote baal rijst van een tientje op zolder leggen). Een baantje bij een grote werkgever of bij de overheid biedt dan veel meer zekerheid, want dan stijgt je salaris nog wat met de hyperinflatie mee.quote:Er is mij geadviseerd om wat geld in huis te hebben in geval van nood, zelf leek me het een idee om een deel van dat geld aan zilver te besteden zodat als de munt het begeeft altijd nog iets waardevols te kunnen ruilen.
Kijk een doomsday prepperquote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:50 schreef dvr het volgende:
maar een handjevol zilver zet dan geen zoden aan de dijk want daar kun je hooguit een paar weken van eten (en dan kun je net zo goed een grote baal rijst van een tientje op zolder leggen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |