quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:04 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Meneer van Dalen was niet de rekenregel, maar het ezelsbruggetje ervoor met de kanttekening dat worteltrekken na machtsverheffen kwam. Haakjes zijn er na mijn schooltijd bijgekomen. We leerden wel dat optellen voor aftrekken ging enz. Voor beginners is dat ook wel overzichtelijker.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:48 schreef picodealion het volgende:
[..]
In die categorie:
[ afbeelding ]
En Lindsey Buckingham is juist weer wel een man.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik heb juist wegens de naam jarenlang gedacht dat Stevie Nicks een man was
Hmm, ik ook nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
Het sportkledingmerk adidas is een van oorsprong Duits bedrijf uit Herzogenaurach. Het bedrijf is vernoemd naar de oprichter, Adolf (Adi) Dassler.
nooit geweten
Sterker nog, ik wist dit maar later beweerde iemand dat het toch écht voor "All Day I Dream About Sport" stond. Kwam er pas afgelopen zaterdag dat het dus toch andersom is en het wél echt naar Adi Dassler is vernoemdquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
Het sportkledingmerk adidas is een van oorsprong Duits bedrijf uit Herzogenaurach. Het bedrijf is vernoemd naar de oprichter, Adolf (Adi) Dassler.
nooit geweten
Maar waar kwam je nu precies achter?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:07 schreef De_Fietser het volgende:
Bij Pokemon werd er aan het eind van het liedje altijd gezongen 'Gotta catch'em all'
De hoofdpersoon heet echter Ash Ketchum, hetgeen je hetzelfde uitspreek als catch'em.
Ik zag nu pas dat het hetzelfde was, nooit bij nagedacht.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar waar kwam je nu precies achter?Het gebruik van het woord echter snap ik ook niet echt.
Klopt, je hebt gelijk, mijn fout.quote:
Maar als je me dan verbeterd. Doe het dan goed.quote:
Het is toch "All Day I Dream About Sex"?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:36 schreef picodealion het volgende:
[..]
Sterker nog, ik wist dit maar later beweerde iemand dat het toch écht voor "All Day I Dream About Sport" stond. Kwam er pas afgelopen zaterdag dat het dus toch andersom is en het wél echt naar Adi Dassler is vernoemd.
Dat ookquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:21 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Het is toch "All Day I Dream About Sex"?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:44 schreef exile79 het volgende:
'Heb je er misschien 20 cent bij?'
Dat dat gevraagd werd om makkelijker wisselgeld terug te geven en niet gewoon om geld vragen was.
bronquote:To reflect Amazon.com's brand and its relationship with its more than 16 million customers better, the familiar logo was changed to communicate the company's mission of being the most customer-centric company in the world, most notably by depicting the ultimate expression of customer satisfaction: a smile. Instead of a downward curve underlining amazon.com, a smile now begins under the a and ends with a dimple under the z, emphasizing that Amazon.com offers anything, from A to Z, that customers may be looking to buy online. With the capability of animation, a welcoming and friendlier logo will now greet existing and new customers at Amazon.com.
Waar groeien bananen dan aan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:36 schreef raptorix het volgende:
Dat een bananenboom geen boom is maar een kruid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Banaan_(plant)quote:
Inderdaad, ik was even in verwarring met dat je het over stroom had maar tegelijkertijd P neerzette.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:18 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk, mijn fout.
[..]
Maar als je me dan verbeterd. Doe het dan goed.![]()
Ik had I=P/U neer moeten zetten. Want je weet hoeveel spanning (U) je levert, en op het apparaat staat altijd wel hoeveel vermogen (P) het trekt, dan weet je ongeveer hoeveel stroom (I) het apparaat trekt. En op hoeveel je het minimaal moet afzekeren.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:44 schreef exile79 het volgende:
'Heb je er misschien 20 cent bij?'
Dat dat gevraagd werd om makkelijker wisselgeld terug te geven en niet gewoon om geld vragen was.
Dat is heus niet alleen in Amsterdam zo hoor. Alle straten die bv. bij een centraal marktplein beginnen, beginnen daar met nummer 1.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:38 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of ik hem al eerder genoemd heb, maar in Amsterdam lopen de huisnummers van de grote straten altijd op vanaf het centrum, kortom wil je naar het centrum toe, dan moet je dus van hoog naar laag lopen, woon al 13 jaar in Amsterdam, maar hoorde dit verhaal pas jaar of 2 terug.
Had je vader er maar alleen maar mee geplast...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:20 schreef BaBy-G het volgende:
Dat ik ook andere dingen met mijn piemol kan doen dan alleen plassen
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Had je vader er maar alleen maar mee geplast...
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Had je vader er maar alleen maar mee geplast...
Tevens handig als je in een stad naar het centrum moet. Gewoon de straten aflopen richting de lage nummers.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:07 schreef 9611Niels het volgende:
Is overal zo, bij het centrum begint de nummering.
Goh, die is nog nooit voorbij gekomenquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:57 schreef RickJamez het volgende:
Vroeger heette twix : raider.
[ afbeelding ]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Twixquote:Twix was called Raider in Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, and Turkey for many years before its name was changed in 1991 (2000 in Finland, Denmark, Norway, Sweden and Turkey) to match the international brand name. In North America Twix is produced in Cleveland, Tennessee.
In Zoetermeer zijn de wijken op nummers, overeenkomstig de postcodes, en daar zijn de straten van a naar zquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:38 schreef raptorix het volgende:
Ik weet niet of ik hem al eerder genoemd heb, maar in Amsterdam lopen de huisnummers van de grote straten altijd op vanaf het centrum, kortom wil je naar het centrum toe, dan moet je dus van hoog naar laag lopen, woon al 13 jaar in Amsterdam, maar hoorde dit verhaal pas jaar of 2 terug.
En in Engeland heette Snickers vroeger Marathon.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:57 schreef RickJamez het volgende:
[ afbeelding ]
En op Manhattan lopen de straten allemaal van west naar oost en de avenues van noord naar zuid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 06:06 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In Zoetermeer zijn de wijken op nummers, overeenkomstig de postcodes, en daar zijn de straten van a naar z
Daar zijn navigatiesystemen voor bedacht.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:20 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tevens handig als je in een stad naar het centrum moet. Gewoon de straten aflopen richting de lage nummers.
Altijd weer mooi te zien, de grootste bekende ster die zo groot is dat als je hem in ons zonnesysteem projecteert op de plek van de zon, de oppervlakte ergens tussen Saturnus en Uranus zou liggen.quote:
Daar krijg je toch gewoon kippenvel van?quote:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar krijg je toch gewoon kippenvel van?
Of toch wel :quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef GekkePoes het volgende:
dit wisten jullie vast niet.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En in Engeland heette Snickers vroeger Marathon.
En oh ja, Snickers was rood wat nu bruin is
Volgens mij is Jif veranderd omdat buitenlanders dat niet konden uitspreken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:41 schreef GekkePoes het volgende:
En jif is pindakaas in een andere taal, ik denk dat ze daarom de naam hebben aangepast.
[ afbeelding ]
en dan nog even het oude, rode logoquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef GekkePoes het volgende:
dit wisten jullie vast niet.
[ afbeelding ]
Dat was die reclame destijds wel ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Mascio het volgende:
[..]
Volgens mij is Jif veranderd omdat buitenlanders dat niet konden uitspreken.
Grappig en niet waar. Genoeg sedans met een achterruitenwisser. De droomauto van Deelder in je usericon heeft er echter geen nodig door de concave achterruit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:30 schreef junkiexp het volgende:
Dat sedan auto's eigenlijk nooit een achterruitwisser hebben en die door de vormgeving ook niet nodig hebben.
Station's en hatcbacks hebben die altijd wel en hebben ze inderdaad ook nodig.
Grappig
Wat is genoeg? Let maar eens op en je ziet het amper hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:59 schreef zl7z het volgende:
[..]
Grappig en niet waar. Genoeg sedans met een achterruitenwisser. De droomauto van deelder in je usericon heeft er echter geen nodig door de concave achterruit.
[ afbeelding ]
Je hebt Boulevard gekeken?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:47 schreef Godtje het volgende:
Dat Rayban letterlijk straal verbannen is.
Nooit bij stil gestaan
[ afbeelding ]
Dat als je praat terwijl je gaapt dat het niet alleen voor jezelf compleet debiel klinkt, maar ook voor de mensen die luisteren naar jequote:Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt!
'k Heb zo veel lol?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Iets wat ik nog steeds niet weet (maar hopelijk iemand anders wel): wat die pratende Barbie zei.
- Wij zijn vriendjes/Zijn wij vriendjes?.
- Ik kan praten.
- Kèsèvullè??![]()
Over een Barbie. Zo'n speelgoedpop dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Kan je voelen?
Kan je lullen?
Waar gaat het precies over. Oh oh cherso ofzo?
Volgens mij niet ...quote:
En daar ga je toch weer in de fout.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Teslynd het volgende:
Ontdekken dat rede reden is. De rede = de logica en de reden is de oorzaak.
Stuur een mail naar Mattel?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Iets wat ik nog steeds niet weet (maar hopelijk iemand anders wel): wat die pratende Barbie zei.
- Wij zijn vriendjes/Zijn wij vriendjes?.
- Ik kan praten.
- Kèsèvullè??![]()
Wat begreep je daar dan niet aan? Dat haar haar nooit mooi was?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:15 schreef heaven7 het volgende:
Ik had er 1 die 3 dingen zei:
"Hallo, ik ben je beste vriendin'
"Kom, laten we samen spelen'
"Ga je me omkleden en maak je mn haar mooi?"
Oh je dacht dat ze echt kon praten. Good girl.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:26 schreef heaven7 het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik het niet begreepIk reageer op het barbie kan praten verhaal
Doe hetzelfde, je praat ook poep.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:29 schreef heaven7 het volgende:
Gast, ga je roes eens uitslapen en kom dan terug, je praat poep.
De reden is het waarom, dus gedeeltelijk de oorzaak.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:56 schreef DarkAccountant het volgende:
["Ontdekken dat rede reden is. De rede = de logica en de reden is de oorzaak. "]
En daar ga je toch weer in de fout.![]()
De rede= de "ratio" (Latijn voor "rede", "verstand").
De "reden" als Nederlands woord is daarvan inderdaad afgeleid. Een reden is dus iets wat je door je verstand kan afleiden bv. 1+1=3.
De oorzaak is iets heel anders!
Oorzaak in het Latijn = "causa". Waarom zijn zoveel Marokkanen crimineel? Waarom zijn zoveel bankdirecteuren corrupt? Waarom wint Nederland zo weinig wereldtitels in het snooker?
Ja, daar zal je toch wat anders moeten gebruiken dan cijfers om je stelling hard te maken.
Ik mag hopen dat dat sarcasme is.. Mijn schooltijd betekende juist maar paar uurtjes verplichtingen waar je je niet eens aan hoefde te houden als je het goed speelde en voor de rest alles kado krijgen. Behalve geld, dat is dan weer lekker aan werken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:38 schreef Geerd het volgende:
Begreep nooit wat er leuk was aan werken, geen weken vakantie meer etc.
Nu weet ik wel beter, geen wekker meer voor 1200, niet tig verschillende personen om het uur die allemaal dachten je wat wijs te brengen.
Geen ruzie met printers omdat iets het niet deed, laat staan floppy's.(dat zal half fok wel niet kennen)
En Lo hadden we nog lichamelijke opvoeding, duur woord voor gym elke week softbal, ik zorgde er wel voor dat ik ergens achterin het veld stond zover sloeg toch niemand
Nee ik heb het nu wel begrepen kunt beter werken.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:42 schreef 2NutZ het volgende:
Ik dacht altijd dat het ACE drink was, maar het was drinken met vitamne A, C en E
Een pijnboom is toch geen den?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:40 schreef vanBoeschoten het volgende:
Dat pijnboompitten uit dennenappels komen
(Ik kijk net de Keuringsdienst van waarde terug..)
Ja hehe.. wist ik ook niet.quote:
Nou, alhoewel ik de grote hoeveelheden vrije tijd wel mis, ben ik verder zeker blij dat mijn schooltijd voorbij is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:25 schreef zl7z het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat sarcasme is.. Mijn schooltijd betekende juist maar paar uurtjes verplichtingen waar je je niet eens aan hoefde te houden als je het goed speelde en voor de rest alles kado krijgen. Behalve geld, dat is dan weer lekker aan werken.
Ik word altijd een beetje triest van dit soort Posts omdat ik me nog zo goed kan herinneren dat de naam verandert werd in twix. Ik voel me dan meteen oud terwijl ik pas 30 benquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:57 schreef RickJamez het volgende:
[ afbeelding ]
Pas 30?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje triest van dit soort Posts omdat ik me nog zo goed kan herinneren dat de naam verandert werd in twix. Ik voel me dan meteen oud terwijl ik pas 30 ben
Ooooooohquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:22 schreef extra_velden het volgende:
Dat de initialen van Nick & Simon NS zijn.
En volgens mij heette Jif eerst nog Vim...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Mascio het volgende:
[..]
Volgens mij is Jif veranderd omdat buitenlanders dat niet konden uitspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |