abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 08:17:22 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_115173842
En verder
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:20:43 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115173878
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
pi_115173934
Dat het nu mag, stayeren, weet ik. Maar waarom is dat? Nu moet je gewoon snel uit het water komen, aanhaken bij het fietsen en bij het hardlopen wordt beslist wie er wint.
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:33:30 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_115174036
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:25 schreef Tommeke het volgende:
Dat het nu mag, stayeren, weet ik. Maar waarom is dat? Nu moet je gewoon snel uit het water komen, aanhaken bij het fietsen en bij het hardlopen wordt beslist wie er wint.
De olympische afstand is ook eigenlijk wel wat kort om echt verschil te kunnen maken. Het veld zit ook gewoon dicht bij elkaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 08:44:45 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115174197
Waarom word er steeds frans geluld als het van oorsprong een Grieks evenement is?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_115174276
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom word er steeds frans geluld als het van oorsprong een Grieks evenement is?
het is de primaire taal van het IOC
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:51:56 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115174313
Waarom was Epke niet aanwezig bij het turnen afgelopen week?.. terwijl andere turners wel al die andere onderdelen/oefeningen moesten doen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:01:43 #8
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115174471
Epke heeft zich als individuele turner geplaatst voor 1 toestelfinales. Afgelopen week waren de meerkampfinales en landenfinales.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:02:17 #9
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115174480
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
Pierre de Coubertin
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 09:03:13 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_115174494
quote:
Ah ok.
Thx. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_115174533
quote:
En hij heeft zelf ook nog goud gewonnen op de spelen... voor literatuur welteverstaan :P
pi_115174740
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:33 schreef Vork het volgende:

[..]

De olympische afstand is ook eigenlijk wel wat kort om echt verschil te kunnen maken. Het veld zit ook gewoon dicht bij elkaar.
Ik ken triatleten die op redelijk niveau de olympische doen, die balen dat het fietsen stayeren is omdat ze daar het verschil kunnen maken. Op 40 km kan je minuten verschil maken, vaak omdat in het fietsonderdeel kwaliteitsverschil vaak groot is volgens mij.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 augustus 2012 @ 09:22:59 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_115174781
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ken triatleten die op redelijk niveau de olympische doen, die balen dat het fietsen stayeren is omdat ze daar het verschil kunnen maken. Op 40 km kan je minuten verschil maken, vaak omdat in het fietsonderdeel kwaliteitsverschil vaak groot is volgens mij.
Dan moet je een splijtende demarrage plaatsen zodat niemand in je wiel kan blijven 8-)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_115174987
Waarom scheert die ene Engelse baanwielrenster met goud dat laatste plukje van haar kale hoofd niet af?

Dit ziet er nog smeriger uit dan helemaal kaal.
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:56:37 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115175335
quote:
9s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:38 schreef Specularium het volgende:
Waarom scheert die ene Engelse baanwielrenster met goud dat laatste plukje van haar kale hoofd niet af?

Dit ziet er nog smeriger uit dan helemaal kaal.
Yup. Zoiets heb ik met die chinese turners: waarom scheren ze hun haren niet onder hun oksels? Daar hangt niet een plukje haar maar een hele wolk, smerig zeg! Daar zouden ook eens regels voor opgesteld moeten worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:59:13 #16
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_115175390
de oksels van de chinese en japanse turners beginnen wel een hot item te worden }:|
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
pi_115177407
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:45 schreef Oidipous het volgende:
Een zeer domme vraag:

Hebben gekleurde mensen een voordeel wat betreft het hardlopen als het gaat om genetische opbouw enzovoort? Vraag komt voort uit de vraag waarom al decennia lang de snelste mannen gekleurd zijn. Ik vraag me af of er een wetenschappelijke verklaring voor is. :)
Het ligt volgens mij iets genuanceerder dan dat. Je hebt dus wel een bepaalde aanleg voor lange afstandslopen die in Oost-Afrika, met name Kenia en Ethiopië, veel voorkomt. Dat gaat dus om lichte bouw, dunne benen, en die lange achillespezen en dat enzym schijnt er dus ook veel mee te maken te hebben. Maar ze hebben daar dus ook een ontzettende loopcultuur, en je weet niet in welke mate dat meetelt. Als in Nederland van jongs af aan zoveel gerend wordt dan ziet het Nederlandse deelnemersveld er waarschijnlijk ook anders uit.

Maar de Jamaicanen die nu de sprint domineren komen dan weer genetisch uit West-Afrika. Dat is een heel andere lichaamsbouw, die komt daar weer meer voor, maar ook daar verschillen mensen onderling natuurlijk nog sterker. En hun huid is dan ongeveer even donker, misschien verschillen ze genetisch wel net zo veel of meer van Oost-Afrikanen als Europeanen. De huidskleur is dan wel de meest in het oog springende overeenkomst, op het lopen heeft die totaal geen invloed. Bovendien doe je dan de Jamaicaanse atletiektraditie ernstig tekort. En Bolt verschilt dan weer van de andere hardlopers omdat hij langer is en grotere passen maakt, terwijl hij wel de kracht heeft om daarin een hoge frequentie te houden. Bolt is juist een uitzondering op het sprinveld zoals dat altijd was, met relatief korte explosieve mannen.

Het gaat altijd om de besten van de besten, er gaat een enorme selectie aan vooraf voordat wij ze te zien krijgen. Dan hou je dus de besten over en dus degenen met de meest geschikte genen. Maar dat geldt voor zwemmen ook. Ben je geboren met kleine handen en voeten? Vergeet het maar, dan kun je gewoon niet genoeg water verplaatsen voor de top. Je moet er lang voor zijn, lange armen en lange en brede romp en een niet zo diepe borstkas hebben. Misschien hebben veel West-Afrikanen die aanleg ook wel, ze hebben daar niet zoveel gemeentelijke zwembaden als hier.

In de stille zuidzee heb je weer veel van die eilandbewoners met een aanleg voor explosiviteit. Daar kwamen ook de eerste rugbyers vandaan die het onderscheid tussen de zware jongens en de snelle jongens doorbraken. Ze zouden ook heel geschikt zijn voor Sumo-worstelen, en er zijn er ook heel veel geschikt om een gewichtsprobleem te ontwikkelen. Maar daar zijn er niet zo heel veel van op de wereld, en misschien hebben ze geen sportcultuur die een beroep doet op die veel voorkomende talenten. Wie weet als ze daar heel veel gaan gewichtheffen of hamerslingeren dat ze daar dan in gaan domineren.

Dus het is wel een factor, maar genetische aanleg is altíjd een factor in topsport, en het gaat om het selecteren uit grote aantallen via een sportcultuur om de juiste genetische aanleg aan de start te krijgen. Die aanleg bestaat uit een heleboel factoren, waarvan slechts een deel deels samenloopt met het ras, en heel veel van die aangeboren factoren dwars door alle rassen heenlopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115177861
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de Jamaicanen die nu de sprint domineren komen dan weer genetisch uit West-Afrika. Dat is een heel andere lichaamsbouw, die komt daar weer meer voor, maar ook daar verschillen mensen onderling natuurlijk nog sterker. En hun huid is dan ongeveer even donker, misschien verschillen ze genetisch wel net zo veel of meer van Oost-Afrikanen als Europeanen.
Sterker nog: West-Afrikanen zijn negers, veel toppers onder de Oost-Afrikanen (Gebrselassie, Tadese, Bekele bijv) zijn Semieten. De standaardopmerking (van leken) dat "negers zo goed kunnen rennen" is dus niet volledig: de beste langeafstandsloper van deze generatie (Gebrselassie) behoort tot de Amhara, een semitisch volk.
pi_115178022
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:20 schreef beantherio het volgende:
Waarom zegt Marcella Mesker steeds "Endie Murrie" als ze het over Andy Murray heeft?
In het Engels wordt de A als een korte E uitgesproken en de Y als IE.
Dus, er staat Andy maar je spreekt het uit als Endie
Wie dit leest is gek
pi_115178428
In het Engels wordt de A niet als een korte E uitgesproken maar er is in het Nederlands geen vergelijkbare klank (vgl than en then).
pi_115178820
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Blijft staan dat er nog steeds wel een a in Murray zit en het dus niet Murrie is. Vond het ook al irritant.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115179065
Blijkbaar is Murrie de juiste uitspraak.
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:04:13 #23
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115179287
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als dat zo is waarom spreken ze het op de BBC dan heel anders uit?

Mesker spreekt Murray trouwens uit als Murriej terwijl de juiste uitspraak Murree zou moeten zijn.
pi_115179413
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:00 schreef JackHerrer het volgende:
Blijkbaar is Murrie de juiste uitspraak.
Is dat zo?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115179453
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dat zo?
BBC deden ze het ook volgens mij, en hier staat het ook http://inogolo.com/pronunciation/Murray
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')