abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:00:40 #126
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115298779
Gewoon zoiets pakken en dan netjes afstellen op 100mW :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115299196
Heeft zo'n lang ding wel groot bereik ? Anders zou het nog ideaal zijn voor de achtertuin :D
pi_115299212
@Robert

Is die geschikt voor buiten?
pi_115300351
Nou weten jullie misschien nog wel dat ik niet zo'n positieve ervaring heb met wifi-antenne's uit China. (Antenne is al kapot en ligt bij m'n andere Chinese rommel te verstoffen en ons bereik is nog altijd niet geweldig). Maar als jullie een wifi antenne zoeken is dit misschien wat? Ik zit er zelf ook naar te kijken voor m'n broer (ze willen ontvangst in een schuurtje van hun keet een 30-40 meter achter een woning). 't is weliswaar een die gericht is op 1 kant maar ik gok wel dat dat beter is dan die van RobertNL linkt bijv. (ook die van DX moet van OPURSTECH komen; stond toch niet zo goed bekend als in lange levertijden?)
TP-Link beweerd dat die met 2 van die antenne's 15km afstand kan afleggen) én is geschikt voor buiten. Heel handig is dat het PoE ondersteunt.

Verwacht hier eigenlijk alleen nog maar een cigarette lighter voor de LED-strip. Verder niets -O- ...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 08-08-2012 18:40:05 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:52:01 #130
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115301221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:10 schreef davedavy het volgende:
Heeft zo'n lang ding wel groot bereik ? Anders zou het nog ideaal zijn voor de achtertuin :D
*correct me if im wrong* maar een gewone router heeft een zendvermogen van tussen de 30 en 50mW. Door de versterking van antennes komt dit (berekening weet ik niet precies) op rond de 100mW uit.

De versterker die ik hier link verhoogt het zendvermogen tot maximaal 500mW verwacht ik (is ook lager in te stellen). Dat is dus ruim 5x zo veel. Let wel op dat je als je zo'n ding installeerd je wel even een vergunning moet aanvragen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Iemand91 het volgende:
Nou weten jullie misschien nog wel dat ik niet zo'n positieve ervaring heb met wifi-antenne's uit China. (Antenne is al kapot en ligt bij m'n andere Chinese rommel te verstoffen en ons bereik is nog altijd niet geweldig).
Ik had de zelfde besteld en op mijn TP link gezet. Ik merk juist wel iets verschil (al is het niet veel). Waar ik eerst 1 streepje bereik had (maar geen data kon verzenden) heb ik nu 1 streepje en af en toe zelfs twee en een redelijke snelheid (nog niet helemaal stabiel). Wat er gebeurt als ik ze allemaal vervang weet ik niet...
quote:
Maar als jullie een wifi antenne zoeken is dit misschien wat? Ik zit er zelf ook naar te kijken voor m'n broer (ze willen ontvangst in een schuurtje van hun keet een 30-40 meter achter een woning). 't is weliswaar een die gericht is op 1 kant maar ik gok wel dat dat beter is dan die van RobertNL linkt bijv. (ook die van DX moet van OPURSTECH komen; stond toch niet zo goed bekend als in lange levertijden?)
TP-Link beweerd dat die met 2 van die antenne's 15km afstand kan afleggen) én is geschikt voor buiten. Heel handig is dat het PoE ondersteunt.

Verwacht hier eigenlijk alleen nog maar een cigarette lighter voor de LED-strip. Verder niets -O- ...
BIC verkoopt die versterkers ook. De kwaliteit weet ik niet maar ik ga er vanuit dat het prima werkt. (die van DX zie er wel beter uit).
Op zich ziet dat ding van TP link er ook niet zo verkeerd uit maar ik denk dat ik dan liever voor een versterker ga (die in alle richtingen dus sterker is).
pi_115301518
quote:
_O- Ik heb de lucky bag en surprise koffer beide ontvangen vorige week.
De deurbel is werkelijk verschrikkelijk qua toonkeuze :D
Wat zat er allemaal in?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:07:52 #132
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115301798
Even een stiekeme update op de laatste lucky bag. Vorige week eindelijk binnen...

Inhoud:
Oordopjes - Van mister X
HDD 250GB - Xbox
Java telefoon - 2009 versie
Power supply - Xbox.

Ben eingelijk niet van plan om al het geld aan DX terug te betalen

Waarde:
XBox HDD = $50
Xbox powersupply 203 watt= $20
Java phone = $57. vergelijkbare (zoniet de zelfde) op een andere site $18)
Oordopjes = $0 dollar want stuk

Totaal: 147 dollar :')
pi_115301857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:52 schreef RobertNL het volgende:
*correct me if im wrong* maar een gewone router heeft een zendvermogen van tussen de 30 en 50mW. Door de versterking van antennes komt dit (berekening weet ik niet precies) op rond de 100mW uit.

De versterker die ik hier link verhoogt het zendvermogen tot maximaal 500mW verwacht ik (is ook lager in te stellen). Dat is dus ruim 5x zo veel. Let wel op dat je als je zo'n ding installeerd je wel even een vergunning moet aanvragen ;)
Ik geloof dat simpelweg het uitzendvermogen opschakelen maar weinig verschil uitmaakt. (of in ieder geval niet de meest efficiënte manier is). Een betere antenne zou beter moeten werken.
quote:
Ik had de zelfde besteld en op mijn TP link gezet. Ik merk juist wel iets verschil (al is het niet veel). Waar ik eerst 1 streepje bereik had (maar geen data kon verzenden) heb ik nu 1 streepje en af en toe zelfs twee en een redelijke snelheid (nog niet helemaal stabiel). Wat er gebeurt als ik ze allemaal vervang weet ik niet...
Daar zat ik toen ook nog over te twijfelen idd. Het is geloof ik beter dat je 3 gelijke antenne's hebt. Maar die van mij was/is kapot en om nou nog een keer 3x $7 te betalen voor iets waarvan ik vrijwel zeker weet dat het geen verschil maakt...
(zelfs met officiële TP-Link antenne's schijnt het nog weinig uit te maken).
quote:
Op zich ziet dat ding van TP link er ook niet zo verkeerd uit maar ik denk dat ik dan liever voor een versterker ga (die in alle richtingen dus sterker is).
Afhankelijk van de toepassing. Heb je een AP ergens staan en wil je beter ontvangst in alle richtingen (voornamelijk horizontaal), dan moet je idd een omnidirectional antenne hebben.
Wil je zoals m'n broers' keet een afstand afleggen tussen 2 vaste punten dan ga je voor een directional antenne. (Zelfs als het geen 53KM is _O- )

't is jammer genoeg wel allemaal een beetje natte vinger werk. Elke situatie is weer anders en dezelfde apparatuur kan op 2 plekken totaal verschillende uitwerkingen hebben.
Wel geinig om te volgen soms trouwens; die cantenna en vergiet dingen enzo _O- )
pi_115304491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:52 schreef RobertNL het volgende:

Dat is dus ruim 5x zo veel. Let wel op dat je als je zo'n ding installeerd je wel even een vergunning moet aanvragen ;)

Komt het wel door de douane als ik nog geen vergunning heb?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:20:32 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115304930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:12 schreef davedavy het volgende:

[..]

Komt het wel door de douane als ik nog geen vergunning heb?
Geen die, daarvoor moet je de googlen ben ik bang :)

ik heb de gok gewaagd, van BIC voor 24 dollar (bedankt mensen die mij als recommender gebruiken!)
pi_115305448
Werkt zo'n WiFi versterker ook in mijn situatie?

Al het internet komt binnen in een router van Ziggo, deze staat in de kelder, daar vanuit gaan 4 netwerkkabels naar boven. Waarvan er drie direct op de computers zijn aangesloten en een op een Sitecom draadloos modempje. Deze modem werkt helaas nét(niet) tot op de eerste verdieping waardoor ik of rete traag WiFi heb of net niet genoeg werkend om ook maar iets te kunnen doen.

Hoe moet ik me zo'n signaalversterker voorstellen?
Of saté?
pi_115305503
Ja zeker, maar waarom plaats je je router in de kelder :?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:35:18 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115305644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:31 schreef De-Hamster het volgende:
Werkt zo'n WiFi versterker ook in mijn situatie?

Al het internet komt binnen in een router van Ziggo, deze staat in de kelder, daar vanuit gaan 4 netwerkkabels naar boven. Waarvan er drie direct op de computers zijn aangesloten en een op een Sitecom draadloos modempje. Deze modem werkt helaas nét(niet) tot op de eerste verdieping waardoor ik of rete traag WiFi heb of net niet genoeg werkend om ook maar iets te kunnen doen.

Hoe moet ik me zo'n signaalversterker voorstellen?
Die sluit je gewoon aan op de antenne van de sitecom (let wel!: je moet er wel andere antennes op kunnen draaien en de zelfde aansluiting hebben!). Hoeveel het uitmaakt weet ik niet aangezien BIC hem nog steeds niet verzonden heeft :D!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:18:22 #139
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115314872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:42 schreef SuperChips het volgende:
Class 10 16 GB SD kaart iemand??
Vraag je net te laat... 'k dacht nog, zal ik het hier ook posten, maar 't is geen Chinashop hè...
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:31 schreef shiznuts het volgende:
Mensen die nog een SD-kaartje moeten, dit is wel een aardige aanbiedinges: http://www.mymemory.co.uk/SDHC/SanDisk/SanDisk-16GB-Extreme-SD-Card-(SDHC)-45MB_s---Class-10

Ah, ook nog -5% als je 'VCSUMMER12' gebruikt.

Edit: was maar 12 uur lang, inmiddels is 'ie geen 9,99 meer.
Goeie kaart is dat, sowieso: officiële Sandisk. _O_ En dan ook nog 45MB/s UHS-I compliant. 'k Heb zelf niet al te lang geleden een Sandisk SDXC 64GB 95MB/s gekocht voor zo'n 130,- euro. Voor goede kaartjes, niet in China wezen en het liefste iets degelijks nemen. Maar mag het wat trager en goedkoper dan zijn er ook andere goeie deals te vinden, haal het dus alleen niet uit China want die formatteren gerust 2GB class 2 kaartjes als 16GB class 10 kaartjes en plakken er een overeenkomende stikker op. En dan opeens schijffouten krijgen en de schuld leggen bij je camera/computer natuurlijk. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:09:01 #140
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_115317964
ik heb voor mn camera idd ook een 95MB/sec sandisk extreme pro kaartje gekocht
maar wel een 32GB

@shiz had mail van die gast.. hij was "vergeten" een tracking code te sturen.. heb ik nu wel...
alleen (zoals zo vaak)
chinamail tracking:

Error 500--Internal Server Error
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol -- HTTP/1.1:
10.5.1 500 Internal Server Error
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:12:50 #141
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115318232
Jup, tof spul die kaartjes. Zonder schrijffouten en met spanning high bitrate video's opnemen! 'k Heb ook een anamorphic lens onderweg, dus dat wordt echt epic hopelijk. :P Kost wat, maar dan heb je wat zeg maar.

En 't zal wel loslopen/goedkomen. :Y Tracking is inderdaad vaak wack dezer dagen. Binnenkort maar weer eens kijken of ik nog geinige spullen kan vinden tussen de new arrivals ofzo. 'k Heb nu alleen die tas en een wallcharger onderweg. :'(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:26:05 #142
131319 mickeyD
pi_115318955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:12 schreef shiznuts het volgende:
Jup, tof spul die kaartjes. Zonder schrijffouten en met spanning high bitrate video's opnemen! 'k Heb ook een anamorphic lens onderweg, dus dat wordt echt epic hopelijk. :P Kost wat, maar dan heb je wat zeg maar.

En 't zal wel loslopen/goedkomen. :Y Tracking is inderdaad vaak wack dezer dagen. Binnenkort maar weer eens kijken of ik nog geinige spullen kan vinden tussen de new arrivals ofzo. 'k Heb nu alleen die tas en een wallcharger onderweg. :'(
ja eigenlijk wil ik zo'n filter pakketje proberen
28 verschillende filters: $50 http://www.ebay.com/itm/58mm-28Pc-lens-Filter-Kit-Canon-EOS-450D-500D-550D-20D-1000D-1100D-350D-NEW/290754310374?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=019&category=79001&cmd=ViewItem

of 28 soorten filters met wat rommel kado er bij. (38 items totaal) $38+$22 FEDEX
http://www.ebay.com/itm/28-10Pc-58mm-FILTER-SET-LENS-KIT-FOR-CANON-EOS-REBEL-T3i-T3-/150866469808?pt=Camera_Filters&hash=item232057a3b0

wel lache, de ene vermeld dat de ander zn spullen kut zijn LOL
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:53:48 #143
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115320324
Zou ik niet doen. :P Ik zou gewoon weinig kwalitatieve filters halen en dan met name een grotere filterthread (je kunt altijd een 72mm-setje stepdown ringen naar 58mm of iets gebruiken, niet alle lenzen hebben dezelfde mm-doorsnede ;) ).

Zelf ben ik gegaan voor wat ND-filters (2,4,8 en een graded) i.c.m. een Cokin P-like filterhouder, kun je bij BIC weghalen voor weinig, leuk om te proberen. Kan ook Hoya, B+W, Schneider, Polaroid, Tiffen, Marumi, Wyndham, Hitech, Cokin, Lee, etc filters aanraden die kwalitatief echt top zijn, maar in prijs natuurlijk niks op chinashopping lijken.

Het belangrijkste is een zo goedkoop mogelijke, niets verstorende/veranderende UV-filter, gewoon ter bescherming van de lens tegen de elementen natuur en mens, kun je overal wel halen. Als tweede filter zou ik een CPL (circular polarizing filter) halen, daarmee kun je controle uitoefenen over je kleurenverzadiging, highlights en reflecties. Zie ook:
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:19 schreef shiznuts het volgende:
Een circular polarizer filter werkt erg goed ja. :Y
Je kunt daarmee bijvoorbeeld door het wateroppervlak heen kijken.
Je kunt bijvoorbeeld ook de weerspiegeling in de lak van de auto laten verdwijnen.
Ook de kleurintensiteit/tone en reflecties veranderen.
Gebruik 'em echter alleen als je er een doel mee wilt bereiken, niet standaard omdat je foto's er zo punchy mee worden of iets.
Op YouTube vind je wel goede video's die het effect laten zien.
De beste video/uitleg die ik gezien heb kwam van Karl Taylor, was een bonusvideo van z'n gratis cursus dSLR fotografie.

Sidenote: na wat extra details, foto's en korting een deal bereikt voor de Minolta MD Rokkor 28mm f/2.8 en Pentax-M PX 50mm f/1.4. Excited! :D Dan heb ik voorlopig wel weer genoeg om mee te spelen... O-)

-edit- hier iets wat wel aardig het nut weergeeft (vanaf 1:44 zo'n beetje met video examples) en wat ik vergeten ben te zeggen dat het ook aardig werkt wanneer de atmosfeer wat heiig is om dat fletse grijze uit je landschap bijvoorbeeld te halen.
ND filters zijn handig om langere exposures te creëren. 's Nachts is dat niet moeilijk, sterker nog, 's nachts is het moeilijk om de exposure kort te houden, tenzij je zoekt naar dat effect, zoals:
100916_195885_Shinjuku_longexp.jpg
Iets surreals overdag met langere exposures en vloeiende beweging is moeilijk:

Als je zoiets wilt en tegelijkertijd met lange sluitertijden gaat werken zonder filters, dan overbelicht je je foto namelijk, dus daar komen de ND filters om de hoek kijken. Ook als het niet gaat om de beweging die je zo wilt vastleggen maar een bepaalde depth-of-field. Als je op een zonnige dag een foto wilt maken van een bloem, er een briesje staat, dus die bloem continu een-en-weer zwenkt in de wind en je dus je sluitertijd kort wilt houden, maar wel een gevoel van diepte wilt creëren door er wat bokeh, ofwel: scherpteondiepte in te mikken, moet je vaak door de felle zon en snelle sluitertijd een ND-filter gaan gebruiken. Een gradual filter kun je mooi toepassen als de lucht erg licht is. Normalerwijze pakt de 'metering' of je lucht juist, maar is de rest te donker, of je onderwerp juist, maar dan is de lucht te fel/blown out. Een gradual ND-filter zorgt ervoor dat je lucht en je onderwerp beiden juist belicht zijn.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:59:17 #144
131319 mickeyD
pi_115320535
okay duidelijk, die 2 wilde ik juist hebben
maar die UV en CPL lensjes kan ik toch wel gewoon 58MM nemen?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:03:28 #145
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115320711
Je kunt alles op maat nemen, je kunt ook alles groter nemen en rings gebruiken als je met meer lenzen gaat werken en verschillender filterthreads op je lenzen hebt. Dan hoef je niet telkens dubbele filters te kopen. Want een enkele filterring kost drie keer niks. Een nieuwe goede CPL is niet bepaald iets dat je graag vaker koopt. :P

Helaas past de officiële Cokin P CPL filter niet in de BIC-houder. ;( Maar dan haal ik liever een 72mm CPL en ziet die met een stepring op welke lens dan ook (ik heb er inmiddels een stuk of 6).

De rest van die filters bij die Ebay-listingen zijn vooral 'just 4 fun'. Een kleurenfilter zou ik echt niet gebruiken... als je iets in een bepaalde tint wilt, dan doe je dat maar lekker non-destructive in postproduction. Teveel keus lijkt me ook niet handig. Gericht gebruik maken van speciale filters die voor je speciale doeleinden gemaakt zijn.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:11:17 #146
131319 mickeyD
pi_115321015
ik heb vooralsnog 2 lenzen die beide kit lenzen zijn met 58mm
die uv lensjes zijn $2,50 dus die haal ik gewoon voor beide lenzen
en ik koop daarbij gewoon 1 goeie CPL filter die ik er op zet als ik t nodig heb..
verder zal ik (nog) niet gaan met moeilijkheidsgraden en gedoe..
want zoveel tijd steek ik nog niet in het fotograferen jammergenoeg.
de sterfilters leken me verder wel leuk, maar idd, wanneer gebruik je het..
pi_115322683
Net bij http://www.clicktobuy.nl/usb-streaming-receiver-bluetooth deze bluetooth receiver besteld. Is exact hetzelfde als deze http://www.dealextreme.co(...)black-120198?item=14 , ik ben van plan om hem aan me surroundset thuis te hangen, om via me telefoon muziek af te spelen. Iemand ervaringen met de kwaliteit toevallig? Kan ik er "wat" van verwachten, of is het daar niet voor bedoeld :P
Wie niet dom is moet slim zijn!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 02:17:52 #148
131319 mickeyD
pi_115322731
gezien je hem toch al besteld hebt, verwachten wij natuurlijk wel een review als het werkt/niet werkt :)
pi_115323040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 02:17 schreef mickeyD het volgende:
gezien je hem toch al besteld hebt, verwachten wij natuurlijk wel een review als het werkt/niet werkt :)
Uiteraard
Wie niet dom is moet slim zijn!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:13:47 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115325500
Zo lang je er stroom op zet en je phone EDR ondersteunt, lijkt het me geen probleem...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')