abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:52:52 #271
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_115508265
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Geen idee, probeer eens bij verschillende een aanvraag te doen? Jack en Tao zijn +- even duur (in ieder geval bij de telefoon die ik laatste keer bestelde).
Ja zal ik eens doen. Over mistertoa heb ik wel goede verhalen gelezen, ik stuur ze beide eens een mail.
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:11:38 #272
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_115508916
Iemand trouwens de email van mistertao, ik vind die site erg onhandig.
pi_115509780
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 04:12 schreef Downstar het volgende:
Voor de kenners, is de MK802 1 GB variant.. momenteel nog 1 van de betere keuzes qua stickjes?

en wat zijn de betere kastjes? MINI x of ?

even in verband met de mogelijke deal voor goedkopere mini pc's voor FOK via lightake..
Qua sticks zie ik de MK802 inderdaad veel langskomen. De ontwikkelaars zijn vooral bezig met de Pivos XIOS DS. Ook gaan veel XBMC ontwikkelaars nu aan de slag met de Ouya (gameconsole met Android erop; maar dat is geen Chinees product).

Persoonlijk ben ik wel fan van boards en kastjes. Die bieden wat mij betreft toch net wat meer mogelijkheden met ethernet en av-out. Het nut van ethernet ziet iedereen misschien niet in maar ik vind ethernet betrouwbaarder en beter voor videofiles (1080P e.d.). En av-out is weer handig voor mensen die geen tv/monitor met HDMI-in hebben.

Zoiets is bijvoorbeeld wel geinig. Standaards specs (helaas maar 512MB RAM) maar wel mooi klein kastje met ethernet, hdmi, av-out, optical out en de gebruikelijke USB- en SD-slots.

Alleen de prijzen blijven nog vreemd hoog; want ik ben tegenwoordig niet meer zoveel aan het kijken naar China tabs maar voor £70 / $109 kun je een tablet met die specs krijgen en die heeft dan ook nog een complete behuizing met touchscreen...

Verder zijn die dingen eigenlijk allemaal hetzelfde; allemaal de Allwinner A10 (of Cortex A8 in ieder geval) met Mali-400 GPU.

Voor de stick valt natuurlijk ook wel wat te zeggen zoals formfactor en grootte.

Verder super tof dat je een deal probeert te regelen, ben benieuwd maar persoonlijk ben ik meer benieuwd hoe XBMC precies gaat uitpakken op Android met hardware versnelling. Welke specs uiteindelijk het beste zijn.

Ik ga straks denk ik ook weer wat redelijk grote Chinese aankopen doen...
pi_115509807
Ik heb maar 1 ding uit China onderweg, het is weer een beetje stil gevallen. :P
Gelukkig maar :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115510190
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Qua sticks zie ik de MK802 inderdaad veel langskomen. De ontwikkelaars zijn vooral bezig met de Pivos XIOS DS. Ook gaan veel XBMC ontwikkelaars nu aan de slag met de Ouya (gameconsole met Android erop; maar dat is geen Chinees product).

Persoonlijk ben ik wel fan van boards en kastjes. Die bieden wat mij betreft toch net wat meer mogelijkheden met ethernet en av-out. Het nut van ethernet ziet iedereen misschien niet in maar ik vind ethernet betrouwbaarder en beter voor videofiles (1080P e.d.). En av-out is weer handig voor mensen die geen tv/monitor met HDMI-in hebben.

Zoiets is bijvoorbeeld wel geinig. Standaards specs (helaas maar 512MB RAM) maar wel mooi klein kastje met ethernet, hdmi, av-out, optical out en de gebruikelijke USB- en SD-slots.
[ afbeelding ]

Alleen de prijzen blijven nog vreemd hoog; want ik ben tegenwoordig niet meer zoveel aan het kijken naar China tabs maar voor £70 / $109 kun je een tablet met die specs krijgen en die heeft dan ook nog een complete behuizing met touchscreen...

Verder zijn die dingen eigenlijk allemaal hetzelfde; allemaal de Allwinner A10 (of Cortex A8 in ieder geval) met Mali-400 GPU.

Voor de stick valt natuurlijk ook wel wat te zeggen zoals formfactor en grootte.

Verder super tof dat je een deal probeert te regelen, ben benieuwd maar persoonlijk ben ik meer benieuwd hoe XBMC precies gaat uitpakken op Android met hardware versnelling. Welke specs uiteindelijk het beste zijn.

Ik ga straks denk ik ook weer wat redelijk grote Chinese aankopen doen...
Ethernet is wat mij betreft ook zeker beter dan wifi, en dat is jammer dat dat niet op z'n stickie zit..
( al is het wel te realiseren met een adaptertje geloof ik)

een kastje is natuurlijk ook nice, echter zijn die nu vaak nog met 512MB uitgerust, en zijn de prijzen hoger dan de MK802 1 GB variant..

Ben nu in de weer met 3 verschillende chinezen, jack, jerry en kreeg een mail van eric die was weer door jack gestuurd aangezien jack het te druk had.. Hopen dat het wat word.

jack wou eerst dat ik het product kocht en een review zou maken voor hij overging tot coupons..( om jullie lekker te maken ofzo, maargoed inmiddels weet iedereen wel in dit topic wat z'n mini pc'tje inhoudl dus hij mag best een coupon of deal beschikbaar maken :P.. Ga eens kijken of ik dr een leuke deal van kan maken, natuurlijk ook eigen belang :))

Het zou echt mooi zijn als XBMC hardwareversnelling kan aanbieden op deze stickies/kastjes dan heb je echt een cheapass mediaspeler te pakken, al zit er op de stickjes geen optische aansluiting voor geluid, dus geluid zal altijd over de boxen van de tv moeten wat weer een nadeel is..

Hier zijn ze bezig met het tweaken van de XMBC app voor de MK802; https://www.miniand.com/forums/forums/1/topics/136 en uit de reacties werkt het al redelijk nu, al is het wachten op XMBC's hardwareversnelling natuurlijk
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:03:35 #276
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_115512923
Shiz heb jij inklaringskosten en bw op de aurora 2 betaald?
Say whaaaat?
pi_115513784
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:03 schreef SuperChips het volgende:
shiz woont niet in NL he ;), maar in oostenrijk..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115515108
Grr ruim een maand geleden extra batterijen besteld voor mijn telefoon voor Lowlands op Focalprice en nu nog steeds niet binnen. Mijn vorige bestelling was er in een week!
pi_115515673
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:57 schreef Thomas B. het volgende:
Grr ruim een maand geleden extra batterijen besteld voor mijn telefoon voor Lowlands op Focalprice en nu nog steeds niet binnen. Mijn vorige bestelling was er in een week!
Dan had je met een week erg veel geluk dat het zo snel binnen was.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:30:36 #280
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115516484
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:11 schreef Coenehv het volgende:
Iemand trouwens de email van mistertao, ik vind die site erg onhandig.
Onhandig? Gewoon de link invullen (van taobao) op zoeken drukken en het product aanklikken. Je ziet dan een prijs ex shipping en fee staan.

Schat hoe zwaar het product is en vul dit in de calculator (staat onder zo'n tabblad).

Wijst zich redelijk vanzelf (was in ieder geval bij mij het geval :))
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:57 schreef Thomas B. het volgende:
Nooit bestellen voor een bepaalde datum, dan gaat het altijd fout :') (helaas)
quote:
Nee waarschijnlijk niet.
Wat ik wel kan vertellen is dat de douane op dit moment veel meer gecontroleerd dan eerst. 4 verschillende mensen uit mijn omgeving hebben de laatste maand tablets besteld (met chinapost alswel HK post) en ze zijn allemaal uitgekozen door de douane. Wellicht domme pech maar ik denk dat de controle gewoon is opgevoerd.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:37:52 #281
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_115516776
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:22 schreef Downstar het volgende:

[..]

shiz woont niet in NL he ;), maar in oostenrijk..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben ze daar geen btw :o
Say whaaaat?
pi_115516891
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:10 schreef Skiet het volgende:

[..]

Dan had je met een week erg veel geluk dat het zo snel binnen was.
Klopt.. heb ik ook nooit eerder meegemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nooit bestellen voor een bepaalde datum, dan gaat het altijd fout :') (helaas)

Dat blijkt maar weer eens :P Ik bedacht het me een maand geleden pas dat het wel handig zou zijn.
pi_115521119
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:51 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ethernet is wat mij betreft ook zeker beter dan wifi, en dat is jammer dat dat niet op z'n stickie zit..
( al is het wel te realiseren met een adaptertje geloof ik)

een kastje is natuurlijk ook nice, echter zijn die nu vaak nog met 512MB uitgerust, en zijn de prijzen hoger dan de MK802 1 GB variant..

Ben nu in de weer met 3 verschillende chinezen, jack, jerry en kreeg een mail van eric die was weer door jack gestuurd aangezien jack het te druk had.. Hopen dat het wat word.

jack wou eerst dat ik het product kocht en een review zou maken voor hij overging tot coupons..( om jullie lekker te maken ofzo, maargoed inmiddels weet iedereen wel in dit topic wat z'n mini pc'tje inhoudl dus hij mag best een coupon of deal beschikbaar maken :P.. Ga eens kijken of ik dr een leuke deal van kan maken, natuurlijk ook eigen belang :))

Het zou echt mooi zijn als XBMC hardwareversnelling kan aanbieden op deze stickies/kastjes dan heb je echt een cheapass mediaspeler te pakken, al zit er op de stickjes geen optische aansluiting voor geluid, dus geluid zal altijd over de boxen van de tv moeten wat weer een nadeel is..

Hier zijn ze bezig met het tweaken van de XMBC app voor de MK802; https://www.miniand.com/forums/forums/1/topics/136 en uit de reacties werkt het al redelijk nu, al is het wachten op XMBC's hardwareversnelling natuurlijk
Er is overigens ook een nieuwe versie van de MK802 uit, niet geheel verrassend de MK802II genoemd. Qua specs hetzelfde maar deze heeft nu een full-size USB-poort en 2 micro USB-poorts en full-size HDMI. Al zie ik niet echt nut in dat laatste; zo'n stick steek je bij een tv toch niet rechtstreeks in de HDMI-poort want dan steekt de stick buiten de tv uit. Zeker als je nog zo'n USB-Ethernet adapter erop zet. (Waarvan ik me afvraag of dat goed werkt). Bij m'n Raspberry Pi steekt de HDMI-kabel nou buiten de tv uit (erg stugge kabel).

En m'n verwachte Chineze aankopen binnen enkele uren/dagen:

En eventueel:

Afbeelding #1: Control board met gyro's, accelerometers, barometer, magnetometer.
Afbeelding #2: Bluetooth module (instellingen die met je Android tablet/telefoon in het veld)
Afbeelding #3: GPS module (Position hold, waypoints laten afleggen)
Afbeelding #4: Sonar module (tot zo'n 2m. hoogte hoogte mee meten; op enkele cm's precies)
Afbeelding #5: Data-link module

Voor je weet wel. Totaal een stuk duurder dan wat ik nu heb maar als het eenmaal werkt (dat eenmaal kan wel 'ns lang gaan duren, daar zie ik nog tegen op :% ) is ook een stuk beter.
Vooral de data-link module twijfel ik over. Dat is zo'n kwart van de totaalprijs en ik zit te denken of ik dat wil hebben. (data-link kun je in je pc/laptop inpluggen en krijg je live telemetry e.d. door)

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 13-08-2012 20:29:46 ]
pi_115525421
Sonar, waarom :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:49:54 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115534595
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:54 schreef davedavy het volgende:

[..]

Zal wel duur zijn vanaf Oostenrijk of niet? Voordeel is wel dat de ontvanger geen BTW krijgt :')
Valt mee, laatst een redelijk forse doos met RC heli verstuurd en was zo ergens rond de 15 euro. Dat tweede wel idd want binnen de EU. :D
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 04:12 schreef Downstar het volgende:
Voor de kenners, is de MK802 1 GB variant.. momenteel nog 1 van de betere keuzes qua stickjes?

en wat zijn de betere kastjes? MINI x of ?

even in verband met de mogelijke deal voor goedkopere mini pc's voor FOK via lightake..
De tip is nog altijd afwachten. Bij mijn weten functioneren die dingen nog altijd geen 100% i.c.m. XBMC i.v.m. hardwareversnelling. Sowieso is het nu sterk in opkomst, zie je overal projectjes en kickstartes, dus heb je binnen notime ook meer concurrentie, meer keuze, meer performance en betere deals/prijzen! Imho dan.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:32 schreef rene90 het volgende:
Weet iemand nog een plek waar je een SanDisk sansa fuze kan kopen, de fijne oude versie. Een tijd terug via een link hier voor 28 euro kunnen krijgen. Iemand die iets weet of er nog 1 heeft liggen?
Ah ja. Sansa-shizzle. Heb de oldschool Fuze, Clip+ en nieuwe Clip Zip thuis liggen. Die laatste was laatst bij ibood in de aanbieding. Wel een leuk dingetje eigenlijk, volgens mij is 'ie ook luider dan de andere twee. De scrollwheel en rubberized feeling van de Fuze zijn wel erg top. Op Ebay, Geizhals of Marktplaats kijken?
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:45 schreef Coenehv het volgende:
Welke taobao agent is op dit moment het goedkoopst?
Met MisterTao krijg je 10% bonus-inleg bij je eerste storting, wat wel fijn is (let wel: komen ook transactiekosten bij kijken!). Daardoor was m'n Aurora II goedkoper dan 'ie was zeg maar (ik was een early adopter dus was toen geloof ik 148,- usd kwijt als je die bonus en alles meerekent. De prijs op BIC nu is wel top, helaas hebben ze alleen de zwarte versie (?), 'k kan de trouwens witte aanbevelen, die is echt nice. :Y ). Verder heb je natuurlijk Zarmark (Jack), eigenlijk hoor je niet veel over ervaringen met andere services...
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:39 schreef Miniem het volgende:
Ik heb maar 1 ding uit China onderweg, het is weer een beetje stil gevallen. :P
Gelukkig maar :+
Dat duurt ook maar eventjes. :P Stilte voor de storm. Zo had ik ook een periode december t/m maart ofzo en dacht ik dat ik misschien nooit meer iets zou bestellen en toen begon het toch weer. :D
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:37 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Hebben ze daar geen btw :o
Goeie gewoon relevante vraag idd. :D Nope, goede ervaringen met laten noteren als 'MID' (wat staat voor Multimedia Internet Device), $30,- en 'gift'. Goed doorcommuniceren hoe je het precies wil laten hebben (had ik ook netjes doorbesproken toen ik m'n Jiayu haalde, maar die hadden het intern weer verprutst waardoor er helemaal geen declaratie was gedaan op de verpakking en ik dus met uitprintsels de inklaring moest doen en dus een euro of 20 á 30 kwijt was, gelukkig kennen ze in Oostenrijk die 12,50 postdienstkosten niet en had ik 'em drie uur na ontvangst van de brief dat ze een pakje zonder onvolledige inklaring hadden, in m'n bezit (opgehaald) en ter plekke ingeklaard, mooi systeem wel). :Y
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:13 schreef W00fer het volgende:
Sonar, waarom :')
Voor de CAT III Autolands op radio altimeter met z'n hexacopter. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 13-08-2012 23:03:40 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115539280
Ohgod..ibood gooit de MK802 stick ook in de aanbieding, wel ff 70 eurotjes voor vragen + 6 verzending.. dat moeten wij beter kunnen :P

http://www.ibood.com/nl/n(...)utm_content=FaceBook

echter hebben hun het over de MK802+ maar dit is toch gewoon de MK802 variant of niet ?
pi_115539574
Met koelgaten, of een nieuwe firmware, of meer usb porten, maar een officiële is met een iets andere behuizing.

Dit is de 1GB ram versie, vandaar de + achter de naam. Helemaal niet zo heel duur, kan wellicht een paar eurotje's goedkoper via Ebay of de Chineesjes, maar dan heb je garantie tot aan de deur. Ik weet niet hoe de garantie bij iBood verloopt.

Plus, de versie op iBood heeft wifi N. Niet dat ik een Wifi N router heb, maar het is in theorie wel een stuk sneller.

Overigens deze USB-LAN adapter besteld op DX, eindelijk full speed usb 2.0, ipv usb 1.1.

http://www.dealextreme.co(...)adapter-dongle-34691
pi_115539766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:24 schreef W00fer het volgende:
Met koelgaten, of een nieuwe firmware, of meer usb porten, maar een officiële is met een iets andere behuizing.

Dit is de 1GB ram versie, vandaar de + achter de naam. Helemaal niet zo heel duur, kan wellicht een paar eurotje's goedkoper via Ebay of de Chineesjes, maar dan heb je garantie tot aan de deur. Ik weet niet hoe de garantie bij iBood verloopt.

Overigens deze USB-LAN adapter besteld op DX, eindelijk full speed usb 2.0, ipv usb 1.1.

http://www.dealextreme.co(...)adapter-dongle-34691
Ibood Garantie valt anders ook vies tegen, spreek uit ervaring en hoor het van vele anderen.

daarnaast scheelt het qua prijs +- 20-25 euro.. dan betaal je dus gewoon voor de garantie..
kan je net zo goed de gok nemen en er 1 uit china zelf halen, ook met garantie!
( alleen meer rompslomp om hem terug te sturen etc!)

Daarnaast zegt pandawill dat de normale versie ( hier de 512MB) ook gewoon N wifi heeft
( http://www.pandawill.com/(...)rd-black-p65248.html )

dus dat is altijd maar gissen. mijn netwerk draait nog gewoon op G dus voor mij geen punt
( sowieso geen punt, want ik heb nog geen MK802 :( haha)
pi_115539817
De mooiste (helaas prijzig) zijn er nu op miniand.com. Special Edition met koelgaten en in een kekke groene kast :)

pi_115540013
Hmm volgens de ibood expert is dit het verschil;

# Bericht: 14-08-2012 00:24

MK802 heeft geen B/G/N wifi en slechts 512mb ram. MK802+ is dus flink wat sneller en is ook gewoon een recentere versie.

maar de MK802 heeft dus ook gewoon 1 GB ram..
maargoed genoeg over gediscussieerd :P
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:38:01 #291
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115540058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:36 schreef Downstar het volgende:
Hmm volgens de ibood expert is dit het verschil;

# Bericht: 14-08-2012 00:24

MK802 heeft geen B/G/N wifi en slechts 512mb ram. MK802+ is dus flink wat sneller en is ook gewoon een recentere versie.

maar de MK802 heeft dus ook gewoon 1 GB ram..
maargoed genoeg over gediscussieerd :P
Ach ibood en foute info klinkt helaas bekend :'):

quote:
Allwinner A10 processor met 1,5 GHz
Heb ze er al even op gewezen dat het 1.2 moet zijn ;)
pi_115540127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ach ibood en foute info klinkt helaas bekend :'):

[..]

Heb ze er al even op gewezen dat het 1.2 moet zijn ;)
Robet is KILLBOT33 ?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:41:52 #293
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115540172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:40 schreef Downstar het volgende:

[..]

Robert is KILLBOT33 ?
:Y
pi_115540227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

:Y
ik voelde al aan dat het iemand hier van het topic moest zijn of van tweakers:D
iemand met verstand van deze dingen en allwinner processoren :P
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:21:20 #295
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_115545301
Nog een ding ik twijfel tussen de aurora 2 en de nexus 7 die komt over een maand uit in nederland is dat het prijsverschil waard?
Say whaaaat?
pi_115546395
Volgens mij heeft de Aurora 2 nog meer in huis dan de Nexus 7 hoor, Asus heeft namelijk op veel dingen bespaart die de Aurora 2 wel heeft.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:17:02 #298
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_115550935
Lol faal :')
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_115554642
Vandaag een mailtje van mcbub met allemaal acties. Is het al vanaf 1 augustus bezig. Stonden 2 1 cent deals maar die waren al vanaf 1 augustus geldig en dus uitverkocht :(. Mcbub altijd zo laat met z'n acties via de mail?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:56:12 #300
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115554767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:53 schreef fissure het volgende:
Vandaag een mailtje van mcbub met allemaal acties. Is het al vanaf 1 augustus bezig. Stonden 2 1 cent deals maar die waren al vanaf 1 augustus geldig en dus uitverkocht :(. Mcbub altijd zo laat met z'n acties via de mail?
Geen idee, normaal krijg ik de mail altijd optijd, wellicht expres zo gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')