SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Remco026 : 12 juli
MaryMouse: 21 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Topicreeks: DEF SC
Bijzondere toevoeging met het speciale geloofsmotto van de kerk v/d vrije geloofsbelijdenis en rijkdom van de profeet:
Ode aan de venusheuvel
O Venus.
Mooie heuvel.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Vind ik nog steeds ontzettend duur. Hier koop ik Copenhagen Wintergreen 5 pakjes (tins) voor $10.00 en dat is een van de duurste pruimtabakken.quote:
Ze hebben de afgelopen 5 jaar de accijns op rookwaar erg omhoog gegooid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:56 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Vind ik nog steeds ontzettend duur. Hier koop ik Copenhagen Wintergreen 5 pakjes (tins) voor $10.00 en dat is een van de duurste pruimtabakken.
Want?quote:
Is wel vriendelijk aangeboden hoor, maar ik hou het op incidenteel een zware van nellequote:
Ik was 6 maanden gestopt met roken, tot we op oefening waren, 3 weken Fulda en omgeving, mijn buddy rookte, we zaten in een schuttersput, en hij stak er eentje op. Onder de poncho, regende als de tering, toen brak ik en vroeg hem toch maar weer om een sigaretquote:
Ja moet behoorlijk wat belasting op zitten danquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ze hebben de afgelopen 5 jaar de accijns op rookwaar erg omhoog gegooid.
Vroegah rookte ik af en toe nog wel eens een Mehari sigaartjequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is wel vriendelijk aangeboden hoor, maar ik hou het op incidenteel een zware van nelle
In dienst is het zo dat het eerst vliegen en draven is en daarna (heel lang) wachten. Dus dan word er al snel gerookt om de tijd te doden.quote:
Heb ik nooit gerookt. Wel die dunne (ik meen van kampen) sigaartjesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Vroegah rookte ik af en toe nog wel eens een Mehari sigaartje
Dan ga je toch kaarten ofzoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
In dienst is het zo dat het eerst vliegen en draven is en daarna (heel lang) wachten. Dus dan word er al snel gerookt om de tijd te doden.
En sindsdien nooit meer gestopt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik was 6 maanden gestopt met roken, tot we op oefening waren, 3 weken Fulda en omgeving, mijn buddy rookte, we zaten in een schuttersput, en hij stak er eentje op. Onder de poncho, regende als de tering, toen brak ik en vroeg hem toch maar weer om een sigaret
Bah, die vond ik zo stinken dat ik ze zelf nooit gerookt hebquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:02 schreef -Amber- het volgende:
Iemand hier ook wel eens kretek sigaretten gerookt?
Enigste kaartenspel dat ik ooit tijdens dienst op zak had was tijdens OIF, en wel het kaartenspel met de gezochten personen er op. Maar nee daarvoor (kaartspelen) heb je vaak net geen tijd, maar voor een sigaretje wel.quote:
Saai levenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:05 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Enigste kaartenspel dat ik ooit tijdens dienst op zak had was tijdens OIF, en wel het kaartenspel met de gezochten personen er op. Maar nee daarvoor (kaartspelen) heb je vaak net geen tijd, maar voor een sigaretje wel.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:02 schreef -Amber- het volgende:
Nu, ja, het was in de jaren '80 ook nog veel gebruikelijker dat je rookte. Zeker in 'macho' omgevingenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:06 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Saai leven( Ik heb niets te doen, laat ik gaan roken
)
Ik ook nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:08 schreef BredeBradda het volgende:
Hoe oud zijn jullie allemaal wel niet dan![]()
Ik ken de jaren 80 niet eens
Er is 1 gast die is jongerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:09 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ook nietmaar je bent wel verreweg de jongste hier
Oud? Niet dus. Jij bent gewoon een broekie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:08 schreef BredeBradda het volgende:
Laten we zeggen dat ik begin jaren 80 de dienst in ging.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:08 schreef BredeBradda het volgende:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:11 schreef BredeBradda het volgende:
Sam zal ook nog wel niet zo oud zijn denk ik
Sam ziet er uit als 50, is een tiener, maar heeft het geestelijke vermogen van een kleuter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:11 schreef BredeBradda het volgende:
Sam zal ook nog wel niet zo oud zijn denk ik
Pruimtabak roken?quote:
Interessante vraag, maar ik kan geen cijfers vindenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:07 schreef Schild het volgende:
Zou weleens willen weten hoeveel % van Defensie rookt, moet toch wel boven de 50% liggen.
Oh, wie dan?quote:
Als die cijfers al bestonden, dan denk ik niet dat de baas deze graag vrij geeft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Interessante vraag, maar ik kan geen cijfers vinden
Naja, ligt natuurlijk ook aan het onderdeel. Zal bij infanterie wel richting de 75% gaan ofzo, en GNK zijn natuurlijk onschuldige meisjes die niet roken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Als die cijfers al bestonden, dan denk ik niet dat de baas deze graag vrij geeft.
Yepquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:02 schreef -Amber- het volgende:
Een gozer die er 2 weken geleden ook was, die wou MBO Bouw gaan doen ofzoquote:
Maar wel en masse in een 4 tonner rijdenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:16 schreef Schild het volgende:
[..]
Naja, ligt natuurlijk ook aan het onderdeel. Zal bij infanterie wel richting de 75% gaan ofzo, en GNK zijn natuurlijk onschuldige meisjes die niet roken.
Volgens mij geeft DoD die cijfers wel vrij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Als die cijfers al bestonden, dan denk ik niet dat de baas deze graag vrij geeft.
Geen vaste gast dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:16 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Een gozer die er 2 weken geleden ook was, die wou MBO Bouw gaan doen ofzo
Nee joh, die meisjes hebben een MB.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Maar wel en masse in een 4 tonner rijden
Daarom rijden ze op oirschot ook massaal in een 4 tonner :pquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee joh, die meisjes hebben een MB.
Thanks honeypiequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:13 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Sam ziet er uit als 50, is een tiener, maar heeft het geestelijke vermogen van een kleuter.![]()
Klopt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Jaijai heette die geloof ik
Ja maar we hebben nhier ook de FOIA, en weet niet of men zoiets ook in Nederland heeftquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Volgens mij geeft DoD die cijfers wel vrij.
Niet een geheel betrouwbare bron, maar ja, doet DoD blijkbaar wel. http://usmilitary.about.com/od/theorderlyroom/a/smoking.htm
Wet op openbaarheid van bestuur, maar die gaat niet zo ver als de FOIA.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:19 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar we hebben nhier ook de FOIA, en weet niet of men zoiets ook in Nederland heeft
08/15quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:20 schreef BredeBradda het volgende:
Weet iemand nog goede militaire films? D8 dat ik de meeste toch al wel gezien had ( FMJ, Untergang, Tigerland ) etc.
Warriors!! Eigenlijk een BBC productie!! Kijken gozert, gaat over Bosnië, over een club Britse militairen, die moet je zien!!!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:20 schreef BredeBradda het volgende:
Weet iemand nog goede militaire films? D8 dat ik de meeste toch al wel gezien had ( FMJ, Untergang, Tigerland ) etc.
en als de informatie er niet is kan men het ook niet gevenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:19 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar we hebben nhier ook de FOIA, en weet niet of men zoiets ook in Nederland heeft
Ja denk dat men hier enkel maar een paar zaken die onder landsveiligheids vallen niet vrij geeft (inlichtingsdiensten, tier 1 eenheden, etc.)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wet op openbaarheid van bestuur, maar die gaat niet zo ver als de FOIA.
The Beaver?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:19 schreef Esses het volgende:
Wie kijkt er nog meer The Beaver. Bizar belachelijke film :p
Hier geeft men ook steeds meer weg onder de wob.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:22 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja denk dat men hier enkel maar een paar zaken die onder landsveiligheids vallen niet vrij geeft (inlichtingsdiensten, tier 1 eenheden, etc.)
ja.quote:
Linkje?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Warriors!! Eigenlijk een BBC productie!! Kijken gozert, gaat over Bosnië, over een club Britse militairen, die moet je zien!!!
Band of Brothers moet je zien en Generation Kill. Zijn 2 miniseries, respectievelijk 10 en 7 afleveringen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:20 schreef BredeBradda het volgende:
Www.freerecordshop.nlquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Linkje?
@Cobra 4
Stalingrad al gezien, en 08/15 lijkt me nogal oud
Heb op de IMDB naar de beschrijving gekeken. Niet mijn type film.quote:
Wat heeft oud er mee te maken. Het is een enorm goede film die de opleiding en de oorlog goed laat zien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Linkje?
@Cobra 4
Ik moet 'm vanavond nog kijkenquote:
Oke ik zal ff kijkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat heeft oud er mee te maken. Het is een enorm goede film die de opleiding en de oorlog goed laat zien.
Deeltje ervan!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Linkje?
@Cobra 4
Mag niet op FOKquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik moet 'm vanavond nog kijken
Niet? Wattan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vond generation kill niet heel tof tbh
Het is een trilogie. Deel 1 is de opleiding, deel 2 de oorlog en deel 3 de thuiskomst.quote:
Inderdaad. The Pacific is echt het mindere broertje van BoB. Band of Brothers is veel volwassener.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cobra4 het volgende:
Oh, en sla The Pacific over. Haalt het niet in vergelijking met Band of Brothers.
Na 3 afleveringen afgehaakt.…quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cobra4 het volgende:
Oh, en sla The Pacific over. Haalt het niet in vergelijking met Band of Brothers.
Ja, verklap jij het einde even.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deeltje ervan!
Op het einde van de film
Film is op, echter moet ik nog pannenkoeken bakkenquote:
Hij is jong. Snapt nog niets van weten en regelgevingquote:
Komt uit 1999 als het goed is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deeltje ervan!
Op het einde van de film
Film is offline gehaald van youkutquote:
Downloaden is legaalquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij is jong. Snapt nog niets van weten en regelgeving
Gelukkig staat 08/15 nog compleet op YT.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Film is offline gehaald van youkut![]()
Dit was een van de weinige die ik nog kon vinden.
Die hele docu is 30GBquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Film is offline gehaald van youkut![]()
Dit was een van de weinige die ik nog kon vinden.
Je vergeet nu heel wat.context over het verkrijgen van je download.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Downloaden is legaalMits voor eigen gebruik
Heb je Restrepo en Armadillo al gezien?quote:
Eens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:30 schreef samthegreat5 het volgende:
Oja, Das Boot is ook echt een hele toffe.
Alleen Restrepo./quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb je Restrepo en Armadillo al gezien?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:31 schreef BredeBradda het volgende:
De piraten baai
Enneh ff lijstje maken met goede films:
band of Brothers
08/15
Warriors
Generation Kill
The pacific
Armadillo
Das Boot
Nouja, opzich is The Pacific wel te kijken toch?quote:
Lastig om uit te leggen maar vond het gewoon saai. Bij veel series kijk ik het liefst alles in 1 keer maar nu nietquote:
Oorlog en Romantiek? >>quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nouja, opzich is The Pacific wel te kijken toch?
Het is alleen veel meer geromantiseerd dan Band of Brothers. BoB was echt pure, harde, combat. Geen gezeik.
Oja, je zei dat Nederlands niet je beste vak was op schoolquote:
Nu welquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Weet je wel wat het woord romantiek/geromantiseerd inhoudt?
M*A*S*H is briljant.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
En eigenlijk gewoon om ook te kunnen lachen, de complete serie M*A*S*H
Elke dag 1 aflevering en je hebt een goed jaarquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
M*A*S*H is briljant.![]()
![]()
256 afleveringen en een film.
In The Pacific heb je liefdesscènes, verhalen van het thuisfront erdoorheen, allemaal van dat soort onzin. Bij BoB alleen op het einde heel even. Voor de rest: leiderschap, kameraadschap, loyaliteit en keiharde combat.quote:
De serie vond ik veel beter dan de film.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
M*A*S*H is briljant.![]()
![]()
256 afleveringen en een film.
Kijk Pearl Harbor maar eens.quote:
Ik heb The Pacific alleen geloof ik de eerste twee afleveringen gezien. Daarna kreeg ik al vlot een Pearl Harbor gevoel, dus niet afgekeken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In The Pacific heb je liefdesscènes, verhalen van het thuisfront erdoorheen, allemaal van dat soort onzin. Bij BoB alleen op het einde heel even. Voor de rest: leiderschap, kameraadschap, loyaliteit en keiharde combat.
En interviews met de Veteranen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In The Pacific heb je liefdesscènes, verhalen van het thuisfront erdoorheen, allemaal van dat soort onzin. Bij BoB alleen op het einde heel even. Voor de rest: leiderschap, kameraadschap, loyaliteit en keiharde combat.
quote:
Jarhead en Full Metal Jacket weer niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:38 schreef BredeBradda het volgende:
We were soldiers is dan ook al zo'n geromatiseerde film
Ja klopt, maar die herinner ik me niet zo goed meer. Vooral als ze zo over die heuvel rennen met Mel Gibson voorop recht in die MG positiequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:38 schreef BredeBradda het volgende:
We were soldiers is dan ook al zo'n geromatiseerde film
Het beste van die films vond ik het opleidings gedeeltequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Jarhead en Full Metal Jacket weer niet.
Ja, hij begint een beetje langzaam inderdaad. Maar ik vind het juist wel leuk om een beetje de andere kant ook eens te zien. Bureaucratie, gezeik van SM Sixta hele tijd met die grooming standards (POO-LISH THAT MOOSTASH!!!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Lastig om uit te leggen maar vond het gewoon saai. Bij veel series kijk ik het liefst alles in 1 keer maar nu niet
Vietnam film?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar die herinner ik me niet zo goed meer. Vooral als ze zo over die heuvel rennen met Mel Gibson voorop recht in die MG positie. En dan opeens een heli..
Film niet gezien, maar weet van Vietnam veteranen in onze veteranen club dat de helicopter piloten er zo snel mogelijk waren als er strond aan de knikker was.quote:
Ook bagger ondertiteldquote:
Echte bazen hebben toch een ploertendoderquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:43 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ook bagger ondertiteld
"I want that M60 right here" staat er dat die de m16 wilt. -_-
Oh ok. Gaat over The Battle of La Drang. Maarja, ze rennen dan net over een heuveltje en Mel Gibson ziet dan een MG positie en in een split second verschijnt er een heli en WOOSH WOOSHquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:43 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Film niet gezien, maar weet van Vietnam veteranen in onze veteranen club dat de helicopter piloten er zo snel mogelijk waren als er strond aan de knikker was.
Heb hier het (met dank betuiging gesigneerde) boek liggen, maar heb het nog nooit gelezen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:43 schreef MaryMouse het volgende:
Ow en Black Hawk down, en ik kan niet op de naam komen gevonden behind enemy lines.
Black Hawk Down?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:45 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Heb hier het (met dank betuiging gesigneerde) boek liggen, maar heb het nog nooit gelezen.
we salute the rank, not the manquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Roger. Beste oorlogsfilm tot nu toe wat mij betreft.
Ziet er indrukwekkend uit. Alleen het deel met de veteranen zit er niet bij, majah die kijk ik dan wel int engelsquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Roger. Beste oorlogsfilm tot nu toe wat mij betreft.
Soms.quote:
Ja, krijg je wel mee toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:49 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ziet er indrukwekkend uit. Alleen het deel met de veteranen zit er niet bij, majah die kijk ik dan wel int engels
2 jaar VWO in het Engels gehadquote:
Hehe.quote:
2 jaar VWO? Wacht. En toen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:52 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
2 jaar VWO in het Engels gehad
Met de huidige kwaliteit op de scholen zegt dat helemaal niks.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:52 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
2 jaar VWO in het Engels gehad
kapte hij met iets doenquote:
Toen met 8 onvoldoendes niet overgegaan vanwege het opgeven in Maart 2011quote:
Was een tijdje terug een docu op tv waarin nukubu's jonge burgers de kans kregen om een korte training te krijgen en als paratrooper aan een re-enactment van de Slag om Arnhem mee te doen. Geeft een leuk beeld van hoe SM's kunnen zijn. (Ben alleen de naam vergetenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe.
Ik heb me altijd afgevraagd of SM's zich (hier) echt zo gedroegen. Alle films wekken wel die indruk.
De slag om arnhem toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Was een tijdje terug een docu op tv waarin nukubu's jonge burgers de kans kregen om een korte training te krijgen en als paratrooper aan een re-enactment van de Slag om Arnhem mee te doen. Geeft een leuk beeld van hoe SM's kunnen zijn. (Ben alleen de naam vergeten)
Slag Om Arnhem heette dat geloof ikquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Was een tijdje terug een docu op tv waarin nukubu's jonge burgers de kans kregen om een korte training te krijgen en als paratrooper aan een re-enactment van de Slag om Arnhem mee te doen. Geeft een leuk beeld van hoe SM's kunnen zijn. (Ben alleen de naam vergeten)
Wij gingen altijd Sesam Straat in het Engels kijkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik weet nog dat in onze atheneum klas iedereen altijd bagger cijfers haalde voor Engels.
Ranging van 1.5'en tot 5.5'en. Er was dan altijd een select groepje dat veel met Engels deed (Monty Python kijken, veel Engelstalige films zonder subs kijken, veel Engels lezen, etc.) waaronder ook ik. Dan hoorde je: ''Ruben, een 2. Ilse, een 4.5.'' Dan kwam mijn naam, of die van 1 van mijn maten langs: ''Sam een 8.5''. Altijd lachen
quote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Slag Om Arnhem heette dat geloof ik
Opgegeven of met je huidige intellectuele vermogens duidelijk te hoog gegrepenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:54 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Toen met 8 onvoldoendes niet overgegaan vanwege het opgeven in Maart 2011Wou ik voor VWO voldoendes halen moest ik niet normaal veel leren. En havo zou te hoog zijn -_-
Zou ook kunnen, ik had een CITO van 545, daarmee het VWO op gegaan, het 1e jaar gehaald omdat elke leraar zei dat ik het wel kan maar het niet deed. 2e jaar weer niks gedaan behalve 1 toetsweek. De hele week 6 uur per dag leren en uiteindelijk 8'en en allesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:57 schreef Esses het volgende:
[..]
Opgegeven of met je huidige intellectuele vermogens duidelijk te hoog gegrepen
Ja klopt, zo'n BNN programma volgens mij. Ik kreeg maagkrampen van die lui die meededen toen ik een kort filmpje keek, dus ik ben maar snel gekapt met kijken. Ik snap niet waarom een militair zou instemmen om aan zo'n programma mee te werken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Is dat niet de film waar je een moderne boot met Nederlandse vlag onder de brug ziet varen?
Als dat je Cito score was dan heb je je school echt wel flink verpestquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:59 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, ik had een CITO van 545, daarmee het VWO op gegaan, het 1e jaar gehaald omdat elke leraar zei dat ik het wel kan maar het niet deed. 2e jaar weer niks gedaan behalve 1 toetsweek. De hele week 6 uur per dag leren en uiteindelijk 8'en en allesMaarja,
Ik had 546quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als dat je Cito score was dan heb je je school echt wel flink verpest
C4 kan je beter vertellen hoe waarheidsgetrouw het is. Ik vond het wel boeiend om te zien, en toonde m.i. best wel aan hoe er een team van losse individuen gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja klopt, zo'n BNN programma volgens mij. Ik kreeg maagkrampen van die lui die meededen toen ik een kort filmpje keek, dus ik ben maar snel gekapt met kijken. Ik snap niet waarom een militair zou instemmen om aan zo'n programma mee te werken.
Overigens zal zo'n instructeur ook wel anders doen voor de camera.
Ja, ik ben wel benieuwd eigenlijk C4. Kan je eens iets verklappen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
C4 kan je beter vertellen hoe waarheidsgetrouw het is. Ik vond het wel boeiend om te zien, en toonde m.i. best wel aan hoe er een team van losse individuen gemaakt wordt.
Lees maar terug. Daar hebben we het hier al over gehad.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel benieuwd eigenlijk C4. Kan je eens iets verklappen?
Deze post?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lees maar terug. Daar hebben we het hier al over gehad.
quote:
Nee.quote:
School is nog lang niet over hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als dat je Cito score was dan heb je je school echt wel flink verpest
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:05 schreef Esses het volgende:
Nerdcore hiphop is like playing halo and getting a blowjob from hello kitty.
Een SC.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, hm. Waar moet ik specifieker teruglezen. Een voormalige SC?
Imdb: nerdcore risingquote:
Nicequote:
Die kende ik al, hahaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=29b_1343937189
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=29b_1343937189
Daar gaat je nachtrust.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:14 schreef BredeBradda het volgende:
Nog een uurtje voor Band of Brothers
Moet morgen vroeg opquote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:19 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Moet morgen vroeg opFoto's schieten voor een vereniging. Vanmorgen ook al een uur voor werk verslapen vanwege batman
Oja: Ajax - PSV![]()
ja ik had m;n wekker expres op z'n hardst gezetquote:
Ondertussen kun je een stuk van deze kijken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:14 schreef BredeBradda het volgende:
Nog een uurtje voor Band of Brothers
Ik heb hem maar even gebookmarkedquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ondertussen kun je een stuk van deze kijken.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb hem maar even gebookmarked
Morgen hopelijk kijken. Ik heb een lange to do/see/read list hèquote:
Ik schrok me dood toen die gast de trekker overhaalde in het beginquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ondertussen kun je een stuk van deze kijken.
Als ik mijn wekker om 0845 zou zetten, ben ik per definitie te laat voor mijn werkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
ja ik had m;n wekker expres op z'n hardst gezet![]()
Is het om 8:45, BredeBroedaaaahh, je moet werkuhh.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:26 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik schrok me dood toen die gast de trekker overhaalde in het begin
Jij werkt dan ook niet als vakkenvuller en was waarschijnlijk de vorige dag tot 2:30 opquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als ik mijn wekker om 0845 zou zetten, ben ik per definitie te laat voor mijn werk
èh, dat overkomt mij ook wel eens, maar dan nog ben ik om 0800 op mijn werkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:29 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Jij werkt dan ook niet als vakkenvuller en was waarschijnlijk de vorige dag tot 2:30 op
Ik zou dan lekker uitgeslapen wakker worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als ik mijn wekker om 0845 zou zetten, ben ik per definitie te laat voor mijn werk
Ik ben gewoon een avond mensquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
èh, dat overkomt mij ook wel eens, maar dan nog ben ik om 0800 op mijn werk
(En geloof mij, als tiener was het een stuk makkelijker om een nachtje door te halen, dan het nu is)
Geloof ik best, ik moet volgend jaar elke dag 6:00 me bed uit, en dan ben ik om 18:00 terug van schoolquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ook daar ben je snel genoeg vanaf
Stakkerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:32 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Geloof ik best, ik moet volgend jaar elke dag 6:00 me bed uit, en dan ben ik om 18:00 terug van school
Gossie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:32 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Geloof ik best, ik moet volgend jaar elke dag 6:00 me bed uit, en dan ben ik om 18:00 terug van school
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:37 schreef samthegreat5 het volgende:
Talvisota heeft ook echt geweldige muziek. Wauw
Dat is nogal wat voor een gemiddelde scholier hoorquote:
Dat begin stukje! Ik schrok me doodquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Nee, ga mij nu niet verleiden Talvisota toch op te zetten.
Nope...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ook daar ben je snel genoeg vanaf
Jeetje, bij mij begon de middelbare school om 08:30 had een uur reistijd, en zat (om zeker op tijd te zijn) om 07:15 in de bus/tram. Dus om 06:30 uit mijn bed.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:38 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Dat is nogal wat voor een gemiddelde scholier hoor
Gewoon op tijd gaan slapen, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:38 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Dat is nogal wat voor een gemiddelde scholier hoor
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Nee, ga mij nu niet verleiden Talvisota toch op te zetten.
Oh, daar zeg je wel wat ja. Als ik om 2300 nog niet in mijn bed lag, kreeg ik één waarschuwing van mijn vader. De 2e was het uit de zekeringkast halen van de zekering waar mijn (en mijn zusjes) slaapkamer op zatquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gewoon op tijd gaan slapen, niks aan de hand.
Maar dat schijnen scholieren niet meer te kunnen. Die moeten tot een uur of 2 op internet rondhangen.
Nog wel.quote:
Tegenwoordig pakken ze dan hun iPodquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, daar zeg je wel wat ja. Als ik om 2300 nog niet in mijn bed lag, kreeg ik één waarschuwing van mijn vader. De 2e was het uit de zekeringkast halen van de zekering waar mijn (en mijn zusjes) slaapkamer op zat
Net SM' squote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gewoon op tijd gaan slapen, niks aan de hand.
Maar dat schijnen scholieren niet meer te kunnen. Die moeten tot een uur of 2 op internet rondhangen.
Mij hoor je niet zeuren na een kort nachtje. Scholieren wel, die mekkeren dat ze zo vroeg moeten beginnen.quote:
Zat iemand in m'n klas die bijna elke week 3 tot 4 keer te laat kwamquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mij hoor je niet zeuren na een kort nachtje. Scholieren wel, die mekkeren dat ze zo vroeg moeten beginnen.
Ow, die staat ook nog op mijn to-see lijst. Kreeg te horen dat het gewoon een slap lachen film is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:43 schreef Lotusss het volgende:
De film Iron Sky........ WAT DE NEUK.....
Jonge Sam, het is geen mars muziekquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Damn, 9 minuten. En dan die muziek erbij..
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:45 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Jonge Sam, het is geen mars muziek
Ik houd van vele soorten muziekquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:45 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Jonge Sam, het is geen mars muziek
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:44 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Zat iemand in m'n klas die bijna elke week 3 tot 4 keer te laat kwamEn daar is nog steeds niks aan gedaan
Dit intellectuele voorbeeld om je mening te uiten, snap ik nietquote:
FOK! equivalentquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:49 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Dit intellectuele voorbeeld om je mening te uiten, snap ik niet
Aha! 15 minuten voor BoB!!quote:
quote:
Het is wel een comedy, maar geen echte "lach" film, meer af en toe een glimlach ofquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, die staat ook nog op mijn to-see lijst. Kreeg te horen dat het gewoon een slap lachen film is.
?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Dames, ik moet vanavond weer flink aan de hossel
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:56 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het is wel een comedy, maar geen echte "lach" film, meer af en toe een glimlach of- lach. Meer het idee van "hoe verzin je het".
De laatste 5 minuten zijn daarentegen wel iets om over na te denken.
Qua film een 4/10, qua WTF-gehalte een 8/10.
Even aangepast.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Dames, ik moet vanavond weer flink aan de hossel mossel
Dat dus. Het is eigenlijk een gigantische kutfilm maar wel een die je niet afzet vanwege het wtf-gehalte.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik haal hem van mijn to-see lijst af. Misschien als ie eens op een van de commerciele wordt uitgezonden en ik mij dan toch die avond verveel
Was dat die iron sky? Misschien eens op IMDB kijkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat dus. Het is eigenlijk een gigantische kutfilm maar wel een die je niet afzet vanwege het wtf-gehalte.
Whahaha, gaat zo denk ik nog een aanpassing komen in de graph, postkwaliteitquote:
Steenwijk toch?quote:
Mwoah, ergens bij zwolle...quote:
Microburst net als vorig jaar bij Pukkelpop?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef Schild het volgende:
[ afbeelding ]
Precies bij het paarse stukje.
Downburst zoals aantal jaar terug in de zelfde regio?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Microburst net als vorig jaar bij Pukkelpop?
Downburst is voor de regio waarschijnlijkerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Downburst zoals aantal jaar terug in de zelfde regio?
Yep. Die.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Was dat die iron sky? Misschien eens op IMDB kijken
6.3... kan dus idd nooit goed zijn.quote:
En, wat is de conclussie aldaar?quote:
Tot morgen om 0900 als je klaar bent met kijken.quote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tot morgen om 0900 als je klaar bent met kijken.
Dat het in de VS er nog altijd erger aan toe kan gaan Weeralarm VS #15 Tornado's, Hitte en Droogtequote:
Yups.quote:
Wel zonde van het feestje natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, de Veenhoop is toch een beter feestje.
Misschien is het verstandig om zijn studieboeken te verbranden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:28 schreef Lotusss het volgende:
Ik kruip maar eens alleen het bed in, ErwinRommel studeert nog wel even op de bank...
Nee joh, ik kan nu asociaal diagonaal liggen in bedquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:30 schreef Esses het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig om zijn studieboeken te verbranden.
Winters blijft een potverdikkeme baas, en Speirs ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef Royyy het volgende:
Verveling... ik ga ook nog maar eens Band of Brothers kijken, voor de 5e of 6e keer.
Er was later nog een serie/film waarin de acteur die Lt. Winters speelt meespeelt. Speelde zich af in WO II vooral het thuisfront gebeuren. Heb al gezocht, maar weet niet welke het isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Winters blijft een potverdikkeme baas, en Speirs ook.
I know what you mean:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er was later nog een serie/film waarin de acteur die Lt. Winters speelt meespeelt. Speelde zich af in WO II vooral het thuisfront gebeuren. Heb al gezocht, maar weet niet welke het is
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
I know what you mean:
http://www.imdb.com/title/tt0415407/
Damian Lewis speelt daar een of andere schot die uiteindelijk neer wordt geknald door de Britten.
quote:
Moet die serie maar weer eens kijken. 't is niet alleen de militair in oorlogsgebied waarin ik interesse heb. Maar ook voor de achterblijversquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wel een leuke serie opzich. Stuk minder vermakelijk dan de echt goede oorlogsfilms/series though.
* MaryMouse stampvoet en nee gaat die nu echt niet kijken, morgen is vroeg genoegquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:53 schreef samthegreat5 het volgende:
Damn, die Talvisota theme blijft verdomd goed. Wellicht zelfs de beste of 1 van de beste movie themes die ik ooit gehoord heb.
Colditz gaat volgens mij vooral over de gevangenis Colditz.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet die serie maar weer eens kijken. 't is niet alleen de militair in oorlogsgebied waarin ik interesse heb. Maar ook voor de achterblijvers
En volgens mij ook inderdaad over een intelligence officer thuis.quote:The series deals with Allied prisoners of war imprisoned at the supposedly escape-proof Colditz Castle when designated Oflag IV-C during World War II, and their many attempts to escape captivity, as well as the relationships formed between the various nationalities and their German captors
Hmmm.... maar Colditz was naar ik meen ook een serie ergens in de jaren '80. Daar kan de acteur die Lt Winters speelde in BoB niet in meegespeeld hebbenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Colditz gaat volgens mij vooral over de gevangenis Colditz.
[..]
Ja klopt, die had ik ook net gevonden. Wou ik net posten hierquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Gevonden Colditz met de acteur die LT. Winters in BoB speelde
vs de serie die ik gezien heb Colditz
Colditz de serie moet ik eerst op DVD aanschaffen, heb ik vage herinneringen aan. Ik laat het je wetenquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:00 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja klopt, die had ik ook net gevonden. Wou ik net posten hier
http://www.imdb.com/title/tt0068059/
Moet je de 2 maar eens vergelijken een keer, laat maar horen.
Goedquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Colditz de serie moet ik eerst op DVD aanschaffen, heb ik vage herinneringen aan. Ik laat het je weten
Even in de portemonee kijken £22.97 bij Amazon.co.uk. Bol.com levert hem niet eens.quote:
Trustenquote:
Maar het scheelt niet veel en dan gaan er van ons veel!quote:
Wat een lol, het topic is bijna vol.quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Maar het scheelt niet veel en dan gaan er van ons veel!
Volgens mij is het een bui.quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:22 schreef Esses het volgende:
Ik zie de ramp in steenwijk, lijkt zeker weten op een downburst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |