In Furnace Creek stond het zelfs op de bon: Drinks, Tax, Tipquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:45 schreef Hyperdude het volgende:
Tot mijn schrik was ik de laatste poster in nr. 15. Maar ff nw. topic aangemaakt/kopietje gemaakt.![]()
In de OP staat trouwens een opmerking over tippen Tippen is verplicht! 10 to 15% is heel normaal!
Wij doen meestal zuiniger; op aanraden familie in de VS een fooi ongeveer gelijk aan de salestax("BTW"). Die is niet in iedere staat gelijk. http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States
Kom je meestal ergens op 6-8% uit.
Nog even mijn foto uit de laatste post van vorige topic.Omdat ie zo mooi is.
Oklahoma, gisteren
[ afbeelding ]
wat een ontzettend mooie foto. heb je die zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:45 schreef Hyperdude het volgende:
Tot mijn schrik was ik de laatste poster in nr. 15. Maar ff nw. topic aangemaakt/kopietje gemaakt.![]()
Nog even mijn foto uit de laatste post van vorige topic.Omdat ie zo mooi is.
Oklahoma, gisteren
[ afbeelding ]
Prachtige foto!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Hyperdude het volgende:
Nog veel last gehad van bosbranden? Omrijden enzo?
Oklahoma, gisteren.
[ afbeelding ]
Nee, niet zelf gemaakt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:15 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wat een ontzettend mooie foto. heb je die zelf gemaakt?
Was zelf in mei/juni in de VS en toen begon het bosbrandseizoen net. Natuur heeft daar regelmatig kleinere bosbranden, bv. door blikseminslag, nodig om grote bosbranden te voorkomen. Maar dit jaar fikt het wel een beetje veel en lang door de droogte.quote:The hot breath of August blew more trouble across parched Oklahoma on Friday as wildfires destroyed thousands of acres and forced evacuations of several nearby communities.
You could smell it. You could see it. And so could the animals.
Here on Bright Morning Farm in Sand Springs, I stood with our American Highland cattle and gazed to the west at a beautiful sunset fueled by someone else’s misfortune.
Dat valt wel mee! Wij waren er begin oktober en toen werd het overdag ruim boven de 25 graden ('s nachts wel heel koud), dus ik dacht in de zomer zal het wel bloedheet zijn.. Fijn dat het niet al te druk was! Zeker die busladingen vol met chinezen kunnen de ervaring in nationale parken aardig verpesten was onze ervaring...quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:22 schreef exode het volgende:
In het vorige topic werd gevraagd of het niet te warm was in Yellowstone. Nee, sterker nog we hebben wat buitjes gehad. Maar dat zorgde voor rust op de populaire trailsWij met onze poncho's aan hadden soms het rijk alleen.
Maar het was elke dag tussen de buien door een graad of 20 a 25. Yellowstone was echt fantastisch, we waren er 2,5 dag maar kwamen tijd tekort. Hadden met gemak nog 2,5 dag kunnen blijven.
Ja, Old Faithful is altijd druk volgens mij. Daar komen sowieso al alle mensen die geen zin hebben om te wandelen of om te wachten op een onvoorspelbare geiserquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:27 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, op sommige plekken is het druk en op heel veel andere plekken is het leeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde dag. Old Faithfull en Yellowstone Lake Hotel
Ik vond Old Faithfull tegenvallen....eerlijk gezegd. Was wel enorm onder de indruk van de andere geysers. Weet even de namen niet meer maar volgens mij heette er 1 grand geyser, die was indrukwekkender vond ik persoonlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, Old Faithful is altijd druk volgens mij. Daar komen sowieso al alle mensen die geen zin hebben om te wandelen of om te wachten op een onvoorspelbare geiser. Ik vond Old Faitful zeker niet tot de meest indrukwekkende 'attracties' van YP vallen.
ik was in 2009 in amerika Amerika en toen was er een bosbrand bij bryce canyon was erg mooi zeker omdat de zon precies door die rookwolken heen scheen waardoor Bryce erg mooi verlicht was. de reisbegeleider was in ieder geval erg enthousiast zo had hij de canyon nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:32 schreef Hyperdude het volgende:
Was zelf in mei/juni in de VS en toen begon het bosbrandseizoen net. Natuur heeft daar regelmatig kleinere bosbranden, bv. door blikseminslag, nodig om grote bosbranden te voorkomen. Maar dit jaar fikt het wel een beetje veel en lang door de droogte.
Kiekje van mijzelf![]()
Canyonlands National Park, Moab, Utah.
[ afbeelding ]
Je slaat de VS iig niet helemaal overquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:54 schreef nelisb het volgende:
Lekker hoor! Geniet er allemaal van. Ik sla Californië maar eens over dit jaar. Na Miami in mei ga ik nu een week naar New York.
Stinken doet het er inderdaad, maar wel erg bijzonder. Dat er gewoon stoom of water uit de grond komt....ook de verschillende 'pools'. Yellowstone blijft op mijn lijstje staan, nog een keer terug.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
Het stinkt zo die geysers. Na een paar uur was ik blij weer frisse lucht in te kunnen ademen.
Was ook tevreden de $500 per nacht kamers in Inn niet te hebben genomen. Lig je daar in die dure stank.
Heb vorig jaar een week een appartement gehuurd in Malibu.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips voor een 'strandvakantie' in California? Wil begin september vertrekken.
Zou lekker Canarische eilanden doen ofzo, rij nu langs de Californische kust (hwy 1 van LA naar SF) en er zijn weinig stranden, echter wel prachtige kliffen en bergen. punt 2: water is 15 graden en temperatuur overall rond de 20 graden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips voor een 'strandvakantie' in California? Wil begin september vertrekken.
San Diego Bay is 21,6 gradenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:54 schreef polariteit het volgende:
k zou dan naar san diego en omgeving gaan, daar schijnt de golfstroom toch iets warmer water te creeeren.
Hoe is het? (hint voor meer details, als voorpretquote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zou lekker Canarische eilanden doen ofzo, rij nu langs de Californische kust (hwy 1 van LA naar SF) en er zijn weinig stranden, echter wel prachtige kliffen en bergen. punt 2: water is 15 graden en temperatuur overall rond de 20 graden.
Geen strandweer dus...
Ik kan LA-SF-Las Vegas warm aanbevelen. Dan kun je een aantal dagen in alle steden blijven en heb je genoeg tijd voor de nationale parken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:35 schreef SnuggLe het volgende:
Oke, de vragen zullen al wel 100x gesteld zijn, maar bij deze alsnog: wat is beter/mooier/leuker, van LA via Las Vegas naar San Fransisco, of andersom (van San Fransisco naar LA)?
Hebben in september 3 weken. Willen Las Vegas en de nationale parken aandoen. Liefst meerdere dagen in Yosemeti.
Ik ben van LA tot LA gereisd, het lijkt me niet bijzonder spannend 2 keer Highway Number One te doen, als je ook andere dingen kunt doen. Ik zou in ieder geval een stop maken in Monterey voor het Monterey Bay Aquariumquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:42 schreef SnuggLe het volgende:
Oke, maar ik begreep dat je beter kan eindigen in SF dan LA.
Met jou schema zou het LA-SF-Vegas worden en dan ...terug naar SF?
Ik begreep dat de kust tussen LA en SF heel relaxed was. Wil ik eigenlijk wel een paar dagen doorheen cruisen ja. Of mogelijk binnenlandse vlucht van Las Vegas naar het eindpunt...!?!
Hoe bedoel je precies? Tenzij je weer dezelfde kant op teruggaat rijdt je toch de weg aan beide kanten van het parkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:42 schreef SnuggLe het volgende:
Het schijnt namelijk dat de weg via yosemeti naar de ene kant beter is dan de andere kant op...ofzo.
Morro Bay is leuk, nog een echt vissersdorpje, Morro Rock is ook leuk om even te zien, verder is het niet zo groot dus niet heel veel te doen, maar genoeg om je een dagje mee te vermaken. Het ligt wel een stuk dichter bij LA dan bij SF.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:01 schreef ioko het volgende:
Wij hebben 1 nachtje, halverwege. Is Morro Bay een leuke overnachtingsplek?
Als je dezelfde punten aan doet maakt het niet heel veel uit waarschijnlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:35 schreef SnuggLe het volgende:
Oke, de vragen zullen al wel 100x gesteld zijn, maar bij deze alsnog: wat is beter/mooier/leuker, van LA via Las Vegas naar San Fransisco, of andersom (van San Fransisco naar LA)?
Hebben in september 3 weken. Willen Las Vegas en de nationale parken aandoen. Liefst meerdere dagen in Yosemeti.
Ik begreep dat de weg San Francisco - Yosemite - Las Vegas beter/mooier of juist minder zou zijn dan Las Vegas - Yosemite - San Francisco. Vandaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 05:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Tenzij je weer dezelfde kant op teruggaat rijdt je toch de weg aan beide kanten van het park
Die logica mis ik dan even, aangezien je dezelfde plekken bezoekt, dezelfde weg dus waarschijnlijk rijdt, alleen in een andere richting...?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:19 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ik begreep dat de weg San Francisco - Yosemite - Las Vegas beter/mooier of juist minder zou zijn dan Las Vegas - Yosemite - San Francisco. Vandaar.
Dat is alleen maar logisch als je een andere weg kiest, toch? Of bedoel je dat het uitzicht vanuit Yosemite richting Death Valley mooier is dan als je met het uitzicht 'achter je' rijdt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:19 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ik begreep dat de weg San Francisco - Yosemite - Las Vegas beter/mooier of juist minder zou zijn dan Las Vegas - Yosemite - San Francisco. Vandaar.
Dat bedoel ik. Dat is dus de vraag; welke kant op is beter?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:26 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is alleen maar logisch als je een andere weg kiest, toch? Of bedoel je dat het uitzicht vanuit Yosemite richting Death Valley mooier is dan als je met het uitzicht 'achter je' rijdt?
Puur gezond verstand lijkt me dat het mooier is om vanuit de bergen (vanuit Yosemite) de vallei in te rijden, richting death valley, Las Vegas. Maar misschien moet je even doorzoeken, bijvoorbeeld op allesamerika voor een antwoord.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:28 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dat is dus de vraag; welke kant op is beter?
We gaan maar 1 richting op.
Welke pas; geen enkel idee.
quote:Hi guys,
So much to see and so much to do in California! We've got 2,5 weeks to spend from our holidays and have made a simple itinerary. Would appreciate some help/tips etc!
- fly into Phoenix from Amsterdam (could also fly into LA, but maybe better to skip?)
- drive to South Rim Grand Canyon
- drive Bryce Canyon
- down to Las Vegas, spend some time there (daytrip to Hoover Dam as well)
- drive to Yosemite through Death Valley.
- after Yosemite, trying to get to the coast between LA and SF; San Luis Obispo
- spend some time at the coast/beaches
- go up to San Francisco, and spend some time there, before flying back to Amsterdam
LA is a big questionmark. Its easy to fly into LA from Amsterdam. But maybe Phoenix saves some (driving)time...and what is there to see betwee LA en Las Vegas?
Would also like to include Napa Valley, but i think its a bit off the track for us. And costs too much time.
Any tips appreciated. Also tips about lodging in Yosemite / Grand Canyon between 7 and 26 september. I know its the season and a lot of things are already full.
Thanks in advance!
Bram
Lijkt mij prima te doen, deze route, alleen de combi south-rim grand canyon --> bryce is een beetje een rare kink in je route. Denk dat je dan misschien beter zoals hyperdude de noordzijde kan pakken. Bryce lijkt me erg mooi, gaan wij ook heen in september, evenals Zion dat er niet zo ver vandaan ligt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:40 schreef SnuggLe het volgende:
Is het wat om te vliegen op Phoenix, en dan de South Rim van de Grand Canyon te pakken, en vervolgens naar Vegas te gaan? Of moeten we Bryce echt meepakken? (via googlemaps is dit, met Bryce, 14 uur rijden. Oke, het wordt meer met tussenstapjes, maar het geeft mij een indicatie).
Daarna dan Death Valley, Yosemite, en dan via de kust tussen LA en SF naar San Francisco toe.
Los Angeles willen wij waarschijnlijk overslaan, aangezien ik daar geen bijzondere verhalen over hoor.
Zou dit schema een beetje te doen zijn in 2,5 week?
Heb op de ThornTree van Lonely Planet dit bericht gezet:
[..]
Wij hebben zelf gekozen voor de auto, omdat je daarmee sneller grote afstanden aflegt. Een camper is leuk, maar onhandig in grote steden, omdat je daar meestal toch in een hotel wilt zitten. In Canada hebben we wel in een camper rondgereden. Je kunt dan midden in de natuur op een camping staan. Het is wel een beetje camperen, aangezien het vrij krap is en je vaker zelf je eten kookt en 'last' hebt van warmte of kou.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:41 schreef SnuggLe het volgende:
Overigens: ik twijfel heel erg tussen auto en camper.
Twee weken camper = circa 1.800 euro.
Twee weken auto = circa 500euro.
Ja, de parken kan je beter met een camper doen (toch?!).
Ja, een auto is relaxter rijden en goedkoper.
What to do?
Het kostenverschil is overigens te verwaarlozen als je de overnachtingen en het iedere dag uit eten gaan meerekent.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:57 schreef SnuggLe het volgende:
Oa het kostenverschil ja. Maar denk dat het auto wordt.
Overnachtingen in steden zijn relatief duur (merk ik bij het plannen). Als je probeert om zo vaak mogelijk tussen grote parken/attracties in bijvoorbeeld een Motel6 te overnachten, bespaar je daar weer op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:28 schreef SnuggLe het volgende:
Hoop dat we de kosten nog wat kunnen drukken met het eten en de overnachtingen door af en toe wat 'budget' te doen. Of een doggybag mee te nemen met die HUGE porties
Porties zijn in de VS vaak zo groot dat je na een lunch meestal niet eens echt een avondmaaltijd hoeft. En eten is sowieso al een stuk goedkoper dan hier (al wordt het verschil wel kleiner nu met de crappy dollarkoers)quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:28 schreef SnuggLe het volgende:
Hoop dat we de kosten nog wat kunnen drukken met het eten en de overnachtingen door af en toe wat 'budget' te doen. Of een doggybag mee te nemen met die HUGE porties
Ga ik eens kijken, thanks.quote:[b]Op maandag 13 augustus 2012 10:34
Kan je trouwens niet naar Salt Lake City vliegen? Dan kan je eerst naar Bryce Canyon, dan North Rim en dan Vegas.
Je overdrijft nu wel flink. Er zijn wel wegen waar campers niet mogen komen, maar zo enorm veel zijn het er nou ook weer niet. De bussen waar jij het over hebt zijn allemaal van Amerikanen zelf, die veelal leven in hun camper en zo de hele US rondreizen. Dan is een auto wel eens handig, voor toeristen is dat helemaal niet van toepassing. Sterker nog, met z'n 2-en kun je een 4WD-camper huren waarmee je gewoon overal kunt komen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:34 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik zou geen camper doen. Er zijn veel wegen waar het nogal onhandig is om met een camper te rijden (helling, bochten) en zelfs wegen waar je niet in mag. We hebben dan ook onderweg veel campers (of eigenlijk nog iets groter, bijna bussen) gezien die een autotje aan het trekken waren voor dat soort uitstapjes.
Daar gekocht of meegenomen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:49 schreef polariteit het volgende:
Wij nemen gewoon een tent mee voor in de NP'sde hotels zitten daar al helemaal vol, en geen zin om na een lange dag in zo'n park nog 80 mijl te moeten rijden.
Hoezo overdrijf ik? Ik zei dat er veel wegen zijn waar het onhandig is (er staat ook een bordje bij van RV's not advised, dat zal niet zomaar zijn...) en zelfs wegen waar het niet mag. "Zelfs" is niet "enorm veel".quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Je overdrijft nu wel flink. Er zijn wel wegen waar campers niet mogen komen, maar zo enorm veel zijn het er nou ook weer niet. De bussen waar jij het over hebt zijn allemaal van Amerikanen zelf, die veelal leven in hun camper en zo de hele US rondreizen. Dan is een auto wel eens handig, voor toeristen is dat helemaal niet van toepassing. Sterker nog, met z'n 2-en kun je een 4WD-camper huren waarmee je gewoon overal kunt komen.
Ook de steden hoeft helemaal geen probleem op te leveren. Wij zijn gevlogen op SF, hebben daar eerst 3 nachten in een hotel geslapen. In Las Vegas kun je gewoon op de Strip slapen bij Circus Circus en LA vonden we niet echt boeiend dus hebben we 2 nachten buiten LA overnacht zodat we een pretpark konden bezoeken.
Reserveer je dan wel een plek bij een campground of gewoon ergens een tent neerzetten? (weet niet of dat overal mag)quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:49 schreef polariteit het volgende:
Wij nemen gewoon een tent mee voor in de NP'sde hotels zitten daar al helemaal vol, en geen zin om na een lange dag in zo'n park nog 80 mijl te moeten rijden.
Je legt een verband tussen dat er "veel wegen" waar het afgeraden wordt om met de camper te rijden en dat er "veel campers" zijn met auto's speciaal voor dat soort uitstapjes. Daarin overdrijf je want het is gewoon niet zo. Dat soort campers zijn meestal van pensionado's die heel de US rondtrekken, die blijven vaak wat langer op een plek staan en hebben dan vervolgens de auto om makkelijk alles te bezoeken. Maar dat heeft niks met wegen te maken waar je als camper niet zou mogen komen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:19 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hoezo overdrijf ik? Ik zei dat er veel wegen zijn waar het onhandig is (er staat ook een bordje bij van RV's not advised, dat zal niet zomaar zijn...) en zelfs wegen waar het niet mag. "Zelfs" is niet "enorm veel".
Ok, dat is waar, ik weet niet wat het verschil is tussen de verschillende soorten campers / RV's en of ze van toeristen zijn of van Amerikanen zelfquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Je legt een verband tussen dat er "veel wegen" waar het afgeraden wordt om met de camper te rijden en dat er "veel campers" zijn met auto's speciaal voor dat soort uitstapjes. Daarin overdrijf je want het is gewoon niet zo. Dat soort campers zijn meestal van pensionado's die heel de US rondtrekken, die blijven vaak wat langer op een plek staan en hebben dan vervolgens de auto om makkelijk alles te bezoeken. Maar dat heeft niks met wegen te maken waar je als camper niet zou mogen komen.
Ik ben zelf 2 keer in die regio geweest met de camper, en overal waar staat dat "RV not advised" is, is dat voornamelijk voor de grote lompe bussen die geen scherpe bochten kunnen maken. De RV's waar toeristen vaak mee rijden kunnen die wegen meestal (niet altijd!) gewoon pakken. Je weet hoe Amerikanen zijn, ieder risico vermijden zodat je geen claim aan je broek krijgt.
De steden was een reactie op anderen
Bij Falling Rocks wordt ik altijd wat angstig. Zeker in een convertiblequote:Op maandag 13 augustus 2012 15:39 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ok, dat is waar, ik weet niet wat het verschil is tussen de verschillende soorten campers / RV's en of ze van toeristen zijn of van Amerikanen zelf.
Nu ik erover nadenk heb ik heel veel (teveel?) waarschuwingsbordjes gezien voor een hoop andere dingen (flash flood, falling rocks, heavy wind e.d.)
Genoten van je foto's van het relaxte rondje, voelde me even weer in de USA, ben alleen niet in NY geweest, wel op alle andere plekken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:41 schreef matthijst het volgende:
Zelf twee rondjes aan de westkust gedaan met de auto. Camper lijkt me helemaal niks (sowieso meer een hotelmannetje), maar heb een paar keer gezien dat ze met zo'n camper redelijk moeite hadden (stijle wegen in Yosemite, rokende remmen), zelfde richting Monument Valley, dat ik blij was dat we in een auto reden. Auto is ook net wat makkelijker om overal heen te rijden lijkt me (minder lomp).
Twee blogs:
- giga rondje, 6500km, zo'n beetje alle parken: http://mthalen.blogspot.com/
Kaartje
- relaxter rondje: LA, SF, Yosemite, Vegas (NYC): http://westcoastny2011.blogspot.com/
Kaartje
Die nemen we gewoon mee in het vliegtuig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:08 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Daar gekocht of meegenomen?
En dus ook matjes en slaapzakken zelf meegenomen?
Nee, wij reserveren de campings van te voren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:19 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Hoezo overdrijf ik? Ik zei dat er veel wegen zijn waar het onhandig is (er staat ook een bordje bij van RV's not advised, dat zal niet zomaar zijn...) en zelfs wegen waar het niet mag. "Zelfs" is niet "enorm veel".
Over de steden heb ik niks gezegd.
[..]
Reserveer je dan wel een plek bij een campground of gewoon ergens een tent neerzetten? (weet niet of dat overal mag)
Gave foto!quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Wij waren de eerste dagen van juni in Yellowstone. Dan ben je er nog niet helemaal zeker van of alle wegen al open zijn. Beartooth Pass, net ten noorden van Yellowstone, maar wel zeer de moeite waard, zat bijna iedere dag dicht door sneeuwval.
Dunraven Pass tussen Canyon en Roosevelt om 4 uur ´s middags op 3 juni 2012.
[ afbeelding ]
Verder prima weer gehad daaro.
In Jackson zaten wij in het Ranch Inn motel. Netjes, simpel, betaalbaar. Zeer centraal gelegen. Maar er is daaro veel meer aanbod; ook in het centrum. Leuke plaats; soort luxe ski-oord zonder capsones.
In Yellowstone zaten wij in de simpele cabins in Canyon. Zeer eenvoudig; maar verder prima te doen en netjes. En berenzeepjes.Geen airco kan wel vervelend zijn als het echt warm wordt , maar dat ging prima begin juni.
Kon je zo dichtbij komen of heb je gewoon een mega camera? Wij zijn ook langs dat punt geweest op highway 1 (ik geloof Piedras Blancas) met elephant seals, maar zulke close-ups zijn niet gelukt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:22 schreef polariteit het volgende:
erg gaaf hoor, die wildlife. Hoop dat wij aankomende vakantie ook weer wat moois tegenkomen.
Vorig jaar vond ik wat dat betreft de zeeolifanten langs Hghway #1 het hoogtepunt:
[ link | afbeelding ]
Male Northern elephant seal... by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Enjoying the wave... by Marcel Tuit, on Flickr
[ link | afbeelding ]
The colony by Marcel Tuit, on Flickr
Heb ik niks van gemerkt toen wij er waren, de zeeleeuwen in SF roken harderquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:30 schreef Blik het volgende:
Alleen stinken ze een beetje
HIghway 1 is sowieso een prachtige route
Nee is gewoon vanaf de kliffen zeg maar, van bovenaf. Heb gewoon een megacamera; zoals jij het noemtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Kon je zo dichtbij komen of heb je gewoon een mega camera? Wij zijn ook langs dat punt geweest op highway 1 (ik geloof Piedras Blancas) met elephant seals, maar zulke close-ups zijn niet gelukt.
Misschien dat de wind de goede kant op stondquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:25 schreef polariteit het volgende:
[..]
Heb ik niks van gemerkt toen wij er waren, de zeeleeuwen in SF roken harder
[..]
Wij zaten afgelopen juli ook in Ranch Inn en een cabin in Canyon. Ook nog 1 nacht in Lake overigens, waren net wat 'sjiekere' cabins bewust gedaan aangezien ik toen jarig was.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Wij waren de eerste dagen van juni in Yellowstone. Dan ben je er nog niet helemaal zeker van of alle wegen al open zijn. Beartooth Pass, net ten noorden van Yellowstone, maar wel zeer de moeite waard, zat bijna iedere dag dicht door sneeuwval.
Dunraven Pass tussen Canyon en Roosevelt om 4 uur ´s middags op 3 juni 2012.
[ afbeelding ]
Verder prima weer gehad daaro.
In Jackson zaten wij in het Ranch Inn motel. Netjes, simpel, betaalbaar. Zeer centraal gelegen. Maar er is daaro veel meer aanbod; ook in het centrum. Leuke plaats; soort luxe ski-oord zonder capsones.
In Yellowstone zaten wij in de simpele cabins in Canyon. Zeer eenvoudig; maar verder prima te doen en netjes. En berenzeepjes.Geen airco kan wel vervelend zijn als het echt warm wordt , maar dat ging prima begin juni.
Die lui van de Ranch Inn kunnen zo langzamerhand vast wel wat Nederlands. Nog bij ThaiMeUp geweest?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:14 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zaten afgelopen juli ook in Ranch Inn en een cabin in Canyon. Ook nog 1 nacht in Lake overigens, waren net wat 'sjiekere' cabins bewust gedaan aangezien ik toen jarig was.
Lijkt me pure armoe, Flagstaff ofzo zit op nog geen 2 uur rijden, is niks voor Amerikaanse begrippen. Mocht je dat al een te grote afstand vinden dan krijg je t nog lastig tijdens een roadtrip in de US denk ikquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:10 schreef SnuggLe het volgende:
Wil zo weinig mogelijk omrijden. Dus dan eventueel snel Walmart.
Want de South Rim zit ramvol qua hotels. Heel Tusayan zit vol.
En ik wil niet op circa 80 km afstand zitten voor circa 100 dollar per nacht.
Dan maar 2 x 18 dollar voor een campeerplek. Alleen moeten we dan spullen meenemen/regelen. Wellicht redden we het zelf om 2 matjes, 2 slaapzakken en een tent mee te nemen.
Overigens, je kan toch gewoon douchen daar op die campings?
Denk 500 meter voor het entrance station van de south rim kun je een helikoptervlucht boeken bij Papillon tours. Is een van de gaafste dingen die je er kunt doen, is wel redelijk prijzig. Daar in de buurt hadden we ook een vrij betaalbaar hotel. Ben echt de naam even kwijt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:37 schreef SnuggLe het volgende:
Vraagje: kan je makkelijk tenten / matjes / slaapzakken huren danwel kopen daar?
Heb vlucht geboekt; Phoenix heen, SF terug! 9 september komen we aan, dan straight naar de Grand Canyon.
Zit alles in Williams ook al vol? Daar zaten wij vorig jaar, en is ongeveer een uurtje rijden van het park af. Vond ik persoonlijk nog wel te doen, zeker omdat het een kaarsrechte weg is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:22 schreef SnuggLe het volgende:
Heen 2 uur richting park. Kijken. Weer 2 uur terug. Dan weer 2 uur heen om te gaan kijken.
Nee dank je. Plus, in het park zitten in de natuur vind ik meer charme hebben.
DonnieDarko, you've got a PM.
Inderdaad...veel Nederlanders, prima hotel/motel was het. We zijn bewust niet bij ThaiMeUp gaan eten, maar bij een andere Thai. Ik weet niet meer hoe hij heet, zat tegenover de bioscoop, lekker buiten Pad Thai zitten eten. En die viel niet tegen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die lui van de Ranch Inn kunnen zo langzamerhand vast wel wat Nederlands. Nog bij ThaiMeUp geweest?
Of op het balkon op de wasmachine zitten wachten...
Wij zijn aan het eind van de dag naar Antelope Canyon gegaan (uur of 4 was het) en er was plek genoeg. Het is dan ook wat 'cooler'. De rest van de dag was het schijnbaar bomvol, wij hadden de laatste tour en hadden de Canyon bijna voor onszelf.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:00 schreef polariteit het volgende:
ja dat extra geld heb je voor vegas wel nodig
weet niet of je al een hotel geboekt hebt in Vegas: zo niet, zoek ff op google naar coupons. Met een beetje mazzel kan je dan stukken goedkoper een kamer krijgen dan via de hotels.coms en bookings.coms van deze wereld
Ik hoop het ook niet dat de tours volzitten bij antelope. Ik twijfel een beetje om dit vooraf te boeken; ik voel er namelijk niet zo heel veel voor om verplicht te moeten haasten om op een bepaald tijdstip die tour te halen.
Goede tip wat betreft antelope, ik heb inderdaad wel eens foto's gezien van rond midden op de dag; dat het echt bommetje vol stond. eigenlijk wel zonde, maar goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:29 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zijn aan het eind van de dag naar Antelope Canyon gegaan (uur of 4 was het) en er was plek genoeg. Het is dan ook wat 'cooler'. De rest van de dag was het schijnbaar bomvol, wij hadden de laatste tour en hadden de Canyon bijna voor onszelf.
Vegas: boek rechtstreeks bij een hotel, dat scheelt soms ontzettend veel geld. Kijk via Harrahs.com daar vallen hotels als Paris, Flamingo en Harrahs zelf onder. Zoek je goed, heb je een topkamer onder de 100 dollar. Wij hebben wel 3 keer geannuleerd en opnieuw geboekt omdat we steeds goedkopere kamers zagen.
Overigens wordt er flink verbouwd in MGM en Imperial Palace, als je daar niet tussen wil zitten, moet je daar nu dus niet boeken.
Meestal wel, tenzij dat je een tarief hebt dat het niet kan (zijn vaak de allergoedkoopste tarieven)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:01 schreef SnuggLe het volgende:
Je kan dus gratis annuleren, begrijp ik hieruit?
Het was 1.5 uur volgens mij, Williams zit idd op 1 uur afstand. We zagen onderweg nog wat andere motels, maar die staan waarschijnlijk niet op de bekende boekingssites.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:22 schreef SnuggLe het volgende:
Heen 2 uur richting park. Kijken. Weer 2 uur terug. Dan weer 2 uur heen om te gaan kijken.
Nee dank je. Plus, in het park zitten in de natuur vind ik meer charme hebben.
DonnieDarko, you've got a PM.
Niet altijd, maar vaak wel, zeker als je rechtstreeks boekt. Wij hadden ook dit jaar weer bijna alles rechtstreeks geboekt en altijd was het 24 uur vantevoren gratis annuleren. Soms moet je 1 nacht voorschieten, meestal pas ter plekke betalen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:01 schreef SnuggLe het volgende:
Je kan dus gratis annuleren, begrijp ik hieruit?
Ik heb die stralen toch echt gezien en op de foto gezetquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:11 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ff terugkomend op Antelope Canyon.
Als je bij het hotel zegt dat je naar Antelope wilt, zullen zij wel even een belletje doen of er nog plaats is bij een van de tours. Wij hadden in ieder geval geen probleem om ter plekke dit te regelen.
Op het einde van de dag gaan lijkt mij niet echt aan te raden. Je mist dan toch het mooie licht die tussen de spleten de canyon verlichten.
Een foto als deze zul je dan niet meer maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat de drukte betreft. Wij zaten ook in de drukke tijd, maar konden toch ook foto's maken waar geen mensen op staan (zie bovenstaande foto's)
Het was wel af en toe even roepen of de mensen even wilde blijven staan, zodat ik een dergelijke foto kon maken.
Klopt, wij zijn naar upper geweest aangezien lower toen dicht was. Wij zijn er ook gewoon naartoe gegaan maar met name overdag wil het nog wel eens vol zitten en moet je dus wachten tot er plek is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
je hebt toch twee antilope canyons de upper en lower? toen ik er in 2009 was zijn we volgens mij in de lower geweest (daar stond een plaquette aan de ingang met de namen van mensen die tijdens een flash flood in de canyon zijn overleden)
daar kon je volgens mij gewoon kaartjes kopen bij de ingang.
Wij hebben dit jaar meegedaan met die loterij, en gewonnenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:55 schreef exode het volgende:
Oh en als je toch die kant op gaat, schrijf je in voor de The Wave, wij zijn totnogtoe steeds uitgeloot maar het schijnt geweldig te zijn. Inschrijven kost 5 dollar en vervolgens moet je dus afwachten of je wordt ingeloot.
Inderdaad onlinequote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij hebben dit jaar meegedaan met die loterij, en gewonnenHebben echt geluk gehad. Is wel een heel stuk rijden hoor nog vanaf Page, de locatie is veranderd. Volgens mij was het een uur en een kwartier rijden enkele reis om mee te kunnen doen aan de loterij.
Edit: oh wacht jij bedoelt de online loterij denk ik. Daar kun je idd ook -ik meen 3 maanden van tevoren?- aan meedoen, de loterij ter plekke is een dag van tevoren.
Ja, het was echt heel mooi. Wij waren er half mei dit jaar. De wandeling er naartoe was behoorlijk pittig vond ik (het was ook wel 30 graden en ik was 14 weken zwanger) maar het is een heel bizar en mooi natuurverschijnsel! En er wordt natuurlijk bijna niemand toegelaten dus het is er heel erg rustig. Die wandeling er naar toe moet je trouwens doen aan de hand van foto's, er is geen pad of iets dergelijksquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:00 schreef exode het volgende:
[..]
Inderdaad online
Wat gaaf zeg, was het de moeite van de rit waard?
Nice! Wat een geluk, ziet er grappig uit zo. Er werden dus echt mensen weggestuurd die er voor niets waren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, het was echt heel mooi. Wij waren er half mei dit jaar. De wandeling er naartoe was behoorlijk pittig vond ik (het was ook wel 30 graden en ik was 14 weken zwanger) maar het is een heel bizar en mooi natuurverschijnsel! En er wordt natuurlijk bijna niemand toegelaten dus het is er heel erg rustig. Die wandeling er naar toe moet je trouwens doen aan de hand van foto's, er is geen pad of iets dergelijksje moet door rivierbeddingen, over rotsen en over zandduinen lopen, erg leuk. Hadden geluk, want van de +/- 75 deelnemers waren wij het laatste winnende bingo-balletje
Zo zag de loting eruit:
[ afbeelding ]
Ja, er wonnen maar 5 koppels van 2 personen (10 toegangsbewijzen, je hebt dus pech als er een groep van 6 personen en een groep van 4 wint, dan ben je na 2 bingoballetjes al klaar) dus er zullen 60-70 mensen huiswaarts zijn gekeerd. En ik denk dat veruit de meesten in Page verbleven, dus die konden de 75 minuten terug naar huis rijden zonder tickets...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef exode het volgende:
[..]
Nice! Wat een geluk, ziet er grappig uit zo. Er werden dus echt mensen weggestuurd die er voor niets waren?
wat is eigenlijk het verschil tussen de upper en lower antilope canyon?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:54 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, wij zijn naar upper geweest aangezien lower toen dicht was. Wij zijn er ook gewoon naartoe gegaan maar met name overdag wil het nog wel eens vol zitten en moet je dus wachten tot er plek is.
Alleen voor Antelope zou ik zo weer terug willen, wat was daar mooi zeg.
Eigenlijk heel simpel...upper ligt boven, lower onder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wat is eigenlijk het verschil tussen de upper en lower antilope canyon?
Ik zat ook met jou laatste vraag wbt Zion en Bryce, en heb even zitten rondzoeken. Ik kreeg sterk de indruk dat als je niet van plan bent om lange hikes te gaan maken, dat je aan 1 dagdeel+overnachting genoeg hebt per park.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:00 schreef SnuggLe het volgende:
Maar het is en blijft een once in a lifetime experience. Wat ik grappig vind is dat veel mensen die ik ken en al in de Nationale Parken geweest zijn, deze gemist hebben. Ook de grote operators (Fox etc) doen deze niet.
Net 2 nachten geboekt in Mather Campground Grand Canyon. Ontzettend zin in!!! Aankomen Phoenix, een nachtje pitten, en dan direct via Jerome/Sedona richting de Grand Canyon. Oh ja, even een tentje oppikken along the way
Verder ook een concept-route gemaakt. Zie hier. Opmerkingen welkom.
Zit vooral te kijken van Grand Canyon naar Monument Valley naar Page. Dan moet je deels dezelfde weg terug. Wat is het middelpunt/mooiste deel van Monument Valley?
Plus als je in Page de Antelope Canyon hebt gedaan, hoeveel dagen moet ik dan rekenen voor Bryce / Zion?
Hantavirus. Ik slaap over 4 weken in Curry Village, maar even oppassen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:13 schreef matthijst het volgende:
Was vandaag een dooie gevallen in Yosemite: een of ander virus dat over wordt gebracht door knaagdieren...
je laat je kinderen toch ook niet zwemmen in zo'n gevaarlijke rivier vlak boven een waterval. die bordjes staan er niet voor niets.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:28 schreef ioko het volgende:
En nog een melding over Yosemite.
Boy found dead in Yosemite, another missing.
http://abclocal.go.com/kfsn/story?section=news/local&id=8775379
De moderne mens en natuurparken is wellicht een wat lastige combinatie. Er zijn dit jaar al veel doden gevallen, vooral rond de rivier en de waterval.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
je laat je kinderen toch ook niet zwemmen in zo'n gevaarlijke rivier vlak boven een waterval. die bordjes staan er niet voor niets.
toen ik er was stond er ook een bord met hoeveel mensen er dit jaar waren gestorven of in gevaar geraakt in het park. gebeurde ook veel dingen op de hike naar de half dome.
Toen ik er was vorig jaar toen was er ook een Nederlander overleden die was uitgegleden omdat die rotsen daar heel glad zijn. Ook bizar dat iedereen daar gewoon aan het klimmen was terwijl het gewoon erg gevaarlijk isquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:59 schreef ioko het volgende:
[..]
De moderne mens en natuurparken is wellicht een wat lastige combinatie. Er zijn dit jaar al veel doden gevallen, vooral rond de rivier en de waterval.
In 1 dag of 1 park per dag?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben er bijna tien uur over gedaan om van Santa Barbara naar Monterey te rijden. Je blijft stoppen. En dan werd het ook nog eens pas vanaf San Simeon inderdaad echt interessant.
(Trouwens wel inclusief de 17 Mile Drive.)
Bryce en Zion hadden wij allebei met een dag wel gezien. Tenzij je echt daghikes gaat maken, lijkt het me ook niet nodig om daar langer te zijn.
Thanks!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 07:49 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ik zat ook met jou laatste vraag wbt Zion en Bryce, en heb even zitten rondzoeken. Ik kreeg sterk de indruk dat als je niet van plan bent om lange hikes te gaan maken, dat je aan 1 dagdeel+overnachting genoeg hebt per park.
Mooie route heb je uitgedacht. Ben je van plan de highway 1 in 1 dag te doen, of plan je tussen obispo en san fran nog een overnachting in? Wij hebben highway 1 in 2 dagen gedaan, en overnacht in San Simeon. Het stuk tussen Los Angeles en San Simeon was niet zo heel boeiend, dus dat ging redelijk rap. Maar het stuk tussen San Simeon en San Fran is ebst gaaf, en daar vond ik een dag eigenlijk te kort voor; aangezien wij dus best vaak gestopt zijn.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:59 schreef ioko het volgende:
[..]
De moderne mens Amerikanenen natuurparken is wellicht een wat lastige combinatie. Er zijn dit jaar al veel doden gevallen, vooral rond de rivier en de waterval.
Sorry als dat niet duidelijk was: één park per dag.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:07 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
In 1 dag of 1 park per dag?
[..]
Thanks!
1 dagdeel per park dus?
Of zou je beiden ook in 1 dag kunenn doen?
Ligt eraan hoeveel tijd we hebben na Yosemite hoe snel/langzaam we richting SF gaan. Bij veel tijd over wordt het heerlijk relaxed aan. Die 17 mile Drive wil ik ook doen ja.
Curry Village was ik in april. Liggen we met zijn allen in zo'n houten tentje/huisje regent het 24 uur (maakte het echter wel heel leuk) en wordt snacht die bearbox helemaal door elkaar geshakete een paar minuten lang..maar geen beer te zien. Als je het weg oversteekt naar die houten vlonders die over een soort moerasje gaan kom je bij de rivier als je dan naar links gaat kun je al klimmend over boomstammen met eekhoorntjes om je heen de overkant bereiken...(al dan niet nat). De gratis shuttle bus stopt ook bij curry village. erg handig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:26 schreef ioko het volgende:
[..]
Hantavirus. Ik slaap over 4 weken in Curry Village, maar even oppassen.
http://abclocal.go.com/kfsn/story?section=news/local&id=8775378
1 park per dag doen wij. dag 1: 's morgens naar zion, smiddags zion bezoeken, snachts slapen. volgende dag: sochtends naar bryce, smiddags bryce bezoeken, snachts slapen, volgende daag weer weg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 17:07 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
In 1 dag of 1 park per dag?
[..]
Thanks!
1 dagdeel per park dus?
Of zou je beiden ook in 1 dag kunenn doen?
Ligt eraan hoeveel tijd we hebben na Yosemite hoe snel/langzaam we richting SF gaan. Bij veel tijd over wordt het heerlijk relaxed aan. Die 17 mile Drive wil ik ook doen ja.
Verklaar u nader, ben wel benieuwd naar je slechte ervaringen bij Bryce canyon. Ga je ziek weg bij die restauraquote:![]()
Op vrijdag 17 augustus 2012 17:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Sorry als dat niet duidelijk was: één park per dag.
Ga bij Bryce trouwens niet bij één van die vreselijke restaurants eten bij de ingang van het park. Sowieso heeft dat hele 'dorp' bij ons een nare nasmaak gegeven aan ons bezoek.
Als ik zo dat artikel goed begrijp zou ik niet weten hoe je op moet passen voor dat virus? Als ik het goed lees krijg je het door het inademen van stofdeeltjes met besmette ontlasting van knaagdieren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:26 schreef ioko het volgende:
[..]
Hantavirus. Ik slaap over 4 weken in Curry Village, maar even oppassen.
http://abclocal.go.com/kfsn/story?section=news/local&id=8775378
Je kunt natuurlijk even goed je tent inspecteren op keutels of andere sporen van muizen als je dit weet. De amerikanen kenende zullen ze wel een flinke flyer klaarleggenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:14 schreef polariteit het volgende:
Als ik zo dat artikel goed begrijp zou ik niet weten hoe je op moet passen voor dat virus? Als ik het goed lees krijg je het door het inademen van stofdeeltjes met besmette ontlasting van knaagdieren?
daar heb je zeker een puntquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk even goed je tent inspecteren op keutels of andere sporen van muizen als je dit weet. De amerikanen kenende zullen ze wel een flinke flyer klaarleggen
In Zion zou je eventueel nog iets meer tijd kunnen doorbrengen (behalve als je alleen korte wandelingen doet, dan is een volledige dag genoeg.) Als je pas in de middag echt in het park aankomt, is het wel erg kort. Bryce is klein, maar je kunt je er wel een dag vermaken met een wandeling (Navajo Trail was mooi) en eventueel een muilezeltocht.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:14 schreef polariteit het volgende:
[..]
1 park per dag doen wij. dag 1: 's morgens naar zion, smiddags zion bezoeken, snachts slapen. volgende dag: sochtends naar bryce, smiddags bryce bezoeken, snachts slapen, volgende daag weer weg.
Is een dure touristtrap daaro bij de ingang. Ruby's Inn dus. Wij hebben toen bij http://www.fostersmotel.com/bryce-canyon-restaurant.html gegeten. Ook niets bijzonders trouwens. Wel grappig qua simpelheid/oubolligheid. Paar kilometer naar het westen op de 12. Aanbod hotels/restaurants daaro is erg matigquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:14 schreef polariteit het volgende:
...
Verklaar u nader, ben wel benieuwd naar je slechte ervaringen bij Bryce canyon. Ga je ziek weg bij die restaurants...
De narrows lijkt me ook een gave hike! Heb je hem helemaal gelopen? Die is 6 uur toch? Dan is het een lange hikedag geweest.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
Angels landing is inderdaad een van de tofste hikes die ik ooit heb gedaan. zeker het laatste stuk met die kettingen vergeet je nooit van je leven meer. maar ook de Narrows zijn erg gaaf. door een rivier hiken tussen twee hoge canyon wanden is erg bijzonder.
ik heb deze beide hikes op een dag gedaan dus 's ochtends met de eerste bus het park in om angels landing te doen en 's middags waterschoenen + wandelsok huren en dan de narrows hiken, echt een aanrader
Heb je die spullen gehuurd?quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:30 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De Narrows zijn echt supervet.
Niet je waterschoenen, wandelstok en je zwembroekje vergeten.
Het water kwam mij tot aan mijn navel (en ik ben bijna 1m90).
Was echt een beleving en zeker de moeite waard als je in Zion bent.
Helaas hadden wij niet zoveel tijd anders had ik Angels Landing ook graag gelopen, maar deze keer ontbrak echt de tijd daarvoor. Een volgende keer ga ik die zeker lopen.
ik heb hem gelopen tot de splitsing in de rivier. toen zijn we weer terug gegaan. ik durf even niks te zeggen over hoe lang dat precies lopen was. het is ook alweer een paar jaar geleden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:11 schreef exode het volgende:
[..]
De narrows lijkt me ook een gave hike! Heb je hem helemaal gelopen? Die is 6 uur toch? Dan is het een lange hikedag geweest.
Wij hiken voornamelijk 's ochtends, middenin de zomer vind ik het 's middags niet bepaald een pretje.
Zucht ik wil weer terug!
Dat is waar, klinkt goed. 'Moeten' we gewoon nog een keer terug.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:46 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik heb hem gelopen tot de splitsing in de rivier. toen zijn we weer terug gegaan. ik durf even niks te zeggen over hoe lang dat precies lopen was. het is ook alweer een paar jaar geleden.
deze hike kan je overigens prima 's middags doen omdat je voor het grootste gedeelte door het water loopt en dat zorgt voor genoeg koeling.
Ik zou dan eerlijk gezegd Monument Valley overslaan. Je kan er een ronde rijden en that's it. In de omgeving is ook niet zoveel te doen. Plan het de volgende keer in met Arches erbijquote:Op maandag 20 augustus 2012 18:55 schreef SnuggLe het volgende:
Nog even een vraagje.
Na de Grand Canyon wil ik in ieder geval naar 2 dingen: Monument Valley en Page. Aangezien Page meer op de weg ligt richting Bryce/Zion (ook in die volgorde) wil ik eerst naar Monument Valley. Maar... is dat puur en alleen interessant vanwege het landschap op de rit, of is daar verder ook wat te doen? Want als er behalve het landschap weinig te doen is, rijden we direct van the Grand Canyon naar Monument Valley en dan (deels weer terug) naar Page. Dat scheelt tijd.
Inderdaad Antelope Canyon, verder Horseshoe bend en Lake Powell. Maar ook (waar wij niet aan toegekomen zijn): Glen Canyon en Buckskin Gulch.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:42 schreef SnuggLe het volgende:
Monument Valley overslaan? Vind die dingen er wel machtig en geweldig uitzien! Is het de drive niet waard?
En wat is er, buiten Antilope Canyon, dan allemaal rondom Page te doen?
Wij sliepen in Bobs Bashfull motel, hilarisch. Het zijn appartementen met 2 slaapkamers, een woonkamer en een 'tuin'. Verouderd maar een splinternieuwe tv, goed bed en schoon. En goedkoop trouwens. Je moet er wel van houden want het is net alsof je jaren terug de tijd in gaat. De meubels staan er al jaaaaaaren zeg maar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:33 schreef SnuggLe het volgende:
Wow, wel bizar.
Wil een hotelletje hebben rondom Page in de nacht van 11 op 12 september. Is gewoon 100% vol, via Booking.com is niets te vinden in een straal van 100km (!!!). Dat wat ik wel vind de dagen ervoor/erna is gewoon 120 euro.
Is het nou zo dat er daar in de buurt genoeg motels te vinden zijn die niet op booking.com etc staan, en ik gewoon accommodatie kan vinden? Of moet ik me wel zorgen gaan maken?
Ik ben backpacken gewend, al een jaar of 10-12, maar dit verbaasd me wel even.
Het was een aparte ervaring jaquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die modderpoel in Death Valley! Verwacht je toch ook niet als je naar de droogste plek van de VS gaat. Toen wij er waren stonden ook overal nog borden om te waarschuwen voor flash floods, maar de meeste daarvan waren alweer weg.
Merci! Ik had het net (een stuk ingewikkelder) opgelost...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:01 schreef Patje1987 het volgende:
Je moet de Flickr knop gebruik boven dit invoervakje.
Test:
[ afbeelding ]
We kwamen in de namiddag aan bij Bryce, (net zonsondergang gemist) en zijn voor de opgang weer terug gereden naar Bryce... vrij lang gewandeld en toen rondom 11/12 uur naar Zion, waar we die waterloop hebben gedaan. Niet Angels Landing (foute beslissing zoals ik nu zie).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:18 schreef SnuggLe het volgende:
Hoop dat mijn zwangere vrouw Angels Landing trekt.
Hoe vonden jullie Bryce ivt Yosemite/Grand Canyon/Zion? Want die staat bij ons als eerste op het lijstje om nu te skippen, bij te weinig tijd etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |