Thanks voor de tip. Zal er zeker op letten!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat kan best, maar toch even een weekje afwachten. Na een beetje gesleep kunnen ze weer losdraaien - dan is het gewoon weer een kwestie van opnieuw vastdraaien en bij mij zitten ze er nu allemaal stevig in.
Dat denk ik ook, ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Stuart het volgende:
Overigens merk ik er vooralsnog niets van dat ik van 4GB naar 8GB ben gegaan. De MBP voelt niet sneller namelijk. Maar wellicht wel als ik meer open heb staan dan alleen Mail en Safari
4GB klonk zo weinig en ik vond het relatief goedkoop dus dacht ik bereid me vast voor op de toekomstquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waarom heb je er 4 GB bij gezet?
Bovendien heb je nu ook 512 MB VRAM i.p.v. 348 MB.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
4GB klonk zo weinig en ik vond het relatief goedkoop dus dacht ik bereid me vast voor op de toekomst
Ja, dat zag ik inderdaad. Het was inderdaad 384 en nu 512quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bovendien heb je nu ook 512 MB VRAM i.p.v. 348 MB.
Oh, ja 384 inderdaad. Ik ben al een tijdje gewend aan 512 dus ik was 't vergeten, hahaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik inderdaad. Het was inderdaad 384 en nu 512
Geen idee of ik dat merk, maar ach, voor £43.19 kan ik niet kapot gaan.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
Omg wat heb je gedaan? Steve draait zich om in zijn graf
Dat doet ie ook al om de 7" iPadquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
Omg wat heb je gedaan? Steve draait zich om in zijn graf
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:56 schreef Muchachooo het volgende:
Wat gaaf dat de remote van de Apple earphones ook werkt op een Mac
Ik vroeg me wel af, geldt dat alleen voor de officiele Apple oortjes of voor alle oortjes die compatibel zijn met iPod/iPhone? Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef remlof het volgende:
Steve Jobs Says 7-Inch Tablets Are ‘Dead on Arrival’
Ach, dat heeft 'ie ook over mp3-spelers gezegd die video kunnen afspelen. Soms riep Jobs dat iets niet de moeite waard is in een poging de concurrentie op andere ideeën te brengen, om er vervolgens een jaar later zelf mee op de proppen te komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef remlof het volgende:
Steve Jobs Says 7-Inch Tablets Are ‘Dead on Arrival’
Meestal kun je bij SSD's een kit bestellen waarmee je je HDD kan clonen naar de SSD, dan is het dus echt gewoon een kwestie van 't ding er in proppen en gaan met die banaan appel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Nu alleen nog een SSD erin zetten. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk eigenlijk. Het enige dat ik even moet opzoeken is hoe je OSX er dan weer zonder moeite/problemen op zet en of dat het enige is of dat ik eerst nog moet formatteren of iets
Ik heb zo'n kloon set maar ik wil het eigenlijk niet klonen. Geen idee waarom niet want mijn MBP is pas 2 weken oud en er staat nog niets bijzonders op. Ik dacht dat een clean install van ML beter zou zijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meestal kun je bij SSD's een kit bestellen waarmee je je HDD kan clonen naar de SSD, dan is het dus echt gewoon een kwestie van 't ding er in proppen en gaan met die banaan appel.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Nu alleen nog een SSD erin zetten. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk eigenlijk. Het enige dat ik even moet opzoeken is hoe je OSX er dan weer zonder moeite/problemen op zet en of dat het enige is of dat ik eerst nog moet formatteren of iets
quote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb zo'n kloon set maar ik wil het eigenlijk niet klonen. Geen idee waarom niet want mijn MBP is pas 2 weken oud en er staat nog niets bijzonders op. Ik dacht dat een clean install van ML beter zou zijn
Voor welke ga je? Ik zit er ook aan te denken om een ssd er in te zetten en een externe hdd te maken van wat er nu in zit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Dat wordt of de Crucial M4 256GB of de Samsung 830 256GB. Daar ben ik nog niet over uitquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Voor welke ga je? Ik zit er ook aan te denken om een ssd er in te zetten en een externe hdd te maken van wat er nu in zit.
Dat is inderdaad ook wel cool omdat je dan de ruimte houdt van je huidige HDD en je kunt volstaan met een kleinere SSD (64GB bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:59 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n interne DVD-drive vervangen door een SSD. Beste upgrade ooit.
Ik kan alleen niet tegen de gedachte dat er een gat in mijn behuizing zit waar geen functie meer aan gebonden is. Had ik net zo goed een Air kunnen kopen, denk ik zelf dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:59 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n interne DVD-drive vervangen door een SSD. Beste upgrade ooit.
Ik ben toch blij dat ik een Pro heb ipv een Air. Sowieso omdat ik een losse GPU heb (2009 MBP) en omdat ik het geheugen kan uitbreiden, wat met een Air niet kan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik kan alleen niet tegen de gedachte dat er een gat in mijn behuizing zit waar geen functie meer aan gebonden is. Had ik net zo goed een Air kunnen kopen, denk ik zelf dan.
Tja, daar heb je gelijk in. Nu had dat met mijn 2011 niet veel uitgemaakt, buiten het geheugen, maar ik denk dat ik toch gewoon de HDD vervang. De gemakkelijkste oplossing ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat ik een Pro heb ipv een Air. Sowieso omdat ik een losse GPU heb (2009 MBP) en omdat ik het geheugen kan uitbreiden, wat met een Air niet kan.
Stop die hdd in een behuizing en je hebt een externequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tja, daar heb je gelijk in. Nu had dat met mijn 2011 niet veel uitgemaakt, buiten het geheugen, maar ik denk dat ik toch gewoon de HDD vervang. De gemakkelijkste oplossing ook.
Ik heb al een 500 GB externe. En die heeft nog genoeg ruimte dus ik denk dat ik 'm gewoon opzij leg als reserve.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:14 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Stop die hdd in een behuizing en je hebt een externe
Ah, ik ben niet de enige die grote harde schijven koopt maar ze vervolgens nog geen 20% vult.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb al een 500 GB externe. En die heeft nog genoeg ruimte dus ik denk dat ik 'm gewoon opzij leg als reserve.
Ik gebruik sowieso totaal niet veel schijfruimte
[ afbeelding ]
Ik zou me er niet al te druk over maken... misschien is 'ie ook met andere taken bezig. Of berekent 'ie iets niet goedquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef Stuart het volgende:
Ik maak net voor het eerst een back-up via Time Machine en de eerste 12.5GB ging heel snel maar nu doet hij al bijna 10 minuten over de volgende 1GB. Hoe kan dat zo langzaam gaan? Zou er iets mis gaan of is mijn externe HD niet goed genoeg misschien (WD 320GB)
quote:Yes, I was hacked. Hard.
So maybe you saw my Twitter going nuts tonight. Or you saw Gizmodo’s Twitter account blow up. Or you saw this in AllThingsD. Or this in the DailyDot. Although embarrassing, Twitter was the least of it. In short, someone gained entry to my iCloud account, used it to remote wipe all of my devices, and get entry into other accounts too.
Here’s what happened:
At 4:50 PM, someone got into my iCloud account, reset the password and sent the confirmation message about the reset to the trash. My password was a 7 digit alphanumeric that I didn’t use elsewhere. When I set it up, years and years ago, that seemed pretty secure at the time. But it’s not. Especially given that I’ve been using it for, well, years and years. My guess is they used brute force to get the password, and then reset it to do the damage to my devices.
The backup email address on my Gmail account is that same .mac email address. At 4:52 PM, they sent a Gmail password recovery email to the .mac account. Two minutes later, an email arrived notifying me that my Google Account password had changed.
At 5:00 PM, they remote wiped my iPhone
At 5:01 PM, they remote wiped my iPad
At 5:05, they remote wiped my MacBook Air.
A few minutes after that, they took over my Twitter. Because, a long time ago, I had linked my Twitter to Gizmodo’s they were then able to gain entry to that as well.
Here’s how I experienced it:
I was playing with my daughter, when my phone went dead. It then rebooted to the setup screen. This was irritating, but I wasn’t concerned. I assumed it was a software glitch. And, my phone automatically backs up every night. I just assumed it would be a pain in the ass, and nothing more. I entered my iCloud login to restore, and it wasn’t accepted. Again, I was irritated, but not alarmed.
I went to connect it to my computer and restore from that backup—which I had just happened to do the other day. When I opened my laptop, an iCal message popped up telling me that my Gmail account information was wrong. Then the screen went gray, and asked for a four digit pin.
I didn’t have a four digit pin.
By now, I knew something was very, very wrong. I walked to the hallway to grab my iPad from my work bag. It had been reset too. I couldn’t turn on my computer, my iPad, or iPhone.
I used my wife’s iPhone to call Apple tech support. While on hold, I grabbed her laptop and tried to log into gmail. My password had changed. I couldn’t reset it either because the backup went to iCloud, where my password had also changed.
I checked Twitter, and saw someone had just sent a tweet from that account. I tried to log into Gmail again, and now it told me that my Google account had been deleted. The way to restore it was to send a text message to my phone which I didn’t (and still do not) have access to.
Apple tech support couldn’t verify any of my information—my address, my credit card number, anything — as supporting information. They had me log into the website, where I was able to again change my password. After nearly an hour and a half on the phone, I realized they were spelling my last name incorrectly. They were looking at someone else’s account. Once we cleared that hurdle, well, actually not very much changed. They weren’t able to stop the wipe on my Macbook. Or give me a pin to log into it. Or give me immediate access to my phone. They couldn’t do much of anything, actually. Although they did set an appointment for me at the Genius bar tomorrow. Actually, I did that, later, when I called the store myself.
Anyway.
At some point in this time, Joe Brown, my friend and editor from Gizmodo, called my wife’s phone to make sure we knew what was going on. We did, but I seriously appreciated the moral support, and felt like a jerk for fucking up Gizmodo’s twitter. He and Gawker’s Scott Kidder then got on the phone with contacts at Google and Twitter trying to help me put the brakes on. A friend at Twitter helped expedite the request to suspend the account, which stopped the tweeting. That was really, really solid. Thank you.
I still can’t get into Gmail. My phone and iPads are down (but are restoring). Apple tells me that the remote wipe is likely irrecoverable without serious forensics. Because I’m a jerk who doesn’t back up data, I’ve lost at more than a year’s worth of photos, emails, documents, and more. And, really, who knows what else.
It’s been a shitty night.
For now, at least, I’m back on Twitter @mathonan
Ik dacht dat het sneller zou gaan. Het gaat zo traag als een slakquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zou me er niet al te druk over maken... misschien is 'ie ook met andere taken bezig. Of berekent 'ie iets niet goed
Oh, ja, jij hebt een 2012 MBP. Ik heb net geen USB 3.0, wel een USB 3.0 externe HDDquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik dacht dat het sneller zou gaan. Het gaat zo traag als een slak
Het is maar een USB 2.0 schijf maar toch, een back-up van 25GB zou toch zo klaar moeten zijn
Dat moet ik nog aanschaffen. Lijkt me ideaal als het werkelijk zoveel sneller isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, ja, jij hebt een 2012 MBP. Ik heb net geen USB 3.0, wel een USB 3.0 HDD
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat moet ik nog aanschaffen. Lijkt me ideaal als het werkelijk zoveel sneller is
Ik laat het wel gewoon aanstaan dan. Ik werd enthousiast over de eerste 12GB maar toen ging het opeens extreem langzaam. Misschien ook omdat het een eerste keer is. Ik laat het wel lopenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Veel kleine bestandjes versturen duurt een eeuwigheid over USB, veel langer dan één bestand van dezelfde grootte. En Time Machine lijkt altijd al een beetje traag.
Precies, vooralsnog veel te duur en weinig aanbod. Een externe HD op USB 3.0 is niet zo gek duurquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.
Alleen een kabeltje van THB TO THB kost al 50 euroquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.
Tja, ik heb mijn iMac eens een tijdlang niet uitgezet (constant slaapmodus) maar daar waren mijn ouders niet al te blij mee want we hadden toch wel een vrij hoge energierekening toen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zou je je laptop uitzetten?
Tja, dat dacht ik ook, maar ik kon geen andere verklaring vinden. Dat was gewoon in die tijd dat ik besloot mijn iMac uit te zetten.quote:
Denk je? Zou mijn iMac meer verbruiken dan mijn scherm + MacBook?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef Hyman het volgende:
Dan heb je het wel over apples en peren vergelijken.
Nog niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:06 schreef Hyman het volgende:
Is er al trouwens een bookbook case voor de retina?
quote:Is BookBook compatible with the new 15-inch MacBook Pro with Retina display (Pro with RD)?
The new Pro with RD does fit in our BookBook for MacBook, although the corner clips that secure the case to the screen are not usable due to the difference in size of the new Pro with RD. Sign up here and we’ll let you know about any future updates to BookArc and other accessories for the new Pro with RD.
Hm, dat kan dan inderdaad nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een 21.5" iMac verbruikt 1,36W in slaapstand (http://images.apple.com/e(...)inch_per_may2011.pdf). Als je hem nooit aan zou zetten zou hij 12 kWh per jaar verbruiken. Dat is het astronomische bedrag van ¤ 3 per jaar.
Bankoverschrijving kan ook, heb ik ook maar gedaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Stom dat je bij de Apple Online Store alleen met CC kunt betalen |:{
Mijn BookArc (jawel, toch) dan maar bij de Appelhoes gehaald omdat ik daar wel tevreden was over mijn Pogo Sketch.
Mja, maar dat duurt weer langer dan iDealquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bankoverschrijving kan ook, heb ik ook maar gedaan.
Waar heb je een stylus voor nodig?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Stom dat je bij de Apple Online Store alleen met CC kunt betalen
Mijn BookArc (jawel, toch) dan maar bij de Appelhoes gehaald omdat ik daar wel tevreden was over mijn Pogo Sketch.
Tekenen op het trackpad van mijn MacBookquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:45 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waar heb je een stylus voor nodig?
Kan dat? Chill eigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tekenen op het trackpad van mijn MacBook
Dat kan, ja. Het trackpad van de MacBook ondersteunt multi-touch en is dus exact dezelfde technologie als die in de iPhone, iPod of iPad.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Kan dat? Chill eig. Kan ik meteen voor mijn ipad gebruiken
Heb je daar een app voor nodig?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat kan, ja. Het trackpad van de MacBook ondersteunt multi-touch en is dus exact dezelfde technologie als die in de iPhone, iPod of iPad.
Ja, Inklet. Werkt super en, indien de goede software (Photoshop, Skitch) ook heel mooie en vloeiende lijnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Heb je daar een app voor nodig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, Inklet. Werkt super en, indien de goede software (Photoshop, Skitch) ook heel mooie en vloeiende lijnen.
EDIT
Dit heb ik gemaakt met de Pogo Sketch en InkletKan het ook zonder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular |
Dan moet je het trackpad indrukken en tegelijkertijd eroverheen bewegen. Gaat niet zo goedquote:
Ooh, zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan moet je het trackpad indrukken en tegelijkertijd eroverheen bewegen. Gaat niet zo goed
Mét de software heb je drukgevoeligheid enzo
Heel handigquote:
Mwah daar kijk ik niet naar eig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heel handig
Volgend jaar zou ik zo ook schema's en dergelijke kunnen maken in college. Lekker milieuvriendelijk en zo
De Plus, in het zilver want dat matcht met mijn MacBookquote:
Ik ben er ook zo een die wil dat alles matchtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De Plus, in het zilver want dat matcht met mijn MacBookIk weet niet of de Pro ook compatibel is met de MacBook.
Erg hè?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:14 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een die wil dat alles matcht
Ik heb heel lang geweigerd een externe muis te gebruiken omdat mijn laptop pianolak had en mijn muis nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Erg hè?
Ik vond het in het begin ook zowaar erg dat het geanodiseerde aluminium van mijn Desire S niet dezelfde kleur had als dat van de MacBook
Zo wilde ik eerst ook persé een Apple display maar toch maar voor de LG gegaan. Al vraag ik me wel af hoe dat zwartgekleurde aluminium gaat staan bij een Magic Mouse, Wireless Keyboard, MacBook Pro en BookArc...
Type?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:18 schreef Neraice het volgende:
Iemand een aanrader voor een goede iPad-hoes? Niet de standaard Smart Cover.
iPad 3.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Type?
Bookcase, sleeve, cover Oid ?
Ik bedoel type hoesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:20 schreef Neraice het volgende:
[..]
iPad 3.
Wil een beetje stevige die de achterkant beschermt en die ik kan openklappen. En met zo'n magneetsysteem is een plus.
Hmm, gewoon neutraal. Liefst zwart, is de iPad ook namelijk.quote:
Leer of stof?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:25 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hmm, gewoon neutraal. Liefst zwart, is de iPad ook namelijk.
Maakt me niks uit, als ie maar goed is en niet te duurquote:
Ik ga even kijken, miss wordt dat morgen. Ik vond een case uitzoeken heel moeilijk, maar ik had als eis dat hij van echt leer was en dat hij dezelfde kleur mest zijn als de bankquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:29 schreef Neraice het volgende:
[..]
Maakt me niks uit, als ie maar goed is en niet te duur
Haha dan wordt het al lastiger inderdaad. Welke heb jij?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik ga even kijken, miss wordt dat morgen. Ik vond een case uitzoeken heel moeilijk, maar ik had als eis dat hij van echt leer was en dat hij dezelfde kleur mest zijn als de bank
Ik heb er eentje zonder hoesvergrendelingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:39 schreef Neraice het volgende:
[..]
Haha dan wordt het al lastiger inderdaad. Welke heb jij?
Als ze willen dat iedereen de galaxy s3 koopt moeten ze die problemen er vooral weer instoppen en er een kleinere dockconnector indoen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:00 schreef Iwanius het volgende:
Hoeveel lieden hier moeten straks een andere stekker aanschaffen als Apple de iPhone 5 uit de fabriek laat rollen daar bekend geworden is dat deze een kleinere ingang heft gekregen om op te laden..
Ik hoop verder echt dat de iPhone 5 in een keer alle vorige problemen met andere iPhones's (accu
en zendbereik) oplost want anders is het wederom " oude doos,nieuw jasje ".
Op internet kan ik niet direct vinden welke echt goed is. Ga anders eens naar de winkel om die dingen te vergelijkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:39 schreef Neraice het volgende:
[..]
Haha dan wordt het al lastiger inderdaad. Welke heb jij?
Andere stekker aanschaffen? Niet zo veel lieden denk ik, want die wordt gewoon meegeleverd.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:00 schreef Iwanius het volgende:
Hoeveel lieden hier moeten straks een andere stekker aanschaffen als Apple de iPhone 5 uit de fabriek laat rollen daar bekend geworden is dat deze een kleinere ingang heft gekregen om op te laden..
Ik hoop verder echt dat de iPhone 5 in een keer alle vorige problemen met andere iPhones's (accu
en zendbereik) oplost want anders is het wederom " oude doos,nieuw jasje ".
het hele idee achter op elke foon een zelfde aansluiting was toch dat die kabels niet meer meegeleverd hoeven worden, zodat je niet met tig van die kabels zit?quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Andere stekker aanschaffen? Niet zo veel lieden denk ik, want die wordt gewoon meegeleverd.
Als er een kleinere connector inzit kunnen de mensen al hun oude 30 pins connector docks weggooienquote:Op zondag 5 augustus 2012 10:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Andere stekker aanschaffen? Niet zo veel lieden denk ik, want die wordt gewoon meegeleverd.
Nee. Tig kabels ergens in huis opgeborgen hebben is niet het probleem. Tig verschillende kabels mee moeten nemen voor je apparaten wel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
het hele idee achter op elke foon een zelfde aansluiting was toch dat die kabels niet meer meegeleverd hoeven worden, zodat je niet met tig van die kabels zit?
Of een verlengkabeltje aanschaffenquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:01 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Als er een kleinere connector inzit kunnen de mensen al hun oude 30 pins connector docks weggooien
update:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Leuk die remote wiping functionaliteit als je de controle over je iCloud account verliest. Iemand een plausibeler idee dan dat zijn iCloud-wachtwoord gebruteforced is? Want daar geloof ik niets van: de server laat je maar een bepaald aantal pogingen doen.
[..]
Daar ben je mooi klaar mee dan.quote:Update Three: I know how it was done now. Confirmed with both the hacker and Apple. It wasn’t password related. They got in via Apple tech support and some clever social engineering that let them bypass security questions. Apple has my Macbook and is trying to recover the data. I’m back in all my accounts that I know I was locked out of. Still trying to figure out where else they were.
Benieuwd of een adapter te gebruiken is op bijvoorbeeld de Tom Tom carkit...quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kom op zeg, de dockconnector is al bijna 10 jaar hetzelfde. Kom daar maar eens voor bij andere fabrikanten. Als een nieuwe dockconnector nieuwe functionaliteit levert, en er een adapter beschikbaar komt, lijkt het me niet zo'n ramp.
die regel is bekeken vanuit het oogpunt van het materiaal. Het was de bedoeling dat je niet meer bij elke telefoon een kabel meelevert, waardoor er minder kabels gemaakt hoeven worden (=minder plastic/koperdraad verbruikt). Bij een TV leveren ze ook geen hdmi kabels mee, om dezelfde reden (en dat ze daardoor voor losse hdmi kabels schandalige prijzen vragen is voor de winkels een bijkomend voordeel).quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee. Tig kabels ergens in huis opgeborgen hebben is niet het probleem.
Waarom zou apple iets maken wat niet practisch is?quote:
Zie de overstap van MacOS naar OSX. Virtualisatie is nou ook niet echt wat je noemt praktisch, maar toch heeft Apple daar voor gekozen. Niet alles wat een bedrijf doet is om de oude architectuur in stand te houden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waarom zou apple iets maken wat niet practisch is?
Ja, oke.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie de overstap van MacOS naar OSX. Virtualisatie is nou ook niet echt wat je noemt praktisch, maar toch heeft Apple daar voor gekozen. Niet alles wat een bedrijf doet is om de oude architectuur in stand te houden.
Iemand hier ervaring hiermee: http://tweakers.net/nieuw(...)nderde-accuduur.html
Noem me één telefoonfabrikant die geen adapters en geen kabels meelevert.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
die regel is bekeken vanuit het oogpunt van het materiaal. Het was de bedoeling dat je niet meer bij elke telefoon een kabel meelevert, waardoor er minder kabels gemaakt hoeven worden (=minder plastic/koperdraad verbruikt). Bij een TV leveren ze ook geen hdmi kabels mee, om dezelfde reden (en dat ze daardoor voor losse hdmi kabels schandalige prijzen vragen is voor de winkels een bijkomend voordeel).
geen idee, ik koop niet elk half jaar een nieuwe telefoon. ze zullen het vast allemaal nog wel doen, want niemand houdt zich aan deze EU richtlijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Noem me één telefoonfabrikant die geen adapters en geen kabels meelevert.
Een MagSafe-, USB- en audiopoort? Niets, lijkt mij. Ik dacht eerst al dat 'ie gewoon op een MacBook stondquote:Op zondag 5 augustus 2012 10:58 schreef AppleOcean het volgende:
Wat heb je aan die aansluitingen in dat beeldje? ❔
Misschien krijg je er een lader bij en kan hij iets ofzo?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een MagSafe-, USB- en audiopoort? Niets, lijkt mij. Ik dacht eerst al dat 'ie gewoon op een MacBook stond
Het design, natuurlijk. Een MagSafe-adapter kost zelf al 80 euroquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Misschien krijg je er een lader bij en kan hij iets ofzo?
Of het is voor het design.
Ja, oke.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het design, natuurlijk. Een MagSafe-adapter kost zelf al 80 euro
Denk ik ja.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zal nog niet eens iets doen. Gewoon een knipoog naar de MacBook Pro.
Op de site van Dixons staan ze nu voor 369. Denk je dat die 20,- er al vanaf is of niet?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:26 schreef RaymanNL het volgende:
Alvast een tip:
Vanaf morgen 20 euro korting op de iPad 2 en De Nieuwe iPad bij Dixons
en, 100 euro korting op de nieuwe lijn MacBook air.
Standaard 3 jaar garantie op Apple bij Dixons
Ja.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:08 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
90 eu minimaal meer voor een beter schermpje?
Zeker!quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:08 schreef DannyDeko het volgende:
Scherper scherm, niet zozeer beter.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:08 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Maar op 't scherm van de iPad 1 heb ik ook al niets aan te merken..quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker!
Dat scherm is zoveel mooier dan op de iPad2!
Daar zou de nieuwe iPhine sowieso niet inpassen... Ik zie werkelijk waar het probleem niet. Houders moeten toch opnieuw aangeschaft worden omdat het een nieuw model is, speakerdocks etc. zijn toch ouderwets, gebruik gewoon AirPlay. Voor alle andere kabeltjes heb je een adapter.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Benieuwd of een adapter te gebruiken is op bijvoorbeeld de Tom Tom carkit...
Tja, in 1960 was mijn oma ook zeer blij met een tv met 19 cm-diagonaal.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:32 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Maar op 't scherm van de iPad 1 heb ik ook al niets aan te merken..
Als ze de 1 nog verkochten had ik die zelfs gehaald
Serieus? De iPad 1? dat is de grootste faal in de apple wereld vind ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:32 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Dus als jij naar bijv. Tweakers of De Telegraaf gaat kan je alles lezen zonder te zoomen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:
Ik ben ook prima tevreden met m'n iPad 2, hoor. Niks mis met dat scherm, ik heb nooit het idee dat het niet scherp genoeg is.
Als je de 3 hebt wel, anders niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus als jij naar bijv. Tweakers of De Telegraaf gaat kan je alles lezen zonder te zoomen?
Duh, ik vroeg het niet aan jou. Ik typ dit zelf ook vanaf mijn iPad 3.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:38 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Als je de 3 hebt wel, anders niet.
Tweakers.net geen probleem. Op de website van De Telegraaf kom ik nooit.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus als jij naar bijv. Tweakers of De Telegraaf gaat kan je alles lezen zonder te zoomen?
Ah, sorry dacht dat jij er geen hadquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Duh, ik vroeg het niet aan jou. Ik typ dit zelf ook vanaf mijn iPad 3.
Waarom vraag je het danquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:32 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik vroeg niet of ik een 2 of 3 moest halen hoor?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan
Maar goed, zolang je naast je 2 geen 3 ziet is het wel te doen
Hij gaat niet de iPhone 5 heten.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe iPhone 5 eruit ziet?
Yep, tot je dezelfde sites een tijdje op een 3 hebt gezien.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:45 schreef Tijn het volgende:
Hetzelfde geldt voor T.net trouwens, ook net nog even bekeken en de letters zijn echt hartstikke duidelijk.
Gebogen glas, holografische elementen, dunner, veel snellerquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe iPhone 5 eruit ziet?
Ik vind het gek dat het scherm in deze foto grijs is als hij uitstaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, tot je dezelfde sites een tijdje op een 3 hebt gezien.
Dan denk je dat je een bril nodig hebt met de 2.
@Hierboven, iPhone 5:
[ afbeelding ]
@DannyDeko: 100 euro, inderdaad alleen voor het scherm. Camera boeit mij persoonlijk weinig.
Dat is geen scherm, dat is alleen de voorkant en de zijkant.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat het scherm in deze foto grijs is als hij uitstaat.
Het had mij geen reet geboeid als het scherm 300 euro duurder was. Dannog had ik de 3 gepakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, tot je dezelfde sites een tijdje op een 3 hebt gezien.
Dan denk je dat je een bril nodig hebt met de 2.
@Hierboven, iPhone 5:
[ afbeelding ]
@DannyDeko: 100 euro, inderdaad alleen voor het scherm. Camera boeit mij persoonlijk weinig.
Hmm.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is geen scherm, dat is alleen de voorkant en de zijkant.
Waarom in vredesnaam?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Het had mij geen reet geboeid als het scherm 300 euro duurder was. Dannog had ik de 3 gepakt.
- iPhone (zoals derde generatie iPad, iPad is)quote:
Ik ben bang van wel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:02 schreef Tijn het volgende:
Ik denk ook "the new iPhone" net zoals met de iPad.
Mooier rustiger beeld en ik gebruik hem ook voor foto's.quote:
Niks mis met meer pixels, maar meer geld is het imho niet waardquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:07 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Mooier rustiger beeld en ik gebruik hem ook voor foto's.
Hij leest ook fijner.
Dat kanquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks mis met meer pixels, maar meer geld is het imho niet waard
Mocht je er zin in hebben, wil je dan voor mij even informeren naar de LG IPS237L?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:12 schreef DannyDeko het volgende:
Denk dat ik zo toch maar ff gelijk langs de Dixons ga
Augustus 2012 op een dag dat een etmaal 24 uur duurtquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mocht je er zin in hebben, wil je dan voor mij even informeren naar de LG IPS237L?
Wanneer ze 'm binnen krijgen enzulks.
Hahaquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:03 schreef Tijn het volgende:
Sowieso niet "iPhone 5" want het is niet de 5e iPhone.
Ik had toch wel graag een specifiekere aanduiding, en ik kan pas dinsdag naar de Dixons. Wie weet kunnen ze 'm al bestellen o.i.d.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:16 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Augustus 2012 op een dag dat een etmaal 24 uur duurt
Oke is goed dan. Op de dag dat hij binnenkomt zit ik te fokkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik had toch wel graag een specifiekere aanduiding, en ik kan pas dinsdag naar de Dixons. Wie weet kunnen ze 'm al bestellen o.i.d.
Huh, hoe bedoel je.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:03 schreef Tijn het volgende:
Sowieso niet "iPhone 5" want het is niet de 5e iPhone.
Heb ik dat ergens gezegd dan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de rest klopte de nummers wel?
De 6e iPhone 4g noemen lijkt me niksquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:26 schreef matthijst het volgende:
Oh, dat had ik echt nog noooooit gelezen.
En zeker niet al meer dan 100x hier op Fok ofzo....
Pffff, sorry, zo moe van al die gastjes die elke 10 posts even denken interessant te kunnen komen doen met hun "goh, kijk mij eens kunnen tellen" zwampraat over de iphone gaat geen iphone 5 heten
Uiteraard. Maakt verder niet uit want Apple moet volgens de Nederlandse wetgeving garant staan voor een redelijke levensduur van een toestel. Dat is niet twee jaar maar zeker drie of vier jaar.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:32 schreef Yveske het volgende:
Ik heb hier nog een iPhone 4 liggen die ik niet meer gebruik.
Deze heeft twee problemen:
- homebutton werkt niet/nauwelijks meer
- toestel schakelt zich vanzelf uit na een paar uur, terwijl batterij vol is.
Ik heb dat contract lopen bij T-mobile, maar een tijd geleden al een simlockvrije 4S gekocht.
Dat (tweejarig) contract loopt tot en met 25 oktober 2012, kom ik nog in aanmerking voor garantie denken jullie?
Bedankt voor je snelle reactie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Uiteraard. Maakt verder niet uit want Apple moet volgens de Nederlandse wetgeving garant staan voor een redelijke levensduur van een toestel. Dat is niet twee jaar maar zeker drie of vier jaar.
Heb het nog nooit hoeven doen, eerlijk gezegdquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:40 schreef Yveske het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga er toch maar eens werk van maken, want volgens mij kan je ze tweedehands best nog wel goed verkopen.
Heb jij goede of slechte ervaringen met het retourneren van Apple-producten?
Neu, mij ook niet. Gaat me er meer om dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze een "nieuwtje" hebben met hun iPhone releaselijstje en nummering.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:29 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
De 6e iPhone 4g noemen lijkt me niks
De iPhone 4 is de enige met een nummer en die klopt ook.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de andere toestellen klopte de nummers wel?
Ok ja, voor mij is dit ook de eerste keer. Ben normaliter zeer tevreden over Apple.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:40 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb het nog nooit hoeven doen, eerlijk gezegd
En de 1quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
De iPhone 4 is de enige met een nummer en die klopt ook.
Verkoper. Niet Apple.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Uiteraard. Maakt verder niet uit want Apple moet volgens de Nederlandse wetgeving garant staan voor een redelijke levensduur van een toestel. Dat is niet twee jaar maar zeker drie of vier jaar.
Dat denk ik ook, jaquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe de volgende iPhone ook gaat heten: ik weet precies hoe hij niet gaat heten. Niet iPhone 4G. Apple heeft z'n lesje wel geleerd met de "iPad + 4G".
Wat dan? Het nocht geen 4 g heteb dus het is nu cellular, maar meer niet toch?quote:
Nee, Apple adverteerde in Europe met 4G-capaciteit maar dat geldt alleen voor de Amerikaanse frequentie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Wat dan? Het nocht geen 4 g heteb dus het is nu cellular, maar meer niet toch?
Komt toch nog?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, Apple adverteerde in Europe met 4G-capaciteit maar dat geldt alleen voor de Amerikaanse frequentie.
Misleiding dus
Maar dan mogen ze er op dit moment nog niet mee adverteren, hèquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:59 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Komt toch nog?
(had ik ergens gelezen)
Ah, oke dankquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar dan mogen ze er op dit moment nog niet mee adverteren, hè
Hij heet niet 'the new iPad' maar gewoon 'iPad'.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:02 schreef Tijn het volgende:
Ik denk ook "the new iPhone" net zoals met de iPad.
Overal op de site van Apple wordt 'ie "the new iPad" genoemd.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij heet niet 'the new iPad' maar gewoon 'iPad'.
Heb je dan niet iets aan Insomnia?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:54 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik ben nu aan het twijfelen
Binnenkort ga ik naar de Apple Store in A'dam, en daar wil ik voor een 100 euro accessoires gaan uitzoeken, onder andere om te combineren met mijn nieuwe display.
Ik weet nu alleen niet of ik voor de Rain Design mStand zal gaan of toch de Twelve South BookArc...
Bij die laatste denk ik vooral aan de rompslomp om 'm aan/uit te zetten in dichte toestand, dat heb ik bij de mStand niet.
Dat kan een optie zijn, ja. Bedankt!quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:54 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Heb je dan niet iets aan Insomnia?
je hebt het dus in principe niet nodig dat Java...quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee. Was in Lion ook al volgens mij. Geen beveiligslekken door Java als je geen Java nodig hebt.
Paar Posts terug staat een link naar het programma genaamd Insomnia, kijk daar eens naar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:31 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zou graag mijn Macbook Pro (10.7.4) een aantal zware berekeningen 's nachts laten uitvoeren. Jammer genoeg stopt hij er na een uurtje mee. Ik heb nochtans bij System Preferences->Energy Saver aangeduid bij "Computer sleep:" dat ik "Never" wou.
Wat kan ik hieraan doen?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:28 schreef DannyDeko het volgende:
Wat ik mij afvroeg: hebben veel mensen hier hun iPad gejailbreaked? Zo ja, waarom en met welk programma?
Twijfel namelijk nog of ik m'n iPad zal jailbreaken of niet .
En mag dit überhaupt besproken worden hier op fok?
Jepquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:24 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Op de site van Dixons staan ze nu voor 369. Denk je dat die 20,- er al vanaf is of niet?
Ga namelijk toch ook maar een iPad 2 halen. Maar kan 'm bij de Makro dmv personeelskorting halen voor zo'n 356 eu.
Heb je erop gelet dat er in Energy Saver aparte instellingen zijn voor wanneer je laptop aan de lader hangt en wanneer hij op de accu werkt?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:31 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zou graag mijn Macbook Pro (10.7.4) een aantal zware berekeningen 's nachts laten uitvoeren. Jammer genoeg stopt hij er na een uurtje mee. Ik heb nochtans bij System Preferences->Energy Saver aangeduid bij "Computer sleep:" dat ik "Never" wou.
Wat kan ik hieraan doen?
Dat kende ik nog niet, zal ik eens bekijken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:36 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Paar Posts terug staat een link naar het programma genaamd Insomnia, kijk daar eens naar.
Inderdaad, ik heb een deel "Battery" en een deel "Power Adapter", en bij het laatste heb ik "Never" ingesteld. Moet ik anders ook de "Display sleep" op "Never" zetten?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je erop gelet dat er in Energy Saver aparte instellingen zijn voor wanneer je laptop aan de lader hangt en wanneer hij op de accu werkt?
Jack of all tribes, modern war.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:12 schreef Neraice het volgende:
Weet iemand meer spellen zoals Smurfs Village en The Tribez voor op de iPad? Ben er een beetje verslaafd aan
Van die spellen dat je dorpjes bouwt enzo
Geloof dat Ice Age ook een variant had. En Farmville. Ik vond TinyTower ook erg leuk trouwens, ook een soort game dat er wel iets op lijkt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:12 schreef Neraice het volgende:
Weet iemand meer spellen zoals Smurfs Village en The Tribez voor op de iPad? Ben er een beetje verslaafd aan
Van die spellen dat je dorpjes bouwt enzo
The tribez heb ik niet, ik zal ff kijkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:24 schreef Neraice het volgende:
Thanks, ga ze proberen!
Jack of all Tribes lijkt heel veel op The Tribez of ligt dat aan mij?
Dat is dan ook een Feestboek app.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:37 schreef AppleOcean het volgende:
Farmville kan ik niet vinden in iTunes
Wat maakt dat precies uit?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef Mierenneuker. het volgende:
Iemand die weet hoe groot de kans is dat de iPhone 5 een quadcore processor krijgt
Hij is (was?) er wel voor de iPhone.quote:
Idd, als je een telefoon koopt voor de specs koop je maar een Android. Een iPhone gaat over de user-ervaring, niet over specs die geen ene fuck zeggen.quote:
Oh? Geen idee dan, ik hou me verre van zulke spelletjes.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hij is (was?) er wel voor de iPhone.
twee keer de helftquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef Mierenneuker. het volgende:
Iemand die weet hoe groot de kans is dat de iPhone 5 een quadcore processor krijgt
Ohja. Virtual city playground is er ook eentje.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hij is (was?) er wel voor de iPhone.
Ze mogen eerst maar eens met een iphone komen met een fatsoenlijk scherm, en dan gaan we praten over usability.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Idd, als je een telefoon koopt voor de specs koop je maar een Android. Een iPhone gaat over de user-ervaring, niet over specs die geen ene fuck zeggen.
Je vind het scherm wellicht te klein maar je kunt niet zeggen dat het een onfatsoenlijk scherm is. Dat slaat immers nergens opquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ze mogen eerst maar eens met een iphone komen met een fatsoenlijk scherm, en dan gaan we praten over usability.
Het nieuwe geheugen zit er sinds vrijdag in en geen enkele kernel panic meer gehadvolgende stap ssd.
ja, want het iPhonescherm is totaal onwerkbaar, al jaren, door miljoenen mensen dagelijks niet mee te werkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ze mogen eerst maar eens met een iphone komen met een fatsoenlijk scherm, en dan gaan we praten over usability.
Het nieuwe geheugen zit er sinds vrijdag in en geen enkele kernel panic meer gehadvolgende stap ssd.
WTF?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Troll...quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die betere ogen hebben dan ik blijkbaar. Het is niet voor niets dat ik van 3.7" naar 4.7" gegaan ben. En daarmee troll ik niet, het is een punt waardoor ik nog steeds na al die jaren er om heen loop.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want het iPhonescherm is totaal onwerkbaar, al jaren, door miljoenen mensen dagelijks niet mee te werken.
Ja, absoluut onmogelijk want het is niet minimaal 4 inch boehoehoe!quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, want het iPhonescherm is totaal onwerkbaar, al jaren, door miljoenen mensen dagelijks niet mee te werken.
Ik heb echt nooit het idee gehad dat het scherm van een iPhone te klein is. Ik heb absoluut geen in zo'n joekel van een telefoon rond te hoeven zeulen. 4.7" gaat echt helemaal nergens over voor een mobieltje imho.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Miljoenen mensen die betere ogen hebben dan ik blijkbaar. Het is niet voor niets dat ik van 3.7" naar 4.7" gegaan ben. En daarmee troll ik niet, het is een punt waardoor ik nog steeds na al die jaren er om heen loop.
Dan moet je dat aanzetten in je system preferences onder "Mail, Contacts & Calendars" op je MBP.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef DannyDeko het volgende:
Hmm iemand enig idee waarom mijn iPad wel mijn kalender events van mijn MBP synced maar andersom niet?
Kan me er wel een deel in vinden, maar ik gebruik het toch. Maar wel gewoon als een soort extra-backupquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:49 schreef remlof het volgende:
Een waarschuwing van Woz: Apple-oprichter maakt zich zorgen over 'de cloud'
Ik vind em gewoon eigenlijk nog net te groot. Ik ben van mening dat een telefoon in m'n broekzak moet passen. Met een iPhone kan het net, maar in sommige broeken steekt ie gewoon uit. Dat is vervelend tijdens het lopen/zitten, dus voor mij hoeft ie niet groter.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb echt nooit het idee gehad dat het scherm van een iPhone te klein is. Ik heb absoluut geen in zo'n joekel van een telefoon rond te hoeven zeulen. 4.7" gaat echt helemaal nergens over voor een mobieltje imho.
Zo'n Galaxy Note ziet er niet uit als je aan het bellen bent..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:03 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb ook nog een HTC Titan, die is echt max vind ik, had een Galaxy Note, dat ging nergens over.
En dat is dus juist bij Apple geen problem, aangezien iCloud een syncdienst is waarmee je op elk apparaat een lokale kopie hebt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:49 schreef remlof het volgende:
Hoe helpt een lokale kopie hierbij?quote:Volgens Wozniak ondertekenen cloudgebruikers verplichte juridische overeenkomsten waarmee zij rechten weggeven over hun eigen digitale spullen. 'Ik denk dat het de komende vijf jaar voor een hoop vreselijke problemen gaat zorgen. Hoe meer we alles overzetten naar het web, des te minder controle we hebben. Ik wil het gevoel hebben dat ik mijn eigen dingen zelf bezit', aldus Wozniak.
Dat gevoel heerst gelukkig ook (nog?) bij praktisch iedereen die nu zijn of haar foto's/werk/muziek.etc op een harde schijf heeft staan, en over clouds begint te horen. Ik ben erg dankbaar voor mijn iTunes Match en dropbox, het heeft me al veel plezier en zelfs een datalevensbedreigende (:D) situatie -los van timemachine backup- gered. Maar toch, van zodra ik aan mijn cloud kan met één van mijn gekoppelde apparaten download ik het als een motherfucker. De eerste backup moet, samen met de originele data, in eigen handen zijn. Maar all things cloud zijn meer dan welkomquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:49 schreef remlof het volgende:
Nee, dat doet het niet.quote:
Hoezo moet ik uitleggen waarom ik wil weten of er wel of geen quad-core in de nieuwe iPhone zit?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet.
Maar leg eens uit?.
Nee hoorquote:
Omdat het een rare vraag is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:41 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Hoezo moet ik uitleggen waarom ik wil weten of er wel of geen quad-core in de nieuwe iPhone zit?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Nee hoor
[..]
Omdat het een rare vraag is.
Same here.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:43 schreef Bangarang het volgende:
Ik ga hem halen als hij uitkomt in nederland
Bij de iphone en ipod krijg je oortjes. IPad niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:44 schreef Bangarang het volgende:
[..]
zitten daar ook de oortjes bij?
Heb eigenlijk wel weer een nieuw paar nodig
Jawel, maar het zegt nu eenmaal niks of dat hij nu quadcore heeft of niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:43 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]Niks raars aan.
Alsof jullie niet nieuwsgierig zijn naar de nieuwe iPhone.
Nee want ik werk niet in de Apple/Foxconn fabriek, en ben ook geen persoon die toegang zou hebben tot.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:45 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jawel, maar het zegt nu eenmaal niks of dat hij nu quadcore heeft of niet.
Beetje hetzelfde als dat je vraagt welke kleur de binnenkant heeft.
Thanks! Heb al een ipod (touch) maar ga toch maar eens voor de telefoonquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:45 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Bij de iphone en ipod krijg je oortjes. IPad niet.
Wutquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:46 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Nee want ik werk niet in de Apple/Foxconn fabriek, en ben ook geen persoon die toegang zou hebben tot.
Geen dankquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:46 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Thanks! Heb al een ipod (touch) maar ga toch maar eens voor de telefoon
Wat is "iets uit de context halen"?quote:
?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:09 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik fiets morgen wel even naar de Applestore, bedankt voor je hulp AppleOcean
Heb je al eens geprobeerd de MagSafe-aansluiting schoon te maken o.i.d.? Aan beide kanten danquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:36 schreef Rens_Wilders het volgende:
Mijn adapter van mijn Macbook Pro doet het niet meer. Als ik hem aansluit gaat eerst het lichtje aan en laadt hij op maar naar een paar seconden stopt het en gaat de laptop weer verder op batterij. Als ik hem dan opnieuw vastklik maakt hij helemaal geen contact meer. Iemand een idee? Geen zin om te gaan leuren om een nieuwe adapter maar kan het niet uitstaan... (gebruik nu een oude).
Ban all the Googles!quote:Apple: YouTube app will not be included in iOS 6, Google working on standalone version
By Nathan Ingraham on August 6, 2012 02:37 pm
Apple obviously did away with Google Maps in iOS 6, but another of the web giant's biggest properties won't be available as a default option, either. The latest beta version of iOS 6 has removed the long-standard YouTube app, and Apple just told us that its license to include YouTube in iOS had expired.
Apple's whole statement is below.
Our license to include the YouTube app in iOS has ended, customers can use YouTube in the Safari browser and Google is working on a new YouTube app to be on the App Store.
Developing...
quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.theverge.com/2012/8/6/3223775/apple-youtube-ios6
[..]
Ban all the Googles!
Oh, dat komt dus wel goed denk ik danquote:Our license to include the YouTube app in iOS has ended, customers can use YouTube in the Safari browser and Google is working on a new YouTube app to be on the App Store
jaquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie de overstap van MacOS naar OSX. Virtualisatie is nou ook niet echt wat je noemt praktisch, maar toch heeft Apple daar voor gekozen. Niet alles wat een bedrijf doet is om de oude architectuur in stand te houden.
Iemand hier ervaring hiermee: http://tweakers.net/nieuw(...)nderde-accuduur.html
Hoe doe je dat? Bij mij schakelt hij altijd naar de app?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:40 schreef Muchachooo het volgende:
@^^ Precies, wie gebruikt er überhaupt de Youtube App? Alle YT video's die ik kijk komen van een link af, en spelen dus af in de browser. App is nergens voor nodig...
is bij android ook zo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:40 schreef Muchachooo het volgende:
@^^ Precies, wie gebruikt er überhaupt de Youtube App? Alle YT video's die ik kijk komen van een link af, en spelen dus af in de browser. App is nergens voor nodig...
Schijnt dat Gmail nog niet echt lekker wil werken met iOS. De Gmail-app voor iOS was dan ook geflopt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef Mindstate het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n e-mail. Heb nu Gmail via IMAP aan de mail app toegevoegd. Ik zag meteen bij Alle Berichten dat er een hele hoop mails instaan. Daarvan probeer ik er wat te verwijderen, maar dat werkt niet. Ik druk op verwijderen, ze lijken weg te zijn maar als ik de mailbox dan weer laadt, staat hij er gewoon weer tussen.
Als ik op m'n gmail inlog zie ik wel dat zo'n mail dan het label 'Deleted Messages' heeft gekregen, maar daar schiet ik niet zoveel op: Wil m'n mailbox gewoon opruimenIemand die me hiermee kan helpen?
Ik heb ook zoiets raars gehad. Niet precies dit, maar ik kon mijn mails niet verwijderen, alleen archiveren... Helaas geen oplossing voor gevonden. Niet dat het hard nodig was, ik gebruik mijn iPod Touch nooit voor emails, behalve als ik op vakantie ben en mijn telefoon niet bij me heb.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef Mindstate het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n e-mail. Heb nu Gmail via IMAP aan de mail app toegevoegd. Ik zag meteen bij Alle Berichten dat er een hele hoop mails instaan. Daarvan probeer ik er wat te verwijderen, maar dat werkt niet. Ik druk op verwijderen, ze lijken weg te zijn maar als ik de mailbox dan weer laadt, staat hij er gewoon weer tussen.
Als ik op m'n gmail inlog zie ik wel dat zo'n mail dan het label 'Deleted Messages' heeft gekregen, maar daar schiet ik niet zoveel op: Wil m'n mailbox gewoon opruimenKan uiteraard wel via Gmail alle mails met dat label verwijderen, maar dat is wat omslachtig.
Iemand die me hiermee kan helpen?
Instellingen, Mail, gmail, archiveren uitvinken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:30 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets raars gehad. Niet precies dit, maar ik kon mijn mails niet verwijderen, alleen archiveren... Helaas geen oplossing voor gevonden. Niet dat het hard nodig was, ik gebruik mijn iPod Touch nooit voor emails, behalve als ik op vakantie ben en mijn telefoon niet bij me heb.
Niet via IMAP doen maar via Exchange.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef Mindstate het volgende:
Als ik op m'n gmail inlog zie ik wel dat zo'n mail dan het label 'Deleted Messages' heeft gekregen, maar daar schiet ik niet zoveel op: Wil m'n mailbox gewoon opruimenKan uiteraard wel via Gmail alle mails met dat label verwijderen, maar dat is wat omslachtig.
Iemand die me hiermee kan helpen?
Yes, maar zijn nog helemaal schoon. Heb de adapter (en laptop) pas een klein halfjaar. Morgen maar even terug. En leurenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd de MagSafe-aansluiting schoon te maken o.i.d.? Aan beide kanten dan
quote:[...]
“You honestly can get into any email associated with apple,” Phobia claimed in an e-mail. And while it’s work, that seems to be largely true.
Since he already had the e-mail[address], all he needed was my billing address and the last four digits of my credit card number to have Apple’s tech support issue him the keys to my account.
So how did he get this vital information? He began with the easy one. He got the billing address by doing a whois search on my personal web domain. If someone doesn’t have a domain, you can also look up his or her information on Spokeo, WhitePages, and PeopleSmart.
Getting a credit card number is tricker, but it also relies on taking advantage of a company’s back-end systems. Phobia says that a partner performed this part of the hack, but described the technique to us, which we were able to verify via our own tech support phone calls. It’s remarkably easy — so easy that Wired was able to duplicate the exploit twice in minutes.
First you call Amazon and tell them you are the account holder, and want to add a credit card number to the account. All you need is the name on the account, an associated e-mail address, and the billing address. Amazon then allows you to input a new credit card. (Wired used a bogus credit card number from a website that generates fake card numbers that conform with the industry’s published self-check algorithm.) Then you hang up.
Next you call back, and tell Amazon that you’ve lost access to your account. Upon providing a name, billing address, and the new credit card number you gave the company on the prior call, Amazon will allow you to add a new e-mail address to the account. From here, you go to the Amazon website, and send a password reset to the new e-mail account. This allows you to see all the credit cards on file for the account — not the complete numbers, just the last four digits. But, as we know, Apple only needs those last four digits. We asked Amazon to comment on its security policy, but didn’t have anything to share by press time.
And it’s also worth noting that one wouldn’t have to call Amazon to pull this off. Your pizza guy could do the same thing, for example. If you have an AppleID, every time you call Pizza Hut, you’ve giving the 16-year-old on the other end of the line all he needs to take over your entire digital life.
[...]
Daar heb ik dus totaal geen last van. Welke MBP heb je precies?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:39 schreef FUFR het volgende:
[..]
ja![]()
1,5 tot 2 uur max op de accu en een constant hete mbp
ik wil een update en rap
nog steeds dezelfde eind 2011 mbpquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:35 schreef J.Appleseed het volgende:
... en maar wachten op mijn Twelve South BookArc
[..]
Daar heb ik dus totaal geen last van. Welke MBP heb je precies?
Ik zit nu tweeënhalf uur te werken op de accu en hij geeft nu nog twee uurtjes aan.
Hmm, tja. Vrij moeilijk om de apparaten van iedereen hier te onthouden, hahaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef FUFR het volgende:
[..]
nog steeds dezelfde eind 2011 mbpschijnen mega veel klachten te zijn lees ik op het appleforum.
Na een nachtelijke zoek en probeer tochtje ben ik er achter dat KIES van Samsung hier ook goed aan mee werkt. Ik heb die processen gekilled en nu gaat het iets beter.
Had ook al de appelman gebeld trouwens: cooler cleanen is onzin voor de leeftijd van mijn mb en calibreren van de accu hoefde ook niet.
kies was ook al kut op de windowsbak, snap ook niet dat ze die sw in het geheugen zetten..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, tja. Vrij moeilijk om de apparaten van iedereen hier te onthouden, haha
Ik heb dezelfde eind 2011 (13" i5) en geen problemen hier. KIES schijnt wel troep te zijn.
De laptop is inderdaad nog niet oud genoeg om óf stof te hebben óf de accu ontregeld te hebben... een vreemde zaak, dus.
Niet, heb ook 128 gb en kan daar goed mee uit de voeten zolang je video's en foto's etc op externe harde schijven zet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:41 schreef DuTank het volgende:
Binnenkort ga ik een MacBook Air 13 inch halen. Waarom zou ik 300 euro meer betalen voor maar 128 gb opslag extra? Voor dat bedrag kun je ook 10 TB aan externe hardeschijven kopen. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb op mijn MacBook Pro ook slechts 46 GB van de 500 GB in gebruikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:54 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Niet, heb ook 128 gb en kan daar goed mee uit de voeten zolang je video's en foto's etc op externe harde schijven zet.
Nooit helemaal leeg laten lopen... liefst zo onregelmatig mogelijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:02 schreef DenS het volgende:
Wat doen jullie met jullie Macbook Pro/Air, altijd thuis aan de lader of pas onder de 20%? Ben wel benieuwd hoe ieder van jullie daarmee omgaat
ik heb nog 24 GB overquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb op mijn MacBook Pro ook slechts 46 GB van de 500 GB in gebruik
Wat zo onregelmatig mogelijk? Laat je hem eraan bij 100 procent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nooit helemaal leeg laten lopen... liefst zo onregelmatig mogelijk.
Ik let nooit op het percentage als ik 'm eraan hang, maar liefst laat ik 'm wel altijd naar 100% opladen.
Dat wel, ja. Maar bijvoorbeeld de ene keer bij 40% aan de lader, de andere keer bij 70%.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Wat zo onregelmatig mogelijk? Laat je hem eraan bij 100 procent?
Is dat beter?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat wel, ja. Maar bijvoorbeeld de ene keer bij 40% aan de lader, de andere keer bij 70%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |