Thanks voor de tip. Zal er zeker op letten!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat kan best, maar toch even een weekje afwachten. Na een beetje gesleep kunnen ze weer losdraaien - dan is het gewoon weer een kwestie van opnieuw vastdraaien en bij mij zitten ze er nu allemaal stevig in.
Dat denk ik ook, ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Stuart het volgende:
Overigens merk ik er vooralsnog niets van dat ik van 4GB naar 8GB ben gegaan. De MBP voelt niet sneller namelijk. Maar wellicht wel als ik meer open heb staan dan alleen Mail en Safari
4GB klonk zo weinig en ik vond het relatief goedkoop dus dacht ik bereid me vast voor op de toekomstquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waarom heb je er 4 GB bij gezet?
Bovendien heb je nu ook 512 MB VRAM i.p.v. 348 MB.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
4GB klonk zo weinig en ik vond het relatief goedkoop dus dacht ik bereid me vast voor op de toekomst
Ja, dat zag ik inderdaad. Het was inderdaad 384 en nu 512quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bovendien heb je nu ook 512 MB VRAM i.p.v. 348 MB.
Oh, ja 384 inderdaad. Ik ben al een tijdje gewend aan 512 dus ik was 't vergeten, hahaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik inderdaad. Het was inderdaad 384 en nu 512
Geen idee of ik dat merk, maar ach, voor £43.19 kan ik niet kapot gaan.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
Omg wat heb je gedaan? Steve draait zich om in zijn graf
Dat doet ie ook al om de 7" iPadquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
Omg wat heb je gedaan? Steve draait zich om in zijn graf
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:56 schreef Muchachooo het volgende:
Wat gaaf dat de remote van de Apple earphones ook werkt op een Mac
Ik vroeg me wel af, geldt dat alleen voor de officiele Apple oortjes of voor alle oortjes die compatibel zijn met iPod/iPhone? Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef remlof het volgende:
Steve Jobs Says 7-Inch Tablets Are ‘Dead on Arrival’
Ach, dat heeft 'ie ook over mp3-spelers gezegd die video kunnen afspelen. Soms riep Jobs dat iets niet de moeite waard is in een poging de concurrentie op andere ideeën te brengen, om er vervolgens een jaar later zelf mee op de proppen te komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:47 schreef remlof het volgende:
Steve Jobs Says 7-Inch Tablets Are ‘Dead on Arrival’
Meestal kun je bij SSD's een kit bestellen waarmee je je HDD kan clonen naar de SSD, dan is het dus echt gewoon een kwestie van 't ding er in proppen en gaan met die banaan appel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Nu alleen nog een SSD erin zetten. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk eigenlijk. Het enige dat ik even moet opzoeken is hoe je OSX er dan weer zonder moeite/problemen op zet en of dat het enige is of dat ik eerst nog moet formatteren of iets
Ik heb zo'n kloon set maar ik wil het eigenlijk niet klonen. Geen idee waarom niet want mijn MBP is pas 2 weken oud en er staat nog niets bijzonders op. Ik dacht dat een clean install van ML beter zou zijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meestal kun je bij SSD's een kit bestellen waarmee je je HDD kan clonen naar de SSD, dan is het dus echt gewoon een kwestie van 't ding er in proppen en gaan met die banaan appel.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Nu alleen nog een SSD erin zetten. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk eigenlijk. Het enige dat ik even moet opzoeken is hoe je OSX er dan weer zonder moeite/problemen op zet en of dat het enige is of dat ik eerst nog moet formatteren of iets
quote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb zo'n kloon set maar ik wil het eigenlijk niet klonen. Geen idee waarom niet want mijn MBP is pas 2 weken oud en er staat nog niets bijzonders op. Ik dacht dat een clean install van ML beter zou zijn
Voor welke ga je? Ik zit er ook aan te denken om een ssd er in te zetten en een externe hdd te maken van wat er nu in zit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef Stuart het volgende:
Dat wordt of de Crucial M4 256GB of de Samsung 830 256GB. Daar ben ik nog niet over uitquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:57 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Voor welke ga je? Ik zit er ook aan te denken om een ssd er in te zetten en een externe hdd te maken van wat er nu in zit.
Dat is inderdaad ook wel cool omdat je dan de ruimte houdt van je huidige HDD en je kunt volstaan met een kleinere SSD (64GB bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:59 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n interne DVD-drive vervangen door een SSD. Beste upgrade ooit.
Ik kan alleen niet tegen de gedachte dat er een gat in mijn behuizing zit waar geen functie meer aan gebonden is. Had ik net zo goed een Air kunnen kopen, denk ik zelf dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:59 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n interne DVD-drive vervangen door een SSD. Beste upgrade ooit.
Ik ben toch blij dat ik een Pro heb ipv een Air. Sowieso omdat ik een losse GPU heb (2009 MBP) en omdat ik het geheugen kan uitbreiden, wat met een Air niet kan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik kan alleen niet tegen de gedachte dat er een gat in mijn behuizing zit waar geen functie meer aan gebonden is. Had ik net zo goed een Air kunnen kopen, denk ik zelf dan.
Tja, daar heb je gelijk in. Nu had dat met mijn 2011 niet veel uitgemaakt, buiten het geheugen, maar ik denk dat ik toch gewoon de HDD vervang. De gemakkelijkste oplossing ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat ik een Pro heb ipv een Air. Sowieso omdat ik een losse GPU heb (2009 MBP) en omdat ik het geheugen kan uitbreiden, wat met een Air niet kan.
Stop die hdd in een behuizing en je hebt een externequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tja, daar heb je gelijk in. Nu had dat met mijn 2011 niet veel uitgemaakt, buiten het geheugen, maar ik denk dat ik toch gewoon de HDD vervang. De gemakkelijkste oplossing ook.
Ik heb al een 500 GB externe. En die heeft nog genoeg ruimte dus ik denk dat ik 'm gewoon opzij leg als reserve.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:14 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Stop die hdd in een behuizing en je hebt een externe
Ah, ik ben niet de enige die grote harde schijven koopt maar ze vervolgens nog geen 20% vult.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb al een 500 GB externe. En die heeft nog genoeg ruimte dus ik denk dat ik 'm gewoon opzij leg als reserve.
Ik gebruik sowieso totaal niet veel schijfruimte
[ afbeelding ]
Ik zou me er niet al te druk over maken... misschien is 'ie ook met andere taken bezig. Of berekent 'ie iets niet goedquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:44 schreef Stuart het volgende:
Ik maak net voor het eerst een back-up via Time Machine en de eerste 12.5GB ging heel snel maar nu doet hij al bijna 10 minuten over de volgende 1GB. Hoe kan dat zo langzaam gaan? Zou er iets mis gaan of is mijn externe HD niet goed genoeg misschien (WD 320GB)
quote:Yes, I was hacked. Hard.
So maybe you saw my Twitter going nuts tonight. Or you saw Gizmodo’s Twitter account blow up. Or you saw this in AllThingsD. Or this in the DailyDot. Although embarrassing, Twitter was the least of it. In short, someone gained entry to my iCloud account, used it to remote wipe all of my devices, and get entry into other accounts too.
Here’s what happened:
At 4:50 PM, someone got into my iCloud account, reset the password and sent the confirmation message about the reset to the trash. My password was a 7 digit alphanumeric that I didn’t use elsewhere. When I set it up, years and years ago, that seemed pretty secure at the time. But it’s not. Especially given that I’ve been using it for, well, years and years. My guess is they used brute force to get the password, and then reset it to do the damage to my devices.
The backup email address on my Gmail account is that same .mac email address. At 4:52 PM, they sent a Gmail password recovery email to the .mac account. Two minutes later, an email arrived notifying me that my Google Account password had changed.
At 5:00 PM, they remote wiped my iPhone
At 5:01 PM, they remote wiped my iPad
At 5:05, they remote wiped my MacBook Air.
A few minutes after that, they took over my Twitter. Because, a long time ago, I had linked my Twitter to Gizmodo’s they were then able to gain entry to that as well.
Here’s how I experienced it:
I was playing with my daughter, when my phone went dead. It then rebooted to the setup screen. This was irritating, but I wasn’t concerned. I assumed it was a software glitch. And, my phone automatically backs up every night. I just assumed it would be a pain in the ass, and nothing more. I entered my iCloud login to restore, and it wasn’t accepted. Again, I was irritated, but not alarmed.
I went to connect it to my computer and restore from that backup—which I had just happened to do the other day. When I opened my laptop, an iCal message popped up telling me that my Gmail account information was wrong. Then the screen went gray, and asked for a four digit pin.
I didn’t have a four digit pin.
By now, I knew something was very, very wrong. I walked to the hallway to grab my iPad from my work bag. It had been reset too. I couldn’t turn on my computer, my iPad, or iPhone.
I used my wife’s iPhone to call Apple tech support. While on hold, I grabbed her laptop and tried to log into gmail. My password had changed. I couldn’t reset it either because the backup went to iCloud, where my password had also changed.
I checked Twitter, and saw someone had just sent a tweet from that account. I tried to log into Gmail again, and now it told me that my Google account had been deleted. The way to restore it was to send a text message to my phone which I didn’t (and still do not) have access to.
Apple tech support couldn’t verify any of my information—my address, my credit card number, anything — as supporting information. They had me log into the website, where I was able to again change my password. After nearly an hour and a half on the phone, I realized they were spelling my last name incorrectly. They were looking at someone else’s account. Once we cleared that hurdle, well, actually not very much changed. They weren’t able to stop the wipe on my Macbook. Or give me a pin to log into it. Or give me immediate access to my phone. They couldn’t do much of anything, actually. Although they did set an appointment for me at the Genius bar tomorrow. Actually, I did that, later, when I called the store myself.
Anyway.
At some point in this time, Joe Brown, my friend and editor from Gizmodo, called my wife’s phone to make sure we knew what was going on. We did, but I seriously appreciated the moral support, and felt like a jerk for fucking up Gizmodo’s twitter. He and Gawker’s Scott Kidder then got on the phone with contacts at Google and Twitter trying to help me put the brakes on. A friend at Twitter helped expedite the request to suspend the account, which stopped the tweeting. That was really, really solid. Thank you.
I still can’t get into Gmail. My phone and iPads are down (but are restoring). Apple tells me that the remote wipe is likely irrecoverable without serious forensics. Because I’m a jerk who doesn’t back up data, I’ve lost at more than a year’s worth of photos, emails, documents, and more. And, really, who knows what else.
It’s been a shitty night.
For now, at least, I’m back on Twitter @mathonan
Ik dacht dat het sneller zou gaan. Het gaat zo traag als een slakquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zou me er niet al te druk over maken... misschien is 'ie ook met andere taken bezig. Of berekent 'ie iets niet goed
Oh, ja, jij hebt een 2012 MBP. Ik heb net geen USB 3.0, wel een USB 3.0 externe HDDquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik dacht dat het sneller zou gaan. Het gaat zo traag als een slak
Het is maar een USB 2.0 schijf maar toch, een back-up van 25GB zou toch zo klaar moeten zijn
Dat moet ik nog aanschaffen. Lijkt me ideaal als het werkelijk zoveel sneller isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, ja, jij hebt een 2012 MBP. Ik heb net geen USB 3.0, wel een USB 3.0 HDD
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat moet ik nog aanschaffen. Lijkt me ideaal als het werkelijk zoveel sneller is
Ik laat het wel gewoon aanstaan dan. Ik werd enthousiast over de eerste 12GB maar toen ging het opeens extreem langzaam. Misschien ook omdat het een eerste keer is. Ik laat het wel lopenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Veel kleine bestandjes versturen duurt een eeuwigheid over USB, veel langer dan één bestand van dezelfde grootte. En Time Machine lijkt altijd al een beetje traag.
Precies, vooralsnog veel te duur en weinig aanbod. Een externe HD op USB 3.0 is niet zo gek duurquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.
Alleen een kabeltje van THB TO THB kost al 50 euroquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, 5 Gbps. Met Thunderbolt haal je 10 Gbps, maar die moeten wel nog wat goedkoper worden dan.
Tja, ik heb mijn iMac eens een tijdlang niet uitgezet (constant slaapmodus) maar daar waren mijn ouders niet al te blij mee want we hadden toch wel een vrij hoge energierekening toen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zou je je laptop uitzetten?
Tja, dat dacht ik ook, maar ik kon geen andere verklaring vinden. Dat was gewoon in die tijd dat ik besloot mijn iMac uit te zetten.quote:
Denk je? Zou mijn iMac meer verbruiken dan mijn scherm + MacBook?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:05 schreef Hyman het volgende:
Dan heb je het wel over apples en peren vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |