Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Dat de UP! goed uit veel testen komt zegt uiteraard niets over de kwaliteit / betrouwbaarheid van de auto, alleen dat het autootje door de journalisten schijnbaar ervaren wordt als een goed rijdende auto.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?
Dat kun je inderdaad wel aan Volkswagen overlaten.quote:Ik heb ook wel eens een testrit gemaakt in de Up! en het voelt allemaal wel lekker ouderwets Duits degelijk, en zo ziet eigenlijk alles in en op die auto er van dichtbij ook wel uit. Reed verder ook wel lekker.
Dacia scoort inderdaad erg goed. Mede door de oudere technieken die ze gebruiken, maar wel techniek die zich al heeft bewezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is jammer dat veel mensen nog steeds denken dat een A merk nog steeds het beste is.
Ik moet er niet aan denken om steeds naar de garage moeten voor een defect onder garantie.
Dacia staat op nummer 1 als het gaat om betrouwbaarheid. Dit is 1 van de goedkope merken op de markt. En zeker gaan A merk dit zie de laatste tijd bij veel meer dingen.
Probleem met VAG is dat het zo gewild is, en dat er heel veel verkocht worden. Hierdoor zijn er dus ook veel meer klachten vaak, maar ik betwijfel of, als je het in verhouding zet tot aziatische/franse merken ofzo het best meevalt.. (hoewel ze wel een enorme faal hebben gemaakt: de TSI..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Hyundai en Kia zijn wel in opmars ik Europa. En ik denk mede omdat een hoop modellen ontworpen zijn door Peter Schreyer in Duitsland en gebouwd in Tsjechië. Dus een product speciaal geproduceerd voor Europa. (denk aan de i serie van Hyundai, de Kia Venga/Picanto/Cee'd etc)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Net als Hyundai en Kia bijvoorbeeld, beide merken worden ook nog niet altijd als volwaardig beschouwd maar scoren qua betrouwbaarheid ook bovengemiddeld goed.
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:38 schreef lezut het volgende:
De nukken van een importeur zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto, maar wat dat betreft heeft VAG het met Pon niet echt lekker voor elkaar in Nederland... Ze houden daar bijv. doodleuk vol dat het normaal is dat een hagelnieuwe auto 1 liter olie op 2000 km verbruikt(yep, idd, TSI)
Maar die verhalen zingen al jaren rond volgens mij... maarja ze zouden daar in Leusden hun top 10 quote500 notering maar kwijtraken.
Gelukkig ben je zelf wijs genoeg gezien je usernamequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...
Ik werk bij een vag dealer maar heb niets gehoord over veel olieverbruik bij tsi motoren. Wel over de ketting maar dat is een bepaalde serie die er last van hebben.
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Werkelijk waar maar er bestaat een betrouwbare Renault.![]()
Een Twingo 2, staat op Clio 2 onderstel, rammelt niet, weinig electronica.
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonneequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonnee
Daarom tweedehandsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Mijn moeder heeft ook zo'n Fransoos uit 2001, wat een rotding zeg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
Zegt weinig over veel dingen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.skodaforum.nl/(...)aar-de-uk-19769.html
Citigo auto van het jaarBeat that
tsi was een leuke jaquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dat is hetzelfde dat de TSI engine of the year is geworden. Het zegt helaas niets over de kwaliteit.
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat italiaanse auto's niet deugen.quote:Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |