![media_xll_1304894.jpg]()
quote:
Zangeres Glennis Grace is nog maar net aangekomen in Londen en pakt op haar eerste avond in het Holland Heinkeken House gelijk de gouden race van zwemster Ranomi Kromowidjojo mee. 'Te gek! Ik herken die blik in haar ogen, die strijd. Dat heb ik ook gehad,' vertelt de in het oranje gestoken Amsterdamse over de wedstrijd.
'Ik heb 22 jaar gestreden voor een eerste plek (Glennis scoorde met het nummer 'Afscheid' vorig jaar haar eerste nummer 1-hit, red.) en zij heeft dat ook. Aan haar ogen zag ik het, maar het is nog niet helemaal doorgedrongen,' aldus Glennis.
Atletisch gebouwd
Zelf is de zangeres ook sportief en altijd gek op rennen geweest. 'Dat deed ik altijd bij ons in de Jordaan op straat, maar ik heb er nooit iets serieus mee gedaan en koos voor het zingen. Jammer, want ik ben atletisch gebouwd. Maar mijn zoontje is er ook gek op, wie weet gaat hij er iets mee doen,' lacht ze.
Op de vraag of er een sporter is, uit Nederland of een ander land, waar de single moeder wel eens een liefdesliedje voor wil zingen, moet ze even nadenken. 'Ronaldo is natuurlijk de mooiste voetballer, maar Dennis van der Geest heb ik toch altijd de meest aantrekkelijke judoka van Nederland gevonden,' besluit Glennis.
Knallen in Londen
Twee keer treedt de zangeres op in het Holland Heineken Housen tijdens de Olympische Spelen; donderdagavond en zaterdagavond. Daar tussendoor heeft ze nog wat tijd om te ontspannen. 'Natuurlijk ga ik nog even winkelen.'
Na Londen zal haar droom op 15 september in vervulling gaan: zingen in een uitverkocht Heineken Music Hall. 'Ik kan het nog steeds niet bevatten dat 5000 mensen een ticket hebben gekocht om mij te horen zingen. Het wordt heel bijzonder, ik heb mijn eigen band en er zijn optredens van onder andere Lange Frans, Edwin Evers en Candy Dulfer. Het besef moet nog komen dat het allemaal gaat gebeuren.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lik-van-Ranomi.dhtml