abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115022367

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115022495
Ah fucking mobiele browsers!
pi_115022671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.

Die 2 zijn door Luca T aangemaakt :P Ik heb ze alleen afgepakt. :D
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
pi_115023029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter :')

Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment :')
pi_115023050
Lekker voetbalweertje vanavond *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:39:14 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
pi_115023293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja het is erg mooi fietsen daar. En eigenlijk verrassend dichtbij. Jammer genoeg zijn er weinig toertochten in de vulkaneifel. Klimmen-Monschau-Klimmen ging dit jaar over de Grunentalstrasse, ook een vervelend pokkeding.
Eind oktober weer eifel cycling classic *O* Hopen op weer 30 graden :P
pi_115023318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten worden :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:42:55 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ga ze maar eens allemaal flaggen ;)
pi_115024577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK :P
pi_115026875
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
pi_115026947
Nu aan de pasta!
pi_115027170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Erik92 het volgende:
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
Die verkoper is vast een goede Elite en wilde jou als toerdertje ff op zijn plek zetten ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:16:02 #14
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115029488
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
pi_115029945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
Leuk welkom. Nog een amateur wedstrijd renner erbij. Meer ervaring is altijd welkom. Wij willen volgend jaar ook met een ploeg van hier de Marmotte fietsen. Maar pas op, de segmenten op Strava zijn bij sommigen hier belangrijker dan een Olympische medaille ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:31:39 #16
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115030311
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
pi_115030770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef Daclown het volgende:
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
pi_115031091
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:49:53 #19
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031126
Nee, volgend jaar volledig programma. Nu rij ik nog een paar mtb wedstrijden. Wil proberen een goede bart brentjens challenge te rijden. Daarna dus volgend jaar ga ik een volledig wedstrijd seizoen rijden op de weg.
pi_115031217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:49 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:54:54 #21
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031360
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
pi_115031472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
pi_115031531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Daclown het volgende:
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
Waar zit je?

Hier heb je in een straal van 30km 3 wielerbanen met hun eigen voorjaar en zomer competitie en dan nog de wilde wedstrijden als omlopen. Zou je niet verwachten in Friesland, waar relatief minder fietsers zijn volgends mij
pi_115031611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:56 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
pi_115031734
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag? :P
pi_115031897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:02 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag? :P
Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.

Waarom ga je niet eerst bij de amateurs ervaring op doen? Wordt hard gereden en zo kan je mooi leren finales te rijden. Leuker dan pelotonvulling te zijn bij de Elite's. Beter voor moraal. Kan je als goed gaat altijd over stappen met een berg meer ervaring. Heb menig renner zien verdrinken bij de Elite's die niet het geduld hadden om eerst bij de ama's te koersen.
pi_115032223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.

Waarom ga je niet eerst bij de amateurs ervaring op doen? Wordt hard gereden en zo kan je mooi leren finales te rijden. Leuker dan pelotonvulling te zijn bij de Elite's. Beter voor moraal. Kan je als goed gaat altijd over stappen met een berg meer ervaring. Heb menig renner zien verdrinken bij de Elite's die niet het geduld hadden om eerst bij de ama's te koersen.
Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.
pi_115032412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:16 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.
Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs ;)

Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
pi_115032685
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs ;)

Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.

Tussen de toekomstige profs rijden is dan wel weer heel erg vet. Vroeger was het altijd een droom voor me om dat zelf ooit te worden.
pi_115032907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:28 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.

Tussen de toekomstige profs rijden is dan wel weer heel erg vet. Vroeger was het altijd een droom voor me om dat zelf ooit te worden.
Dat kan nog altijd he. Uren training zegt niet zoveel, ene kan met 15uur goed meedoen. De ander heeft 20 nodig. Ik weet niet wat je ervaring is, maar zoals ik nu denk adviseer ik eerst amateurs. Wat is er nou mooier om vooraan mee te koersen. 4uren hyperventileren naast toekomstige profs is niks aan hoor ;)

En wat verwacht je van toekomtige profs? Zijn nog geen profs en kunnen alleen wat harder rijden dan gemiddeld. Niks bijzonders aan. Merk aan je opmerking dat je tegen ze op kijkt. Dat is sowieso al niet goed als je tegen ze moet koersen.
Met die opmerking over toekomstige profs wilde ik enkel aangeven dat de besten van die leeftijd en nog geen profcontract hebben, bij E/B rijden en het niv. dus hoog is.

Stapje omhoog doen is altijd beter dan gedwongen stap terug.

Nu ga ik slapen. Trusten.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 06:20:53 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115036740
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, er zijn per seizoen een reeks klassiekers voor belofte alleen. De criteriums rijdt men altijd gecombineerd met elite zonder contract. Niet dat er in die belofteklassiekers minder hard gereden word dan in klassiekers voor elite/belofte samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 03-08-2012 06:26:12 ]
pi_115036844
Was vroeg op, even 3 kwartier in vondelpark gereden, is goed te doen zo op de vroege morgen, en nee de KOM van die dare devil haal ik bij lange na niet o|O o|O o|O
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_115036854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 07:09:25 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115036862
Toen ik 23 werd ging ik voor 't eerst elite zonder contract rijden. Ik was toen net te oud voor belofte. Op de wielerclub bij de clubkoersen reed ik de stenen uit de straat, en was ik volgens de alleswetende opa's langs het parcours een goudhaantje. Ik reed de sterren van de hemel zeiden ze vaak.
Bij de elite zonder contract heb ik het nooit kunnen waarmaken, achteraf had ik beter amateurs kunnen gaan rijden maarja.
Beste klasseringen elite zonder contract:
-11e in Gouda (criterium)al was dat nogal een onderbezette koers met amper 35 man aan de start
-24e in Zuidland (criterium) trots op want sterk veld.
-iets van 26e in Hoogstraten Meer (semi klassieker) ook trots op en misschien wel een van mijn beste wedstrijden ooit. Veel wind, echt een afvalrace. Meerdere keren gelost en steeds terug gevochten in kleine groepjes. In de finale steeds beter worden t.o.v. de rest, demarreren en uiteindelijk sprinten in de 2e groep achter de koplopers. Ik was de enige van het team die de koers uitreed. Terwijl ik vaak een van de minste was. :D

Verder nog wat ereplaatsen die ik misschien vergeet.

Ik was nooit zo rap maar wel sterk. Ook in een nerveus peloton had ik veel moeite voorin te blijven, wat me vaak opbrak na een paar uur koers, immers de klappen vallen eerst achterin. :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:23:38 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115037301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ah, vandaar. ik dacht dat mensen zelf zulke kutstukjes maken om veel KOM'\s te krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_115037719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:58 schreef eentwee het volgende:

[..]

Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK :P
Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic? :P

Leuk Tijdritrondje kan nog inderdaad. Iets Lekdijk achtigs ok. Kasseien, onverhard allemaal prima. Maar werkelijk iedere recht toe recht aan polderweg in het gebied tussen Utrecht, Maarssen, Hilversum en Maartensdijk segment maken is echt :')

Dit soort segments: http://app.strava.com/segments/1789805 :O

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Ga ze maar eens allemaal flaggen ;)
Probeer ik ook, maar steeds paar per keer. Moeten me niet op ignore zetten in het Strava hoofdkwartier ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...
http://app.strava.com/segments/1189429

In de Voordorp polder kom je met wat verhoginkjes nooit aan de 125 meter hoogteverschil hoor ;) Misschien als je 125 kilometer heen en weer rijdt in die straat.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:01:51 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115037737
Of je pakt overal de KOM :P
pi_115037790
Even opgezocht, ze gebruiken dus in geval van een Barometrische device die data, in het andere geval een database.

https://strava.zendesk.co(...)on-for-your-activity
pi_115037924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:01 schreef kanovinnie het volgende:
Of je pakt overal de KOM :P
Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.
pi_115038252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Welkom! Dat wordt wat als je dit forum voor de tweede keer ontdekt :P Dan ga je misschien ook meer over fietsen ouwehoeren dan het doen, zoals de meesten hier ;) Ben wel benieuwd naar je voorbereiding voor die cyclo's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic? :P

Leuk Tijdritrondje kan nog inderdaad. Iets Lekdijk achtigs ok. Kasseien, onverhard allemaal prima. Maar werkelijk iedere recht toe recht aan polderweg in het gebied tussen Utrecht, Maarssen, Hilversum en Maartensdijk segment maken is echt :')

Dit soort segments: http://app.strava.com/segments/1789805 :O
Nogal overbodig inderdaad, maar ja, daar is dan iemand die toevallig een keer hard heeft gereden die dat aanmaakt.. ;) Je zou die segmenten inderdaad moeten kunnen uit zetten. Je kunt ze wel 'hiden' trouwens. Maar daar heb je ook niks aan want impopulaire (bijv. sommige nieuwe) segmenten staan daar ook tussen dus ik kijk toch elke keer weer welke erbij staan :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:37:34 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115038402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.
Hoezo niet?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:39:27 #42
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115038444
Vandaag weer leuke grap met een pakketservice.
Wat fietsonderdelen besteld bij bikecomponents.de, welke netjes de volgende dag verzonden werden (afgelopen maandag). Toen ik gisteren nog geen berichtje had van de postbode, leek het mij verstandig om de netjes door bikecomponents geleverde track&trace code te checken. Daaruit bleek dat ze afgelopen woensdag wel langsgeweest waren, maar dat ik niet thuis was en dat ze een bericht hadden achtergelaten dat ik het af kon halen :? . Ik maar eens bellen met DHL, die verwezen mij weer door naar Selektvracht (kutbedrijf) welke mij weer netjes terugverwezen naar DHL 8)7 .
Nu maar even contact gezocht met bikecomponents of hun via de Duitse versie van DHL kunnen achterhalen waar dat pakket nu precies uithangt...
Mijn wielen verstuurden ze met DPD, welke het toch een stuk beter deed...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115038540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat als iedere weg een segment is, je geen segments meer hebt, snap je? :P

Ik vond het leuk om gewoon een rondje te maken en dan daar paar segments uit de omgeving in te verwerken. Een leuke "klim" of een kasseistrook ofzo. Als ik nu terugkom van een rondje van 50 km staan er in het overzicht ineens 30 totaal niet interessante segments. De waarde is nogal gedevalueerd :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:07:00 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115039179
Dat valt bij ons nog wel aardig mee. Tenminste, op de stukjes waar ik rij. Bij de 70 km van dinsdag had ik 5-6 segmenten. Dan is 't nog leuk. Als er 20 zijn wordt het een beetje te veel ja.
pi_115041560
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
pi_115041658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
Jezus :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:39 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag weer leuke grap met een pakketservice.
Wat fietsonderdelen besteld bij bikecomponents.de, welke netjes de volgende dag verzonden werden (afgelopen maandag). Toen ik gisteren nog geen berichtje had van de postbode, leek het mij verstandig om de netjes door bikecomponents geleverde track&trace code te checken. Daaruit bleek dat ze afgelopen woensdag wel langsgeweest waren, maar dat ik niet thuis was en dat ze een bericht hadden achtergelaten dat ik het af kon halen :? . Ik maar eens bellen met DHL, die verwezen mij weer door naar Selektvracht (kutbedrijf) welke mij weer netjes terugverwezen naar DHL 8)7 .
Nu maar even contact gezocht met bikecomponents of hun via de Duitse versie van DHL kunnen achterhalen waar dat pakket nu precies uithangt...
Mijn wielen verstuurden ze met DPD, welke het toch een stuk beter deed...
DPD is fijn inderdaad. Bij DHL kan je het afhalen op het postkantoor volgens mij. Niet per se bij de dichtstbijzijnde, er zitten hier 2 postpunten op kruipafstand maar ik moet altijd de halve stad door om in een achterbuurt m'n spulletjes op te halen :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:29:10 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115042271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Okee, das wel heel triest :D
pi_115042413
Gister nog 1tje geflagt op een smal weggetje met finish in een volledig blinde bocht waar een constante stroom van electrobejaarden om de hoek komt zeilen. Handig als je daar met 40 aan komt :')
pi_115043211
Ik een recht stuk in Zeist met een stoplicht en twee rotondes waar je geen voorrang hebt :') Wat bezielt zulke mensen nou..
pi_115044174
Waarom maken ze zulke kut segmenten niet privé.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:14:31 #51
545 dop
:copyright: dop
pi_115044210
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115044355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
in dat gebied fiets ik ook veel. Zoals je zegt, soms gaat het daar erg hard als de wind goed staat.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_115044714
quote:
Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.
pi_115045554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:24 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.
Of lekker achterin een groepje hangen.. Nog 1 van de redenen dat vlakke segments verwijderd moeten worden.

Al loopt het maar een beetje omhoog wordt het al snel een stuk eerlijker.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:44:03 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115045665
Weten jullie nog dat de trapas van mijn stalen Gazelle niet meer los wilde?

Ik heb hem terug van pa, die heeft er 2 dagen op staan hakken en boren. :')
pi_115045713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:

En is ie los nu?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:16 #57
545 dop
pi_115045723
blijft uit eindelijk allemaal spielerij natuurlijk, zelfs heuvel op zijn de meeste stukjes alleen meer inspanning als met een groepje.
van de week voor de lol een keer de iphone van mijn vrouw geleend en de kom's hier in de buurt gereden, maar als ze vooraf weet pak je daar makkelijk een goede plek
1x eerste 2x tweede en 3x6de waar van ik er 1 niet eens wist dat het een kom was.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:50 #58
545 dop
pi_115045742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:

alles nog heel ?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:51:04 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115045974
Ja, min of meer, de lak aan 1 kant van de bracketpot is wel wat beschadigd, en er moet even een frees door om het schroefdraad wat op te zuiveren.

Ik ga m maar eens naar de spuiter brengen. Maar zonder haast.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:05:19 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046591
Ik ga dit weekend zowiezo even flink wat rommelen, mijn winterfiets heeft ook weer een beurtje nodig.

-stuurnok is te lang, ik zit niet lekker
-105 oude remgrepen zijn vervelend om vast te houden
-ik schakel tijdelijk 9 speed met ongeïndexeerde buiscommandeurs en dat is niks
-stuurlint kapot
-bracketas versleten, rammelt.
-achterband versleten
-voornaaf moet gesmeerd

Toch maar gekocht, 32 Euro per stuk ze gaan wel op de Lorini denk ik

Oplossing:

Ik haal een verloopstuk en het complete stuur (met 110 ahead stuurnok incl remschakelgrepen en kabels van de Gazelle) en dit zet ik op de Concorde, die heeft een voorvork met schroefdraad en dito headset.
Heb ik nog wel van die schroefjes nodig waar de buiscommandeurs nu zitten.
Dat carbonnen crankstel van Strontrager wat op de Gazelle moest gaat nu maar op de Concorde.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:10:12 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046793
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar. :{w
pi_115046890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar. :{w
Misschien kun je er beter een fixie van maken.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:13:54 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046919
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Misschien kun je er beter een fixie van maken.
Ik heb al een baanfiets.
pi_115047016
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb al een baanfiets.
Mag je Alleycats dus wel met versnellingen fietsen?
pi_115047034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik 23 werd ging ik voor 't eerst elite zonder contract rijden. Ik was toen net te oud voor belofte. Op de wielerclub bij de clubkoersen reed ik de stenen uit de straat, en was ik volgens de alleswetende opa's langs het parcours een goudhaantje. Ik reed de sterren van de hemel zeiden ze vaak.
Bij de elite zonder contract heb ik het nooit kunnen waarmaken, achteraf had ik beter amateurs kunnen gaan rijden maarja.
Beste klasseringen elite zonder contract:
-11e in Gouda (criterium)al was dat nogal een onderbezette koers met amper 35 man aan de start
-24e in Zuidland (criterium) trots op want sterk veld.
-iets van 26e in Hoogstraten Meer (semi klassieker) ook trots op en misschien wel een van mijn beste wedstrijden ooit. Veel wind, echt een afvalrace. Meerdere keren gelost en steeds terug gevochten in kleine groepjes. In de finale steeds beter worden t.o.v. de rest, demarreren en uiteindelijk sprinten in de 2e groep achter de koplopers. Ik was de enige van het team die de koers uitreed. Terwijl ik vaak een van de minste was. :D

Verder nog wat ereplaatsen die ik misschien vergeet.

Ik was nooit zo rap maar wel sterk. Ook in een nerveus peloton had ik veel moeite voorin te blijven, wat me vaak opbrak na een paar uur koers, immers de klappen vallen eerst achterin. :)
24e in Zuidland is netjes hoor!
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:17:58 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047064
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Mag je Alleycats dus wel met versnellingen fietsen?
Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:19:35 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047129
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:

24e in Zuidland is netjes hoor!
Zeker netjes, al is wielrennen toch het leukste als je mee kan in de kopgroep.
pi_115047164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.
Vandaar dat je vorige keer gewonnen had :')
pi_115047168
En dan geen lek krijg :{w (sorry ben nog gefrustreerd)
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:21:32 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047205
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef CyclingGirl het volgende:
En dan geen lek krijg :{w (sorry ben nog gefrustreerd)
Tja dat is wel balen, zeker als je goede benen hebt.
Nog op kledingjacht geweest?
pi_115047274
Ja echt mijn eerste keer kopgroep en dan dat. Geen wagen erachter niks.

Nee ik ga morgen denk ik even kijken.
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:25:24 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047367
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vandaar dat je vorige keer gewonnen had :')
Ja, de top 5 in bijna iedere alleycat voor foetskieroers is freewheelend.
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja echt mijn eerste keer kopgroep en dan dat. Geen wagen erachter niks.

Nee ik ga morgen denk ik even kijken.
Shit zeg!
Sta je daar een Hennie Kuipertje te doen. :D Nouja de vorm is er in ieder geval. Probeer dat vast te houden.
pi_115047384
De vorm was er, tot ik een wespensteek kreeg, vervolgens een zware allergische reactie en ik nu mijn trainingen moet aanpassen en tot volgende week geen wedstrijden mag rijden :(
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:26:56 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047417
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:26 schreef CyclingGirl het volgende:
De vorm was er, tot ik een wespensteek kreeg, vervolgens een zware allergische reactie en ik nu mijn trainingen moet aanpassen en tot volgende week geen wedstrijden mag rijden :(
Ik lees supercompensatie.
pi_115047441
hahah als dat zo is dan moet ik in Nispen de stenen uit de straat rijden :)
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:30:45 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047602
En als ik win is het nooit toevallig, want ik kan niet snel sprinten, althans, anderen zijn meestal nét iets beter. :')
pi_115047723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
En als ik win is het nooit toevallig, want ik kan niet snel sprinten, althans, anderen zijn meestal nét iets beter. :')
Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:39:21 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?
P-R? wasda? Parijs Roubaix?

nee, ik kan heel slecht alleen rijden, behalve op een lange klim. Eigenlijk ben ik klimmer, maar ook behoorlijk explosief. Ik heb veel power zeg maar, maar weinig snelheid. Ik kom in koersen bovendrijven als de omstandigheden zwaar zijn.

Ik heb een dieselmotor in de borstkas, want ik kan boven mijn omslagpunt niet veel.
pi_115047996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

P-R? wasda? Parijs Roubaix?

nee, ik kan heel slecht alleen rijden, behalve op een lange klim. Eigenlijk ben ik klimmer, maar ook behoorlijk explosief. Ik heb veel power zeg maar, maar weinig snelheid. Ik kom in koersen bovendrijven als de omstandigheden zwaar zijn.
Parijs Roubaix :Y

Type Gesink, behalve het slechte weer dan.Ullrich ofzo.

Al kon die ook wel goed tijdrijden.. Hmm.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:41:23 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048052
Meer een soort Titi Voeckler misschien. De man van het middengebergte.
pi_115048151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes? ;)
pi_115048171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Haha, nu zie ik voor me dat je je verschrikkelijk aanstelt als je ergens voor een webcam langs fietst :')

Voeckler heeft nog wel een aardige punch..
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:44:41 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:43 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes? ;)
Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.
pi_115048243
ik vind het een galbak die wel heel veel karakter heeft en mooie dingen laat zien op de fiets
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:46:44 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Holenbeer het volgende:
ik vind het een galbak die wel heel veel karakter heeft en mooie dingen laat zien op de fiets
Je kijkt teveel NOS. :{w
pi_115048309
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.
Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.

Hadden wij er maar zo 1 :'(
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:47:47 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048322
Ik kijk alleen NOS als Sporza of Eurosport niet uitzend.
pi_115048335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk alleen NOS als Sporza of Eurosport niet uitzend.
Sporza kunnen ook irritant zijn.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:49:00 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.

Hadden wij er maar zo 1 :'(
de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.
pi_115048396
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kijkt teveel NOS. :{w
auw :'(

al moet ik zeggen dat ik Herbert Dijkstra ook een galbak vind
pi_115048406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.
Jalabert?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:51:28 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jalabert?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:52:43 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

auw :'(

al moet ik zeggen dat ik Herbert Dijkstra ook een galbak vind
En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.
pi_115048560
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.
Bij de tour zet ik m toch altijd weer op de NOS, al is het maar om de bingo kaart iig 1 keer vol te maken. Ook echt genieten als er weer een suf verhaal over een kasteel of een kanovijver komt.

Rest van het wielrennen volg ik op de belg of op internet.
pi_115048624
Maar voor de Voeckler trekjes maakt het natuurlijk niets uit of je op de Belg kijkt of niet. Het is alleen wat jammer dat de NOS dezelfde mening heeft over die trekjes als ik
pi_115048858
He he, racebandjes liggen er eindelijk onder. Dat laatste stukkie is vervelend zeg!
pi_115049979
@Kaas: 32¤ voor die kermitfortezza's?? 8)7 Toen ik mijn voorraadje insloeg kostten ze 17,50¤. Nu kun je ze nog wel voor 20-22¤/stuk vinden. Gekleurde banden hebben trouwens minder grip dan zwarte. :7
pi_115054238
Stukje gefietst met de racebanden eronder, fietst wel een stukje fijner zeg :)

Hier mijn fiets nu trouwens, iPhone-pic:

vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:03:17 #99
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115054563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[ afbeelding ]
Jammer van dat stuurlintje, wel een mooie fiets verder ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115054831
Haha ja he. Moet eigenlijk dezelfde kleur zijn als het frame :) Of gewoon zwart. Maar dat kan ik altijd nog doen, voldoet voor nu prima.

Zit nu serieus handboogschieten te kijken... Spannend!!!
pi_115055950
Ik vind het een cool fietsje :) Ben je niet van plan ermee het veld/bos in te gaan (aan je pedalen te zien)?
pi_115056092
Bonfire, vernoemd naar?
pi_115056382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:18 schreef eentwee het volgende:
Ik vind het een cool fietsje :) Ben je niet van plan ermee het veld/bos in te gaan (aan je pedalen te zien)?
En dat voor ¤150 ;)

Die pedalen heb ik ook nog, die zaten er bij. Kreeg alleen bij mijn schoenen (zowel SPD als SPD-SL) nieuwe SPD-SL pedalen voor ¤20. Dat terwijl SPD-plaatjes ¤15 waren. Vandaar dat ik dus ook maar de SPD-SL-pedalen erbij heb gekocht, vond ik wel een prima deal eigenlijk!

Crossbanden heb ik natuurlijk ook, daar heb ik de eerste paar keer mee gefietst. Bewaar ik wel, voor als ik ooit hier de bossen in wil gaan. Ff kijken waar dat in de buurt kan :)
pi_115057973
Als je schoenen geschikt zijn voor SPD-SL dan zijn ze niet geschikt om mee te crossen. Met crossen met je namelijk regelmatig lopen en dat gaat niet met die gladde zolen :N
pi_115058228
Passen wel SPD-plaatjes onder ook. Dus voor het fietsen/crossen zelf kan het wel :+

Maar zal vooral lekker op de weg fietsen.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:56:16 #106
73911 ultra_ivo
pi_115058428
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga dit weekend zowiezo even flink wat rommelen, mijn winterfiets heeft ook weer een beurtje nodig.

-stuurnok is te lang, ik zit niet lekker
-105 oude remgrepen zijn vervelend om vast te houden
-ik schakel tijdelijk 9 speed met ongeïndexeerde buiscommandeurs en dat is niks
-stuurlint kapot
-bracketas versleten, rammelt.
-achterband versleten
-voornaaf moet gesmeerd
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toch maar gekocht, 32 Euro per stuk ze gaan wel op de Lorini denk ik
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oplossing:

Ik haal een verloopstuk en het complete stuur (met 110 ahead stuurnok incl remschakelgrepen en kabels van de Gazelle) en dit zet ik op de Concorde, die heeft een voorvork met schroefdraad en dito headset.
Heb ik nog wel van die schroefjes nodig waar de buiscommandeurs nu zitten.
Dat carbonnen crankstel van Strontrager wat op de Gazelle moest gaat nu maar op de Concorde.
eigenlijk zonde, zo'n modern crankstel op zo'n mooie klassieker. Voorbouwen in de wat langere maten heb ik meestal over. Welke stuurmaat is het? De aero-remgrepen van Tektro voelen erg lekker aan. 8-speed downtube commandeurs zijn nogal makkelijk te krijgen voor weinig geld, een 8-speed cassette past ook op een 9-speed Shimano achterwiel.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:57:10 #107
73911 ultra_ivo
pi_115058507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:25 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

En dat voor ¤150 ;)

Die pedalen heb ik ook nog, die zaten er bij. Kreeg alleen bij mijn schoenen (zowel SPD als SPD-SL) nieuwe SPD-SL pedalen voor ¤20. Dat terwijl SPD-plaatjes ¤15 waren. Vandaar dat ik dus ook maar de SPD-SL-pedalen erbij heb gekocht, vond ik wel een prima deal eigenlijk!

Crossbanden heb ik natuurlijk ook, daar heb ik de eerste paar keer mee gefietst. Bewaar ik wel, voor als ik ooit hier de bossen in wil gaan. Ff kijken waar dat in de buurt kan :)
Zo'n crosser is ook een prima winterfiets. Op tijd je spikesbanden bestellen en je kunt bij ijzel en sneeuw gewoon doorrijden.
pi_115058557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zo'n crosser is ook een prima winterfiets. Op tijd je spikesbanden bestellen en je kunt bij ijzel en sneeuw gewoon doorrijden.
Maw: nu bestellen?
Waar halen jullie meestal je banden?
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:58:15 #109
73911 ultra_ivo
pi_115058598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

september kan ook nog. Maar wacht niet tot november/december.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:58:40 #110
73911 ultra_ivo
pi_115058619
kun je gewoon bij je fietsenmaker bestellen, Schwalbe levert die dingen.
pi_115058727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
kun je gewoon bij je fietsenmaker bestellen, Schwalbe levert die dingen.
Brr, de fietsenmaker :{w Via internet uiteraard ^O^ Zeker als het om zoiets makkelijks als bandjes gaat.
pi_115058747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Brr, de fietsenmaker :{w Via internet uiteraard ^O^ Zeker als het om zoiets makkelijks als bandjes gaat.
Voor zoiets zou ik het idd ook gewoon via internet doen hoor... Dus vandaar: waar bestellen jullie je bandjes?
pi_115058792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Voor zoiets zou ik het idd ook gewoon via internet doen hoor... Dus vandaar: waar bestellen jullie je bandjes? En een voorbeeld van de spikebanden?
Laatste keer bike-discount.de. Maar bandjes moet je gewoon beetje aanbiedingen bij houden, ene keer is die goedkoper dan weer een andere.
pi_115058798
Nadeel van internet bestellen is altijd dat je op een bandje van 5 euro, ook 5 euro verzendkosten betaalt. Dan haal ik het wel bij de FM :P
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:03:12 #115
73911 ultra_ivo
pi_115058830
M'n gewone banden bestel ik bij Marten, www.m-gineering.com. Dat is de importeur (en een perfecte vent). Normalere banden (als Schwalbes) bij de fietsenmaker.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:03:18 #116
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115058837
Ik moet nog nieuwe binnenbandjes hebben en zit eraan te denken om mn buitenbanden te vervangen door Conti's. Helaas kan je bij futurumshop alleen binnenbanden per 10 bestellen..
pi_115058974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:03 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet nog nieuwe binnenbandjes hebben en zit eraan te denken om mn buitenbanden te vervangen door Conti's. Helaas kan je bij futurumshop alleen binnenbanden per 10 bestellen..
http://www.bike-discount.(...)23-622-mm-black.html

Binnenbandjes daar ook gewoon per stuk te bestellen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:07:43 #118
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115059026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://www.bike-discount.(...)23-622-mm-black.html

Binnenbandjes daar ook gewoon per stuk te bestellen.
Dank is groot ^O^

Is dit de standaardprijs of aanbieding?

[ Bericht 3% gewijzigd door Narcotical op 03-08-2012 17:13:55 ]
pi_115059330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:03 schreef Narcotical het volgende:
Zag bij bikesnparts aanbieding conti's voor 24,95 p/s
pi_115059448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:07 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dank is groot ^O^

Is dit de standaardprijs of aanbieding?
Standaard.

Bikesnparts is dat die waar marcodej zulke goede ervaringen mee had?
pi_115059576
Hoe kom ik te weten welke binnenbandjes ik moet hebben?

N00b vraag, I know...
pi_115059948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Spikes heb je in NL echt niet nodig, het ijzelt hier vrijwel nooit. Crossbanden zijn goed genoeg om mee door alle soorten sneeuw te ploeteren en met aangevroren weggedeelten doe je gewoon wat minder druk in de banden. CX is inderdaad een ideale winterfiets :)
pi_115060124
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Standaard.

Bikesnparts is dat die waar marcodej zulke goede ervaringen mee had?
Nee dat was EXTRAparts. Prima webshop dat bikesnparts.
pi_115060257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:37 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee dat was EXTRAparts. Prima webshop dat bikesnparts.
Ah ja, dat was het. Zal eens kijken daar :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:44:09 #125
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115060351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:32 schreef eentwee het volgende:

[..]

Welkom! Dat wordt wat als je dit forum voor de tweede keer ontdekt :P Dan ga je misschien ook meer over fietsen ouwehoeren dan het doen, zoals de meesten hier ;) Ben wel benieuwd naar je voorbereiding voor die cyclo's.

[..]

Nogal overbodig inderdaad, maar ja, daar is dan iemand die toevallig een keer hard heeft gereden die dat aanmaakt.. ;) Je zou die segmenten inderdaad moeten kunnen uit zetten. Je kunt ze wel 'hiden' trouwens. Maar daar heb je ook niks aan want impopulaire (bijv. sommige nieuwe) segmenten staan daar ook tussen dus ik kijk toch elke keer weer welke erbij staan :')
Ik heb me voorbereid door vele toertochten te rijden. Steeds langer en met steeds meer hoogtemeters, ik ben vrij vaak in de heuvels van Limburg gaan trainen waar je lekker wat hoogtemeters kan maken. Maar waar je ook een beetje leert af te dalen, want dit is tijdens zo'n cyclo ook belangrijk en kan je veel tijd mee pakken. Ik in ieder geval wel.
pi_115060576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:02 schreef Sautor het volgende:
Nadeel van internet bestellen is altijd dat je op een bandje van 5 euro, ook 5 euro verzendkosten betaalt. Dan haal ik het wel bij de FM :P
binnenbandjes misschien, buitenbanden zijn wel duurder,

nadeel voor mij van webshops en verzendkosten is dat het een te goede reden is om meer spullen te kopen
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:50:26 #127
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115060609
Zie ook dat jullie serieuze plannen voor La Marmotte volgend jaar hebben, mijn advies onderschat het echt niet. Ik heb 5k kilometer getraind van januari 2012 tot aan 7 juli + een goede klimmer en ben helemaal kapot gegaan daar. De hitte, de lange klimmen en technische afdalingen maken het erg zwaar. Vooral de Galibier waar de laatste 5 kilometer 10 procent gemiddeld zijn en je al dik boven de 2000 meter hoogte zit.
pi_115060738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:49 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

binnenbandjes misschien, buitenbanden zijn wel duurder,

nadeel voor mij van webshops en verzendkosten is dat het een te goede reden is om meer spullen te kopen
Ik ga ook niet los binnenbandjes bestellen idd. Altijd als ik iets anders koop wat bandjes meebestellen.

Een conti 4000s koop je op internet 2 stuks voor dezelfde prijs als 1 bij de fietsenmaker :')
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:21:14 #129
73911 ultra_ivo
pi_115061565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:50 schreef Daclown het volgende:
Zie ook dat jullie serieuze plannen voor La Marmotte volgend jaar hebben, mijn advies onderschat het echt niet. Ik heb 5k kilometer getraind van januari 2012 tot aan 7 juli + een goede klimmer en ben helemaal kapot gegaan daar. De hitte, de lange klimmen en technische afdalingen maken het erg zwaar. Vooral de Galibier waar de laatste 5 kilometer 10 procent gemiddeld zijn en je al dik boven de 2000 meter hoogte zit.
Moet je ook bij mij komen trainen. Heb nog wel wat leuke ritten die een goede voorbereiding voor de Marmotte vormen.
pi_115061686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:50 schreef Daclown het volgende:
Het is heel persoonlijk. Ken 2 jongens die minder dan 8k per jaar fietsen en toch top 200 rijden bij Cyclo's als Marmotte. 1 was zelfs 4e Nederlander bij Grandfondo Giordana dit jaar, die jongen rijdt geen Elite klassieker uit, maar klimt wel hard.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:38:04 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115062183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:

Moet je ook bij mij komen trainen. Heb nog wel wat leuke ritten die een goede voorbereiding voor de Marmotte vormen.
Ivo's 300km
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:39:15 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115062244
@eentwee: Weet jij waar ik cheapass groene fortezza's vind? Ik zie altijd alleen wit rood en blauw voor weinag.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:42:07 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115062343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:56 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

eigenlijk zonde, zo'n modern crankstel op zo'n mooie klassieker. Voorbouwen in de wat langere maten heb ik meestal over. Welke stuurmaat is het? De aero-remgrepen van Tektro voelen erg lekker aan. 8-speed downtube commandeurs zijn nogal makkelijk te krijgen voor weinig geld, een 8-speed cassette past ook op een 9-speed Shimano achterwiel.
Ik repareer deze fiets gewoon met spullen die ik nog heb liggen. Alles is gebruikt maar nog wel in orde. Kost me haast niks. Ik heb voor een tientje die adapter van draadbalhoofd naar ahead gekocht en voor 5.- Euro de nokjes met stelschroefjes voor de schuine buis.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:48:35 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115062597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi, nu alleen nog een wit stuurlint en zadel.

Goede deal ook, ik denk dat ik al 150.- zou overhebben voor het frame + de vork.
pi_115062833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
@eentwee: Weet jij waar ik cheapass groene fortezza's vind? Ik zie altijd alleen wit rood en blauw voor weinag.
21,95¤ is het goedkoopste wat ik kan vinden. Verzendkosten zijn 10¤ dacht ik :( Maar ze hebben vaak mooie aanbiedingen.
pi_115063089
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooi, nu alleen nog een wit stuurlint en zadel.

Goede deal ook, ik denk dat ik al 150.- zou overhebben voor het frame + de vork.
Ja best netjes he :) Fietst ook prima.

Zadel is nog bijna nieuw (althans nauwelijks gebruikt) en die ga ik dus nog niet vervangen voorlopig.

Is stuurlint vervangen moeilijk?
pi_115063574
stuurlint vervangen is niet moeilijk, het is een handigheidje. er staan wel veel filmpjes hoe het moet op youtube.
Overigens zullen sommige mensen het nooit leren geloof ik, dus even oefenen zonder het stripje van de plakrand te halen is wel handig
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:16:32 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115063605
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:

Zadel is nog bijna nieuw (althans nauwelijks gebruikt) en die ga ik dus nog niet vervangen voorlopig.

Als je een beetje handig bent niet.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:17:23 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115063635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:55 schreef eentwee het volgende:

[..]

21,95¤ is het goedkoopste wat ik kan vinden. Verzendkosten zijn 10¤ dacht ik :( Maar ze hebben vaak mooie aanbiedingen.
Ok, ik onthoud 'm.
pi_115063750
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent niet.
Zie idd al genoeg filmpjes staan. Lijkt erg op het vervangen van je grip van een tennisracket. En dat heb ik heel erg vaak gedaan :+
pi_115063914
het lastigste is dan het gedeelte bij de shifters en de wikkel die je dan moet maken om alles te bedekken en ook weer goed uit te komen. het gelijkmatig afstand houden is in bochten ook wat lastiger dan bij een tennisracket
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:27:28 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115064057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:

Zie idd al genoeg filmpjes staan. Lijkt erg op het vervangen van je grip van een tennisracket. En dat heb ik heel erg vaak gedaan :+
Dan zal het vast wel lukken.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:13:48 #143
545 dop
pi_115065953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
mijn Concorde is geheel shimano 105 mag dat wel :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:20:01 #144
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115066295
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Laatst ook voor het eerst gedaan, met wat geduld kan iedere idioot het ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:25:41 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115066567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:13 schreef dop het volgende:

mijn Concorde is geheel shimano 105 mag dat wel :)
Ja dat mag, alleen was campagnolo beter geweest.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:34:47 #146
545 dop
pi_115066999
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja dat mag, alleen was campagnolo beter geweest.
zal je voor een keer gelijk geven campa hoort natuurlijk bij een italiaanse fiets
pi_115067194
Even een vraag aan de kenners:

Mijn vriendin heeft al een aantal jaren Vittoria Rubino als banden. Nu fietste ze voorheen niet zoveel per jaar dus die banden zijn nog niet versleten. De wangen van de banden zitten kleine scheurtjes in maar nog niet door, niet dat ik denk "die zijn volledig uitgedroogd". Ze rijdt sinds een maand zo'n 100-150 per week. Zij rijdt tot nu toe nog nooit lek dit jaar. Is het verstandig om de banden te vervangen voordat ze naar de bergen gaat, of kunnen ze nog prima dienst doen? Gaat mij vooral om de veiligheid.

Dit zijn ze: http://www.rose.nl/artikel/vittoria-rubino-raceband/aid:409673

Zijn trouwens niet zulke dure bandjes. Voelen ook vrij stug aan.
pi_115067467
He die heb ik ook :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:46:43 #149
545 dop
pi_115067642
ik had Vittoria Rubino op de concorde.
op zich prima bandje.

keer met te lage banden spanning gereden ?
als de wangen versleten zijn dan gaan ze vaak op een rare manier rond staan iets breder zal maar zeggen. rijgedrag word er in elk geval niet beter op.
verwacht niet dat je er een klapband van krijgt maar zou ze toch liever niet in de bergen op rijden.
dan beter nu nieuwe en ze later oprijden hier in de polder
de vraag is ook of ze hoge bandespanning nog goed aan kunnen
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:47:40 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115067697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:46 schreef dop het volgende:
ik had Vittoria Rubino op de concorde.
op zich prima bandje.

keer met te lage banden spanning gereden ?
als de wangen versleten zijn dan gaan ze vaak op een rare manier rond staan iets breder zal maar zeggen. rijgedrag word er in elk geval niet beter op.
verwacht niet dat je er een klapband van krijgt maar zou ze toch liever niet in de bergen op rijden.
dan beter nu nieuwe en ze later oprijden hier in de polder
Door remmen tijdens lange afdalingen wordt de velg behoorlijk heet, en dat kan veel meer van een band vragen qua belasting dan bij normaal gebruik. Ik zou er nieuwe omleggen.

Je kan ze later nog terug omleggen zoals Dop oppert.

[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 03-08-2012 20:53:36 ]
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:53:46 #151
545 dop
pi_115068010
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Door remmen wordt de velg behoorlijk heet, en dat kan veel meer van een band vragen qua belasting dan bij normaal gebruik. Ik zou er nieuwe omleggen.
is ook een extra risico, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen problemen mee heb gehad met bepakking op de tandem , die worden echt heet.
op de racefiets worden mij velgen wel warm maar valt het eigenlijk wel mee.

had patroon een tacx? misschien kunnen ze dan nog wel op je tacxwiel :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:54:44 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115068063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:53 schreef dop het volgende:

[..]

is ook een extra risico, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen problemen mee heb gehad met bepakking op de tandem , die worden echt heet.
Ze koelen ook wel weer door rijwind, zeker als je kort en krachtig remt, maar dat doet niet iedereen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:01:35 #153
545 dop
pi_115068433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ze koelen ook wel weer door rijwind, zeker als je kort en krachtig remt, maar dat doet niet iedereen.
klopt wel , je kunt daar nog een aardig boompje over opzetten.
Carbon velgen hebben daar weinig last van tenzij met aluminium velgrand dan weer juist meer.
hoge alu velgen hebben dan weer wat meer koeling.
en sommige velgen en of blokken remmen zowiso minder goed en hebben dus weer meer kans op warme velgen en dus nog slechtere remmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 03-08-2012 21:33:30 ]
pi_115068892
Carbon velgen kunnen de warmte toch juist veel slechter kwijt dan de andere materialen? Of bedoel je dat ook? :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:13:49 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115069030
Carbon geleid beter dan alu volgens mij. Maar dat is niet echt het punt van discussie.
pi_115069042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
Is het verstandig om de banden te vervangen voordat ze naar de bergen gaat, of kunnen ze nog prima dienst doen? Gaat mij vooral om de veiligheid
Ik zag je pas nog ergens posten dat je niet op pad zou willen met iemand die z'n spullen niet voor elkaar heeft. En op zo'n mooie vriendin moet je zuunig zijn, zeker als ze je interesse voor fietsen ook nog deelt ;)

Vervangen dus die handel, en de oude bandjes oprijden in de polder.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115069239
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat je bij carbon bijna geen draadbandwielen hebt omdat het carbon door de extra hitte niet sterk genoeg is daarvoor. Maar weet niet helemaal zeker. Eentwee? :P
pi_115069259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
Carbon gelijd beter dan alu volgens mij.
Andersom. Alu geleidt warmte ( en geeft het door aan je band, boem) . Carbon isoleert, dus de warmte wordt minder snel van het remvlak doorgegeven naar de band. Of een carbon velg dan wel beter en langer heet kan blijven weet ik niet, de warmte moet tenslotte wel ergens naartoe als ie niet de band in kan....
Mijn foto's op Flickr!
pi_115069651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:53 schreef dop het volgende:

[..]

had patroon een tacx? misschien kunnen ze dan nog wel op je tacxwiel :)
Bedankt voor het advies dop en kaas. Heb idd een tacx. Heb nog even gekeken en zijn niet echt scheurtjes maar je ziet een beetje de vorm van de draad. Maar gelijk, beter hier oprijden en ff nieuwe halen. Jullie nog advies qua band voor haar? Hoeven geen conti's te zijn. Gewicht is ook niet belangrijk, degelijk goede banden.
pi_115069857
Ik ga een rollenbank kopen bij de kringloop :P

Over die Rubino's. Kutbanden. Rijden nooit lek, maar hebben geen grip met nat weer.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:30:29 #161
545 dop
pi_115069865
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Andersom. Alu geleidt warmte ( en geeft het door aan je band, boem) . Carbon isoleert, dus de warmte wordt minder snel van het remvlak doorgegeven naar de band. Of een carbon velg dan wel beter en langer heet kan blijven weet ik niet, de warmte moet tenslotte wel ergens naartoe als ie niet de band in kan....
carbon heb je aparte blokken voor nodig , uiteindelijk zal je bij carbon ook warmte opbouwen , maar volgens mij zit hem bij het warm worden dan juist weer het probleem bij de blokken
maar ik heb geen carbon wielen dus geen ervaring er mee
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:34:36 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115070128
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies dop en kaas. Heb idd een tacx. Heb nog even gekeken en zijn niet echt scheurtjes maar je ziet een beetje de vorm van de draad. Maar gelijk, beter hier oprijden en ff nieuwe halen. Jullie nog advies qua band voor haar? Hoeven geen conti's te zijn. Gewicht is ook niet belangrijk, degelijk goede banden.
Schwalbe stelvio wordt niet meer gemaakt, durano S? Of Vittoria rubino pro.

Banden zijn belangrijk in de bergen, geen verkeerde zuunigheid wat mij betreft. Als ik naar de bergen ga zitten er nieuwe banden op de fiets. Dan hebben we 't wel over bergen en niet de Belgische ardennen.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 03-08-2012 21:40:10 ]
pi_115070406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Schwalbe stelvio wordt niet meer gemaakt, durano S? Of Vittoria rubino pro.
25 euro?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:41:09 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115070513
Conti heeft toch ook goedkopere bandjes? Zo'n sportcontact ofzo?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:45:03 #165
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115070718
Wat moeten ze kosten Patroon? Ik zou gewoon Fortezza's nemen of Vittoria's.

Je kan record-ultra-titanium-superlight op je fiets hebben maar als er flutbanden omliggen heb je er nog niets aan.
pi_115070881
De nadelen van fullcarbon zijn inderdaad de remblokken die je moet wisselen en de slechte remwerking met nat weer. Ook zijn de velgen zwaarder dan tubevelgen, maar nog altijd lichter dan alu-carbon. Problemen met warmte zijn er net zo goed als met alu velgen. Als de kwaliteit matig is of je het te gek maakt qua remmen kan de velg ook instabiel worden. Door de hitte kan de hars/lijm zachter worden waardoor de carbon velg stevigheid verliest. Zelfs de duurste velgen van Edge hadden hier last van, op WW vind je wel een voorbeeld van delaminatie en kromme velgen na een lange afdaling. Hoge velgen zijn ook gevaarlijker in de bergen ivm (onverwachte) zijwind. Genoeg mensen kunnen er best mee overweg maar ik zou zelf altijd voor een iets veiliger alternatief kiezen.
pi_115070932
Idd Fortezza's ofzo. Schwalbe Durano oid kan ook wel maar waarom zou je meer betalen voor dat stugge ding.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:50:07 #168
73911 ultra_ivo
pi_115070976
Ik heb zelf de ervaring dat lichte voorwielen sneller uit koers gebracht worden als je over een onregelmatigheid rijdt. Met name als je de onregelmatigheid schuin raakt wordt een lichter voorwiel sneller opzij geduwd dan een zwaar voorwiel.
pi_115071087
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Wat moeten ze kosten Patroon? Ik zou gewoon Fortezza's nemen of Vittoria's.

Je kan record-ultra-titanium-superlight op je fiets hebben maar als er flutbanden omliggen heb je er nog niets aan.
Mijn vriendin wil zo goedkoop mogelijk, maar ik wil goed en veiligheid max 25 euro ofzo. Ze heeft geen super lichte fiets met dure groep. Maar ik wil haar ook graag mee terug nemen, hou niet van afwas.

Die Rubinos zijn ook vittoria. Welk type adviseer je?
pi_115071112
Maar zware voorwielen sturen niet relaxt in. Heb zelf ook van die 35 en 40mm alu velgen en daarmee moet je bij wijze van spreken aangereden worden om ze de hoek om te krijgen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:52:38 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115071122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:48 schreef eentwee het volgende:
De nadelen van fullcarbon zijn inderdaad de remblokken die je moet wisselen en de slechte remwerking met nat weer. Ook zijn de velgen zwaarder dan tubevelgen, maar nog altijd lichter dan alu-carbon. Problemen met warmte zijn er net zo goed als met alu velgen. Als de kwaliteit matig is of je het te gek maakt qua remmen kan de velg ook instabiel worden. Door de hitte kan de hars/lijm zachter worden waardoor de carbon velg stevigheid verliest. Zelfs de duurste velgen van Edge hadden hier last van, op WW vind je wel een voorbeeld van delaminatie en kromme velgen na een lange afdaling. Hoge velgen zijn ook gevaarlijker in de bergen ivm (onverwachte) zijwind. Genoeg mensen kunnen er best mee overweg maar ik zou zelf altijd voor een iets veiliger alternatief kiezen.
Dat is wel zuur, heb je peperdure Edco wielen, delamineren ze omdat ze te warm worden. :')
pi_115071126
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn vriendin wil zo goedkoop mogelijk, maar ik wil goed en veiligheid max 25 euro ofzo. Ze heeft geen super lichte fiets met dure groep. Maar ik wil haar ook graag mee terug nemen, hou niet van afwas.
Voor 25 kun je toch gewoon conti's nemen? Of 25 voor 2 banden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:53:32 #173
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115071169
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Fortezza, 22 Euro met de link van 1-2 En 20.- bij Hopmans
pi_115071175
Ik had in Frankrijk eerst Conti GP's (de gewone draadbandjes). Toen die kapotgingen heb in Michelin Pro3 gekocht. Echt supergrip!
pi_115071182
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor 25 kun je toch gewoon conti's nemen? Of 25 voor 2 banden?
Zag die aanbieding niet meer..nu weer 35
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:54:06 #176
73911 ultra_ivo
pi_115071194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef eentwee het volgende:
Maar zware voorwielen sturen niet relaxt in. Heb zelf ook van die 35 en 40mm alu velgen en daarmee moet je bij wijze van spreken aangereden worden om ze de hoek om te krijgen.
Het hangt van je parcours af of dat een probleem is. Veel rechtuit kun je juist beter meer stabiliteit hebben. Voor een rondje rond de kerk moet je natuurlijk messcherp kunnen sturen.
pi_115071253
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Fortezza, 22 Euro met de link van 1-2 En 20.- bij Hopmans

Link?
pi_115071257
Je meent het?
pi_115071332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is wel zuur, heb je peperdure Edco wielen, delamineren ze omdat ze te warm worden. :')
Edge ;) Voor NL zou ik deze wel willen..
*)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:57:18 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:58:40 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115071412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je meent het?
Wat?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:00:36 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115071495
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

De Fortezza tricomp?
Ja, daar koers ik mee. Soepele band, slijt vrij snel maar wel veel grip. Lage rolweerstand en redelijk goede lekbestendigheid, zei het iets minder dan een Conti 4000.
pi_115071881
Slijten valt mij best mee. Mijn set heeft er al >4000km opzitten, grotendeels winter- en natte wegen. Zijn zeker niet zo vierkant als de Conti's na dat aantal.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:15:01 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115072273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:07 schreef eentwee het volgende:
Slijten valt mij best mee. Mijn set heeft er al >4000km opzitten, grotendeels winter- en natte wegen. Zijn zeker niet zo vierkant als de Conti's na dat aantal.
Dan moet je eens een beetje doorrijden. :{w
pi_115072368
Ik rem gewoon weinig O-)
pi_115073611
http://cyclobenelux.com/c(...)ne-claude-criquelion

Is dit misschien nog wat om met een groep te rijden? :)
pi_115074691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:38 schreef Erik92 het volgende:

Leuk als toertocht, maar daar is een cyclo natuurlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat maar weinig hier de vaart van zo'n rit met zoveel klimwerk bijhouden, en dat het niveau te ver uiteen ligt. Dus, van samen rijden is dan geen sprake, ieder voor zich.

Ik zou trouwens meegaan als er een groepje is, ook al rij ik geen klassement, ik zou wel alles geven voor de best haalbare plek voor mezelf :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_115082723
Iemand tips om te slapen na een lange training? Als ik het zwaar heb gehad slaap ik die nacht voor geen meter.
pi_115082822
Je fiets schoonmaken.
pi_115082908
Haha ja dat is wel hard nodig, maar dat doe ik morgen :o Flinke hoosbui gehad ding lijkt meer op een MTB.
pi_115086185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef 1299 het volgende:
Iemand tips om te slapen na een lange training? Als ik het zwaar heb gehad slaap ik die nacht voor geen meter.
Echt? Raar. Wat voel je dan?

Ik heb juist het probleem dat als ik veel train dat ik dan de overige dagen niet meer in slaap kom en doelloos rondjes moet gaan lopen 's nachts om moe te worden :D

Wat mij in elk geval helpt is gewoon een lekkere bak thee voor het slapengaan, beetje muziek luisteren...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115086187
Mensen ik weet dat dit een veelgestelde vraag is maar om mijn fiets een beetje schoon te houden, wat kan ik het beste doen na het fietsen? Je hebt toch van die after-bike-spray, is dat een beetje nuttig? Altijd de ketting afnemen? Mijn ketting is nu weer echt heel smerig, heb net mijn cassette weer schoongemaakt wat niet zo moeilijk is, die leg ik gewoon in een bak wasbenzine een halve dag, even afspoelen, droogmaken en terug erop. Maar de ketting wil ik niet telkens loshalen. De rest van de fiets wordt nu ook wel vies, overal smeer.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:02:55 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115086382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef 1299 het volgende:
Het plafond witten.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:14:59 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115086469
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

Leuk als toertocht, maar daar is een cyclo natuurlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat maar weinig hier de vaart van zo'n rit met zoveel klimwerk bijhouden, en dat het niveau te ver uiteen ligt. Dus, van samen rijden is dan geen sprake, ieder voor zich.

Ik zou trouwens meegaan als er een groepje is, ook al rij ik geen klassement, ik zou wel alles geven voor de best haalbare plek voor mezelf :)
Lijkt me een toffe cyclo, ik heb een bruiloft die dag, dus ik kan niet.
pi_115086530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 07:08 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen ik weet dat dit een veelgestelde vraag is maar om mijn fiets een beetje schoon te houden, wat kan ik het beste doen na het fietsen? Je hebt toch van die after-bike-spray, is dat een beetje nuttig? Altijd de ketting afnemen? Mijn ketting is nu weer echt heel smerig, heb net mijn cassette weer schoongemaakt wat niet zo moeilijk is, die leg ik gewoon in een bak wasbenzine een halve dag, even afspoelen, droogmaken en terug erop. Maar de ketting wil ik niet telkens loshalen. De rest van de fiets wordt nu ook wel vies, overal smeer.
Wasbenzine is veel te agressief voor de ketting. Ik gebruik nu weer ff olie en de ketting is ook weer veel viezer dan toen ik wax squirt-lube gebruikte. Straks weer mooi terug naar die wax
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:27:23 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115086546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:38 schreef Erik92 het volgende:

La Vosgienne op 2 september lijkt me ook een fraaie, alleen de dag ervoor is NK en mijn meisje is dan jarig.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:48:21 #198
545 dop
pi_115086677
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wasbenzine is veel te agressief voor de ketting. Ik gebruik nu weer ff olie en de ketting is ook weer veel viezer dan toen ik wax squirt-lube gebruikte. Straks weer mooi terug naar die wax
als een keting echt vuil is dan is hij vaak ook verkeerd gesmeerd en zou ik juist wel op een agresieve manier schoonmaken,juist ook om van het verkeerde smeermiddel af te komen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:50:57 #199
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115086698
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:48 schreef dop het volgende:

[..]

als een keting echt vuil is dan is hij vaak ook verkeerd gesmeerd en zou ik juist wel op een agresieve manier schoonmaken,juist ook om van het verkeerde smeermiddel af te komen.
Ja, met een langwerpig bakje onder de ketting en een wegwerpkwastje en terpentine. Eerst alles voorzichtig afborstelen en droogvegen. Daarna hele fiets een sopje met de borstel, daarna oppoetsen met bikewash oid en tenslotte ketting smeren en afnemen. *)

De vuile terpentine kan je dan terug gieten in een oude fles en hergebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 04-08-2012 09:54:37 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:57:11 #200
545 dop
pi_115086745
en als je een smartlink of dergelijk systeem hebt hem gewoon in een potje flikkeren en een nachtje laten staan
eerst om schoon te krijgen dan goed droog maken en in een bakje of potje met een geschikter smeermiddel, daar in eventueel ook een dag

ik veeg mijn ketting meestal schoon met een droge doek , en spuit hem dan in met ptfe
de volgende dag voor de rit nog ff droog vegen met een doek en gaan

olie is niet voor een race ketting ook niet als er kettingolie op staat , dat is leuk voor een gesloten kettingkast of brommer
ik ken natuurlijk niet alle smeermiddelen en heb ze zeker ook niet allemaal gebruikt dus er zijn vast wel producten die wel geschikt zijn , maar de soorten ketting olie die ik ken zijn niet voor de racer.
zeker de goedkope zooi van bijvoorbeeld halforts , waar ze je rustg vertellen dat het geschikt is , is dat zeker niet. ook de ketting olie van bijvoorbeeld kroon zou ik afraden
nemen allemaal veel temakkelijk vuilop

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 04-08-2012 10:33:57 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:18:15 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115088777
Wax, Wax of Wax is de remedie tegen een vuile ketting. Aan alle olie producten blijft veel te veel vuil aanhangen en krijg je een bagger ketting van. Momenteel gebruik ik Finish Line Ceramic Wax en die bevalt zelfs beter dan Pedros. En de buitenkant van de ketting droog wrijven want daar hoeft niet gesmeerd te worden!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115089009
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

La Vosgienne op 2 september lijkt me ook een fraaie, alleen de dag ervoor is NK en mijn meisje is dan jarig.
Die is ook wel mooi ja, alleen de volgende dag heb ik colleges.
pi_115090274
Terpetine en wasbenzine is echt funest voor de ketting, het haalt het binnenste vet eruit wat je met smeren er nooit meer in krijgt.
pi_115090350
Ff een vraag over remblokjes voor mijn vriendin. Ze heeft nu van die blokjes die direct vastzitten aan de remhoef, dus waar je het rubber niet uit kan halen. Wat adviseren jullie?

Heb haar banden nog ff bekeken en zijn niets minder dan nieuwe goedkope bandjes. Die laat ik dus nog ff zitten.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:23:15 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115090431
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef Patroon het volgende:
Terpetine en wasbenzine is echt funest voor de ketting, het haalt het binnenste vet eruit wat je met smeren er nooit meer in krijgt.
Van Schouten moesten we iedere ketting altijd eerst ontvetten met terpetine voor montage. Hij vond het vet af fabriek te dik waardoor de fiets met nieuwe ketting minder fluks schakelt. Na een tijdje rijden gaat dat ook vanzelf maar Schouten gaf daar om.
pi_115090652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Van Schouten moesten we iedere ketting altijd eerst ontvetten met terpetine voor montage. Hij vond het vet af fabriek te dik waardoor de fiets met nieuwe ketting minder fluks schakelt. Na een tijdje rijden gaat dat ook vanzelf maar Schouten gaf daar om.
KMC adviseert om het te laten zitten.

Ik neem die standaard blokjes van Shimano a 6,95 per paar. Heb ze nu ook en bevallen voldoende.
pi_115090722
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik neem die standaard blokjes van Shimano a 6,95 per paar. Heb ze nu ook en bevallen voldoende.
Zou KMC niet adviseren om het te laten zitten omdat ze het zelf doen? Wanneer KMC adviseert om grondig te reinigen omdat het gebruikte vet niet geschikt is kraken ze hun eigen product af
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:33:34 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115090724
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gevalletje bij het ventiel beginnen of bij het ventiel eindigen. :')
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:34:31 #209
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115090747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:33 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Zou KMC niet adviseren om het te laten zitten omdat ze het zelf doen? Wanneer KMC adviseert om grondig te reinigen omdat het gebruikte vet niet geschikt is kraken ze hun eigen product af
Nee, want het vet is voor bescherming tegen corrosie in de verpakking.
pi_115090971
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, want het vet is voor bescherming tegen corrosie in de verpakking.
en dat kan niet met vet wat ook geschikt is voor fietsen?

Ik had laatst trouwens ook het idee dat de verpakking vacuum was, wat ook corrossie voorkomt (maar misschien leek het vacuum doordat het plastic door het vet aan de ketting plakte en zo strak leek)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:47:24 #211
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115091119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:42 schreef Holenbeer het volgende:

en dat kan niet met vet wat ook geschikt is voor fietsen?

Ik had laatst trouwens ook het idee dat de verpakking vacuum was, wat ook corrossie voorkomt (maar misschien leek het vacuum doordat het plastic door het vet aan de ketting plakte en zo strak leek)
Tuurlijk kan dat wel maar dat is veel duurder. Kijk, jij wilt nou eenmaal niet dat je ketting allemaal vuil aanhangt. Je kan je fietsketting ook best smeren met afgewerkte motorolie. Dat maakt voor de prestaties volgens mij geen zier uit. Alleen wordt het een smerige boel. Daarom smeren we racekettingen met hoogwaardige synthetische produkten.
pi_115091294
Ik heb al ff contact gehad mer Serge van bikeparts4u. Hij gaat ff goede remblokken regelen.
pi_115091308
Ik haal dat plakspul er altijd gelijk af, anders kan ik na 2 ritten m'n hele aandrijflijn weer gaan schrobben. In de zomer maak ik mijn fiets bijna nooit schoon, alleen ff met een doek en wd40 de ketting(bladen).
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:20:12 #214
545 dop
pi_115092074
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef Patroon het volgende:
geheel afhankelijk van waar je vervolgens mee smeert.
olie komt er inderdaad lastig tussen maar goede smeermiddelen juist weer wel.

vind het alijd een beetje een fabetje, wat wil je schone ketting of een vuile ketting niet goed schoonmaken en dan braaf weer gaan smeren.
hoe denk je dat men af fabriek het smeermiddel in de ketting krijgt ?
pi_115093056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef dop het volgende:

[..]

geheel afhankelijk van waar je vervolgens mee smeert.
olie komt er inderdaad lastig tussen maar goede smeermiddelen juist weer wel.

vind het alijd een beetje een fabetje, wat wil je schone ketting of een vuile ketting niet goed schoonmaken en dan braaf weer gaan smeren.
hoe denk je dat men af fabriek het smeermiddel in de ketting krijgt ?
Is dry Lube wel goed dan? Dat maak ik eerst ff op en dan weer over op wax
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:03:26 #216
545 dop
pi_115093668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is dry Lube wel goed dan? Dat maak ik eerst ff op en dan weer over op wax
daar zijn verschillende soorten en merken volgens mij niet alemaal voor de fietsketting
dus welke heb je ?
pi_115094897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef dop het volgende:

[..]

daar zijn verschillende soorten en merken volgens mij niet alemaal voor de fietsketting
dus welke heb je ?
Van cyclon volgens mij, rood langwerpig flesje. Ben aan het werk dus kan niet checken.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:38:15 #218
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115095006
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Van cyclon volgens mij, rood langwerpig flesje. Ben aan het werk dus kan niet checken.
Die heb ik volgens mij ook, werd aangeraden door m'n FM
pi_115097933
quote:
Ooit, in een heel grijs verleden heb ik op die segmenten constant boven de 50 km/uur gereden met een aardige wind mee (kracht 6). Toen kon je vanaf HVH naar Kijkduin rijden met een gemiddelde van boven de 50 km/uur. Paden zijn gelukkig in de laatste jaren wel verbeterd maar jarenlang was een gedeelte van die paden toch erbarmelijk slecht.

Jammer dat er toen geen segmenten waren, had wel eens willen zien waar ik toen was uitgekomen op bijvoorbeeld de Slaperdijk. Beste gemiddelde ligt daar nu op 54 Km/uur. Als ik weer wat meer vorm heb ga ik maar eens een poging wagen om daar boven de 50 km/uur te halen.

Viel me nog mee dat ik na 3 jaar zonder wielertraining weer redelijke snelheden haal. Spoorlijn Hoek van Holland segment moet ik met wat training en de juiste wind wel top 3 kunnen halen. Daar zo vaak boven de 40 km/uur gemiddeld over dat pad geraasd.
pi_115098666
Ik maak m'n ketting tegenwoordig altijd schoon met lampenolie, de ketting maak ik los en gooi in een oude bidon gevuld met lampenolie een paar keer schudden en even laten staan en dat een keer herhalen, dan haal ik de ketting eruit en wrijf hem droog met een oude (schone)doek.
Daarna hang ik de ketting minstens een dag op zodat alle vluchtige bestanddelen kunnen verdampen en dan druppel ik alle schakels in met dry teflon lube (finish line) om vervolgens weer even in te laten trekken en dan ketting met een schone doek droog maken en weer een dagje te laten drogen.

Als laatst poets ik de ketting tot er geen vuil (zwart smeer) meer af komt.
Bovenstaande doe ik nu ongeveer 2 maanden en alles blijft goed schoon, en de ketting gaat dan weer een aantal honderd kilometer mee (regen is funest). Na een ritje even met schone doek langs de ketting(bladen).

Bij een nieuwe ketting doe ik heel kort schudden met een fles met een laagje terpentine zodat het ergste vet eraf is dan drogen, smeren en drogen, bij m'n volgende ketting ga ik kijken of dat ook met lampenolie lukt want terpentine haalt echt alles uit je ketting, de een-na-laatste ketting (MTB) die ik langdurig in terpentine had gehad, had een paar smeerbeurten nodig voordat hij lekker soepel en geluidloos liep.

Met die dry lube van cyclon heb ik trouwens niet heel goede ervaringen, ik kreeg altijd redelijk snel een vuile ketting (op de mtb dat dan wel, maar met finish line dry lube heb ik dat niet) en ja ik liet dat een dag drogen om vervolgens het overtollige smeermiddel eraf te vegen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:24:34 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115098782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:20 schreef MarcoD het volgende:
*knip* blablabla
Kom jij nog wel aan fietsen toe zo?
pi_115099394
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:58 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ooit, in een heel grijs verleden heb ik op die segmenten constant boven de 50 km/uur gereden met een aardige wind mee (kracht 6). Toen kon je vanaf HVH naar Kijkduin rijden met een gemiddelde van boven de 50 km/uur. Paden zijn gelukkig in de laatste jaren wel verbeterd maar jarenlang was een gedeelte van die paden toch erbarmelijk slecht.
Dat zijn toch die paden waar het stikt van de paaltjes en toeristen?
pi_115099417
quote:
Ik maak m'n ketting tegenwoordig altijd schoon met lampenolie, de ketting maak ik los en gooi in een oude bidon gevuld met lampenolie een paar keer schudden en even laten staan en dat een keer herhalen, dan haal ik de ketting eruit en wrijf hem droog met een oude (schone)doek.
Daarna hang ik de ketting minstens een dag op zodat alle vluchtige bestanddelen kunnen verdampen en dan druppel ik alle schakels in met dry teflon lube (finish line) om vervolgens weer even in te laten trekken en dan ketting met een schone doek droog maken en weer een dagje te laten drogen.

Bovenstaande doe ik nu ongeveer 2 maanden en alles blijft goed schoon, en de ketting gaat dan weer een aantal honderd kilometer mee (regen is funest). Na een ritje even met schone doek langs de ketting(bladen).

Bij een nieuwe ketting doe ik heel kort schudden met een fles met een laagje terpentine zodat het ergste vet eraf is dan drogen, smeren en drogen, bij m'n volgende ketting ga ik kijken of dat ook met lampenolie lukt want terpentine haalt echt alles uit je ketting, de een-na-laatste ketting (MTB) die ik langdurig in terpentine had gehad, had een paar smeerbeurten nodig voordat hij lekker soepel en geluidloos liep.

Met die dry lube van cyclon heb ik trouwens niet heel goede ervaringen, ik kreeg altijd redelijk snel een vuile ketting (op de mtb dat dan wel, maar met finish line dry lube heb ik dat niet) en ja ik liet dat een dag drogen om vervolgens het overtollige smeermiddel eraf te vegen.
Als je de uren gaat rekenen, waarin je beter je vrouw kan plezieren, heb je een nieuwe ketting zo verdient ;)
pi_115100069
Ik heb nu remblokjes van Baradine. Schijnen slijtvaster te zijn dan Shimano, maar veel goedkoper.
pi_115100614
Nog slijtvaster dan Shimano? Dan vreten ze waarschijnlijk je velgen op. Hoe harder je blokken, hoe sneller je velgen slijten. Zelfs met zachte blokken doe ik nog 15000km dus dat is niet echt een relevante besparing imo ;) Heeft Serge dat geadviseerd?
pi_115100969
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je de uren gaat rekenen, waarin je beter je vrouw kan plezieren, heb je een nieuwe ketting zo verdient ;)
Haha het lijkt veel werk, maar het kost me totaal een half uurtje eens in de 3-4 weken ongeveer (excl. droogtijd). De laatste keer dat ik dat heb gedaan zat ik de finale van een tour etappe te kijken.

Sinds de laatste 'behandeling' heb ik met de ketting 830 km gefietst en hij piept nog niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door MarcoD op 04-08-2012 17:39:42 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_115108162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:21 schreef eentwee het volgende:
Nog slijtvaster dan Shimano? Dan vreten ze waarschijnlijk je velgen op. Hoe harder je blokken, hoe sneller je velgen slijten. Zelfs met zachte blokken doe ik nog 15000km dus dat is niet echt een relevante besparing imo ;) Heeft Serge dat geadviseerd?
Nee, de race specialist FM. Ik heb ze even vergeleken met mijn Shimano blokken die er af komen en merk niet verschil in hardheid en flexibiliteit.
Ze bestaan al 30 jaar dus neem aan dat ze weten wat ze maken. Die FM bestaat ook al 30+ jaar dus zal ook wel weten wat ze er op zetten.
Serge zou ff kijken voor oplossing voor mijn vriendin haar fiets, maar heb al iets gevonden. Fiets wordt toch verkocht in de winter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 04-08-2012 21:08:38 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:36:14 #228
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115110794
Morgen naar Parijs voor 8 dagen, dus niet aanwezig.

Veel fietsplezier allemaal, en veel plezier met de eventuele meet ;). Toedels :P
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:50:05 #229
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115111527
Net mijn eigen parcoursrecord op Mountainbike Parcours Nuenen (+/- 30 km) verder aangescherpt naar 1:11! En dat na 2 weken serieuze training, had ivm marmotte 2 weken totale rust genomen.
pi_115112395
Eigen parcoursrecords tellen helaas niet meer mee op FOK, kom maar terug als je een KOM op Strava hebt.
pi_115112464
Sowieso verkeerde topic, tenzij je op dunne bandjes reed, wat uiteraard ook extra respect zou opleveren op een MTB baan :P
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:19:12 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115116370
Hmm, morgen maar even op de koersfiets terug naar mijn pa waar ik vandaag gesleuteld heb aan de Concorde en gegeten. Ik ben namelijk mijn portefeuille vergeten. :')
pi_115116663
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm, morgen maar even op de koersfiets terug naar mijn pa waar ik vandaag gesleuteld heb aan de Concorde en gegeten. Ik ben namelijk mijn portefeuille vergeten. :')
Haha doet mij denken aan de avond dat ik met een omweg naar mijn ouders ging om wat op te halen en daarna nog 15km naar huis moest. 2km voordat ik thuis was, kwam ik er achter dat mijn sleutels nog bij mijn ouders lagen. Dus nog een x heen en weer. Werd het toch nog een lange duurtraining ;)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:26:56 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115116857
Dat Bontrager/FSA cranks en bracket passen niet op de Concorde mistral, want Italiaanse draad in 't frame natuurlijk en 't bracket is BSA. 8)7

Wel het stuur en nok overgezet, remschakelgrepen erop ipv die buiscommandeurs, alle kabels helemaal opnieuw gedaan. Stuurlint terug gewikkeld want dat was nog vrij nieuw. Alles werkt weer behalve die bracketas hij loopt wel maar niet best, het is een ouderwetse dus ik heb ze van wat nieuw vet voorzien en bijgesteld. Dinsdag maar een nieuwe onderhoudsvrije bestellen voor die 105 cranks, of toch een ITA FSA bracket halen, want die zijn ook niet duur ofwa?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:27:28 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115116893
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:24 schreef Patroon het volgende:

Haha doet mij denken aan de avond dat ik met een omweg naar mijn ouders ging om wat op te halen en daarna nog 15km naar huis moest. 2km voordat ik thuis was, kwam ik er achter dat mijn sleutels nog bij mijn ouders lagen. Dus nog een x heen en weer. Werd het toch nog een lange duurtraining ;)
_O-
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:39:15 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115117639
Het is ongeveer 30km naar mijn pa, ik maak er maar een rondje van denk ik. Dan mag ik weer even op de Lorini, want daar rijd ik amper mee. >:O
pi_115125845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef kaasplankje het volgende:
Vorige week liet ik me helm en handschoenen bij me ouders liggen, heb ze maar laten liggen omdat ik anders de pont zou missen, en daarmee de winkel sluiting ;)

Om nog maar even terug te komen op die helm, dat was te suf voor woorden, hij zat best prima, maar de reden waarom ik geen goed zicht had was waarschijnlijk gewoon omdat me haar te lang was :+

Morgen van plan wat langer te rijden, want na een dagje gaypride moet de alcohol even verbrand te worden :)
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:39:25 #238
545 dop
pi_115128533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:26 schreef kaasplankje het volgende:
Dat Bontrager/FSA cranks en bracket passen niet op de Concorde mistral, want Italiaanse draad in 't frame natuurlijk en 't bracket is BSA. 8)7

Wel het stuur en nok overgezet, remschakelgrepen erop ipv die buiscommandeurs, alle kabels helemaal opnieuw gedaan. Stuurlint terug gewikkeld want dat was nog vrij nieuw. Alles werkt weer behalve die bracketas hij loopt wel maar niet best, het is een ouderwetse dus ik heb ze van wat nieuw vet voorzien en bijgesteld. Dinsdag maar een nieuwe onderhoudsvrije bestellen voor die 105 cranks, of toch een ITA FSA bracket halen, want die zijn ook niet duur ofwa?
ouderwets onderhoudsvrij zou ik zeggen niks mis mee, zeker voor een winterfiets.
wat heb je voor crankstellen liggen?
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:56:57 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115128734
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:39 schreef dop het volgende:

[..]

ouderwets onderhoudsvrij zou ik zeggen niks mis mee, zeker voor een winterfiets.
wat heb je voor crankstellen liggen?

Nou die Bontrager FSA carbon 9 speed met zo'n oversized as, maar 't bracket is BSA draad.
Verder een Campagnolo chorus 9 speed crankstel met een vierkante as die stuk is
Verder een Shimano 105 7 speed, zit er nu op ook met versleten bracket
En nog wat biopace rommel maar dit zijn de beteren

Ik moet dus zowiezo een nieuwe bracket halen. De campa brackets zijn duur, 60.- ofzo. Maar wel goed. Die FSA volgens mij 25.-? Maar ik weet niet of dat alleen lagers zijn of dat de cups er ook bij zitten?

Zo'n Shimano asje zal wel 40.- zijn oid.

Ik vind de fiets nogal zwaar dus mijn voorkeur gaat wel uit naar de lichtste, ik moet nogal eens met die fiets op de nek een trap op of af.
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:07:55 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115128861
http://www.rotterdam.nl/e(...)nbike_challenge_2012

http://www.wielerland.nl/(...)&id=23077&Itemid=305
Vandaag

Rotterdam gastheer City Mountainbike Challenge
vrijdag 03 augustus 2012
ImageNa een meer dan geslaagde intrede van de City Mountainbike Challenge in Roosendaal afgelopen zondag vindt op 5 augustus in Rotterdam reeds de volgende manche van de CMC plaats op Nederlandse bodem. Ditmaal vormt het Rotterdamse Lloyd Multiplein, gelegen aan de 'Schiehaven', het decor voor deze unieke stadsmountainbikerace.

Met de Australiër Chris Jongewaard en de Tsjech Lubomir Vojta verschijnen in Rotterdam de respectieve winnaars van de manches in Antwerpen en Roosendaal aan de start. Zij kruisen de degens met onder meer de Zwitser Sepp Freiburghaus, de Nederlanders Gerben De Knegt en Hans Becking (regerend Nederlands XC-kampioen) en de Belgen Robby De Bock en Fabrice Mels. 'Top of the bill' is echter Thomas Litscher, regerend beloftenwereldkampioen en kersvers Zwitsers kampioen in de XCE-discipline. Begin september is de Felt-Otztal-X Bionic biker tevens één van de grootste kanshebbers op goud wanneer in het Oostenrijkse Saalfelden het eerste wereldkampioenschap eliminator plaatsvindt.

Twee weken na Rotterdam maakt het West-Vlaamse Waregem, dé bakermat van het CMC-gebeuren, zich op voor wat het allereerste Belgisch kampioenschap XCE ooit wordt. Zowel bij de dames als bij de heren wordt er gestreden om de Belgische driekleur. Deelnemen aan dit BK kan vanaf de leeftijd van 17 jaar. Uiteraard komen op de spectaculaire omloop op en rond de Grote Markt ook alle andere categorieën aan bod!

De City Mountainbike Challenge is een MTB-wedstrijd die in volle stadscentrum op een ultra kort parcours, bezaaid met tal van kunstmatige hindernissen als een wasbord, waterbak, bruggen… wordt afgewerkt. De combinatie van dit alles vormt een spektakelstuk voor zowel de deelnemers als voor het publiek. De elitereeks wordt verreden volgens het principe van de Eliminator (XCE) wedstrijden - een nieuw format dat de Internationale Wielerunie UCI in 2011 in het leven heeft geroepen - met een kleine en een grote finale als apotheose. Alle andere reeksen (nieuwelingen, juniores, dames, masters 1 en 2 en funklasse) worden over 10 ronden afgewerkt.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:33:36 #241
545 dop
pi_115130661
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou die Bontrager FSA carbon 9 speed met zo'n oversized as, maar 't bracket is BSA draad.
Verder een Campagnolo chorus 9 speed crankstel met een vierkante as die stuk is
Verder een Shimano 105 7 speed, zit er nu op ook met versleten bracket
En nog wat biopace rommel maar dit zijn de beteren

Ik moet dus zowiezo een nieuwe bracket halen. De campa brackets zijn duur, 60.- ofzo. Maar wel goed. Die FSA volgens mij 25.-? Maar ik weet niet of dat alleen lagers zijn of dat de cups er ook bij zitten?

Zo'n Shimano asje zal wel 40.- zijn oid.

Ik vind de fiets nogal zwaar dus mijn voorkeur gaat wel uit naar de lichtste, ik moet nogal eens met die fiets op de nek een trap op of af.
buiten de draad past die fsa wel ? hoe breed is het bracket?
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:18:13 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115134297
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef dop het volgende:

[..]

buiten de draad past die fsa wel ? hoe breed is het bracket?
Ik denk 't wel. Gewoon standaard potje
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:35:42 #243
545 dop
pi_115134956
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk 't wel. Gewoon standaard potje
tegen woordig is bijna alles 68 breed en luistert dat nauw. maar met verstelbare en onderhoudsvrije lagers was dat toch soms net ff wat anders
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:51:38 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115135522
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:35 schreef dop het volgende:

[..]

tegen woordig is bijna alles 68 breed en luistert dat nauw. maar met verstelbare en onderhoudsvrije lagers was dat toch soms net ff wat anders
Schuifmaat zegt 70mm
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:40:06 #245
545 dop
pi_115137352
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Schuifmaat zegt 70mm
nu dus opletten dat je crank en lagers daar ook geschikt voor zijn.
zou me niet verbazen als dat niet het geval is.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:44:17 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115137503
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:40 schreef dop het volgende:

[..]

nu dus opletten dat je crank en lagers daar ook geschikt voor zijn.
zou me niet verbazen als dat niet het geval is.
Hmm, 1mm per kant eraf moet te doen zijn met een freesje? Even vragen dinsdag bij een FM.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:46:05 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115137567
ff fietsen, ik neem toch maar een regenjas mee.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:48:44 #248
545 dop
pi_115137692
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm, 1mm per kant eraf moet te doen zijn met een freesje? Even vragen dinsdag bij een FM.
is kut werk op een stalen frame, maar even goed laten kijken , kan best dat 70 wel past bij het setje wat je hebt, FM zal dat zeker wel weten .
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:53:08 #249
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115145269
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
ff fietsen, ik neem toch maar een regenjas mee.
Wat heel geen slecht idee was. :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:58:02 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115145501
Toch nog even 70km getraind voor De Grote Afspraak in Vreeswijk volgend weekeind. 30 gemiddeld in D1. :7
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:03:55 #251
545 dop
pi_115145805
quote:
6s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
Toch nog even 70km getraind voor De Grote Afspraak in Vreeswijk volgend weekeind. 30 gemiddeld in D1. :7
windje mee heuveltje af !

zondag 5 augustus 2012 @ 18:07:30 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115145981
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:03 schreef dop het volgende:

windje mee heuveltje af !
Man ik kwam op de terugweg langs de Rotte in een wolkbreuk. Mijn bovenbenen knalrood van de striemende regen.
Terug in de stad op dampend asfalt.

Maakt niet uit. Fiets gesopt en gepoetst, schoenen in de wasmachine gedaan. Nu de kleding er in.
Alles soigne. *)

[ Bericht 16% gewijzigd door kaasplankje op 05-08-2012 18:49:37 ]
pi_115148674
Hier ook net 70km gefietst met de vriendin. 26 gem. Het is ons gelukt om allemaal buien te zien, maar geen een tegen te komen. Mooi om te zien dat ze steeds beter begint te fietsen. Soms doet ze wel wat interval als ze alleen fietst, leuk!

Net trots "yeah ik ben QOM" haha
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:07:12 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115148806
Mijn vriendin zei vanmiddag ook Yeah ik QOM maar toen waren we toch met andere dingen bezig. :7
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:24:51 #255
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115149666
Zijn jullie ook zo blij dat we ein-de-lijk even van dat gezever van Oksel af zijn?
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:43:11 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115150618
Eigenlijk maak ik me ernstig zorgen om die jongen. Het laatste wat ik gehoord heb is dat al hun spullen gepikt waren op vakantie. Ik hoop dat ze alles een beetje rond kunnen krijgen met de verzekering.
pi_115150660
bedankt voor de kettingtips!

stond vanmorgen op de weegschaal, 69.5kg, halve kilo minder adn een maand geleden, had toen een vetpercentage van 13.3%, nu 22.8%!!!!!! die weegschalen kloppen voor geen meter :r
pi_115151199
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin zei vanmiddag ook Yeah ik QOM maar toen waren we toch met andere dingen bezig. :7
:') Klinkt alsof je meer dan 6% vet hebt.
pi_115151804
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
:D
pi_115152178
quote:

Heb mijn ketting schoongemaakt met fakkelolie. Werkte best goed. Zou dat zelfde zijn als lampenolie?

Ik ga weer terug naar wax. Dikke bende sinds ik dat dry Lube gebruik omdat ik dat nog had staan.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:10:15 #261
130803 Gripper
Get a grip
pi_115155582
quote:
6s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik 170, 29.5 gemiddeld ;) heuvelrug toertocht van de dtc. Ondanks stalpoten na gisteren de hele dag hossen langs de prinsengracht en wat drank. Verwachtte keihard nat te regenen en uiteindelijk helemaal droog gebleven, heerlijk weer!

M'n vriendin heeft het muurtje in de tuin intussen mooi gewit, dus het terras ligt er stralend bij voor volgende week. Als iemand er even terloops een positieve opmerking over wil maken zaterdag? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 05-08-2012 21:20:30 ]
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:22:27 #262
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115156361
Hossen langs de Prinsengracht? :?

29.5 valt me toch weer van je tegen. :{w
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:28:21 #263
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115156750
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb mijn ketting schoongemaakt met fakkelolie. Werkte best goed. Zou dat zelfde zijn als lampenolie?

Ik ga weer terug naar wax. Dikke bende sinds ik dat dry Lube gebruik omdat ik dat nog had staan.
Lampenolie, of fakkelolie zal wel ong. hetzelfde zijn. Maar beide volgens mij niet echt geschikt om je ketting mee schoon te maken omdat het te dik is en niet vluchtig genoeg waardoor het niet snel genoeg uit de binnenkant van de schalmen verdwijnt. En die olieen hebben natuurlijk gezien de viscositeit praktisch geen enkele smerende werking.

Als die ketting nu echt vuil is, beste remedie is gewoon spoelen in een bak dieselolie. Helemaal drogen en afpoetsen en daarna "waxen", dan blijft die ketting erg lang brandschoon, mits je natuurlijk wel hetzelfde doet met je cassette en voorbladen. Maar omdat ik die stinktroep van dieselolie niet will, gebruik ik Motorex bio degreaser. Daar krijg je zelfs een paar hele zwarte smeer handen weer brandschoon mee zonder dat ze wit uitslaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_115156763
Wat is het nadeel van een iets te lange ketting? Klappert niet tegen het frame of springt eraf. Zijn er nadelen qua slijtage?
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:30:14 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115156855
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:28 schreef Patroon het volgende:
Wat is het nadeel van een iets te lange ketting? Klappert niet tegen het frame of springt eraf. Zijn er nadelen qua slijtage?
En hoe weet jij dan dat die te lang is? Een ketting precies op maat klappert ook wel eens tegen het frame als je over de keien rijdt
pi_115156878
Misschien weten jullie het hier ook wel:

Ik heb een vraag over een binnenband maat. Dit is niet het goede topic hiervoor. Maar ik had ook geen idee waar ik dit anders moest posten.

Ik heb een oude omafiets die ik als stationsfiets gebruik. Nu is mijn bad lek en heb ik het geprobeerd te maken. Maar de binnenband is gewoon aan vervanging toe. Nu staat er op de velg de volgende maten:
28 x 1 1/2 en 22x635.

Nu zit ik even op de site van de halfords te kijken voor een goedkoop binnenbandje voor mijn stationsfiets. En daar kom ik de maat 28 x 1 1/2 wel tegen maar daar staat dan bij dat die •Geschikt voor de ETRTO maat: 40-635. Dus dat is niet mijn 22x 635. Iemand enig idee hoe dat zit? en of die band wel zal passen op mijn stationsfiets?

http://www.halfords.nl/shop/fietsonderdelen/fietsbanden/100674
pi_115156886
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lampenolie, of fakkelolie zal wel ong. hetzelfde zijn. Maar beide volgens mij niet echt geschikt om je ketting mee schoon te maken omdat het te dik is en niet vluchtig genoeg waardoor het niet snel genoeg uit de binnenkant van de schalmen verdwijnt. En die olieen hebben natuurlijk gezien de viscositeit praktisch geen enkele smerende werking.

Als die ketting nu echt vuil is, beste remedie is gewoon spoelen in een bak dieselolie. Helemaal drogen en afpoetsen en daarna "waxen", dan blijft die ketting erg lang brandschoon, mits je natuurlijk wel hetzelfde doet met je cassette en voorbladen. Maar omdat ik die stinktroep van dieselolie niet will, gebruik ik Motorex bio degreaser. Daar krijg je zelfs een paar hele zwarte smeer handen weer brandschoon mee zonder dat ze wit uitslaan.
Ik heb hem na de fakkelolie nog schoon gemaakt met terpentine. Laat nu een nacht droog worden en wax hem morgen in met squirt Lube. Geen olie meer voor mij... Troep
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:34:05 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_115157080
Ik denk dat terpetine te schraal is en waardoor het binnenin smeren veel moeilijker wordt. Helaas kun je dat niet zien maar mijn gevoel zegt dat dat je met terpetine werkelijk alle vet uit de schakels haalt, en of dat nu de bedoeling van schoonmaken is.... volgens mij niet. En met terpetine had je ook geen fakkel olie nodig gehad.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:36:40 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115157230
Terpentine is idd schraal maar wel een goede remedie bij aangekoekte derrie. Als je het goed laat opdrogen kan je erna mee doen wat je wilt qua smering.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:40:53 #270
40566 Ericr
Livewrong
pi_115157466
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik 170, 29.5 gemiddeld ;) heuvelrug toertocht van de dtc. Ondanks stalpoten na gisteren de hele dag hossen langs de prinsengracht en wat drank. Verwachtte keihard nat te regenen en uiteindelijk helemaal droog gebleven, heerlijk weer!

Netjes, zelf de 75 gereden. Dat werd bijna 100 omdat ik een aantal keren verkeerd reed. Gemiddeld 29,2. Best tevreden mee omdat klimmen nog vrij moeizaam gaat na 3 jaar niet fietsen.

DTC heeft de bordjes wel eens beter opgehangen, verder natuurlijk mijn eigen schuld dat ik een verkeerde lus pak aan het einde.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:47:47 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115157890
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

M'n vriendin heeft het muurtje in de tuin intussen mooi gewit, dus het terras ligt er stralend bij voor volgende week. Als iemand er even terloops een positieve opmerking over wil maken zaterdag? :)
Aaah natuurlijk, ik snap 't al. Je bent óók naar de Gaypride geweest. Dan valt 29.5 gemiddeld nog enorm mee! Als ik vroeger naar de Gaypride geweest was kon ik 3 weken niet meer normaal op mijn zadel zitten.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:50:10 #272
130803 Gripper
Get a grip
pi_115158027
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
Hossen langs de Prinsengracht? :?

29.5 valt me toch weer van je tegen. :{w
Er was een feestje met boten vol met gespierde blote negers :)

En t gaat niet om het gemiddelde hè.
Mijn foto's op Flickr!
pi_115158149
Kans is groot dat ik er volgende week ook gewoon bij ben. *O* Wanneer moet ik uiterlijk mijn dieetwensen doorgeven? :7
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:55:20 #274
130803 Gripper
Get a grip
pi_115158353
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:40 schreef Ericr het volgende:

DTC heeft de bordjes wel eens beter opgehangen, verder natuurlijk mijn eigen schuld dat ik een verkeerde lus pak aan het einde.
Die bordjes ja. Zelf 3x fout gereden, heb het al erger meegemaakt met die club. Vraag me soms af waarom ik nog 7 ¤ zou neertellen bij die lui....

Kaas :D
Er is wel met me geflirt gisteren, maar ik heb de verleiding weten te weerstaan. Als ik homo zou zijn, was ik zeker weten een top. En dan zo'n kleine twink helemaal slopen, ik heb dansers gezien met een lager vetpercentage dan jij ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 05-08-2012 22:01:41 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_115158668
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:34 schreef buzz1291 het volgende:
Ik denk dat terpetine te schraal is en waardoor het binnenin smeren veel moeilijker wordt. Helaas kun je dat niet zien maar mijn gevoel zegt dat dat je met terpetine werkelijk alle vet uit de schakels haalt, en of dat nu de bedoeling van schoonmaken is.... volgens mij niet. En met terpetine had je ook geen fakkel olie nodig gehad.
Squirt Lube adviseert om eerst de ketting schoon te maken met terpetine alvorens de ketting voor de 1e keer wordt ingesmeerd met wax. Zal dus wel goed zijn. Normaal gesproken reinig ik niet met terpetine, maar het schoonmaken wordt straks weer een feest met wax *O*
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:00:39 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115158699
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die bordjes ja. Zelf 3x fout gereden, heb het al erger meegemaakt met die club. Vraag me soms af waarom ik nog 7 ¤ zou neertellen bij die lui....

Kaas :D
Er is wel met me geflirt gisteren, maar ik heb de verleiding eten te weerstaan. Als ik homo zou zijn, was ik zeker weten een top. En dan zo'n kleine twink helemaal slopen, ik heb dansers geIen met een lager vetpercentage dan jij ;)
Geflirt met jou? Door wie? Dame Edna? Zal vast wel niet vóór 4:30 geweest zijn. :{w
pi_115159398
Wat zouden jullie doen?
Ik heb 1,5cm spacer boven mijn stuurpen. Nu wil ik die eigenlijk wel er afhalen omdat ik goed zit, maar ga de fiets tussen nu en een jaar (hopelijk) verkopen. Nadeel is: niet soigne, voordeel: verkoopt makkelijker..
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:15:37 #278
27167 SuperWeber
pi_115159658
Zo nadat ik vorige week mijn bladbouten vakkundig over de kop had gedraaid (omdat ik zo dom was om de verkeerde torx te gebruiken), heb ik vandaag de boel vakkundig uitgeboord. en er weer netjes nieuwe boutjes ingedaan. Loopt weer als een tierelier, ik heb alleen wel mijn binnenblad geraakt met de boor dus daar moeten we maar even een andere voor regelen, voor nu ligt de compact erop...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115161217
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Zijn jullie ook zo blij dat we ein-de-lijk even van dat gezever van Oksel af zijn?
:Y

Hij laat me op Facebook nu ook ff met rust :P
pi_115161356
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:11 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Ik heb 1,5cm spacer boven mijn stuurpen. Nu wil ik die eigenlijk wel er afhalen omdat ik goed zit, maar ga de fiets tussen nu en een jaar (hopelijk) verkopen. Nadeel is: niet soigne, voordeel: verkoopt makkelijker..
Gewoon zo laten jong.
pi_115161436
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gewoon zo laten jong.
Ja denk ik ook... mijn teller zit daar ook dus dat uitsteeksel valt niet echt op.

Hoe was het op Sneekweek ouwe zuiperd?
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:45:19 #282
27167 SuperWeber
pi_115161642
[Okselmode]

Gisteren weer met mijn matties gefietst, over de brug bij Hoogkerk en de brug over de A7 bij Engelbert, ging weereens ongelofelijk hard, gemiddeld 48,3 op de teller...

Edit: Oh ja, ook nog vrij veel kopwerk gedaan....

[/Okselmode]
pi_115161740
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja denk ik ook... mijn teller zit daar ook dus dat uitsteeksel valt niet echt op.

Hoe was het op Sneekweek ouwe zuiperd?
Commercieel denken ;)

Haha, enorm gelachen en gek gedaan hèhè.

Morgen maar weer lekker trainen!
pi_115161907
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Commercieel denken ;)

Haha, enorm gelachen en gek gedaan hèhè.

Morgen maar weer lekker trainen!
Mooi zo! Ik heb de smaak qua fietsen weer goed te pakken, deze week weer 12uren getraind. a.s. zondag richting Frankrijk. Enorm veel zin in!
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:51:51 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_115162130
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:52 schreef eentwee het volgende:
Kans is groot dat ik er volgende week ook gewoon bij ben. *O* Wanneer moet ik uiterlijk mijn dieetwensen doorgeven? :7
voor jou alleen sla geplukt door volledig gekuisde poolse snuiters met cherrytomaatjes ontdaan van hun velletje ;)
pi_115162564
quote:
6s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:45 schreef SuperWeber het volgende:
[Okselmode]

Gisteren weer met mijn matties gefietst, over de brug bij Hoogkerk en de brug over de A7 bij Engelbert, ging weereens ongelofelijk hard, gemiddeld 48,3 op de teller...

Edit: Oh ja, ook nog vrij veel kopwerk gedaan....

[/Okselmode]
_O-
pi_115162688
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi zo! Ik heb de smaak qua fietsen weer goed te pakken, deze week weer 12uren getraind. a.s. zondag richting Frankrijk. Enorm veel zin in!
Lekker bezig!

Ik ben vooral bezig geweest met onderhoud en pimpen van fietsen ;)
pi_115163010
Ik heb alleen een duurtraining van 6 uur en een wedstrijd van 1,5 uur gereden. :( Moest deze week ruim 40u werken en aangezien de horeca s'middags en s'avonds is, heb ik vooral regen gehad op de momenten dat ik anders zou kunnen fietsen.
pi_115163056
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En hoe weet jij dan dat die te lang is? Een ketting precies op maat klappert ook wel eens tegen het frame als je over de keien rijdt
Als ik hem voor op de grootste heb en achter op de kleinste (zwaarste) dan staat her onderste derailleur wieltje niet recht onder de bovenste maar iets er achter. Ook zie ik de ketting wel wat wiebelen, niet volledig op spanning. Nu is het wel zo dat bij triple het bereik iets groter moet zijn. Mis is het daarom, heb er geen last van, maar vroeg me af of het ook schadelijk kan zijn.
pi_115173056
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Erik92 het volgende:
Ik heb alleen een duurtraining van 6 uur en een wedstrijd van 1,5 uur gereden. :( Moest deze week ruim 40u werken en aangezien de horeca s'middags en s'avonds is, heb ik vooral regen gehad op de momenten dat ik anders zou kunnen fietsen.
Over werk gesproken, brrrrrrrrr ben al vroeg bezig ;(
pi_115173699
ben afgelopen zaterdag naar Rose Versand gereden, viel echt enorm tegen. Fietsbroekjes voor dames zonder galgen en met galg was je gelijk 179 euro armer. Verder vond ik de teamkleding afdeling ook erg tegenvallen.

Heb wel een mooie bril gescoord, Oakley die kon ik echt niet laten liggen. En 2 wielershirts. Verder had ik nog wat andere dingen nodig maar kon er niet slagen. Weet nu in elk geval wel hoe het eruit ziet :)

Gisteren stuk gaan trainen maar het leek wel of er een blik bejaarden open was getrokken ik heb nog nooit zoveel bejaarden bij elkaar zien fietsen.
Haters gonna hate.
pi_115173821
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef CyclingGirl het volgende:
ben afgelopen zaterdag naar Rose Versand gereden, viel echt enorm tegen. Fietsbroekjes voor dames zonder galgen en met galg was je gelijk 179 euro armer. Verder vond ik de teamkleding afdeling ook erg tegenvallen.

Heb wel een mooie bril gescoord, Oakley die kon ik echt niet laten liggen. En 2 wielershirts. Verder had ik nog wat andere dingen nodig maar kon er niet slagen. Weet nu in elk geval wel hoe het eruit ziet :)

Gisteren stuk gaan trainen maar het leek wel of er een blik bejaarden open was getrokken ik heb nog nooit zoveel bejaarden bij elkaar zien fietsen.
Galgen :?

Voor de vrouwen hebben ze relatief weinig inderdaad. Dat viel mij vorige keer ook op toen ik daar met m'n vriendin was.
pi_115173838
DTC toertocht moet jij ondertussen toch uit je hoofd kunnen fietsen Gripper? ;) Zag zaterdag al dat iig tot Amerongen ze weer precies hetzelfde gingen als alle andere toertochten :')
pi_115174430
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
DTC toertocht moet jij ondertussen toch uit je hoofd kunnen fietsen Gripper? ;) Zag zaterdag al dat iig tot Amerongen ze weer precies hetzelfde gingen als alle andere toertochten :')
Er zat inderdaad geen meter onbekend terrein bij, en ook de volgorde van de beklimmingen kun je al vantevoren raden. En als je zelf fietst hoef je niet zo krampachtig op de bordjes te letten... :')
Maargoed, t was gisteren lekker weer en t houdt je toch bezig.

Over de meet stuur ik zo een PM rond (verdere discussie ff in het meet-topic? Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli)

Aanwezig:
Gripper
kaasplankje
No-P
Blik
Erik92
Cap_Fab
Eentwee (99% zeker)
Oksel & vrouw (?)

Eentwee: als ik uiterlijk vrijdagmiddag om 12 uur sharp weet of je erbij bent, dan is dat vroeg genoeg voor de BBQ. Het gebruikelijke dieet, wat vis enzo? shrimps? Voor de rest weet je wat je kunt verwachten :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Gripper op 06-08-2012 09:08:59 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_115176998
Techneuten, ik ben ff bezig met leren afstellen achter derailleur. Nu zie ik een filmpje op YouTube waarbij ze de kabel losmaken om de schroefjes te stellen. Nu is het al zo dat ik de derailleur niet in de spaken kan schakelen en niet tegen het frame. Moet ik nog de kabel losmaken en de schroefjes afstellen of kan het niet beter zoals het nu staat, enkel nog de kabel afstellen door draaien?
pi_115177331
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Galgen :?

Voor de vrouwen hebben ze relatief weinig inderdaad. Dat viel mij vorige keer ook op toen ik daar met m'n vriendin was.
Ik moest er ook op googlen, kennelijk zijn het die bandjes die al bretels werken zeg maar :)
pi_115177347
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik moest er ook op googlen, kennelijk zijn het die bandjes die al bretels werken zeg maar :)
Ja :Y.
sig verwijderd door FA
pi_115178189
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Techneuten, ik ben ff bezig met leren afstellen achter derailleur. Nu zie ik een filmpje op YouTube waarbij ze de kabel losmaken om de schroefjes te stellen. Nu is het al zo dat ik de derailleur niet in de spaken kan schakelen en niet tegen het frame. Moet ik nog de kabel losmaken en de schroefjes afstellen of kan het niet beter zoals het nu staat, enkel nog de kabel afstellen door draaien?
Die schroefjes zijn enkel de beveiliging tegen het aanlopen van ketting tegen frame, danwel spaken. Kun je dus beste afstellen zonder kabelspanning inderdaad. Omdat je dan zeker weet dat de schroef tegenhoud en niet de kabelspanning (mocht dan de kabel in de toekomst wat oprekken dan heb je alsnog mpgelijk een probleem)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:06:23 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115179398
Cap Fab, mijn vriendin wil misschien naar de meet komen. Ze vraagt zich af hoeveel jij gaat fietsen en wat gemiddeld ongeveer. Ze kan alleen de weg niet vinden dus wellicht heb je er een trainingsmaatje aan voor a.s. zaterdag.
pi_115179796
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:39 schreef the_critic het volgende:

[..]

Die schroefjes zijn enkel de beveiliging tegen het aanlopen van ketting tegen frame, danwel spaken. Kun je dus beste afstellen zonder kabelspanning inderdaad. Omdat je dan zeker weet dat de schroef tegenhoud en niet de kabelspanning (mocht dan de kabel in de toekomst wat oprekken dan heb je alsnog mpgelijk een probleem)
Ah duidelijk, voordat je de kabel dan weer vastmaakt, moet je dan nog wat doen met dat draai ding om de kabel te stellen? Of kan je die oneindig draaien? En hoe strak moet de kabel als je hem weer vastzet?
pi_115182905
zorgen dat ie helemaal ingedraait is. Met je hand kun je hem eigenlijk nooit overspannen... dus helemaal indraaien, kabel vastzetten en daarna uitdraaien net zoveel als nodig is om hem mooi te laten schakelen :)
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')