SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick"Ik heb nog met hem gekoerst"
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.
Die 2 zijn door Luca T aangemaaktIk heb ze alleen afgepakt.
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meterquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes
Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter![]()
Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment
Eind oktober weer eifel cycling classicquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja het is erg mooi fietsen daar. En eigenlijk verrassend dichtbij. Jammer genoeg zijn er weinig toertochten in de vulkaneifel. Klimmen-Monschau-Klimmen ging dit jaar over de Grunentalstrasse, ook een vervelend pokkeding.
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten wordenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
Ga ze maar eens allemaal flaggenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten worden
Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMKquote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten worden
Die verkoper is vast een goede Elite en wilde jou als toerdertje ff op zijn plek zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Erik92 het volgende:
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd.
Leuk welkom. Nog een amateur wedstrijd renner erbij. Meer ervaring is altijd welkom. Wij willen volgend jaar ook met een ploeg van hier de Marmotte fietsen. Maar pas op, de segmenten op Strava zijn bij sommigen hier belangrijker dan een Olympische medaillequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef Daclown het volgende:
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!
Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:49 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
Okee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.
Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.
Waar ga jij rijden?
Waar zit je?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Daclown het volgende:
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:56 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Okee.A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:02 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag?
Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.
Waarom ga je niet eerst bij de amateurs ervaring op doen? Wordt hard gereden en zo kan je mooi leren finales te rijden. Leuker dan pelotonvulling te zijn bij de Elite's. Beter voor moraal. Kan je als goed gaat altijd over stappen met een berg meer ervaring. Heb menig renner zien verdrinken bij de Elite's die niet het geduld hadden om eerst bij de ama's te koersen.
Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:16 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.
Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs
Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
Dat kan nog altijd he. Uren training zegt niet zoveel, ene kan met 15uur goed meedoen. De ander heeft 20 nodig. Ik weet niet wat je ervaring is, maar zoals ik nu denk adviseer ik eerst amateurs. Wat is er nou mooier om vooraan mee te koersen. 4uren hyperventileren naast toekomstige profs is niks aan hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:28 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.
Tussen de toekomstige profs rijden is dan wel weer heel erg vet. Vroeger was het altijd een droom voor me om dat zelf ooit te worden.
Ja, er zijn per seizoen een reeks klassiekers voor belofte alleen. De criteriums rijdt men altijd gecombineerd met elite zonder contract. Niet dat er in die belofteklassiekers minder hard gereden word dan in klassiekers voor elite/belofte samen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs
Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter![]()
Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment
Ah, vandaar. ik dacht dat mensen zelf zulke kutstukjes maken om veel KOM'\s te krijgen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes
Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK
Probeer ik ook, maar steeds paar per keer. Moeten me niet op ignore zetten in het Strava hoofdkwartierquote:
http://app.strava.com/segments/1189429quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...
Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.quote:
Welkom! Dat wordt wat als je dit forum voor de tweede keer ontdektquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
Nogal overbodig inderdaad, maar ja, daar is dan iemand die toevallig een keer hard heeft gereden die dat aanmaakt..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic?![]()
Leuk Tijdritrondje kan nog inderdaad. Iets Lekdijk achtigs ok. Kasseien, onverhard allemaal prima. Maar werkelijk iedere recht toe recht aan polderweg in het gebied tussen Utrecht, Maarssen, Hilversum en Maartensdijk segment maken is echt![]()
Dit soort segments: http://app.strava.com/segments/1789805
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.
Omdat als iedere weg een segment is, je geen segments meer hebt, snap je?quote:
Jezusquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
DPD is fijn inderdaad. Bij DHL kan je het afhalen op het postkantoor volgens mij. Niet per se bij de dichtstbijzijnde, er zitten hier 2 postpunten op kruipafstand maar ik moet altijd de halve stad door om in een achterbuurt m'n spulletjes op te halenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:39 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag weer leuke grap met een pakketservice.
Wat fietsonderdelen besteld bij bikecomponents.de, welke netjes de volgende dag verzonden werden (afgelopen maandag). Toen ik gisteren nog geen berichtje had van de postbode, leek het mij verstandig om de netjes door bikecomponents geleverde track&trace code te checken. Daaruit bleek dat ze afgelopen woensdag wel langsgeweest waren, maar dat ik niet thuis was en dat ze een bericht hadden achtergelaten dat ik het af kon halen. Ik maar eens bellen met DHL, die verwezen mij weer door naar Selektvracht (kutbedrijf) welke mij weer netjes terugverwezen naar DHL
.
Nu maar even contact gezocht met bikecomponents of hun via de Duitse versie van DHL kunnen achterhalen waar dat pakket nu precies uithangt...
Mijn wielen verstuurden ze met DPD, welke het toch een stuk beter deed...
Okee, das wel heel triestquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
in dat gebied fiets ik ook veel. Zoals je zegt, soms gaat het daar erg hard als de wind goed staat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
Of lekker achterin een groepje hangen.. Nog 1 van de redenen dat vlakke segments verwijderd moeten worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:24 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.
En is ie los nu?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Weten jullie nog dat de trapas van mijn stalen Gazelle niet meer los wilde?
Ik heb hem terug van pa, die heeft er 2 dagen op staan hakken en boren.
alles nog heel ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Weten jullie nog dat de trapas van mijn stalen Gazelle niet meer los wilde?
Ik heb hem terug van pa, die heeft er 2 dagen op staan hakken en boren.
Misschien kun je er beter een fixie van maken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar.
Ik heb al een baanfiets.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien kun je er beter een fixie van maken.
24e in Zuidland is netjes hoor!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik 23 werd ging ik voor 't eerst elite zonder contract rijden. Ik was toen net te oud voor belofte. Op de wielerclub bij de clubkoersen reed ik de stenen uit de straat, en was ik volgens de alleswetende opa's langs het parcours een goudhaantje. Ik reed de sterren van de hemel zeiden ze vaak.
Bij de elite zonder contract heb ik het nooit kunnen waarmaken, achteraf had ik beter amateurs kunnen gaan rijden maarja.
Beste klasseringen elite zonder contract:
-11e in Gouda (criterium)al was dat nogal een onderbezette koers met amper 35 man aan de start
-24e in Zuidland (criterium) trots op want sterk veld.
-iets van 26e in Hoogstraten Meer (semi klassieker) ook trots op en misschien wel een van mijn beste wedstrijden ooit. Veel wind, echt een afvalrace. Meerdere keren gelost en steeds terug gevochten in kleine groepjes. In de finale steeds beter worden t.o.v. de rest, demarreren en uiteindelijk sprinten in de 2e groep achter de koplopers. Ik was de enige van het team die de koers uitreed. Terwijl ik vaak een van de minste was.![]()
Verder nog wat ereplaatsen die ik misschien vergeet.
Ik was nooit zo rap maar wel sterk. Ook in een nerveus peloton had ik veel moeite voorin te blijven, wat me vaak opbrak na een paar uur koers, immers de klappen vallen eerst achterin.
Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mag je Alleycats dus wel met versnellingen fietsen?
Vandaar dat je vorige keer gewonnen hadquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.
Tja dat is wel balen, zeker als je goede benen hebt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef CyclingGirl het volgende:
En dan geen lek krijg(sorry ben nog gefrustreerd)
Ja, de top 5 in bijna iedere alleycat voor foetskieroers is freewheelend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vandaar dat je vorige keer gewonnen had
Shit zeg!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja echt mijn eerste keer kopgroep en dan dat. Geen wagen erachter niks.
Nee ik ga morgen denk ik even kijken.
Ik lees supercompensatie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:26 schreef CyclingGirl het volgende:
De vorm was er, tot ik een wespensteek kreeg, vervolgens een zware allergische reactie en ik nu mijn trainingen moet aanpassen en tot volgende week geen wedstrijden mag rijden
Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
En als ik win is het nooit toevallig, want ik kan niet snel sprinten, althans, anderen zijn meestal nét iets beter.
P-R? wasda? Parijs Roubaix?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?
Parijs Roubaixquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
P-R? wasda? Parijs Roubaix?
nee, ik kan heel slecht alleen rijden, behalve op een lange klim. Eigenlijk ben ik klimmer, maar ook behoorlijk explosief. Ik heb veel power zeg maar, maar weinig snelheid. Ik kom in koersen bovendrijven als de omstandigheden zwaar zijn.
inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Meer een soort Titi Voeckler misschien. De man van het middengebergte.
Haha, nu zie ik voor me dat je je verschrikkelijk aanstelt als je ergens voor een webcam langs fietstquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Meer een soort Titi Voeckler misschien. De man van het middengebergte.
Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:43 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes?
Je kijkt teveel NOS.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Holenbeer het volgende:
ik vind het een galbak die wel heel veel karakter heeft en mooie dingen laat zien op de fiets
Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.
Sporza kunnen ook irritant zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk alleen NOS als Sporza of Eurosport niet uitzend.
de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.
Hadden wij er maar zo 1
Jalabert?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.
En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
auw![]()
al moet ik zeggen dat ik Herbert Dijkstra ook een galbak vind
Bij de tour zet ik m toch altijd weer op de NOS, al is het maar om de bingo kaart iig 1 keer vol te maken. Ook echt genieten als er weer een suf verhaal over een kasteel of een kanovijver komt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.
Jammer van dat stuurlintje, wel een mooie fiets verderquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Stukje gefietst met de racebanden eronder, fietst wel een stukje fijner zeg
Hier mijn fiets nu trouwens, iPhone-pic:
[ afbeelding ]
En dat voor ¤150quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:18 schreef eentwee het volgende:
Ik vind het een cool fietsjeBen je niet van plan ermee het veld/bos in te gaan (aan je pedalen te zien)?
eigenlijk zonde, zo'n modern crankstel op zo'n mooie klassieker. Voorbouwen in de wat langere maten heb ik meestal over. Welke stuurmaat is het? De aero-remgrepen van Tektro voelen erg lekker aan. 8-speed downtube commandeurs zijn nogal makkelijk te krijgen voor weinig geld, een 8-speed cassette past ook op een 9-speed Shimano achterwiel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga dit weekend zowiezo even flink wat rommelen, mijn winterfiets heeft ook weer een beurtje nodig.
-stuurnok is te lang, ik zit niet lekker
-105 oude remgrepen zijn vervelend om vast te houden
-ik schakel tijdelijk 9 speed met ongeïndexeerde buiscommandeurs en dat is niks
-stuurlint kapot
-bracketas versleten, rammelt.
-achterband versleten
-voornaaf moet gesmeerd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch maar gekocht, 32 Euro per stuk ze gaan wel op de Lorini denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oplossing:
Ik haal een verloopstuk en het complete stuur (met 110 ahead stuurnok incl remschakelgrepen en kabels van de Gazelle) en dit zet ik op de Concorde, die heeft een voorvork met schroefdraad en dito headset.
Heb ik nog wel van die schroefjes nodig waar de buiscommandeurs nu zitten.
Dat carbonnen crankstel van Strontrager wat op de Gazelle moest gaat nu maar op de Concorde.
Zo'n crosser is ook een prima winterfiets. Op tijd je spikesbanden bestellen en je kunt bij ijzel en sneeuw gewoon doorrijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:25 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
En dat voor ¤150
Die pedalen heb ik ook nog, die zaten er bij. Kreeg alleen bij mijn schoenen (zowel SPD als SPD-SL) nieuwe SPD-SL pedalen voor ¤20. Dat terwijl SPD-plaatjes ¤15 waren. Vandaar dat ik dus ook maar de SPD-SL-pedalen erbij heb gekocht, vond ik wel een prima deal eigenlijk!
Crossbanden heb ik natuurlijk ook, daar heb ik de eerste paar keer mee gefietst. Bewaar ik wel, voor als ik ooit hier de bossen in wil gaan. Ff kijken waar dat in de buurt kan
Maw: nu bestellen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n crosser is ook een prima winterfiets. Op tijd je spikesbanden bestellen en je kunt bij ijzel en sneeuw gewoon doorrijden.
september kan ook nog. Maar wacht niet tot november/december.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maw: nu bestellen?
Waar halen jullie meestal je banden?
Brr, de fietsenmakerquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
kun je gewoon bij je fietsenmaker bestellen, Schwalbe levert die dingen.
Voor zoiets zou ik het idd ook gewoon via internet doen hoor... Dus vandaar: waar bestellen jullie je bandjes?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Brr, de fietsenmakerVia internet uiteraard
Zeker als het om zoiets makkelijks als bandjes gaat.
Laatste keer bike-discount.de. Maar bandjes moet je gewoon beetje aanbiedingen bij houden, ene keer is die goedkoper dan weer een andere.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Voor zoiets zou ik het idd ook gewoon via internet doen hoor... Dus vandaar: waar bestellen jullie je bandjes? En een voorbeeld van de spikebanden?
http://www.bike-discount.(...)23-622-mm-black.htmlquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:03 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet nog nieuwe binnenbandjes hebben en zit eraan te denken om mn buitenbanden te vervangen door Conti's. Helaas kan je bij futurumshop alleen binnenbanden per 10 bestellen..
Dank is grootquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bike-discount.(...)23-622-mm-black.html
Binnenbandjes daar ook gewoon per stuk te bestellen.
Zag bij bikesnparts aanbieding conti's voor 24,95 p/squote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:03 schreef Narcotical het volgende:
Ik moet nog nieuwe binnenbandjes hebben en zit eraan te denken om mn buitenbanden te vervangen door Conti's. Helaas kan je bij futurumshop alleen binnenbanden per 10 bestellen..
Standaard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dank is groot
Is dit de standaardprijs of aanbieding?
Spikes heb je in NL echt niet nodig, het ijzelt hier vrijwel nooit. Crossbanden zijn goed genoeg om mee door alle soorten sneeuw te ploeteren en met aangevroren weggedeelten doe je gewoon wat minder druk in de banden. CX is inderdaad een ideale winterfietsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maw: nu bestellen?
Waar halen jullie meestal je banden?
Nee dat was EXTRAparts. Prima webshop dat bikesnparts.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Standaard.
Bikesnparts is dat die waar marcodej zulke goede ervaringen mee had?
Ah ja, dat was het. Zal eens kijken daarquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee dat was EXTRAparts. Prima webshop dat bikesnparts.
Ik heb me voorbereid door vele toertochten te rijden. Steeds langer en met steeds meer hoogtemeters, ik ben vrij vaak in de heuvels van Limburg gaan trainen waar je lekker wat hoogtemeters kan maken. Maar waar je ook een beetje leert af te dalen, want dit is tijdens zo'n cyclo ook belangrijk en kan je veel tijd mee pakken. Ik in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welkom! Dat wordt wat als je dit forum voor de tweede keer ontdektDan ga je misschien ook meer over fietsen ouwehoeren dan het doen, zoals de meesten hier
Ben wel benieuwd naar je voorbereiding voor die cyclo's.
[..]
Nogal overbodig inderdaad, maar ja, daar is dan iemand die toevallig een keer hard heeft gereden die dat aanmaakt..Je zou die segmenten inderdaad moeten kunnen uit zetten. Je kunt ze wel 'hiden' trouwens. Maar daar heb je ook niks aan want impopulaire (bijv. sommige nieuwe) segmenten staan daar ook tussen dus ik kijk toch elke keer weer welke erbij staan
binnenbandjes misschien, buitenbanden zijn wel duurder,quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:02 schreef Sautor het volgende:
Nadeel van internet bestellen is altijd dat je op een bandje van 5 euro, ook 5 euro verzendkosten betaalt. Dan haal ik het wel bij de FM
Ik ga ook niet los binnenbandjes bestellen idd. Altijd als ik iets anders koop wat bandjes meebestellen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
binnenbandjes misschien, buitenbanden zijn wel duurder,
nadeel voor mij van webshops en verzendkosten is dat het een te goede reden is om meer spullen te kopen
Moet je ook bij mij komen trainen. Heb nog wel wat leuke ritten die een goede voorbereiding voor de Marmotte vormen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:50 schreef Daclown het volgende:
Zie ook dat jullie serieuze plannen voor La Marmotte volgend jaar hebben, mijn advies onderschat het echt niet. Ik heb 5k kilometer getraind van januari 2012 tot aan 7 juli + een goede klimmer en ben helemaal kapot gegaan daar. De hitte, de lange klimmen en technische afdalingen maken het erg zwaar. Vooral de Galibier waar de laatste 5 kilometer 10 procent gemiddeld zijn en je al dik boven de 2000 meter hoogte zit.
Het is heel persoonlijk. Ken 2 jongens die minder dan 8k per jaar fietsen en toch top 200 rijden bij Cyclo's als Marmotte. 1 was zelfs 4e Nederlander bij Grandfondo Giordana dit jaar, die jongen rijdt geen Elite klassieker uit, maar klimt wel hard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:50 schreef Daclown het volgende:
Zie ook dat jullie serieuze plannen voor La Marmotte volgend jaar hebben, mijn advies onderschat het echt niet. Ik heb 5k kilometer getraind van januari 2012 tot aan 7 juli + een goede klimmer en ben helemaal kapot gegaan daar. De hitte, de lange klimmen en technische afdalingen maken het erg zwaar. Vooral de Galibier waar de laatste 5 kilometer 10 procent gemiddeld zijn en je al dik boven de 2000 meter hoogte zit.
Ivo's 300kmquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Moet je ook bij mij komen trainen. Heb nog wel wat leuke ritten die een goede voorbereiding voor de Marmotte vormen.
Ik repareer deze fiets gewoon met spullen die ik nog heb liggen. Alles is gebruikt maar nog wel in orde. Kost me haast niks. Ik heb voor een tientje die adapter van draadbalhoofd naar ahead gekocht en voor 5.- Euro de nokjes met stelschroefjes voor de schuine buis.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
eigenlijk zonde, zo'n modern crankstel op zo'n mooie klassieker. Voorbouwen in de wat langere maten heb ik meestal over. Welke stuurmaat is het? De aero-remgrepen van Tektro voelen erg lekker aan. 8-speed downtube commandeurs zijn nogal makkelijk te krijgen voor weinig geld, een 8-speed cassette past ook op een 9-speed Shimano achterwiel.
Mooi, nu alleen nog een wit stuurlint en zadel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Stukje gefietst met de racebanden eronder, fietst wel een stukje fijner zeg
Hier mijn fiets nu trouwens, iPhone-pic:
[ afbeelding ]
21,95¤ is het goedkoopste wat ik kan vinden. Verzendkosten zijn 10¤ dacht ikquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
@eentwee: Weet jij waar ik cheapass groene fortezza's vind? Ik zie altijd alleen wit rood en blauw voor weinag.
Ja best netjes hequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi, nu alleen nog een wit stuurlint en zadel.
Goede deal ook, ik denk dat ik al 150.- zou overhebben voor het frame + de vork.
Als je een beetje handig bent niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja best netjes heFietst ook prima.
Zadel is nog bijna nieuw (althans nauwelijks gebruikt) en die ga ik dus nog niet vervangen voorlopig.
Is stuurlint vervangen moeilijk?
Zie idd al genoeg filmpjes staan. Lijkt erg op het vervangen van je grip van een tennisracket. En dat heb ik heel erg vaak gedaanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een beetje handig bent niet.
Dan zal het vast wel lukken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zie idd al genoeg filmpjes staan. Lijkt erg op het vervangen van je grip van een tennisracket. En dat heb ik heel erg vaak gedaan
mijn Concorde is geheel shimano 105 mag dat welquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar.
Laatst ook voor het eerst gedaan, met wat geduld kan iedere idioot hetquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja best netjes heFietst ook prima.
Zadel is nog bijna nieuw (althans nauwelijks gebruikt) en die ga ik dus nog niet vervangen voorlopig.
Is stuurlint vervangen moeilijk?
Ja dat mag, alleen was campagnolo beter geweest.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:13 schreef dop het volgende:
mijn Concorde is geheel shimano 105 mag dat wel
zal je voor een keer gelijk geven campa hoort natuurlijk bij een italiaanse fietsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat mag, alleen was campagnolo beter geweest.
Door remmen tijdens lange afdalingen wordt de velg behoorlijk heet, en dat kan veel meer van een band vragen qua belasting dan bij normaal gebruik. Ik zou er nieuwe omleggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:46 schreef dop het volgende:
ik had Vittoria Rubino op de concorde.
op zich prima bandje.
keer met te lage banden spanning gereden ?
als de wangen versleten zijn dan gaan ze vaak op een rare manier rond staan iets breder zal maar zeggen. rijgedrag word er in elk geval niet beter op.
verwacht niet dat je er een klapband van krijgt maar zou ze toch liever niet in de bergen op rijden.
dan beter nu nieuwe en ze later oprijden hier in de polder
is ook een extra risico, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen problemen mee heb gehad met bepakking op de tandem , die worden echt heet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Door remmen wordt de velg behoorlijk heet, en dat kan veel meer van een band vragen qua belasting dan bij normaal gebruik. Ik zou er nieuwe omleggen.
Ze koelen ook wel weer door rijwind, zeker als je kort en krachtig remt, maar dat doet niet iedereen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:53 schreef dop het volgende:
[..]
is ook een extra risico, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen problemen mee heb gehad met bepakking op de tandem , die worden echt heet.
op de racefiets worden mij velgen wel warm maar valt het eigenlijk wel mee.
klopt wel , je kunt daar nog een aardig boompje over opzetten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze koelen ook wel weer door rijwind, zeker als je kort en krachtig remt, maar dat doet niet iedereen.
Ik zag je pas nog ergens posten dat je niet op pad zou willen met iemand die z'n spullen niet voor elkaar heeft. En op zo'n mooie vriendin moet je zuunig zijn, zeker als ze je interesse voor fietsen ook nog deeltquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
Is het verstandig om de banden te vervangen voordat ze naar de bergen gaat, of kunnen ze nog prima dienst doen? Gaat mij vooral om de veiligheid
Andersom. Alu geleidt warmte ( en geeft het door aan je band, boem) . Carbon isoleert, dus de warmte wordt minder snel van het remvlak doorgegeven naar de band. Of een carbon velg dan wel beter en langer heet kan blijven weet ik niet, de warmte moet tenslotte wel ergens naartoe als ie niet de band in kan....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
Carbon gelijd beter dan alu volgens mij.
Bedankt voor het advies dop en kaas. Heb idd een tacx. Heb nog even gekeken en zijn niet echt scheurtjes maar je ziet een beetje de vorm van de draad. Maar gelijk, beter hier oprijden en ff nieuwe halen. Jullie nog advies qua band voor haar? Hoeven geen conti's te zijn. Gewicht is ook niet belangrijk, degelijk goede banden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:53 schreef dop het volgende:
[..]
is ook een extra risico, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen problemen mee heb gehad met bepakking op de tandem , die worden echt heet.
op de racefiets worden mij velgen wel warm maar valt het eigenlijk wel mee.
had patroon een tacx? misschien kunnen ze dan nog wel op je tacxwiel
carbon heb je aparte blokken voor nodig , uiteindelijk zal je bij carbon ook warmte opbouwen , maar volgens mij zit hem bij het warm worden dan juist weer het probleem bij de blokkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Andersom. Alu geleidt warmte ( en geeft het door aan je band, boem) . Carbon isoleert, dus de warmte wordt minder snel van het remvlak doorgegeven naar de band. Of een carbon velg dan wel beter en langer heet kan blijven weet ik niet, de warmte moet tenslotte wel ergens naartoe als ie niet de band in kan....
Schwalbe stelvio wordt niet meer gemaakt, durano S? Of Vittoria rubino pro.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies dop en kaas. Heb idd een tacx. Heb nog even gekeken en zijn niet echt scheurtjes maar je ziet een beetje de vorm van de draad. Maar gelijk, beter hier oprijden en ff nieuwe halen. Jullie nog advies qua band voor haar? Hoeven geen conti's te zijn. Gewicht is ook niet belangrijk, degelijk goede banden.
25 euro?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schwalbe stelvio wordt niet meer gemaakt, durano S? Of Vittoria rubino pro.
Mijn vriendin wil zo goedkoop mogelijk, maar ik wil goed en veiligheid max 25 euro ofzo. Ze heeft geen super lichte fiets met dure groep. Maar ik wil haar ook graag mee terug nemen, hou niet van afwas.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Wat moeten ze kosten Patroon? Ik zou gewoon Fortezza's nemen of Vittoria's.
Je kan record-ultra-titanium-superlight op je fiets hebben maar als er flutbanden omliggen heb je er nog niets aan.
Dat is wel zuur, heb je peperdure Edco wielen, delamineren ze omdat ze te warm worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:48 schreef eentwee het volgende:
De nadelen van fullcarbon zijn inderdaad de remblokken die je moet wisselen en de slechte remwerking met nat weer. Ook zijn de velgen zwaarder dan tubevelgen, maar nog altijd lichter dan alu-carbon. Problemen met warmte zijn er net zo goed als met alu velgen. Als de kwaliteit matig is of je het te gek maakt qua remmen kan de velg ook instabiel worden. Door de hitte kan de hars/lijm zachter worden waardoor de carbon velg stevigheid verliest. Zelfs de duurste velgen van Edge hadden hier last van, op WW vind je wel een voorbeeld van delaminatie en kromme velgen na een lange afdaling. Hoge velgen zijn ook gevaarlijker in de bergen ivm (onverwachte) zijwind. Genoeg mensen kunnen er best mee overweg maar ik zou zelf altijd voor een iets veiliger alternatief kiezen.
Voor 25 kun je toch gewoon conti's nemen? Of 25 voor 2 banden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil zo goedkoop mogelijk, maar ik wil goed en veiligheid max 25 euro ofzo. Ze heeft geen super lichte fiets met dure groep. Maar ik wil haar ook graag mee terug nemen, hou niet van afwas.
Fortezza, 22 Euro met de link van 1-2 En 20.- bij Hopmansquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil zo goedkoop mogelijk, maar ik wil goed en veiligheid max 25 euro ofzo. Ze heeft geen super lichte fiets met dure groep. Maar ik wil haar ook graag mee terug nemen, hou niet van afwas.
Zag die aanbieding niet meer..nu weer 35quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor 25 kun je toch gewoon conti's nemen? Of 25 voor 2 banden?
Het hangt van je parcours af of dat een probleem is. Veel rechtuit kun je juist beter meer stabiliteit hebben. Voor een rondje rond de kerk moet je natuurlijk messcherp kunnen sturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef eentwee het volgende:
Maar zware voorwielen sturen niet relaxt in. Heb zelf ook van die 35 en 40mm alu velgen en daarmee moet je bij wijze van spreken aangereden worden om ze de hoek om te krijgen.
Link?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fortezza, 22 Euro met de link van 1-2 En 20.- bij Hopmans
Edgequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is wel zuur, heb je peperdure Edco wielen, delamineren ze omdat ze te warm worden.
Ja, daar koers ik mee. Soepele band, slijt vrij snel maar wel veel grip. Lage rolweerstand en redelijk goede lekbestendigheid, zei het iets minder dan een Conti 4000.quote:
Dan moet je eens een beetje doorrijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:07 schreef eentwee het volgende:
Slijten valt mij best mee. Mijn set heeft er al >4000km opzitten, grotendeels winter- en natte wegen. Zijn zeker niet zo vierkant als de Conti's na dat aantal.
Leuk als toertocht, maar daar is een cyclo natuurlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat maar weinig hier de vaart van zo'n rit met zoveel klimwerk bijhouden, en dat het niveau te ver uiteen ligt. Dus, van samen rijden is dan geen sprake, ieder voor zich.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:38 schreef Erik92 het volgende:
http://cyclobenelux.com/c(...)ne-claude-criquelion
Is dit misschien nog wat om met een groep te rijden?
Echt? Raar. Wat voel je dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef 1299 het volgende:
Iemand tips om te slapen na een lange training? Als ik het zwaar heb gehad slaap ik die nacht voor geen meter.
Het plafond witten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:30 schreef 1299 het volgende:
Iemand tips om te slapen na een lange training? Als ik het zwaar heb gehad slaap ik die nacht voor geen meter.
Lijkt me een toffe cyclo, ik heb een bruiloft die dag, dus ik kan niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Leuk als toertocht, maar daar is een cyclo natuurlijk niet voor bedoeld. Ik denk dat maar weinig hier de vaart van zo'n rit met zoveel klimwerk bijhouden, en dat het niveau te ver uiteen ligt. Dus, van samen rijden is dan geen sprake, ieder voor zich.
Ik zou trouwens meegaan als er een groepje is, ook al rij ik geen klassement, ik zou wel alles geven voor de best haalbare plek voor mezelf
Wasbenzine is veel te agressief voor de ketting. Ik gebruik nu weer ff olie en de ketting is ook weer veel viezer dan toen ik wax squirt-lube gebruikte. Straks weer mooi terug naar die waxquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 07:08 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen ik weet dat dit een veelgestelde vraag is maar om mijn fiets een beetje schoon te houden, wat kan ik het beste doen na het fietsen? Je hebt toch van die after-bike-spray, is dat een beetje nuttig? Altijd de ketting afnemen? Mijn ketting is nu weer echt heel smerig, heb net mijn cassette weer schoongemaakt wat niet zo moeilijk is, die leg ik gewoon in een bak wasbenzine een halve dag, even afspoelen, droogmaken en terug erop. Maar de ketting wil ik niet telkens loshalen. De rest van de fiets wordt nu ook wel vies, overal smeer.
La Vosgienne op 2 september lijkt me ook een fraaie, alleen de dag ervoor is NK en mijn meisje is dan jarig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:38 schreef Erik92 het volgende:
http://cyclobenelux.com/c(...)ne-claude-criquelion
Is dit misschien nog wat om met een groep te rijden?
als een keting echt vuil is dan is hij vaak ook verkeerd gesmeerd en zou ik juist wel op een agresieve manier schoonmaken,juist ook om van het verkeerde smeermiddel af te komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wasbenzine is veel te agressief voor de ketting. Ik gebruik nu weer ff olie en de ketting is ook weer veel viezer dan toen ik wax squirt-lube gebruikte. Straks weer mooi terug naar die wax
Ja, met een langwerpig bakje onder de ketting en een wegwerpkwastje en terpentine. Eerst alles voorzichtig afborstelen en droogvegen. Daarna hele fiets een sopje met de borstel, daarna oppoetsen met bikewash oid en tenslotte ketting smeren en afnemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:48 schreef dop het volgende:
[..]
als een keting echt vuil is dan is hij vaak ook verkeerd gesmeerd en zou ik juist wel op een agresieve manier schoonmaken,juist ook om van het verkeerde smeermiddel af te komen.
Die is ook wel mooi ja, alleen de volgende dag heb ik colleges.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
La Vosgienne op 2 september lijkt me ook een fraaie, alleen de dag ervoor is NK en mijn meisje is dan jarig.
Van Schouten moesten we iedere ketting altijd eerst ontvetten met terpetine voor montage. Hij vond het vet af fabriek te dik waardoor de fiets met nieuwe ketting minder fluks schakelt. Na een tijdje rijden gaat dat ook vanzelf maar Schouten gaf daar om.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef Patroon het volgende:
Terpetine en wasbenzine is echt funest voor de ketting, het haalt het binnenste vet eruit wat je met smeren er nooit meer in krijgt.
KMC adviseert om het te laten zitten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Van Schouten moesten we iedere ketting altijd eerst ontvetten met terpetine voor montage. Hij vond het vet af fabriek te dik waardoor de fiets met nieuwe ketting minder fluks schakelt. Na een tijdje rijden gaat dat ook vanzelf maar Schouten gaf daar om.
Zou KMC niet adviseren om het te laten zitten omdat ze het zelf doen? Wanneer KMC adviseert om grondig te reinigen omdat het gebruikte vet niet geschikt is kraken ze hun eigen product afquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
KMC adviseert om het te laten zitten.
Ik neem die standaard blokjes van Shimano a 6,95 per paar. Heb ze nu ook en bevallen voldoende.
Gevalletje bij het ventiel beginnen of bij het ventiel eindigen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
KMC adviseert om het te laten zitten.
Ik neem die standaard blokjes van Shimano a 6,95 per paar. Heb ze nu ook en bevallen voldoende.
Nee, want het vet is voor bescherming tegen corrosie in de verpakking.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:33 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Zou KMC niet adviseren om het te laten zitten omdat ze het zelf doen? Wanneer KMC adviseert om grondig te reinigen omdat het gebruikte vet niet geschikt is kraken ze hun eigen product af
en dat kan niet met vet wat ook geschikt is voor fietsen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, want het vet is voor bescherming tegen corrosie in de verpakking.
Tuurlijk kan dat wel maar dat is veel duurder. Kijk, jij wilt nou eenmaal niet dat je ketting allemaal vuil aanhangt. Je kan je fietsketting ook best smeren met afgewerkte motorolie. Dat maakt voor de prestaties volgens mij geen zier uit. Alleen wordt het een smerige boel. Daarom smeren we racekettingen met hoogwaardige synthetische produkten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:42 schreef Holenbeer het volgende:
en dat kan niet met vet wat ook geschikt is voor fietsen?
Ik had laatst trouwens ook het idee dat de verpakking vacuum was, wat ook corrossie voorkomt (maar misschien leek het vacuum doordat het plastic door het vet aan de ketting plakte en zo strak leek)
geheel afhankelijk van waar je vervolgens mee smeert.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:18 schreef Patroon het volgende:
Terpetine en wasbenzine is echt funest voor de ketting, het haalt het binnenste vet eruit wat je met smeren er nooit meer in krijgt.
Is dry Lube wel goed dan? Dat maak ik eerst ff op en dan weer over op waxquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef dop het volgende:
[..]
geheel afhankelijk van waar je vervolgens mee smeert.
olie komt er inderdaad lastig tussen maar goede smeermiddelen juist weer wel.
vind het alijd een beetje een fabetje, wat wil je schone ketting of een vuile ketting niet goed schoonmaken en dan braaf weer gaan smeren.
hoe denk je dat men af fabriek het smeermiddel in de ketting krijgt ?
daar zijn verschillende soorten en merken volgens mij niet alemaal voor de fietskettingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is dry Lube wel goed dan? Dat maak ik eerst ff op en dan weer over op wax
Van cyclon volgens mij, rood langwerpig flesje. Ben aan het werk dus kan niet checken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef dop het volgende:
[..]
daar zijn verschillende soorten en merken volgens mij niet alemaal voor de fietsketting
dus welke heb je ?
Die heb ik volgens mij ook, werd aangeraden door m'n FMquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Van cyclon volgens mij, rood langwerpig flesje. Ben aan het werk dus kan niet checken.
Ooit, in een heel grijs verleden heb ik op die segmenten constant boven de 50 km/uur gereden met een aardige wind mee (kracht 6). Toen kon je vanaf HVH naar Kijkduin rijden met een gemiddelde van boven de 50 km/uur. Paden zijn gelukkig in de laatste jaren wel verbeterd maar jarenlang was een gedeelte van die paden toch erbarmelijk slecht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
Dat zijn toch die paden waar het stikt van de paaltjes en toeristen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ooit, in een heel grijs verleden heb ik op die segmenten constant boven de 50 km/uur gereden met een aardige wind mee (kracht 6). Toen kon je vanaf HVH naar Kijkduin rijden met een gemiddelde van boven de 50 km/uur. Paden zijn gelukkig in de laatste jaren wel verbeterd maar jarenlang was een gedeelte van die paden toch erbarmelijk slecht.
Als je de uren gaat rekenen, waarin je beter je vrouw kan plezieren, heb je een nieuwe ketting zo verdientquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:20 schreef MarcoD het volgende:
Ik maak m'n ketting tegenwoordig altijd schoon met lampenolie, de ketting maak ik los en gooi in een oude bidon gevuld met lampenolie een paar keer schudden en even laten staan en dat een keer herhalen, dan haal ik de ketting eruit en wrijf hem droog met een oude (schone)doek.
Daarna hang ik de ketting minstens een dag op zodat alle vluchtige bestanddelen kunnen verdampen en dan druppel ik alle schakels in met dry teflon lube (finish line) om vervolgens weer even in te laten trekken en dan ketting met een schone doek droog maken en weer een dagje te laten drogen.
Als laatst poets ik de ketting tot er geen vuil (zwart smeer) meer af komt.
Bovenstaande doe ik nu ongeveer 2 maanden en alles blijft goed schoon, en de ketting gaat dan weer een aantal honderd kilometer mee (regen is funest). Na een ritje even met schone doek langs de ketting(bladen).
Bij een nieuwe ketting doe ik heel kort schudden met een fles met een laagje terpentine zodat het ergste vet eraf is dan drogen, smeren en drogen, bij m'n volgende ketting ga ik kijken of dat ook met lampenolie lukt want terpentine haalt echt alles uit je ketting, de een-na-laatste ketting (MTB) die ik langdurig in terpentine had gehad, had een paar smeerbeurten nodig voordat hij lekker soepel en geluidloos liep.
Met die dry lube van cyclon heb ik trouwens niet heel goede ervaringen, ik kreeg altijd redelijk snel een vuile ketting (op de mtb dat dan wel, maar met finish line dry lube heb ik dat niet) en ja ik liet dat een dag drogen om vervolgens het overtollige smeermiddel eraf te vegen.
Haha het lijkt veel werk, maar het kost me totaal een half uurtje eens in de 3-4 weken ongeveer (excl. droogtijd). De laatste keer dat ik dat heb gedaan zat ik de finale van een tour etappe te kijken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je de uren gaat rekenen, waarin je beter je vrouw kan plezieren, heb je een nieuwe ketting zo verdient
Nee, de race specialist FM. Ik heb ze even vergeleken met mijn Shimano blokken die er af komen en merk niet verschil in hardheid en flexibiliteit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:21 schreef eentwee het volgende:
Nog slijtvaster dan Shimano? Dan vreten ze waarschijnlijk je velgen op. Hoe harder je blokken, hoe sneller je velgen slijten. Zelfs met zachte blokken doe ik nog 15000km dus dat is niet echt een relevante besparing imoHeeft Serge dat geadviseerd?
Haha doet mij denken aan de avond dat ik met een omweg naar mijn ouders ging om wat op te halen en daarna nog 15km naar huis moest. 2km voordat ik thuis was, kwam ik er achter dat mijn sleutels nog bij mijn ouders lagen. Dus nog een x heen en weer. Werd het toch nog een lange duurtrainingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm, morgen maar even op de koersfiets terug naar mijn pa waar ik vandaag gesleuteld heb aan de Concorde en gegeten. Ik ben namelijk mijn portefeuille vergeten.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:24 schreef Patroon het volgende:
Haha doet mij denken aan de avond dat ik met een omweg naar mijn ouders ging om wat op te halen en daarna nog 15km naar huis moest. 2km voordat ik thuis was, kwam ik er achter dat mijn sleutels nog bij mijn ouders lagen. Dus nog een x heen en weer. Werd het toch nog een lange duurtraining
Vorige week liet ik me helm en handschoenen bij me ouders liggen, heb ze maar laten liggen omdat ik anders de pont zou missen, en daarmee de winkel sluitingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm, morgen maar even op de koersfiets terug naar mijn pa waar ik vandaag gesleuteld heb aan de Concorde en gegeten. Ik ben namelijk mijn portefeuille vergeten.
ouderwets onderhoudsvrij zou ik zeggen niks mis mee, zeker voor een winterfiets.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:26 schreef kaasplankje het volgende:
Dat Bontrager/FSA cranks en bracket passen niet op de Concorde mistral, want Italiaanse draad in 't frame natuurlijk en 't bracket is BSA.![]()
Wel het stuur en nok overgezet, remschakelgrepen erop ipv die buiscommandeurs, alle kabels helemaal opnieuw gedaan. Stuurlint terug gewikkeld want dat was nog vrij nieuw. Alles werkt weer behalve die bracketas hij loopt wel maar niet best, het is een ouderwetse dus ik heb ze van wat nieuw vet voorzien en bijgesteld. Dinsdag maar een nieuwe onderhoudsvrije bestellen voor die 105 cranks, of toch een ITA FSA bracket halen, want die zijn ook niet duur ofwa?
Nou die Bontrager FSA carbon 9 speed met zo'n oversized as, maar 't bracket is BSA draad.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:39 schreef dop het volgende:
[..]
ouderwets onderhoudsvrij zou ik zeggen niks mis mee, zeker voor een winterfiets.
wat heb je voor crankstellen liggen?
buiten de draad past die fsa wel ? hoe breed is het bracket?quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou die Bontrager FSA carbon 9 speed met zo'n oversized as, maar 't bracket is BSA draad.
Verder een Campagnolo chorus 9 speed crankstel met een vierkante as die stuk is
Verder een Shimano 105 7 speed, zit er nu op ook met versleten bracket
En nog wat biopace rommel maar dit zijn de beteren
Ik moet dus zowiezo een nieuwe bracket halen. De campa brackets zijn duur, 60.- ofzo. Maar wel goed. Die FSA volgens mij 25.-? Maar ik weet niet of dat alleen lagers zijn of dat de cups er ook bij zitten?
Zo'n Shimano asje zal wel 40.- zijn oid.
Ik vind de fiets nogal zwaar dus mijn voorkeur gaat wel uit naar de lichtste, ik moet nogal eens met die fiets op de nek een trap op of af.
Ik denk 't wel. Gewoon standaard potjequote:Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef dop het volgende:
[..]
buiten de draad past die fsa wel ? hoe breed is het bracket?
tegen woordig is bijna alles 68 breed en luistert dat nauw. maar met verstelbare en onderhoudsvrije lagers was dat toch soms net ff wat andersquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk 't wel. Gewoon standaard potje
Schuifmaat zegt 70mmquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:35 schreef dop het volgende:
[..]
tegen woordig is bijna alles 68 breed en luistert dat nauw. maar met verstelbare en onderhoudsvrije lagers was dat toch soms net ff wat anders
nu dus opletten dat je crank en lagers daar ook geschikt voor zijn.quote:
Hmm, 1mm per kant eraf moet te doen zijn met een freesje? Even vragen dinsdag bij een FM.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:40 schreef dop het volgende:
[..]
nu dus opletten dat je crank en lagers daar ook geschikt voor zijn.
zou me niet verbazen als dat niet het geval is.
is kut werk op een stalen frame, maar even goed laten kijken , kan best dat 70 wel past bij het setje wat je hebt, FM zal dat zeker wel weten .quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, 1mm per kant eraf moet te doen zijn met een freesje? Even vragen dinsdag bij een FM.
Wat heel geen slecht idee was.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
ff fietsen, ik neem toch maar een regenjas mee.
windje mee heuveltje af !quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
Toch nog even 70km getraind voor De Grote Afspraak in Vreeswijk volgend weekeind. 30 gemiddeld in D1.
Man ik kwam op de terugweg langs de Rotte in een wolkbreuk. Mijn bovenbenen knalrood van de striemende regen.quote:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin zei vanmiddag ook Yeah ik QOM maar toen waren we toch met andere dingen bezig.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin zei vanmiddag ook Yeah ik QOM maar toen waren we toch met andere dingen bezig.
Heb mijn ketting schoongemaakt met fakkelolie. Werkte best goed. Zou dat zelfde zijn als lampenolie?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:20 schreef MarcoD het volgende:
Ik maak m'n ketting tegenwoordig altijd schoon met lampenolie, de ketting maak ik los en gooi in een oude bidon gevuld met lampenolie een paar keer schudden en even laten staan en dat een keer herhalen, dan haal ik de ketting eruit en wrijf hem droog met een oude (schone)doek.
Daarna hang ik de ketting minstens een dag op zodat alle vluchtige bestanddelen kunnen verdampen en dan druppel ik alle schakels in met dry teflon lube (finish line) om vervolgens weer even in te laten trekken en dan ketting met een schone doek droog maken en weer een dagje te laten drogen.
Als laatst poets ik de ketting tot er geen vuil (zwart smeer) meer af komt.
Bovenstaande doe ik nu ongeveer 2 maanden en alles blijft goed schoon, en de ketting gaat dan weer een aantal honderd kilometer mee (regen is funest). Na een ritje even met schone doek langs de ketting(bladen).
Bij een nieuwe ketting doe ik heel kort schudden met een fles met een laagje terpentine zodat het ergste vet eraf is dan drogen, smeren en drogen, bij m'n volgende ketting ga ik kijken of dat ook met lampenolie lukt want terpentine haalt echt alles uit je ketting, de een-na-laatste ketting (MTB) die ik langdurig in terpentine had gehad, had een paar smeerbeurten nodig voordat hij lekker soepel en geluidloos liep.
Met die dry lube van cyclon heb ik trouwens niet heel goede ervaringen, ik kreeg altijd redelijk snel een vuile ketting (op de mtb dat dan wel, maar met finish line dry lube heb ik dat niet) en ja ik liet dat een dag drogen om vervolgens het overtollige smeermiddel eraf te vegen.
Ik 170, 29.5 gemiddeldquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef kaasplankje het volgende:
Toch nog even 70km getraind voor De Grote Afspraak in Vreeswijk volgend weekeind. 30 gemiddeld in D1.
Lampenolie, of fakkelolie zal wel ong. hetzelfde zijn. Maar beide volgens mij niet echt geschikt om je ketting mee schoon te maken omdat het te dik is en niet vluchtig genoeg waardoor het niet snel genoeg uit de binnenkant van de schalmen verdwijnt. En die olieen hebben natuurlijk gezien de viscositeit praktisch geen enkele smerende werking.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb mijn ketting schoongemaakt met fakkelolie. Werkte best goed. Zou dat zelfde zijn als lampenolie?
Ik ga weer terug naar wax. Dikke bende sinds ik dat dry Lube gebruik omdat ik dat nog had staan.
En hoe weet jij dan dat die te lang is? Een ketting precies op maat klappert ook wel eens tegen het frame als je over de keien rijdtquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:28 schreef Patroon het volgende:
Wat is het nadeel van een iets te lange ketting? Klappert niet tegen het frame of springt eraf. Zijn er nadelen qua slijtage?
Ik heb hem na de fakkelolie nog schoon gemaakt met terpentine. Laat nu een nacht droog worden en wax hem morgen in met squirt Lube. Geen olie meer voor mij... Troepquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lampenolie, of fakkelolie zal wel ong. hetzelfde zijn. Maar beide volgens mij niet echt geschikt om je ketting mee schoon te maken omdat het te dik is en niet vluchtig genoeg waardoor het niet snel genoeg uit de binnenkant van de schalmen verdwijnt. En die olieen hebben natuurlijk gezien de viscositeit praktisch geen enkele smerende werking.
Als die ketting nu echt vuil is, beste remedie is gewoon spoelen in een bak dieselolie. Helemaal drogen en afpoetsen en daarna "waxen", dan blijft die ketting erg lang brandschoon, mits je natuurlijk wel hetzelfde doet met je cassette en voorbladen. Maar omdat ik die stinktroep van dieselolie niet will, gebruik ik Motorex bio degreaser. Daar krijg je zelfs een paar hele zwarte smeer handen weer brandschoon mee zonder dat ze wit uitslaan.
Netjes, zelf de 75 gereden. Dat werd bijna 100 omdat ik een aantal keren verkeerd reed. Gemiddeld 29,2. Best tevreden mee omdat klimmen nog vrij moeizaam gaat na 3 jaar niet fietsen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik 170, 29.5 gemiddeldheuvelrug toertocht van de dtc. Ondanks stalpoten na gisteren de hele dag hossen langs de prinsengracht en wat drank. Verwachtte keihard nat te regenen en uiteindelijk helemaal droog gebleven, heerlijk weer!
Aaah natuurlijk, ik snap 't al. Je bent óók naar de Gaypride geweest. Dan valt 29.5 gemiddeld nog enorm mee! Als ik vroeger naar de Gaypride geweest was kon ik 3 weken niet meer normaal op mijn zadel zitten.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik 170, 29.5 gemiddeldheuvelrug toertocht van de dtc. Ondanks stalpoten na gisteren de hele dag hossen langs de prinsengracht en wat drank. Verwachtte keihard nat te regenen en uiteindelijk helemaal droog gebleven, heerlijk weer!
M'n vriendin heeft het muurtje in de tuin intussen mooi gewit, dus het terras ligt er stralend bij voor volgende week. Als iemand er even terloops een positieve opmerking over wil maken zaterdag?
Er was een feestje met boten vol met gespierde blote negersquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
Hossen langs de Prinsengracht?
29.5 valt me toch weer van je tegen.![]()
Die bordjes ja. Zelf 3x fout gereden, heb het al erger meegemaakt met die club. Vraag me soms af waarom ik nog 7 ¤ zou neertellen bij die lui....quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:40 schreef Ericr het volgende:
DTC heeft de bordjes wel eens beter opgehangen, verder natuurlijk mijn eigen schuld dat ik een verkeerde lus pak aan het einde.
Squirt Lube adviseert om eerst de ketting schoon te maken met terpetine alvorens de ketting voor de 1e keer wordt ingesmeerd met wax. Zal dus wel goed zijn. Normaal gesproken reinig ik niet met terpetine, maar het schoonmaken wordt straks weer een feest met waxquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:34 schreef buzz1291 het volgende:
Ik denk dat terpetine te schraal is en waardoor het binnenin smeren veel moeilijker wordt. Helaas kun je dat niet zien maar mijn gevoel zegt dat dat je met terpetine werkelijk alle vet uit de schakels haalt, en of dat nu de bedoeling van schoonmaken is.... volgens mij niet. En met terpetine had je ook geen fakkel olie nodig gehad.
Geflirt met jou? Door wie? Dame Edna? Zal vast wel niet vóór 4:30 geweest zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die bordjes ja. Zelf 3x fout gereden, heb het al erger meegemaakt met die club. Vraag me soms af waarom ik nog 7 ¤ zou neertellen bij die lui....
Kaas
Er is wel met me geflirt gisteren, maar ik heb de verleiding eten te weerstaan. Als ik homo zou zijn, was ik zeker weten een top. En dan zo'n kleine twink helemaal slopen, ik heb dansers geIen met een lager vetpercentage dan jij
quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Zijn jullie ook zo blij dat we ein-de-lijk even van dat gezever van Oksel af zijn?
Gewoon zo laten jong.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:11 schreef Patroon het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Ik heb 1,5cm spacer boven mijn stuurpen. Nu wil ik die eigenlijk wel er afhalen omdat ik goed zit, maar ga de fiets tussen nu en een jaar (hopelijk) verkopen. Nadeel is: niet soigne, voordeel: verkoopt makkelijker..
Ja denk ik ook... mijn teller zit daar ook dus dat uitsteeksel valt niet echt op.quote:
Commercieel denkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja denk ik ook... mijn teller zit daar ook dus dat uitsteeksel valt niet echt op.
Hoe was het op Sneekweek ouwe zuiperd?
Mooi zo! Ik heb de smaak qua fietsen weer goed te pakken, deze week weer 12uren getraind. a.s. zondag richting Frankrijk. Enorm veel zin in!quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Commercieel denken
Haha, enorm gelachen en gek gedaan hèhè.
Morgen maar weer lekker trainen!
voor jou alleen sla geplukt door volledig gekuisde poolse snuiters met cherrytomaatjes ontdaan van hun velletjequote:Op zondag 5 augustus 2012 21:52 schreef eentwee het volgende:
Kans is groot dat ik er volgende week ook gewoon bij ben.Wanneer moet ik uiterlijk mijn dieetwensen doorgeven?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:45 schreef SuperWeber het volgende:
[Okselmode]
Gisteren weer met mijn matties gefietst, over de brug bij Hoogkerk en de brug over de A7 bij Engelbert, ging weereens ongelofelijk hard, gemiddeld 48,3 op de teller...
Edit: Oh ja, ook nog vrij veel kopwerk gedaan....
[/Okselmode]
Lekker bezig!quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi zo! Ik heb de smaak qua fietsen weer goed te pakken, deze week weer 12uren getraind. a.s. zondag richting Frankrijk. Enorm veel zin in!
Als ik hem voor op de grootste heb en achter op de kleinste (zwaarste) dan staat her onderste derailleur wieltje niet recht onder de bovenste maar iets er achter. Ook zie ik de ketting wel wat wiebelen, niet volledig op spanning. Nu is het wel zo dat bij triple het bereik iets groter moet zijn. Mis is het daarom, heb er geen last van, maar vroeg me af of het ook schadelijk kan zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dan dat die te lang is? Een ketting precies op maat klappert ook wel eens tegen het frame als je over de keien rijdt
Over werk gesproken, brrrrrrrrr ben al vroeg bezigquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:05 schreef Erik92 het volgende:
Ik heb alleen een duurtraining van 6 uur en een wedstrijd van 1,5 uur gereden.Moest deze week ruim 40u werken en aangezien de horeca s'middags en s'avonds is, heb ik vooral regen gehad op de momenten dat ik anders zou kunnen fietsen.
Galgenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef CyclingGirl het volgende:
ben afgelopen zaterdag naar Rose Versand gereden, viel echt enorm tegen. Fietsbroekjes voor dames zonder galgen en met galg was je gelijk 179 euro armer. Verder vond ik de teamkleding afdeling ook erg tegenvallen.
Heb wel een mooie bril gescoord, Oakley die kon ik echt niet laten liggen. En 2 wielershirts. Verder had ik nog wat andere dingen nodig maar kon er niet slagen. Weet nu in elk geval wel hoe het eruit ziet
Gisteren stuk gaan trainen maar het leek wel of er een blik bejaarden open was getrokken ik heb nog nooit zoveel bejaarden bij elkaar zien fietsen.
Er zat inderdaad geen meter onbekend terrein bij, en ook de volgorde van de beklimmingen kun je al vantevoren raden. En als je zelf fietst hoef je niet zo krampachtig op de bordjes te letten...quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
DTC toertocht moet jij ondertussen toch uit je hoofd kunnen fietsen Gripper?Zag zaterdag al dat iig tot Amerongen ze weer precies hetzelfde gingen als alle andere toertochten
Ik moest er ook op googlen, kennelijk zijn het die bandjes die al bretels werken zeg maarquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Galgen![]()
Voor de vrouwen hebben ze relatief weinig inderdaad. Dat viel mij vorige keer ook op toen ik daar met m'n vriendin was.
Jaquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moest er ook op googlen, kennelijk zijn het die bandjes die al bretels werken zeg maar
Die schroefjes zijn enkel de beveiliging tegen het aanlopen van ketting tegen frame, danwel spaken. Kun je dus beste afstellen zonder kabelspanning inderdaad. Omdat je dan zeker weet dat de schroef tegenhoud en niet de kabelspanning (mocht dan de kabel in de toekomst wat oprekken dan heb je alsnog mpgelijk een probleem)quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Techneuten, ik ben ff bezig met leren afstellen achter derailleur. Nu zie ik een filmpje op YouTube waarbij ze de kabel losmaken om de schroefjes te stellen. Nu is het al zo dat ik de derailleur niet in de spaken kan schakelen en niet tegen het frame. Moet ik nog de kabel losmaken en de schroefjes afstellen of kan het niet beter zoals het nu staat, enkel nog de kabel afstellen door draaien?
Ah duidelijk, voordat je de kabel dan weer vastmaakt, moet je dan nog wat doen met dat draai ding om de kabel te stellen? Of kan je die oneindig draaien? En hoe strak moet de kabel als je hem weer vastzet?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:39 schreef the_critic het volgende:
[..]
Die schroefjes zijn enkel de beveiliging tegen het aanlopen van ketting tegen frame, danwel spaken. Kun je dus beste afstellen zonder kabelspanning inderdaad. Omdat je dan zeker weet dat de schroef tegenhoud en niet de kabelspanning (mocht dan de kabel in de toekomst wat oprekken dan heb je alsnog mpgelijk een probleem)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |