abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115022367

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115022495
Ah fucking mobiele browsers!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115022671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.

Die 2 zijn door Luca T aangemaakt :P Ik heb ze alleen afgepakt. :D
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
pi_115023029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter :')

Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment :')
pi_115023050
Lekker voetbalweertje vanavond *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:39:14 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
pi_115023293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja het is erg mooi fietsen daar. En eigenlijk verrassend dichtbij. Jammer genoeg zijn er weinig toertochten in de vulkaneifel. Klimmen-Monschau-Klimmen ging dit jaar over de Grunentalstrasse, ook een vervelend pokkeding.
Eind oktober weer eifel cycling classic *O* Hopen op weer 30 graden :P
pi_115023318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten worden :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:42:55 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ga ze maar eens allemaal flaggen ;)
pi_115024577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK :P
pi_115026875
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
pi_115026947
Nu aan de pasta!
pi_115027170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Erik92 het volgende:
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
Die verkoper is vast een goede Elite en wilde jou als toerdertje ff op zijn plek zetten ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:16:02 #14
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115029488
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
pi_115029945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
Leuk welkom. Nog een amateur wedstrijd renner erbij. Meer ervaring is altijd welkom. Wij willen volgend jaar ook met een ploeg van hier de Marmotte fietsen. Maar pas op, de segmenten op Strava zijn bij sommigen hier belangrijker dan een Olympische medaille ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:31:39 #16
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115030311
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
pi_115030770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef Daclown het volgende:
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
pi_115031091
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:49:53 #19
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031126
Nee, volgend jaar volledig programma. Nu rij ik nog een paar mtb wedstrijden. Wil proberen een goede bart brentjens challenge te rijden. Daarna dus volgend jaar ga ik een volledig wedstrijd seizoen rijden op de weg.
pi_115031217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:49 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:54:54 #21
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031360
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
pi_115031472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
pi_115031531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Daclown het volgende:
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
Waar zit je?

Hier heb je in een straal van 30km 3 wielerbanen met hun eigen voorjaar en zomer competitie en dan nog de wilde wedstrijden als omlopen. Zou je niet verwachten in Friesland, waar relatief minder fietsers zijn volgends mij
pi_115031611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:56 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
pi_115031734
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag? :P
pi_115031897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:02 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag? :P
Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.

Waarom ga je niet eerst bij de amateurs ervaring op doen? Wordt hard gereden en zo kan je mooi leren finales te rijden. Leuker dan pelotonvulling te zijn bij de Elite's. Beter voor moraal. Kan je als goed gaat altijd over stappen met een berg meer ervaring. Heb menig renner zien verdrinken bij de Elite's die niet het geduld hadden om eerst bij de ama's te koersen.
pi_115032223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik denk dat de behoefte om de amateurs ook nog eens op te delen in 2 klasses (naast elites) er niet was. Als je amateurs te hard vindt gaan kan je naar de Sportklasse.

Waarom ga je niet eerst bij de amateurs ervaring op doen? Wordt hard gereden en zo kan je mooi leren finales te rijden. Leuker dan pelotonvulling te zijn bij de Elite's. Beter voor moraal. Kan je als goed gaat altijd over stappen met een berg meer ervaring. Heb menig renner zien verdrinken bij de Elite's die niet het geduld hadden om eerst bij de ama's te koersen.
Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.
pi_115032412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:16 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Gaat het bij de Beloften dan even hard als bij de Elites? Als dat zo is is het het wel het overwegen waard.
Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs ;)

Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
pi_115032685
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Beloften en Elites zijn hetzelfde, alleen de beloften zijn jonger ( weet niet of er aparte belofte wedstrijden zijn, geloof niet) E/B gaat even hard als amateurs alleen verschil is dat het langer hard doorgaat en de wedstrijden 180km ipv 100km is (omlopen en klassiekers). Bij de E/B rijden ook de toekomstige profs ;)

Bij de amateurs rijden rappe mannen die wat minder tijd hebben om te trainen. Maar wordt gewoon 41+ gem gereden.
Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.

Tussen de toekomstige profs rijden is dan wel weer heel erg vet. Vroeger was het altijd een droom voor me om dat zelf ooit te worden.
pi_115032907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:28 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Misschien dat amateurs dan helemaal niet een slecht idee is. Ik train trouwens wel gemiddeld 15 uur per week.

Tussen de toekomstige profs rijden is dan wel weer heel erg vet. Vroeger was het altijd een droom voor me om dat zelf ooit te worden.
Dat kan nog altijd he. Uren training zegt niet zoveel, ene kan met 15uur goed meedoen. De ander heeft 20 nodig. Ik weet niet wat je ervaring is, maar zoals ik nu denk adviseer ik eerst amateurs. Wat is er nou mooier om vooraan mee te koersen. 4uren hyperventileren naast toekomstige profs is niks aan hoor ;)

En wat verwacht je van toekomtige profs? Zijn nog geen profs en kunnen alleen wat harder rijden dan gemiddeld. Niks bijzonders aan. Merk aan je opmerking dat je tegen ze op kijkt. Dat is sowieso al niet goed als je tegen ze moet koersen.
Met die opmerking over toekomstige profs wilde ik enkel aangeven dat de besten van die leeftijd en nog geen profcontract hebben, bij E/B rijden en het niv. dus hoog is.

Stapje omhoog doen is altijd beter dan gedwongen stap terug.

Nu ga ik slapen. Trusten.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 06:20:53 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115036740
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, er zijn per seizoen een reeks klassiekers voor belofte alleen. De criteriums rijdt men altijd gecombineerd met elite zonder contract. Niet dat er in die belofteklassiekers minder hard gereden word dan in klassiekers voor elite/belofte samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 03-08-2012 06:26:12 ]
pi_115036844
Was vroeg op, even 3 kwartier in vondelpark gereden, is goed te doen zo op de vroege morgen, en nee de KOM van die dare devil haal ik bij lange na niet o|O o|O o|O
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_115036854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 07:09:25 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115036862
Toen ik 23 werd ging ik voor 't eerst elite zonder contract rijden. Ik was toen net te oud voor belofte. Op de wielerclub bij de clubkoersen reed ik de stenen uit de straat, en was ik volgens de alleswetende opa's langs het parcours een goudhaantje. Ik reed de sterren van de hemel zeiden ze vaak.
Bij de elite zonder contract heb ik het nooit kunnen waarmaken, achteraf had ik beter amateurs kunnen gaan rijden maarja.
Beste klasseringen elite zonder contract:
-11e in Gouda (criterium)al was dat nogal een onderbezette koers met amper 35 man aan de start
-24e in Zuidland (criterium) trots op want sterk veld.
-iets van 26e in Hoogstraten Meer (semi klassieker) ook trots op en misschien wel een van mijn beste wedstrijden ooit. Veel wind, echt een afvalrace. Meerdere keren gelost en steeds terug gevochten in kleine groepjes. In de finale steeds beter worden t.o.v. de rest, demarreren en uiteindelijk sprinten in de 2e groep achter de koplopers. Ik was de enige van het team die de koers uitreed. Terwijl ik vaak een van de minste was. :D

Verder nog wat ereplaatsen die ik misschien vergeet.

Ik was nooit zo rap maar wel sterk. Ook in een nerveus peloton had ik veel moeite voorin te blijven, wat me vaak opbrak na een paar uur koers, immers de klappen vallen eerst achterin. :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:23:38 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115037301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ah, vandaar. ik dacht dat mensen zelf zulke kutstukjes maken om veel KOM'\s te krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_115037719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:58 schreef eentwee het volgende:

[..]

Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK :P
Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic? :P

Leuk Tijdritrondje kan nog inderdaad. Iets Lekdijk achtigs ok. Kasseien, onverhard allemaal prima. Maar werkelijk iedere recht toe recht aan polderweg in het gebied tussen Utrecht, Maarssen, Hilversum en Maartensdijk segment maken is echt :')

Dit soort segments: http://app.strava.com/segments/1789805 :O

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Ga ze maar eens allemaal flaggen ;)
Probeer ik ook, maar steeds paar per keer. Moeten me niet op ignore zetten in het Strava hoofdkwartier ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat het opgetelde meters zijn, dan zou het met paar verhoginkjes kunnen kloppen...
http://app.strava.com/segments/1189429

In de Voordorp polder kom je met wat verhoginkjes nooit aan de 125 meter hoogteverschil hoor ;) Misschien als je 125 kilometer heen en weer rijdt in die straat.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:01:51 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115037737
Of je pakt overal de KOM :P
pi_115037790
Even opgezocht, ze gebruiken dus in geval van een Barometrische device die data, in het andere geval een database.

https://strava.zendesk.co(...)on-for-your-activity
pi_115037924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:01 schreef kanovinnie het volgende:
Of je pakt overal de KOM :P
Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.
pi_115038252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Welkom! Dat wordt wat als je dit forum voor de tweede keer ontdekt :P Dan ga je misschien ook meer over fietsen ouwehoeren dan het doen, zoals de meesten hier ;) Ben wel benieuwd naar je voorbereiding voor die cyclo's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Altijd als ik ergens ga fietsen is het mooi weer, heb jij het koud gehad tijdens de Bilzen Classic? :P

Leuk Tijdritrondje kan nog inderdaad. Iets Lekdijk achtigs ok. Kasseien, onverhard allemaal prima. Maar werkelijk iedere recht toe recht aan polderweg in het gebied tussen Utrecht, Maarssen, Hilversum en Maartensdijk segment maken is echt :')

Dit soort segments: http://app.strava.com/segments/1789805 :O
Nogal overbodig inderdaad, maar ja, daar is dan iemand die toevallig een keer hard heeft gereden die dat aanmaakt.. ;) Je zou die segmenten inderdaad moeten kunnen uit zetten. Je kunt ze wel 'hiden' trouwens. Maar daar heb je ook niks aan want impopulaire (bijv. sommige nieuwe) segmenten staan daar ook tussen dus ik kijk toch elke keer weer welke erbij staan :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:37:34 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115038402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet leuk op dat soort weggetjes. Ik hoop dat er binnenkort een optie komt dat je segments met <X meter hoogteverschil automatisch niet aan wil deelnemen. Ook al mis ik dan inderdaad wat leuke kasseiwegen in de buurt. Dit slaat iig nergens meer op.
Hoezo niet?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:39:27 #42
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115038444
Vandaag weer leuke grap met een pakketservice.
Wat fietsonderdelen besteld bij bikecomponents.de, welke netjes de volgende dag verzonden werden (afgelopen maandag). Toen ik gisteren nog geen berichtje had van de postbode, leek het mij verstandig om de netjes door bikecomponents geleverde track&trace code te checken. Daaruit bleek dat ze afgelopen woensdag wel langsgeweest waren, maar dat ik niet thuis was en dat ze een bericht hadden achtergelaten dat ik het af kon halen :? . Ik maar eens bellen met DHL, die verwezen mij weer door naar Selektvracht (kutbedrijf) welke mij weer netjes terugverwezen naar DHL 8)7 .
Nu maar even contact gezocht met bikecomponents of hun via de Duitse versie van DHL kunnen achterhalen waar dat pakket nu precies uithangt...
Mijn wielen verstuurden ze met DPD, welke het toch een stuk beter deed...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_115038540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat als iedere weg een segment is, je geen segments meer hebt, snap je? :P

Ik vond het leuk om gewoon een rondje te maken en dan daar paar segments uit de omgeving in te verwerken. Een leuke "klim" of een kasseistrook ofzo. Als ik nu terugkom van een rondje van 50 km staan er in het overzicht ineens 30 totaal niet interessante segments. De waarde is nogal gedevalueerd :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:07:00 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115039179
Dat valt bij ons nog wel aardig mee. Tenminste, op de stukjes waar ik rij. Bij de 70 km van dinsdag had ik 5-6 segmenten. Dan is 't nog leuk. Als er 20 zijn wordt het een beetje te veel ja.
pi_115041560
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
pi_115041658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat er nogal wat onzin segmenten in staan, zoals dit soort spul: http://app.strava.com/segments/1819081
Jezus :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:39 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag weer leuke grap met een pakketservice.
Wat fietsonderdelen besteld bij bikecomponents.de, welke netjes de volgende dag verzonden werden (afgelopen maandag). Toen ik gisteren nog geen berichtje had van de postbode, leek het mij verstandig om de netjes door bikecomponents geleverde track&trace code te checken. Daaruit bleek dat ze afgelopen woensdag wel langsgeweest waren, maar dat ik niet thuis was en dat ze een bericht hadden achtergelaten dat ik het af kon halen :? . Ik maar eens bellen met DHL, die verwezen mij weer door naar Selektvracht (kutbedrijf) welke mij weer netjes terugverwezen naar DHL 8)7 .
Nu maar even contact gezocht met bikecomponents of hun via de Duitse versie van DHL kunnen achterhalen waar dat pakket nu precies uithangt...
Mijn wielen verstuurden ze met DPD, welke het toch een stuk beter deed...
DPD is fijn inderdaad. Bij DHL kan je het afhalen op het postkantoor volgens mij. Niet per se bij de dichtstbijzijnde, er zitten hier 2 postpunten op kruipafstand maar ik moet altijd de halve stad door om in een achterbuurt m'n spulletjes op te halen :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:29:10 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115042271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:11 schreef raptorix het volgende:
Okee, das wel heel triest :D
pi_115042413
Gister nog 1tje geflagt op een smal weggetje met finish in een volledig blinde bocht waar een constante stroom van electrobejaarden om de hoek komt zeilen. Handig als je daar met 40 aan komt :')
pi_115043211
Ik een recht stuk in Zeist met een stoplicht en twee rotondes waar je geen voorrang hebt :') Wat bezielt zulke mensen nou..
pi_115044174
Waarom maken ze zulke kut segmenten niet privé.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:14:31 #51
545 dop
:copyright: dop
pi_115044210
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_115044355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
mijn broer woont in s'gravezande(aan de kust) zat van de week voor de lol met hem te kijken , maar daar stikt het ook van de stukjes duinweg waar ze met wind mee de meest geweldige tijden rijden.
in dat gebied fiets ik ook veel. Zoals je zegt, soms gaat het daar erg hard als de wind goed staat.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_115044714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:14 schreef dop het volgende:
Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.
pi_115045554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:24 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Je merkt dat inderdaad nogal ja, toen ik er gister tegen in reed ging het 25 kmph, maar terug met de wind in de rug zit je op de 45 kmph terwijl je het amper merkt.
Of lekker achterin een groepje hangen.. Nog 1 van de redenen dat vlakke segments verwijderd moeten worden.

Al loopt het maar een beetje omhoog wordt het al snel een stuk eerlijker.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:44:03 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115045665
Weten jullie nog dat de trapas van mijn stalen Gazelle niet meer los wilde?

Ik heb hem terug van pa, die heeft er 2 dagen op staan hakken en boren. :')
pi_115045713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:

En is ie los nu?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:16 #57
545 dop
pi_115045723
blijft uit eindelijk allemaal spielerij natuurlijk, zelfs heuvel op zijn de meeste stukjes alleen meer inspanning als met een groepje.
van de week voor de lol een keer de iphone van mijn vrouw geleend en de kom's hier in de buurt gereden, maar als ze vooraf weet pak je daar makkelijk een goede plek
1x eerste 2x tweede en 3x6de waar van ik er 1 niet eens wist dat het een kom was.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:50 #58
545 dop
pi_115045742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:

alles nog heel ?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:51:04 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115045974
Ja, min of meer, de lak aan 1 kant van de bracketpot is wel wat beschadigd, en er moet even een frees door om het schroefdraad wat op te zuiveren.

Ik ga m maar eens naar de spuiter brengen. Maar zonder haast.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:05:19 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046591
Ik ga dit weekend zowiezo even flink wat rommelen, mijn winterfiets heeft ook weer een beurtje nodig.

-stuurnok is te lang, ik zit niet lekker
-105 oude remgrepen zijn vervelend om vast te houden
-ik schakel tijdelijk 9 speed met ongeïndexeerde buiscommandeurs en dat is niks
-stuurlint kapot
-bracketas versleten, rammelt.
-achterband versleten
-voornaaf moet gesmeerd

Toch maar gekocht, 32 Euro per stuk ze gaan wel op de Lorini denk ik

Oplossing:

Ik haal een verloopstuk en het complete stuur (met 110 ahead stuurnok incl remschakelgrepen en kabels van de Gazelle) en dit zet ik op de Concorde, die heeft een voorvork met schroefdraad en dito headset.
Heb ik nog wel van die schroefjes nodig waar de buiscommandeurs nu zitten.
Dat carbonnen crankstel van Strontrager wat op de Gazelle moest gaat nu maar op de Concorde.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:10:12 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046793
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar. :{w
pi_115046890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
Die Concorde wordt zo wel een lekker ratjetoe met Bontrager cranks, Shimano 105 en Campagnolo chorus/record mixed. Als de soignee politie me te pakken krijgt zijn de rapen gaar. :{w
Misschien kun je er beter een fixie van maken.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:13:54 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115046919
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Misschien kun je er beter een fixie van maken.
Ik heb al een baanfiets.
pi_115047016
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb al een baanfiets.
Mag je Alleycats dus wel met versnellingen fietsen?
pi_115047034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik 23 werd ging ik voor 't eerst elite zonder contract rijden. Ik was toen net te oud voor belofte. Op de wielerclub bij de clubkoersen reed ik de stenen uit de straat, en was ik volgens de alleswetende opa's langs het parcours een goudhaantje. Ik reed de sterren van de hemel zeiden ze vaak.
Bij de elite zonder contract heb ik het nooit kunnen waarmaken, achteraf had ik beter amateurs kunnen gaan rijden maarja.
Beste klasseringen elite zonder contract:
-11e in Gouda (criterium)al was dat nogal een onderbezette koers met amper 35 man aan de start
-24e in Zuidland (criterium) trots op want sterk veld.
-iets van 26e in Hoogstraten Meer (semi klassieker) ook trots op en misschien wel een van mijn beste wedstrijden ooit. Veel wind, echt een afvalrace. Meerdere keren gelost en steeds terug gevochten in kleine groepjes. In de finale steeds beter worden t.o.v. de rest, demarreren en uiteindelijk sprinten in de 2e groep achter de koplopers. Ik was de enige van het team die de koers uitreed. Terwijl ik vaak een van de minste was. :D

Verder nog wat ereplaatsen die ik misschien vergeet.

Ik was nooit zo rap maar wel sterk. Ook in een nerveus peloton had ik veel moeite voorin te blijven, wat me vaak opbrak na een paar uur koers, immers de klappen vallen eerst achterin. :)
24e in Zuidland is netjes hoor!
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:17:58 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047064
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Mag je Alleycats dus wel met versnellingen fietsen?
Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:19:35 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047129
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef CyclingGirl het volgende:

24e in Zuidland is netjes hoor!
Zeker netjes, al is wielrennen toch het leukste als je mee kan in de kopgroep.
pi_115047164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tuurlijk, doe ik zelf altijd eigenlijk.
Vandaar dat je vorige keer gewonnen had :')
pi_115047168
En dan geen lek krijg :{w (sorry ben nog gefrustreerd)
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:21:32 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047205
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef CyclingGirl het volgende:
En dan geen lek krijg :{w (sorry ben nog gefrustreerd)
Tja dat is wel balen, zeker als je goede benen hebt.
Nog op kledingjacht geweest?
pi_115047274
Ja echt mijn eerste keer kopgroep en dan dat. Geen wagen erachter niks.

Nee ik ga morgen denk ik even kijken.
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:25:24 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047367
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vandaar dat je vorige keer gewonnen had :')
Ja, de top 5 in bijna iedere alleycat voor foetskieroers is freewheelend.
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja echt mijn eerste keer kopgroep en dan dat. Geen wagen erachter niks.

Nee ik ga morgen denk ik even kijken.
Shit zeg!
Sta je daar een Hennie Kuipertje te doen. :D Nouja de vorm is er in ieder geval. Probeer dat vast te houden.
pi_115047384
De vorm was er, tot ik een wespensteek kreeg, vervolgens een zware allergische reactie en ik nu mijn trainingen moet aanpassen en tot volgende week geen wedstrijden mag rijden :(
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:26:56 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047417
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:26 schreef CyclingGirl het volgende:
De vorm was er, tot ik een wespensteek kreeg, vervolgens een zware allergische reactie en ik nu mijn trainingen moet aanpassen en tot volgende week geen wedstrijden mag rijden :(
Ik lees supercompensatie.
pi_115047441
hahah als dat zo is dan moet ik in Nispen de stenen uit de straat rijden :)
Haters gonna hate.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:30:45 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047602
En als ik win is het nooit toevallig, want ik kan niet snel sprinten, althans, anderen zijn meestal nét iets beter. :')
pi_115047723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
En als ik win is het nooit toevallig, want ik kan niet snel sprinten, althans, anderen zijn meestal nét iets beter. :')
Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:39:21 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115047951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Jij bent meer een tijdrijder? Had je het in P-R goed gedaan?
P-R? wasda? Parijs Roubaix?

nee, ik kan heel slecht alleen rijden, behalve op een lange klim. Eigenlijk ben ik klimmer, maar ook behoorlijk explosief. Ik heb veel power zeg maar, maar weinig snelheid. Ik kom in koersen bovendrijven als de omstandigheden zwaar zijn.

Ik heb een dieselmotor in de borstkas, want ik kan boven mijn omslagpunt niet veel.
pi_115047996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

P-R? wasda? Parijs Roubaix?

nee, ik kan heel slecht alleen rijden, behalve op een lange klim. Eigenlijk ben ik klimmer, maar ook behoorlijk explosief. Ik heb veel power zeg maar, maar weinig snelheid. Ik kom in koersen bovendrijven als de omstandigheden zwaar zijn.
Parijs Roubaix :Y

Type Gesink, behalve het slechte weer dan.Ullrich ofzo.

Al kon die ook wel goed tijdrijden.. Hmm.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:41:23 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048052
Meer een soort Titi Voeckler misschien. De man van het middengebergte.
pi_115048151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes? ;)
pi_115048171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Haha, nu zie ik voor me dat je je verschrikkelijk aanstelt als je ergens voor een webcam langs fietst :')

Voeckler heeft nog wel een aardige punch..
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:44:41 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:43 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

inclusief gekke bekken en vervelende maniertjes? ;)
Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.
pi_115048243
ik vind het een galbak die wel heel veel karakter heeft en mooie dingen laat zien op de fiets
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:46:44 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Holenbeer het volgende:
ik vind het een galbak die wel heel veel karakter heeft en mooie dingen laat zien op de fiets
Je kijkt teveel NOS. :{w
pi_115048309
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind 't een held en een dijk van een coureur. Leuke vent.
Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.

Hadden wij er maar zo 1 :'(
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:47:47 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048322
Ik kijk alleen NOS als Sporza of Eurosport niet uitzend.
pi_115048335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk alleen NOS als Sporza of Eurosport niet uitzend.
Sporza kunnen ook irritant zijn.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:49:00 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat wel, maar het blijft een vervelend mannetje.

Hadden wij er maar zo 1 :'(
de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.
pi_115048396
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kijkt teveel NOS. :{w
auw :'(

al moet ik zeggen dat ik Herbert Dijkstra ook een galbak vind
pi_115048406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

de Fransen moesten het na Jaja ook zonder stellen in de Tour hoor, nouja Chavanel dan.
Jalabert?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:51:28 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048450
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jalabert?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:52:43 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115048494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:50 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

auw :'(

al moet ik zeggen dat ik Herbert Dijkstra ook een galbak vind
En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.
pi_115048560
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En Ducrot heeft het koersinzicht van een visstick, en hij doet zijn huiswerk niet.
Bij de tour zet ik m toch altijd weer op de NOS, al is het maar om de bingo kaart iig 1 keer vol te maken. Ook echt genieten als er weer een suf verhaal over een kasteel of een kanovijver komt.

Rest van het wielrennen volg ik op de belg of op internet.
pi_115048624
Maar voor de Voeckler trekjes maakt het natuurlijk niets uit of je op de Belg kijkt of niet. Het is alleen wat jammer dat de NOS dezelfde mening heeft over die trekjes als ik
pi_115048858
He he, racebandjes liggen er eindelijk onder. Dat laatste stukkie is vervelend zeg!
pi_115049979
@Kaas: 32¤ voor die kermitfortezza's?? 8)7 Toen ik mijn voorraadje insloeg kostten ze 17,50¤. Nu kun je ze nog wel voor 20-22¤/stuk vinden. Gekleurde banden hebben trouwens minder grip dan zwarte. :7
pi_115054238
Stukje gefietst met de racebanden eronder, fietst wel een stukje fijner zeg :)

Hier mijn fiets nu trouwens, iPhone-pic:

vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:03:17 #99
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115054563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Stukje gefietst met de racebanden eronder, fietst wel een stukje fijner zeg :)

Hier mijn fiets nu trouwens, iPhone-pic:

[ afbeelding ]
Jammer van dat stuurlintje, wel een mooie fiets verder ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115054831
Haha ja he. Moet eigenlijk dezelfde kleur zijn als het frame :) Of gewoon zwart. Maar dat kan ik altijd nog doen, voldoet voor nu prima.

Zit nu serieus handboogschieten te kijken... Spannend!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')