quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:08 schreef Mascleta het volgende:
Vandaag een BN-er geholpen met inchecken via Ryanairtwitter:angelaschijf twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 12:52:32Mijn held van de dag: @mascleta ! Dankzij jou kom ik -zonder extra kosten- terug thuis! #Ryanairvoorgevorderden reageer retweet
Spanje heeft die toerisme nu juist hard nodig.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:52 schreef lokpokken het volgende:
De organisatie wil dat de licentie van Ryanair in Spanje voor drie jaar wordt ingetrokken en dat de maatschappij een boete van 4,5 miljoen euro betaalt. hahahaahha
Ben je al online ingecheckt? Zo niet, hoef je verder niets te doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:47 schreef Probability het volgende:
Ik wil mijn reis annuleren, verwacht niet dat ik m'n geld terug krijg. Maar hoe doe ik dat?
Nee nog niet. Maar ik wil het 'netjes' afhandelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:49 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ben je al online ingecheckt? Zo niet, hoef je verder niets te doen.
Niet, RyanAir raadt zelf aan om gewoon niet in te checken en daarmee is de zaak afgedaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:47 schreef Probability het volgende:
Ik wil mijn reis annuleren, verwacht niet dat ik m'n geld terug krijg. Maar hoe doe ik dat?
Deze organisatie heeft het beste voor met de consumenten, en de praktijken van Ryanair op de Spaanse luchthavens ten opzichte van de passagiers (consumenten) qua strict beleid van handbagage en overbagage zorgt natuurlijk voor veel klachten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:28 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Spanje heeft die toerisme nu juist hard nodig.
Ze zijn gek. Knettergek.
Alsof Ryanair een aardig deel van de vloot aan de grond gaat zetten, ze doen redelijk veel vluchten in en om Spanje dus weggaan uit Spanje is niet gunstig voor ze. Genoeg maatschappijen die het stokje overnemen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:28 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Spanje heeft die toerisme nu juist hard nodig.
Ze zijn gek. Knettergek.
Bij de andere prepaycards (skrill/moneybookers) is dat binnen enkele seconden. Zal bij wirecard als je daar met ideal betaalt niet anders zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:22 schreef ThymeS het volgende:
Wie weet hoelang het na het overmaken duurt totdat het geld op je wirecard staat?
Nog steeds mee bezig? Die accenten bestaan nauwelijks in het Engels, dus geen enkel probleem hoor!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef renwan het volgende:
Zo net ingecheckt. Hoop toch dat het niet gebruiken van de é me geen nare verassingen oplevert, aan de andere kant. Op de achterkant van m'n ID staat geen accent op de e en volgens de klantenservice mocht het ook geen probleem zijn.
Ik heb ook veel te weinig ervaring met vliegen
Ik vlieg nooit dus het is allemaal nieuw voor me en als ik straks mn vriendin niet zie door zoiets simpels word ik gekquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nog steeds mee bezig? Die accenten bestaan nauwelijks in het Engels, dus geen enkel probleem hoor!
Duurde iets van tien dagen in totaa van moment van aanvragen tot het ontvangen van het kaartnummer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:42 schreef edcetera het volgende:
Misschien iets off-topic, maar van degenen, die een Moneybookers-kaart hebben zou ik graag hetvolgende willen weten:
Hoe lang duurt het, voordat je de kaart opgestuurd krijgt en hoe zit het met de verificatie (welke documenten vragen ze en hoe lang gaat daar overheen)
Mijn Neteller-kaart verloopt binnenkort en zit te denken om over te stappen aangezien Moneybookers op steeds meer sites wordt geaccepteerd en gunstigere tarieven heeft.
Ik heb er altijd eentje bij me, nog nooit iets van gezegd.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:45 schreef renwan het volgende:
Mag je eigenlijk een scheermes meenemen in je handbagage? In dit geval een Gillette Fusion Power
Stond pas na 5 dagen erop, duurde erg lang helaas.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij de andere prepaycards (skrill/moneybookers) is dat binnen enkele seconden. Zal bij wirecard als je daar met ideal betaalt niet anders zijn.
Ja, ruimbagage boek je bij voor 30 of 40 euro per enkele reis.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:50 schreef ujjain het volgende:
Alle tickets zijn exclusief ruimbagage, correct?
Ik ben op zoek naar retour-tickets voor een vriendin van Madrid<>Rotterdam (of minder dan 2 uur afstand met de auto), maar geen ruimbagage zou een tegenvaller zijn.
Klopt. Ik was er iets meer dan een maandje terug en zag de self-service terminals nog staan. Kost je ¤7/5 Lat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:09 schreef secondant het volgende:
Morgen naar Riga! Ben beniewd. Hoorde dat Ryanair passagiers op de luchthaven moeten betalen voor de veiligheidscheck. Dit omdat Ryanair dat niet wil betalen. Ben benieuwd of dat ook echt zo is.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:45 schreef renwan het volgende:
Mag je eigenlijk een scheermes meenemen in je handbagage? In dit geval een Gillette Fusion Power
De scheermessen die jullie bedoelen heten veiligheidsscheermessen. Die mag je gewoon meenemen in je handbagage.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb er altijd eentje bij me, nog nooit iets van gezegd.
Hahaha wat een gezeur.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt. Ik was er iets meer dan een maandje terug en zag de self-service terminals nog staan. Kost je ¤7/5 Lat.
[ afbeelding ]
http://riga-airport.com/e(...)-self-service-kiosks
Altijd alleen maar lokale tijden. Zou onhandig zijn als overal ter wereld alleen maar de Nederlandse tijd gebruikt werdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:17 schreef renwan het volgende:
Zeg, ik mag toch aannemen dat de vertrektijden van London Stansted op de ryanair website toch wel de plaatselijke tijden zijn en niet de nederlandse he?
Ja daar ging ik vanuit maar m'n vriendin kwam er opeens mee en toen besefte ik me dat ik er niet over nagedacht had.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:19 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Altijd alleen maar lokale tijden. Zou onhandig zijn als overal ter wereld alleen maar de Nederlandse tijd gebruikt werd
Als je niet 3x per dag andere kleren aantrekt, dan moet je het gemakkelijk redden met een rugzak voor 4 dagen. Zorg wel dat de rugzak behalve het gewicht ook aan de geëiste afmetingen voldoet, anders kun je gaan bijlappen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zondag van Eindhoven naar Barcelona met Ryanair. Nu hadden we oorspronkelijk geboekt voor twee personen met een totaal van 133,96 euro. Later kwam de mededeling dat Spanje een nieuwe vertrekbelasting in had gevoerd waardoor er nog wat extra kosten bijkwamen (8,95 euro pp). Maar nu blijkt dat er door Ryanair 185 euro is afgeschreven voor die tickets. Weet iemand hoe dat kan komen?
Nog een praktische vraag. Aangezien we geen zin hadden flink extra te gaan betalen voor ruimbagage nemen we alleen handbagage mee. We gaan maar vier dagen dus dat moet geen probleem zijn. Als ik gewoon een grote rugtas (een Eastpak met drie vakken) vol stop met spullen onder de tien kilo, gaan ze dan moeilijk doen?
Wellicht een verzekering of andere ongein per ongeluk aangeklikt?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zondag van Eindhoven naar Barcelona met Ryanair. Nu hadden we oorspronkelijk geboekt voor twee personen met een totaal van 133,96 euro. Later kwam de mededeling dat Spanje een nieuwe vertrekbelasting in had gevoerd waardoor er nog wat extra kosten bijkwamen (8,95 euro pp). Maar nu blijkt dat er door Ryanair 185 euro is afgeschreven voor die tickets. Weet iemand hoe dat kan komen?
Nog een praktische vraag. Aangezien we geen zin hadden flink extra te gaan betalen voor ruimbagage nemen we alleen handbagage mee. We gaan maar vier dagen dus dat moet geen probleem zijn. Als ik gewoon een grote rugtas (een Eastpak met drie vakken) vol stop met spullen onder de tien kilo, gaan ze dan moeilijk doen?
Dat wordt proppen danquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je niet 3x per dag andere kleren aantrekt, dan moet je het gemakkelijk redden met een rugzak voor 4 dagen. Zorg wel dat de rugzak behalve het gewicht ook aan de geëiste afmetingen voldoet, anders kun je gaan bijlappen.
Weet je zeker dat er niet nog sprake is van andere bijkomende kosten? Bijvoorbeeld kosten van creditcard.
Dit is wat in de mail stond. Later kwam daar dus die extra vertrekbelasting bij.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wellicht een verzekering of andere ongein per ongeluk aangeklikt?
Nee 20 cm dik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat wordt proppen danMag maar 20cm hoog zijn.
[..]
Dit is wat in de mail stond. Later kwam daar dus die extra vertrekbelasting bij.
BETALINGSGEGEVENS
********76.96 EUR Tarief
*********0.00 EUR Belastingen/toeslagen
*********8.00 EUR Passagierstarief: EU261 heffing
********24.00 EUR Passagierstarief: Web inchecktarief
*********1.00 EUR Passagierstarief: ETS
********24.00 EUR Passagierstarief: Administratiekosten
*******133.96 EUR Totale prijs
Airport tax increase op Girona is zelfs maar ¤0,42 per persoon. Reus ¤1,72. Zou dus in jouw geval max. ¤3,44 extra moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef Thomas B. het volgende:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Airport tax increase op Girona is zelfs maar ¤0,42 per persoon. Reus ¤1,72. Zou dus in jouw geval max. ¤3,44 extra moeten zijn.
Misschien inderdaad toch priority boarding/verzekering oid.
Edit; te laat, ondertussen al gereageerd. Vreemd.
Edit2; wellicht dat nu de totale taxen zijn doorberekend. Je hebt geboekt voor het aanbiedingstarief zonder belastingen (******* 0.00 EUR Belastingen/toeslagen) en dat daarna bij de doorberekening de airportaxes in zijn geheel zijn doorbelast.
Andere rij is gewoon vrije stoelkeuze volgens mij. Staat op mijn ticket ook namelijkquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:47 schreef Thomas B. het volgende:
Hmm ik kom er net achter dat ik met mijn abonnement geen 0900-nummers kan bellen dus ik ga even wat anders verzinnen. Bedankt iig!
Heb net online ingecheckt en toen zag ik dat je 10 euro extra moest betalen om een stoel te kiezen. Dat heb ik dus maar niet gedaan en ben gewoon verder gegaan met inchecken, maar nu staat er alleen "Andere rij" op de boarding pass. Krijg ik dan gewoon morgen bij de balie een nieuwe boarding pass met stoelnummer ofzo?
Wat een gezeik met dat Ryanair, zeg. Expres proberen alles zo ingewikkeld mogelijk te maken in de hoop dat je fouten maakt en ze je extra kosten in rekening kunnen brengen. Nog nooit zoveel gedoe gehad voor een lullig vliegreisje
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:47 schreef Thomas B. het volgende:
Wat een gezeik met dat Ryanair, zeg. Expres proberen alles zo ingewikkeld mogelijk te maken in de hoop dat je fouten maakt en ze je extra kosten in rekening kunnen brengen. Nog nooit zoveel gedoe gehad voor een lullig vliegreisje
Wat zou je daarmee opschieten?quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:58 schreef ujjain het volgende:
Het is ook niet mogelijk om meerdere tickets tegelijk te kopen, of wel?
Hahahahaquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:28 schreef DutchieBre het volgende:
Het toppunt .. Ik kocht vandaag tijdens de vlucht de Aerotaxi voor in Barcelona (ipv de bus een taxi die je netjes voor de deur afzet voor 13 euro) . Betaal met 20 euro, hadden ze geen wisselgeld, dus kreeg 3 bakjes Pringles terug :S .. Uuuh, is dit een verkapte vorm van stiekem meer verkopen ??? Ronduit belachelijk en heb dit nog niet eerder meegemaakt bij onze Ierse vrienden ...Ben er altijd tevreden over, maar dit beviel me niet ...
OMGquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:28 schreef DutchieBre het volgende:
Het toppunt .. Ik kocht vandaag tijdens de vlucht de Aerotaxi voor in Barcelona (ipv de bus een taxi die je netjes voor de deur afzet voor 13 euro) . Betaal met 20 euro, hadden ze geen wisselgeld, dus kreeg 3 bakjes Pringles terug :S .. Uuuh, is dit een verkapte vorm van stiekem meer verkopen ??? Ronduit belachelijk en heb dit nog niet eerder meegemaakt bij onze Ierse vrienden ...Ben er altijd tevreden over, maar dit beviel me niet ...
Mooie vluchten, ik vind de aankomst van de eerste vlucht vanaf Charleroi wel wat aan de krappe kant, als de trein iets te laat is heb je een latere airportbus en zit je gelijk in de stress, ik zou wat ruimer gaan zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef kamustra het volgende:
Mijn ryanairroute voor volgende week:
04/09: 12:40 - 14:40 Charlerloi - Barcelona El Prat
Vervoer naar CRL: Trein komt aan om 11:23 in Charlerloi Sud, vandaar bus A: 11:30 - 11:48
06/09: 15:15 - 17:25 El Prat - Charleroi
Vervoer naar T2: Aankomst met de Rodalies city train om 14:27 in de terminal
10/09: 08:00 - 10:00 Charlerloi - Warschau Modlin
Vervoer naar CRL: Aankomst om 06:30 in Charlerloi met de airportbus vanuit Leuven
13/09: 10:30 - 12:00 Warschau Modlin - Londen Stansted
Waarschijnlijk met de modlinbus die aankomt om 08:45 aan de luchthaven
16/09: 08:25 - 11:20 Londen Stansted - Oslo Rygge
Midden in de nacht, easybus
(18/09: Oslo - Stockholm met de trein)
21/09: 10:25 - 12:35 Stockholm Skavsta - Charleroi.
Met de Sj.se trein+bus combo, aankomst om 08:28 in skavsta.
Alle tickets samen voor +/- ¤80
Nu vroeg ik me af of ik tijd genoeg ga hebben in de luchthavens voor security? Ik neem enkel handbagage mee dus moet niets inchecken. Sommigen zijn erg nipt, anderen zijn nogal ruim. Zijn er bij die té nipt of té ruim zijn?
Is er verder iets waar ik rekening mee moet houden, behalve dat mijn handbagage echt wel moet passen?
Een laatste vraag: ik heb al voor alle vluchten online kunnen inchecken en de boardingpass printen, ondanks dat er de meeste nog verder dan 15 dagen weg zijn. Is dit een probleem? Aangezien op de site nogal duidelijk staat dat inchecken mogelijk is vanaf 15 dagen voor vertrek.
Jeej!!! nog mensen onlinequote:
In dat menu, bij de letter V.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:34 schreef revpolen het volgende:
[..]
Jeej!!! nog mensen onlinebij de v?
Waar nu "netherlands" staat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:37 schreef revpolen het volgende:
zal aan de tijdstip liggen.. maar waar?
Ik moest de eerste keer ook even kijken wat ze bedoelden hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:39 schreef revpolen het volgende:
ok.. ligt duidelijk aan het tijdstip![]()
bedankt!
Koop een trolley:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:41 schreef Thomas B. het volgende:
Is het nog gelukt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:49 schreef revpolen het volgende:
Goeie tip! bedankt! nu ff kijken waarom me CC niet werkt....
Yup! Me adres van me CC stond nog op me Arubaanse adres, daarom pakte hij hem niet...quote:
quote:Een laatste vraag: ik heb al voor alle vluchten online kunnen inchecken en de boardingpass printen, ondanks dat er de meeste nog verder dan 15 dagen weg zijn. Is dit een probleem? Aangezien op de site nogal duidelijk staat dat inchecken mogelijk is vanaf 15 dagen voor vertrek.
Neequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:57 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik vlieg vanaf eindhoven, handbagage voldoet aan afmetingen maar bedraagt 13 kg gaan ze moeilijk doen?
Heb je die 2-3 kg echt nodig?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:04 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik vlieg vanaf eindhoven naar malta, vind het wel tricky, met 2 a 3 kg extra maar echt geen zin in extra koffer enzo.
Hoeveel moet ik anders bijbetalen? worden alle koffers gewogen of alleen sommige eruit gehaald?quote:
Je koffer wordt dan ingechecked, dus ik neem aan gewoon het bedrag dat daarvoor staat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:06 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik anders bijbetalen? worden alle koffers gewogen of alleen sommige eruit gehaald?
Dat is wel zwaar jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:09 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Die trolley van mij weegt leeg al 5 kgIk moet ergens lichtere zien te fixen.
Het is mij ook een raadsel hoe het werkt, de ene keer staan ze wel te controleren, de andere keer niet. Dan gooien ze alles maar weer eens om en worden ze in z'n geheel op een vliegveld ineens heel streng... In Larnaca kon je eerst ook met te grote koffers instappen en het gewicht werd al helemaal niet naar gekeken. Misschien was dat ook het probleem, en hebben ze het daarom nu maar omgegooidquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:11 schreef Guidetti het volgende:
Maak je niet zo druk. Ik heb al wel 30 vluchten met Ryanair gemaakt en bij mij hebben ze nog nooit mijn handbagage gewogen.
Het wordt standaard gewogen als je een koffer inchecked, dat sowieso. Maar jij checkt niks in, dus dan moet je net de pech hebben dat ze nog ergens anders met een weegschaal staan en je eruit halen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:14 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen, sommige beweren dat je handbagage bijna nooit wordt gewogen en anderen zeggen weer dat het bijna standaard is.
Ik heb pas deze gekocht:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:09 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Die trolley van mij weegt leeg al 5 kgIk moet ergens lichtere zien te fixen.
Toen ik woensdag vanaf Eindhoven vloog werden alle trolleys gewogen. Rugtassen niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:04 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik vlieg vanaf eindhoven naar malta, vind het wel tricky, met 2 a 3 kg extra maar echt geen zin in extra koffer enzo.
Ik heb al 18 kilo er in gekregen, goed pakken is de trucquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:53 schreef Guidetti het volgende:
Maar hoe wil je eigenlijk 10 kilo meenemen in zo'n handbagagetrolley?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |