abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 06:34:55 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_114983320
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_114983370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
Twintig kilo in 5 maanden is haalbaar, maar zoals Phoebs al zegt, moet je wel zeer strikt blijven :)
Ik deed 35 kilo in 3 maanden *O* Ging net zo snel als iemand die op dat moment een gastric bypass had gekregen en deed er niet eens enige moeite voor *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 2 augustus 2012 @ 07:41:30 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_114983609
Alleen groentesoep eten raad ik ook af :')
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2012 @ 07:42:14 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_114983619
Omnomnom yoghurt met muesli, bosbessen en kiwi :9
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2012 @ 07:42:55 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_114983625
Oh en dankzij mijn diarree een all-time low :D
disclaimer
pi_114983739
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en dankzij mijn diarree een all-time low :D
ik wil ook weer lekker diarree!! :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_114983824
Goedemorgen. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_114983852
Ik ben de eerste 5 kg kwijt. *O*
Nog 12,9 te gaan en dat klinkt opeens als: 'goed te doen'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:30:33 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_114984038
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:00 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ik wil ook weer lekker diarree!! :P
moet je bedorven soep eten :Y

Goed zo soempie *O*
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:40:35 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114984110
Goed bezig Soempie!

Ik had gisteren een leuke wake-up call toen ik de vakantiefoto's doorkee. :X :{ Ik ben echt nog heel veel dikker dan ik me voel. :@ Altijd fijn, zo'n ongemerkte foto van jezelf in bikini. :o
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:42:14 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_114984126
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig Soempie!

Ik had gisteren een leuke wake-up call toen ik de vakantiefoto's doorkee. :X :{ Ik ben echt nog heel veel dikker dan ik me voel. :@ Altijd fijn, zo'n ongemerkte foto van jezelf in bikini. :o
Foto's van jezelf zijn altijd veel gemener dan de spiegel ;(
Komt omdat je jezelf niet in de meest gunstige hoek kan draaien _O-
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:11:36 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114984575
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Foto's van jezelf zijn altijd veel gemener dan de spiegel ;(
Komt omdat je jezelf niet in de meest gunstige hoek kan draaien _O-
jah maar als ik voor de spiegel sta en dan een foto maak waar mijn hoofd zit snappie :? dan ziet dat er alsnog niet hetzelfde uit als ik mezelf in de spiegel zie!
volgens mij heb ik een soort van omgekeerde anorexia :P 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114984923
Herkenbaar. :D

En zodra er een fototoestel in de buurt komt probeer ik ook weg te draaien. Daar worden de foto's ook niet beter van. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 02-08-2012 09:36:59 ]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:28:37 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114984945
we moeten gewoon op een cursus "poseren voor dikkerds " :)
pi_114984958
Ik probeer mezelf momenteel juist op te peppen met mijn vreselijke foto's van 38 kilo geleden. Vooral omdat ik er echt nog minimaal 15 af wil en het wil gewoon maar niet lukken om het weer op te pakken.
Misschien (als ik durf :P) plaats ik mijn voor en na foto's hier, vond het zelf altijd erg motiveren van een ander!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_114985003
Voor het eest in lange tijd heb ik een "ziek" te pakken waarbij ik geen zin in eten heb.
Normaal ga ik alleen maar meer eten, ongeacht wat ik mankeer. :')
Minpuntje van dit "ziek" zijn is dat ik geen energie heb om te sporten, sterker nog... ik heb de 5km naar mijn werk vanmorgen met de auto gedaan. :@ Gisteren was het zo'n hell om thuis te komen.

Ben benieuwd wat mijn gewicht gaat doen. Mijn conditie is van "redelijk" helaas terug naar "nul" gegaan. -O-
Crashing might hurt your health.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:32:18 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114985022
hoezo een "ziek" tussen aanhalingstekens? :o
pi_114985034
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:32 schreef Barreltje het volgende:
hoezo een "ziek" tussen aanhalingstekens? :o
Omdat ik niet ziek thuis zit en omdat ik ziek een stom woord vind. :D
Bij ziek denk ik namelijk aan koorts en kotsen en diaree enzo. Ik ben wel heeeel erg misselijk en vreselijk moe, maar koorts heb ik niet en overgeven doe ik nooit. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:35:37 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114985079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:33 schreef helicopter het volgende:

[..]

Omdat ik niet ziek thuis zit en omdat ik ziek een stom woord vind. :D
Bij ziek denk ik namelijk aan koorts en kotsen en diaree enzo. Ik ben wel heeeel erg misselijk en vreselijk moe, maar koorts heb ik niet en overgeven doe ik nooit. :P
zwanger? :P
ohnee.. die hadden we al gehad he? ;)
pi_114985114
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

zwanger? :P
ohnee.. die hadden we al gehad he? ;)
Enig idee hoe vaak ik die vraag al heb gehad de laatste 3 weken? :o
En nee dus. Althans de test vond van niet. :P
Gisteren bloed laten prikken, al denk ik niet dat daar veel uit zal komen. Mijn lijf heeft gewoon soms rare buien.
pi_114985150

Tip: als je zo'n grafiek gebruikt: je kunt de hoogte aanpassen. Ziet er een stuk leuker uit met zo'n dalende lijn. :D B-)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:41:50 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114985179
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:40 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]

Tip: als je zo'n grafiek gebruikt: je kunt de hoogte aanpassen. Ziet er een stuk leuker uit met zo'n dalende lijn. :D B-)
manipulatie van de resultaten! :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:42:24 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_114985192
Beterschap heli :*
disclaimer
pi_114985225
Beterschap helicopter.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:18:54 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114986061
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:29 schreef Fuente het volgende:
Ik probeer mezelf momenteel juist op te peppen met mijn vreselijke foto's van 38 kilo geleden. Vooral omdat ik er echt nog minimaal 15 af wil en het wil gewoon maar niet lukken om het weer op te pakken.
Misschien (als ik durf :P) plaats ik mijn voor en na foto's hier, vond het zelf altijd erg motiveren van een ander!
Da's precies wat ik vorig topic deed... Moet zeggen dat het best werkt. Ben inmiddels ook weer beter, waren zondag gaan uit eten en dat restaurant beloofde dat lactosevrij geen probleem zou zijn. Kreeg eerst een bord vlees met roomsaus en daarna was er blijkbaar toch nog iets niet in orde, want heb de hele nacht gekotst (van het soort waarbij je lijf alles echt kwijt moet, auw!) en voelde me de hele maandag nog kut...

Beterschap Heli! En zo'n cursus is natuurlijk hartstikke overbodig barreltje; wij zijn allemaal over een tijdje geen dikkerds meer :) *positief denken enzo*

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_114986182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:18 schreef Tink89 het volgende:

En zo'n cursus is natuurlijk hartstikke overbodig barreltje; wij zijn allemaal over een tijdje geen dikkerds meer :) *positief denken enzo*
:D O+

Was nog vergeten te zeggen dat je er goed uitziet! Knap gedaan.

Heli, beterschap. :*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:24:22 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_114986185
Ik vond je foto's prachtig, Tink!

Ik kan ook niet geloven dat jouw BMI hoger is dan het mijne, ik zie er veel dikker uit :')
disclaimer
pi_114986220
Mijn ervaring is dat gewoon veel foto's van jezelf maken en jezelf laten filmen en het terugkijken best helend is.
Ik ben al best goed gewend geraakt aan mezelf zien. :P Mijn man filmt altijd heel veel, vooral op vakantie en ik moet dan altijd met mijn kop in beeld om te vertellen waar we zijn en wat we gaan doen enzo. In het begin (12 jaar geleden, toen ik nog jong was O+ ) vond ik het verschrikkelijk om mezelf te zien en te horen. Nu kan ik er veeeel beter tegen.

Ik zie wel dat ik het ene jaar dikker ben dan het andere (jojo :') ), maar ik ben ik en ik mag er zijn... ook als ik heel veel ben. :P
pi_114986699
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond je foto's prachtig, Tink!

Ik kan ook niet geloven dat jouw BMI hoger is dan het mijne, ik zie er veel dikker uit :')
Misschien denk je dat alleen maar :P

Ik vind mezelf in de spiegel eigenlijk wel prima. Tot ik foto's zie _O- Dan denk ik: zoooo, wat een dik mormel!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:41:33 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_114986741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien denk je dat alleen maar :P

Ik vind mezelf in de spiegel eigenlijk wel prima. Tot ik foto's zie _O- Dan denk ik: zoooo, wat een dik mormel!
Naja, ik pas soms weer in een maat 42, dus het gaat de goede kant op, vandaag nieuwe jeans maat 34 aan en heb geen muffintop. Maar ik zie mezelf de rest van mijn leven als fattie denk ik :')
disclaimer
pi_114987133
Isa, ik heb net nog even een foto van een jaar of 4 geleden gekeken en jij bent gewoon een mooie vrouw. Punt. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:01:29 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_114987403
* droomvrouwtje komt weer stilletjes binnensluipen pff ik hang nog steeds stil, paar weken terug mijn all time low behaald, maar inmiddels hang ik daar al weer een 1kg boven, het gewicht waar ik dus al maanden op blijf hangen. Ik ben echt mijn motivatie kwijt, ik heb geen eetlust en moet mezelf echt dwingen tot eten, heb de rust gewoon niet, het avondeten is het enige wat er altijd wel in gaat. Sport nog wel 1x in de week. Ik baal hier enorm van, mijn lijf ligt ook echt op zijn gat, stress en de pil slikken helpen ook niet.. Ik voel me mega opgeblazen.. Misschien dat hier actief meeschrijven weer helpt om de boel op de rit te krijgen.. Ik wil voor mezelf zo graag nog 10kg kwijt

Over foto's van jezelf zien, vreselijk, ik zie zelfs het verschil niet met de kg's die er al af zijn, anderen zien het wel, maar als ik naar mezelf kijk dan word ik daar niet heel vrolijk van
Be happy with the little things in life
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:03:43 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115001799
Vijf koekjes op en dan met portemonnee en al op weg naar de snoepautomaat hier in het gebouw, al denkend 'Fuck it, ik moet en ik zal en wil nu gewoon chocola, en veel ook'... -O-

En toen aan het eind van de gang toch omgekeerd. *O*
Twee kauwgompjes in mijn mik en zo nog een sloot water achter mijn kiezen en maar eens pokkehard aan het werk, dan gaat het vast gauw weer over. :')
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:04:28 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_115001848
Goed dat je bent omgedraaid! En gooi een komkommer in je tas morgen :P
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:04:30 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115001850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:03 schreef Brighteyes het volgende:
Vijf koekjes op en dan met portemonnee en al op weg naar de snoepautomaat hier in het gebouw, al denkend 'Fuck it, ik moet en ik zal en wil nu gewoon chocola, en veel ook'... -O-

Twee kauwgompjes in mijn mik en zo nog een sloot water achter mijn kiezen en maar eens pokkehard aan het werk, dan gaat het vast gauw weer over. :')
_O_ _O_ _O_

ik faal daar altijd zoooo hard in! :o
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:06:01 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_115001958
ik vrat bij mijn vorige baan wel dagelijks iets uit de automaat, ding stond 5 meter van mijn bureau en er kon kleingeld in.
Nu hebben we er een die twee verdiepingen lager staat en op chip werkt, ik werk er al 13 maanden en heb er nog niet 1 keer aan gezeten _O-
disclaimer
pi_115001979
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:04 schreef Barreltje het volgende:

_O_ _O_ _O_

ik faal daar altijd zoooo hard in! :o
Ik doe het heel vaak, me omdraaien *O*
Alleen zo spijtig dat ik elke keer weer denk 'ik wil...' en dan mezelf weer moet tegenhouden.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:48:42 #38
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_115004423
*Een voorzichtig voetje tussen de deur stopt*

Het lijkt hier weer wat kalmer en normaler te worden. Morgen streep eronder en voorzichtig weer verder gaan.

Niet helemaal bijgelezen, zal ik ook eens doen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:51:55 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115004665
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
ik vrat bij mijn vorige baan wel dagelijks iets uit de automaat, ding stond 5 meter van mijn bureau en er kon kleingeld in.
Nu hebben we er een die twee verdiepingen lager staat en op chip werkt, ik werk er al 13 maanden en heb er nog niet 1 keer aan gezeten _O-
wij hebben gelukkig gewoon niet zo'n automaat.. maar iedere week als ik moet tanken... :X damn!!!!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:11:56 #40
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_115008249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:03 schreef Brighteyes het volgende:

*O* you go girl *O* voor morgen wat gezonds te snacken mee voor tussendoor
Be happy with the little things in life
pi_115013058
Tussenstandje na 10 dagen = -5,2 kilo. Nog 6,8 tegaan. De makkelijke kilo's zijn er nu af ;)
Weer een strak lijstje vandaag! We komen er met zijn allen wel :)
:

O: Brinta wake-up met water
L: Italiaanse salade
T: Halve Eierkoek
D: Spinazie met 3 eieren en 2 magere hamburgers
Toetje: Magere yoghurt met aardbeien.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:03:29 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115013205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:11 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

*O* you go girl *O* voor morgen wat gezonds te snacken mee voor tussendoor
Dat was al op. ;) :+
pi_115015847
Oh daar heb ik ook zo'n hekel aan he! Dat je je grondig voorbereid. Volop gezonde meuk mee sjouwen en dan om 10 uur al knagende honger :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_115017897
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wij hebben gelukkig gewoon niet zo'n automaat.. maar iedere week als ik moet tanken... :X damn!!!!
geen automaat bij ons en.ik tank.bij dr witte pomp...

Bah ik heb een slijmbeursontsteking in mijn rechter schouder :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115018640
De snoepautomaten bij ons op school raak ik niet aan, en tanken doe ik bij de onbemande pomp. Maar ik kan thuis niet altijd van de snoepjes afblijven.

Net wezen sporten, en een van de instructrices heeft even naar mijn rug/bekken gekeken, aangezien ik daar last van heb. Wat ze deed deed veel pijn, maar daarna voelde het wel goed. Dus ik ben wel happy als het zo blijft... Maandag wilde ze hetzelfde wel weer doen, dus eens kijken hoe ik mij maandag voel.
pi_115036827
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:25 schreef Vicky het volgende:

geen automaat bij ons en.ik tank.bij dr witte pomp...

Bah ik heb een slijmbeursontsteking in mijn rechter schouder :(
Nou, daar ben je mooi klaar mee :o
pi_115038790
Geen snoepjes in huis halen is ook een optie laive ;)

Ik moet nogsteeds wennen aan mijn "nieuwe" spiegelbeeld, al ben ik inmiddels al een jaar op gewicht (oké, vooruit, ik schommel wat, 70 min, 75 max) Als ik ga shoppen voor kleren pak ik nog regelmatig 1 of 2 maten te groot.
Heel veel moeite had ik niet met mijn lijf destijds, maar als ik het nu terugzie op foto's denk ik DAT NOOIT WEER!! En zodra die 75 weer in beeld komt, helpt zo'n foto wel om toch weer even streng te zijn.
Het is wel iets waar ik de rest van mijn leven bewust mee om zal moeten gaan, da's ook de keus die ik gemaakt heb en om heel eerlijk te zijn, als ik zie wat ik nu in mijn kast heb hangen en gewoon pas, is het de moeite ook echt wel waard O+
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:59:01 #48
5428 crew  miss_sly
pi_115038953
BE,w at knap, dat omdraaien! Dat kan ik niet echt. Ik kan me vaak wel bezighouden met "dadelijk, eerst even dit af maken" tot het dan intussen 17 uur is en ik denk "ach, over een uurtje naar huis en eten". Lukt trouwens lang niet altijd :')

Ik hang een beetje stil. Ik heb kennelijk het juiste gewicht bereikt om niet af te vallen of aan te komen bij wat ik nu eet (en snoep :@). Dus als ik wil afvallen, zal ik daar verandering in moeten brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:03:06 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115039060
hier was er vanmorgen weer een kilootje af *O*
al is dat nog steeds de extra kilo's van de buikproblemen :X
maar er zit iig weer schot in de zaak..
morgen weer een dagje beach volleyballen, dus hopelijk weer wat kwijt raken! :)

ik heb de motivatie geloof ik weer een beetje te pakken
en er ligt een komkommer naast mijn scherm voor de "lekkere trek " :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:04:19 #50
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_115039091
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
Goed dat je bent omgedraaid! En gooi een komkommer in je tas morgen :P
Ik las 'in je gang' en moest heel hard lachen.

Stom OUDinsidersgrapje :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:04:58 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_115039112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ik las 'in je gang' en moest heel hard lachen.

Stom OUDinsidersgrapje :')
neuh, ik herken 'm ook, volgens mij is die hier ook eens gemaakt door BE _O-
disclaimer
pi_115039467
Hier ook weer de weg omlaag gevonden :)
Zit nog niet op mijn 'laagste punt' maar dat zal er na het weekend wel zijn.

EN, vanmiddag 45 min oefeningen doen bij de fysio, daar mag ik eindelijk weer eens wat bewegen (niet teveel anders wordt de uitval groter :') )
stupidity has become as common as common sense was before
pi_115039628
Gisteren wezen wokken :D
3x zalm, 1 bord vol groente, kipfilet en biefstukjes, 1 schaaltje met 2 bolletjes ijs, 1 schaaltje met aardbeitjes en watermeloen, en een bord met gebakken aardappelen en 2x gebakken banaan. Was lekker man :9
Twiddel
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:26:43 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115042166
m'n komkommer is op ..
en ik heb nog steeds trek -O-

on the bright side: over 30 minuten lunch-tijd :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:11:16 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115049130
Hmm, niks zo lekker als volkorenbrood met pindakaas :D

Zo even naar de markt voor wat fruit en paprika's...

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:11:44 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115049149
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:21 schreef summer2bird het volgende:
Gisteren wezen wokken :D
3x zalm, 1 bord vol groente, kipfilet en biefstukjes, 1 schaaltje met 2 bolletjes ijs, 1 schaaltje met aardbeitjes en watermeloen, en een bord met gebakken aardappelen en 2x gebakken banaan. Was lekker man :9
Da's best veel.... toch?
pi_115050060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Da's best veel.... toch?
Behoorlijk :D
Maar het was zo lekker :9~
Twiddel
pi_115053187
Ik zit hier met een stel wijven op mijn werk die het alleen maar over eten, gezond eten en wat je vooral niet moet eten hebben |:( (de twee wijven zijn dus twee mannelijke collega's) De één heeft een boekje gelezen (of is halverwege) en nu is bijna àlles verboden. Gevolg is dat hij gisteren tijdens de lunch (doodgekookte) broccoli met een (in slasaus zwemmende) rauwkostsalade at en vandaag alléén worteltjes. Glimmend van de boter en zoet van de suiker. Ik vroeg hem wat hij vanmorgen als ontbijt had gehad: een appel.

*zucht*
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:03:35 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115063121
:')
Gewoon in de negeerstand als het een beetje lukt.
pi_115063180
Jij bent toch niet verantwoordelijk voor hun dieet Isa? Ieder kiest zn eigen pad. Slechts een enkeling komt daarmee waar die wil wezen, maar dat is een ander verhaal :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_115063374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij bent toch niet verantwoordelijk voor hun dieet Isa? Ieder kiest zn eigen pad. Slechts een enkeling komt daarmee waar die wil wezen, maar dat is een ander verhaal :')
Ik moet het al 2 dagen continue aanhoren!
Fruit, fruit is goed. Welnee, zegt de ander, ik heb al een jaar geen fruit gehad want damagnievandokterfrank.

Het zijn mannen for crying out loud!
pi_115063404
Nou dan ga je je energie er aan verspillen *O*
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:11:25 #63
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115063408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Fruit, fruit is goed. Welnee, zegt de ander, ik heb al een jaar geen fruit gehad want damagnievandokterfrank.

Vraag of ze ook roze glitter strings dragen.
-weg-
pi_115063440
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:11 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jij? :9~
pi_115063443
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:11 schreef Domme_Gans het volgende:

Nou zal ik je vertellen dat ik me een keer boog om de deur van de poli te sluiten (slot op de grond) en één van deze twee mannen uitriep 'hey, ik heb dezelfde onderbroek als Isa aan!'

:@ :@

Het was een, jaja, roze onderbroek hoor!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:17:58 #66
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115063662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou zal ik je vertellen dat ik me een keer boog om de deur van de poli te sluiten (slot op de grond) en één van deze twee mannen uitriep 'hey, ik heb dezelfde onderbroek als Isa aan!'

:@ :@

Het was een, jaja, roze onderbroek hoor!
Pls, tell us MOAR!

@DP, oma ondergoed van de HEMA ftw!

[ Bericht 0% gewijzigd door Domme_Gans op 03-08-2012 19:18:32 (ik typ mwt 1 hand) ]
-weg-
pi_115063710
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:17 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Pls, tell us MOAR!

@DP, oma ondergoed van de HEMA ftw!
OMG 3 VOOR 3 EURO FTW *O* *O* *O*
pi_115064418
Dit boek was hij helemaal lyrisch over: http://www.voedselencyclopedie.nl/Recensie%3A_De_voedselzandloper
Vandaar zijn 'ik eet alleen groente, want weet niet wat ik verder nog mag' eetpatroon :7
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:42:20 #69
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115064643
Ik doelde op onderbroekverhalen, was het een roze hipster met kant etc etc. Deze ''heren" zijn toch geen arts he.
-weg-
pi_115064675
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:42 schreef Domme_Gans het volgende:
Ik doelde op onderbroekverhalen, was het een roze hipster met kant etc etc. Deze ''heren" zijn toch geen arts he.
Jawel :')

En ik had een Bjorn Borg boxershort aan :+ Geen glitterstring.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:47:03 #71
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_115064812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jawel :')

Oooh, sinds mijn ontrwichte elleboog over het hoofd was gezien (door 2 artsen) :') en ik ontwijkende vragen krijg op mijn directe vragen over hoe schadelijk dat nou kan zijn, was mijn achting al gedaald. Maar nu....
-weg-
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:54:23 #72
54772 Silmarwen
pi_115065111
Ik heb me laten verleiden tot het maken van Pavlova. Holy shit dat is lekker... Maar klein beetje genomen, verder redelijk gezond gegeten. :D
pi_115067673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn mannelijke collega's hebben het ook eeuwig over eten, maar dan wel over McDonalds, pizza of BBQen. :') oh en ijsjes... Het aantal obeesjes op mijn afdeling is dan ook vrij hoog. :P
pi_115074606
Vandaag onwijze slechte dag:

O: Bakje Optimel met cruesli
T: Niks
L: 4 Stokjes sate met saus en een half baugette met kruidenboter
T: Appel
D: Bord patat met een kommetje 1/4 fritesaus en 3/4 curry met gesneden uitjes erin en een Jagerburger (stuk vlees zonder broodje e.d.)

T: 2-3 biertjes vanavond

Morgenochtend les 2 van Evy en gisteren 2 uur wezen boksen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_115086116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Dit boek was hij helemaal lyrisch over: http://www.voedselencyclopedie.nl/Recensie%3A_De_voedselzandloper
Vandaar zijn 'ik eet alleen groente, want weet niet wat ik verder nog mag' eetpatroon :7
Als je je even oppervlakkig wil inlezen:
http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/ (stukje over het boek)
http://www.foodlog.nl/artikel/verdwaald-in-het-dieetlandschap/ (stukje van de schrijver van het boek)
http://www.foodlog.nl/artikel/kris-verburgh-fantastische-logica/ (stukje tegen het boek)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 07:30:42 #76
54772 Silmarwen
pi_115086228
Ik vind het jammer dat zulk dieeten voor mensen met voedselallergieeen vaak onmogelijk zijn.

Vers fruit, nope, verse groente, meeste niet, soja, nope, noten, nee nee nee. Van dat dieet zou ik idd als een malle afvallen. Ik zou nooit meer iets kunnen eten. :D
pi_115086535
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 06:21 schreef sigme het volgende:

Als je je even oppervlakkig wil inlezen:
http://www.foodlog.nl/art(...)langer-jong-blijven/ (stukje over het boek)
http://www.foodlog.nl/artikel/verdwaald-in-het-dieetlandschap/ (stukje van de schrijver van het boek)
http://www.foodlog.nl/artikel/kris-verburgh-fantastische-logica/ (stukje tegen het boek)
Interessant! ^O^
pi_115086538
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 07:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het jammer dat zulk dieeten voor mensen met voedselallergieeen vaak onmogelijk zijn.

Vers fruit, nope, verse groente, meeste niet, soja, nope, noten, nee nee nee. Van dat dieet zou ik idd als een malle afvallen. Ik zou nooit meer iets kunnen eten. :D
Het is geen dieet om af te vallen.
pi_115086567
Deze van een journaliste voeding & voedsel vond ik wel leuk om te lezen:
quote:
Hoe word ik een dieetgoeroe?
Nu ruim veertig procent van Nederland te dik is, is er goud geld te verdienen in de slankheidsmarkt. Want al die dikkerds willen natuurlijk wanhopig graag afvallen. Op één voorwaarde, nou ja, eigenlijk drie: ze willen niet minder eten, niet meer bewegen en niet minder drinken. Iedereen is daarom op zoek naar de Gouden Graal van het Gezonde Gewicht. En dat biedt jou een gouden kans.

Het is simpel. Zorg dat je de ultieme leermeester wordt voor de dikke medemens en je bent binnen. Dieetgoeroes als Montignac en Atkins gingen je voor. En jij kunt het ook! Volg deze Spoedcursus in 8 stappen: hoe word ik een dieetgoeroe?

1. Noem jezelf dokter of specialist (dit maakt meer indruk dan diëtist), of zeg dat je de wetenschappelijke literatuur van de laatste 48 jaar altijd op de voet hebt gevolgd.
2. Vertel de buitenwereld dat je zelf altijd gewichtsproblemen hebt gehad, maar dat je nu de ultieme oplossing hebt gevonden. Zonder moeite! Zonder honger! Alles eten wat je maar wilt!
3. Schrijf een boek over jouw inzichten. Wees niet bang, je hoeft niet écht te kunnen schrijven. Je hongerige lezertjes zullen het meest onverteerbare proza als hapklare brokjes verzwelgen.
4. Babbel in het boek over jouw ideeën over eten, jouw lijdensweg met de kilo’s teveel en je Plotselinge Inzicht In Dé Oplossing. Woorden als ‘dieet’, ‘lijnen’ en ‘verboden’ zijn absoluut verboden in je boek. Gebruik uitsluitend positieve termen, zoals ‘mijn methode’, ‘alles eten wat je wilt’, ‘geen calorieën tellen’ en ‘blijvend gewichtsverlies’. Zet je woorden kracht bij met veel HOOFDLETTERS en uitroeptekens!!!
5. Verzin een mooie semi-wetenschappelijke theorie over de achtergrond van je afslankmethode. Het kan niet wild genoeg zijn: verstoorde bloedsuikers, ophoping van afvalstoffen in de darmen, gisting in de maag, koolhydraatverslaving, ontregelde lichaamscyclus, ernstige vitaminetekorten, allergische reacties in het bloed. Je lezers moeten het gevoel krijgen dat hun lichaam een vat vol chemisch afval is, dat elk moment kan ontploffen. Dat is nodig om ze op te warmen voor:
6. De ultieme oplossing. Die hoef je niet zelf te bedenken hoor. Je plagieert ‘m gewoon uit een van de boeken van andere dieetgoeroes (dat doen ze namelijk allemaal). Je oplossing is: veel groente en fruit, geen suiker, geen bewerkte producten en een half uur bewegen per dag. Dat is genoeg, want voor de meeste Nederlanders betekent dit al een fikse calorieënbesparing. Maar:
7. Als je het leuk vindt om je publiek te laten puzzelen, kun je nog iets lolligs bedenken over ingewikkelde maaltijdcombinaties (geen koolhydraten met eiwitten bijvoorbeeld). Of je verzint wat grappige voorschriften als alleen fruit bij het ontbijt, na 21.00 uur niets meer eten of het verbod op het koken van de maaltijden. Aan het eind van het boek is er nog plaats voor wat recepten.
8. Bijna klaar. Zorg alleen nog voor een paar celebrities die jouw boodschap voor je willen verkondigen. En, om echt goed te verdienen, heb je nog iets nodig om te verkopen, bijvoorbeeld vitaminepillen, extra pure chocola, stofwisselingsboosters of dure bloedonderzoeken.

Oogsttijd. Geniet van de roem en de poen. Jij gaat vet verdienen.

Karine Hoenderdos
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:34:51 #80
54772 Silmarwen
pi_115086604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is geen dieet om af te vallen.
Nee dat weet ik. Maar ik zou best wel eens zo'n lifestyle dieet willen proberen. Dat gaat alleen niet.
pi_115086630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:34 schreef Silmarwen het volgende:

Nee dat weet ik. Maar ik zou best wel eens zo'n lifestyle dieet willen proberen. Dat gaat alleen niet.
Lijkt me frustrerend. Ik vind het al enorm vervelend dat ik voor steeds meer fruit allergisch ben geworden (appels, kersen, kiwi's) en dat is tot nu toe alles.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:57:09 #82
54772 Silmarwen
pi_115086744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lijkt me frustrerend. Ik vind het al enorm vervelend dat ik voor steeds meer fruit allergisch ben geworden (appels, kersen, kiwi's) en dat is tot nu toe alles.
Niet om je te ontmoedigen ofzo. Maar zo begon het ook bij mij toen ik 15 was. Nu 15 jaar later is de lijst echt zo enorm lang. :{
pi_115086789
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:57 schreef Silmarwen het volgende:
Niet om je te ontmoedigen ofzo. Maar zo begon het ook bij mij toen ik 15 was. Nu 15 jaar later is de lijst echt zo enorm lang. :{
Het begon bij mij ook alleen met appels -O-
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:12:17 #84
54772 Silmarwen
pi_115086857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het begon bij mij ook alleen met appels -O-
Suf he. Ik hoor het ook steeds vaker en vaker. Ben benieuwd naar de oorzaak van die toename van voedselallergieeen en hooikoorts.
pi_115086883
De reptillians.

Wie was er laatst nou ook zo bizarveel afgevallen? Was dat golfer? Ik vroeg mij ineens af hoe het met zijn booty zat.
pi_115086981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:12 schreef Silmarwen het volgende:
Suf he. Ik hoor het ook steeds vaker en vaker. Ben benieuwd naar de oorzaak van die toename van voedselallergieeen en hooikoorts.
Ik vraag bijna dagelijks mensen naar hun allergieën, en het valt me op dat hoogbejaarde mensen (80+ en zo) eigenlijk altijd zeggen nergens allergisch voor te zijn.
pi_115086984
En golfer is altijd een spriet geweest _O- Die zie ik toch niet dik voor me :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:33:23 #88
54772 Silmarwen
pi_115087045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag bijna dagelijks mensen naar hun allergieën, en het valt me op dat hoogbejaarde mensen (80+ en zo) eigenlijk altijd zeggen nergens allergisch voor te zijn.
Ja raar he. Mijn moeder heeft pas haar noten/appel allergie ontwikkelt en die wordt dit jaar 56.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:11:24 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115088638
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
De reptillians.

Wie was er laatst nou ook zo bizarveel afgevallen? Was dat golfer? Ik vroeg mij ineens af hoe het met zijn booty zat.
Bedoel je niet Swets?

En wat bedoel je met booty? :@
pi_115088654
O ja Swets!

Nou ja of hij het volhoudt :)
pi_115088687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja Swets!

Nou ja of hij het volhoudt :)
De laatste berichten waren geloof ik dat het toch heel moeilijk is om op gewicht te blijven. Iets wat we allemaal wel vrezen: dat je echt best hard je best moet blijven doen. Voor altijd.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:15:32 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115088715
Ja, hij kan vlgs mij niet verslappen omdat hij heel snel aankomt van niet eens veel kcals, maar de foto die van ik van de week op FB voorbij zag schuiven zag er nog prima uit hoor. :Y
pi_115088730
Ik vond Swets er altijd wel prima uitzien :7
pi_115089254
Dat op gewicht blijven (bijna 2 jaar, tot de zwangerschap) vond ik juist niet zo moeilijk, juist omdat zo leven normaal en de standaard was geworden. En ik had inmiddels zoveel mensen beledigd door geen taart ed te nemen tijdens feestjes, dat ik niet eens had gekregen als ik had gewild. :')
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:46:33 #95
54772 Silmarwen
pi_115089426
Voor het eerst Bodypump gedaan.

Ik ben dood... De volgende 10 dagen kan ik niet meer lopen of tillen.

Maar wat super tof *O*
pi_115090269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:46 schreef Silmarwen het volgende:
Voor het eerst Bodypump gedaan.

Ik ben dood... De volgende 10 dagen kan ik niet meer lopen of tillen.

Maar wat super tof *O*

Hetzelfde als dit?
Dat ziet er wel heftig uit, maar ben je niet bang dat je gewicht gaat toenemen in spieren of is dat geen probleem voor je?

Ik zou ook graag wat krachttraining willen doen maar het lijkt me dan zo moeilijk om gewicht te meten.
pi_115090376
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hetzelfde als dit?
Dat ziet er wel heftig uit, maar ben je niet bang dat je gewicht gaat toenemen in spieren of is dat geen probleem voor je?

Ik zou ook graag wat krachttraining willen doen maar het lijkt me dan zo moeilijk om gewicht te meten.
Het gaat toch niet alleen om het getalletje op de weegschaal?
Krachttraining is goed voor zoveel dingen.
En je gaat meer verbranden in rust (als het dan toch om afvallen gaat).
pi_115090457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om het getalletje op de weegschaal?
Krachttraining is goed voor zoveel dingen.
En je gaat meer verbranden in rust (als het dan toch om afvallen gaat).
Nee zeker niet, maar ik zeg dus dat het mij moeilijker lijkt om een indicatie te krijgen als dus krachttraining gaat doen.
Het is qua afvallen wel lekker om te weten of je op de goede weg ben.

Ik heb ook wel gelezen over het meten van vetpercentages maar dat schijnt ook allemaal niet zo heel betrouwbaar te zijn :)
pi_115090491
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar ik zeg dus dat het mij moeilijker lijkt om een indicatie te krijgen als dus krachttraining gaat doen.
Het is qua afvallen wel lekker om te weten of je op de goede weg ben.

Ik heb ook wel gelezen over het meten van vetpercentages maar dat schijnt ook allemaal niet zo heel betrouwbaar te zijn :)
Als je sport en goed eet dan ben je toch sowieos op de goede weg? :)
Weegschalen die thuis je vetpercentage meten zijn sowieso niet betrouwbaar, in de sportschool heb ik er geen ervaring mee....
pi_115090566
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je sport en goed eet dan ben je toch sowieos op de goede weg? :)
Weegschalen die thuis je vetpercentage meten zijn sowieso niet betrouwbaar, in de sportschool heb ik er geen ervaring mee....
Ja daar heb je gelijk in, alleen het meten lijkt me wat lastiger.
Maar dat is zomaar iets wat in me opkomen, zal voor iedereen anders zijn hoe hij of haar daarmee omgaat :)
pi_115090592
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:27 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in, alleen het meten lijkt me wat lastiger.
Maar dat is zomaar iets wat in me opkomen, zal voor iedereen anders zijn hoe hij of haar daarmee omgaat :)
Vaak merk je het wel goed aan je kleding wanneer je krachttraining gaat doen.
Dan blijft je gewicht gelijk maar zitten je kleren wel losser.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:36:40 #102
54772 Silmarwen
pi_115090820
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hetzelfde als dit?

Yep en wat Sarabi zei. Door meer spieren te kweken, verbrand je meer, val je sneller af.

Mijn gewicht boeit me niet zoveel. Mijn omvang en flubberbuik wel. :+

Ik doe overigens ook aan Kickfun, Bodybalance en hardlopen, de je moet het wel een beetje balanceren. Conditie, kracht en bodybalance voor de lenigheid en verlenging van de spieren zodat je geen vierkant blok wordt. :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:32:35 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115105198
Ik heb vanmiddag een uur superhard gewerkt bij paardrijden... Ben sindsdien gewoon doodmoe. Vreemd, normaal kan m'n lijf dit best hebben, maar misschien dat deze hele week (incl. zwemmen, veel autorijden, flink ziek zijn enz.) gewoon een beetje veel was.

Woensdag in ieder geval weer... Dan rijd ik bij een les mee waar ik eigenlijk niet goed genoeg voor ben, dus dat is flink aanpoten geblazen :) Heb er nu al zin in!

Over krachttraining gesproken btw: Ik vind "dan kan ik niet meer meten hoeveel vet ik afgevallen ben" een beetje klinken als een excuus. Het gaat niet om afvallen in nummertjes, maar om gezonder zijn, lekkerder in je lijf zitten en gewoon gelukkiger zijn. Dat hangt niet 1 op 1 samen met het getal op je weegschaal hoor... Wat je altijd nog zou kunnen doen is bijvoorbeeld je arm, been, buik en heupen opmeten. Die getallen laten zien dat je goed bezig bent, ook als je misschien niet veel kilo's kwijt raakt.

Even kilo-technisch btw: Gisterenochtend 90,5... Da's beter dan de hele vakantie tot nu toe :) Nog een halve kilo en dan mag ik mijn '-30 kilo rode skinny jeans' weer aan :D

Xx
pi_115154606
Tink, zou best kunnen hoor, je lichaam trekt vanzelf aan de rem als het teveel is. Ik kon twee weken geleden na een buikgriep net aan 20 km skaten, vandaag heb ik 40 km gedaan, waarvan zeker de helft achter een skatebuggy met kind, en ik ben nu wel gaar, maar niet bekaf... Heerlijk was het!
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:27:59 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_115173965
mogge!

40 km skaten _O_ ik zou sterven :')

n.a.v. al die leuke plaatjes laatst, ook weer eens een update mijnerzijds :D

En even ter vergelijking nog, november vorig jaar:

disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:28:45 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_115173970
ik keek toen wel blijer :')
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:37:47 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174091
Dikke mensen zijn ook zo gezellig he. ;) :o :D

Wat een verschil zeg! Wauw! _O_
Hoeveel is dat in kilo's?

Oh, and keep 'm coming! Ik heb een beetje een motivatie-dipje. Zoals Het geheim zegt 'ik kan even geen nee verdragen'. :') -O-
Nog niks aangekomen verder hoor, maar toch, ik merk dat ik aan het slippen ben...
pi_115174110
SQ O+ Ziet er goed uit!
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:40:18 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_115174127
Scheelt maar iets van 17 kilo denk ik. Ik woog mezelf toen nog niet :@
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:43:15 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174172
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:40 schreef Stormqueen het volgende:
Scheelt maar iets van 17 kilo denk ik. Ik woog mezelf toen nog niet :@
Maar. :') :D

Muts! Da's hardstikke veel joh! Dat is net zo veel als een van mijn kinderen weegt en ik kan je vertellen, dat gaat knap doorwegen als je dat een tijdje op je arm hebt. :Y
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:44:03 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_115174183
ik val niet echt snel meer af lately, maar durf wel steeds meer te dragen, zoals skinnies, zodat het toch lijkt of ik slanker word :')
Oh en de totale outfit kostte me 85 euro, en dat is inclusief alles behalve mijn horloge en diamanten :')
Maat 44 hebben en weer in normale winkels kunnen shoppen O+
disclaimer
pi_115174185
Ik kom me ook weer even melden, met motivatiedipje... Als het mag :@

Damn! SQ wat een verschil _O_
17 kilo is idd VEUL

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 08:44:51 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:44:54 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_115174203
Tuurlijk!
Maandag is een slekten motivatiedag _O-
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:45:52 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174224
Ik kocht gisteren ook een maat 44 broek, gewoon zomaar. *O*

Vervolgens heb ik hem meteen verkloot bij het verven, maar dat ga ik vanavond proberen op te lossen. :')
Zo irritant dat stiksels op kleding tegenwoordig van synthetische garens zijn, daardoor heb ik nu een prachtige donkergroene broek met leuke ecru kleurige stiksels erop. -O- :{

Vanavond zelf maar even alle stikels opnieuw doen. Denk ik.
Anders is het broek -> prullenbak. Het ziet er echt niet uti namelijk. :X
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:46:15 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174228
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Tuurlijk!
Nou, vorige week was het heel de week slechte motivatiedag hoor! :@ :D
pi_115174274
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:45 schreef Brighteyes het volgende:

Vervolgens heb ik hem meteen verkloot bij het verven, maar dat ga ik vanavond proberen op te lossen. :')
Zo irritant dat stiksels op kleding tegenwoordig van synthetische garens zijn, daardoor heb ik nu een prachtige donkergroene broek met leuke ecru kleurige stiksels erop. -O- :{

Gewoon met een stalen gezicht zeggen dat dit straks mode wordt?
pi_115174301
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Tuurlijk!
Zou dat het zijn? :D
Ik heb het de laatste tijd gewoon meer...
Misschien ligt het aan de vakantie-tijd en ben ik uit mijn ritme ofzo, of aan het weer of of of
SPOILER
Zonde van je broek BE :@ -O-
SPOILER
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:53:25 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_115174341
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:45 schreef Brighteyes het volgende:

Jeuj voor 44 *O*
Maar serieus joh? Heb ik nog geen last van gehad en ik koop alleen de allergoedkoopste rommel op aarde zo ongeveer :')
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:09:33 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115174583
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jeuj voor 44 *O*
Maar serieus joh? Heb ik nog geen last van gehad en ik koop alleen de allergoedkoopste rommel op aarde zo ongeveer :')
Dit was een linnen broek van MissEtam, uit de uitverkoop, 19 euro, ik was helemaal blij.
Mijn vorige groene broek was nl. echt versleten, maar die had ik op dezelfde manier gedaan, broek van MsEtam en dan verven.

En LL, op zich valt dat wel mee, ik sloop de zakken er gewoon af denk ik, van de achterkant en dan is het een kwestie van de zijnaden, de zoom en de gulp. Verder heb ik vrijwel altijd een shirtje oid over mijn broek, dus de bovenband hoeft dan verder niet.
pi_115174729
Vandaag weer op de fiets naar mijn werk. Misselijkheid neemt wat af! *O*
Zaterdag in 2 achtbanen geweest in de Efteling. Mijn neefje van 15 accepteerde mijn "maar ik ben al misselijk" niet en vond dat ik me niet aan moest stellen. Voordeel: ik was al misselijk en het werd amper erger. :D
pi_115174829
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit was een linnen broek van MissEtam, uit de uitverkoop, 19 euro, ik was helemaal blij.
Mijn vorige groene broek was nl. echt versleten, maar die had ik op dezelfde manier gedaan, broek van MsEtam en dan verven.

En LL, op zich valt dat wel mee, ik sloop de zakken er gewoon af denk ik, van de achterkant en dan is het een kwestie van de zijnaden, de zoom en de gulp. Verder heb ik vrijwel altijd een shirtje oid over mijn broek, dus de bovenband hoeft dan verder niet.
Voor iemand die niet handig is met naald en draad/naaimasjien vind ik al die crea-bea's _O_ :D
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:28:53 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_115174846
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:19 schreef helicopter het volgende:
Vandaag weer op de fiets naar mijn werk. Misselijkheid neemt wat af! *O*
Zaterdag in 2 achtbanen geweest in de Efteling. Mijn neefje van 15 accepteerde mijn "maar ik ben al misselijk" niet en vond dat ik me niet aan moest stellen. Voordeel: ik was al misselijk en het werd amper erger. :D
_O-
disclaimer
pi_115175691
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O-
Mijn neefje is cool. O+
Begint trouwens opeens een hele vent te worden! :o En dan voel ik me zo oud. :')
Hij is inmiddels langer, sneller en sterker dan ik. Onze 'catch me if you can' in het sprookjesbos verloor ik dus echt verschrikkelijk. :X (Hij wilde niet op de foto en ik probeerde hem te vangen, best kansloos :') )
Al was hij er wel van onder de indruk dat zijn tante überhaupt een poging deed. _O-
pi_115175703
SQ, wat een verschil.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit maar 17 kilo is (al ben je waarschijnlijk niet al te lang).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_115175742
Ik heb inderdaad wel de indruk SQ, dat die 17 kg bij jou veel meer verschil geven dan de 16 bij mij! :o Wat ben je slank geworden! :o
Lekker ding! :9
pi_115175802
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:13 schreef Sometimes het volgende:
SQ, wat een verschil.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit maar 17 kilo is (al ben je waarschijnlijk niet al te lang).
Ik ben meer kwijt en bij mij is het absoluut niet zo'n verschil :+
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:21:00 #127
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115175848
Zometeen weer wegen.. :@
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_115175880
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben meer kwijt en bij mij is het absoluut niet zo'n verschil :+
Denk ook wel dat iedereen "anders" afvalt
En jezelf in de spiegel zien is ook weer anders dan hoe een ander er naar kijkt...

Ik denk dat ik maar een foto van toen weer moet uitprinten en nu een foto moet maken...
Als motivatie...
pi_115176055
Zo, ik ben weer terug van vakantie. Ik durf niet zo goed op de weegschaal want ik heb me helemaal volgevreten in Polen :+
Dat was niet per ongeluk trouwens, ik had al een paar weken voor de vakantie geen zin meer om iets aan mezelf te doen. Ik heb er van genoten. De komende paar dagen moet ik alleen wel mijn drive weer even vinden want ik kan natuurlijk niet eeuwig zo blijven.
Spoilers!
pi_115176116
Ik verga nu al van de honger. Ik heb soort van dubbel ontbijt op de afgelopen 2 weken. Eerst een schaaltje yoghurt met muesli t.b.v. medicatie en daarna nog een broodje of 2 boterhammen met een eitje.
Spoilers!
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:43:11 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115176458
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:21 schreef eleusis het volgende:
Zometeen weer wegen.. :@
*O* 2kg eraf, ik was met 1kg al tevreden geweest
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_115176641
SQ :9 dat ziet er goed uit
Motivatie is hier weer genoeg aanwezig *O* hopelijk gaat mijn lichaam ook eindelijk weer veranderen.
pi_115177125
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:05 schreef Sometimes het volgende:
Ik ben een weekje op vakantie en dat is opvallend gunstig voor de lijn. Heb hier wel geen weegschaal, maar snacken is hier veel makkelijker te vermijden dan thuis.

Benieuwd of dat volgende week dan nog een leuk resultaat oplevert.
Tot mijn verbazing 5 (!) kilo er af in 1 vakantieweek. Heb gewoon gegeten, maar minder tussendoortjes (minder fruit dus in mijn geval). Geen snacks, 2 avonden iets ongezonder gegeten (etentje en gezamenlijke BBQ) en zelfs 2 glaasjes wijn op :+

Oh ja, de laatste dag ziek met alle bijbehorende verschijnselen, dat zal ook geholpen hebben.
Daarnaast natuurlijk veel activiteiten en kinderen bezig houden. Dat is wel wat anders dan mijn kantoorbaan.

Kijken of ik het op dit nieuwe punt weer stabiel kan houden (binnen een kleine bandbreedte uiteraard).
It was delicious.
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:07:58 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_115177211
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nice!!! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:05 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Tot mijn verbazing 5 (!) kilo er af in 1 vakantieweek. Heb gewoon gegeten, maar minder tussendoortjes (minder fruit dus in mijn geval). Geen snacks, 2 avonden iets ongezonder gegeten (etentje en gezamenlijke BBQ) en zelfs 2 glaasjes wijn op :+

Oh ja, de laatste dag ziek met alle bijbehorende verschijnselen, dat zal ook geholpen hebben.
Daarnaast natuurlijk veel activiteiten en kinderen bezig houden. Dat is wel wat anders dan mijn kantoorbaan.

Kijken of ik het op dit nieuwe punt weer stabiel kan houden (binnen een kleine bandbreedte uiteraard).
Even nicer! _O_

Goed bezig!
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:09:18 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_115177258
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:13 schreef Sometimes het volgende:
SQ, wat een verschil.
Het zijn ongeveer 6 BMI-punten, ik ben 1.68 :)
Ik kan daarnaast goed poseren, op onverwachte foto's zie ik er wel iets dikker uit :')
Maar het valt me ook alleszins mee, voor iemand met een BMI van 29,5 ziet het er aardig uit _O-
disclaimer
pi_115177929
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het zijn ongeveer 6 BMI-punten, ik ben 1.68 :)
Ik kan daarnaast goed poseren, op onverwachte foto's zie ik er wel iets dikker uit :')
Maar het valt me ook alleszins mee, voor iemand met een BMI van 29,5 ziet het er aardig uit _O-
1m68, da's niet al te groot nee :P

Bedoel je dat je je buik maximaal inhoudt?

Mijn BMI is ondertussen ook rond die waarde - net rond die obesitasgrens - en met kleren aan lijkt het best netjes. Zonder is een ander verhaal.
It was delicious.
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:33:32 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_115177998
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

1m68, da's niet al te groot nee :P

Bedoel je dat je je buik maximaal inhoudt?

Mijn BMI is ondertussen ook rond die waarde - net rond die obesitasgrens - en met kleren aan lijkt het best netjes. Zonder is een ander verhaal.
haha ja dat ook :')

En buik maximaal inhouden en je lichaam in de slankst ogende hoek draaien, broek zo hoog optrekken dat je lovehandles wegvallen :+
1.68 is ook niet bizar klein toch, voor een meisje? :@
disclaimer
pi_115178083
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef Stormqueen het volgende:

En buik maximaal inhouden en je lichaam in de slankst ogende hoek draaien, broek zo hoog optrekken dat je lovehandles wegvallen :+
De serieuze blik op die foto wordt wel steeds duidelijker zo >:O

quote:
Nee hoor, zeker niet. Vrij normaal zelfs denk ik. Maar mijn referentiekader is blijkbaar anders.
It was delicious.
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:36:20 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_115178090
vandaag ben ik wel 1.81 trouwens. Bizar hoeveel mensen daar opmerkingen over maken :')
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:36:53 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_115178108
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De serieuze blik op die foto wordt wel steeds duidelijker zo >:O

[..]

Nee hoor, zeker niet. Vrij normaal zelfs denk ik. Maar mijn referentiekader is blijkbaar anders.
Ja, maar jij bent vast tegen de 2 meter gok ik :D
disclaimer
pi_115178154
SQ, wat een verschil zeg! Mooi om te zien!

Ik ben net alweer een uurtje wezen sporten, samen met mijn vriend(type: ik eet alles, loop hele dagen voor mijn werk, dus ik heb een atletisch lichaam). Leuke was dat ik meer gewicht kon tillen dan hem bij bepaalde oefeningen..

Maar ik wil nu toch wel weer eens een lager getalletje zien op de weegschaal, ipv een hoger. Dus maar weer even goed gaan letten op wat ik naar binnen schuif.
pi_115178217
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent vast tegen de 2 meter gok ik :D
Yep, precies 2 meter zelfs.

Rekent wel lekker makkelijk qua BMI. 4 kilo voor 1 puntje...
It was delicious.
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:41:24 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_115178258
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Yep, precies 2 meter zelfs.

Rekent wel lekker makkelijk qua BMI. 4 kilo voor 1 puntje...
Idd :D Stukken makkelijker dan mijn 2.82 :')
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:42:21 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_115178293
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
SQ, wat een verschil zeg! Mooi om te zien!

Ik ben net alweer een uurtje wezen sporten, samen met mijn vriend(type: ik eet alles, loop hele dagen voor mijn werk, dus ik heb een atletisch lichaam). Leuke was dat ik meer gewicht kon tillen dan hem bij bepaalde oefeningen..

Maar ik wil nu toch wel weer eens een lager getalletje zien op de weegschaal, ipv een hoger. Dus maar weer even goed gaan letten op wat ik naar binnen schuif.
Waar zit jij nu ergens qua gewicht / BMI?
disclaimer
pi_115178346
Zit rond een BMI van 33... :@

En ik heb een paar maand geleden rond een BMI van 31,5 gezeten, ik heb het gewoon even enorm laten versloffen...
pi_115180700
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Netjes *O*
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

haha ja dat ook :')

Ik ben ook die lengte :D
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
vandaag ben ik wel 1.81 trouwens. Bizar hoeveel mensen daar opmerkingen over maken :')
Ja met hakken lijk je ook weer slanker :@ denk ik dan

Mijn BMI is nu 33 :@ En dat te bedenken dat hij vorig jaar nog 41,5 was
pi_115181969
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Netjes *O*

[..]

Ik ben ook die lengte :D

[..]

Ja met hakken lijk je ook weer slanker :@ denk ik dan

Mijn BMI is nu 33 :@ En dat te bedenken dat hij vorig jaar nog 41,5 was
Als je van 41.5 komt is 33 toch niet iets om je voor te schamen? Ik vind het enorm knap! ^O^

Ik kom van 36.5 en zit nu op 31.3 en ik wil heel graag onder de 30 komen, maar ik val al sinds april niet meer af. :( Maarja, ik ben er zelf bij... ik weet wel zo'n beetje waar het aan ligt. O-)
pi_115182082
Mijn hoogste BMI was 37. En mijn laagste van de afgelopen jaren 30.
pi_115182765
Ik vind 30 echt zo'n enorme psychologische grens. Maar blijkbaar is het voor mij heel belangrijk om te kunnen zeggen dat ik "overgewicht heb" en niet meer dat ik "obesitas heb".

Alsof ik dat ooit uitspreek :')
Alsof die 0,1 kg het verschil maakt :')

Toch werkt het voor mij zo.

Ik kom van een BMI van 42 en ben in de afgelopen tijd 2 keer (net) onder de 30 geweest.
Vanochtend was het 30,10.
It was delicious.
pi_115182860
Sq, wauw O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:37:53 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115182993
Ik kom van *reken, reken, wacht effe*.... 41,04.

Zit nu, njah, met m'n gewicht van gisterenochtend op 30,95. Wil heel graag onder de 30 komen, maar de laatste paar weken wilt dat niet echt lukken. Als ik over een dikke week met m'n nieuwe baan begin, ga ik weer wat meer regelmaat en vaste eetmomenten krijgen en minder mogelijkheden om te snaaien, dus dan ga ik er weer keihard tegenaan. Tot die tijd blijf ik op gewicht, niet omdat ik niet wil afvallen, maar omdat we net iets te veel feestjes en leuke dingen hebben. Daar drink ik niet veel (1 glaasje wijn per keer) en ik neem soms een handje chipjes, maar da's precies genoeg om niks kwijt te raken.

Wel 25 km gefietst vanochtend, op m'n gewone fiets... :D

Edit: Heee... dat betekent wel dat ik meer dan 10 bmi-punten afgevallen ben :D
pi_115183069
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:11 schreef helicopter het volgende:

[..]

Als je van 41.5 komt is 33 toch niet iets om je voor te schamen? Ik vind het enorm knap! ^O^

Ik kom van 36.5 en zit nu op 31.3 en ik wil heel graag onder de 30 komen, maar ik val al sinds april niet meer af. :( Maarja, ik ben er zelf bij... ik weet wel zo'n beetje waar het aan ligt. O-)
Is het ook, alleen soms lijkt dat niet echt door te dringen nog.. ik zie mezelf nog zo 'dik' ....
Ik keek net een filmpje van mezelf waarin ik een emmer moest optillen
Mijn vriendje had er stiekem 25 kilo aan gewichten in gedaan en een handdoek er over gelegd zodat ik het niet kon zien.... 25 kilo die ik dus kwijt ben...

Damn dat was wel een motivatiekick eigenlijk :@ *O*

Ik moet dus nog ruim 10/15 kilo ... ik probeer zoveel mogelijk de schade te beperken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:32 schreef Sometimes het volgende:
Ik vind 30 echt zo'n enorme psychologische grens. Maar blijkbaar is het voor mij heel belangrijk om te kunnen zeggen dat ik "overgewicht heb" en niet meer dat ik "obesitas heb".

Alsof ik dat ooit uitspreek :')
Alsof die 0,1 kg het verschil maakt :')

Toch werkt het voor mij zo.

Ik kom van een BMI van 42 en ben in de afgelopen tijd 2 keer (net) onder de 30 geweest.
Vanochtend was het 30,10.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik kom van *reken, reken, wacht effe*.... 41,04.

Zit nu, njah, met m'n gewicht van gisterenochtend op 30,95. -knip-
Wel 25 km gefietst vanochtend, op m'n gewone fiets... :D

Edit: Heee... dat betekent wel dat ik meer dan 10 bmi-punten afgevallen ben :D
Wauw wat een aantallen.. dan zijn we toch vet, hihi ik zei vet, goed bezig _O_

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 13:43:07 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:03:38 #153
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115184155
Damn! wat gaan we ineens hard! :P

ik zit al een tijdje onder de BMI van 30.. 29 zelfs :P
maar de 25 is nog heeeul ver! :) nog 14 kilo

na de vakanties en de darm problemen gaat het hier nu ook weer goed :D
vanavond sportschool en ik heb er zowaar zin in! :)

en een *O* *G* *O* voor de geboekte resultaten!! ^O^
pi_115185510
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef LovelyLady het volgende:

Wauw wat een aantallen.. dan zijn we toch vet, hihi ik zei vet, goed bezig _O_
Ik ben dan ook dik tevreden :7
It was delicious.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:30:14 #155
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115185582
Positieve verhalen allemaal _O_

Net weer even 1.5 uurtje (zacht)gelopen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:33:57 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_115185826
Haha, zeker goed bezig allemaal!

Alleen ben ik een paar jaar terug afgevallen van 92.5 naar 67... en me weer terug gegeten naar een maximum van 103 :') nu weer rond de 83, maar mèn wat zonde eigenlijk :N
disclaimer
pi_115186042
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:28 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik ben dan ook dik tevreden :7
:D _O-
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:33 schreef Stormqueen het volgende:

Alleen ben ik een paar jaar terug afgevallen van 92.5 naar 67... en me weer terug gegeten naar een maximum van 103 :') nu weer rond de 83, maar mèn wat zonde eigenlijk :N
Dat is ook zonde.. maar je bent weer op de goede weg... het heeft geen zin om terug te kijken toch? :@
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:47:06 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115186414
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:33 schreef Stormqueen het volgende:

SQ..
hoe ga je het deze keer aanpakken om te zorgen dat dat niet weer gebeurd? :o
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:53:07 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_115186663
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

SQ..
hoe ga je het deze keer aanpakken om te zorgen dat dat niet weer gebeurd? :o
ik ben de eerste keer te extreem afgevallen in een tempo dat ik uiteindelijk nooit vol kon houden. Dus te weinig eten, te veel sporten, en ja, ook met kotsen :')

Nu eet ik doordeweeks gewoon licht, in het weekend wat minder licht en doe ik bewegen op een leuke manier (voor mij dan) en het kost me vrij weinig moeite om vol te houden, dat en hopelijk de drive vast houden. De gemakszucht niet meer toelaten.
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:54:03 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_115186696
Want we waren nogal lui qua eten en bewegen, dwz, nooit meer beweging dan noodzakelijk en drie-vier keer per week snelle hap, te grote porties, te vaak snaaien...
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:58:56 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115186886
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
Want we waren nogal lui qua eten en bewegen, dwz, nooit meer beweging dan noodzakelijk en drie-vier keer per week snelle hap, te grote porties, te vaak snaaien...
ik snap het.. dat is bij ons ook HET GROTE GEVAAR
|:(
pi_115187017
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben de eerste keer te extreem afgevallen in een tempo dat ik uiteindelijk nooit vol kon houden. Dus te weinig eten, te veel sporten, en ja, ook met kotsen :')

Nu eet ik doordeweeks gewoon licht, in het weekend wat minder licht en doe ik bewegen op een leuke manier (voor mij dan) en het kost me vrij weinig moeite om vol te houden, dat en hopelijk de drive vast houden. De gemakszucht niet meer toelaten.
Herkenbaar (op het kotsen na dan).
De eerste keer ook veel bereikt met zaken (achterlijk veel sporten) die niet structureel vol te houden zijn. Niet qua motivatie maar ook niet qua dagindeling / gezinsleven en zo.

Bij de tweede keer pak je het dan blijkbaar toch anders aan en vooral op een manier die ik wel kan blijven volhouden.
It was delicious.
pi_115187503
Jeetje SQ, dat is echt een verschil, echt lekker!

Ik heb afgelopen zaterdag gewogen en ben in 2 weken tijd van 122.2 naar 119.8 gegaan.

Gaat nog steeds prima en ik ga het zo volhouden.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:21:40 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115187887
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:13 schreef junkiexp het volgende:
Jeetje SQ, dat is echt een verschil, echt lekker!

Ik heb afgelopen zaterdag gewogen en ben in 2 weken tijd van 122.2 naar 119.8 gegaan.

Gaat nog steeds prima en ik ga het zo volhouden.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar het begin gaat altijd heel snel... Hou je je verwachtingen wel reëel?
pi_115188080
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar het begin gaat altijd heel snel... Hou je je verwachtingen wel reëel?
I know, ik heb het spelletje eerder gespeeld.
Ik probeer rond de 3 kilo per maand af te vallen.
Ik eet genoeg op een dag maar wel gezond en in het weekend een paar biertjes.

Daarnaast minimaal 3 x per week sporten en ik heb een baan waar ik veel loop.
Verder thuis ook al 4 jaar aan het verbouwen dus dat is ook wel zweten :P
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:36:52 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115188555
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

I know, ik heb het spelletje eerder gespeeld.
Ik probeer rond de 3 kilo per maand af te vallen.
Ik eet genoeg op een dag maar wel gezond en in het weekend een paar biertjes.

Daarnaast minimaal 3 x per week sporten en ik heb een baan waar ik veel loop.
Verder thuis ook al 4 jaar aan het verbouwen dus dat is ook wel zweten :P
Ait :)

En hoe kun je nou 4 jaar verbouwen? Lijkt me echt vreselijk om 4 jaar lang in de troep te zitten... Klinkt een beetje als "Help, mijn man is klusser"... Succes ermee iig :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:41:47 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_115188754
Naja, 4 jaar verbouwen is niet perse 4 jaar in "bouwval gezocht" zitten he :D
disclaimer
pi_115188836
:P
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En hoe kun je nou 4 jaar verbouwen? Lijkt me echt vreselijk om 4 jaar lang in de troep te zitten... Klinkt een beetje als "Help, mijn man is klusser"... Succes ermee iig :)
Ik zit ook al bijna aan 3 jaar en wij zijn nog wel een paar jaar zoet. :D
Gewoon alles zelf doen in de uurtjes naast je werk... dan duurt het vanzelf gruwelijk lang.
pi_115188936
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha allebei full time werken en af en toe een klusdip.

Maar we zitten niet continue in de rommel hoor, slaapkamer, woonkamer en badkamer zijn klaar.
Nu aan de slag met de keuken.
pi_115189004
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Haha allebei full time werken en af en toe een klusdip.

Maar we zitten niet continue in de rommel hoor, slaapkamer, woonkamer en badkamer zijn klaar.
Nu aan de slag met de keuken.
Inderdaad, als je het ruimte voor ruimte aanpakt valt de zooi best mee. :Y
Oh, en ik kan ook gewoon goed tegen zooi. :')
pi_115189097
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:47 schreef helicopter het volgende:

[..]

Inderdaad, als je het ruimte voor ruimte aanpakt valt de zooi best mee. :Y
Oh, en ik kan ook gewoon goed tegen zooi. :')
Ja daar heb ik ook geen problemen mee, maar ik begin er nu wel een beetje klaar mee te zijn eigenlijk :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:49:08 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_115189103
ik zit idd even terug te kijken en damn, nog steeds bezig in dat appartement :D
(wij doen ook alles zelf trouwens, maar echt in fases, beneden zijn we wel goeddeels klaar gelukkig)
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:49:46 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_115189135
hoe is het met jullie huis Helicopter? Slapen jullie al op de eerste verdieping? :D
disclaimer
pi_115189219
Klussen O+
Vooral de improductieve dagen waarbij je de hele dag met iets aan het klooien bent en het uiteindelijk aan het einde van de dag weer sloopt.
Of je vent die door een waterleiding heen boort omdat hij "precies weet waar de leidingen lopen".
Klussen O+
pi_115189236
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
hoe is het met jullie huis Helicopter? Slapen jullie al op de eerste verdieping? :D
:@ nee, naja, bijna...
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:52:36 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_115189278
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:51 schreef helicopter het volgende:

[..]

:@ nee, naja, bijna...
:') sorry _O- :D
disclaimer
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:54:07 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_115189346
ik moet wel zeggen dat dat tuinieren bevrijdend werkt na jaren gepriegel om details. Gewoon een zaag in een boom zetten en omhalen, lekker schuttingen omver schuppen en alles _O_

Misschien toch maar eens plintjes gaan zetten in 2012 :')
disclaimer
pi_115189485
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:') sorry _O- :D
Het wordt wel precies zoals wij het willen hebben. O+
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:04:58 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115189837
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:57 schreef helicopter het volgende:

[..]

Het wordt wel precies zoals wij het willen hebben. O+
en dan ga je weer verhuizen :P
pi_115190135
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en dan ga je weer verhuizen :P
Nee, dat zit voorlopig niet in de planning. Dit is een huis van de langer termijn.
Vorig huis hebben we wel de laatste klusjes gedaan toen het in de verkoop ging. :')
pi_115191086
Ik ga vanavond sporten.
Twiddel
pi_115191538
Als het vanavond even droog is wil ik ook weer gaan hardlopen! Ben bijna 4 weken niet geweest omdat ik echt totaal niet fit was. Denk dat het nu wel weer gaat. Ben alleen benieuwd hoe mijn conditie er aan toe is.
pi_115198750
Crap!
manlief eet toch ergens anders.. ik had verwacht het eten thuis aan te treffen en door te kunnen naar sportschool..
en nu is de fles wijn me aan het versieren |:( |:(

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:01:58 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_115199007
Maandag!!!!!!
disclaimer
pi_115199028
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:01 schreef Stormqueen het volgende:
Maandag!!!!!!
...ga ik op dieet :7 Heus waar! :Y
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:04:13 #186
54772 Silmarwen
pi_115199101
Ok de dag ging goed (nog teringjantje veel spierpijn) op de patat 's avonds na. :')

Maarrrrrrrrrrrrrrr Ik kom langzaam weer terug in het stramien. Heb alleen echt geen energie atm. nog 2 weken 30 uur werken, en dan weer terug naar de 12 uur. Komt mijn huishouden, humeur en energie ten goede, en met de energie ook weer het afvallen. Ben nu weer 2 kilo aangekomen. :(
pi_115200784
In het kader van de motivatie, ben ik (na een tijdje weer last te hebben gehad van mijn heup) weer langzaam begonnen met hardlopen.
Was even vergeten hoe lekker dat ook alweer was...
pi_115205857
Etenlijstje van vandaag:
O: 2 x geroosterd volkoren sneetje met halvajam, 1 x glas light-sap
T: 2 x koffie met 1 zakje creamer en 1 zoetje, 1 banaan
L: 2 x sneetje roggebrood met roomkaas (moet op :P ) en 1 x volkoren sneetje met kalkoenfilet
T: plakje kruidkoek (ong 110 kcal), minneola, blikje cola-light
D: gepofte aardappel, 2 chipolata worstjes (120 gr), bord sla met beetje dressing, paprika en mango., AH vruchtenmouse toetje (48 kcal)

Beweging:
40 min fietsen
25 min wandelen
2 uur schilderen :P

Sport:
Als ik mezelf nu van de bank hijs... Hardlopen... als...
Edit: ik heb gelopen *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door helicopter op 06-08-2012 22:13:35 ]
pi_115215233
*O*
bijna 2 uur lang mezelf uitgesloofd in de sportschool :)

als beloning : een glaasje rode wijn! :D

maandag 6 augustus 2012 @ 23:18:35 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115215280
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:07 schreef helicopter het volgende:
Etenlijstje van vandaag:
O: 2 x geroosterd volkoren sneetje met halvajam, 1 x glas light-sap
T: 2 x koffie met 1 zakje creamer en 1 zoetje, 1 banaan
L: 2 x sneetje roggebrood met roomkaas (moet op :P ) en 1 x volkoren sneetje met kalkoenfilet
T: plakje kruidkoek (ong 110 kcal), minneola, blikje cola-light
D: gepofte aardappel, 2 chipolata worstjes (120 gr), bord sla met beetje dressing, paprika en mango., AH vruchtenmouse toetje (48 kcal)

Beweging:
40 min fietsen
25 min wandelen
2 uur schilderen :P

Sport:
Als ik mezelf nu van de bank hijs... Hardlopen... als...
Edit: ik heb gelopen *O*
Weet niet meer zeker of ik dit al eens opgemerkt heb, maar waarom al die lightproducten? Je weet dat aspartaam nu ook niet echt een gezonde keuze is? Drink je koffie eens twee weken zonder zoetstof/suiker en je weet niet meer beter. Als je hem na twee weken nog niet lekker vindt, zou ik me eens gaan afvragen of je koffie eigenlijk drinkt voor de koffiesmaak en/of 1 suikerklontje per dag ongezonder is dan aspartaam... Ook light sap en cola vertellen je lichaam door de zoetigheid (en cafeïne) dat er suikers en snelle energie aankomen, maar dat komt niet, waardoor je hongergevoel groter wordt, omdat je lijf wel vraagt om die suiker... Ieder z'n ding, maar misschien denk je er nooit over na of denk je dat light gezonder is dan 'gewoon', dus ik draai m'n verhaaltje nog maar eens af :)

Ennuhm, niks moet op he? Als je het niet wilt eten of niet zou willen eten als je het niet in huis had, kan het best gewoon de kliko in :)

Sporttechnisch wel goed bezig en genoeg eetmomentjes enzo :D Nice!
pi_115216002
Kut, de komende 2 weken 3 keer uit eten en ook nog een bbq.
Dat wordt creatief zijn om het een beetje binnen de perken te houden.

1 keer is all you can eat bij een sushi restaurant :')
pi_115217971
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:27 schreef junkiexp het volgende:

1 keer is all you can eat bij een sushi restaurant :')
Heerlijk, daar kom ik graag.
Als je meer in de sushi hoek blijft dan in de teppanyaki hoek dan zijn de gevolgen minimaal. Zet nauwelijks aan (tenminste bij mij).
It was delicious.
pi_115218237
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:53 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Heerlijk, daar kom ik graag.
Als je meer in de sushi hoek blijft dan in de teppanyaki hoek dan zijn de gevolgen minimaal. Zet nauwelijks aan (tenminste bij mij).
Ja dat is een beetje het probleem, ik lust geen sushi :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:02:46 #194
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115218590
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja dat is een beetje het probleem, ik lust geen sushi :')
Ik ook niet maar vermaak mij prima in een sushi restaurant :Y
Bestellen: salades, groentes, garnalen, kipfilet, vis.. echt makkelijker wordt het niet, het is gewoon veel leuker dan een 'gewoon' restaurant... en lekkerder ook!
Tip: eet alleen met stokjes, duurt wat langer.
Ronde 5 als vrouw zijnde heb ik gehaald, dus succes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115218803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik ook niet maar vermaak mij prima in een sushi restaurant :Y
Bestellen: salades, groentes, garnalen, kipfilet, vis.. echt makkelijker wordt het niet, het is gewoon veel leuker dan een 'gewoon' restaurant... en lekkerder ook!
Tip: eet alleen met stokjes, duurt wat langer.
Ronde 5 als vrouw zijnde heb ik gehaald, dus succes
Bedankt, wij gaan naar Shabu Shabu.
Ik ben toen tot ronde 4 gekomen :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:13:59 #196
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115219348
Wij waren voor het laatst bij Oriental Palace in Assen....
Heeft 90 euro gekost :')
Wel alle rondes compleet vol gemaakt, ook door vriendlief.

Ze hebben wel 2 x gevraagd of dat er wel telkens 2 x tjap tjoy en 1 x salade per ronde moest :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:23:45 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_115226375
All you can eat ;(
Oh en een zoetje in je koffie is nu ook al des duivels? Mooi, ik ga lekker door :D
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:28:36 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115226393
Gisterenavond kon ik weer eens geen nee verdragen, dus wat chocola en 3 mini-zakjes chips op. -O-
En dan ga je voor het slapen op de weegschaal staan en is die ineens heel aardig. Damn!!!! en nu heb ik al die Kcals gevroten die vannacht verbrand gaan worden ipv vet. :') -O-

Gelukkig lijkt mijn lijf slecht tegen rotzooi te kunnen dus het loopt 's ochtends altijd aardig door. :X :@

Ik heb overigens wel vanmorgen ineens het eureka moment gehad hoe het wrsch komt dat ik het ineens weer zo moeilijk vind: onze jongste slaapt sinds we terug zijn van vakantie wat slecht, wordt minstens 1 keer per nacht wakker en wil dan bij ons in bed en gaat dan tegen me aan liggen plakken en draaien. En als ik ook maar een klein beetje moe ben dan gaat mijn weerstand tegen snoepen echt zo hard omlaag... :X -O-

Vanmorgen was het 05.30 en dus ben ik maar om 10 voor 7 in de auto gestapt.
Maar er is licht aan het eind van de tunnel: ik vertrek morgen voor 10 dagen naar Helsinki. Keihard werken, maar ook 10 heerlijke nachten helemaal alleen op een hotelkamer! O+ *O* Geen man, geen kinderen, alleen maar ik! *O*
Oh, en houdt ook 10 dagen hotel- en restaurant-voer in maar wat dat betreft ben ik inmiddels wel erg goed in de juiste keuzes maken, dus daar maak ik me geen zorgen over.
En Finland heeft echt zulk lekker soort van roggebrood, dus ik verheug me nu al op het ontbijt! :9 Zeg maar de echte finse ronde. *O*

En uiteraard zitten mijn hardloopspullen ook in mijn koffer. *O*

Zo, en nu is het wel weer even klaar met de smileys. :@
pi_115226419
BE... }:|
pi_115226422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:23 schreef Stormqueen het volgende:
All you can eat ;(
Oh en een zoetje in je koffie is nu ook al des duivels? Mooi, ik ga lekker door :D
Dude, zwarte koffie is haske badass... *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:36:20 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_115226436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dude, zwarte koffie is haske badass... *O*
shit.

Be, nice! Wel lang zo! Enjoy!
disclaimer
pi_115226439
Ik snap je niet :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:38:49 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_115226454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap je niet :D
mij niet?
Ik drink altijd koffie met een zoetje, dus niet zo badass -O-
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:39:48 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_115226456
Ik drink daarentegen geen fris, light fris of sappies, dus dan mag het wel vinnik :P
disclaimer
pi_115226463
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik drink daarentegen geen fris, light fris of sappies, dus dan mag het wel vinnik :P
Maar jij wil doorgaan met zoetjes omdat het des duivels is, maar zonder zoetje is badass. Badass is toch ook roeg?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:42:16 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_115226464
Ik heb een nieuw shirt aan met vleermuismouwen, ik moet de drang onderdrukken om met mijn armen wijd door de tuin te rennen en tududududududu te zingen ;(
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:43:20 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_115226471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar jij wil doorgaan met zoetjes omdat het des duivels is, maar zonder zoetje is badass. Badass is toch ook roeg?
nee, eigenlijk vooral omdat ik het lekker vind :@
disclaimer
pi_115226472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een nieuw shirt aan met vleermuismouwen, ik moet de drang onderdrukken om met mijn armen wijd door de tuin te rennen en tududududududu te zingen ;(
Butwai... -O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:46:00 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_115226480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Butwai... -O-
BATMAN!
disclaimer
pi_115226482
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

BATMAN!
Ja daarom doen :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:49:26 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_115226492
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja daarom doen :D
O+
disclaimer
pi_115226528
-O-
nou zit ik met dat " tudududududud BATMAN" in m'n hoofd :P

vanochtend al meteen weer een halve kilo er af.. dat geeft een mens hoop.. vanavond nog maar even naar de sportschool, de rest van de week komt het er niet van ivm festival *O*
imand nog tips mbt het festival eten? let wel, het is in duitsland, dus eigen dingen meenemen is ook weer zo wat.. :P

verder ben ik een beetje geïrriteerd :o
haal ik allemaal boodschappen in huis, gaat manlief gister en vanavond ineens NIET thuis eten :o
zit ik daar met alle ingrediënten die ik dus nu weg kan donderen omdat we het weekend weg gaan -O-

:(

en nou moet ik dus motivatie vinden om vandaag niet meteen een slack-dag te maken .. GRMBL!!

dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:58:51 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_115226563
Kook je verder niet meer deze week? Invriezen een optie?
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:59:47 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_115226568
Op festivals hebben ze tegenwoordig ook veel gezondere keuzes :Y
disclaimer
pi_115226574
Ik ben twee maanden geleden plots mijn koffie zwart gaan drinken en dat bleek ik heel erg onverwacht veel lekkerder te vinden.

Ps: mijn iPod autocorrect Wilde van onverwacht obesity watch maken....
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:01:35 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_115226588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben twee maanden geleden plots mijn koffie zwart gaan drinken en dat bleek ik heel erg onverwacht veel lekkerder te vinden.

Ps: mijn iPod autocorrect Wilde van onverwacht obesity watch maken....
jouw ipod _O_
disclaimer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:04:19 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_115226608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:58 schreef Stormqueen het volgende:
Kook je verder niet meer deze week? Invriezen een optie?
Of koken en naar de buren brengen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_115226642
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Weet niet meer zeker of ik dit al eens opgemerkt heb, maar waarom al die lightproducten? Je weet dat aspartaam nu ook niet echt een gezonde keuze is? Drink je koffie eens twee weken zonder zoetstof/suiker en je weet niet meer beter. Als je hem na twee weken nog niet lekker vindt, zou ik me eens gaan afvragen of je koffie eigenlijk drinkt voor de koffiesmaak en/of 1 suikerklontje per dag ongezonder is dan aspartaam... Ook light sap en cola vertellen je lichaam door de zoetigheid (en cafeïne) dat er suikers en snelle energie aankomen, maar dat komt niet, waardoor je hongergevoel groter wordt, omdat je lijf wel vraagt om die suiker... Ieder z'n ding, maar misschien denk je er nooit over na of denk je dat light gezonder is dan 'gewoon', dus ik draai m'n verhaaltje nog maar eens af :)

Ennuhm, niks moet op he? Als je het niet wilt eten of niet zou willen eten als je het niet in huis had, kan het best gewoon de kliko in :)

Sporttechnisch wel goed bezig en genoeg eetmomentjes enzo :D Nice!
De light-producten zijn een bewuste keuze. Ik ben op de hoogte van de "risico's". Al is er net zoveel wetenschappelijk bewijs dat het rotzooi is als er bewijs is dat dat tegenspreekt...

Koffie zonder zoetje vind ik echt niet te zuipen, heb ik mezelf al vaak genoeg een weekje aangedaan en het went niet (suiker vind ik ook niet lekker meer) :P Verder drink ik de hele dag water en af en toe iets met een smaakje is wel lekker voor de afwisseling. Ik weiger dranken te drinken met (veel) kcal, gewoon omdat je daar niets aan hebt, het vult niet en dan gebruik ik de kcal liever om iets te eten.

Ik wil hier zeker geen discussie beginnen over hoe goed of slecht zoetstoffen zijn, maar het leek me wel redelijk om mijn keuzes even toe te lichten. ;)

Edit: oja, en de halvajam is GEEN light-product... er zit gewoon minder suiker in. (halvajam van AH)
De rest: het sap, de zoetjes, de cola en het toetje wel. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door helicopter op 07-08-2012 08:51:52 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:51:14 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115227106
Ok. Ik heb dus alleen nog vandaag.
Om heel hard te werken. Aan het congres dat onder mijn verantwoordelijkheid valt.
Alleen vandaag...

En dus was ik om 07.00 op mijn werk. En wat heb ik tot nu toe gedaan? 2 mailtjes behandeld en verder hebben mijn collega en ik sites gezocht waar je zelf nep-tattoo's kan maken en zijn we nu helemaal lyrisch over het feit dat we *O* logo-tattoos *O* gaan laten maken om daar vrijdag op de welcome reception de blits mee te maken. :') :D :o

2 jaar geleden hadden we logo-decals voor op onze nagels en dus wilden we nu wat anders en dat bedenk je dan dus op de laatste dag. Gelukkig doen ze 24-uur spoedlevering en vliegt mijn collega vrijdag pas. *O*

Gaat helemaal goedkomen dus! *O*

Valt het op dat ik aan het WOG-gen ben? :@ Ik heb dan ineens een soort van drempelvrees om aan dingen te beginnen. :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:15:23 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115227456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Of koken en naar de buren brengen...
:D
ik woon in een grote stad hoor.. ik weet niet eens hoe mijn buren heten :{w :) :@
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:17:12 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115227495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ok. Ik heb dus alleen nog vandaag.
Om heel hard te werken. Aan het congres dat onder mijn verantwoordelijkheid valt.
Alleen vandaag...

En dus was ik om 07.00 op mijn werk. En wat heb ik tot nu toe gedaan? 2 mailtjes behandeld en verder hebben mijn collega en ik sites gezocht waar je zelf nep-tattoo's kan maken en zijn we nu helemaal lyrisch over het feit dat we *O* logo-tattoos *O* gaan laten maken om daar vrijdag op de welcome reception de blits mee te maken. :') :D :o

2 jaar geleden hadden we logo-decals voor op onze nagels en dus wilden we nu wat anders en dat bedenk je dan dus op de laatste dag. Gelukkig doen ze 24-uur spoedlevering en vliegt mijn collega vrijdag pas. *O*

Gaat helemaal goedkomen dus! *O*

Valt het op dat ik aan het WOG-gen ben? :@ Ik heb dan ineens een soort van drempelvrees om aan dingen te beginnen. :')
ohh dat heb ik ook altijd! :D
dan moet er iets af op vrijdag en dan begin ik er pas donderdag aan en doe ik ma-di-woe totaaaal andere dingen..
prioriteiten stellen.. ik kan het niet :N -O-
pi_115227564
quote:
:D!!! _O- Ik vind dat altijd fijne shirts om te dragen

Over zoetjes gesproken :@ Je hebt toch ook zonder aspartaam?
Ik ging van koffie met melk en 2 suiker, naar nu zwart met een zoetje... Daarnaast gebruik ik ook geen light producten...

Even wakker worden hoor :O
pi_115227989
Ik geloof dat je nu ook stevia hebt, maar dat schijnt dan weer een lichte zoethoutsmaak te hebben...
pi_115228010
Het wil hier echt niet de laatste tijd. Vanaf NU dus weer strak alles volgen en hopelijk mag ik straks weer wat meer bewegen van en bij de fysio :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_115228098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik geloof dat je nu ook stevia hebt, maar dat schijnt dan weer een lichte zoethoutsmaak te hebben...
Ik heb zelf erg uitgekeken naar stevia, maar ik kan maar niet aan de smaak wennen... ;(

Algemene vraag:
Stel je zou moeten kiezen tussen zoeten met zoetstof of met honing. Wat zou je doen?
pi_115228137
Ik denk dat ik dan zelf voor de honing zou gaan.. Maar ik proef zelf altijd de standaard zoetstoffen door de nasmaak(dus aspartaam, acesulfaam ed), en van de zogenaamde polyolen krijg ik enorme buikpijn, dus ik probeer zoetstoffen zoveel mogelijk te mijden.
pi_115228265
Ik zou kiezen voor die 3 zoetjes op 1 dag die ik neem (drink 3 bakken koffie ongeveer)
En daarbij honing in je koffie :r
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:58:23 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115228375
honing in je thee daarentegen .. O+ :9~
pi_115228390
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef Barreltje het volgende:
honing in je thee daarentegen .. O+ :9~
Ja dat is wel lekker.... :9
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:00:36 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_115228423
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:53 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou kiezen voor die 3 zoetjes op 1 dag die ik neem (drink 3 bakken koffie ongeveer)
En daarbij honing in je koffie :r
Dit.
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:01:10 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_115228439
alhoewel ik wel zes tot acht bakken drink. Maar krijg nog steeds niet zoveel zoetstof binnen als mensen die een fles cola light drinken per dag :P
disclaimer
pi_115228486
Ja nou, mijn zus gaf aan dat zij allerlei klachten kreeg van cola-light drinken. En die klachten herkende ik wel eigenlijk :@
Eigenlijk wil ik van heel die zoetstof af. Maar een keer zoet is wel lekker natuurlijk :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:05:16 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115228528
Dan neem je toch gewoon suiker? :? En dan iets minder dan je normaal zou doen.
Kan nooit minder smerig zijn dan, dan met zoetje, want ik proef dat idd ook altijd, dan liever zonder wmb.
Maar ik drink geen koffie, dus ik moet eig. gewoon niks zeggen. :@
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:08:38 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_115228606
Ja, dat gestress altijd om ingredienten, ik word daar een beetje moe van. Ik drink al vijftien jaar koffie met een zoetje en ik geloof echt echt niet dat ik alleen daardoor allerlei klachten zou krijgen.
Wat een ander doet moet ie zelf weten, ik heb er geen last van en hou het lekker zo :P
disclaimer
pi_115228607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef lezzer het volgende:
Ja nou, mijn zus gaf aan dat zij allerlei klachten kreeg van cola-light drinken. En die klachten herkende ik wel eigenlijk :@
Eigenlijk wil ik van heel die zoetstof af. Maar een keer zoet is wel lekker natuurlijk :P
Wat waren die klachten?
pi_115228813
Ik heb bij mezelf ontdekt dat ik vreetbuien krijg van cola light, dus dan maar gewone cola :7
Of water of thee.
pi_115229051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dan neem je toch gewoon suiker? :? En dan iets minder dan je normaal zou doen.
Kan nooit minder smerig zijn dan, dan met zoetje, want ik proef dat idd ook altijd, dan liever zonder wmb.
Maar ik drink geen koffie, dus ik moet eig. gewoon niks zeggen. :@
Ik vind suiker juist een gore nasmaak hebben. Krijg je een zure bek van. :')
(ik heb nooit gezegd dat ik niet raar ben... O-) )
pi_115229072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat waren die klachten?
Duizelig, moeilijk te omschrijven. Neurologisch lijkt het wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dan neem je toch gewoon suiker? :?
Dat gaat niet, van witte suiker word ik beroerd, dat is een veel te snelle suiker.

Dus ik wil graag natuurlijke suikers gebruiken.
Dat was een beetje de afweging :)
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat gestress altijd om ingredienten, ik word daar een beetje moe van. Ik drink al vijftien jaar koffie met een zoetje en ik geloof echt echt niet dat ik alleen daardoor allerlei klachten zou krijgen.
Wat een ander doet moet ie zelf weten, ik heb er geen last van en hou het lekker zo :P
Dat is prima als het voor jou zo werkt, maar voor mij werkt het dus blijkbaar anders. ;)
Als ik te veel suiker (en dan heb ik het over een voor de gemiddelde mens normale hoeveelheid) neem gaan heel m'n darmen overhoop, word ik doodmoe en gammel.
Als ik al die zoetjes zo op een dag eens optel, dan kom ik aan redelijk wat. Een vervanger zou niet verkeerd zijn.
pi_115229079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:31 schreef helicopter het volgende:

[..]

En dat ook. Als je gewend bent om geen suiker te nemen wordt suiker heel bitter.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:33:03 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115229092
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:31 schreef helicopter het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen hoor, ik heb al in jaren geen suiker meer in mijn thee en ook mijn Brinta gaat gewoon au naturel. ;)
Begin dit jaar heb ik wel een paar keer een zoetje in de thee gedaan toen ik in Turkije was, wat een bocht is dat zeg. :X Dat was echt zonder zoetje of suiker niet te doen. :X
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:34:14 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_115229125
quote:
_O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:35:20 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_115229155
Turkse thee is vrij sterk idd :P

Maar goed, die 6-7 zoetjes per dag zullen het verschil niet gaan maken. En suiker eet ik sowieso nauwelijks. Ik krijg daar enorme suikerdips van. Dus als ik zoet eet, komt het meestal uit fruit.
Behalve als ik zondig, dan kan het ook uit B&J komen :@
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:39:25 #243
30252 Soempie
Procreating
pi_115229285
Als ik cola drink kies ik altijd voor de light versie, omdat de gewone zo mierzoet is. :r

Gister mezelf een schop onder m'n kont gegeven en naar het zwembad gereden. Gelijk een zwemkaart gekocht en een uur en een kwartier lang baantjes getrokken. *O* Wat was dat lekker zeg. Alleen wel heel druk tussen de oudjes, de kleffe stelletjes, giebelvriendinnen en fanatieke zwemmers. Wordt na de vakantie vast rustiger. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:40:35 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_115229315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:39 schreef Soempie het volgende:
Als ik cola drink kies ik altijd voor de light versie, omdat de gewone zo mierzoet is. :r

Gister mezelf een schop onder m'n kont gegeven en naar het zwembad gereden. Gelijk een zwemkaart gekocht en een uur en een kwartier lang baantjes getrokken. *O* Wat was dat lekker zeg. Alleen wel heel druk tussen de oudjes, de kleffe stelletjes, giebelvriendinnen en fanatieke zwemmers. Wordt na de vakantie vast rustiger. :P
Die bejaajden blijven ;(
Welk tijdstip pak je?
disclaimer
pi_115229393
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:40 schreef Stormqueen het volgende:

Die bejaajden blijven ;(
Welk tijdstip pak je?
Die permanentjes hebben mij weer uit het zwembad gejaagd -O- Ik vond het niet te doen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:44:08 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115229436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die permanentjes hebben mij weer uit het zwembad gejaagd -O- Ik vond het niet te doen.
hier idem! :o
kunnen ze niet gewoon een 60 + zwem uur doen en een vrijzwemmen voor 60-?
slalommen om de permanentjes heen is niet fijn :N :N
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:44:54 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_115229459
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die bejaajden blijven ;(
Welk tijdstip pak je?
Gister van half 7 tot 8 uur 's avonds. Na de vakantieperiode wordt dat vanaf 9 uur 's avonds.

Ik vond vooral die vriendinnen en de stelletjes vervelend. Die zwemmen niet door en nemen direct 3 banen in beslag.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:48:13 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_115229548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:44 schreef Soempie het volgende:

[..]

Gister van half 7 tot 8 uur 's avonds. Na de vakantieperiode wordt dat vanaf 9 uur 's avonds.

Ik vond vooral die vriendinnen en de stelletjes vervelend. Die zwemmen niet door en nemen direct 3 banen in beslag.
Oh, dat wordt niet beter.
Ik heb het geprobeerd vroeger met Helicopter maar ik werd er zo aggressief van dat ik er mee ben gekapt. Too many people, too little space :N
disclaimer
pi_115229759
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, dat wordt niet beter.
Ik heb het geprobeerd vroeger met Helicopter maar ik werd er zo aggressief van dat ik er mee ben gekapt. Too many people, too little space :N
Op het laatst was het echt freaky, zo druk! :o
Heb je trouwens op SBS6 die aankondiging gezien van Sterren Springen (zo kansloos O+ )? Dat is in ons bad! :')

Nog even over zoetjes enzo:
Ik ben er al best trots op dat ik van een heleboel cappuccino's per dag (hoeveel p's en c's eigenlijk? :P ) met 2 zoetjes per cappu heb weten af te bouwen naar max 2 koffie met een zakje creamer en 1 zoetje. 8-)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:59:55 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_115229931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:54 schreef helicopter het volgende:

[..]

Heb je trouwens op SBS6 die aankondiging gezien van Sterren Springen (zo kansloos O+ )? Dat is in ons bad! :')

Ik ben er al best trots op dat ik van een heleboel cappuccino's per dag (hoeveel p's en c's eigenlijk? :P ) met 2 zoetjes per cappu heb weten af te bouwen naar max 2 koffie met een zakje creamer en 1 zoetje. 8-)
Ja, maar da's ook het grootste en mooiste zwemcentrum van Nederland :D
Da's ook meteen het probleem, 's avonds trainen er zoveel zwemclubs dat er nog maar een badje van 25 bij 10 meter overblijft voor banen trekken, gooi daar 25 mensen in en je zit dus helemaal vast _O-
disclaimer
pi_115229934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:32 schreef lezzer het volgende:

Dat gaat niet, van witte suiker word ik beroerd, dat is een veel te snelle suiker.

Dus ik wil graag natuurlijke suikers gebruiken.
Dat was een beetje de afweging :)

Als je honing wil gebruiken als natuurlijke suiker, dat zul je wel naar de natuurwinkel moeten.
De honing in de supermarkt komt van bijen die gevoed worden met suikerwater (in plaats van de eigen honing).
It was delicious.
pi_115229940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:54 schreef helicopter het volgende:

[..]

Dat scheelt al echt een hoop hoor.... En doe je inderdaad netjes :Y
Ik was (en ben) nog steeds verzot op cappuccino's en latte macchiato's
Nu neem ik het een enkele keer als we ergens wat gaan drinken/ in het weekend/ op vakantie
pi_115230007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:00 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Als je honing wil gebruiken als natuurlijke suiker, dat zul je wel naar de natuurwinkel moeten.
De honing in de supermarkt komt van bijen die gevoed worden met suikerwater (in plaats van de eigen honing).
Dat is inderdaad iets dat wel door m'n hoofd speelt.
Ik word daar zo flauw van, dat je in de supermarkt bijna niks kunt kopen waar geen troep in zit.
pi_115230385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:02 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik word daar zo flauw van, dat je in de supermarkt bijna niks kunt kopen waar geen troep in zit.
Ik vond dat van die honing echt triest, had er ook nog nooit bij nagedacht.

Prijsverschil is wel gigantisch trouwens.
It was delicious.
pi_115230466
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:00 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Is dat erg? Of ze nu suikers zelf uit planten halen of voorgeschoteld krijgen. De bijen maken er honing van. Ik denk dat het prijsverschil vooral marketing-slimmigheid is. 8-)
pi_115230622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:02 schreef lezzer het volgende:

En hoe meer je je als consument inleest, hoe meer je niets meer durft te kopen want overal lijkt wel bizar mee geklooid te worden. Tijd voor een eigen moestuin, wat kippen, een koe en een varken :7

En bijen!!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:22:38 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115230692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En hoe meer je je als consument inleest, hoe meer je niets meer durft te kopen want overal lijkt wel bizar mee geklooid te worden. Tijd voor een eigen moestuin, wat kippen, een koe en een varken :7

En bijen!!
pfft.. en dat allemaal op mijn 2x4 balkonnetje?? :D
pi_115230722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:15 schreef helicopter het volgende:

[..]

Is dat erg? Of ze nu suikers zelf uit planten halen of voorgeschoteld krijgen. De bijen maken er honing van. Ik denk dat het prijsverschil vooral marketing-slimmigheid is. 8-)
Er kan zelfs suikerwater aan de honing zelf toegevoegd zijn.

http://suikerwijzer.nl/alles-over-honing/
(wij van WC eend, uiteraard)

Ieder moet doen wat hij zelf wil en ik ben zeker geen natuurfreak. Honing is het enige dat ik koop in de natuurwinkel.
It was delicious.
pi_115230771
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:22 schreef Barreltje het volgende:

pfft.. en dat allemaal op mijn 2x4 balkonnetje?? :D
Ik heb ook maar een klein balkonnetje :'(
pi_115230829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:23 schreef Sometimes het volgende:

Er kan zelfs suikerwater aan de honing zelf toegevoegd zijn.

http://suikerwijzer.nl/alles-over-honing/
(wij van WC eend, uiteraard)

Ieder moet doen wat hij zelf wil en ik ben zeker geen natuurfreak. Honing is het enige dat ik koop in de natuurwinkel.
Ik las ook iets over honing uit China & antibiotica in de honing. En dat wordt gewoon gemengd met honing uit andere landen. Kijk maar eens op de potjes honing, er staat eigenlijk nooit waar het vandaan komt, alleen dat het bijen uit niet-EU landen zijn. Dat is de enige aanduiding waar je honing vandaan komt.

Honing koop ik dus ook in de natuurwinkel.
pi_115230885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En bijen!!
Probleem is dat ik veel gelezen en gezien heb daar over ja :'(
De moestuin laat niet lang meer op zich wachten ben ik bang.
pi_115231499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las ook iets over honing uit China & antibiotica in de honing. En dat wordt gewoon gemengd met honing uit andere landen. Kijk maar eens op de potjes honing, er staat eigenlijk nooit waar het vandaan komt, alleen dat het bijen uit niet-EU landen zijn. Dat is de enige aanduiding waar je honing vandaan komt.

Honing koop ik dus ook in de natuurwinkel.
Bij de Plus bij ons in de buurt hebben ze honing uit onze regio, van de imker. Kan me niet voorstellen dat die ook "fout" is.
pi_115231612
Ik vind het ontzettend irritant dat ik overdag gewoon goed kan eten, maar dat ik 's avonds na het eten altijd lekkere trek heb. :N Hoe kan ik dat voorkomen?
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_115231926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:48 schreef Dwyn het volgende:
Ik vind het ontzettend irritant dat ik overdag gewoon goed kan eten, maar dat ik 's avonds na het eten altijd lekkere trek heb. :N Hoe kan ik dat voorkomen?
Neem ´savonds een bakje kwark oid.. dat vult wel goed .. en verder.. een glas water en lekker negeren
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:01:14 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_115232094
quote:
door actief te blijven na het eten. Ff tanden poetsen en dan gaan wandelen, fietsen, tuinieren, opruimen, noem maar iets!
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:02:17 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_115232134
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Neem ´savonds een bakje kwark oid.. dat vult wel goed .. en verder.. een glas water en lekker negeren
lekkere trek is geen honger, en neem je ook niet weg met kwark of water.
disclaimer
pi_115232168
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

lekkere trek is geen honger, en neem je ook niet weg met kwark of water.
Nee dat snap ik ook wel... ik verzin ook maar wat :@
pi_115232221
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

door actief te blijven na het eten. Ff tanden poetsen en dan gaan wandelen, fietsen, tuinieren, opruimen, noem maar iets!
Ja, dat actief blijven vind ik lastig. Ik zit meestal voor dood achter de PC. _O-
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_115232251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier in Hull is het ook zo erg. Maar ik laat me niet wegjagen }:| Morgen weer een poging :')

Boh, gisteren zelfs zo erg dat ik een oudere man in de 'doorzwembaan' twee (!!!) keer heb ingehaald terwijl hij nog met 't zelfde 25-meterbaantje bezig was... :@
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:06:09 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_115232278
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook wel... ik verzin ook maar wat :@
ik snap je gedachtengang wel, maar eigenlijk is het een raar advies en het wordt vaak gegeven.
"Ik heb zin in snaaien"
"Eet wat"

Op die manier blijf je het probleem volgens mij alleen maar voeden, de truc zit eerder in het vervangen van snaaien voor een ander soort gedrag, wat niet met voedselinname te maken heeft.

Ofja, zoiets :P
disclaimer
pi_115232460
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik snap je gedachtengang wel, maar eigenlijk is het een raar advies en het wordt vaak gegeven.
"Ik heb zin in snaaien"
"Eet wat"

Op die manier blijf je het probleem volgens mij alleen maar voeden, de truc zit eerder in het vervangen van snaaien voor een ander soort gedrag, wat niet met voedselinname te maken heeft.

Ofja, zoiets :P
Is het ook.. .... ... ik negeer het meestal... althans probeer ik
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:12:16 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_115232525
Negeren lukt me meestal ook wel. Maar dan moet ik ook geen snaaierij in huis halen :')
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:13:59 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_115232589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier in Hull is het ook zo erg. Maar ik laat me niet wegjagen }:| Morgen weer een poging :')

Boh, gisteren zelfs zo erg dat ik een oudere man in de 'doorzwembaan' twee (!!!) keer heb ingehaald terwijl hij nog met 't zelfde 25-meterbaantje bezig was... :@
Hier is 't ook redelijk dramatisch... Kijk uit naar de opening van het nieuwe zwembad, maar aan de andere kant ligt dat naast een bejaardentehuis :(

En hier hebben ze half bad (4 banen) gewoon langzaam, 2 banen doorzwemmen en 2 banen echt hard. Dat werkt best :)

Zo, straks lunchen bij mugs en muffins, zucht... Einde-van-de-vakantie-lunch met een vriendinnetje. Ik ga voor een smoothie en wat-ze-hebben-dat-ik-mag-hebben. Da's dus of banaan-notenbrood, of chocoladetaart of een classic brownie. De vorige keer vroeg ik of ik de bagels mocht eten, maar daarvan was de verpakking al zover afgeknipt dat de ingrediënten er niet meer op stonden :(

Xx
pi_115232654
Hier is maar één afgeschermde baan. De rest is helemaal drama, met van die dobberende lila kapsels.
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:18:40 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_115232783
Hier zwemmen de bejaarden overdag
disclaimer
pi_115232850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hier zwemmen de bejaarden overdag
Hier de ganse dag ;(
Ja doei.
pi_115232931
Daarom ga ik ook nooit zwemmen :N
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_115232962
O+ zwemmen O+

Probeer weer twee, soms 3 keer per week te gaan. Heerlijk. Alleen nog even de juiste momenten proberen te vinden. Of gewoon vaak genoeg gaan en zoveel respect afdwingen dat ze afdrijven.
Ja doei.
pi_115234834
Het is beide niet echt dieet-verantwoordelijk maar wat is beter, spek of bacon :@
pi_115234847
Beide gewoon goed uitbakken.
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:15:50 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_115235095
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef LovelyLady het volgende:
Het is beide niet echt dieet-verantwoordelijk maar wat is beter, spek of bacon :@
bacon
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:23:28 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115235443
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bacon
In ieder geval in het kader van 'als je dan eet... eet dan lekker!' ;) :Y
pi_115235609
quote:
Dat is ook mijn zwakke plek en die is moeilijk onder controle te krijgen. Direct na het eten begint het al.
Merk wel dat het minder aanwezig is als ik zorg dat ik voldoende eet overdag. Eet ik overdag te weinig dan wordt dat 's avonds afgestraft.

Bewegen is een goed alternatief, maar dat lukt - mij - niet elke avond. De avonden dat ik ga sporten (ma en do) haal ik het niet in mijn hoofd om te gaan snacken want dan wordt ik van de baan af gemept.
It was delicious.
pi_115235751
En toch is het een kwestie van discipline en als je die niet hebt een zaak van niet in huis halen wat niet gewenst of nodig is. Eet je vaak stiekem koekjes? Geen koekjes meer kopen. Idem voor chips en andere zaken.
Ja doei.
pi_115235840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
En toch is het een kwestie van discipline en als je die niet hebt een zaak van niet in huis halen wat niet gewenst of nodig is. Eet je vaak stiekem koekjes? Geen koekjes meer kopen. Idem voor chips en andere zaken.
Dat helpt bij mij enorm: het gewoon niet kopen.
Een tijd had ik moeite met de snoepautomaat op het werk: geen kleingeld meebrengen = opgelost.

Soms is het zo makkelijk :7
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:32:09 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_115235898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:27 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is ook mijn zwakke plek en die is moeilijk onder controle te krijgen. Direct na het eten begint het al.
Merk wel dat het minder aanwezig is als ik zorg dat ik voldoende eet overdag. Eet ik overdag te weinig dan wordt dat 's avonds afgestraft.

Bewegen is een goed alternatief, maar dat lukt - mij - niet elke avond. De avonden dat ik ga sporten (ma en do) haal ik het niet in mijn hoofd om te gaan snacken want dan wordt ik van de baan af gemept.
Je hoeft ook niet meteen die-hard te gaan sporten, je moet gewoon iets DOEN. Al is het een boek lezen, de WC poetsen, een gesprek met je partner voeren of je rozen snoeien.
En als je dat een tijdje doet merk je dat die snaaidrang vanzelf weg gaat. Natuurlijk komt die wel af en toe weer om de hoek kijken, maar het is dan nog maar sporadisch in plaats van standaard elke avond.
Het is simpelweg conditionering.
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:36:01 #287
54772 Silmarwen
pi_115236098
Stelletje wijven hier! Ik heb geen pc op mn werk en maar een half uur pauze. Lul niet zoveel. Goed ik drink nog,even mn koffie met zoetje. Zit wel weer in the flow geloof ik.
pi_115236133
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet meteen die-hard te gaan sporten, je moet gewoon iets DOEN. Al is het een boek lezen, de WC poetsen, een gesprek met je partner voeren of je rozen snoeien.
En als je dat een tijdje doet merk je dat die snaaidrang vanzelf weg gaat. Natuurlijk komt die wel af en toe weer om de hoek kijken, maar het is dan nog maar sporadisch in plaats van standaard elke avond.
Het is simpelweg conditionering.
Tuurlijk is het conditionering. Maar dat is niet zo heel eenvoudig weg te krijgen.
Echt sporten werkt voor mij goed. Bij het lezen van een boek hou ik die trek en dat geldt voor vele andere activiteiten.

Heb wel eens geprobeerd elke avond afspraken te maken zodat ik niet thuis ben. Daar kan ik eigenlijk niet zo goed tegen en het helpt ook nog eens niet (op weg naar of van de afspraak kom je altijd wel in de buurt van een supermarkt :') ).
It was delicious.
pi_115236154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Silmarwen het volgende:
Stelletje wijven hier!
:(
It was delicious.
pi_115236207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat helpt bij mij enorm: het gewoon niet kopen.
Een tijd had ik moeite met de snoepautomaat op het werk: geen kleingeld meebrengen = opgelost.

Soms is het zo makkelijk :7
Hier is echt ZELDEN iets ongezonds in huis. Maar zelfs als het er is vergeet ik het :') dus haal ik het sowieso al niet meer. De laatste keer dat ik een pakje chocoladeblokjes (van de lidl, van die extra pure) had heeft 't pakje er sowieso een maand gelegen voordat ik 'm herontdekte en daarna duurde het nog een maand voordat hij eindelijk op was :') :@
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:38:56 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115236259
-O-
ik heb nu al trek in mijn banaan.. maar die mag ik pas over anderhalf uur..
en niks anders achter de hand om gezond te snaaien :@
ohh en een halve banaan werkt niet :X dan moet meteen die hele op! :o
en zo werkt dat ook met chocolade repen, zakken chips en zakken snoep :@
pi_115236376
Als je écht trek hebt moet je eten, dat is namelijk je lichaam die om brandstof vraagt. Dat hoeft niet meteen slecht of veel te zijn. Neem een bakje paprikareepjes mee, een gekookt eitje, dat soort dingen. Kijk, lekkere trek is iets anders, maar als je echt merkt dat je lichaam trek heeft, gewoon wat eten.
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:41:16 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_115236396
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Barreltje het volgende:
-O-
ik heb nu al trek in mijn banaan.. maar die mag ik pas over anderhalf uur..
en niks anders achter de hand om gezond te snaaien :@
ohh en een halve banaan werkt niet :X dan moet meteen die hele op! :o
en zo werkt dat ook met chocolade repen, zakken chips en zakken snoep :@
Kun je ''m niet beter gewoon pakken in plaats van anderhalf uur gestresst te zitten zijn dat je die banaan nu wil?
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:42:17 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_115236474
ik koppel in elk geval geen tijdstippen aan het eten wat ik bij me heb op mijn werk - dit is wat er in mijn tas zit en daar zal ik het dus mee moeten doen. Soms hou ik over en soms is het om 2 uur al op.
disclaimer
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:43:14 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115236522
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kun je ''m niet beter gewoon pakken in plaats van anderhalf uur gestresst te zitten zijn dat je die banaan nu wil?
maar dan heb ik om 5 uur een probleem! :o
pi_115236564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier is echt ZELDEN iets ongezonds in huis. Maar zelfs als het er is vergeet ik het :') dus haal ik het sowieso al niet meer. De laatste keer dat ik een pakje chocoladeblokjes (van de lidl, van die extra pure) had heeft 't pakje er sowieso een maand gelegen voordat ik 'm herontdekte en daarna duurde het nog een maand voordat hij eindelijk op was :') :@
Soms heb ik wat lekkers (ongezonds) in huis en kan ik er daardoor / ondanks dat makkelijk vanaf blijven.
Soms heb ik niets in huis en ga ik er domweg voor op pad als ik trek heb. En dan komen er pas echt foute dingen in het boodschappenmandje terecht.
It was delicious.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:45:18 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_115236617
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja, als je dat jezelf nu al vertelt wel ja :P
En pak dan om 5 uur een cracker ofzo.
disclaimer
pi_115236621
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ga met SQ mee in deze. Deed het ook altijd zo strikt op tijden maar daar kreeg ik steeds spijt van. Honger betekent eten, anders helpt die banaan over anderhalf uur ook niet meer, dan is dat niet meer voldoende.
It was delicious.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:47:55 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115236723
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, als je dat jezelf nu al vertelt wel ja :P
En pak dan om 5 uur een cracker ofzo.
geen idee waar ik die cracker vandaan moet gaan halen dan :P

maar de banaan ga ik idd NU op eten! :D
pi_115236792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
Als er geen chips in huis is, eet ik wel tien crackers op of beleg voor op brood. Ik vind altijd wel iets.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:50:29 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115236858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:49 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Als er geen chips in huis is, eet ik wel tien crackers op of beleg voor op brood. Ik vind altijd wel iets.
of een potje appelmoes :Y :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')