^^ Dat. Elk gebouw dat wordt afgeschreven in de binnenstad zou vervangen moeten worden door een nieuw gebouw buiten de stad. Meer ruimte, minder opproppen van mensen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:41 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kun je beter beginnen met mensen te weren. Minder overbevolking = minder verkeer = minder irritatie zoals mensen die zeiken over auto's/uitstoot.
Dat werkt niet want dan moeten mensen weer verder reizen (namelijk naar de stad waar ze dan niet meer in wonen). Bovendien zijn steden bijzonder efficiënt in velerlei opzichten. Het is juist urbanisatie dat bevordert moet worden. Mensen in de stad hebben veel minder auto's. Het zijn vooral diegenen van buiten de stad die het nodig vinden om met de auto (binnen)steden op te zoeken of met 130 langs de steden te scheuren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Elk gebouw dat wordt afgeschreven in de binnenstad zou vervangen moeten worden door een nieuw gebouw buiten de stad. Meer ruimte, minder opproppen van mensen.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:14 schreef mvdejong het volgende:
Beahlve dat het natuurlijk niets met vervuiling te maken heeft, maar alles met de Staat die weer gefrustreerd is dat een regeling die de Staat geld kost ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
Kortom, de leaserijders. Ik ken weinig mensen die een hybride kopen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen rijden zulke auto's omdat ze belastingvrij zijn. Hoog tijd om dat te veranderen. Start vanaf 2014 met het heffen van (reguliere) motorrijtuigenbelasting op die auto's. En zet het geld dat daarmee wordt verdiend in om energiezuinige rijders te belonen, door gedeeltelijke of volledige belastingvrijstelling.
- Dat het aantal weinig is, maakt de vervuiling per auto niet minder. En het is ook geen reden om ze geen belasting te laten betalenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:11 schreef r8v2 het volgende:
Wat al dertig keer aangedragen is:
- Aandeel oldtimers op totaal auto's is te verwaarlozen
- Aandeel oldtimers op totaal vrachtauto's is zelfs te verwaarlozen en die produceren sowieso veel meer CO2
- Oldtimers hebben zowel in NL als in het buitenland al minstens 25 jaar wegenbelasting opgeleverd en dat geld zien we niet eens terug in onze infrastructuur
- Meeste rijden op LPG, dat schoner is dan benzine/diesel
- Aandeel CO2 van verkeer op totale productie door mensheid is 1%
Dus elke maatregel is alleen maar om de staatkas te spekken.
Het is ten eerste geen subsidie. Ten tweede was het voor oude classic cars zeg maar. Voor degene die er bijna niet mee reden. Die heel af en toe even een rondje deden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
De huidige belastingvrijstelling voor oldtimers is bedoeld om de hobby van sommige mensen te subsidieren. Sowieso zie ik geen reden waarom een hobby dergelijke vrijstellingen zou moeten krijgen.
Ik vind dat als je wegenbelasting betaald dat je ook overal mag parkeren. Nog meer gezever van je?quote:Milieuzones daarentegen vind ik een slecht idee, en met name symboolpolitiek. Elk voertuig dat op de weg mag rijden, zou gewoon overal moeten mogen rijden.
Ah, blijkbaar wel dus. Als je dat station buiten het centrum bouwt zitten die bussen vol als ze naar buiten de stad rijden ipv naar binnen de stad.quote:En wat Utrecht betreft: als je daar in de binnenstad iets ruikt zijn het DIESELBUSSEN, vaak met hele oude (en zware) motoren, die massaal vervuilen in het hart van de stad. En waarom? Om mensen vanuit het station in het centrum naar buiten het centrum te brengen... Bouw dat station dan niet in het centrum!
Je moest eens weten hoeveel oldtimerclubs e.d. er zijn. Het is vaak meer dan 'oh, ik vind dat wel een leuke auto' of 'fijn, een belastingvrij barrel'.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:42 schreef Elfletterig het volgende:
- Vrachtauto's hebben een maatschappelijke functie die oldtimers meestal niet hebben, namelijk ervoor zorgen dat producten in winkels terechtkomen.
Omdat ik 2 auto's heb. 1 Voor dagelijks gebruik, waar gewoon belasting over wordt betaald en 1 'oldtimer (1982er)' voor de hobby. Waar ik nu mee aan het opknappen ben. Als die klaar is zal er weinig mee gereden worden, iig geen woon-werk verkeer. Ik betaal dus al wegen belasting en kan maar er 1 auto tegelijk rijden. Waarom dan wel 2 belasten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
- Klopt dat het aandeel nihil is. Klopt dat het is bedoeld om de staatskas te spekken. Maar er blijft geen enkel argument overeind waarom gewone auto's wél belasting moeten betalen en oldtimers niet.
Omdat andere mensen met twee auto's ook over beide auto's belasting betalen? Of je er veel of weinig mee rijdt, is geen criterium. Een auto is een auto en belasting is belasting.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef BroesWillems het volgende:
Omdat ik 2 auto's heb. 1 Voor dagelijks gebruik, waar gewoon belasting over wordt betaald en 1 'oldtimer (1982er)' voor de hobby. Waar ik nu mee aan het opknappen ben. Als die klaar is zal er weinig mee gereden worden, iig geen woon-werk verkeer. Ik betaal dus al wegen belasting en kan maar er 1 auto tegelijk rijden. Waarom dan wel 2 belasten?
ow dan kan ik nog 2ton rijden perjaarquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Andyy het volgende:
Gewoon wegenbelastingvrij houden tot een bepaalde kilometers per jaar, meten bij de APK. Zo blijven liefhebbers buiten schot en moeten al die stinkmercedessen toch betalen. En dan een extra hoog tarief ofzo.
dit jaar al 26 volgend jaar 27 en zo verder tot 30 jaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:15 schreef r8v2 het volgende:
Omdat ze al 25 jaar wegenbelasting hebben opgebracht. Lijkt me wel genoeg.
en wat denk je van een jaarbeurs? hoe komen mensen nu daar?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:31 schreef monsterd. het volgende:
Als auto's van 12 jaar en ouder geweerd worden, hoe moet men dan aan goedkope/beginnersauto's komen ?Gelijk 3500 + dokken voor een eerste auto.. Idioot
technisch niet haalbaarquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:20 schreef TheSalesman het volgende:
Is kilometerheffing, geldend voor ALLE auto's (evt. met wat tariefverschillen afhankelijk van milieuvriendelijkheid), niet de meest logische oplossing hier? Dan hoeven de mensen die een oldtimer enkel gebruiken als 'hobby' nog steeds niet veel te betalen, maar wel diegenen die in een 25 jaar oude 'kutbak' (om dhr. Muisarm te citeren) rondrijden.
Mee eens.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
...
Voor de goede orde: wat mij betreft wordt de wegenbelasting volledig afgeschaft en wordt de accijns op brandstof verhoogd. Dan krijg je automatisch dat het gebruik wordt belast, in plaats van het bezit. En onzuinige, vervuilende auto's hebben daar automatisch meer last van.
...
Als we alle sociale en zorgvoorzieningen afschaffen kunnen we zelfs helemaal gratis rijdenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mee eens.
Alleen hoef je de accijns helemaal niet verlagen als je bv. de bijstandsuitkeringen verlaagt/afschaft.
En wat denk je van vliegtuigen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:42 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat een tunnelvisie weer. Alsof men niet verder kijkt dan hun neus lang is bij dat planbureau.
Zoals al eerder gezegd in dit topic is het percentage oldtimers dat nog rijdt gewoon verwaarloosbaar.
Pak dan gewoon de scheepvaart aan die nog lekker op stookolie vaart en maar van alles in de tank gooit.
Die zijn mogelijk nog erger, want die mogen iedere keer hun brandstof lozen boven de Noordzee als ze nog te vol zitten en willen landen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En wat denk je van vliegtuigen?
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:42 schreef AdoraBelle het volgende:
Zoals al eerder gezegd in dit topic is het percentage oldtimers dat nog rijdt gewoon verwaarloosbaar.
quote:De oldtimers waren vorig jaar verantwoordelijk voor 5 procent van alle uitstoot van fijnstof door personenwagens. Van de uitstoot van stikstofoxiden is 10 procent afkomstig van oldtimers, terwijl maar 1,5 procent van alle gereden kilometers wordt afgelegd door oude auto's.
Die vaart niet in het centrum van steden. Dat is het hele punt. Je mag met je oude kutbak ook gewoon rondrijden. Maar niet in het centrum.quote:Pak dan gewoon de scheepvaart aan die nog lekker op stookolie vaart en maar van alles in de tank gooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |