Oftewel ze stoten ruim 3 en bijna 7 keer zoveel fijnstof en NOx uit als moderne auto's. Ik zou zeggen: schrap alle belastingvoordelen, dan is het snel genoeg gedaan met het dagelijks gebruik van oude auto's. Voer van mijn part een extra heffing motorrijtuigenbelasting in voor oude voertuigen, net zoals vervuilende nieuwe auto's ook meer betalen.quote:De oldtimers waren vorig jaar verantwoordelijk voor 5 procent van alle uitstoot van fijnstof door personenwagens. Van de uitstoot van stikstofoxiden is 10 procent afkomstig van oldtimers, terwijl maar 1,5 procent van alle gereden kilometers wordt afgelegd door oude auto's.
En waar gaat ons afval dan heen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef TheSalesman het volgende:
De verouderde dieselbussen in Utrecht worden v.a. eind 2013 allemaal vervangen, als ik het me goed herinner.
quote:''We halen dus met belastingvoordelen het afval van andere landen binnen en verpesten daarmee de lucht in onze steden'', reageert Milieudefensie
Ik wou dat ik tijd had om ook zo'n dingetje te restaureren en te rijden, ik vind ze zo leuk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef silenthill het volgende:
Ik had een Suzuki GX 100 Sc de luxe.
1 liter blokje. Om laten bouwen op LPG.
Weet niets meer van de getallen bij de uitstoot bij de APK, maar melde dat het wel heel erg laag was.![]()
Gewoon iets van wegenbelasting laten betalen is mijn idee. En op de imports, extra toeslag.
Even hierop terugkomende, dorpen/steden zijn veelal rondom stations ontstaan omdat de trein vroeger het enige vervoermiddel was waarmee je lange afstanden kon reizen. Nieuwe stations worden soms wel buiten het centrum/de dorpskern aangelegd, maar dat heeft uiteraard ook nadelen (wordt vaker met de auto/bus naartoe gereden, of zelfs minder vaak van gebruik gemaakt omdat men dan verder moet fietsen/lopen/met de bus naar de bestemming moet gaan).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Bouw dat station dan niet in het centrum!
Ehhh hoe oud denk jij dat Utrecht is? En hoe oud denk jij dat "de trein" is? Dorpen/steden zijn van oudsher ontstaan rond water.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef TheSalesman het volgende:
Even hierop terugkomende, dorpen/steden zijn veelal rondom stations ontstaan omdat de trein vroeger het enige vervoermiddel was waarmee je lange afstanden kon reizen. Nieuwe stations worden soms wel buiten het centrum/de dorpskern aangelegd, maar dat heeft uiteraard ook nadelen (wordt vaker met de auto/bus naartoe gereden, of zelfs minder vaak van gebruik gemaakt omdat men dan verder moet fietsen/lopen/met de bus naar de bestemming moet gaan).
Ik rijd zelf een bezineauto die in 1991 is gebouwd dus ik ben niet objectief, maar dat is uiteindeiljk niemand.quote:Volgens het plan moeten dieselwagens ouder dan acht jaar en benzinewagens ouder dan twaalf jaar voor 2015 uit de stad verdwijnen.
Ja, die bestonden langer, maar voor zover ik weet waren stations wel een aardige stimulans voor verdere groei eromheen. En ze in het midden aanleggen is nu eenmaal praktisch (kan iedereen er makkelijk naartoe lopen/fietsen).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ehhh hoe oud denk jij dat Utrecht is? En hoe oud denk jij dat "de trein" is? Dorpen/steden zijn van oudsher ontstaan rond water.
Goed punt, en milieudefensie gaat hier (uiteraard) volledig aan voorbij!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef Frank_NL het volgende:
Alle auto's die wij niet meer gebruiken maar nog niet op zijn, worden geexporteerd naar het buitenland.
Prima, maar schaf dan die stadsbussen af. Die vervangen geen auto's, maar inderdaad vervangen ze lopen en fietsen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef TheSalesman het volgende:
Ja, die bestonden langer, maar voor zover ik weet waren stations wel een aardige stimulans voor verdere groei eromheen. En ze in het midden aanleggen is nu eenmaal praktisch (kan iedereen er makkelijk naartoe lopen/fietsen).
Of een klassieker kenteken of seizoens kenteken zoals bv. in Duitsland.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Andyy het volgende:
Gewoon wegenbelastingvrij houden tot een bepaalde kilometers per jaar, meten bij de APK. Zo blijven liefhebbers buiten schot en moeten al die stinkmercedessen toch betalen. En dan een extra hoog tarief ofzo.
In Overvecht kom je bijzonder veel van die stinkmercedessen tegen, veelal turken zitten erin. Maar als ik dat zeg ben ik weer racistisch bezigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ehhh hoe oud denk jij dat Utrecht is? En hoe oud denk jij dat "de trein" is? Dorpen/steden zijn van oudsher ontstaan rond water.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen rijden zulke auto's omdat ze belastingvrij zijn. Hoog tijd om dat te veranderen. Start vanaf 2014 met het heffen van (reguliere) motorrijtuigenbelasting op die auto's. En zet het geld dat daarmee wordt verdiend in om energiezuinige rijders te belonen, door gedeeltelijke of volledige belastingvrijstelling.
En nu graag een inhoudelijke reactie. Dit is een forum, geen kleuterschool. Wat is er tegen op mijn voorstel? Wat is erop tegen om op dergelijke voertuigen belasting te hebben? Andere mensen betalen ook belasting over hun auto.quote:
Daarom is het beter auto's helemaal te weren waar dat nodig is (bv. binnenstad steden waar ze nu meestal ook maar weinig te zoeken hebben).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:14 schreef Frank_NL het volgende:
Verder blijf ik erbij dat auto's weren uit de binnenstad ouder dan 12 jaar een heel slechte keuze is omdat moderne auto's dan eenmaal nog niet zijn afgeschreven. Het is en blijft een maatregel die vooral de autoindustrie wel zal gevallen, en het stimuleert de nodeloze export van auto's met ditto onnodige kilometers.
Kun je beter beginnen met mensen te weren. Minder overbevolking = minder verkeer = minder irritatie zoals mensen die zeiken over auto's/uitstootquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Daarom is het beter auto's helemaal te weren waar dat nodig is (bv. binnenstad steden waar ze nu meestal ook maar weinig te zoeken hebben).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |