abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115016031
LOL, stond ie gewoon te strak _O- Ach, smeren kan nooit kwaad.
pi_115021128
Even een vraagje voor de motorrijders hier:

ik ging vandaag op zoek naar motorkleding, of, beter gezegd: een motorbroek, aangezien ik na een eerdere lange shopsessie eindelijk een goedpassende jas heb gevonden.

De jas is uiteindelijk een IXS maat L geworden, maar toen ik op zoek ging naar een IXS broek (zodat ik ze vast kan ritsen), was de conclusie dat de enige broek die ik over mijn kont heen kreeg een 3XL is. Alleen, dan is de taille dus ruim 20 cm te breed. Hopeloos dus. Behalve dat, met zo'n maatverschil, zijn ze sowieso niet aan elkaar vast te binden.

Ik heb uiteindelijk wel een andere goedzittende broek gevonden, van Büse, die dus (net als de grote IXS broeken) ook niet aan de jas vast te binden is..

Ik vraag me dus af, is het nou echt zo'n groot probleem als broek en jas niet aan elkaar kunnen, ook wat betreft veiligheid etc?
pi_115022028
Gewoon niet vallen, komt goed :7
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:30:02 #104
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_115022567
Op mijn textielen jas zit ook geen rits. Heb er wel een rugprotector inzitten dus de kans dat hij tijdens een val oprolt is dan al een stuk kleiner.
Had hem al gekocht toen ik nog aan het lessen was dus toen was het perfect. Mijn eigen motor heeft nu een redelijk sportieve zit dus dan moet ik wel zorgen dat m'n shirt goed in m'n broek zit anders voel ik de wind naar binnen gaan. :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_115022645
Ik heb zelf een alpinestars textiel pak en de broek kostte zonder rits 100 euro en de uitvoering met rits 130. De winkel raadde me de broek met rits aan. Sindsdien ben ik zo blij dat Ik een broek met rits heb.
Had een keer haast en deed de rits niet dicht. Kwam veel wind op mn rug en kont. Tevens met regen komt er geen water(tot een bepaald moment)

Dus neem die broek met rits zou ik zeggen
pi_115023039
Op zich geen probleem :N bij mijn vorige pak kon het ook niet (al was dat wel een wat langere jas).
Bij m'n nieuwe pak matchen de ritsen ook niet, maar er zit bijna altijd een 'complete' rits aan, dus je kan de andere kant van de rits van je jas op je broek vastmaken (of andersom) :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:11:43 #107
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115025463
aan elkaar ritsen, wat is dat :?

Nee ik heb een jas van mijn vader en een broek van mijn broer, gaat prima.
Vallen stond niet op mijn planning dus dat zit ook wel goed ( hoop ik)
En niemand hier thuis heeft een pak die aan elkaar kan.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:21:16 #108
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_115026147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Even een vraagje voor de motorrijders hier:

ik ging vandaag op zoek naar motorkleding, of, beter gezegd: een motorbroek, aangezien ik na een eerdere lange shopsessie eindelijk een goedpassende jas heb gevonden.

De jas is uiteindelijk een IXS maat L geworden, maar toen ik op zoek ging naar een IXS broek (zodat ik ze vast kan ritsen), was de conclusie dat de enige broek die ik over mijn kont heen kreeg een 3XL is. Alleen, dan is de taille dus ruim 20 cm te breed. Hopeloos dus. Behalve dat, met zo'n maatverschil, zijn ze sowieso niet aan elkaar vast te binden.

Ik heb uiteindelijk wel een andere goedzittende broek gevonden, van Büse, die dus (net als de grote IXS broeken) ook niet aan de jas vast te binden is..

Ik vraag me dus af, is het nou echt zo'n groot probleem als broek en jas niet aan elkaar kunnen, ook wat betreft veiligheid etc?
Misschien kan een goede kleermaker de ritsen vermaken, zodat het wel gaat passen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_115026489
Hmm.. Ok, zo te horen is het geen heel groot probleem, aangezien mijn jas wel goed over m'n heupen een komt.

Dan denk je: Wat fijn dat er gewoon vrouwenmotorkleding is! Dan ga ik tenminste iets vinden dat past.. De conclusie na vandaag is dat vrouwenmotorkleding alsnog geen rekening houdt met de verhoudingen van een vrouwenlichaam. Beetje jammer.. :N
pi_115026890
Aan je jas zit als het goed is dus de rits, met de "andere kant" er nog aan die je kunt afritsen en dus op je broek kunt laten naaien. Dan past 't.

Je hoeft het overigens niet vast te ritsen. Maar ik doe dat wel, aangezien ik een korte jas heb, die precies stopt waar mijn broek begint. En gezien ik door het feit dat mijn jas omhoog schoof tijdens een val (jas pastte niet op de broek van de rijschool destijds) al een mooi litteken net boven mijn heup heb, rits ik áltijd.
pi_115027091
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Anne het volgende:
Aan je jas zit als het goed is dus de rits, met de "andere kant" er nog aan die je kunt afritsen en dus op je broek kunt laten naaien. Dan past 't.
Er zit dus geen 'andere kant' op, omdat die merkjes er van uit gaan dat je, als je een merk X jas koopt, ook de bijpassende merk X broek koopt. En op die broek zit dus al van tevoren die 'andere kant' aan vast genaaid.
pi_115027161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:34 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Er zit dus geen 'andere kant' op, omdat die merkjes er van uit gaan dat je, als je een merk X jas koopt, ook de bijpassende merk X broek koopt. En op die broek zit dus al van tevoren die 'andere kant' aan vast genaaid.
Faalmerkjes dan :P. Ik heb ze wel namelijk.
pi_115027186
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Anne het volgende:

Je hoeft het overigens niet vast te ritsen. Maar ik doe dat wel, aangezien ik een korte jas heb, die precies stopt waar mijn broek begint. En gezien ik door het feit dat mijn jas omhoog schoof (jas pastte niet op de broek van de rijschool destijds) al een mooi litteken net boven mijn heup heb, rits ik áltijd.
Die jas die ik heb, is dus eentje die netjes over m'n heupen heen valt en zelfs bij een supersport houding nog een flink stuk an m'n achterste bedekt.. Denk je dat zoiets dan alsnog kan gebeuren?
pi_115027321
Het kan altijd ;) zelfs met vastritsen (zit immers alleen achter vasgeritst). Maar als het mooi over elkaar heen valt, zou ik me daar niet al te druk over maken, ik zou het dan zelf ook niet vastritsen.
pi_115028047
Ik baal wel echt zoo erg.. elke keer als ik ergens heen moet en de fiets/auto pak, zie ik daar m'n motor staan.. en elke keer denk ik: OK, ik móet er even op zitten.. en dan komt het besef dat ik nog heel erg lang geen rijbewijs zal hebben en ik nog heel lang moet wachten tot ik eindelijk kan rijden. :(

Dus dan wordt het de auto.. en elke keer als ik een motorrijder voorbij zie gaan.. doet pijn.. :P

Ik ben werkelijk zo verschrikkelijk jaloers op jullie allemaal.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:51:49 #116
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115028185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik baal wel echt zoo erg.. elke keer als ik ergens heen moet en de fiets/auto pak, zie ik daar m'n motor staan.. en elke keer denk ik: OK, ik móet er even op zitten.. en dan komt het besef dat ik nog heel erg lang geen rijbewijs zal hebben en ik nog heel lang moet wachten tot ik eindelijk kan rijden. :(

Dus dan wordt het de auto.. en elke keer als ik een motorrijder voorbij zie gaan.. doet pijn.. :P

Gaat sneller dan je denkt ;) een jaar geleden reed ik ook nog aan de navelstreng.

Komt goed ^O^
pi_115028481
Fok wat was het weer slecht vandaag
pi_115028492
Kleddernat gewurd
pi_115028538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

Gaat inderdaad sneller dan je denkt. En wees blij, zulk geweldig weer is het nou ook weer niet :P.

Trouwens ook het nadeel van al een motor hebben staan, wat voor 1 was het (ook alweer)?

Nog even op die ritsen terug komend, mocht je ze toch aan elkaar willen ritsen en er zit geen losse rits bij, dan zou je eventueel ook een stevige rits ergens kunnen kopen en erop laten naaien.
pi_115028701
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:58 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gaat inderdaad sneller dan je denkt. En wees blij, zulk geweldig weer is het nou ook weer niet :P.

Trouwens ook het nadeel van al een motor hebben staan, wat voor 1 was het (ook alweer)?

Nog even op die ritsen terug komend, mocht je ze toch aan elkaar willen ritsen en er zit geen losse rits bij, dan zou je eventueel ook een stevige rits ergens kunnen kopen en erop laten naaien.
Een Bandit. :)

En goede tip.. eens even zien of dat een mogelijkheid is. Eerst maar eens gewoon een goedpassende broek vinden.
pi_115029103
Nice, een rode? Die zijn het snelst :9~

Ik heb misschien nog een broek voor je liggen (ooit me een vrouwenbroek aan laten naaien vanwege mijn lichamelijke bouw :') ).

Broek is van leer, type is Richa Viper geloof ik :)
pi_115029272
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:08 schreef Vinniiee het volgende:
Nice, een rode? Die zijn het snelst :9~

Ik heb misschien nog een broek voor je liggen (ooit me een vrouwenbroek aan laten naaien vanwege mijn lichamelijke bouw :') ).

Broek is van leer, type is Richa Viper geloof ik :)
Hmm, ik ben eigenlijk opzoek naar textiel.. Dat is al praktisch onmogelijk te vinden aangezien naja.. de verhouding, laat staan een form fitting leren broek.. :P

En geen rode, ik houd niet zo van die felle kleuren.. het is een hele mooie subtiele donker groene kleur. :P
pi_115029396
maar rood gaat sneller!

Mijn GTR1000 was veel sneller dan mijn NTV650, eerstgenoemde was dan ook rood, laatstgenoemde blauw...
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
pi_115029551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:14 schreef Masque-Obscura het volgende:
maar rood gaat sneller!

Mijn GTR1000 was veel sneller dan mijn NTV650, eerstgenoemde was dan ook rood, laatstgenoemde blauw...
Maar.. maar.. ik ben nog een newbie die het veel te eng vind om zo hard te gaan! Ik bedoel.. deze gaat ook 180 terwijl hij gewoon smeekt om sneller te mogen.. en dat is al mééééér dan hard genoeg.

(wel raar dat hij beperkt is op kenteken trouwens.. volgens mij hoort hij dat helemaal niet te kunnen.)
pi_115029677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:11 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Hmm, ik ben eigenlijk opzoek naar textiel.. Dat is al praktisch onmogelijk te vinden aangezien naja.. de verhouding, laat staan een form fitting leren broek.. :P

En geen rode, ik houd niet zo van die felle kleuren.. het is een hele mooie subtiele donker groene kleur. :P
Hmm als textiel al lastig is, dan past deze denk ik niet. Is dacht ik een redelijk kleine maat.

Haha, houd ik ook niet zo van. Donker groen is een mooie kleur inderdaad :Y. 600'tje?

Wat die snelheid betreft, zou zo maar kunnen dat de begrenzing eruit is gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')