Misschien kan een goede kleermaker de ritsen vermaken, zodat het wel gaat passen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Even een vraagje voor de motorrijders hier:
ik ging vandaag op zoek naar motorkleding, of, beter gezegd: een motorbroek, aangezien ik na een eerdere lange shopsessie eindelijk een goedpassende jas heb gevonden.
De jas is uiteindelijk een IXS maat L geworden, maar toen ik op zoek ging naar een IXS broek (zodat ik ze vast kan ritsen), was de conclusie dat de enige broek die ik over mijn kont heen kreeg een 3XL is. Alleen, dan is de taille dus ruim 20 cm te breed. Hopeloos dus. Behalve dat, met zo'n maatverschil, zijn ze sowieso niet aan elkaar vast te binden.
Ik heb uiteindelijk wel een andere goedzittende broek gevonden, van Büse, die dus (net als de grote IXS broeken) ook niet aan de jas vast te binden is..
Ik vraag me dus af, is het nou echt zo'n groot probleem als broek en jas niet aan elkaar kunnen, ook wat betreft veiligheid etc?
Er zit dus geen 'andere kant' op, omdat die merkjes er van uit gaan dat je, als je een merk X jas koopt, ook de bijpassende merk X broek koopt. En op die broek zit dus al van tevoren die 'andere kant' aan vast genaaid.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Anne het volgende:
Aan je jas zit als het goed is dus de rits, met de "andere kant" er nog aan die je kunt afritsen en dus op je broek kunt laten naaien. Dan past 't.
Faalmerkjes danquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Er zit dus geen 'andere kant' op, omdat die merkjes er van uit gaan dat je, als je een merk X jas koopt, ook de bijpassende merk X broek koopt. En op die broek zit dus al van tevoren die 'andere kant' aan vast genaaid.
Die jas die ik heb, is dus eentje die netjes over m'n heupen heen valt en zelfs bij een supersport houding nog een flink stuk an m'n achterste bedekt.. Denk je dat zoiets dan alsnog kan gebeuren?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Anne het volgende:
Aan je jas zit als het goed is dus de rits, met de "andere kant" er nog aan die je kunt afritsen en dus op je broek kunt laten naaien. Dan past 't.
Je hoeft het overigens niet vast te ritsen. Maar ik doe dat wel, aangezien ik een korte jas heb, die precies stopt waar mijn broek begint. En gezien ik door het feit dat mijn jas omhoog schoof (jas pastte niet op de broek van de rijschool destijds) al een mooi litteken net boven mijn heup heb, rits ik áltijd.
Gaat sneller dan je denktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik baal wel echt zoo erg.. elke keer als ik ergens heen moet en de fiets/auto pak, zie ik daar m'n motor staan.. en elke keer denk ik: OK, ik móet er even op zitten.. en dan komt het besef dat ik nog heel erg lang geen rijbewijs zal hebben en ik nog heel lang moet wachten tot ik eindelijk kan rijden.![]()
Dus dan wordt het de auto.. en elke keer als ik een motorrijder voorbij zie gaan.. doet pijn..![]()
Ik ben werkelijk zo verschrikkelijk jaloers op jullie allemaal.
Gaat inderdaad sneller dan je denkt. En wees blij, zulk geweldig weer is het nou ook weer nietquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik baal wel echt zoo erg.. elke keer als ik ergens heen moet en de fiets/auto pak, zie ik daar m'n motor staan.. en elke keer denk ik: OK, ik móet er even op zitten.. en dan komt het besef dat ik nog heel erg lang geen rijbewijs zal hebben en ik nog heel lang moet wachten tot ik eindelijk kan rijden.![]()
Dus dan wordt het de auto.. en elke keer als ik een motorrijder voorbij zie gaan.. doet pijn..![]()
Ik ben werkelijk zo verschrikkelijk jaloers op jullie allemaal.
Een Bandit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gaat inderdaad sneller dan je denkt. En wees blij, zulk geweldig weer is het nou ook weer niet.
Trouwens ook het nadeel van al een motor hebben staan, wat voor 1 was het (ook alweer)?
Nog even op die ritsen terug komend, mocht je ze toch aan elkaar willen ritsen en er zit geen losse rits bij, dan zou je eventueel ook een stevige rits ergens kunnen kopen en erop laten naaien.
Hmm, ik ben eigenlijk opzoek naar textiel.. Dat is al praktisch onmogelijk te vinden aangezien naja.. de verhouding, laat staan een form fitting leren broek..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:08 schreef Vinniiee het volgende:
Nice, een rode? Die zijn het snelst
Ik heb misschien nog een broek voor je liggen (ooit me een vrouwenbroek aan laten naaien vanwege mijn lichamelijke bouw).
Broek is van leer, type is Richa Viper geloof ik
Maar.. maar.. ik ben nog een newbie die het veel te eng vind om zo hard te gaan! Ik bedoel.. deze gaat ook 180 terwijl hij gewoon smeekt om sneller te mogen.. en dat is al mééééér dan hard genoeg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:14 schreef Masque-Obscura het volgende:
maar rood gaat sneller!
Mijn GTR1000 was veel sneller dan mijn NTV650, eerstgenoemde was dan ook rood, laatstgenoemde blauw...
Hmm als textiel al lastig is, dan past deze denk ik niet. Is dacht ik een redelijk kleine maat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hmm, ik ben eigenlijk opzoek naar textiel.. Dat is al praktisch onmogelijk te vinden aangezien naja.. de verhouding, laat staan een form fitting leren broek..![]()
En geen rode, ik houd niet zo van die felle kleuren.. het is een hele mooie subtiele donker groene kleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |