Je snapt toch wél dat in het 11e gebod ik je eruit blaas met klassiekers alsquote:
Dat accentquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je snapt toch wél dat in het 11e gebod ik je eruit blaas met klassiekers als![]()
Moet je mij niet dronken meemakenquote:
Eruit blaas? Wij 2 spelen een thuis wedstrijdquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je snapt toch wél dat in het 11e gebod ik je eruit blaas met klassiekers als![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:17 schreef BredeBradda het volgende:
Hoi Sam, hallo Mary, goedenacht Royy
Da's beter dan dat zuiderlijk van de Maas accent, met de zachte Gquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet je mij niet dronken meemaken, Dan ben ik het ABN kwijt en spreek weer gewoon Amsterdams
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Eruit blaas? Wij 2 spelen een thuis wedstrijdKan alles mee lallen hoor
Zal ik ER jennen en me ajax shirt aandoen?quote:
Slaap lekker MaryMouse, en morgen gezond weer opquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Je vergeet C4 die heeft de wacht vannacht
Met ga ik slapen
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:19 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Da's beter dan dat zuiderlijk van de Maas accent, met de zachte G
Kan hij ook niks aan doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:22 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Sorry wist niet dat er hier iemand aanwezig was met een spraakgebrek.
irrelevant, zolang ik zijn southern accent maar kan volgenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kan hij ook niks aan doen.
Uit welke streek van nederland kwam jij eigenlijk?
Ik was al een zweerfster als klein meisje, en heb nooit lang op een plaats gewoon (meestal na 2 jaar weer verhuisd).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kan hij ook niks aan doen.
Uit welke streek van nederland kwam jij eigenlijk?
Geen vaste regio?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:24 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik was al een zweerfster als klein meisje, en heb nooit lang op een plaats gewoon (meestal na 2 jaar weer verhuisd).
Nee maar heb voornamelijk in Zuid en Noord Holland gewoond (vader bij de marinequote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Geen vaste regio?
Ach zo mooi als het dorpje onder Amsterdam is het nergens!
Mijn accent klinkt schijnbaar enigszins Duits. Oh en Frans, dat is me ook al een paar keer verteld, maar dat snap ik toch echt nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:22 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Sorry wist niet dat er hier iemand aanwezig was met een spraakgebrek.
Limburger?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:27 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mijn accent klinkt schijnbaar enigszins Duits. Oh en Frans, dat is me ook al een paar keer verteld, maar dat snap ik toch echt niet
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:27 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mijn accent klinkt schijnbaar enigszins Duits. Oh en Frans, dat is me ook al een paar keer verteld, maar dat snap ik toch echt niet
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]Frans...
Ik krijg altijd te horen dat ik 'plat' amsterdamsch praat... Terwijl ik hier hoor dat ik bekakt lul.
Ja, woon helemaal in het zuiden van Limburg.quote:
Dat ik enigszins Duits klink dat snap ik wel, woon zo'n 10km van de grens af, en we spreken ook een dialect dat een combinatie van Nederlands en Duits is. Maar die keren dat me werd gezegd dat mijn accent Frans lijkt...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]Frans...
Ik krijg altijd te horen dat ik 'plat' amsterdamsch praat... Terwijl ik hier hoor dat ik bekakt lul.
Haha, lastig volkje zijn we. Wel zin in het 11e gebodquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
C4 praat ik bekaktWant van mensen buiten het Gooi krijg ik ook nog vaak te horen dat ik wel plat praat
Het Gooi daar noem je ook wat. Daar spreekt men ook ABN, of ABN met kak. Die vinden al heel snel dat iemand plat spreekt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
C4 praat ik bekaktWant van mensen buiten het Gooi krijg ik ook nog vaak te horen dat ik wel plat praat
Hahaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet je mij niet dronken meemaken, Dan ben ik het ABN kwijt en spreek weer gewoon Amsterdams
Speel jij ook gitaar met een accent?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha. Ik proat nog een beuje plat, moar niet veule. Achterhoek ftw!
Dacht ik al, ben namelijk eens naar de begraafplaats in Margraten geweest, en kon de lokale bevolking daar dus bijna voor geen meter verstaanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, woon helemaal in het zuiden van Limburg.
[..]
Dat ik enigszins Duits klink dat snap ik wel, woon zo'n 10km van de grens af, en we spreken ook een dialect dat een combinatie van Nederlands en Duits is. Maar die keren dat me werd gezegd dat mijn accent Frans lijkt...
Nuchter wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
Daarom vraag ik het ook aan C4quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:33 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Het Gooi daar noem je ook wat. Daar spreekt men ook ABN, of ABN met kak. Die vinden al heel snel dat iemand plat spreekt.
Nee, ben niet Bennie Jolinkquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:34 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Speel jij ook gitaar met een accent?
Geen Amsterdams accent te bekennen?quote:
Dronken praat iedereen onverstaanbaarquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het ook aan C4
Ik heb in het gooi gewerkt, en daar vertelde men mij dat het wel heel duidelijk te horen was dat ik Amsterdamse ben. Terwijl de gemiddelde Amsterdamse mij juist weer bekakt vindt praten, behalve als ik dronken ben
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, ben niet Bennie Jolink.
Maar voor jou wil ik best een Normaal act opvoeren.
Is dat he3t broertje van Gerard?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, ben niet Bennie Jolink.
Maar voor jou wil ik best een normaal act opvoeren.
Dat hoor ik toch niet met mijn eigen "Boers Amsterdam"?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen Amsterdams accent te bekennen?
Nee praat je plat, dronken ben je niet te verstaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen Amsterdams accent te bekennen?
Nee, bekende Achterhoeker (Gelderland).quote:
Het is hier in de buurt sowieso best verwarrend. Bijna elke regio in zuid/midden Limburg heeft wel zijn eigen versie van het Limburgs dialect, met ook grote verschillen qua accent onderling.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:34 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dacht ik al, ben namelijk eens naar de begraafplaats in Margraten geweest, en kon de lokale bevolking daar dus bijna voor geen meter verstaan
Ow, heb je ook weer gelijk in.... Maar jij praat ook niet Gooisquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat hoor ik toch niet met mijn eigen "Boers Amsterdam"?
Oh wat stom van me zeg, natuurlijk Normaal, Oerend hardquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, bekende Achterhoeker (Gelderland).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bennie_Jolink
Jah! Inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Oh wat stom van me zeg, natuurlijk Normaal, Oerend hard
Haha, baasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:39 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Daar heb ik op de kermis nog best op gehost.
ABN is Haarlems. Trouwens ook niet helemaal, maar toch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, heb je ook weer gelijk in.... Maar jij praat ook niet Goois, gewoon ABN Amsterdams
![]()
Mijn moeder is Haarlemsequote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:40 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
ABN is Haarlems. Trouwens ook niet helemaal, maar toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |