Kijk heel de dag youtube...still not rippedquote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:56 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Kijk heel de dag youtube...still not ripped
Ik heb een keer een workshop gewichtheffen gevolgd. Dus ik vind het moeilijk te zeggen wat mijn stats voor de oly lifts zijn. Overhead squats heb ik nog nooit gedaan, ik doe nu alleen back squats onder parrallel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:52 schreef 1517 het volgende:
[..]
Wat is je ervaring met oly lifting? Wat zijn je stats nu?
Ben je flexibel genoeg om een goede overhead squat te doen?
Misschien wel een idee om vast beetje aan flexibiliteit te werken. Overhead positie, bottem van squat, rack positie, enkel, pols. Dat scheelt dan als je vol bij milo aan de bak gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:06 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Ik heb een keer een workshop gewichtheffen gevolgd. Dus ik vind het moeilijk te zeggen wat mijn stats voor de oly lifts zijn. Overhead squats heb ik nog nooit gedaan, ik doe nu alleen back squats onder parrallel.
Heb je het dan over oefeningen zoals dit? http://www.fysiodevries.n(...)r%20de%20spieren.htmquote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:17 schreef 1517 het volgende:
[..]
Misschien wel een idee om vast beetje aan flexibiliteit te werken. Overhead positie, bottem van squat, rack positie, enkel, pols. Dat scheelt dan als je vol bij milo aan de bak gaat.
Hou me op de hoogte van je progressie!
uhuh, dat zijn gewoon zelfgemaakte kroketjes snakey...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:45 schreef Snakey het volgende:
O ja, m'n peanut butter bars.![]()
[ afbeelding ]
hahaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uhuh, dat zijn gewoon zelfgemaakte kroketjes snakey...
Oe, daar heb je me. Verkeerde foto...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uhuh, dat zijn gewoon zelfgemaakte kroketjes snakey...
Dit soort streches kan maar helpen niet veel. Je kan beter dynamisch werken, de echte beweging doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:39 schreef EdwinNL het volgende:
[..]
Heb je het dan over oefeningen zoals dit? http://www.fysiodevries.n(...)r%20de%20spieren.htm
Wat ik me trouwens ook af vroeg is of je door gewichtheffen je lichaam niet uit verhouding gaat staan? Want ik kan me voorstellen dat je enorme quadriceps ervan krijgt, en een borst die niet of nauwelijks groeit bijvoorbeeld.
I know, het ziet er niet uit. Maar ze zijn wel lekker.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:10 schreef fathank het volgende:
Opdienen met een stukje toiletpapier en een glaasje appelsap
Nee, ik doe het niet voor de looks. Maar i.e.g. bedankt voor de info! En vanaf 1 sept. maak ik een log aan op DBB.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:15 schreef 1517 het volgende:
[..]
Dit soort streches kan maar helpen niet veel. Je kan beter dynamisch werken, de echte beweging doen.
Squaten met een bezemsteel boven je hoofd
Met bodybuilding is juist de kans dat je verhoudingen niet kloppen omdat je isoleert.
Met een snatch, clean, jerk en of squat zijn er maar weinig spieren die je niet gebruikt.
Enorme quads zorgen voor veel groeihormonen waardoor je hele lichaam ontwikkelt.
Borstspieren zijn niet echt spieren die je nodig hebt, als je dat wil 'ontwikkelen' kun je je ook opdrukken.
maar als je het voor de looks doet moet je niet aan o-lifting beginnen, dan kun je beter andere dingen doen
Voorbeelden van O-lifters fysiek:
.
Mooie verklaring inderdaad. Het gewicht wat je ziet droppen is voornamelijk vocht, het gewicht wat je terugvalt in de gym is voornamelijk je CNS wat 'tegenwerkt' (niet meer gewend is) denk ik, en daarom zit je in no time weer op je oude gewichten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:16 schreef Stereotomy het volgende:
Is meer neurologische adaptatie dan dat je kilo's spier bent kwijtgeraakt. Over een week of 2 zit je er alweer bijna.
Misschien is het geen of of... Ik kan mij voorstellen dat wanneer je cns een spier vertelt om harder te werken dan voorheen, dat de spier erop reageert door te groeien?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:53 schreef fathank het volgende:
Waar komt de meeste kracht eigenlijk vandaan? Is dat vanuit de aansturing van je spieren door je zenuwstelsel, of is de grootte van de spieren eerder de beperkende factor? Ik ben wel benieuwd hoe dat nou een beetje in elkaar steekt. Iemand die daar wat meer uitleg over kan geven of een mooi linkje over heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |