Zijn er alleen winst waarschuwingen? Dan hoeft je cash flow natuurlijk geen impact te zien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:59 schreef flyguy het volgende:
Grappig altijd die berichten op Rtl Z. Volgens DE Master Blenders is er geen schade geleden door de aandeelhouders door het boekhoud-grapje in Brazilië omdat de prijs van het aandeel is gestegen (stijging van multiples), maar er is wel een winstwaarschuwing dus de toekomstige cashflows zijn dus wel degelijk in negatieve zin veranderd. Hoe is dat geen schade?
Dat is waar. Zat het een beetje met een half oog te kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zijn er alleen winst waarschuwingen? Dan hoeft je cash flow natuurlijk geen impact te zien.
Wat een redenering van DE.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:59 schreef flyguy het volgende:
Grappig altijd die berichten op Rtl Z. Volgens DE Master Blenders is er geen schade geleden door de aandeelhouders door het boekhoud-grapje in Brazilië omdat de prijs van het aandeel is gestegen (stijging van multiples), maar er is wel een winstwaarschuwing dus de toekomstige cashflows zijn dus wel degelijk in negatieve zin veranderd. Hoe is dat geen schade?
8000+ euro / m2 voor units (=appartementen) in Sydney. En geen HRA. Kunnen ze in NL nog een puntje aan zuigen. Ruim drie keer ongeveer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:49 schreef JimmyJames het volgende:
The Entire Eurozone Financial Sector Is Now Smaller Than Australia's
Read more: http://www.businessinside(...)an-australias-2012-8
Dit is toch wel bizar.
Is het vastgoed daar al wat gedaald of zitten ze nog midden in de euforische fase?
In het artikel wordt een grafiekje getoond waaruit blijkt dat de marktwaarde van de europese banken kleiner is dan de australische. Dit lijkt me meer een gevolg van het nationaliseren van een aantal banken en het feit dat een aandeel in een Europese bank op dit moment onaantrekkelijk is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:49 schreef JimmyJames het volgende:
The Entire Eurozone Financial Sector Is Now Smaller Than Australia's
Read more: http://www.businessinside(...)an-australias-2012-8
Dit is toch wel bizar.
Klopt, goed nieuws!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:34 schreef Bayswater het volgende:
Nederlandse economie is aan het herstellen zie ik net in een livetoespraak van het CBS op Ned 1
Is al lang ingeprijsd. De beurs loopt vooruit op de echte economie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:05 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Klopt, goed nieuws!
Is gelijk te zien aan de AEX.
Ja, dat vraag ik me altijd af.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Is al lang ingeprijsd. De beurs loopt vooruit op de echte economie.
Op de verwachte groei.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:32 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me altijd af.
De beurs loopt op de orders die de beleggers ingezet hebben.
Maar hoe kunnen de beleggers het nieuws eerst weten voordat het bekend wordt gemaakt?
Dat willen ze wel altijd even bevestigd zien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:25 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Is al lang ingeprijsd. De beurs loopt vooruit op de echte economie.
Ik zou niet durvenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die Novo Nordisk nog in de portefeuille heeft! Wat een bazen aandeel. Blijft het onverwacht toch nog steeds bovengemiddeld doen en elke keer wanneer je verwacht dat het 'te duur' is gezien de puur financiele statements, blijft hij omhoog gaan. Ben benieuwd of de groei in stand kan blijven. Ook goed artikel hierover bij SeekingAlpha, http://seekingalpha.com/a(...)h-story?source=yahoo
Mocht het overworden genomen door Sanofi of Eli Lilly, dan gaat het echt skyrocketen! Ben benieuwd of anderen hier nog kritische noten hebben tov Novo
Alle kennis is reproduceerbaar. Dat vind ik geen argument. Ze kunnen best wel ergens goed in zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou niet durven
Of het zou het risico zijn dat Aziatische naties toegang tot betaalbare medicijnen gaan garanderen door hun vinger naar patenten omhoog te steken en het spul zelf gaan produceren ipv uitgeknepen te worden door big pharma.
Kom ik weer terug op de kernvraag. Wat kan Novo beter dan een ander? Wat is haar unieke kennis die niet te reproduceren is?
Niet om short te gaan, wel om alle longs te verkopen. Aan de andere kant twijfel ik enorm door alle nieuwssites die zegge 'dat het naar beneden moet'..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:53 schreef piepeloi55 het volgende:
Ben een tijdje weggeweest van het forum, zijn er ondertussen al mensen die (voor lange termijn) short zijn gegaan?
Of erover nadenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |