Bijna geen 1 lens heeft weathersealing toch? En de 10-20 is er wel in f/3.5quote:Op maandag 30 juli 2012 17:45 schreef freud het volgende:
De 10mm is prime, en ik wil zoom. De 10-22 is geen 2.8 en ik vind 20 mm te kort bereik. Voor <12mm heb ik een fish, dus de range is 15-50mm met 2.8 en idealiter is, maar kan ook wel zonder.
De 135L gaat de deur uit, dus wil wel pro spul (beetje weathersealing en zo), idealiter ook voor ff, dan kan hij ook op de 5d.
Het is meer dat ik even niet weet of ik 1 van die 2 wel veel zou gebruiken.. Dus allebei wordt 't niet, moet kiezen of ik UWA wil of flinke tele.. Heb nu 17 tot 200..quote:
Wordt de 150-500 tegenwoordig de Bigma genoemd?quote:
Altijd toch al?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wordt de 150-500 tegenwoordig de Bigma genoemd?
Waarom zou je in het swa-bereik persé 2.8 willen? Dat is daar helemaal niet zo belangrijk.
De L serie welquote:Op maandag 30 juli 2012 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bijna geen 1 lens heeft weathersealing toch? En de 10-20 is er wel in f/3.5
Als je met concerten tegen het podium staat met je tenen, is uwa + 2.8 gewenstquote:Op maandag 30 juli 2012 17:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wordt de 150-500 tegenwoordig de Bigma genoemd?
Waarom zou je in het swa-bereik persé 2.8 willen? Dat is daar helemaal niet zo belangrijk.
Jij bedoelt dat ik er profijt van ga hebben dat ik een mm of 2 meer groothoek zal hebben? Of doel je op de 16-80, die minder lichtsterk is?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik denk van wel.. Zeker met je partyfotografie.. Weet het eigenlijk wel zeker, zeker op crop.. Ik had het idee dat ik het al kon merken dat ik van 18 naar 17 ging..
Een swa is je vriendin...quote:Op maandag 30 juli 2012 19:59 schreef bakkerl het volgende:
uwa = ultra wide angle ?!?
en wat is swa? super wide angle?!?
Weet ik. Een andere optie is de Tamron 17-50.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef Xcalibur het volgende:
2mm is best veel aan die kant van het bereik
Heb een prima 24-70quote:Op maandag 30 juli 2012 20:45 schreef bakkerl het volgende:
Zijn er nog mensen die op die 24-70 van canon zitten te wachten?
Hij zal wel doelen op de 2 lijkt me.quote:
Heeft het bijzondere aspecten die CS5 niet heeft?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net photoshop CS6 geinstalleerd, morgen maar eens mee experimenteren, ziet er goed uit.
de mk2quote:
Jepquote:Op maandag 30 juli 2012 22:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Heeft het bijzondere aspecten die CS5 niet heeft?
quote:Op maandag 30 juli 2012 20:45 schreef bakkerl het volgende:
Zijn er nog mensen die op die 24-70 van canon zitten te wachten?
Ik vind het er heel gelikt uitzien inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net photoshop CS6 geinstalleerd, morgen maar eens mee experimenteren, ziet er goed uit.
Is iets als een 55-250 niet wat voor je dan?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben al een tijd aan het kijken voor een zoomlens. Ik heb nu een 15-85 IS USM, een 50mm f/1,8 en een 18-55 IS die ik nooit meer gebruik, omdat de 15-85 op alle punten overklast.
Maar soms mis ik wat zoom. Ik heb een 45D. Welke lens raden jullie me aan voor zo'n 150/200eu? Ik verwacht geen L-objectief, maar wel iets dat een beetje prijs/kwaliteit biedt. Ik ben ook maar een arme student met een hobby
Eens! Hele fijne lens!quote:Op maandag 30 juli 2012 22:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is iets als een 55-250 niet wat voor je dan?Is op mijn Canon altijd een heel welkome aanvulling op de 18-55 geweest.
Welke oogt het beste?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef Doodkapje het volgende:
Echt joh,... ik heb net mijn monitor gekalibreerd met de Spyder 4 Express met de bijgeleverde software en met dispcalGUI/Argyll. Er zit echter zo'n verschil tussen dat ik niet weet welke ik moet geloven
De mijne ligt heel oneervol stof te happen moet ik bekennen, maar zeker voor het geld blijf ik het een mooi dingetje vinden.quote:
Even gegoogled en er is inmiddels ook een 55-250 II op de martkt. Erg interessant! Bedankt voor de tip, ik was deze lens helemaal vergeten. Ik was al bang dat ik voor een 70-300 moest gaan kijkenquote:Op maandag 30 juli 2012 22:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is iets als een 55-250 niet wat voor je dan?Is op mijn Canon altijd een heel welkome aanvulling op de 18-55 geweest.
L serie is toch niet altijd geweathersealed? Mijn 70-200 heeft 't niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:23 schreef freud het volgende:
[..]
De L serie wel
[..]
Als je met concerten tegen het podium staat met je tenen, is uwa + 2.8 gewenst. Daarnaast is f4 leuk, maar dan moet je alsnog afstoppen om echte scherpte te krijgen. Een uwa van 2.8@f4 is ragscherp.
Oeps, mijn fout. 150/50, wat is 't verschilquote:Op maandag 30 juli 2012 18:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb de 50-500, dat werd destijds de Bigma genoemd.
Bartje! Hoe staat 't?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
De mijne ligt heel oneervol stof te happen moet ik bekennen, maar zeker voor het geld blijf ik het een mooi dingetje vinden.
Goed hoor.quote:
Bijna vakantie, ff laatste dingetjes op 't werk afmakenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Goed hoor.Normaal gesproken druk, druk, druk, maar ben nu eindelijk lekker van de vakantie aan het genieten dus kom hier ook weer wat meer rondhangen.
Hoe is 't daar dan?
59,03 incl btw via de cloud per maandquote:Op maandag 30 juli 2012 22:20 schreef freud het volgende:
Mja, hoe duur is cs6? Zal wel weer dikke stuiver kosten...
Nou ja, toen ik mijn scherm niet gekalibreerd had waren de plaatjes te rood bij de drukker vandaan gekomen. Het gaat mij er om welke het beste met de drukker overeen komt.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:58 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Welke oogt het beste?
Moet je ze alleen niet vlak na elkaar kijken, maar effe 5 minuten van je scherm weg en dan wat foto's bekijken ofzo. Het lijkt me dat er dan toch een duidelijke winnaar uit moet komen?
Ik heb overigens een Spyder3 en dat ziet er prima uit, maar ik heb hem dan ook nooit met een andere gecalibreerd....
Fotografeer je nog wel een beetje?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Goed hoor.Normaal gesproken druk, druk, druk, maar ben nu eindelijk lekker van de vakantie aan het genieten dus kom hier ook weer wat meer rondhangen.
Hoe is 't daar dan?
Correcties met aanpassingslagen en laagmaskers werken naar mijn idee preciezer met Photoshop.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
Wat doen jullie met Photoshop....?
Ik kom bij voorkeur Lightroom niet uit, en ik heb niet het idee dat ik veel mis
Maar kan je dat profiel dan niet meesturen naar de drukker? Nou doe ik hier te weinig mee om te onthouden hoe het precies werkt, maar dat is een beetje het idee van zo'n profiel toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:22 schreef Doodkapje het volgende:
Nou ja, toen ik mijn scherm niet gekalibreerd had waren de plaatjes te rood bij de drukker vandaan gekomen. Het gaat mij er om welke het beste met de drukker overeen komt.
ik doe alles met Photoshop, haat lightroom.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
Ik lees die aanleverspecificaties van profotonet nog eens ff. Ik dacht iig dat die Datacolor software de 'gouden standaard' was om je monitor te kalibreren en dat je dan een kleurprofiel van je software meestuurt... maar goed... ik ben er ook niet zo bedreven mee, maar het verschil was gewoon opmerkelijkquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:32 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Maar kan je dat profiel dan niet meesturen naar de drukker? Nou doe ik hier te weinig mee om te onthouden hoe het precies werkt, maar dat is een beetje het idee van zo'n profiel toch?
Gratis PS, klinkt goed iigquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik doe alles met Photoshop, haat lightroom.
Nieuwe werk voor adobe bevalt goed
Ik gebruik Photoshop alleen voor "pixel perfect" wijzigingen, als er echt wat weggekloond moet worden of dat soort grappen. Mierenneuken, zeg maarquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik doe alles met Photoshop, haat lightroom.
Nieuwe werk voor adobe bevalt goed
De 'standaard' bewerkingen (waarmee ik alles bedoel dat met een schuifje opgelost kan worden) doe ik allemaal in Lightroom. Meer specifieke bewerkingen doe ik altijd in Photoshop, en daaronder valt voor mij dus alle bewerkingen die niet met één enkel schuifje te doen zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
Hmm, weinig. Heel weinig. Helaas.quote:
Afhankelijk van hoeveel waarde je aan de eindresultaten hecht: twee versies proberen? Dezelfde foto met calibratie A en B, en dan maar eens zien welke het beste uit de bus komt? Of je zou iets van een kleurprofiel van de drukker moeten hebben ofzo...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:22 schreef Doodkapje het volgende:
Nou ja, toen ik mijn scherm niet gekalibreerd had waren de plaatjes te rood bij de drukker vandaan gekomen. Het gaat mij er om welke het beste met de drukker overeen komt.
voer je in Lightroom op alle foto's precies dezelfde bewerking uit?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:49 schreef Xcalibur het volgende:
Alle kleurcorrecties en dergelijke doe ik lekker in Lightroom, ik moet er niet aan denken om dat voor alle foto's één voor één in Photoshop te doen, vreselijk omslachtig en veel werk....
Dat vroeg ik me ook af inderdaad.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
voer je in Lightroom op alle foto's precies dezelfde bewerking uit?
Kan bij sommige shoots toch? Bijvoorbeeld in een studiosetting? Witbalans en schaduwen/hooglichten telkens hetzelfde bijwerken. Scheelt wel tijd!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
Nee, maar een aantal basissettings welquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
Je kan batchbewerkingen doen of droplets maken. Met ACR kun je ook een hoop foto's selecteren en de bewerkingen "synchroniseren".quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:25 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Nee, maar een aantal basissettings wel
Lenscorrectie, kleursetting, etc.
Daarna per foto nalopen (croppen, rechtzetten, etc), maar als je een serie vergelijkbare foto's hebt kunt je daar natuurlijk makkelijk dezelfde correcties op doen. Dat is in Photoshop nogal een gedoe volgens mij (of dat moet tegenwoordig ook een stuk makkelijker kunnen - ik ben nog groot gebracht met Photoshop 5.5 :-P )?
Droplets zijn icoontjes die je op je desktop of waar dan ook neer kunt zetten. Het zijn eigenlijk snelkoppelingen naar Photoshop waar je je foto's naartoe sleept. Het opent PS en voert gelijk de batchbewerking uit, die je hebt opgenomen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:43 schreef Xcalibur het volgende:
hmm, ok, dat maakt het wel een stuk beter te doen
Zijn droplets een soort actions ofzo? Daar heb ik altijd ruzie mee namelijk.... :-P
Prijzig!! En daarbij (zie reactie hieronder)quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
59,03 incl btw via de cloud per maand
950,81 inc btw full version
Tis heerlijk in gebruik
Ik ook niet, maar sommige dingen met lagen, masking, wegediten etc moet in CS.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:58 schreef Xcalibur het volgende:
Bizar verhaal zeg...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:18 schreef Timmos het volgende:
Nee, die had ik wel kunnen vinden.. Is meer van deze tijd wat ik bedoel.. Gaat over een jongere gast..
Edit: Hebbes..
Wilde je haar een kaartje sturen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:35 schreef freud het volgende:
Heeft iemand die nederlandse plagiaat zuigert al gevonden?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:35 schreef freud het volgende:
Heeft iemand die nederlandse plagiaat zuigert al gevonden?
Gewoon publiekelijke info die zij zelf open en bloot rondstrooit op het net, maar ik begrijp jouw standpunt ook wel, gezien de erg volledige info die ik gepost had.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wilde je haar een kaartje sturen?
edit Xilantof: Fok hoeft geen schandpaal te worden.
Filmpje kijken.quote:
Ik heb potdomme nog spierpijn van afgelopen zaterdagquote:
Dat hoor je ook smorgens tijdens zonsopgang te doen.quote:
Nu nog?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb potdomme nog spierpijn van afgelopen zaterdag
Tja... Met deze hitte eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat hoor je ook smorgens tijdens zonsopgang te doen.
Naast ruis zal bij hogere iso-waardes het dynamisch bereik van je sensor wat minder worden (vaak rond 800 of 1600 iso). Als je daar mee kunt leven: gebruik die hoge iso's als je daarmee de foto's kunt schieten die je wilt!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Pinterman het volgende:
Hi all,
Kleine vraag die ik niet helemaal z'n eigen topic waard vind
Mijn Nikon D5100 begint volgens tests en enige eigen observatie pas vanaf best wel hoge ISO waardes (3200+) waarneembaar ruis te vertonen.
Heeft het dan nog steeds wel de voorkeur om daar waar mogelijk de laagst mogelijke ISO waarde te gebruiken? Of is het echt een geval 'maakt niets meer uit' geworden, zolang je niet boven waardes van max. 3200 uitkomt?
In principe gebruik ik altijd ISO 100 waar het kan maar het is goed om te weten als ik zonder aarzelen de ISO wat kan opschroeven omdat ik toch veel zonder tripod fotografeer.
Hoe hoger de iso waarde hoe meer ruis, maar ook meer gevoeligheid, dus kortere sluitertijden danwel kleiner diafragma, maar ook wat minder dynamisch bereik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Pinterman het volgende:
Hi all,
Kleine vraag die ik niet helemaal z'n eigen topic waard vind
Mijn Nikon D5100 begint volgens tests en enige eigen observatie pas vanaf best wel hoge ISO waardes (3200+) waarneembaar ruis te vertonen.
Heeft het dan nog steeds wel de voorkeur om daar waar mogelijk de laagst mogelijke ISO waarde te gebruiken? Of is het echt een geval 'maakt niets meer uit' geworden, zolang je niet boven waardes van max. 3200 uitkomt?
In principe gebruik ik altijd ISO 100 waar het kan maar het is goed om te weten als ik zonder aarzelen de ISO wat kan opschroeven omdat ik toch veel zonder tripod fotografeer.
Heel donker------------------------------------------------------------------------------------heel lichtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Schanulleke het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij dynamisch bereik?
Dat is met de meeste dingen, als het je uitgelegd word denk je, waarom kwam ik daar zelf niet opquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Schanulleke het volgende:
Ah thanks. Dat had ik eigenlijk best zelf kunnen bedenken.
Behalve bij vrouwen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is met de meeste dingen, als het je uitgelegd word denk je, waarom kwam ik daar zelf niet op
Wat bedoel je? Dat jij de vrouw niet opkomt?quote:
Ja,... ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat jij de vrouw niet opkomt?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar daar ligt het aan de uitleg.
Je had ons toch niet hoog zitten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:06 schreef Xcalibur het volgende:
Ah, het gaat hier alweer hard bergafwaarts
Neuh, maar als ze niet blijft reageren tegen iemand die niet hierheen kan komen, zou ik best zelf het eens willen vragen als hij dat ok zou vinden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wilde je haar een kaartje sturen?
edit Xilantof: Fok hoeft geen schandpaal te worden.
druk druk druk. Die kleine maakt het goed hoor. Om 19:00 leg je die kleine in bed, 2200 laatste fles en dan wordt ze de volgende dag rond 8e wakker, Alleen die oudste is rond half 6 wakkerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe staat 't met de kleine Murp? Je was toch papa geworden?
Geen krijser dus?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:23 schreef murp het volgende:
[..]
druk druk druk. Die kleine maakt het goed hoor. Om 19:00 leg je die kleine in bed, 2200 laatste fles en dan wordt ze de volgende dag rond 8e wakker, Alleen die oudste is rond half 6 wakker
Maar het gaat allemaal wel redelijk hoor
Als ze honger heeft wel, en als ze aandacht wil. Of als ze een strontluier heeft of als ze niet lekker zit of als ze moe is.....quote:
Ik bitch-slap je in de auto naar Keulen als je hier geen foto's van maakt:quote:
Ik ga me best doen haha..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:55 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik bitch-slap je in de auto naar Keulen als je hier geen foto's van maakt:
http://solarweekend.com/nl/news/bavaria-blikkenbar/
Het belooft mooi weer te worden
Solar!quote:
Fok jou,...quote:
Oeh ik nog 1 weekje.. en dan heb ik ook 3 weekjes.. Kijken of ik lastminut weg kanquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Fok jou,...maar het is je gegund, schat Moet nog even een maandje doorbuffelen hier
Waar ga je heen?
Paar klusjes gehad die genoeg opleverde om even lekker weg te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Fok jou,...maar het is je gegund, schat Moet nog even een maandje doorbuffelen hier
Waar ga je heen?
Dat lijkt me zo lekker om te doen, gewoon weggaan en zien waar je terrechtkomtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Paar klusjes gehad die genoeg opleverde om even lekker weg te gaan.
Rijden met z'n tweeën de zon tegemoet. Dus vrijdagnacht rijden richting het zuidelijke Frankrijk en dan zien we wel hoever weg gaan komen. Waar zon is gaan we staan.
Ja tent ligt achterin, en rijden afwisselend de zon tegemoet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef murp het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo lekker om te doen, gewoon weggaan en zien waar je terrechtkomt
Ik ga vrijdagmiddag weg. Eerst naar pyreneeën en daarna noord spanje/portugalquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Paar klusjes gehad die genoeg opleverde om even lekker weg te gaan.
Rijden met z'n tweeën de zon tegemoet. Dus vrijdagnacht rijden richting het zuidelijke Frankrijk en dan zien we wel hoever weg gaan komen. Waar zon is gaan we staan.
Wat houd je tegen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef murp het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo lekker om te doen, gewoon weggaan en zien waar je terrechtkomt
Een vrouw, 2 kinderen onder de 3 jaar een kat een huis en geen vakantie meerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga vrijdagmiddag weg. Eerst naar pyreneeën en daarna noord spanje/portugal
[..]
Wat houd je tegen?
Ben je al geweest?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef murp het volgende:
[..]
Een vrouw, 2 kinderen onder de 3 jaar een kat een huis en geen vakantie meer
Kijken wat bepaalde eiwitten doen op bloedcelontwikkeling. Als er een proces daarin is verstoord, ontstaat er bloedkanker.quote:
Leukemie.quote:
Waarom?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef Puala het volgende:
Doodkapje, jij werkt niet toevallig in Nijmegen bij een groot farmaceutisch bedrijf mag ik hopen?
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Daar werk ik dan waarschijnlijk ook
Helaasch,... ik zit in het Radboudquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:25 schreef kanovinnie het volgende:
Morgen een meet in de pauze? In de kantine linksachterin?
Idd, gebeurt me nog steeds elke keerquote:
Geniet ervan!quote:
Alvast veel plezier dan. Succes met inpakken (?)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Geniet ervan!
Morgen mag ik ook, een week Champagne-Ardennen en dan twee weken Provence. Heerlijk!
Dank! Ben nu klaar voor wat betreft de kinderspullen. Nu voor mezelf. Niet teveel kleren mee, anders passen mijn fotospulletjes er niet meer in.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Alvast veel plezier dan. Succes met inpakken (?)
Tof idee! Ik vind alleen de foto nu saai worden, omdat alles roze is. Als je het anders had uitgelicht, had hij veel sterker geweest denk ik. Nu valt je rook amper op bijvoorbeeld, en is je hele foto één brij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:21 schreef Doodkapje het volgende:
In aanloop naar zaterdagSpelen met droogijs en cellofaan...
[ afbeelding ]
Thanks! Ik heb ge-experimenteerd met een roze glanzende ondergrond en witte ondergrond, maar dan zag je de rook helemaal niet. En zonder cellofaan was het pornogehalte weg...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef freud het volgende:
[..]
Tof idee! Ik vind alleen de foto nu saai worden, omdat alles roze is. Als je het anders had uitgelicht, had hij veel sterker geweest denk ik. Nu valt je rook amper op bijvoorbeeld, en is je hele foto één brij.
Yep,... dat ging niet, dus ik probeerde dat van schuin achter te doen, maar dan komt het nog te weinig van onder. En dit was alleen een salontafeltje, dus ik ga nog even kijken wat ik verder nog kan tweaken... misschien zelfs een schansje voor de rookquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:49 schreef freud het volgende:
Tip (als het qua opstelling lukt), flits over rook en op de schoen, en gebruik licht onder je opstelling (glasplaat) voor je rook.
Nope, grid/snoot staat ook nog op mn verlanglijstquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:25 schreef freud het volgende:
Heb je een grid of barndoor voor je flitser? Kan je ook aardig mee afkaderen.
Jup, druk er alles af. Boeken, prints, alles!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:04 schreef Firenzo het volgende:
Ziet er erg goed uit! Persoonlijke ervaring en enthousiast of ..?
Yep, maar er is geen record gevestigd qua file-lengte dus hij kan geluk hebben.quote:
Die worden inderdaad draadloos aangestuurd.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:45 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over het volgende:
Bij de Olympische Spelen( of andere grote evenementen) zie je soms een
hele batterij fototoestellen op een rij staan die beelden moeten vastleggen.
gebeurd dan via wireless en wat is het verschil met wanneer je gewoon er
zelf achterzit met een joekel van een telelens? Alleen gemak? of toch meer?
iemand?
Printerinstellingen en wat talen uit de dmg halen dan past hij toch gewoon op een dvd’tje?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:18 schreef freud het volgende:
Zou tof zijn. Kan wel binnenhalen, maar booten vanaf usb schijnt wat riskanter te zijn.
Ben nog niet in de dmg gedoken. Weet ook niet of mac dat leuk vindt als ik dat op een pc doequote:Op zondag 5 augustus 2012 13:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Printerinstellingen en wat talen uit de dmg halen dan past hij toch gewoon op een dvd’tje?
Eerste werkdag na je vakantie? Succesquote:
Het is weer leuk om te beginnen, vooral eerst even bijpraten met collega's!quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Eerste werkdag na je vakantie? Succes
Ik moet ook maar eens richting lab
Wauw!quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:29 schreef Doodkapje het volgende:
Trouwens... verder gaan spelen met droogijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf! Hoe doe je dit? Bad met water vullen en droog ijs erin kieperen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:29 schreef Doodkapje het volgende:
Trouwens... verder gaan spelen met droogijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tnx!quote:
Graciasquote:
Danks! Recreatieplas hier in de buurt (de duikers keken ons wel een beetje gek aan), brokken droogijs 'windopwaarts' van het model leggen en zoveel mogelijk in de luwte werken, omdat anders alle mist wegwaait.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gaaf! Hoe doe je dit? Bad met water vullen en droog ijs erin kieperen?
Bevroren CO2, sublimeert bij ongeveer -80 gr. Celsius. De damp is koud, waardoor de lucht aan het oppervlak gauw condenseert. Je moet alleen niet teveel ervan inademenquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk! Droog ijs is maar raar spul verder. Het smelt al als je het in normale sneeuw legt.
Mja,... gewoon de rubberen pleehandschoen uit de schoonmaakkast van huis meegenomenquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
En natuurlijk veiligheidshandschoenen!Maar goh, COO niet teveel moeten inademen...
Gangnam dus,... niet gangbang... ik keek al zo moeilijk bij dit nummer in de autoquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:16 schreef freud het volgende:
En voor de afwisseling even live en nog fouter:
Paar dagen maar?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:18 schreef Xcalibur het volgende:
Nice, mooie stad
Ik ga dit weekend naar Luxemburg (http://www.streetartnimation.lu) en volgende maand een paar dagen naar Krakau... schijnt ook wel de moeite waard te zijn
Ach, ik ga voor een dag op en neer naar Keulen via Venlo (is goedkoper) per trein, dus een paar dagen is nog lang.quote:
Ik kan niet elke maand een nieuwe aanschaffenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens mij ben ik tot nu toe de enige die de SC titel eer aan heeft gedaan met mijn nieuwe lens?
[..]
Ach, ik ga voor een dag op en neer naar Keulen via Venlo (is goedkoper) per trein, dus een paar dagen is nog lang.
Voorlopig wel. Dit specifieke exemplaar nog niet getest, maar eerdere ervaring met zo'n lens is goed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik kan niet elke maand een nieuwe aanschaffenMaar blij met je aankoop?
Wat is er te doen in Keulen?
Nice!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef Doodkapje het volgende:
Roaarr,... tripje Boedapest geboekt in september...
Kustenaarswinkel? Daar haal ik mijn bladen voor mijn fysieke portfolio.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:43 schreef DjinN het volgende:
Hoi hoiIk heb even een vraag voor jullie.
Ik heb pas een fotoboek gekocht, en de hoesjes die erin zitten zijn 30x30 cm. Hebben jullie enig idee waar ik zulke hoesjes los kan kopen? Heb al wat gegoogled maar krijg het tot dusver niet gevonden in de maat die ik zoek
Alvast bedankt voor jullie hulp
Hmm...zal eens kijken of er hier zo'n winkel in de buurt te vinden isquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kustenaarswinkel? Daar haal ik mijn bladen voor mijn fysieke portfolio.
Waar is 'hier'? Nijmegen heeft Pro Art in de Van Welderenstraat. En Eindhoven heeft dezelfde bij CIVO.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Hmm...zal eens kijken of er hier zo'n winkel in de buurt te vinden isDankjewel!
Oh sorryquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Waar is 'hier'? Nijmegen heeft Pro Art in de Van Welderenstraat. En Eindhoven heeft dezelfde bij CIVO.
Whehe, zit nu ook in Helmond! CIVO zit in de Emmastraat ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:39 schreef DjinN het volgende:
[..]
Oh sorry'hier' = Helmond
CIVO in Eindhoven zit bij de Witte Dame toch ??
Whehehe toevalligquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:19 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Whehe, zit nu ook in Helmond! CIVO zit in de Emmastraat ja.
Ben nu op station EHV alleen de BoboQ is dichtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Whehehe toevallig![]()
Ik ben morgen toch in EHV, dus ga wel even langs de CIVO als ik er aan toe kom![]()
Ben er ondertussen ook achtergekomen hoe die dingen heten. Zijn scrapbook navullingenvandaar dat ik ze onder fotohoezen dus niet kon vinden
Oh en het moet op Windows werken, geen Mac, en het liefste gewoon zo simpel mogelijk omdat ik niet van plan was verder de foto's uitgebreid te bewerkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
Oh fotografie piepols, ik zoek eigenlijk een stukkie software waar ik foto's mee kan categoriseren, en die de originelen gewoon verder niet gaat bewerken of omzetten ofzo (dus geen crap zoals Picasa). Liefste dat je bv. A,B,C,D, etc kan geven, en dan nog een 'cijfer'.
Wil nl. de foto's even in een aantal categorieen opdelen, het zijn er zo moeilijk veel, wil even misschien een selectie voor FB maken (wat ik nog niet zeker weet, want volgens mij kijkt geen hond altijd die vakantiealbums met weet ik hoeveel foto's die mensen maken, toch?), eentje voor gewoon aan familie te laten zien, wellicht fotoboek, en gewoon de grote berg die we houden maar waar wellicht niet alles de moeite is om te laten zien.
Dus foto's moeten ook tot meerdere categorieen kunnen behoren.
Dus stel: foto is mooi, en eigenlijk voor alle doeleinden relevant, dan moet het dus bv. categorie A,B,C,D kunnen krijgen (mogen ook kleurtjes ofzo zijn, maakt niet uit), en dan als cijfer bv. een 1.
Zo kan ik dus als ik klaar ben hopelijk in een keer alle foto's voor één 'doel' selecteren. En bv, alles een bepaald cijfer of categorie geven wat weg kan, en dat in een keer wegmikken. Niet tot in den treure al je foto's vergelijken, nog een keer kijken, wegflikkeren, en dan wéér alles kijken als je ergens een selectie voor wil maken en handmatig gaan zitten knippen/plakken
Als ik het goed begrijp wil je een set foto's kunnen selecteren en die vervolgens nummeren als bijv:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:06 schreef Loveless85 het volgende:
Hier iemand die wellicht een tip heeft?
[..]
Oh en het moet op Windows werken, geen Mac, en het liefste gewoon zo simpel mogelijk omdat ik niet van plan was verder de foto's uitgebreid te bewerken![]()
Uhm niet perse hernomen, ik wil gewoon aan de hand van een 'tag' (letter, kleurtje of cijfer ofzo) een hele zooi foto's uit een groter geheel in een keer kunnen selecteren, en dan bv kopiëren naar een andere map oid. Bestandsnamen maken niet heel veel uit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wil je een set foto's kunnen selecteren en die vervolgens nummeren als bijv:
Fokfoto1
Fokfoto2
Fokfoto3
?
Ik gebruik hiervoor het programma ReNamer. Gratis en ik werk ook op Windows. linkje met download
Lightroom. Je kan foto's een rating geven en een kleurtje, NAAST het feit dat je ze ook steekwoorden kan geven. In mijn archief van Landal kan ik dan bijvoorbeeld tussen de 10K foto's zo terugvinden welke strandfoto's (tag) ik het beste (5 sterren) vond en die gebruikt zijn in de campagne (groen).quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:06 schreef Loveless85 het volgende:
Hier iemand die wellicht een tip heeft?
[..]
Oh en het moet op Windows werken, geen Mac, en het liefste gewoon zo simpel mogelijk omdat ik niet van plan was verder de foto's uitgebreid te bewerken![]()
Sorry, maar vind het nog steeds 'meh'. Heb met de A900 gespeeld in het Sony center in Berlijn, maar ik vond het een onding. Blijft categorie 'nive try', maar ga nu maar weer tv's maken. Gelukkig verschillen de smakenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
1? 16 bedoel je
EDIT:
[ link | afbeelding ]
Sony A700 + VG-C70am + SAL 16 - 50 f/2.8 SSM by Sporingerdam, on Flickr
![]()
Ja, das precies wat ik zoek, Thanks!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:18 schreef freud het volgende:
[..]
Lightroom. Je kan foto's een rating geven en een kleurtje, NAAST het feit dat je ze ook steekwoorden kan geven. In mijn archief van Landal kan ik dan bijvoorbeeld tussen de 10K foto's zo terugvinden welke strandfoto's (tag) ik het beste (5 sterren) vond en die gebruikt zijn in de campagne (groen).
Succes!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, das precies wat ik zoek, Thanks!
Dat mag, ik ben op dit moment tevreden. Sony werkt heel hard en luistert goed naar de markt op de meeste punten. Alleen een misser dat er nu bijv. geen FF op de markt is (verwachting is Photokina met de presentatie), dat kost je beroeps.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:18 schreef freud het volgende:
Sorry, maar vind het nog steeds 'meh'. Heb met de A900 gespeeld in het Sony center in Berlijn, maar ik vond het een onding. Blijft categorie 'nive try', maar ga nu maar weer tv's maken. Gelukkig verschillen de smaken.
Dat was het doel en geluktquote:
Ja, alleen van die gare werkzaamheden af en toe. Maar geen ochtendspits, geen avond drukte. Helemaal prima.quote:
slordige 100 KmH gemiddeld, over de gehele rit. Das best snel, caravan er achter ook nog?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)sp=1&sz=10&via=1&z=9
De route van vannacht![]()
21:00 weg, 08:30 thuis
Delft lijkt mequote:
Oh ik wist niet dat ie daar woondequote:
Ziet er inderdaad mooi uit. Waar?quote:
Dat gaat ons dan veeeeeel meer kosten dan 20 euro. Daarbij zal ze dan verwachten dat ik haar keus ga dragen ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geef je d'r 20 euro en laat je haar een paar schoenen voor je kopen... Geheid dat ze een dag wegblijft.
Slaapt ze nooit?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad mooi uit. Waar?
Mijn vakantie is nog steeds mooi, heerlijk aan het relaxen in de Provence. Nadeel is alleen dat ik mijn vrouw heb beloofd niet achter mijn computer te duiken voor bewerkingen en het kriebelt....
Gisteren inderdaad even doorgegaan, maar ik hoop eigenlijk zelf ook flink uit te rusten deze vakantie. Ik zit gewoon wat te drammen/ te projecterenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Slaapt ze nooit?![]()
![]()
En de kid(s)?
Met 28 graden is het hier ook niet vervelendquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Gisteren inderdaad even doorgegaan, maar ik hoop eigenlijk zelf ook flink uit te rusten deze vakantie. Ik zit gewoon wat te drammen/ te projecteren
Vooruitzicht voor vandaag: slechts 34 graden. Zwembaddag!
20 euro? Cheapassquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geef je d'r 20 euro en laat je haar een paar schoenen voor je kopen... Geheid dat ze een dag wegblijft.
Als je dat zou willen doenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:07 schreef An24 het volgende:
Ik kom regelmatig die kant op vanwege afspraken....maar wanneer mijn volgende project in Utrecht is weet ik niet....zal ik ff moeten kijken.
Moet ik hem anders even oppikken? Ruilen voor mijn monopod die nog steeds bij jou ligt?quote:
Wheeheee! Jij hier?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:43 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Moet ik hem anders even oppikken? Ruilen voor mijn monopod die nog steeds bij jou ligt?
* luuuuuurk *quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wheeheee! Jij hier?Hoe is het met je?
Ja tuurlijk! Ook niet vervelend dat reizen danquote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:46 schreef Merlijn het volgende:
[..]
* luuuuuurk *Missed me?
Hier alles prima, erg druk met werk en heen en weer vliegen tussen landen.... Maar nog steeds meelezend hoor
Vervelend, vervelend.... Het zijn lange dagen,de tijdsverschillen werken dan ook niet echt mee, en ik moet ze om de dagen met mijn dochter heen plannen dus dat is wel een uitzoekwerk. Maar verder wel erg leuk. Ik klaag nietquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk! Ook niet vervelend dat reizen dan
Instagram hoerquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand deed zijn analoge lensjes weg, nou kom maar door
Bah Instagramquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:14 schreef freud het volgende:
[..]
Instagram hoer
Analoogjes zijnmet filmen...
Nee helaas. Het enige wat ik zie zijn fabriekenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:05 schreef Xilantof het volgende:
Krijg je wel de kans om een beetje foto's te maken?
Dan moet ik de monopod eerst in Arnhem ophalen.. Dat moet wel lukken op kort termijn. Dus als je zou willen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:43 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Moet ik hem anders even oppikken? Ruilen voor mijn monopod die nog steeds bij jou ligt?
Sure. Geef me maar de gegevens door dan pik ik dat ding wel even op.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan moet ik de monopod eerst in Arnhem ophalen.. Dat moet wel lukken op kort termijn. Dus als je zou willen?
Heb Freud ge-pm-dquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:42 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Sure. Geef me maar de gegevens door dan pik ik dat ding wel even op.
Interessant, maar beetje ver uit de buurt. Komt Scott Kelby er ook bij oid?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:32 schreef SP22 het volgende:
Heb me net ingeschreven voor de Scott Kelby Photowalk in Amsterdam onder leiding van Frank Doorhof.
http://worldwidephotowalk(...)ds-centraal-station/
Zijn nog maar een paar plaatsen voor de geinteresseerden!
Ha, mini-FOT-meetquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:32 schreef SP22 het volgende:
Heb me net ingeschreven voor de Scott Kelby Photowalk in Amsterdam onder leiding van Frank Doorhof.
Tof idee, maar met 50(!) man rondlopen... das veul!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:18 schreef SP22 het volgende:
Nog wat meer info
http://www.frankdoorhof.c(...)photowalk-amsterdam/
* Merlijn ingeschreven heeftquote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:32 schreef SP22 het volgende:
Gezellig... Gelukkig ken ik SP22 al. Als er nou nog twee mee gaan kunnen we tenminste zeggen dat 10% van de walk uit Fok!kers bestaatquote:
Gezellig!!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:55 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Gezellig... Gelukkig ken ik SP22 al. Als er nou nog twee mee gaan kunnen we tenminste zeggen dat 10% van de walk uit Fok!kers bestaat
Done!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.nme.com/ratemy(...)-amateur/item/279802
Stemmen![]()
Liefde
Liefdequote:
De groep is al vol! Djeez, met vijftig fotografen door de straten lopen; we hebben politie begeleiding nodigquote:
Ah, en dat ging dus wel?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:03 schreef freud het volgende:
Heb met Xil ook al zoiets gedaan met World Photography Festival in Londen. Twee modellen en 40 fotografen oid
Eensch. Bij alles wat ik wil gaan doen, struikel ik over hem. Zelfs mijn projector komt bij hem vandaan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:30 schreef Siegfried het volgende:
Shit, te laat gezien. Had ook wel meegewild. Frank Doorhof maakt mooie dingen
Ik zag de kop voorbij komen, maar moet nog kijken wat het inhoudt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:32 schreef SP22 het volgende:
Och... Redelijk. Door het internationale tintje (mensen uit werkelijk alle landen) was het vooral heel gezellig!quote:
Hoe heette 'gezellig' ook al weer? Ze was italiaanse toch?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 06:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Och... Redelijk. Door het internationale tintje (mensen uit werkelijk alle landen) was het vooral heel gezellig!
specs?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik heb "iets" meer dan een doorsnee laptop
Anett! Ze is Hongaarse!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:49 schreef freud het volgende:
[..]
Hoe heette 'gezellig' ook al weer? Ze was italiaanse toch?
Maar was idd goed te doen, maar verwacht weinig eigen sturing.
Er zijn ook schermen met IPS-schermen beschikbaar, dat scheelt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:49 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, dat is heel leuk maar als het scherm waardeloos is schiet het nog niet op natuurlijk.
En het blijft behelpen.
Schermception <3quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er zijn ook schermen met IPS-schermen beschikbaar, dat scheelt.
Uit mijn specs:quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er zijn ook schermen met IPS-schermen beschikbaar, dat scheelt.
Dus omdat er genoeg zon/licht is mag je niet flitsen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:20 schreef Iwanius het volgende:
Echt,wat ik zojuist meemaak. Zie ik een gast met zijn Canon fototoestel
op straat lopen en foto's in de open lucht maken (geen bomen of schaduw)
met zijn flitser! terwijl de zon pontificaal bovenop alles en iedereen schijnt.
Echt...
Zonlicht is rond de middag er lelijk om te fotograferen, dus kan me voorstellen dat hij dat doet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:20 schreef Iwanius het volgende:
Echt...
Juist best logisch hoor. Bij partyfotografie en dikke zon deed ik dat ook altijd. Als je dan ook je diafragma lekker knijpt, worden je kleuren super intens. Ik zou het eens proberen als ik jou was, voor je iemand voor gek verklaartquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:20 schreef Iwanius het volgende:
Echt...
Nah,... moet werkenquote:Op zondag 19 augustus 2012 10:58 schreef Xilantof het volgende:
iedereen ligt voor pampus met dit weer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |