Als 'vervelend' een strafbaar feit is, kun je aangifte doen. Alleen justitie kan verder rechercheren op een IP-adres.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:01 schreef lady-wrb het volgende:
mijn vraag is hetvolgende.
iemand stuurt een vervelende (om het zacht uit te drukken) mail.
ik heb geen idee waar die vandaan komt, maar het lijkt me een veilig idee als ik daar achter kan komen.
is dat mogelijk? ik weet dat er iets met IP-adressen te maken heeft maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken
of is het mogelijk een vals IP te gebruiken?
al weet ik maar uit welke regio het komt, dat zou me al veel duidelijk maken.
ik voel me niet veilig op het moment.
dat is laster en kan je dus mee naar de politie en aangifte over doen. Ze zullen weinig kunnen doen, maar het onderstreept naar je baas toe dat je achter je verhaal staat dat het niet waar is wat er in staat.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
het mailtje was niet aan mij. het was over mij. het is gestuurd naar mijn werkgever. een heel zieke mail met uit zijn verband gerukte feiten en pertinente leugens
ik had wat uit te leggen vanochtend zal ik maar zeggen.
Ah op die manier. Dan zou ik er mee naar de politie gaan. Waarschijnlijk kunnen ze er niks mee, maar je weet maar nooit.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
het mailtje was niet aan mij. het was over mij. het is gestuurd naar mijn werkgever. een heel zieke mail met uit zijn verband gerukte feiten en pertinente leugens
nee echt niet. dit heb ik echt niet aan zien komen. ik heb naar mijn beste weten geen vijanden.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef maji het volgende:
lekker dan als je zo genaaid word. Zou je echter wel denken dat het iemand uit de directe omgeving is natuurlijk. Kan me voorstellen dat je je wel iemand kunt bedenken dan toch?
ja ik heb de mail gezien.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:11 schreef maji het volgende:
Heb je de mail zelf gezien ?? Wie weet zit je werkgever er wel achter![]()
En de complottheorie is geboren, of is het cluedo ..
Stond er niet gewoon een naam in de mail? Als leidinggevende zou ik een mail zonder persoonsgegevens al bij voorbaat totaal niet serieus nemen.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee echt niet. dit heb ik echt niet aan zien komen. ik heb naar mijn beste weten geen vijanden.
mijn baas nam de mail in zoverre serieus, dat ze het noodzakelijk vond om me te melden dat deze mail ontvangen was. dat vind ik netjes en we hebben er ook over gesproken. maar ze heeft nog steeds vertrouwen in me.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Stond er niet gewoon een naam in de mail? Als leidinggevende zou ik een mail zonder persoonsgegevens al bij voorbaat totaal niet serieus nemen.
ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar ik ga een kopietje vragen van die mail. want ik ben er nog niet klaar mee.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:15 schreef Djurres het volgende:
Nogmaals, is de e-mail in een fatsoenlijke mail-ontvanger gekomen, dus geen hotmail oid?
Dan komt het wel goed, hoe vervelend het ook is natuurlijk. Het is nooit leuk als er een totaal onbekende opeens de pijlen op jou gericht heeft om welke reden dan ook. Eventueel kan de leidinggevende een beetje op de mail inspelen om de identiteit te achterhalen? Net doen alsof ze het heel hoog opneemt maar dan wel moet weten met wie ze te maken heeft?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mijn baas nam de mail in zoverre serieus, dat ze het noodzakelijk vond om me te melden dat deze mail ontvangen was. dat vind ik netjes en we hebben er ook over gesproken. maar ze heeft nog steeds vertrouwen in me.
en dat beangstigt me enigszins. iemand is dus bezig mijn baan te verkloten met wat voor reden dan ook. ik ben bang dat het niet bij één mailtje blijft
Dat ook inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:18 schreef Kreator het volgende:
Ik zou als ik jou was de ICT afdeling van je bedrijf vragen onderzoek naar de oorsprong van dit mailtje te doen. Vaak kunnen zij veel meer zien op een mailserver.
googelen tot je er bij neervalt !quote:Op maandag 30 juli 2012 12:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar ik ga een kopietje vragen van die mail. want ik ben er nog niet klaar mee.
....wat een halve waarheden weer...quote:Op maandag 30 juli 2012 12:19 schreef Djurres het volgende:
Als hij in bijv Outlook Express, of Outlook 6/7 is ontvangen, Thunderbird, of andere GOEDE mailboxen, is het IP met 3 muisklikken te achterhalen. vanuit hier kan je gaan backtracen.
Hij heeft teveel CSI gekeken.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
....wat een halve waarheden weer.... een 'goede mailbox'
. 'backtracen'.
.
Gast, je ziet toch dat TS geen ruk verstand van computers heeft. Wat heeft ze dan aan dit soort algemene crap.
het gaat erom waarmee het is verzonden, als de verzendapplicatie/site geen IP meegeeft dan kun je klikken wat je wil, maar zul je het IP niet vindenquote:Op maandag 30 juli 2012 12:19 schreef Djurres het volgende:
Als hij in bijv Outlook Express, of Outlook 6/7 is ontvangen, Thunderbird, of andere GOEDE mailboxen, is het IP met 3 muisklikken te achterhalen. vanuit hier kan je gaan backtracen.
En ga ook even naar www.watismijnip.nl en geef de mensen van de ICT jouw ipnummer, zodat ze tegenover de baas kunnen bevestigen dat het niet afkomstig is van jouw ip-adres.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:18 schreef Kreator het volgende:
Ik zou als ik jou was de ICT afdeling van je bedrijf vragen onderzoek naar de oorsprong van dit mailtje te doen. Vaak kunnen zij veel meer zien op een mailserver.
Waarom zou je zelf zo'n mail naar je baas sturen?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En ga ook even naar www.watismijnip.nl en geef de mensen van de ICT jouw ipnummer, zodat ze tegenover de baas kunnen bevestigen dat het niet afkomstig is van jouw ip-adres.
hahhaehhequote:Op maandag 30 juli 2012 12:27 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf zo'n mail naar je baas sturen?
Het is toch fijn dat je enig bewijs hebt dat je het niet hebt gedaan, waarom zou je iemand vermoorden?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:27 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf zo'n mail naar je baas sturen?
Domme vergelijking.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:28 schreef TwenteFC het volgende:
Het is toch fijn dat je enig bewijs hebt dat je het niet hebt gedaan, waarom zou je iemand vermoorden?
Je bent zelf dom.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:28 schreef TwenteFC het volgende:
Domme vraag dus, net als jouw opmerking dat je een email kan versturen zonder ip-adres.
Je kan het ipadres vervalsen, maar er zal altijd een nummer achter zitten.
Dat is al heel wat anders dan geen ipadress chappie.quote:Je bent zelf dom.
Ga maar eens met gmail naar een random emailadres wat versturen, en probeer dan je eigen IP te zoeken. Er zit een IP adres achter ja; eentje van gmail. Niet die van de verzender.
Domme user.
Fucking yeey, dan heb je een IP van gmail. Die kan ik je ook geven zonder die email te hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is al heel wat anders dan geen ipadress chappie.
Als de mail is verstuurd vanaf TS zijn mailadres, tenminste als het daarop lijkt. Dan heeft die persoon het gespoofed via een andere site, en zal het ipadres dus niet van Gmail zelf zijn maar van een 3rd party website.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Fucking yeey, dan heb je een IP van gmail. Die kan ik je ook geven zonder die email te hebben.
Je hebt niks aan een IP van gmail, want je kunt aan de @gmail.com meteen al zien dat hij van gmail komt.
Hotmail stuurt bijvoorbeeld wel het IP van de gebruiker mee in de header.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Fucking yeey, dan heb je een IP van gmail. Die kan ik je ook geven zonder die email te hebben.
Je hebt niks aan een IP van gmail, want je kunt aan de @gmail.com meteen al zien dat hij van gmail komt.
Jawel komop wees eerlijk (tegen jezelf).quote:Op maandag 30 juli 2012 12:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee echt niet. dit heb ik echt niet aan zien komen. ik heb naar mijn beste weten geen vijanden.
Vaak word er toch degelijk een IP meegestuurt. Ooit in de hackingscene gezeten? Zou je moeten weten dan.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:25 schreef Doodloper het volgende:
[..]
het gaat erom waarmee het is verzonden, als de verzendapplicatie/site geen IP meegeeft dan kun je klikken wat je wil, maar zul je het IP niet vinden
dan nog hoef je het niet aan zien te komen, wie weet wat voor dwazen er rondlopen.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jawel komop wees eerlijk (tegen jezelf).
Je weet best wie het is, want het is iemand die jij kent want die persoon weet waar je werkt, en heeft het emailadres van je baas nota bene!
Sinds wanneer zijn bovengenoemde applicaties een "mailbox"?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:19 schreef Djurres het volgende:
Outlook Express, of Outlook 6/7 is ontvangen, Thunderbird, of andere GOEDE mailboxen
Inderdaad, het kan zelfs iemand zijn die gewoon wil zieken voor zijn plezier en iemand willekeurig heeft uitgekozen.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan nog hoef je het niet aan zien te komen, wie weet wat voor dwazen er rondlopen.
quote:Op maandag 30 juli 2012 12:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Aan de tekst kun je toch afleiden wie het is?
ben je vreemdgegaan op het werk?
heb je een collega afgewezen?
Zorg dat je daarbij ook de normaal gesproken verborgen header-informatie meekrijgt. Hoe je dit doet, verschilt per e-mail applicatie (Outlook 2010 verstopt het onder het kopje Internet Headers in de berichteigenschappen, binnen gmail heb je de 'show original' optie nodig en binnen Groupwise heet het "Message Source", om maar 'n paar voorbeeldjes te noemen.) Deze header informatie is weliswaar niet noodzakelijk correct (ik kan je zonder problemen een mailtje sturen dat afkomstig lijkt van barack.obama@whitehouse.gov, bijvoorbeeld), maar kan in ieder geval aanwijzingen en aanknopingspunten bieden om verder te zoeken.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, maar ik ga een kopietje vragen van die mail. want ik ben er nog niet klaar mee.
ik was hier in eerste instantie boos op aan het reageren, toen me ineens iet te binnen schoot.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Aan de tekst kun je toch afleiden wie het is?
ben je vreemdgegaan op het werk?
heb je een collega afgewezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik denk dat het uit die hoek komt.
(maar ik ken haar absoluut niet, ik weet niets van haar, echt helemaal niets)
maar goed, stel dat ik kan bewijzen dat zij het is, wat kan ik er dan mee?
quote:Op maandag 30 juli 2012 14:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik was hier in eerste instantie boos op aan het reageren, toen me ineens iet te binnen schoot.Volgens mij kan je met een beetje geluk en bewijs wel vragen of de politie een keertje bij haar aan de deur komt om te babbelen. Dat schrik effect is meestal wel genoeg om ze te laten dimmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik denk dat het uit die hoek komt.
(maar ik ken haar absoluut niet, ik weet niets van haar, echt helemaal niets)
maar goed, stel dat ik kan bewijzen dat zij het is, wat kan ik er dan mee?Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
*insert random fail plaatje*quote:Op maandag 30 juli 2012 13:29 schreef Beelzebufo het volgende:
Zonder het hele topic doorgelezen te hebben
van haar weet ik nietsquote:Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Deetch het volgende:
Oei, misschien kun je haar ff een sms sturen dat ze moet ophouden omdat je anders een zaak tegen haar gaat aanspannen wegens laster.
Verder zou ik je partner ook nog even een flinke straf geven omdat hij blijkbaar elke smaak in vrouwen is verloren.
Wat zijn de gevolgen dan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef lady-wrb het volgende:
gelukkig staat mijn werkgever gewoon achter me en heeft dit maar beperkte gevolgen.
hoeze "beperkte" gevolgen? Ik zou in ieder geval de mail alvast opvargen voor "later" want anders is hij er straks niet meer als je hem nodig hebt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mij ging het om wat ik kan om deze persoon te ontmaskeren.
ik heb besloten af te wachten of er eventueel nog een vervolg op komt. ik heb geen idee of ik nog wat kan verwachten of dat dit de laatste stuiptrekking van deze trieste figuur zal zijn.
gelukkig staat mijn werkgever gewoon achter me en heeft dit maar beperkte gevolgen.
mocht er nog meer mail komen, dan ben ik bang dat ik toch maar een adres ga vragen en even verhaal ga halen.
Volgens mij geef je daar je eigen antwoord al? Maar dat is idd iets meer voor r&p (als je dat aandurftquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met hem aan moet. hij zit nog steeds op die chatsite annex spelletjessite, waar eigenlijk meer een soort van naar sex en aandacht hunkerende stumperdjes rondhangen. dat vind ik eigenlijk nog het ergst. dat je op internet de gevierde grappige vlotte jongen uit moet hangen. kennelijk bij gebrek aan interessant eigen leven.
maar goed, dit is meer iets voor r&p
dat mijn priveleven een stuk minder prive is. ik heb dingen moeten vertellen over de medicatie die ik gebruik en waarvoor. er is naar mijn verleden gevraagd en ook daar heb ik op geantwoord.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen dan als ik vragen mag?
Ah op die manier.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat mijn priveleven een stuk minder prive is. ik heb dingen moeten vertellen over de medicatie die ik gebruik en waarvoor. er is naar mijn verleden gevraagd en ook daar heb ik op geantwoord.
let wel: ik heb niets om me voor te schamen, ik loop er alleen niet mee te koop.
maar ik voel me wel een stuk kwetsbaarder nu men zoveel van me weet.
Je partner wil niet dat je zijn scharreltje aanklaagt. Weet je zeker dat hij nu wel trouw is?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
de pest is alleen, ik heb de mail gevraagd door te sturen, maar kennelijk doen ze het niet.
mijn leidinggevende vind dat ik het moet laten voor wat het is en dat vind ik moeilijk.
iemand heeft geprobeerd me te schaden en ik wil ten eerste weten wie en ik wil wat kunnen doen.
dat frustreert me. ook mijn partner zegt dat ik het moet laten rusten.
lekker makkelijk denk ik dan, jij hebt deze hele toestand waarschijnlijk veroorzaakt.
hij zegt van wel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Je partner wil niet dat je zijn scharreltje aanklaagt. Weet je zeker dat hij nu wel trouw is?
Mijns inziens is het niet per definitie je kop in het zand steken. Het kan een afweging zijn, hoeveel energie kost het je en wat levert het op.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:04 schreef Deetch het volgende:
je kunt nog tegen je baas zeggen dat je dit emailtje niet over je kant kunt laten gaan en dat je aangifte van smaad of laster gaat doen en daar dat mailtje voor nodig hebt.
Ik hou er ook niet van om dit soort dingen maar te laten rusten, is een beetje kop in het zand steken en wat steekt er naar achteren als je je kop in het zand steekt?
[ afbeelding ]
precies
Hier ben ik het wel mee eens. Je hoeft niet direct de politie te verwittigen, maar zorg dat je dat mailtje hebt en dat je het bewijs in handen houdt. Zo houd je ook het initiatief in eigen hand, voor als er meer dreigt te gebeuren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:04 schreef Deetch het volgende:
je kunt nog tegen je baas zeggen dat je dit emailtje niet over je kant kunt laten gaan en dat je aangifte van smaad of laster gaat doen en daar dat mailtje voor nodig hebt.
Ik hou er ook niet van om dit soort dingen maar te laten rusten, is een beetje kop in het zand steken en wat steekt er naar achteren als je je kop in het zand steekt?
[ afbeelding ]
precies
ik weet wel dat ik niet verplicht ben om informatie te verstrekken, maar in dit geval kon ik bijna niet anders omdat de melding over mijn medicatiegebruik dusdanig overdreven was (er werd gemeld dat ik zwaar onder de pillen zat ) ik heb niks te verbergen zoals ik al zei, ik schaam me niet voor mijn medicatiegebruik, maar ik loop er ook niet mee te koop.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:31 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Mijns inziens is het niet per definitie je kop in het zand steken. Het kan een afweging zijn, hoeveel energie kost het je en wat levert het op.
Overigens ben je niet verplicht je baas uitleg te geven over zaken als je medicatie. Zolang het je werk niet belemmert, hoef je daar geen uitspraken over te doen. Ik kan me voorstellen dat je het deed om wat dingen recht te zetten, maar je kunt altijd je grens trekken.
Erg trieste actie van de afzender in ieder geval, laat zich ook wel kennen zo.
Maar weet die minnares van je partner dat dan allemaal over jou?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik weet wel dat ik niet verplicht ben om informatie te verstrekken, maar in dit geval kon ik bijna niet anders omdat de melding over mijn medicatiegebruik dusdanig overdreven was (er werd gemeld dat ik zwaar onder de pillen zat ) ik heb niks te verbergen zoals ik al zei, ik schaam me niet voor mijn medicatiegebruik, maar ik loop er ook niet mee te koop.
ik denk dat ik de mazzel heb dat ik mijn leidinggevende al een aantal jaar ken en zij weet dat ik goed en verantwoord werk. ik weet niet hoe er gehandeld zou zijn als ik net in dienst zou zijn, en ze mij niet zouden kennen. ik denk dat ik dan wel in problemen had gekomen.
Beetje rare reactie van je leidinggevende. Die mail gaat over je en dan mag je hem niet hebben? Ik zou de mail gewoon naar je doorsturen en dan is het aan jou of je er verder iets mee doet. Joi leidinggevende heeft niet voor je te beslissen in dergelijke situaties of je het moet laten rusten of niet. Je weet ook niet of degene die je denkt dat het is nog meer verrassingen in petto heeft. Dan zou ik ieder geval alles willen hebben om een soort dossier te vormen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
de pest is alleen, ik heb de mail gevraagd door te sturen, maar kennelijk doen ze het niet.
mijn leidinggevende vind dat ik het moet laten voor wat het is en dat vind ik moeilijk.
iemand heeft geprobeerd me te schaden en ik wil ten eerste weten wie en ik wil wat kunnen doen.
dat frustreert me. ook mijn partner zegt dat ik het moet laten rusten.
lekker makkelijk denk ik dan, jij hebt deze hele toestand waarschijnlijk veroorzaakt.
Ik heb het even aan iemand gevraagd die daar verstand van heeft.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:52 schreef lady-wrb het volgende:
maar goed, mocht ik nou die mail doorgestuurd krijgen, wil/kan iemand me dan helpen met het uitpluizen van het IP adres?
nou hoeft het niet. het gaat wel over mij he? of het nou waar is of niet. ik vond het vreselijk zo iets over mezelf te lezen. dat hoeft van mij niet echt openbaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:22 schreef HiDiHo het volgende:
Gewoon die hele email hier posten (incl headers)
Dan denkt diegene wel 2 keer na om nog iets te sturen
Ik zou die man van je toch nog even goed uithoren als ik jou wasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou hoeft het niet. het gaat wel over mij he? of het nou waar is of niet. ik vond het vreselijk zo iets over mezelf te lezen. dat hoeft van mij niet echt openbaar.
en wie zegt nou dat diegene hier meeleest?
bovendien, ik gun haar het genoegen niet dat ze me gekwetst heeft.
ik zou alleen graag willen weten wie het is en of het idd met zekerheid die persoon is, die ik denk.
Niet helemaal, als je een vermoeden hebt wie het is kun je ip's vergelijken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb het even aan iemand gevraagd die daar verstand van heeft.
Dit was zijn antwoord:
Het enige wat gedaan kan worden is kijken vanaf welk ip de email verzonden is.
Verder kun je daar weinig mee zonder bevel v/d rechter
Oe... da;s waar natuurlijk !quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Niet helemaal, als je een vermoeden hebt wie het is kun je ip's vergelijken.
Jaloezie kan veel doen..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
mijn leidinggevende kwam er vandaag nog op terug en vroeg of ik een print wilde of door gemaild.
ze is het dus niet vergeten en zou het doorsturen.
tot op heden nog niet gezien, maar ik zie haar morgen waarschijnlijk weer.
soms kan ik het gewoon nog steeds niet geloven dat iemand zoiets laags kan doen
en waarom ik? wat heb ik in het hele verhaal te maken?
ik ben er ook zeker nog niet mee klaar en ik hoop snel die mail te krijgen.
ja dat weet ik wel, maar dit soort praktijken zijn van die dingen die je in "vriendin" leestquote:
Ja ik kan me voorstellen dat zoiets echt ongelooflijk klote is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:48 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat weet ik wel, maar dit soort praktijken zijn van die dingen die je in "vriendin" leest
(en ik heb toch al zo'n hekel aan dat blad)
ik ga die mail doorgestuurd krijgen (hoop ik, want gisteren was mijn leidinggevende het alweer vergetenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat zoiets echt ongelooflijk klote is.
Ik snap ook niet hoe iemand zoiets iemand anders aan kan doen, zeker als je haar nog niet eens echt persoonlijk kent (als zij het is). En je weet niet of ze nog meer van plan is.
Maar heb je al een manier om erachter te komen of zij of iemand anders het is?
waarom zou hij daar baat bij hebben???quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:26 schreef oh-oh het volgende:
Als ik het hele verhaal zo onpartijdig doorlees zou het me niks verbazen als je partner er mss wel zelf achter zit.
Ik hoop voor je dat dat niet zo is!
Geen idee, waarom zou zijn vriendinnetje er in hemelsnaam baat bij hebben?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:04 schreef trui het volgende:
[..]
waarom zou hij daar baat bij hebben???
sterkte met de hele situatie, lady.
och, het zal je verbazen wat mensen uithalen hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geen idee, waarom zou zijn vriendinnetje er in hemelsnaam baat bij hebben?
Dat acht ik minder waarschijnlijk.
Hij doet wel meer dingen waar ts geen baat bij heeft.
Ik bedoel het echt niet lullig, maar ik heb zelf aan de andere kant van zo een relatie gestaan, en als minnares () zou ik niet weten waarom je dat zou doen. Dan zou je eerder hem zelf te grazen nemen. Mij boeide dat hele vrouwmens van hem nooit, hoe minder we het daar over hadden hoe beter, dus ik vraag me af hoe zei dat al die details zou weten.
Hij weet dat wel.
nou ja. ofwel is de mailstuurder iemand die direct van die privedingen wist, ofwel heeft iemand de mailstuurder het verteld. maar (hoe rot dat ook klinkt) is iemand uit de zeer privekring nogal verwerpelijk bezig geweestquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ja, maar dan nog, dan zou haar partner die hele vuile was buiten hebben gehangen bij zijn vriendinnetje, lekker is dat...
Ja maar als partner toch ook?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:21 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ja. ofwel is de mailstuurder iemand die direct van die privedingen wist, ofwel heeft iemand de mailstuurder het verteld. maar (hoe rot dat ook klinkt) is iemand uit de zeer privekring nogal verwerpelijk bezig geweest
voor wat het waard is, ik zou ook goed en grondig over de rooie zijn en het uit willen zoeken
Zijn reactie kan ook zo zijn om te voorkomen dat hij de gegevens van z'n buitenechtelijke rommeltje moet doorgeven, en dat hij zelf ook vermoedt dat zij erachter zit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar als partner toch ook?
Zijn reactie maakt hem imo wel redelijk verdacht.
Dat vriendinnetje.heeft er baat bij omdat ze misschien ontzettend jaloers is. Omdat TS de vrouw is van de man die zij wil hebben, ja dan kun je tot zulke dingen in staat zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geen idee, waarom zou zijn vriendinnetje er in hemelsnaam baat bij hebben?
Dat acht ik minder waarschijnlijk.
Hij doet wel meer dingen waar ts geen baat bij heeft.
Ik bedoel het echt niet lullig, maar ik heb zelf aan de andere kant van zo een relatie gestaan, en als minnares () zou ik niet weten waarom je dat zou doen. Dan zou je eerder hem zelf te grazen nemen. Mij boeide dat hele vrouwmens van hem nooit, hoe minder we het daar over hadden hoe beter, dus ik vraag me af hoe zei dat al die details zou weten.
Hij weet dat wel.
Vraag dan ook even een kopietje van de berichtbron. Daarin staat [{x-original IP ] of iets dat er sterk op gelijkend is en dat is dus het IP-adres van de verzender.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja ik heb de mail gezien.
stom, ik had een kopietje moeten vragen. ga ik straks alsnog even doen.
ik ga het hier niet bij laten iig. wie weet wie er nog meer straks shit over mij ontvangt.
nou ik heb de mail binnen en wederom ben ik er gewoon naar van. zoveel venijn, valsigheid en leugens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:56 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Vraag dan ook even een kopietje van de berichtbron. Daarin staat [{x-original IP ] of iets dat er sterk op gelijkend is en dat is dus het IP-adres van de verzender.
Als je een idee hebt van wie het afkomstig is, zou je eigen ontvangen berichten van die persoon kunnen vergelijken met het IP-adres. Of even simpel googlen, ook dat kan al iets weergeven als ie bijv. ooit eens iets in een gastenboek achter heeft gelaten.
Ik durf nu niet met zekerheid te zeggen of jij kan zien wat de berichtbron is omdat het bericht geforwarded is. Mogelijk ontvang je dus enkel de berichtbron van je baas, die het doorgestuurd heeft. Ik zal zo eens voor je kijken via mijn hotmail.com account, of dat te achterhalen is bij geforwarde mailtjes.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ik heb de mail binnen en wederom ben ik er gewoon naar van. zoveel venijn, valsigheid en leugens.
het komt van hotmail.nl (bestaat dat echt? )
hoe ga ik te werk?
|quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:47 schreef Macka66 het volgende:
Lady, wat je kunt doen is de headers van het originele mailtje zichtbaar maken en daarin zoeken naar X-Originating-IP. Dat geeft het IP nummer waar vanaf de mail gestuurd is.
(Zie voor headers tonen in diverse mailprogramma's http://helpdesk.princeton.edu/kb/display.plx?ID=8567)
Met dat IP nummer kun je op zoek.
Als je wilt weten waar op de wereld de computer die bij IP nummer hoort zich bevindt zoek je ermee via http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/
Als je wilt weten bij welke internetprovider het IP nummer vandaan komt zoek je ermee via http://www.geektools.com/whois.php
Niet waterdicht, maar het kan je iig meer info geven. De tijd waarop het mailtje verstuurd is geeft soms ook een idee.
Maar de hardste dobber komt hierna, want wat ga je doen als je een redelijk idee hebt van wie de schuldige is... Succes gewenst!
WTF? De afzender wil weten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja ik weet dat ik niks kan doen, maar ik ben wel voorbereid op eventuele andere acties dan.
er stond namelijk wel zoiets in van dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren en of er wat gaat gebeuren. dus ik vermoed dat er meer emailverkeer is geweest. te meer daar mijn naam helemaal niet in die mail genoemd wordt.
Maar is je leidinggevende daar dan niet open in geweest? Als ze aangeeft aan jouw kant te staan zou ze dat toch wel zeggen? En je de andere mails ook laten zien? Raar dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja ik weet dat ik niks kan doen, maar ik ben wel voorbereid op eventuele andere acties dan.
er stond namelijk wel zoiets in van dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren en of er wat gaat gebeuren. dus ik vermoed dat er meer emailverkeer is geweest. te meer daar mijn naam helemaal niet in die mail genoemd wordt.
er moet idd een vervolg geweest zijn, anders had ze nooit bij mij uitgekomen. ik kan het haar helaas niet vragen, ze is net met vakantie gegaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:59 schreef danic het volgende:
[..]
Maar is je leidinggevende daar dan niet open in geweest? Als ze aangeeft aan jouw kant te staan zou ze dat toch wel zeggen? En je de andere mails ook laten zien? Raar dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken.
Als dit de eerste mail is, hoe weet je leidinggevende dan dat het over jou gaat als je naam niet genoemd wordt?
Lekkere timingquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
er moet idd een vervolg geweest zijn, anders had ze nooit bij mij uitgekomen. ik kan het haar helaas niet vragen, ze is net met vakantie gegaan.
ik vind het maar een idioot gedoe. maar goed, ik moet naar mijn bed want ik moet morgenochtendvroeg weer aan het werk.
Ik zit hier net het topic te lezen en ik ben werkelijk met de grootst mogelijke stomheid geslagenquote:
ik vraag me af waarom jouw leidinggevende zo traag is, zo vergeetachtig en laks, alsof ze die ander wil beschermen, zou het een collega of een klant oid kunnen zijn waar je een aanvaring mee hebt gehad? Misschien niet recent...?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
er moet idd een vervolg geweest zijn, anders had ze nooit bij mij uitgekomen. ik kan het haar helaas niet vragen, ze is net met vakantie gegaan.
ik vind het maar een idioot gedoe. maar goed, ik moet naar mijn bed want ik moet morgenochtendvroeg weer aan het werk.
Nog niet eens over nagedacht, maar eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in. Toch kan ik me heel goed voorstellen dat het bedrijf ook graag Lady WRB's kant wil horen, ook al is het anoniem gebracht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:54 schreef Ole het volgende:
Werkgever hoort eigenlijk helemaal niet te reageren op anonieme brieven.
+1. Je zou denken, een 'normaal' mens doet zoiets niet, maar holy shit, jaloezie doet een hoop geks met mensen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zit hier net het topic te lezen en ik ben werkelijk met de grootst mogelijke stomheid geslagen
Onvoorstelbaar zure shit!
Sterkte
Neemt niet weg dat ze er niet naar de afzender op hoeven te reageren, en als er gemeld wordt dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren dan kun je eigenlijk al op je klompen aanvoelen dat ze al een keer op "beantwoorden" hebben geklikt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:07 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nog niet eens over nagedacht, maar eigenlijk zit daar wel een kern van waarheid in. Toch kan ik me heel goed voorstellen dat het bedrijf ook graag Lady WRB's kant wil horen, ook al is het anoniem gebracht.
Dat was het eerste waar ik aan dacht! Ik zou als werkgever terugreageren met zoiets als: op anonieme berichten ga ik niet in. En als je perse iets op je lever hebt dat je anoniem wilt delen, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:54 schreef Ole het volgende:
Werkgever hoort eigenlijk helemaal niet te reageren op anonieme brieven.
daarom krijg ik het idee dat de afzender niet zo anoniem is als de werkgever wil laten geloven.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ze er niet naar de afzender op hoeven te reageren, en als er gemeld wordt dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren dan kun je eigenlijk al op je klompen aanvoelen dat ze al een keer op "beantwoorden" hebben geklikt.
Hoe heeft haar man er baat bij om zijn vrouw zwart te maken bij haar werkgever?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:43 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Het kan ook je man geweest zijn natuurlijk. Als jij echt denkt dat dit met zijn ontrouw te maken heeft wie zegt dat ie hier dan zo eerlijk in is?
En als je erachter komt wat dan?
Waardoor hij geconfronteerd blijft met kutgevoel?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:17 schreef Lienekien het volgende:
Wraak om zijn schuldgevoel? Hij voelt zich kut, dan moet zij zich ook maar kut voelen?
Als we allemaal beschaafd en rationeel waren, liep R&P helemaal leeg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waardoor hij geconfronteerd blijft met kutgevoel?
Goeie tactiek!
Het verhaal wordt wel meer en meer des R&P's.
Das wel heel toevallig....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil geen r&p topic. het gaat me puur om die email.
het blijkt dat mijn partner zijn emailaccount gehackt is gisteren/vannacht.
hoeft niks te zijn, maar ook dat zit me niet lekker.....
ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. mijn leidinggevende is op vakantie gegaan
uit de mail is geen ip te halen omdat hij doorgestuurd is of ik moet door gaan spitten.
het lijkt me niet handig om mijn werkgever nu nog te gaan irriteren
heel vervelend maar ik vrees dat ik niet verder ga komen.
het wordt afwachten of er nog iets gaat komen.
ik heb werkelijk alles op facebook dat maar naar mijn persoon of mijn verblijfplaats verwijst verwijderd.
ik weiger mijn account op te heffen, dan heb ik het gevoel me echt gewonnen gegeven te hebben.
Ja. Als zomaar accounts van bijvoorbeeld hotmail echt gehackt kunnen worden dan is dat binnen de kortste keren op al het nieuws.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef danic het volgende:
Hmmm weet je dat zeker? Ik heb al van begin af aan een hotmail account. Een paar jaar geleden stond er ineens een raar stuk tekst in een mail die ik wilde verzenden. Dat heb ik toen weggehaald, maar ik kan niet traceren waar het vandaan komt (ben ook een ei erin), en sindsdien moet ik steeds eerst die tekst weghalen voordat ik de mail verstuur.
heb je de tekst al een (volledig, dus tussen "--hier de tekst dan-") google gegeven?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:53 schreef danic het volgende:
Nou nee, het is een Engels stuk tekst, maar ik zal er vanavond eens naar kijken. Ik heb toen mijn ww veranderd, maar die tekst blijft. Weet jij hoe ik dat weg krijg?
ik had het opeens in een van de ronald mcdonald huizen. gewoon wachtewoord veranderen loste het opquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb wel een keer gehad dat er spam vanaf mijn hotmail account gestuurd werd. Mijn mail tijdelijk laten blokkeren door hotmail en nu is het over. het vreemde is dat mijn vriend en mijn schoonvader hier ook last van hadden.
post die mail eensquote:Op maandag 30 juli 2012 12:08 schreef lady-wrb het volgende:
ah nee joh, tis nu opgelost, al blijft de vraag hoe kwam die tekst daar terechtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:22 schreef danic het volgende:
Jezus was et zo simpel! Thanks Marrije, dat was het idd.
Gos, wat voel ik me dom zeg nu
toevallig zie ik mijn topic weer opduiken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de baas alweer terug is van vakantie, of de headers al zijn doorgestuurd en of hier nog iets is uitgekomen?
Toch jammer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
toevallig zie ik mijn topic weer opduiken.
mijn baas is van de week idd weer begonnen en ik heb nog gevraagd of er nog gekke dingen in de mail zaten. nog niets over gehoord, dus ik ga ervan uit van niet.
ook nog even nagevraagd waar die ellende nou eigenlijk binnen is gekomen.
het is binnengekomen via personeelszaken en daar is gevraagd om wie het ging.
daarna is het dus doorgestuurd naar mijn baas.
een gevalletje via via via en nog wat via.
ik heb het zoeken naar bewijs opgegeven. misschien doe ik met gespit op hoog niveau meer kwaad dan goed voor mezelf.
ik ben op zoek geweest naar alles waar ik met naam en toenaam in genoemd word en heb zoveel mogelijk verwijderd. (ik doel op accounts als van linkedin en hyves die nu weg zijn en mijn account op fb dat ik drastisch op slot en onherkenbaar gemaakt heb.
qua privé is er nu volgens mij niets meer terug te vinden.
triest dat zoiets moet, maar goed, ik heb er van geleerd.
mijn partner wordt de laatste tijd telefonisch lastig gevallen door nummer onbekend en dan snel ophangen als hij opneemt.
misschien is ze weer bezig, maar we hebben geen bewijs.
ik heb tot op heden geen last meer gehad.
dat is echt bij het bedrijf waar ik werk onbegonnen werk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Toch jammer.
Denk dat ik mn baas nog even zou vragen of ie aan PZ kan vragen of ze de header vanuit het originele mailtje aan m willen copy-pasten.
Zou echt willen weten wie zoiets flikt als dat mij zou overkomen en had me echt niet laten intimideren.
Hoe groot of klein het bedrijf is maakt niet uit. Degene die het originele mailtje kan openen kan de heder even kopieren en dat zo doormailen naar jou of je baas. Een klein schakeltje.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is echt bij het bedrijf waar ik werk onbegonnen werk.
het is heel groot. met vele instellingen over heel nederland.
ik moet het maar laten rusten. mijn baas heeft verzekerd dat het geen negatieve gevolgens voor me heeft, ook al zal ik later naar een andere instelling verhuizen.
daar vertrouw ik dan maar op.
ik kan me niet voorstellen dat ik een collega zou hebben die me dit zou flikken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hoe groot of klein het bedrijf is maakt niet uit. Degene die het originele mailtje kan openen kan de heder even kopieren en dat zo doormailen naar jou of je baas. Een klein schakeltje.
Anderzijds is het wellicht beter te laten rusten. Juist die onrust is misschien wel wat dat mens die het mailtje heeft gestuurd wil en ook daar moet je je niet in laten meegaan.
Wat ik nu wel even afvraag: het is binnengekomen via personeelszaak. Duidt dat er niet op dat het wellicht een collega is die jzwart wilt maken? Omdat het echt naar een waarschijnlijk specifiek emailadres gestuurd is...
Ik vind het gewoon een dieptrieste actie eigenlijk. En jammer dat je niet zo 123 kan achterhalen wie het is geweest. Jammer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |