Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
sweet jesus.... was bijna uit mijn hoofd vandaan totdat ik de TT weer las...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
/don't care..... RD heeft een nieuwe waterproof jacket gekocht dus het kan regenen wat het wil... net uitgeprobeert en goed bevonden
was afgeprijsd, anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht maar aan de andere kant...tijdens een LDL 3 uur in de regen lopen en koud worden is ook niet alles
was afgeprijsd, anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht maar aan de andere kant...tijdens een LDL 3 uur in de regen lopen en koud worden is ook niet alles
Zeker niet, dat is echt vragen om problemen. Ooit zal ik ook zoiets moeten kopen voor op de fiets & looprondes..
was van NZ$400.- naar NZ$233.- ,nog steeds aan de prijzige kant maar wel van dusdanige kwaliteit dat als je er goed op pas het jaren mee kan
Tja, met dit soort dingen is het vaak zo. Iets meer uitgeven, maar dan gaat het wel een veel langere periode mee plus dat het echt kwaliteit spul is. Eventjes een rib uit je lijf... maar vervolgens jarenlang plezier. Nike heeft ook van die jassen van 120 euro, maar durf het nog niet aan om ze te kopen Misschien maar eens naar een Run2day shop gaan..
en Mrs.RD heeft Schotse roots en die zijn nog zuiniger
Op maandag 30 juli 2012 08:59 schreef LoganMCV het volgende: Vertel ik net dat een smartphone net zo goed cq beter is dan een losse HRM en dan crasht mijn smartphone na een kilometer of 3
Nou ja, kan een keer gebeuren, weer opgestart en gelukkig kan je prima twee losse trainingen samenvoegen op Endo.
Gisteren 16K gelopen, ging best aardig (1,5 uur) maar ik kreeg wel zware benen op het eind.
En dit gebeurd nog een paar keer en uit frustratie koop je een garmin of iets dergelijks. Dat is de weg die meesten hier al hebben behardloopt.
ooohhh hahaha, ik dacht de oer-nederlandse zuinigheid
ARRGGH mijn lopen vanaf de sportschool idee gaat ook niet. Hoe combineren jullie het hardlopen met andere sporten?
Ik ga nu vanavond op de avond lekker lopen en morgen met een vriendin trainen in de sportschool. Maar merk vaak dat het combineren van 2/3/4 sporten lastig is (met betrekking tot rust, overtraining en prestatie) En ik wil niet kiezen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Op maandag 30 juli 2012 09:38 schreef Lotje-Plusone het volgende: ARRGGH mijn lopen vanaf de sportschool idee gaat ook niet. Hoe combineren jullie het hardlopen met andere sporten?
Ik ga nu vanavond op de avond lekker lopen en morgen met een vriendin trainen in de sportschool. Maar merk vaak dat het combineren van 2/3/4 sporten lastig is (met betrekking tot rust, overtraining en prestatie) En ik wil niet kiezen.
Niet
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op maandag 30 juli 2012 09:38 schreef Lotje-Plusone het volgende: ARRGGH mijn lopen vanaf de sportschool idee gaat ook niet. Hoe combineren jullie het hardlopen met andere sporten?
Ik loop/fiets/tennis gedurende een week/maand en probeer altijd 1 van de 3 als rustige duursport te doen. Vaak is het zo dat ik heel rustig uit fiets en de andere 2 sporten gaan dan meer op prestatie (vooral tennis).
dit dus.... vind lopen alleen wel genoeg, ik ben van nature nogal lui.
Het probleem bij mij is dat geen van de sporten op een vast tijdstip is. Ik doe nu hardlopen, fitness en pilates. Heel af en toe een lesje spinning maar door het zomerrooster van de sportschool kan ik die lessen nu niet meer volgen en ik wil eigenlijk ook het squashen weer oppakken, Maar omdat ik ook gewoon werk en van en naar mijn werk 15 km fietsen is moet ik alles goed plannen en dat lukt niet zo.
Planning van deze week is: ma: lopen di: fitness Woe: pilates Dond: lopen Vrijdag: fitness Zondag: squashen
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Dat plaatje had ik nodig; zojuist Evy dag 1 volbracht. Best beetje trots, nu nog volhouden
welkom!! de eerste stap is gezet, nu volhouden..!!
Het probleem bij mij is dat geen van de sporten op een vast tijdstip is. Ik doe nu hardlopen, fitness en pilates. Heel af en toe een lesje spinning maar door het zomerrooster van de sportschool kan ik die lessen nu niet meer volgen en ik wil eigenlijk ook het squashen weer oppakken, Maar omdat ik ook gewoon werk en van en naar mijn werk 15 km fietsen is moet ik alles goed plannen en dat lukt niet zo.
Planning van deze week is: ma: lopen di: fitness Woe: pilates Dond: lopen Vrijdag: fitness Zondag: squashen
Daarom doe ik de afwisselende sporten. Het hardlopen stelt nog niet zoveel voor. Loop nu tussen de 3 en 4 km, daarnaast train ik minder mijn benen als ik de volgende dag ga lopen. Dus dan pak ik tijdens het fitnessen mijn bovenlichaam en romp aan en met het lopen mijn benen. En pilates op woensdag is een hersteltraining.
zaterdag..... vergeet niet dat ze een scala aan sporten doet waarbij je verschillende spiergroepen gebruik en misschien ook wel met verschillende intensiteit
Ohai! Ik kom hier ook weer een beetje meeposten na een tijdje radiosilte. Evy 0-5 volbracht en ga nu trainen voor de 8 km (bij de TCS marathon) in Amsterdam. Loop op dit moment nog steeds 3x in de week, afstand variërend van 5,5 tot 6,5 km, gecombineerd met 2 a 3 keer in de week fitness en eventueel bodybalance.
Lotje, ik heb hetzelfde "issue". Ik wil nu toe naar 3 dagen in de week trainen, en dan rennen na de krachttraining. Op die manier houd ik ook nog tijd over voor een sociaal leven! Andere optie voor mij is naar het werk hardlopen, dat is een kilometer of 8.
Daarom doe ik de afwisselende sporten. Het hardlopen stelt nog niet zoveel voor. Loop nu tussen de 3 en 4 km, daarnaast train ik minder mijn benen als ik de volgende dag ga lopen. Dus dan pak ik tijdens het fitnessen mijn bovenlichaam en romp aan en met het lopen mijn benen. En pilates op woensdag is een hersteltraining.
Dat snap ik en klinkt prima Maar ook een rustdag is een trainingsdag. Ik herken mezelf er ook wel een beetje in, maar merk dat af en toe een dagje niks goed voor mijn lichaam is, dus zodoende.
zaterdag..... vergeet niet dat ze een scala aan sporten doet waarbij je verschillende spiergroepen gebruik en misschien ook wel met verschillende intensiteit
Precies. En ik ben personal trainer dus heb wat dat betreft veel verstand van trainingen opstellen. Hoewel ik me af en toe vergis, heb mezelf vorig jaar een beetje overtraind maar dat laat ik me niet snel meer gebeuren. (kreeg ook meteen commentaar van mijn vriend dat ik te gespierd werd)
Precies. En ik ben personal trainer dus heb wat dat betreft veel verstand van trainingen opstellen. Hoewel ik me af en toe vergis, heb mezelf vorig jaar een beetje overtraind maar dat laat ik me niet snel meer gebeuren. (kreeg ook meteen commentaar van mijn vriend dat ik te gespierd werd)
Je klinkt ook met al wat ervaring op sportgebied/training dus het komt wel goed lijkt me
Op maandag 30 juli 2012 09:48 schreef Perruche het volgende: Ohai! Ik kom hier ook weer een beetje meeposten na een tijdje radiosilte. Evy 0-5 volbracht en ga nu trainen voor de 8 km (bij de TCS marathon) in Amsterdam. Loop op dit moment nog steeds 3x in de week, afstand variërend van 5,5 tot 6,5 km, gecombineerd met 2 a 3 keer in de week fitness en eventueel bodybalance.
Lotje, ik heb hetzelfde "issue". Ik wil nu toe naar 3 dagen in de week trainen, en dan rennen na de krachttraining. Op die manier houd ik ook nog tijd over voor een sociaal leven! Andere optie voor mij is naar het werk hardlopen, dat is een kilometer of 8.
Ja na de krachttraining hardlopen wil ik ook nog wel eens doen! Maar af en toe wil ik flink benen trainen (squatten, lunges dat soort oefeningen) en dan wil het hardlopen niet meer zo vlotten. Gelukkig heb ik geen vast fitness schema, ik kijk per training waar ik zin in heb en wat ik denk dat nodig is.
Je klinkt ook met al wat ervaring op sportgebied/training dus het komt wel goed lijkt me
Ja nu alleen nog uitvoeren, afgelopen 2 weken is er een beetje de slop ingeraakt wegens afstudeerstress. Maar deze week wil ik weer knallen want dat helpt sowieso ook tegen de stress!
Ja na de krachttraining hardlopen wil ik ook nog wel eens doen! Maar af en toe wil ik flink benen trainen (squatten, lunges dat soort oefeningen) en dan wil het hardlopen niet meer zo vlotten. Gelukkig heb ik geen vast fitness schema, ik kijk per training waar ik zin in heb en wat ik denk dat nodig is.
Ja, dan inderdaad niet, Ik heb nu een split schema waarbij ik niet altijd de benen doe. Na squats enzo zou ik het ook niet meer trekken!
Ja, dan inderdaad niet, Ik heb nu een split schema waarbij ik niet altijd de benen doe. Na squats enzo zou ik het ook niet meer trekken!
Ik heb 1 keer geprobeerd om dan smiddags flink te trainen en savonds te gaan lopen. Maar dat is gewoon niet genoeg rust. Maar squats geven gewoon zo'n mooi resultaat dat ik die minimaal 2 keer in de week wil doen.
Vanochtend dacht ik dat mijn mobiel helemaal kaduuk wea. Net even lopen chatten met de help centre van Sony, en nu is mijn telefoon op miraculeuze wijze weer tot leven gekomen
Per, doe jij Jillian of was je 't nog van plan? Vond/vind 't fijn om dat voor het hardlopen te doen. Combinatie van kt, cardio en abs en dat voel je ook echt wel, maar het is niet intensief genoeg om alle kracht uit de benen te halen zodat je niet meer presteert, tenminste, dat is mijn ervaring Ik vind 't een fijne combinatie!
Sjongejonge, ik meld me ook maar weer eens hier hopende dat het gaat werken als een stok achter de deur want ga voor de derde keer beginnen met Evy (na dus al 2x afgehaakt te zijn). Vanmiddag weer oppikken en volhouden deze keer!
Op maandag 30 juli 2012 10:21 schreef Jolx het volgende: Sjongejonge, ik meld me ook maar weer eens hier hopende dat het gaat werken als een stok achter de deur want ga voor de derde keer beginnen met Evy (na dus al 2x afgehaakt te zijn). Vanmiddag weer oppikken en volhouden deze keer!
Lekker hier je prestaties/vragen blijven posten en het komt vanzelf goed
Op maandag 30 juli 2012 10:21 schreef Jolx het volgende: Sjongejonge, ik meld me ook maar weer eens hier hopende dat het gaat werken als een stok achter de deur want ga voor de derde keer beginnen met Evy (na dus al 2x afgehaakt te zijn). Vanmiddag weer oppikken en volhouden deze keer!
Hoe lang ben je eruit geweest?
Ehm, even denken hoor. Tijdens mijn tentamens in mei afgehaakt, behoorlijk tijdje dus. Begin dus maar weer netjes bij les 1 want verder dan week 3 ben ik überhaupt nooit gekomen maar meer motivatie dan nu is er ook nog nooit geweest, heb het gevoel dat ik er nu met een hele andere mentaliteit in ga.
Ehm, even denken hoor. Tijdens mijn tentamens in mei afgehaakt, behoorlijk tijdje dus. Begin dus maar weer netjes bij les 1 want verder dan week 3 ben ik überhaupt nooit gekomen maar meer motivatie dan nu is er ook nog nooit geweest, heb het gevoel dat ik er nu met een hele andere mentaliteit in ga.
Ja dan is het slim opnieuw te starten. Komt goed, het belangrijkste is dat je het niet als een verplichting gaat zien! Gewoon trainen omdat je lekker wilt trainen!