Nee heb ik niet gevraagd. Ach ik denk dat ik m wel gewoon hou, voor een zondag kan t best. Of anders is t een goede reden om nog een lichtere voedingsbh te kopen.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:00 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra heb je gevraagd over ruilen? Ik vind de ecru dus ook te doorschijnen en 3 van de 4 bestelde shirts had ik in ecru besteld. Ik ga ze morgen bellen en vragen over ruilen. De aubergine kleurige had ik ook besteld en die vind ik mooi. Dus ik ga dan voor aubergine, blauwen antraciet.
De wet zegt 14quote:Op zondag 29 juli 2012 21:31 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra ik heb net op hun site gekeken:
7 dagen ruil- retourrecht.
De wet is ook mijn vakquote:Op zondag 29 juli 2012 22:09 schreef Tinuviel het volgende:
Weet ik, Nirak, dit is mijn vak. Heb dan nog niet geprobeerd het hard te maken.
Ah, net wat anders dan milieuhandhaving iddquote:Op zondag 29 juli 2012 22:42 schreef Tinuviel het volgende:
Naja bij mij is het niet de wet zelf, maar ik ben online marketeer, dan is het ook goed om de wetten met betrekking tot online marketing en online verkoop te kennen
quote:Op maandag 30 juli 2012 08:39 schreef pessie het volgende:
Welkom Son!
Op de dag dat Elise haar eerste voeding kreeg heeft Nathan zn laatste gekregen, we zijn gestopt! Het is prima, heb niet eens de neiging om een potje te janken ofzo. Hij is al zo groot en het werd steeds minder totdat hij gisteren 5 minuten "gedronken" heeft terwijl ik het idee had dat er niets kwam. Het is nu gewoon op. 2 jaar had ik zeker absloluut helemaal niet verwacht 2 jaar geleden, toen zaten we nog met een volledige bijvoeding en borsten waar helemaal niets uit kwam. Tot februari dames!
Ik heb de Ardo calypso to go en daarvan is 26 mm het kleinst. Groter hebben ze wel... Er is dus wel een inzet om m kleiner te maken maar dan wordt t 22. Bij de 24 mm van de gehuurde medela ging mijn linkertepel tijdens het kolven echt tegen de zijkant aan al, dat lijkt me te klein toch? Voor rechts zat 'ie bij de 24 mm precies goed.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Phaidra, waarom koop je dan geen andere schelp? Die dingen zijn los verkrijgbaar en ook in maat 24 mm? En weet je zeker dat je de goede maat hebt? Ik heb aardige borsten en aardige tepelsen de gemiddelde 24 mm zit hier echt prima...
En de kracht van de kolf ergens in het midden zetten? Heb je dat al geprobeerd?
Snappu?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:34 schreef DaviniaHR het volgende:
mooie curve tinu!
sonnetje bedoelt dat het het hoofdje van de baby 3 keer zo klein is als haar borst (zeker met stuwing is dat niet vreemd)
Oh dat moet echt pijn doen!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
Pessie, wow lang volgehouden joh! Wie had dat 2 jaar geleden gedacht!
Hebben we elkaar mooi afgewisseldben benieuwd of we elkaar treffen in februari
Als t blijft gaan als nu vast wel.
Mijn kind doet aan comozuipen. Echt dat koppie erbijje hapt aan, zorgt dat er melk komt en dan ga je genieten *lol*
En t blijft bizar, uit 1 borst passen ongeveer 3 hoofdjes ondertussen![]()
Haha idd dat was nog zonder stuwingquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:40 schreef sproet-je het volgende:
Ook zonder stuwing lukt me dat wel(hoewel het hoofdje van B de laatste tijd zo gegroeid is dat hij er nu geen 3 x meer in past)
Vanmiddag toch de huisarts maar gebeld, want het is nog niet over. Omdat ik geen koorts heb, krijg ik geen antibiotica. Wel ligt er een recept klaar en moet ik direct weer bellen als ik koorts krijg. Verder goed koelen tussen de voedingen door, steeds eerst deze borst aanbieden en paracetamol slikken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:20 schreef Tinuviel het volgende:
Sterkte Phaidra, je hebt alles al geprobeerd, ik hoop dat het toch weg gaat. Anders toch nog even naar de huisarts.
Sonnetje, voor jullie sterkte met de krampjes!
En waar je je prettig bij voelt waarschijnlijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:26 schreef Nirak het volgende:
Oh oeps, verkeerd gegokt
Ik had in het begin voldoende productie dat 1 borst de eerste weken voldoende was. Sommige blijven 1 borst geven en andere altijd 2. Het is maar net hoe het gaat
Ja hier ook!! we hebben op werk een grote fruit schaal..thuis lukt fruit alleen als ik R fruit geef..eet ik lekker meequote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef Nirak het volgende:
Op werkdagen lukt 2 stuks fruit mij wel
Thuis ben ik blij als 2 stuks druivenlukt
Welke 2 bedoel je?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:51 schreef WupWup het volgende:
Ik vind de laatste twee gewichtscurves toch echt lijnen om even bij stil te staan in de zin van of alles wel ok gaat
Ja. En ik zag dat jij inmiddels 2 borsten geeft ipv 1quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:20 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Welke 2 bedoel je?
Die van Xanteh en van mij?
Ja, maar hij drinkt ze niet altijd allebei en dan raak ik soms in de knoop met mijn prima producerende borstenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja. En ik zag dat jij inmiddels 2 borsten geeft ipv 1![]()
Weet je, er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn natuurlijk, maar een lijn die niet de curve volgt, maar er zo ongeveer dwars doorheen loopt, geeft te denken. Het hóeft niet iets te betekenen, maar het kan wel degelijk een signaal zijn. Ga alles even rustig na: plasluiers, tevredenheid, (kleur) poep, alertheid, vragen om voeding, "huiluurtjes", ontwikkeling, etc.
Wat een grappig dingetje, handpoppen zijn altijd leukquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:56 schreef Zoë23 het volgende:
Xanteh
Mimi http://www.villa-vrolijk.(...)mimi-snoozebaby.html
Als het niet goed zat met het gewicht dan had je het wel gehoord op het cb.
M'n nichtje is 13weken en 62cm en 5,6kg die ziet er ook goed uit. Die kreeg 2maanden bv en daarna volledig fv
Even denken.. plasluiers zeker 6-7 per dag (volle), poep is mosterd kleur, voeding vraagt ze meestal na 2.5 uur om uit zichzelf, of ik geef haar alvast voeding als we ergens heen moeten. Voor de rest is ze zeer actief en erg nieuwsgierig. Soms zit ze er rustig bij om haar handjes te bestuderen. Oh ja, en dat huiluurtje is altijd tijdens het avond eten en het maakt niet uit of je nou om 5 uur eet, of 2 uur laterquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja. En ik zag dat jij inmiddels 2 borsten geeft ipv 1![]()
Weet je, er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn natuurlijk, maar een lijn die niet de curve volgt, maar er zo ongeveer dwars doorheen loopt, geeft te denken. Het hóeft niet iets te betekenen, maar het kan wel degelijk een signaal zijn. Ga alles even rustig na: plasluiers, tevredenheid, (kleur) poep, alertheid, vragen om voeding, "huiluurtjes", ontwikkeling, etc.
Dat klinkt bekend!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:42 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Wat een grappig dingetje, handpoppen zijn altijd leuk
[..]
Even denken.. plasluiers zeker 6-7 per dag (volle), poep is mosterd kleur, voeding vraagt ze meestal na 2.5 uur om uit zichzelf, of ik geef haar alvast voeding als we ergens heen moeten. Voor de rest is ze zeer actief en erg nieuwsgierig. Soms zit ze er rustig bij om haar handjes te bestuderen. Oh ja, en dat huiluurtje is altijd tijdens het avond eten en het maakt niet uit of je nou om 5 uur eet, of 2 uur later
Busted!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef WupWup het volgende:
Regendagen! Komen ze bij jullie vandaan! Hou eens gauw op dan
Xanteh, wat doe je in zo'n huiluurtje? Heb je het al eens opgevat als willen clusteren?
Meestal doe ik haar dan aan de borst als wij ook aan het eten zijn. En soms laat ik haar gewoon even huilen. Vriendlief kan slecht tegen gehuil, dus heb vaak de neiging om haar aan te leggen zodat hij rustig kan eten. Maar kan toch niet altijd zo zijn dat elke keer als wij avondeten eten, dat zij wil clusteren?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:52 schreef WupWup het volgende:
Regendagen! Komen ze bij jullie vandaan! Hou eens gauw op dan
Xanteh, wat doe je in zo'n huiluurtje? Heb je het al eens opgevat als willen clusteren?
Ik ook dus wij doen niet aan regeldagen, maar ik leg gewoon aan wanneer hij zijn kwek opentrektquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:21 schreef Xanteh het volgende:
Nu is ze weer aan het drinken en de vorige voeding was anderhalf uur geleden. Vind het lastig om te zeggen wanneer we een regeldag hebben.
Ja ik ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ook dus wij doen niet aan regeldagen, maar ik leg gewoon aan wanneer hij zijn kwek opentrekt
Meestal gaat dat wel samen met het avondeten idd. Je hebt ook kindjes die 's ochtends clusteren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:21 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Meestal doe ik haar dan aan de borst als wij ook aan het eten zijn. En soms laat ik haar gewoon even huilen. Vriendlief kan slecht tegen gehuil, dus heb vaak de neiging om haar aan te leggen zodat hij rustig kan eten. Maar kan toch niet altijd zo zijn dat elke keer als wij avondeten eten, dat zij wil clusteren?
*check*quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Meestal gaat dat wel samen met het avondeten idd. Je hebt ook kindjes die 's ochtends clusteren.
Mijne deed het beide
Helaas welquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:21 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Meestal doe ik haar dan aan de borst als wij ook aan het eten zijn. En soms laat ik haar gewoon even huilen. Vriendlief kan slecht tegen gehuil, dus heb vaak de neiging om haar aan te leggen zodat hij rustig kan eten. Maar kan toch niet altijd zo zijn dat elke keer als wij avondeten eten, dat zij wil clusteren?
Oh ja, en 's nachts komt ze niet elke twee en half uur voor voeding. Meestal rond middennacht, 4 uur en 8 uur.
Nu is ze weer aan het drinken en de vorige voeding was anderhalf uur geleden. Vind het lastig om te zeggen wanneer we een regeldag hebben.
moeilijk als je late diensten hebt? Ik voed in elk geval smorgens en savonds, dus moet als ik late heb wel kolven. (anders heeft Liene geen melk voor de opvang).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:21 schreef Asyniur het volgende:
Hier is dat huiluurtje dus altijd als we film gaan kijken, ongeacht hoe laat dat is
Dan leg ik hem dus gewoon aan en dan tuttert hij zichzelf uiteindelijk in slaap en wij kunnen in alle rust film kijken (totdat hij wakker wordt en die kant leeg is en hij de andere kant wil)
BJ, ik ben vanaf 9 maanden gestopt met kolven op het werk.
Als je de mogelijkheid hebt om meteen bij thuiskomst te kolven (of live te geven) zou je kunnen proberen of je productie dat trekt.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Helaas wel. Het is tijdelijk en het wordt beter, maar men ik was het op een gegeven moment echt even zat dat ik niet rustig kon eten. Was een fase!
dat gaat hand in hand bij borstvoedingquote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:51 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat gaat hand in hand bij borstvoeding
stuwing
Ja geheel natuurlijk zonder siliconequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:51 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat gaat hand in hand bij borstvoeding
stuwing
dan is het dus óf kolven op je werk óf kolven als je thuiskomt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
moeilijk als je late diensten hebt? Ik voed in elk geval smorgens en savonds, dus moet als ik late heb wel kolven. (anders heeft Liene geen melk voor de opvang).
Helaas wel ja, van die van mij is inmiddels bijna niets meer overquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:59 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja geheel natuurlijk zonder silicone![]()
Helaas/ gelukkig maar daardoor ook vaak wel tijdelijk.
Voor de nacht een papfles en verder BV door is ook een optie?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:51 schreef Bleie het volgende:
[..]
Helaas wel ja, van die van mij is inmiddels bijna niets meer over.
Ik moet geloof ik echt een knoop doorhakken hier. Bv loopt erg terug, en vooral 's avonds heeft hij daardoor te weinig melk, en dus slaapt hij niet goed. Dus ik moet óf weer vaker gaan aanleggen, of accepteren dat het een aflopende zaak is. En ik weet wel dat het dat laatste wordt, maar dat accepteren wil nog niet zo erg.
Ik heb de dagvoedingen ook al afgebouwd. Het idee is eigenlijk dat ik 's ochtends en 's avonds nog voed, en dat hij verder kv krijgt. Maar het lijkt er gewoon erg op dat mijn lijf dat niet wil.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Voor de nacht een papfles en verder BV door is ook een optie?
(werkt hier prima op de dagen dat ik late diensten heb)
Ja zoiets, en de dagen dat je thuis bent, biedt je gewoon de borst aan. Evt een keertje extra.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Voor de nacht een papfles en verder BV door is ook een optie?
(werkt hier prima op de dagen dat ik late diensten heb)
@Asy; zo gaat het nu ook; ik kolf 1 x als ik werk; en dan krijgt Liene de dienst erna weer mee naar de opvang. Ze drinkt daar ook maar 1 keer melk, de rest van de dag sap enzo. Misschien is die melk inderdaad wel niet meer nodig. Dan zou ik ook niet perse hoeven te kolven.... hmmm maar eens over nadenken wanneer ik die stap ga maken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel echt een veelvraat, ze heeft me een piesluiersecht niet normaal bijna
![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:31 schreef Zoë23 het volgende:
S slaapt ook overdag goed op haar eigen kamertje..
Net 140ml uit 1 borst gekolft pff was ook echt nodig!
Ja, die krijg ik ookquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:02 schreef Kersjes het volgende:
Gerbera![]()
Wat fijn Marjolijntje!
Nirak, lekker joh!
Ben echt bv-fan![]()
We hebben een drukke dag gehad, Seth en ik zijn van 11 tot 19:15 uur van huis geweest. En elke keer als hij de borst wilde dan kreeg hij die ook. Het 2e deel van de middag was dat elk uur ofzo.
Zo simpel en fijn: shirt omhoog en de behoeften van je kind worden onmiddellijk bevredigd![]()
Daar komt geen klok, rek-manouvre of thermosfles aan te pas!
En die voorbijvliegende opmerkingen of blikken over dat hij weer aan de borst is... die nemen we dan maar voor lief
Die moeders zijn het ergst volgens mij. Ik moet hem maar snel een schema gaan opleggen want dat is voor mij natúúrlijk niet vol te houden zo... Ik kom nu toch nergens aan toe?!?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:04 schreef bitterend het volgende:
Marjo lekker!!
Die opmerking heb ik coooonstant gehad de eerste maand of 2-3! erg vermoeiend! we waren boodschappen aan het doen met mijn ouders en mijn mops begon heftige zoekbewegingen te maken in de doek dus ik naar mam om de auto sleutel te vragen (waren we met haar mee) want mops moest eten..nou kreeg ik midden van de AH een hele discussieAlweer borst?? waarom? je overvoed haar..en zo voort maar goed dat hebben we overleefd en ze heeft zich uiteindelijk bij neergelegd dat ik overal ter beschikking van mijn wurmpje sta!
Inderdaad mijn moeder vond het maar een gekke bedoening dat voeden op verzoek. Zo vaak heb ik gehoord "alweer????" als ik hem weerrrrquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:02 schreef sverbern het volgende:
Ik snap die moeders wel hoor, die hebben zulke andere uitleg gekregen dan wij! Niet voeden als troost want dan krijg je een troosteter, dat soort dingen. Het enige wat je kunt doen is uitleggen hoe jij het ziet en dat staven met de "officiële" adviezen.
Mijn moeder en schoonmoeder zullen ook wel eens wat denken maar omdat ze zelf ervaring hebben met een bemoeizuchtige schoonmoeder houden ze wijselijk hun mond.
Verder allemaal positieve verhalen hier
Huilen was goed voor de longetjes en sowieso 'mocht' je er niet aan toegeven, want dan zou je verwende babies krijgenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:28 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Inderdaad mijn moeder vond het maar een gekke bedoening dat voeden op verzoek. Zo vaak heb ik gehoord "alweer????" als ik hem weerrrraanlegde.
Maar ja het "vroegere" advies was , voeden om de 3 uur. Gewoon vaste tijden.
Wat ik me wel afvraag dan is hoe was het dan vroeger met dat "clustervoeden" lijkt me sterk dat baby's dat toen niet hadden, de drang of wil om dat te doen.
Dan zou je toch ontzettende huilende baby';s hebben![]()
Hier hing hij soms uren aan mijn tiet![]()
Evenstar wat leuk die reacties in Engeland![]()
Ja tuurlijk wil ik er naar kijken. Gooi maar in een pm op fb.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Wup nu je er bent.. Mag ik de curve van Oliver naar je mailen? Of heb je twitter ? Of ik plant hem op Fb.. En even je kennis/kunde er op loslaten?
armpjes in de lucht en koppie naar achter gooien, ik wil niet!quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:09 schreef Asyniur het volgende:
Hier ook een draaikont met voeden! 100x loslaten en je boos achter over gooien omdat je niks kan zien.
Als peuter niet thuis is, voed ik dan ook meestal op bed. Dan is er wat minder afleiding en gaat het beter.
Ja dát! En vreselijk overstrekken...quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:40 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
armpjes in de lucht en koppie naar achter gooien, ik wil niet!
licht van de lamp oid is ook heel interessant maar wel een enorme afleiding
Huiluurtjes werden normaal gevonden. Eind van de middag/vooravond 2 uur huilen, dat moest je maar accepteren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:28 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Inderdaad mijn moeder vond het maar een gekke bedoening dat voeden op verzoek. Zo vaak heb ik gehoord "alweer????" als ik hem weerrrraanlegde.
Maar ja het "vroegere" advies was , voeden om de 3 uur. Gewoon vaste tijden.
Wat ik me wel afvraag dan is hoe was het dan vroeger met dat "clustervoeden" lijkt me sterk dat baby's dat toen niet hadden, de drang of wil om dat te doen.
Dan zou je toch ontzettende huilende baby';s hebben![]()
Hier hing hij soms uren aan mijn tiet![]()
Van 3,5 tot 8 maanden drie voedingen van 120 tot 160 cc. Ik had de luxe dat ik dat in 2x kon kolven.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:37 schreef Phaidra het volgende:
Hoeveel geven jullie mee voor een dag op het kdv?
Zo, goede productie heb / had je!quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:42 schreef sverbern het volgende:
[..]
Van 3,5 tot 8 maanden drie voedingen van 120 tot 160 cc. Ik had de luxe dat ik dat in 2x kon kolven.
Sinds 8 maanden 2x zo'n voeding. (en dat kan ik in 1x kolven).
Ik denk dat Joris relatief veel melk dronk tussen 4 en 8 maanden. De meeste KDV-kindjes zie ik met 2 voedingen komen.
De eerste paar keer zou ik kleinere porties maken omdat de omgeving anders is waardoor het drinken vaak minder goed gaat. Doen ze bij je KDV voeden op verzoek (min of meer) of vaste tijden?
Volgens mij wil de kleine van Bitterend het ook niet uit de vriezer. Die doet iets met verhitten waardoor ze het wel wil geloof ik. Maar die gaat vast nog reageren op jouquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef Zoë23 het volgende:
S wil geen gekolfte melk uit de vriezer drinken (ze moest kokhalzen) en kv wilde ze ook niet (direct honger dus m'n vriend had dat snel gemaakt)
Wel balen dat ze ingevroren melk zo vies vind..heb de afgelopen 2weken een voorraadje opgebouwd van een liter
Iemand tips? Ik wil liever geen kv geven.. En ik kan soms niet zoveel kolven van te voren... Dus een voorraadje in de vriezer is wel handig. Heb nu een voorraad en dat wil ik liever niet weggooien.
Heb even een edit gedaan, dat was nml voor sproetjequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:14 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak, hopelijk komt het slechte drinken niet door spruw. Ik hoop dat je er snel achterkomt. Merk je verder geen veranderingen aan hem?
Tip van bitterend: pasteuriserenquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef Zoë23 het volgende:
S wil geen gekolfte melk uit de vriezer drinken (ze moest kokhalzen) en kv wilde ze ook niet (direct honger dus m'n vriend had dat snel gemaakt)
Wel balen dat ze ingevroren melk zo vies vind..heb de afgelopen 2weken een voorraadje opgebouwd van een liter
Iemand tips? Ik wil liever geen kv geven.. En ik kan soms niet zoveel kolven van te voren... Dus een voorraadje in de vriezer is wel handig. Heb nu een voorraad en dat wil ik liever niet weggooien.
Ik dacht dat als de melk eenmaal uit de vriezer/koelkast was, na het opwarmen binnen één uur genuttigd moest worden? Correct me if I'm wrongquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:46 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Tip van bitterend: pasteuriseren
Je doet de ontdooide melk in een Aventbeker (of fles). Die zet je in een pannetje en dan doe je in het pannetje water tot aan het niveau van de melk. Breng het water aan de kook en als het kookt, zet je het vuur uit en dan laat je alles afkoelen tot kamertemperatuur (dus de fles/beker laat je in het pannetje staan). Daarna kan het in de koelkast om later te geven of je kunt het natuurlijk geven zodra het op drinktemperatuur is.
Oja, de melk gaat dus níet koken, alleen het water.
ja, maar nu warm je niet op maar je brengt het tot het kookpunt en daarmee gaan evt bacterieën dan ook dood. Dat is net wat je met pasteuriseren doet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:18 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Ik dacht dat als de melk eenmaal uit de vriezer/koelkast was, na het opwarmen binnen één uur genuttigd moest worden? Correct me if I'm wrong
Ik maakte altijd pannenkoeken... (dan proef je ook niks meer van de ingevroren, zepige smaakquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:39 schreef Zoë23 het volgende:
Dat lijkt me wel leuk trouwens, de melk verwerken in bijvoeding![]()
Is daar ook een website voor met leuke tips?
Ik had laatst ook wat gekolfde melk over:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:21 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt!
Oeh lekker pannekoeken, dat is wel leuk voor over een paar maandjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door sverbern op 08-08-2012 07:55:33 ]
Wow wat goedquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:39 schreef Phaidra het volgende:
Mijn ukkie is bezig aan een inhaalslag: 4400 gram en 55 cm, dat is 520 gram en bijna 4 cm meer dan 2 weken geleden! Hoera voor borstvoeding
En de bijbehorende curves:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:39 schreef Phaidra het volgende:
Mijn ukkie is bezig aan een inhaalslag: 4400 gram en 55 cm, dat is 520 gram en bijna 4 cm meer dan 2 weken geleden! Hoera voor borstvoeding
Wow wat een groei, mooie curve.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En de bijbehorende curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zooo goed zeg!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:39 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zooo goed zeg!
Je hebt t allemaal duidelijk niet voor niks gedaan
(en mijn dochter is gewoon ongeveer even groot)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:20 schreef Asyniur het volgende:
Marjolijntje
En hoe staat de kleur bij jou?![]()
Hééééél herkenbaar! E was ook zo'n lekker luilakje. Een combi van een goede productie en een kindje dat graag "maaltijden" drinkt, denk ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze plast na iedere voeding (en poept tijdens) en is, als ze wakker is, prima alert. Volgens mij zou zij er overdag liever meer dan 3 uur tussen laten maar dat doen wij niet, daar houden we Idd ook die 3 uur of iig maximaal 4 uur. 'S nachts vind ik nog lastig, ze wordt uit zichzelf wakker voor voeding maar ik durf dat nog niet helemaal aan te houden. We moeten maar een beetje op haar gaan vertrouwen.
Spannend Cantarequote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:53 schreef Cantare het volgende:
Gerberaatje wat heftig en sneu.Wat goed dat jullie opgenomen werden. Het lijkt me niet leuk, maar geeft wel aan dat 't serieus genomen werd. Hopelijk past je productie zich snel aan en is je meisje - en jullie dus ongetwijfeld ook! - een stuk blijer.
[..]
Hééééél herkenbaar! E was ook zo'n lekker luilakje. Een combi van een goede productie en een kindje dat graag "maaltijden" drinkt, denk ik.Overdag maakten we haar in het begin na 3 of 3,5 uur wakker overdag, en 's nachts na 5 uur. Na een paar weken hebben we 't 's nachts op zijn beloop gelaten en begon ze rap door te slapen. Overdag ben ik haar wel zelf aan de voedingen helpen herinneren (meestal kwam ze zelf hoor, maar een enkel keertje bleef ze zo 4 uur "weg"), zodat we aan een stuk of 6/7 kwamen. Zowel ik als zij voeren daar heel wel bij.
Ben heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan, nog maar even..!
Wat raar idd dat je geen verdere uitleg hebt gekregen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mag ik nog een keer van jullie kennis en behulpzaamheid 'gebruik' maken?
Op advies van de lactatiekundige ga ik proberen een voorraadje melk op te bouwen. Vanwege mijn medische voorgeschiedenis is de kans groot dat ik, wanneer E. ong 6 weken oud is, aan een zware anticonceptiepil moet (ivm endometriose) en dat combineert niet met borstvoeding. Helaas...Om haar toch zo lang mogelijk mijn melk te kunnen geven wil ik dus kolven. Maar, wanneer kan ik dat nu het beste doen? Ik produceer volgens mij best wat melk, kolf na een voeding nog zo'n 35-40 cc per borst af. Is het het handigst om af te kolven nadat E. bij mij gedronken heeft? En dan beide borsten (ze drinkt er 1) even 5-10 minuutjes kolven? Of is er een andere slimmere manier?
Alvast bedankt weer
Met 40cc per voeding heb je na een dag een 300-400cc melk maal 7 maal 6 weken is een aardig voorraadje om je kind nog even van moedermelk te voorzien als je productie om zeep is geholpen door de pil.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe zinvol dat is. Het kost je nu veel inspanning en je bent zo door je voorraad heen te zijner tijd. Of denken anderen daar anders over?
Hier 4quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:25 schreef Phaidra het volgende:
40x8= 320 ml per dag, dat is genoeg voor 2 voedingen ongeveer? Dan kan je na 4 weken ongeveer 2 dagen vullen met moedermelk, dan is het alweer op...
Ik heb het een week of 3 volgehouden, toen stortte ik wel een beetje in ja. Daarna ben ik overgegaan op 3x nakolven per dag, een keer overdag, een keer 's avonds en bij de nachtvoeding.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dan moet je dus veel nakolven per dag, wat heel belastend is. Ik denk dat 300-400cc per dag niet haalbaar is. Er komen ook nog regendagen. Bedenk daarbij dat baby's met een liter een dag of iets langer doen en je bent zo door je voorraad heen. Als je het allemaal al in je vriezer kunt krijgen.
Wat voor invloed zou dit trouwens hebben op de hoeveelheid achtermelk die een baby binnenkrijgt? Of is dat geen probleem?
Hoofdrekenen is niet mijn sterkste kantquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Hier 4het ligt aan je kind en je melksamenstelling hoeveel hij of zij drinkt per dag. Er zijn gemiddeldes op bv.com te vinden. Een liter is aan de heel hoge kant, zeker met zes weken. Als je uitgaat van 300cc per dag kolven, heb je na een week ruim 2 liter en na 6 weken dus ruim 12 liter. Regeldagen ja, maar daar verhoogt je productie ook van. Met 12 liter ben je zo'n twee weken zoet. Ervan uitgaande dat ze van de één op de andere dag nul productie meer heeft. Het zou mij wel de moeite waard zijn.
Bedankt voor de info. Inmiddels heb ik rechts al een paar keer aangelegd zonder tepelhoedje en ik geloof dat het goed gaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:26 schreef Tinuviel het volgende:
Troeta van mijn verzekering kreeg ik ¤150 vergoed, dus het aantal consulten, die je dan kunt doen is natuurlijk afhankelijk van de prijs. Thuisconsulten zijn standaard duurder dan op een praktijk, maar tussen verschillende lactatiekundigen verschillen de prijzen ook best wel. In ieder geval zou ik voor een ILCBC gecertificeerde kiezen, dan heeft diegene een vast opleidingstraject gevolgd en een tentamen gedaan om dat certificaat te mogen voeren.
Dat 'hoort' helemaal niet per se hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
Daar ben ik weer met een van mijn avond overpeinzingen.
Ik heb vandaag gelezen dat het 'hoort' om 2 borsten aan te bieden, zogenaamd hoofdmenu en een toetje. Dit wist ik niet (insert schaamsmiley) en heb ik dus ook nooit gedaan tot nu toe. Waar ik echter niet achter kom is het waarom. Moet dit al vanaf het begin of is dat als ze wat meer gaat vragen en niet meer voldoende lijkt te hebben na 1 borst?
Doe je dan bij de volgende voeding de 'toetjesborst' als eerste?
Ik had me toch nog wel zo ingelezen dacht ik... Wat ben ik blij met dit topic zeg
Oh, hier was aangegeven van wel. Ach, zo niet dan lopen we even langsquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:47 schreef pessie het volgende:
Tante Soesa, cb nam hier geen weegschaal mee bij het thuisbezoek.
Wat betreft menstrueren, ik merkte hier heel duidelijk dat ik een ei-sprong had, echt een dag doorbijten was dat en na 2 weken begon het weer, Nathan was toen 6.5 maanden oid. Als je je ei-sprong voelt kun je misschien dan nog aan de pil?
Jep, die gebruiken wij. Fijne spenen! Passen wel alleen op Medela flesjes maar ook die zijn prima.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:09 schreef Mangostine het volgende:
Qua flesspeen bedoel ik. Groot/ klein etc.
Bijvoorbeeld iemand bekend met de Medela?
Ik heb vlakke/ ingetrokken tepels, dus ik ontkom er niet aan...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye kan niet overweg met de calma van medela en drinkt prima uit avent.
Tepelhoedje heb ik gekregen in het ziekenhuis omdat Faye moeite had met aanhappen en drinken, maar heb er later zelf bijgekocht. Maar ik raad je aan om het zonder te proberen, ik vind het een onding en ben blij dat ik er nu bijna helemaal vanaf ben.
Wat een prachtige lijntjes!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
Liene krijgt bijna een jaar BV(as vrijdag wordt ze 1) en dit zijn de stats:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies even lang als dr zus was, en iets zwaarder....
Is echt per kind afhankelijk... ik heb 2 types: maakt niet uit met welke fles/speen of hoe we het krijgen; als we het maar krijgenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:38 schreef Mangostine het volgende:
Vraagje: tepelhoedjes, heeft de kraam die, of moet je die zelf in huis halen?
En zijn er moeders die ervaring hebben met de combi borst- en flesvoeding?
Ik wil proberen om vanaf 4 weken af en toe een flesje (afgekolfd) aan te bieden, en zo geleidelijk af te bouwen naar 2 voedingen per dag. Maar welke fles/ speen zou ik het best kunnen gebruiken om zo min mogelijk verwarring te creëren?
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:26 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik heb vlakke/ ingetrokken tepels, dus ik ontkom er niet aan...
Nou nou. Ik vind dat ik er niet zomaar vanuit kan gaan dat het van een leien dakje gaat, dus ik wil wel dat er tepelhoedjes aanwezig zijn zodra mijn kind de eerste keer wordt aangelegd.quote:
Dankjewel voor je inhoudelijke reactiequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:31 schreef WupWup het volgende:
Met een dagelijkse afgekolfde fles kun je na vier weken idd goed beginnen. Echter, twee voedingen per dag kun je op je buik schrijven. Dat is de doodsteek voor de productie die je dan net een beetje had opgebouwd.
Vlakke of zelfs ingetrokken tepels hoeven geen belemmering te zijn voor een succesvolle borstvoeding. Als je kind moeite heef met aanhappen of het vacuum zuigen, kun je je tepel even voorvormen met je hand. Werkt dat niet voldoende, dan kun je je tepel even voorkolven. Dan komt ie naar buiten en kan je kind makkelijk aanhappen.
Tepelhoedjes zijn een letterlijke fysieke belemmering van het contact tussen baby en moeder. De borst wordt hierdoor slechter gestimuleerd en slechter geleegd. Wat kan leiden tot onderproductie en/of borstontstekingen. Een tepelhoed is daarom een laatste hulpmiddel en in principe alleen bedoeld om een periode te overbruggen om het onderliggende probleem op te lossen.
Dank je! Ik was eerst van plan de dom er eerst uit te gooien, maar het kolven gaat me zo tegenstaan dat ik het toch andersom wil doen. Kolven moet ik op het werk waarschijnlijk nog lang genoegquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:45 schreef WupWup het volgende:
Ja hoor, dat kun je gaan afbouwen. Laat je productie maar afgestemd raken op de vraag van je kleine. Het kolven wat jij doet is ip gewoon extra vraag. Maar niet gelijktijdig de dom afbouwen, dat zal wrs fout gaan.
Ik zou toch zeker eens informeren bij een andere lk. Er is hier ook al eerder gezegd dat je produktie bij 4 weken bij lange na nogniet stabiel genoeg is om af te bouwen naar twee voedingen. Als deze lk waarmee je contact mee hebt, iets anders zegt, zou ik toch eens een second opinion vragen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:02 schreef Mangostine het volgende:
Juud, omdat ik er tegenop zie om op mijn werk te kolven. Ik werk lange dagen en heb geen zin in het gehannes met kolf en flesjes. Ik realiseer me heel goed dat als het voeden lukt, ik daar op dat moment misschien weer anders over ga denken. Maar ik wil, als dat mogelijk is, graag naar een combinatie van borst- en flesvoeding: de ochtend- en avondvoeding dus zelf blijven geven, de rest van de dag uit een flesje. Kennelijk zou dat op zijn vroegst vanaf ongeveer 4 weken kunnen, of 6, of 8, of niet, als mijn kindje (of ik) daar geen zin in heeft.
Wij hebben flesspenen van avent. Vanaf dag 1 combi fles/bv en ook tepelhoedjes.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:55 schreef Mangostine het volgende:
Nou ja, het gaat me dus ook niet zozeer om het moment en tempo van afbouwen, daar krijg ik deskundig advies bij, en is natuurlijk afhankelijk van hoe (en of) het loopt.
Maar dus over die fles/ speen plz?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |