abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114816326
In navolging van de Zomerspelen van Peking in 2008 en de Winterspelen van Vancouver in 2010 kunnen FOK!kers zich hier fan verklaren van een exotisch land. Het kan gaan om tropische eilanden in de Stille Zuidzee of Caraïben, maar ook obscure republieken in Latijns-Amerika, Afrika of de voormalige Sovjet-Unie.

De criteria zijn als volgt:

De richtlijn is dat het land in kwestie minder dan vijftig sporters afvaardigt. Maar ik wil aanvullende (geografische en sportieve) criteria van toepassing laten zijn.

G7-staten, West-Europese naties, overige EU-lidstaten, landen met een sterke traditie op atletiekgebied (zoals Kenia, Jamaica en Ethiopië) of in andere sporten (Cuba en Turkije bijvoorbeeld), voormalige organisatoren (Mexico) en landen die vaak in of net onder de top 10 van het medailleklassement eindigen zijn niet exotisch genoeg en daar mag men hier niet voor supporteren. Brazilië wat mij betreft ook niet, aangezien dit land de Spelen in 2016 organiseert.

De volgende landen zijn uitgesloten:

-Australië
-Brazilië
-Canada
-China
-Cuba
-Ethiopië
-EU-lidstaten
-Jamaica
-Japan
-Kenia
-Mexico
-Nieuw-Zeeland
-Oekraïne
-Rusland
-Turkije
-Verenigd Koninkrijk
-Overige West-Europese landen (IJsland, Noorwegen, Zwitserland en de ministaatjes)
-Wit-Rusland
-Zuid-Korea

Daarnaast hanteer ik een 'reservelijst'. Deze landen hebben meer dan 50 deelnemers, maar ze grossieren niet echt in de medailles en zijn toch wel als niet-Westers óf relatief obscuur te betitelen. Deze landen zijn claimbaar mits het aantal écht exotische landen uitgeput raakt.

-Argentinië
-Azerbeidzjan
-Colombia
-Egypte
-India
-Iran
-Kazachstan
-Marokko
-Nigeria
-Noord-Korea
-Oezbekistan
-Tunesië
-Venezuela
-Zuid-Afrika

Overzicht van supporterschappen:

Leatherface - Turkmenistan
heywoodu - Botswana
marcodej - Vanuatu
DeLuna - Tuvalu
sportfreak - Kiribati
TJV - Sudan
mootie - St. Vincent and the Grenadines
Nepthys - Togo
TLC - Bhutan
Mexicanobakker - Trinidad & Tobago
Steven184 - Kirgizië
Vork - Deelnemers onder de Olympische vlag (drie Antillianen en een Zuid-Soedanees)
borisz - Cook-Eilanden
TheArt - Swaziland
Metalfreak - Uganda
Oliver23 - Tadzjikistan
nodisch18 - Nicaragua
Janneke141 - Mozambique
SaintOfKillers - Guam
icebliss - Bermuda
TheFastOne - Libanon
CobraVerde - Tsjaad
Mierenneuker - Fiji
knep - Somalië
knnth - Chili
PaRoDiUzZ - Bahamas
-Remy - Antigua & Barbuda
AldoTheApache - Vietnam
Neroje - Sri Lanka
Ahmad1nejad - Micronesië
roos85 - Malediven
TheVulture - Costa Rica
Redefine - Grenada
tong80 - Syrië
jogy - Mauritanië
rechtsedirecte - Eritrea
One_of_the_few - Ecuador
DeeBee- Uruguay
Dwersdriever - Cambodja
Falco - Mongolië
komrad - Madagascar
franklop - IJsland (speciale ontheffing vanwege zijn stijfkoppigheid en verdiensten voor de sportcrew ;) )
dakpan90 - Amerikaanse Maagdeneilanden
Arth_NL - Tonga
abdalfawaz - Jemen
-Vaduz- Liechtenstein (met zo'n username moet ik hem wel ontheffing verlenen)
Columbiafan - Maleisië
debeterebob - El Salvador
Silverhill - Gabon
Ron.Jeremy - Suriname
Felagund - Djibouti
tdrone - Nepal
JennaSometimes - Marshall Eilanden
Levione - Burkina Faso
Greci - Kameroen
PlayS - Panama
3rdRock - Salomonseilanden
Xummon - Nauru
Aguero - St. Lucia
SuperHaragarre - Noord-Korea

[ Bericht 5% gewijzigd door Leatherface op 01-08-2012 10:41:36 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 20:20:12 #2
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_114816832

Tony Lomo van de Salomons Eilanden heeft inmiddels gejudood in de klasse tot 60kg. In de 1e ronde had hij een bye, zoals echte toppers dat horen te krijgen. In de 2e ronde versloeg hij de altijd gevaarlijke Oekraïener Zantaraia. In de volgende ronde moest Tony het opnemen tegen de Franse grootmeester Soufiane Milous en dat kon Tony helaas niet bolwerken. Maar hij heeft iig 1 match gewonnen en daar ben ik verdraaid trots op! *O* *O* *O* *O*
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_114817757
En een eerste update van madagascar. Gisteren bij het gewichtheffen <48 kg heeft Harinelina Rakotondramanana een verdienstelijke 12e plaats (van de 12 geklasseerde atleten) gehaald met een totaal gewicht van 135k. De winnaar kwam tot slechts 205 kg dus een overbrugbaar verschil met veel training :')

toch goed gedaan en de kop is er af *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_114822169
Update Noord-Korea:

Goud bij gewichtheffen in lichtste klasse mannen.

Olympisch Record
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_114822247
Twee keer goud voor die Noord-Koreanen al. :o
pi_114834284
Update voor Sri Lanka

Thilini Jayasinghe moest vanmorgen om 9:00 lokale tijd haar eerste wedstrijd spelen in het badminton. Hoewel het vroeg was, kon ze in de eerste set nog wel een beetje mee. Die verloor ze met 21-13 van haar Thaise tegenstandster. De tweede set is er één om gauw te vergeten, die verloor ze met 21-5 ;(
Morgen mag ze haar tweede wedstrijd spelen, de Portugese Telma Santos is dan haar tegenstandster. Kom op Thilini! *O*

Overigens gaat de mannelijke deelnemer op het badminton, Niluka Karunaratne morgenochtend ook van start. Net als Thilini ontzettend vroeg, 9:07!

De andere Sri Lankaanse deelnemer van vandaag, Heshan Unamboowe, kwam uit op de 100m rugslag. Ik heb uiteraard live gekeken en enkele screenshots gemaakt *O*
Hier komt hij binnen voor heat nummer 1, die bestaat uit slechts 3 zwemmers :

Halverwege ligt hij derde en laatste, maar aan zijn onderwatertechniek zal het niet liggen. Heshan (op de voorgrond) heeft dat wel onder de knie :Y :

Maar door een geweldige laatste 50 meter haalt hij zijn concurrent uit Zambia in en geeft hem klopt met bijna een hele seconde! Ally uit Barbados wint de heat, dat dan weer wel...

Maar het resultaat, een tijd onder de magische 58 seconden (57,94) en een 42e plaats overal mag er zijn, ook al waren er maar 43 deelnemers *O*

Voor morgen komt naast beide badmintonners er nog een Sri Lankaanse atleet uit. Dit zal Mangala Samarakoon doen op het onderdeel 10m air rifle. Kom op Mangala *O*
You can trust me, trust nobody...
pi_114839539
Er komt vandaag weer een CostaRicaanse held in actie, dit keer op de judomat. Osman Murillo Segura zit in hetzelfde kwart als onze Dex Elmont!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_114842647
Helaas is Murillo al op zijn rug gegooid... wat in het judo geen goed teken is
  maandag 30 juli 2012 @ 13:05:21 #9
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_114842841
Voor Nauru vandaag een judoka Sled Dowabobo op de mat.....die is helaas al uitgeschakeld.

Vrijdag komt er nog een gewichtheffer in actie
  maandag 30 juli 2012 @ 15:33:59 #10
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_114849503
Voor Bermuda begon het vandaag ook, en wel met zeilen in de mannen 49er skiff klasse. Na de eerste twee races staan de Kirkland broeders nog onderaan, maar er zit in stijgende lijn in hun prestaties. In de eerste race werd opgegeven, waarschijnlijk vanwege een mankement aan de boot, maar in de tweede race kwamen ze als 19de binnen van de 20. Ze hebben echter nog 13 races om het verschil van 34 punten op de nummer 1 in te halen. Wordt vervolgd!
Tranquillo
pi_114850054
Virgin Report

Na een rustig verlopen weekend zijn de eerste atleten van het US Virgin Islands sterrenteam van start gegaan in Weymouth en Portland De resultaten van de eerste zeilwedstrijden in de laser en laser radial, voor respectievelijk de mannen en de vrouwen, zijn al binnen en ze zijn momenteel druk in de weer in de tweede race van de dag.

Cy Thompson heeft zeer behoorlijk gepresteerd door na een flitsende start, waarbij hij een tijd lang rond de 17e plaats lag, en met uiteindelijk een lichte terugval op het einde toch nog als 24e van de 49 kandidaten te eindigen. Hij heeft slechts 2 minuten en 2 seconden toe hoeven geven op de winnaar, en mag dus absoluut tevreden zijn.

Voor Mimi Roller is het toernooi iets minder succesvol begonnen met een 40e plaats (vd 41 deelneemsters), maar ze is nog erg jong en doet wel ontzettend veel ervaring op. Ze mag ook zeer zeker tevreden terugkijken op een bijzonder consistente eerste race, en zoals het er nu naar uitziet zal ze haar resultaat in de tweede race verbeteren.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

pi_114850489

Gonzalo Garrido in betere tijden, zondag finishte hij anoniem in de grote groep

Een eerloze DNF voor Paola Muñoz, het liefste gezichtje van het peloton

Francisca Crovetto reageert zich af op het publiek na de uitschakeling in de kwalificatieronde kleiduivenschieten

Denisse Van Lamoen, vlagdraagster en medaillehoop voor Chili, zal dinsdag starten in de eliminatieronde handboogschieten
pi_114850567
Ik zal vanavond nog wel even de OP bijwerken.
pi_114850571
Sri Lanka update!

Zoals eerder vermeld, vandaag 3 Sri Lankanen in actie. Ten eerste Mangala Samarakoon, op het onderdeel 10m air rifle. Met een score van 583/600 wist hij zich niet te plaatsen voor de finale (die Nederlander Hellenbrand wel haalde). Zonde, maar er is nog een onderdeel waarop hij zich mag bewijzen!

Voor de vrouwelijke badmintonster zit het toernooi er helaas op. Nadat Thilini Jayasinghe gisteren al verloor van haar Thaise tegenstandster, was vandaag de Portugese Telma Santos met 21-9 en 21-11 te sterk. Wel een stuk meer punten gescoord dan in haar eerste wedstrijd! :)

Maar nu het eerste echte hoogtepuntje voor de Sri Lankanen, badmintonnen bij de mannen. Niluka Karunaratne versloeg als ongeplaatste speler zijn als 8e geplaatste Japanse tegenstander met 18-21 en 16-21 en gaat door naar de volgende ronde *O*

Een foto van hem in actie _O_
pi_114850837
-update.

Gisteren kwam de eerste Saint Luciaan in actie, hoewel Danielle Beaubrun 10 andere zwemsters achter zich liet strandde ze in de heats van 100 meter schoolslag.
Over vier jaar zal ze er in Rio ongetwijfeld weer bij zijn en dan het goud mee naar huis nemen.

Vandaag konden we tijdens het zeilen genieten van Beth Lygoe in de Lazer Radial klasse.
In de eerste race eindigde ze nog als 38e (van de 41) maar in de tweede race is al progressie zichtbaar met een 37e plaats. Als ze deze stijgende lijn doorzet is er nog veel moois mogelijk.
Citius, Altius, Fortius.
pi_114851167
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:44 schreef dakpan90 het volgende:
[ afbeelding ] Virgin Report [ afbeelding ]

Na een rustig verlopen weekend zijn de eerste atleten van het US Virgin Islands sterrenteam van start gegaan in Weymouth en Portland De resultaten van de eerste zeilwedstrijden in de laser en laser radial, voor respectievelijk de mannen en de vrouwen, zijn al binnen en ze zijn momenteel druk in de weer in de tweede race van de dag.

Cy Thompson heeft zeer behoorlijk gepresteerd door na een flitsende start, waarbij hij een tijd lang rond de 17e plaats lag, en met uiteindelijk een lichte terugval op het einde toch nog als 24e van de 49 kandidaten te eindigen. Hij heeft slechts 2 minuten en 2 seconden toe hoeven geven op de winnaar, en mag dus absoluut tevreden zijn.

Voor Mimi Roller is het toernooi iets minder succesvol begonnen met een 40e plaats (vd 41 deelneemsters), maar ze is nog erg jong en doet wel ontzettend veel ervaring op. Ze mag ook zeer zeker tevreden terugkijken op een bijzonder consistente eerste race, en zoals het er nu naar uitziet zal ze haar resultaat in de tweede race verbeteren.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

[ afbeelding ]
Virgin Report (update)

De tweede race van zowel de laser als de laser radial is voltooid en Cy Thompson heeft zijn 24e plek uit de eerste race zelfs weten te overtreffen met een 22e plek in de tweede van in totaal tien races. Als dit zo doorgaat komt deze held nog heel ver in het toernooi.

Mimi Roller lag er erg goed voor, maar op de terugweg van boei 4 naar boei 1 sloeg het spreekwoordelijke noodlot toe en verloor ze veel tijd. Hierdoor eindigde ze uiteindelijk als laatste en staat dan nu ook gedeeld laatste in het tussenklassement. Zo zie je maar, ook de Spelen wacht op niemand. Gelukkig heeft ze nog kansen genoeg om te laten zien wat ze waard is!

Morgen gaan we vol goede moed verder!

maandag 30 juli 2012 @ 16:33:22 #17
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_114852669
Ik adopteer gaarne Liberia :)

Hier de binnenkomst van de gehele equipe, met als vlaggendraagster Phobay Kutu-Akoi, de snelste vrouw van heel Liberië.

Morgen komt de eerste atleet in aktie, judoër Liya Surjee slaat de eerste ronde over als een baas en mag daarna om 11:12 Nederlandse tijd aan de slag tegen de Marokkaan Safouane Attaf

De andere atleten vallen allemaal in de categorie atletiek en zullen dus pas vanaf zaterdag in aktie komen ^O^
  maandag 30 juli 2012 @ 16:59:59 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_114853922
Jammer voor NL, maar mijn adoptieland heeft brons bij het judoën gehaald. Hoera!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 01:36:31 #19
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_114881081
Waarom staat mijn naam en land nog altijd niet in de op?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_114881265
Ik vind Ethopie,Eritrea,Marokko geen exotische landen want die pakken altijd een medaille
pi_114881802
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:43 schreef HupDuitslandHup het volgende:
Ik vind Ethopie,Eritrea,Marokko geen exotische landen want die pakken altijd een medaille
Dikke :6
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:04:25 #22
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_114884051

Helaas heeft Jenly Tegu Wini de hoge verwachtingen bij het gewichtheffen tot 58kg niet helemaal waar kunnen maken. Van de 19 deelnemers is ze 17e geworden. 2 dames zijn niet geklasseerd, maar dat houden we stil. Ze heeft heel knap in totaal 160kg boven haar hoofd gekregen en ik ben dan ook trots op haar.

De Salomonseilanden hebben nog 2 medaillekansen. Zowel de 100m atletiek bij de dames als de 100m atletiek bij de heren kent een een deelnemer van deze prachtige eilandengroep. We zullen echter nog enkele dagen moeten wachten voor ze in actie mogen komen, maar ze zijn er klaar voor!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:08:20 #23
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_114887950
Vandaag mag Nederland tegen een Libanese en een vrouw uit Burkina Faso judoën, de eerstgenoemde werd na 2 minuutjes verslagen, wellicht dat onze Burkinese vriendin nog wat kan klaarmaken dadelijk
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:14:23 #24
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_114888165
Een treurig geval. Liberië's trots Liya Surjee heeft zich teruggetrokken en zal niet meer op de judomat verschijnen vandaag...

Mogelijk dat de imponerende gestalte van zijn tegenstander hem teveel werd.

Nu is de hoop gevestigd op het Olympische stadion, want pas als de atletiekonderdelen komen, dán beginnen de Spelen pas echt.
  Redactie Sport dinsdag 31 juli 2012 @ 12:14:14 #25
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_114890371

Voor Tuvalu heeft Tuau Lapua Lapua de twaalfde plaats behaald bij het gewichtheffen voor mannen onder de 62kg. Hij liet 3 deelnemers achter zich!

1. Kim Un Guk - People's Republic of Korea - Total 327kg (WR)
2. Figueroa Mosquera - Colombia - Total 317kg
3. Eko Yuli Irawan - Indonesia - Total 317kg
12. Tuau Lapua Lapua - Tuvalu - Total 243kg (108kg en 135kg)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_114891090
Zoals iedereen net heeft kunnen zien is de grootste medaillekandidaat voor Burkina Faso, Severine Nebie, kansloos uitgeschakeld door Elizabeth Willeboordse door middel van een verwurging. Haar complete olympische avontuur duurde slechts exact 100 seconden ;(
pi_114893459

Abanderada Denisse Van Lamoen is in de eerste ronde van het boogschieten al uitgeschakeld. Met sets van 22,26 en 25 werd het een pijnlijke 0-6 tegen de de vrouw die Van Lamoen vorig jaar nog versloeg in de finale van het wereldkampioenschap.

Is er nog een dark horse in de Chileense selectie? De tijd zal het leren.
pi_114893605
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:35 schreef knnth het volgende:
[ afbeelding ]

Abanderada Denisse Van Lamoen is in de eerste ronde van het boogschieten al uitgeschakeld. Met sets van 22,26 en 25 werd het een pijnlijke 0-6 tegen de de vrouw die Van Lamoen vorig jaar nog versloeg in de finale van het wereldkampioenschap.

Is er nog een dark horse in de Chileense selectie? De tijd zal het leren.
Stop je nu dan ook met plaatjes van haar posten? ;(
pi_114893641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:38 schreef Neroje het volgende:

[..]

Stop je nu dan ook met plaatjes van haar posten? ;(
Wie is supporter van Paraguay?
pi_114893717
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wie is supporter van Paraguay?
Vanwege de speerwerpster zeker? :s)

Volgens mij nog niemand :o
pi_114893736
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:40 schreef Neroje het volgende:

[..]

Vanwege de speerwerpster zeker? :s)

Volgens mij nog niemand :o
Vanwege die chick met dikke tieten :P
pi_114896707
Virgin Report

Vanmorgen is het toernooi voor de enige zwemmer in onze gelederen dan ook echt begonnen. Op het koningsnummer van de eerste week van de Spelen, de 100m vrij, is hij vol goede moed het water in gedoken en wist in de vierde heat van de dag als derde het keerpunt te bereiken. Hij leek zich echter verslikt te hebben, want er moest nog een baan gezwommen worden! Hierin zakte hij ver terug, waardoor hij met een tijd van 51.04s (ik doe het hem nog steeds niet na!) zevende werd in de serie. Uiteindelijk moest hij genoegen nemen met een 36e plek in het algemeen klassement. Heel niet gek voor zijn debuut in het Olympisch water.

Verder is Mimi Roller verder gegaan waar ze gisteren gebleven is. De derde race in de laser radial is inmiddels geeindigd, en ze wist zich op een 40e plek te zetten en liet daarmee toch in ieder geval weer iemand achter zich. Helaas was haar voornaamste concurrent haar net te slim af, waardoor onze jonge ster zich bevindt op de allerlaatste plaats in het tussenklassement. Binnen nu en twintig minuten kunnen we haar allemaal in actie zien in de vierde race! Kom op Mimi!!

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 juli 2012 @ 15:24:49 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_114898072
De Botswaanse bokser Oteng Oteng heeft zijn 1e ronde verloren en ligt helaas al vroeg uit het toernooi -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:07:05 #34
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_114910848

Vandaag werd er weer gezeild door de Kirkland bros uit Bermuda. De stijgende lijn werd doorgezet in race 3 met na een 20ste en 19de plek nu een 18de plaats. In race vier sloeg het noodlot wederom toe en werd er niet gefinisht. Ergo; laatste.
Tranquillo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 01:01:59 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114928716
Vandaag kwam dan eindelijk de eerste sporter voor Grenada in actie! Zwemmer Esau Simpson mocht het spits afbijten voor het kleine eiland bij de 100 meter vrije slag. Esau kwam in actie in de tweede serie, die hij glansrijk won! Zijn tijd van 53.26 was hij maar liefst 1.17 seconde sneller dan de nummer twee.

Helaas was zijn tijd bij lange na niet genoeg om door te dringen tot de halve finales. Maar het geeft een goed gevoel dat hij wel zijn serie wist te winnen. Hopelijk geeft Esau dit goede gevoel door aan zijn trotse landgenoten die pas volgende week in actie gaan komen.

Esau kijkt hier alsof hij altijd al geweten heeft dat hij de beste zou zijn in zijn serie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114931450
Zowel vandaag als morgen is er niemand uit Sri Lanka in actie... :s)
pi_114934140
De IJslandse handbalmannen hebben hun eerste twee pouleduels gewonnen en staan gedeelt eerste in hun poule, kwartfinale lijkt al zeker.

Badmintonster Ingolfsdottir wist de achtste finale niet te halen na verlies tegen de Nederlandse Yao Jie
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_114936734
Bij gebrek aan groot nieuws een foto van de Chileense turner Tomás González, die van zijn eerste prijzengeld op een veiling een Oost-Duitse snor heeft gekocht.

Ik lees net op de Spaanse WP dat deze jongen de eerste Chileen is die een Olympische turnfinale heeft gehaald:

quote:
Con su participación en los Juegos Olímpicos de Londres 2012, se convirtió en el primer chileno en la historia en asistir a una prueba olímpica de gimnasia y en clasificar a una final olímpica (en particular, en las pruebas de salto y suelo).

http://es.wikipedia.org/w(...)A1lez_Sep%C3%BAlveda
pi_114936755
Over een uur, 11:19 uur, gaat het dan beginnen voor Tsjaad. Sally Conway (Gbr) tegen Carine Ngarlemdana, judo vrouwen -70 kg. Winnares tegen Edith Bosch.

Go Tsjaad *O*
Life's a Peckinparty
pi_114937537
Eindelijk het overzicht in de OP eens bijgewerkt.
pi_114939633
Speelt ze op de niet zichtbare mat op de stream :( Maar ik hoor het publiek Sally schreeuwen, dus ze doet nog mee...

Edit: Nu veel gejuich, dus ik vrees voor Carine ;(

Edit 2: Uitslag 1110-0002, weet niet precies wat dat betekent maar iig twee puntjes gehaald :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door CobraVerde op 01-08-2012 11:44:21 ]
Life's a Peckinparty
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:15:01 #42
231633 Xummon
of toch niet?
pi_114946710
zo, ik was dit topic effe kwijt...

Sled Dowabobo heeft eergisteren helaas niet kunnen overtuige bij Judo, en verloor door een Ippon va de Oezbeek Jurakobilov

Itte Detenamo komt 7 augustus pas uit op zijn onderdeel
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:18:55 #43
231633 Xummon
of toch niet?
pi_114946926
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:05 schreef jrk1990 het volgende:
Voor Nauru vandaag een judoka Sled Dowabobo op de mat.....die is helaas al uitgeschakeld.

Vrijdag komt er nog een gewichtheffer in actie
he blijf eens van mijn land af :(
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_114968594
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:01 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik wil supporteren voor Laos!
http://www.bbc.co.uk/spor(...)peoples-dem-republic
http://en.wikipedia.org/wiki/Laos_at_the_2012_Summer_Olympics
Een klein communistisch landje in Zuidoost-Azië, waar de bevolking min of meer verwant is aan die in Thailand.
Zij hebben nog geen enkele medaille, ze deden voor het eerst mee sinds 1980, en ze hebben deze keer drie atleten gestuurd, met prachtige namen:
Phathana Inthavong (m) : 50 m freestyle zwemmen (do 2 aug - vr 3 aug)
Kilakone Siphonexay(m) : 100 m lopen (za 4 aug - zo 5 aug)
Laenly Phoutthavong(v) : 100 m lopen (vr 3 aug - za 4 aug)
*O*
Kan ik ook in de OP komen, alsjeblieft? ;(

Morgen (donderdag) om 10:00 komt Laos met Phathana Inthavong in actie:
http://www.london2012.com(...)swm010900/index.html
Hij zwemt in baan 4 van heat 1.
*O*

Dit is trouwens de officiële pagina voor het land Laos:
http://www.london2012.com/country/laos/index.html

[ Bericht 5% gewijzigd door zuiderbuur op 01-08-2012 23:30:00 ]
pi_114969072
Foto-update Noord-Korea:

London 2012*: 4 maal goud, 1 maal brons.
Beijing 2008: 2 maal goud, 1 maal zilver, 3 maal brons.
* 1-8-2012 tussenstand
pi_114969154
Togo update - deel 2
De derde in actie gekomen Togolees is judoka Sacha Denanyoh. In pool B van de categorie 81kg kwam hij gisteren door toedoen van Bozbayev uit Kazachstan niet verder dan één wedstrijd.

Sacha deed voor de derde keer mee aan de Spelen en beëindigt hiermee zijn carrière. Extra zuur voor hem is dat hij flink in de steek is gelaten door de Togolese judobond (die toch al nauwelijks iets voor hem deed). Zijn eigen vaste coach (die de afgelopen zes jaar alles voor hem heeft geregeld) mocht namelijk niet mee naar de Spelen, aangezien de judobond de Olympische accreditatie van de coach onverwachts had ingetrokken, zodat de bondspresident zelf zogenaamd als coach naar Londen kon. -O-

Een applausje voor Sacha en zijn coach Jean-Claude. ^O^

Vandaag was het ook weer tijd voor de kayakslalom.

Benjamin Boukpeti heeft niet opieuw voor een medaille weten te zorgen. Na een mooie zesde plaats in de halve finale werd hij laatste in de finale door de 52 strafseconden die hij op het parcours verzamelde. Jammer maar helaas.
pi_114978113
Sri Lanka update!

Hoewel ik eerder zei dat er vandaag niemand in actie zou komen van Sri Lanka (dat zei de site london2012.com, don't blame the messenger :s)) bleek dat niet het geval!

Toen ik vanmorgen de heats van de 100 meter vrije slag bij de vrouwen keek zag ik daar opeens Reshika Udugampola zwemmen *O*

Dat ze niet al in de eerste heat moest zwemmen geeft aan dat het niet zomaar een zwemster is die een afstand doet op de OS voor een exotisch land, ze is een topper :)
Hier een screenshot van de laatste meters van haar race:

Hier zwemt ze onderaan, in baan 7. Op dit moment ligt haar tegenstandster in baan 2 nog ietsjes voor... :o

Maar door een geweldige eindsprint eindigde ze bijna nog een seconde voor haar Tanzaniaanse tegenstandster. Omdat ze naast deze vrouw ook alle tijden die in de eerste heat waren gezet had verslagen, eindigt Reshika op de 44e plaats, van de 48 deelnemers. Chapeau *O*

Bij het zoeken naar de deelnemers van morgen kwam ik er helaas achter dat badmintonner Niluka Karunaratne na een verrassing in de eerste ronde het in de 1/16 ronde niet heeft gered ;(
Zijn Indiase tegenstander Kashyap Parupalli bleek in 3 sets te sterk: 14 - 21 | 21 - 15 | 9 - 21
Toch ben ik uiteraard retetrots dat hij het zo ver heeft weten te schoppen :Y

Niluka na zijn gewonnen partij in de voorronde

Morgen ècht geen Sri Lankanen, omdat alleen nog de atleten in actie komen en de schutter op een ander onderdeel dan wat er morgen wordt gedaan :s)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:51:16 #48
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114978236
quote:
London 2012*: 4 maal goud, 1 maal brons.
Beijing 2008: 2 maal goud, 1 maal zilver, 3 maal brons.
* 1-8-2012 tussenstand
Ze zijn er wel voor aan het zorgen, dat ze volgende keer niet meer gekozen mogen worden :P
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114978309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ze zijn er wel voor aan het zorgen, dat ze volgende keer niet meer gekozen mogen worden :P
Alleen ben ik bang dat ze de helft van de medailles misschien weer mogen inleveren. :P Na vorige OS raakten ze ook medailles kwijt.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:53:56 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114978340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Alleen ben ik bang dat ze de helft van de medailles misschien weer mogen inleveren. :P Na vorige OS raakten ze ook medailles kwijt.
Dat hebben ze teveel afgekeken van broeder China. Maar voorlopig mag je gewoon juichen toch :)
pi_114979220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:53 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat hebben ze teveel afgekeken van broeder China. Maar voorlopig mag je gewoon juichen toch :)
En dat doen we dan ook. :P Ik heb echt te doen met ze, want hoe kun je boos zijn op mensen die niet beter weten?
pi_114979314
Morgen komt mijn Tolga Akcayli eindelijk in actie. *;
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:23:09 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114979415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En dat doen we dan ook. :P Ik heb echt te doen met ze, want hoe kun je boos zijn op mensen die niet beter weten?
Het is juist die mensen gegund ja.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:25:03 #54
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_114979483
Sinds dit ben ik toch voor Equatoriaal Guinee.

[ Bericht 0% gewijzigd door heloef op 02-08-2012 01:32:18 ]
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 07:54:50 #55
231633 Xummon
of toch niet?
pi_114983711
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:25 schreef heloef het volgende:
Sinds dit ben ik toch voor Equatoriaal Guinee.
_O_ held, die gast heeft meer olympische spirit zijn kleine teen dan die 2 faalhazen in hun hele lichaam met hun k*tcommentaar
pi_114983864
Het is nog geen gelukkig toernooi voor Kirgizie. Chingiz Mamedov ging er bij het judo uit in de eerste ronde. Ruslan Ismailov werd 21e bij 10m luchtgeweer. Dmitrii Aleksandrov dan weer 32 bij 200m zwemslag.

Bij gewichtheffen stond Bekzat Osmonaliev na de eerste ronde 3e, maar helaas zakte hij daarna helemaal weg. Er zat uiteindelijk zelfs geen rank in.

Gelukkig komt het worstelen nog, daar gaan we medailles behalen!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_115009757
Vandaag kwam Laos eindelijk in actie!

Phathana Inthavong nam deel aan de 100m vrije slag voor mannen in de heats. Hij behaalde jammer genoeg slechts de 56e plaats van 58, met een tijd van 28.17 seconden, en is dus uitgeschakeld:
Volledige rangschikking

Morgen komt echter Laenly Phoutthavong rond 10:40 in actie in Heat 3 bij 100m lopen voor vrouwen:
http://www.london2012.com/athletics/event/women-100m/index.html

Go Laos! *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:05:58 #58
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_115010458
De zeilende Kirkland broers behaalden vandaag de 6de plek in race 7 voor Bermuda! Geweldige prestatie waarmee ze zichzelf op de 19de plaats in het klassement nestelen. Daarmee zijn ze toch mooi Griekenland voor, en dat terwijl onze Bermudabroeders maar liefst vier (!!) van de acht keer keer de finish niet hebben gehaald. Daar moet toch nog extra op getraind worden voor over vier jaar.

In het zwembad won Roy Burch op indrukwekkende wijze zijn heat in de 50m vrije slag. Met een zeer verdienstelijke 22.47 kwam hij echter twee tienden tekort voor een plek in de halve finale. So close..
Tranquillo
pi_115029591
Mijn zwemmert Tolga Akcayli heeft heel erg zijn best gedaan vandaag tijdens de 50m vrije slag. 26.27, toch heel goed als je helemaal uit St. Vincent komt zwemmen. ^O^
pi_115037129
IJsland naar kwartfinale handbal! Nipte zege op concurrent Zweden was genoeg!
pi_115038473
Nog één dagje en Tonga gaat weer vlammen! *O*
pi_115041472
Nazario Fiakaifonu in de eerste ronde van het judo verloren van een of andere Litouwer, op Ippon.

Het toernooi moet nog een beetje loskomen voor Vanuatu. Nog twee kansen: 800m-loper Arnold Sorina, en Janice Alatoa op de 100m sprint.

Go Vanuatu!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_115043899
En ook Alatoa maakt het niet waar. Zevende in de vierde heat. Blijft met 13,60 15 honderdsten boven haar PR. Wel knap de Afghaanse Kohistani afgehouden, die in bloedvorm was getuige haar gelopen PR! Ook een snellere reactietijd van de latere winnares. Maar goed, die had de langzaamste reactietijd...

Hup Sorina!
pi_115044897
Een corrupte boksscheidsrechter heeft Turkmenistan te schande gemaakt. }:|
pi_115045504
Bij Sudan gebeurt tot zover niets boeiends, alle hoop is gevestigd op de atleten. Is niet zo gek ook, want zoveel water is er niet om te oefenen. :P

O, en wat al verwacht werd:

http://nos.nl/os2012/arti(...)asiel-in-gb-aan.html
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_115046792
Een update voor Madagaskar:

Inmiddels is de 100m vrouwen vrije slag gezwommen en in de slipstream van Ranomi heeft Aina Fils Rabetsara 1:02:39 gezwommen waarmee ze 5e in haar serie is geworden (vd 7!). Toch netjes als onderdeel van het veld geëindigd.

Tsilavina Ramanantsoa is helaas gediskwalificeerd op de 200 meter schoolslag, erg jammer!

Fetra Ratsimiziva had bij het Judo <81kg in de eerste ronde een bye en heeft in de 2e ronde helaas op ippon verloren :(

Het schiet dus al met al niet erg op. Gelukkig komen er nog 2 deelnemers bij de atletiekwedstrijden in actie en 1 bij het worstelen. Nog 3 kansen op eeuwige roem in Madagaskar :Y
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_115060252
Met een tijd van boven de 30 seconden heeft mijn troef op de 50m vrij bij de vrouwen zich helaas niet weten te plaatsen voor de halve finale. Wachten op atletiek dus!
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_115062433
Deze ochtend kwam Laos opnieuw in actie, deze keer met het 16-jarige meisje Laenly Phoutthavong bij het 100 m lopen

In de Preliminaries eindigde ze op de 22e plaats van 33 (eentje van Qatar heeft het niet uitgelopen).
Niet slecht, maar niet genoeg om naar de 1ste Ronde te mogen.

Volledige rangschikking

Alle hoop is nu nog gevestigd op Kilakone Siphonexay, die zaterdag 100m loopt in Heat 1:
pi_115071800
Turkmeense update:

Mansur Rejepov plaatste zich niet voor de tweede fase van de 85 kg gewichtheffen bij de mannen. ;(
pi_115089487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:44 schreef zuiderbuur het volgende:

Alle hoop is nu nog gevestigd op Kilakone Siphonexay, die zaterdag 100m loopt in Heat 1:
[ afbeelding ]
En ook hier is Laos niet verder geraakt:
http://www.london2012.com(...)00/doc=standing.html
Kilakone Siphonexay liep 100m in 11.30 seconden. Daarmee werd hij 22e van 29 in de preliminaries, en mag hij niet verder naar Round 1.

Toch bedankt, Laos!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:29:58 #71
11102 knep
Mountainfreak
pi_115090628
Ik was dit topic alweer vergeten :@.

Helaas heeft de helft van het Somalische team, in de persoon van Zamzam Mohamed Farah, zich gisteren niet weten te kwalificeren voor de 400m bij de vrouwen ;(.
Dit ondanks haar magistrale tijd van 1:20:48.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:55:34 #72
11102 knep
Mountainfreak
pi_115091284
En helaas helaas, ook de andere helft van het team, Mohamed Mohamed (what's in a name) heeft het niet gered in de series van de 1500m (m).

In dit geval was meedoen inderdaad belangrijker dan winnen _O_.
pi_115092243

Joseph Andy Lui heeft nipt een medaille gemist op de 100 meter! Zijn 11.17 was nét niet goed genoeg. Hij werd vierde.
In zijn heat. :{
pi_115098014
Laatste Togo update

Adzo Kpossi heeft de 50m vrije slag in 37.55 gezwommen, een verbetering van haar eigen persoonlijke record met 4 seconden! Ze zwom in de eerste heat tegen zwemsters uit Lesotho en Niger (The Guardian heeft er een leuk stukje over geplaatst). Die eerste is ze uiteindelijk voor gebleven, maar de 71 andere deelnemers gingen allemaal net ietsje sneller. Adzo is pas 13, dus wie weet gaat ze nog flink trainen in het enige (hotel)zwembad in haar deel van het land en zien we haar in de toekomst nog eens terug in het Olympische zwembad.

Lankantien Lamboni is gediskwalificeerd op de 400m horden. De reden daarvoor is mij helaas onbekend.

En op de 100m zette Bamab Napo in de voorronde een tijd neer van 12.24, (ook al een persoonlijk record!), waarmee ze door mocht naar de volgende ronde. Haar tijd in ronde 1 was 12.35 en dat was niet genoeg voor een plaats in de halve finale.

Dit was het dan weer voor deze Spelen wat Togo betreft.
Vive le Togo! en tot de volgende keer! :W
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:21:53 #75
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_115132277
3 van mijn 4 helden uit Jemen zijn helaas al klaar en allen laatste geworden in hun discipline, ware het niet dat ze toch wel hun stinkende best hebben gedaan. Woensdag komt mijn laatste troef in het Taekwondo uit!
pi_115150326
Met 10.12 en een tweede plek in dezelfde heat als Usain Bolt, zal Daniel Bailey vanavond proberen een ereplek te behalen op de 100m! Ik ga duimen
pi_115150690
Wat is er exotisch aan Oezebekistan?
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:14:13 #78
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115152144
Ondertussen zijn er al heel wat sporters van Grenada in actie gekomen, alhoewel een aantal zijn niet aan de start gekomen :{

Zo begon Kanika Beckles niet aan de series voor de 400 meter, waardoor ze dus ook niets heeft kunnen presteren. Hetzelfde geldt voor Bartholomew die toch in de finale had moeten schitteren, maar hij is helaas niet gestart ;(

Paul Williams deed dat wel, hij zat in de serie van Martina. Hij werd zevende en laatste in zijn heat in een tijd van 10.65, wat voor hem een vrij normale tijd is. Daarmee was hij 54e van de totaal 65 atleten. Geen bijzondere prestatie, maar toch ben ik trots op Paul. Nu deze ervaring meenemen en keihard trainen om over vier jaar hoger te eindigen.

Alle ogen op Grenada, al zijn dat er niet zoveel, zijn uiteraard gericht op de grote ster Kirani James. Hij startte wel op de 400 meter en met succes. Want hij won zijn serie op de 400 meter in 45.23, de negende tijd overall. James is door naar de halve finale, wat de volgende hindernis zal worden naar de allereerste medaille voor het trotse eiland.
pi_115153507
BREAKING NEWS: Saint Lucia's troef bij het hoogspringen Darvin Edwards mist zijn aanvangshoogte tijdens de kwalificatie. Wij zijn in shock.
Later meer.
Citius, Altius, Fortius.
pi_115154374
Doe het Daniel! Forza Antigua & Barbuda

edit: Helaas geen finaleplaats:(
  Redactie Sport zondag 5 augustus 2012 @ 21:45:38 #81
109131 crew  sportfreak
pi_115157769
Een update voor Kiribati, voor wie het eergisteren en gisteren d-days waren.

Kaingaue David liep bij de 100 meter sprint voor vrouwen een persoonlijk record. _O_ Haar tijd van 13,61 was helaas niet voldoende voor de volgende ronde.

Bij de mannen 100 meter sprint liep Nooa Takooa ook een persoonlijk record. _O_ Ook zijn tijd van 11,53 was niet snel genoeg voor de volgende ronde.

Bij het gewichtheffen kwam David Katoatau in actie de klasse tot 94 kilogram. Hij eindigde op een knappe zeventiende plaats en hield o.a atleten uit Hongarije en Finland achter zich. ^O^
pi_115158941
Courtney Carl Williams liep wel een persoonlijk record, 10.80. Helaas niet snel genoeg voor round 1. :'(

St. Vincent
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 augustus 2012 @ 22:14:48 #83
284411 crew  heywoodu
pi_115159597
Montsho 0.03 achter de 3e plaats, en dus 3 honderdste verwijderd van de eerste medaille ooit voor Botswana -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:16:09 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115163727
Kirani James ligt nog steeds op koers om de eerste medaille ooit voor Grenada binnen te slepen. Hij won vanavond zijn serie in 44.59 liep daarmee de tweede tijd van allemaal. Alleen Jones was sneller, wat gelijk ook zijn grootste concurrent voor de titel is.
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:55:07 #85
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_115166086

Chris Meke Walasi is knap 6e geworden in zijn 100m-serie met een mooie tijd van 11.42sec

Pauline Kwaleo heeft het nog beter gedaan en werd in haar serie 5e in een mooie tijd van 12.90sec

Helaas zijn beiden niet snel genoeg geweest, maar ze hebben zich kranig geweerd.

En daarmee zitten de spelen voor de Salomon Eilanden erop. Het waren mooie Spelen. Nog even shinen tijdens de slotceremonie en dan weer naar huis.
pi_115166224
Ook St.Vincent en de Grenadines gaan naar huis. De 3 atleten zijn allemaal meteen gestrand. :{

Maar een A for effort! *;
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:12:51 #87
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_115167037

Jillian Terceira is met haar peerd helaas in de tweede kwalificatieronde van het springen gestrand. Ze had één strafpunt teveel om door te mogen naar de volgende ronde.

Met de Kirkland broers gaat het stukken beter, ze hebben eindelijk door dat het de bedoeling is om te finishen na de laatste boei in plaats van rechtstreeks naar de haven te varen. Sinds race 8 álle races gefinished met als absoluut klapstuk hun tweede plek vanmiddag in race 13. Ze hebben nog twee races om de top 10 binnen te dringen. Daarvoor moeten wel een stuk of 7 concurrenten zinken.

Flora Duffy deed mee aan de triathlon. In Peking werd ze gediskwalificeerd nadat ze werd gedubbeld, gisteren werd ze 45ste.

Tyrone "Sticks" Smith, verspringer, sprong 7.97 in de kwalificatie. Dat is zijn beste prestatie dit seizoen. Bermuda zat aan de buis gekluisterd om te zien wat hij kon in de finale maar hij kwam niet verder dan 7.70. Toch een finaleplaats gehaald, hulde!

Dinsdag gaat Butterfield bij de mannen de triathlon proberen te winnen en Arantxa King verspringen.
Tranquillo
  Redactie Sport maandag 6 augustus 2012 @ 11:06:46 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_115177167
TUVALU

Tavevele Noa liep op de 100m een tijd van 11.55. Hij werd hiermee 6e in zijn serie. Hij had een reactietijd van 0.180 Hij eindigde als 26e van de 29!

Asenate Manoa liep zelfs een Nationaal Record tijdens de 100m bij de vrouwen! Ze eindigde in een tijd van 13.48 als 7e in haar serie. Zij had een reactietijd van 0.178. Ze werd uiteindelijk 27e van de 33 atletes.

❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_115177383
IJsland won in een spannende strijd van Frankijk bij het handballen. Staan nu eerste in de poule en zullen met de wedstrijd tegen het zwakke GB voor de boeg, ook als eerste naar de kwartfinale gaan.

Een medaille lonkt *O*
pi_115177401
Nog een half uurtje en dan begint het kogelstoten voor vrouwen. Na twee keer net de medaille te hebben gemist gaat 'Ana Po'uhila vast en zeker goud halen voor Tonga! ^O^
pi_115178603
Sri Lanka update!

Voor Sri Lanka zijn de Spelen helaas al bijna afgelopen. Er zal nog maar 1 atleet uitkomen, Anuradha Cooray op de marathon.

Eergisteren hield het toernooi op voor schutter Mangala Samarakoon, op de 50m rifle prone werd hij met een score van 585/600 47e op een veld van 50 man. Vergelijkbaar met zijn andere onderdeel dus onderaan het klassement. Toch heeft hij meegedaan op twee evenementen en ben ik uiteraard trots op hem :Y

Gisteren was het de beurt aan Christine Sonali Merrill op de 400m horden.De 24e jarige, woonachtig in Bakersfield USA, startte in een zware heat 5 in baan 9.

Zoals jullie zien loopt ze helemaal niet zo slecht en ligt ze nog aardig in het veld bij het opkomen van de laatste 100m :Y
Uiteindelijk finisht ze in een tijd van 57.15. En dat is haar beste tijd dit seizoen. Op het goede moment gepiekt dus *O*
Dit kon echter niet voorkomen dat ze laatste werd in deze sterke heat en eindigt op een 30e plek van 43 deelnemers, maar toch :s)

En als laaste nog een foto van haar in de perszone, terwijl een Britse atlete naar het schijnt in de camera niest :Y
Christine O+
pi_115179525

Nieuws van Tsjaad

Helaas heeft Abdouraim Haroun uiteindelijk niet deelgenomen aan de 100 meter, dus dat betekent dat vanavond de tweede (en laatste) deelnemer van Tsjaad in actie komt: Hinikissia Albertine Ndikert op de 200 m bij de vrouwen.

Ze zit in de eerste heat en heeft van de dames daar de slechtste PB en seizoenstijd. Maar het gaat om het juiste piekmoment natuurlijk, dus we zullen zien.

Dus vanavond om 19:20 allemaal kijken *O*

Life's a Peckinparty
pi_115179620
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:13 schreef Arth_NL het volgende:
Nog een half uurtje en dan begint het kogelstoten voor vrouwen. Na twee keer net de medaille te hebben gemist gaat 'Ana Po'uhila vast en zeker goud halen voor Tonga! ^O^
'Ana heeft het niet gehaald. :'( Daarmee zitten de spelen erop voor Tonga. -O-

Over vier jaar zal het vast betergaan! _O_
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:36:16 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_115180523
Voor Mozambique zitten de spelen er ook op, op de sluitingsceremonie na natuurlijk. Er zijn geen finales gehaald, laat staan medailles, maar toch twee noemenswaardige prestaties:

Kurt Couto heeft de halve finale van de 400m horden gehaald, en
Silvia Panguana heeft haar PR verbeterd op de 100m horden.

Over vier jaar zijn ze er vast weer bij!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_115180994
En met Arnold Sorina is de laatste Vanuatuaan uitgeschakeld op deze Spelen. In zijn heat van de 800m kon hij niet overtuigen. Hij moest de groep na 500m laten gaan en eindigde met 1:54.29 ruim 3 seconden boven zijn NR. Ook zijn persoonlijke doel niet gehaald dus.

Het eindresultaat is dus dat alle vijf atleten kansloos in de eerste (sommigen zelfs voor de eerste) ronde zijn uitgeschakeld.

"Dat kan beter!"

Tot over vier jaar maar weer!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 augustus 2012 @ 13:57:34 #96
284411 crew  heywoodu
pi_115183840
Nijel Amos is voor Botswana overtuigend doorgedrongen tot de halve finales van de 800 meter, hij won zijn serie vanmorgen op zijn dooie gemak, dus de vorm lijkt er te zijn 8-)

Na het falen van Montsho op de 400 meter (4e plaats, waar een medaille verwacht kon worden) is de druk op de piepjonge Amos om de eerste medaille voor Botswana te halen immens, hopelijk kan hij er goed mee omgaan!
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:44:43 #97
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115212594
Kirani James heeft zojuist de 400 meter gewonnen en won daarmee de allereerste medaille ooit voor Grenada. 6 augustus zal voortaan Kirani James dag zijn op Grenada _O_

Kirani James was ook de allereerste man die onder de 44 seconde liep die niet afkomstig is uit de Verenigde Staten.

Ik ben ontzettend trots op deze held uit mijn support landje.
pi_115212817
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:44 schreef Redefine het volgende:
Kirani James heeft zojuist de 400 meter gewonnen en won daarmee de allereerste medaille ooit voor Grenada. 6 augustus zal voortaan Kirani James dag zijn op Grenada _O_

Kirani James was ook de allereerste man die onder de 44 seconde liep die niet afkomstig is uit de Verenigde Staten.

Ik ben ontzettend trots op deze held uit mijn support landje.
_O_
pi_115239465
Costaricaanse newsflash...

Triatleet Leonardo Chacon bleek zo goed te kunnen fietsen tijdens de triathlon dat hij de Canadese favoriet Withfield onderuit reed... die daardoor op slag kansloos was voor een medaille
pi_115239521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:52 schreef TheVulture het volgende:
Costaricaanse newsflash...

Triatleet Leonardo Chacon bleek zo goed te kunnen fietsen tijdens de triathlon dat hij de Canadese favoriet Withfield onderuit reed... die daardoor op slag kansloos was voor een medaille
De Britten zullen hem dankbaar zijn :s)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:05:11 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115245418
Joel Redhead redde het vandaag niet in de series van de 200 meter, maar desalniettemin een goede race van hem. Maar hij zal vooral thuis nog moeten aanhoren dat zijn zus Janelle wel doorging naar de halve finale.
pi_115254949
Helaas pindakaas, Albertine heeft haar best gedaan op de 200 m maar 26,06 was niet genoeg voor een kwalificatie. Ze was niet de langzaamste van alle heats dus dat is in ieder geval iets. Bovendien kwam ze even vol in beeld in de bocht ^O^.

Dat was het voor Tsjaad, het viel niet mee. Over vier jaar maar weer proberen :Y
Life's a Peckinparty
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:19:15 #103
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_115255631
De Fiji-helden zijn helaas nog niet tot grootse daden in staat gebleken. Desondanks ben ik trots op ze.
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:21:42 #104
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_115408645
Tadjikistan, Mongolië, Bahama's, Grenada en Botswana hebben aan de verwachtingen voldaan mensen!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:59:04 #105
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_115410448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:21 schreef abdalfawaz het volgende:
Tadjikistan, Mongolië, Bahama's, Grenada en Botswana hebben aan de verwachtingen voldaan mensen!
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')