edit: originele OP toegevoegd:quote:Topic mag nog wel even doorlopen!
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
alles is wel heel veel... jij niet toch en andere mensen niet...quote:
Net zoals lage level vrij metselaars, die worden ook zo om de tuin geleid.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:12 schreef sientelo het volgende:
[..]
alles is wel heel veel... jij niet toch en andere mensen niet...
die mensen van de groep zijn volgens mij satanisten idd...eigenlijk zou het het makkelijkste zijn om iemand die eruit is gestapt laten vertellen over de golden dawn en de thelema. er is ook verschil in de mensen daar. sommigen zijn volgens mij pure evil en andere zijn om de tuin geleid dat ze wel iets goeds doen of dat het allemaal maar een spelletje is of nog meer van zulke dingen.
Geen idee. Dit zijn niet zomaar satanisten hoor zoals die LaVey enzo. Deze werken echt met magie en al dat soort dingen. Misschien wel met behulp van geesten en andere wezens.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Net zoals lage level vrij metselaars, die worden ook zo om de tuin geleid.
Als het satanisten zijn hoef je niet bang te zijn, die zijn te dom om uit te treden
Heb veel gelezen over uittreden, maar heb ook gelezen dat het een illusie zou zijn gegenereerd door geesten.
Ja... het is echt vreselijk... de afgelopen 1,5 jaar is een hel...vooral het laatste jaar.. moeilijk voor te stellen als je het niet meemaakt... ik vind het ook moeilijk om over te hebben eigenlijk... aan de ene kant wil ik het graag delen... aan de andere kant kan ik nare reactie er echt niet bij hebben eigenlijk... vandaar dat ik er vaak maar beetje om heen praat.. maarja weet niet of dat zinvol is eigenlijk... aan de ene kant wil ik ook mensen waarschuwen en iemand die hier ook mee te maken krijgt zou bijvoorbeeld het topic kunnen vinden via zoekmachine... ik weet nog dat ik ook naar info ging zoeken op internet en zo weinig tegen kwam erover...quote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Manke het volgende:
LaVey satanisten zijn helemaal een lachertjedie willen gewoon stoer doen.
Magie is echt en werkt, alleen komt alles van (jawel) demonen en niet mensen of een of andere mystieke kracht. Is wel eng als je daar slachtoffer van wordt. Hoe ben je in aanraking gekomen met die groep?
Kan me idd niks voorstellen van uittreden omdat ik het niet mee heb gemaakt.
Hoe wist je dat die persoon langskwam? Zag je hem of hoorde je hem? Wel interessant.
Je bent wel een volhouder he?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Manke het volgende:
LaVey satanisten zijn helemaal een lachertjedie willen gewoon stoer doen.
Magie is echt en werkt, alleen komt alles van (jawel) demonen en niet mensen of een of andere mystieke kracht.
huh?quote:Op maandag 30 juli 2012 08:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bent wel een volhouder he?
Eigenlijk zou je eerst willen weten wat je onder magie verstaat, vervolgens zou je willen weten wat de ware beweegreden is om die magie toe te passen.
Over uittreden, Robert Monroe heeft er oa een mooi boek over geschreven Uittredingen mooi beschreven hoe hij er zelf achter kwam. Deel 2 wat hij schreef gaat meer over de techniek er achter.
En demonisch is slecht?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:10 schreef Manke het volgende:
[..]
huh?
Magie is demonisch, zowel zwarte als witte.
Ik ga kijken voor dat boek.
quote:Daemons are good or benevolent nature spirits, beings of the same nature as both mortals and gods, similar to ghosts, chthonic heroes, spirit guides, forces of nature or the gods themselves (see Plato's Symposium). Walter Burkert suggests that unlike the Judeo-Christian use of demon in a strictly malignant sense, “[a] general belief in spirits is not expressed by the term daimon until the 5th century when a doctor asserts that neurotic women and girls can be driven to suicide by imaginary apparitions, ‘evil daimones’. How far this is an expression of widespread popular superstition is not easy to judge…
Daemon komt uit het grieks en betekent intelligentie (dacht ik)quote:Op maandag 30 juli 2012 14:16 schreef Gray het volgende:
[..]
En demonisch is slecht?
Verwarrend, want het woord daemon/daimon, waar demon vandaan komt, verwijst juist weer naar goede natuurgeesten:
[..]
Daemon lijkt te betekenen iets als: geest, god, ziel of bewustzijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:28 schreef Manke het volgende:
[..]
Daemon komt uit het grieks en betekent intelligentie (dacht ik)
De demonen waar ik het over heb zijn geen natuurgeesten maar kwaadaardige geesten met een wil en persoonlijkheid.
Ik probeer out of the box te denkenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Daemon lijkt te betekenen iets als: geest, god, ziel of bewustzijn.
De demonen zoals jij ze omschrijft lijken geïnspireerd door christelijke denkbeelden, geadopteerd van Plato. Ik dacht dat jij van het christelijke af was/wilde?
Wikipedia zegt:quote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik probeer out of the box te denken
Het nieuwe testament staat vol met demonen (daemon en daemonion) en betekent daar onreine of kwade geest, die betekenis bedoel ik en dat is van voor Plato
De inspiratie voor daemon als kwade geesten in de bijbel lijkt dus van Plato te komen.quote:Characterizations of the daemon as a dangerous, if not evil, lesser spirit were developed by Plato and his pupil Xenocrates,[2][dubious – discuss] and later absorbed in Christian patristic writings along with Neo-Platonic elements.
Er zij veel soorten metersquote:Op maandag 30 juli 2012 16:55 schreef sararaats het volgende:
Ik ken nu het onderscheid niet meer tussen droom en werkelijkheid.
Ik krijg meer en meer "bezoek" van m'n overleden meter (zij overleed onverwacht aan een hartstilstand in 1991)
Ben ik gek aan het worden?
Eerder grootmoeder langs vaders kant.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Er zij veel soorten meters
Of bedoelde je moeder?
Sommigen hier zullen zeggen dat het jouw moeder is, ik zeg dat het een demoon is die jouw moeder imiteert, wat de waarheid is weet niemand. Het kan in ieder geval wel echt zijn en geen hallucinatie.
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.quote:Ik zeg niet dat het vaag is of niet werkt, alleen dat het bij de new age hoort.
Alles in de new age is eeuwen oud, geen enkel idee is nieuw. Deze 2 dingen worden idd in de new age gebruikt. Transcendente meditatie, hypnose in reïncarnatie therapie en noem maar op.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.
Beide dingen zijn vele malen ouder, echt heel erg veel ouder.
En beide hebben in het geheel niets met geesten, demonen of wat dan ook te maken, bij beide blijf je gewoon echt bij jezelf.
Heb een beetje het idee dat je in teveel demonen ziet en daarmee een angst met je meedraagt wat een self fulfilling profecy veroorzaakt.
De grootste demon die je tegen kan komen ben je zelf, je angsten, je twijvels, alles wat aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen vreet, wat je uiteindelijk zelf doet en toelaat.
Ja, bedoel jou ook niet hoor.. maar dit is een openbaar forum en iedereen kan erop reageren.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:25 schreef Manke het volgende:
Nare reacties zul je niet krijgen hier.
Je maakt me wel nieuwsgierig
Dat denk ik ook inderdaad. Plus dat je met donkere gedachten ook je jezelf echt ziek kan maken.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.
Beide dingen zijn vele malen ouder, echt heel erg veel ouder.
En beide hebben in het geheel niets met geesten, demonen of wat dan ook te maken, bij beide blijf je gewoon echt bij jezelf.
Heb een beetje het idee dat je in teveel demonen ziet en daarmee een angst met je meedraagt wat een self fulfilling profecy veroorzaakt.
De grootste demon die je tegen kan komen ben je zelf, je angsten, je twijvels, alles wat aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen vreet, wat je uiteindelijk zelf doet en toelaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |