edit: originele OP toegevoegd:quote:Topic mag nog wel even doorlopen!
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
alles is wel heel veel... jij niet toch en andere mensen niet...quote:
Net zoals lage level vrij metselaars, die worden ook zo om de tuin geleid.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:12 schreef sientelo het volgende:
[..]
alles is wel heel veel... jij niet toch en andere mensen niet...
die mensen van de groep zijn volgens mij satanisten idd...eigenlijk zou het het makkelijkste zijn om iemand die eruit is gestapt laten vertellen over de golden dawn en de thelema. er is ook verschil in de mensen daar. sommigen zijn volgens mij pure evil en andere zijn om de tuin geleid dat ze wel iets goeds doen of dat het allemaal maar een spelletje is of nog meer van zulke dingen.
Geen idee. Dit zijn niet zomaar satanisten hoor zoals die LaVey enzo. Deze werken echt met magie en al dat soort dingen. Misschien wel met behulp van geesten en andere wezens.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Net zoals lage level vrij metselaars, die worden ook zo om de tuin geleid.
Als het satanisten zijn hoef je niet bang te zijn, die zijn te dom om uit te treden
Heb veel gelezen over uittreden, maar heb ook gelezen dat het een illusie zou zijn gegenereerd door geesten.
Ja... het is echt vreselijk... de afgelopen 1,5 jaar is een hel...vooral het laatste jaar.. moeilijk voor te stellen als je het niet meemaakt... ik vind het ook moeilijk om over te hebben eigenlijk... aan de ene kant wil ik het graag delen... aan de andere kant kan ik nare reactie er echt niet bij hebben eigenlijk... vandaar dat ik er vaak maar beetje om heen praat.. maarja weet niet of dat zinvol is eigenlijk... aan de ene kant wil ik ook mensen waarschuwen en iemand die hier ook mee te maken krijgt zou bijvoorbeeld het topic kunnen vinden via zoekmachine... ik weet nog dat ik ook naar info ging zoeken op internet en zo weinig tegen kwam erover...quote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Manke het volgende:
LaVey satanisten zijn helemaal een lachertjedie willen gewoon stoer doen.
Magie is echt en werkt, alleen komt alles van (jawel) demonen en niet mensen of een of andere mystieke kracht. Is wel eng als je daar slachtoffer van wordt. Hoe ben je in aanraking gekomen met die groep?
Kan me idd niks voorstellen van uittreden omdat ik het niet mee heb gemaakt.
Hoe wist je dat die persoon langskwam? Zag je hem of hoorde je hem? Wel interessant.
Je bent wel een volhouder he?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:31 schreef Manke het volgende:
LaVey satanisten zijn helemaal een lachertjedie willen gewoon stoer doen.
Magie is echt en werkt, alleen komt alles van (jawel) demonen en niet mensen of een of andere mystieke kracht.
huh?quote:Op maandag 30 juli 2012 08:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bent wel een volhouder he?
Eigenlijk zou je eerst willen weten wat je onder magie verstaat, vervolgens zou je willen weten wat de ware beweegreden is om die magie toe te passen.
Over uittreden, Robert Monroe heeft er oa een mooi boek over geschreven Uittredingen mooi beschreven hoe hij er zelf achter kwam. Deel 2 wat hij schreef gaat meer over de techniek er achter.
En demonisch is slecht?quote:Op maandag 30 juli 2012 13:10 schreef Manke het volgende:
[..]
huh?
Magie is demonisch, zowel zwarte als witte.
Ik ga kijken voor dat boek.
quote:Daemons are good or benevolent nature spirits, beings of the same nature as both mortals and gods, similar to ghosts, chthonic heroes, spirit guides, forces of nature or the gods themselves (see Plato's Symposium). Walter Burkert suggests that unlike the Judeo-Christian use of demon in a strictly malignant sense, “[a] general belief in spirits is not expressed by the term daimon until the 5th century when a doctor asserts that neurotic women and girls can be driven to suicide by imaginary apparitions, ‘evil daimones’. How far this is an expression of widespread popular superstition is not easy to judge…
Daemon komt uit het grieks en betekent intelligentie (dacht ik)quote:Op maandag 30 juli 2012 14:16 schreef Gray het volgende:
[..]
En demonisch is slecht?
Verwarrend, want het woord daemon/daimon, waar demon vandaan komt, verwijst juist weer naar goede natuurgeesten:
[..]
Daemon lijkt te betekenen iets als: geest, god, ziel of bewustzijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:28 schreef Manke het volgende:
[..]
Daemon komt uit het grieks en betekent intelligentie (dacht ik)
De demonen waar ik het over heb zijn geen natuurgeesten maar kwaadaardige geesten met een wil en persoonlijkheid.
Ik probeer out of the box te denkenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Daemon lijkt te betekenen iets als: geest, god, ziel of bewustzijn.
De demonen zoals jij ze omschrijft lijken geïnspireerd door christelijke denkbeelden, geadopteerd van Plato. Ik dacht dat jij van het christelijke af was/wilde?
Wikipedia zegt:quote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik probeer out of the box te denken
Het nieuwe testament staat vol met demonen (daemon en daemonion) en betekent daar onreine of kwade geest, die betekenis bedoel ik en dat is van voor Plato
De inspiratie voor daemon als kwade geesten in de bijbel lijkt dus van Plato te komen.quote:Characterizations of the daemon as a dangerous, if not evil, lesser spirit were developed by Plato and his pupil Xenocrates,[2][dubious – discuss] and later absorbed in Christian patristic writings along with Neo-Platonic elements.
Er zij veel soorten metersquote:Op maandag 30 juli 2012 16:55 schreef sararaats het volgende:
Ik ken nu het onderscheid niet meer tussen droom en werkelijkheid.
Ik krijg meer en meer "bezoek" van m'n overleden meter (zij overleed onverwacht aan een hartstilstand in 1991)
Ben ik gek aan het worden?
Eerder grootmoeder langs vaders kant.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Er zij veel soorten meters
Of bedoelde je moeder?
Sommigen hier zullen zeggen dat het jouw moeder is, ik zeg dat het een demoon is die jouw moeder imiteert, wat de waarheid is weet niemand. Het kan in ieder geval wel echt zijn en geen hallucinatie.
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.quote:Ik zeg niet dat het vaag is of niet werkt, alleen dat het bij de new age hoort.
Alles in de new age is eeuwen oud, geen enkel idee is nieuw. Deze 2 dingen worden idd in de new age gebruikt. Transcendente meditatie, hypnose in reïncarnatie therapie en noem maar op.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.
Beide dingen zijn vele malen ouder, echt heel erg veel ouder.
En beide hebben in het geheel niets met geesten, demonen of wat dan ook te maken, bij beide blijf je gewoon echt bij jezelf.
Heb een beetje het idee dat je in teveel demonen ziet en daarmee een angst met je meedraagt wat een self fulfilling profecy veroorzaakt.
De grootste demon die je tegen kan komen ben je zelf, je angsten, je twijvels, alles wat aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen vreet, wat je uiteindelijk zelf doet en toelaat.
Ja, bedoel jou ook niet hoor.. maar dit is een openbaar forum en iedereen kan erop reageren.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:25 schreef Manke het volgende:
Nare reacties zul je niet krijgen hier.
Je maakt me wel nieuwsgierig
Dat denk ik ook inderdaad. Plus dat je met donkere gedachten ook je jezelf echt ziek kan maken.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Manke, dat is niet waar, dat sommige new age stromingen dingen als meditatie en hypnose gebruiken betekend niet niet dat het daarbij hoort.
Beide dingen zijn vele malen ouder, echt heel erg veel ouder.
En beide hebben in het geheel niets met geesten, demonen of wat dan ook te maken, bij beide blijf je gewoon echt bij jezelf.
Heb een beetje het idee dat je in teveel demonen ziet en daarmee een angst met je meedraagt wat een self fulfilling profecy veroorzaakt.
De grootste demon die je tegen kan komen ben je zelf, je angsten, je twijvels, alles wat aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen vreet, wat je uiteindelijk zelf doet en toelaat.
Dat is gewoon je eigen onderbewustzijn, dat is geen openen voor wat anders.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:48 schreef Manke het volgende:
[..]
Alles in de new age is eeuwen oud, geen enkel idee is nieuw. Deze 2 dingen worden idd in de new age gebruikt. Transcendente meditatie, hypnose in reïncarnatie therapie en noem maar op.
Ik zeg nergens dat het demonisch is
Mijn ervaring met meditatie is dat je ruimte maakt om een ander binnen te laten, ik zag ineens dingen zoals een rennende tijger oid heel scherp.
Ja, dat weet je zeker, maar ik weet zeker dat dat niet zo is en dat het van buiten af komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is gewoon je eigen onderbewustzijn, dat is geen openen voor wat anders.
Bedenk je dan wat die rennende tijger voor jou betekend, waarom je onderbewustzijn dat laat zien.
Dat weet ik heel erg zeker, is zelfs wetenschappelijk onderbouwt, maar is ook zo volgens een eeuwenoude traditie.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja, dat weet je zeker, maar ik weet zeker dat dat niet zo is en dat het van buiten af komt.
Misschien m'n animal spirit guide
Nee, ik geloof niet in die onzin, die demonen die ik nu hoor waren toen al bij me.
Ik weet het ook heel erg zeker, iedereen hier is zeker van z'n zaak wat betreft het spirituelequote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat weet ik heel erg zeker, is zelfs wetenschappelijk onderbouwt, maar is ook zo volgens een eeuwenoude traditie.
Alleen in de new age stroming wordt er meer aan meditatie toegeschreven, verder is dat in het geheel niet zo, is het gewoon een ontdekkingsreis in jezelf.
En onzin, jij die hier het over demonen hebt noemt andere zaken onzin, serieus?
Dacht al dat je het geloofdequote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:09 schreef erodome het volgende:
Meditatie is niet spiritueel zoals jij spiritueel bedoeld...
En ja, jouw onderbewustzijn laat dat zien, vindt je dat werkelijk raar aangezien je daar zoveel mee bezig bent, je ziet je eigen angsten, zie de eerste reactie in deze topic van mij
Dan heb ik het puur over meditatie he, wat je tijdens een meditatie kan zien. Dat is niet meer dan een confrontatie met jezelf, dat wil zeggen, tot je wat verder gevorderd bent, dan bereik je de stilte in jezelf waar antwoorden leven.
Animal guide's zijn geen onzin nee en zijn ook al niet van new age, maar ook weer vele malen ouder dan dat. Animal guide's zijn alles behalve demonisch, dat jij daar ook weer slechtheid in ziet is toch echt jouw persoonlijke visie die alles verdraait, jouw eigen angst die dingen verdraait.
Je kan en mag animal guide's ook archetypisch duiden, iets van jouw bewustzijn en niet zozeer van buiten.
Hoe kan je nou weer niet slagen in meditatie? Het is niets anders dan zitten!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:59 schreef Manke het volgende:
Ik weet dat het 2 verschillende dingen zijn.
Al die dingen zijn geen new age en komen van overal ter wereld, maar geadopteerd door de new age beweging en dan zeg ik nog niet eens dat het demonisch is.
Ik zag die dingen tijdens een poging tot meditatie die niet eens lukte, en ik had een tijd daarvoor paddo's gebruikt waarbij ik al stemmen hoorde, dus ik had al wat onzichtbaars bij me omdat ik het zelfde hoorde nadat ik die stemmen kreeg.
Ik zit altijd, loop niet zo goedquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weer niet slagen in meditatie? Het is niets anders dan zitten!
En zelfs dat hoeft niet eens!
Aan meditatie hoef je geen waardeoordeel te geven, dat zou namelijk impliceren dat je een doel geeft aan je meditatie. Maar meditatie heeft geen doel; het is gewoon zijn. Daarom kan je elke seconde van de dag mediteren, ongeacht wat je doet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik zit altijd, loop niet zo goed
Het was geen diepe meditatie
Ik kreeg altijd beelden door toen ik net wakker was, dan slaap je nog half, het was al gauw weg. Met paddo's kreeg ik niks door, maar hoorde wel stemmetjesquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef sientelo het volgende:
Wat ik heb gemerkt is dat je met meditatie je meer bewust wordt van andere lagen, die je bv ook met drugs kan zien/ervaren...
Dus als er wezens/geesten/demonen zijn die astrale beelden sturen, dan zie je die als je in meditatie bent.. ook snachts in dromen kan je die zien..
Het is volgens mij niet zo dat meditatie dat oproept, maar meer dat je bewust wordt van die laag in jezelf en dus ook als andere je gedachtes of beelden sturen...
ps: zou het kunnen dat de paddo's je bescherming hebben stukgemaakt? Ze waarschuwen wel vaak voor alcohol of drugs gebruik of bepaalde seks die je meer beinvloedbaard maakt, weet niet of het zo is...
Okquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Aan meditatie hoef je geen waardeoordeel te geven, dat zou namelijk impliceren dat je een doel geeft aan je meditatie. Maar meditatie heeft geen doel; het is gewoon zijn. Daarom kan je elke seconde van de dag mediteren, ongeacht wat je doet.
Volgens mij zit je dan nog in een ander bewustzijn.. hetzelfde waar je bewust van kan worden met mediteren...Het is een andere laag in jezelf, tenminste zo ervaar ik dat..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:09 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik kreeg altijd beelden door toen ik net wakker was, dan slaap je nog half, het was al gauw weg. Met paddo's kreeg ik niks door, maar hoorde wel stemmetjes
Ik denk dat er weinig verandert aan je bewustzijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:15 schreef sientelo het volgende:
[..]
Volgens mij zit je dan nog in een ander bewustzijn.. hetzelfde waar je bewust van kan worden met mediteren...Het is een andere laag in jezelf, tenminste zo ervaar ik dat..
Ik heb zelf nooit paddo's gehad, maar weleens geblowed, wat bij mij een sterk heftig effect had...Ik zag toen ook allerlei beelden...
Was dat de eerste keer dat je de stemmen hoorde? Met paddo's?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:19 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat er weinig verandert aan je bewustzijn.
Oke. Het zou dus een verband kunnen hebben...quote:Dat was de eerste keer dat ik ze hoorde, ik dacht dat het van me zelf kwam, maar toen ik de zelfde stem later ook hoorde die het zelfde zei ging er wel een lampje branden.
Ik had laatst een haaltje van een stick genomen en toen galmden de stemmen door m'n hele hoofd, dat doe ik dus niet meer
Ik bedoel dat ik niet het idee had dat er iets aan m'n bewustzijn anders was, ik was gewoon wakker en toch zag ik die dingen en langzaam vervaagde het. Of misschien was er toch wat anders aan m'n waarnemingsvermogen, weet het nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:43 schreef sientelo het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
[..]
Oke. Het zou dus een verband kunnen hebben...
Oke, dat bedoel ik ook. Ligt aan hoe je de woorden leest denk ik. Je bent gewoon wakker, niet onder invloed ofzo, maar je focus is anders. Net zoals je snachts in dromen ook beelden ziet, dan heb je ook een andere focus.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik niet het idee had dat er iets aan m'n bewustzijn anders was, ik was gewoon wakker en toch zag ik die dingen en langzaam vervaagde het. Of misschien was er toch wat anders aan m'n waarnemingsvermogen, weet het nietweet alleen dat het die geesten waren die het lieten zien.
Ja...maar je kunt misschien ook niet weten wat het effect wel is geweest voor de anderen. Sommige zijn misschien sterker en andere hebben het misschien op andere manieren.. weet niet.. ik had zelf na die paar keer blowen ook niks over gehouden (iniedergeval niet waar ik me bewust van was). Bij mij kwam het echt pas nadat die groep het op mij voorzien had.quote:Met drugs komen zeker dingen door die je normaal niet kan waarnemen, maar ik ben 1 van de weinigen, anderen die het gebruikt hebben hadden dit niet.
Je kent dus mensen binnen de Golden Dawn en Thelema? Wil je daar meer over vertellen?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:12 schreef sientelo het volgende:
[..]
alles is wel heel veel... jij niet toch en andere mensen niet...
die mensen van de groep zijn volgens mij satanisten idd...eigenlijk zou het het makkelijkste zijn om iemand die eruit is gestapt laten vertellen over de golden dawn en de thelema. er is ook verschil in de mensen daar. sommigen zijn volgens mij pure evil en andere zijn om de tuin geleid dat ze wel iets goeds doen of dat het allemaal maar een spelletje is of nog meer van zulke dingen.
Nee.. zou je kunnen vragen aan mensen die eruit zijn gestapt..? Ik heb er niks over te melden, behalve dat ik iedereen dankbaar ben die uit een groep stapt die niet het welzijn van andere mensen respecteert.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:02 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Je kent dus mensen binnen de Golden Dawn en Thelema? Wil je daar meer over vertellen?
Zijn de stemmen al verstaanbaar? (Hoop t niet voor je)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:35 schreef Narasan het volgende:
De laatste tijd iets minder last ervan. Ook de activiteit hier in huis is minder geworden.
Daarbij moet ik wel toegeven dat ik er niet meer zo actief mee bezig ben (de stemmen hoor ik wel nog!).
Misschien heeft dat er mee te maken?
Toen er diverse dingen hier in huis gebeurde was ik ook bezig met dingen opzoeken etc en stelde ik me open. Denk dat ze daarvan even gebruik hebben gemaakt. Nu ik dat al een paar dagen niet meer heb gedaan is dat dus minder geworden.
Kan het niet zo zijn dat je idd een diergids hebt gezien, waarbij je jezelf wilde wijzen op een talent of een zwakte in jezelf en dat de negatieve invloeden die je daarvoor al ergens hebt opgelopen dat dwars proberen te zitten, bv door dat lachen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:59 schreef Manke het volgende:
Ik weet dat het 2 verschillende dingen zijn.
Al die dingen zijn geen new age en komen van overal ter wereld, maar geadopteerd door de new age beweging en dan zeg ik nog niet eens dat het demonisch is.
Ik zag die dingen tijdens een poging tot meditatie die niet eens lukte, en ik had een tijd daarvoor paddo's gebruikt waarbij ik al stemmen hoorde, dus ik had al wat onzichtbaars bij me omdat ik het zelfde hoorde nadat ik die stemmen kreeg.
Ik was op dat moment geïnteresseerd in sjamanisme, de verschillende werelden die je zou kunnen betreden en ook de dier gidsen, ik denk dat ze dat wisten en me dat daarom hebben laten zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat je idd een diergids hebt gezien, waarbij je jezelf wilde wijzen op een talent of een zwakte in jezelf en dat de negatieve invloeden die je daarvoor al ergens hebt opgelopen dat dwars proberen te zitten, bv door dat lachen?
Dat ze proberen je weg te houden bij dingen die je zouden kunnen helpen jezelf beter te leren kennen en beter in balans met jezelf te komen?
Dat laatste is absoluut mogelijk, zeker als iemand al niet geheel stabiel was, in balans was. Hoe onstabieler iemand is, hoe groter het risiko is van dat soort drugs.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef sientelo het volgende:
Wat ik heb gemerkt is dat je met meditatie je meer bewust wordt van andere lagen, die je bv ook met drugs kan zien/ervaren...
Dus als er wezens/geesten/demonen zijn die astrale beelden sturen, dan zie je die als je in meditatie bent.. ook snachts in dromen kan je die zien..
Het is volgens mij niet zo dat meditatie dat oproept, maar meer dat je bewust wordt van die laag in jezelf en dus ook als andere je gedachtes of beelden sturen...
ps: zou het kunnen dat de paddo's je bescherming hebben stukgemaakt? Ze waarschuwen wel vaak voor alcohol of drugs gebruik of bepaalde seks die je meer beinvloedbaard maakt, weet niet of het zo is...
Heel goed, het beste richt je je op hele normale en aardse zaken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:35 schreef Narasan het volgende:
De laatste tijd iets minder last ervan. Ook de activiteit hier in huis is minder geworden.
Daarbij moet ik wel toegeven dat ik er niet meer zo actief mee bezig ben (de stemmen hoor ik wel nog!).
Misschien heeft dat er mee te maken?
Toen er diverse dingen hier in huis gebeurde was ik ook bezig met dingen opzoeken etc en stelde ik me open. Denk dat ze daarvan even gebruik hebben gemaakt. Nu ik dat al een paar dagen niet meer heb gedaan is dat dus minder geworden.
Wat verwacht je van trance?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik was op dat moment geïnteresseerd in sjamanisme, de verschillende werelden die je zou kunnen betreden en ook de dier gidsen, ik denk dat ze dat wisten en me dat daarom hebben laten zien.
Ik zag ook heel scherp als ik m'n ogen dicht het beeld vullen met bladeren en struikgewas, ook wel bizar, die heb ik denk ik nog, laatste keer dat ik het zag was niet zo lang geleden.
M'n doel was trance denk ikik weet het niet meer, is al een hele tijd geleden.
Ik gebruik geen drugs meer.
Ik weet niet, ik heb het wel ervaren denk ik in m'n slaap, hoorde keihard gezoem, is ook al lang geleden, weet de details niet meer.quote:
Ja, weet niet...waarschijnlijk kan drugs en alcohol je ook minder helder maken...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut mogelijk, zeker als iemand al niet geheel stabiel was, in balans was. Hoe onstabieler iemand is, hoe groter het risiko is van dat soort drugs.
Verder, tja, tja, je wordt je bewust van jezelf met meditatie, als er dan invloeden van buitenaf in je zitten zou het kunnen dat je je daar dan ook beter van bewust wordt. Maar je kan ze ook oplossen daar. Dan is het misschien een laag waar je doorheen moet, door naar de volgende laag, naar de kern van jezelf.
Al met al hoef je niets te zien met meditatie, het is een beetje de moderne versie die er allerlei extra dingen bij trekt. Daarom is het vaak ook handig(niet noodzakelijk, maar handig) om te mediteren met een focuspunt, bv een kaarsvlam. Dat kan vanalles zijn, maar het gaat om een punt waarnaar je terug kan keren als er afleiding is, wat dan bv het idee kan zijn dat er andere invloeden zijn, dan kijk je daar naar, laat je het los en keert terug naar het focuspunt en daardoor naar jezelf.
Volgens mij is het best ernstig bij jou als ik het zo leesquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:56 schreef sientelo het volgende:
[..]
Ja, weet niet...waarschijnlijk kan drugs en alcohol je ook minder helder maken...
De kern ja, geen idee hoe daar te komen met al die beïnvloeding... een jezus of boeddha of ander die me de weg wijst en me helpt is welkom...ik kan dit zoiezo niet alleen met zoveel negatieve wezens energieën die zich om me heen hebben verzameld en me dag en nacht lastigvallen op vele manieren...
Maar in theorie klopt het wel denk ik wat je zegt...
En idd, meditatie kan van alles zijn.. je kunt ook een ademhaling doen of loopmeditatie.. of tijdens afwassen of wat dan ook...
Jezus en Boeddha zijn dezelfde, het zijn slechts de volgelingen die verschillen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Volgens mij is het best ernstig bij jou als ik het zo leeserger dan bij mij, ik hoor ze alleen, ik merk verder niks van ze. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het op een of andere manier door je zelf komt, zoals niet in balans zijn of niet gegrond zijn of niet bij je zelf zijn oid vind dat persoonlijk zweverig.
Ik denk dat je meer aan Jezus hebt dan aan Buddha, heb zelf gezien en gehoord hoe veel mensen bevrijdt werden van demonen in de naam van Jezus, van bijvoorbeeld stemmen en ocd, maar ook heksen en satanisten kwamen vrij. Had gehoord van iemand die een heks hielp om bevrijdt te worden, die heks zag demonen welke het bovenlijf van een mens hadden en het onderlijf van een bok, best freaky.
Misschien heb je hier wat aan, het duurt wel lang dus ga ervoor zitten:
Ik heb het over Jezus uit het nieuwe testament, niet de new age ascended master Jezus, die zijn zeker niet het zelfde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Jezus en Boeddha zijn dezelfde, het zijn slechts de volgelingen die verschillen.
Daar heb ik het ook over, al is boeddhisme ouder. Het lijkt erop dat Paulus wederom een leuk politiek verhaaltje heeft gemaakt van andere levensovertuigingen en verhalen:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:31 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik heb het over Jezus uit het nieuwe testament, niet de new age Jezus, die zijn zeker niet het zelfde.
Vandaag de dag heeft de naam Jezus autoriteit over kwade geesten (zelf gezien), de naam van Boeddha niet.
quote:Origins
Buddhism originated in India, about 500 years before the Apostolic Age and the origins of Christianity in Judea. Both Buddhism and Christianity are now proportionally diminished in their countries of origin.
Similarities
A wide range of similarities have been perceived:
1Parallels between Buddha and Jesus:
.1The sayings of the Buddha and Jesus
.2Birth stories
.3Infancy stories
.4Miracle stories
2Between Mary, Queen Maya and Guan Yin
3The Wisdom-literature
4Morality
5Religious symbolism
6Administrative structures
These similarities were first noted by European travellers, merchants and Jesuits. When the western colonisation of Asia took shape, academic interest arose. In the 20th century followed lay interest in Buddhism, resulting in the spread of Buddhism in the West.
http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_and_Christianity
Allo?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 01:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar heb wel veel programma's zien over mensen die ervan overtuigd waren dat er geesten/demonen in hun huis aanwezig waren en er gebeurden onverklaarbare dingen.
Dieren en kleine kinderen lijken er heel gevoelig voor te zijn.
Maar klopt het dat vrouwen er gevoeliger voor zijn dan mannen? Of blijven mannen het gewoon langer ontkennen?
Denk dat vrouwen beter in staat zijn om lateraal te denken, terwijl mannen meer verticaal lijken te denken. Maar meer kan ik er ook niet over zeggen.quote:
Dat is een mogelijkheid. Maar mannen lijken er ook vaker helemaal niks van te merken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Denk dat vrouwen beter in staat zijn om lateraal te denken, terwijl mannen meer verticaal lijken te denken. Maar meer kan ik er ook niet over zeggen.![]()
Daar zou hij ook kinderen hebben gekregenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:49 schreef Gray het volgende:
Het klopt ook niet in letterlijke zin, als in Jezus Christus was Siddhārtha Gautama, maar de staat van verlichting die JC zou hebben bereikt was dankzij de leer van SG.
De beschrijving van het leven van JC heeft een groot gat tussen zijn 13e en 30e jaar, en dat is precies de tijd dat in de boeddhistische geschriften Issa, een vreemdeling uit het westen, kwam studeren. Je kan redeneren dat als JC/Issa verlichting behaald heeft, deze dus zijn ware boeddha-natuur gevonden heeft. Of boeddha-bewustzijn zoals ze het ook noemen. Lijkt ook weer erg op christenbewustzijn, denk je niet?
En JC was niet de enige die demonen verjoeg, dat deed de boeddha 500 jaar eerder al.
Het grote verschil tussen de twee lijkt dat boeddha zegt dat je nirvana in jezelf kan vinden en christus zegt dat je de hemel via hem vindt.
Maar uiteindelijk gaat het toch om de boodschap die zegt dat je goed moet wezen voor anderen.
Ik denk persoonlijk dat het niks met gevoeligheid of geslacht te maken heeft en dat de geesten zelf bepalen wie wat en hoe waargenomen wordt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:00 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid. Maar mannen lijken er ook vaker helemaal niks van te merken.
Met Google vind ik veel soortgelijke vragen. Misschien is er (nog) geen antwoord op.
Hmmm, nee. Dat is Nieuwe Testament.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Christusbewustzijn is ook weer van de new age
Ik zie niet echt een verband met geesten of spoken, sorryquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:18 schreef SilentHunterNL het volgende:
Ik had een keer samen met een vriendin. We waren thuis, gebeurde soms wel gekke dingen al. Maar dit keer best heftig vond ik zelf aangezien ik het nooit mee gemaakt had. Het werd plots heel koud in de kamer en ik kreeg allemaal tintelingen in mijn lijf en voelde me ook heel verdrietig toen. Toen dat over was kreeg ik het echy verschrikkelijk heet. Zweet droop gewoon van mijn hoofd af. Ik zag ook 1x een soort flits in mijn ooghoek. Verder ook echt het gevoel dat je niet de enige ben en een beknelt gevoel. Best scary
Ik vond het onverklaarbaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een verband met geesten of spoken, sorry
Het klinkt eerder medisch. Een "griepaanval" o.i.d.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:32 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Ik vond het onverklaarbaar
Denk toch dat ik een autist ben danquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het klinkt eerder medisch. Een "griepaanval" o.i.d.
Die kans is een stuk groter jaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:37 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Denk toch dat ik een autist ben dan
Weer een stuk dichterbij antwoordenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:45 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Die kans is een stuk groter ja
wel verkeerde topicquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:47 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Weer een stuk dichterbij antwoorden
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:18 schreef SilentHunterNL het volgende:
Ik had een keer samen met een vriendin. We waren thuis, gebeurde soms wel gekke dingen al. Maar dit keer best heftig vond ik zelf aangezien ik het nooit mee gemaakt had. Het werd plots heel koud in de kamer en ik kreeg allemaal tintelingen in mijn lijf en voelde me ook heel verdrietig toen. Toen dat over was kreeg ik het echy verschrikkelijk heet. Zweet droop gewoon van mijn hoofd af. Ik zag ook 1x een soort flits in mijn ooghoek. Verder ook echt het gevoel dat je niet de enige ben en een beknelt gevoel. Best scary
Dat is precies hoe ik griep krijg; de avond ervoor maak ik dat mee, de volgende dag heb ik griep.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het klinkt eerder medisch. Een "griepaanval" o.i.d.
In dit topic noemen ze je dan een autist. Bij mij iigquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:12 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Hmm, ik heb zelf ook wel af en toe momenten ( gewoon random momenten uit het niets ) dat ik ook rillingen krijg op ledematen en zeer sterk het gevoel krijg dat ik aangekeken word. En als ik in sommige plekken in huis ben dat ik zo'n gevoel krijg dat ik weg moet gaan, of weg moet rennen zeg maar. Het is iig geen veilig gevoel, de enigste plek waar ik me dan veilig voel is mijn eigen kamer.
Deed je dat niet zelf?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:20 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
In dit topic noemen ze je dan een autist. Bij mij iig
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:37 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Denk toch dat ik een autist ben dan
Het NT spreekt daar nooit over, google maar eens christusbewustzijn, allemaal spirituele en new age pagina's, niet 1 christelijke.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Hmmm, nee. Dat is Nieuwe Testament.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Het NT spreekt daar nooit over, google maar eens christusbewustzijn, allemaal spirituele en new age pagina's, niet 1 christelijke.
quote:In de gnostiek heeft ieder mens twee naturen. [3] De ene natuur is zijn persoonlijke natuur, waarbij hij zichzelf ervaart als geplaatst in de tijd, met een geboorte en een dood. Dat is de mens met een persoonlijke geschiedenis, een eigen identiteit en individualiteit en het bijbehorende 'persoonlijk bewustzijn'. De tweede natuur van de mens is zijn tijdloze, goddelijke kern, die in de gnostiek 'de Christus' wordt genoemd. Als bijvoorbeeld in de brief van Paulus aan de Kolossenzen in het Nieuwe Testament gezegd wordt: 'Het geheim is dit: Christus woont in u,' dan is dat voor een gnosticus duidelijk verstaanbaar als het Christus-bewustzijn.[4]
Er is hier een verwantschap met het boeddhistische begrip boeddha-natuur en de hindoeïstische Atman. Het spirituele pad van de dharmische religies heeft als doel het bewustzijn van de individuele mens weer te verenigen met zijn eigen boeddha-natuur of Atman, die tegelijk ook samenvalt met de ganse (ultieme) werkelijkheid. Ook van de gnostiek is het doel om het persoonlijk bewustzijn te verbinden met het Christus-bewustzijn. Het Evangelie van Filippus noemt dat: 'de vereniging in het bruidsvertrek'. [5]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnostiek#Christusbewustzijn
Die twee zijn hetzelfde voor zover ik dat zie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:29 schreef Manke het volgende:
Ja, een gnosticus verstaat daar het christusbewustzijn onder, een soort licht ofzo, maar Paulus bedoelt daar de heilige geest mee of de natuur van jezus, denk ik. Het wordt genoemd in de new age en spiritualiteit en blijkbaar ook gnostiek en wordt mee bedoeld "iedereen is god" of intern goddelijk licht, volgens mij. Deze goddelijke kern ("de christus") waar gnostici en new agers in geloven wordt ook nergens genoemd in het NT. Ik geloof ook niet dat we een goddelijke kern hebben. Google maar christusbewustzijn, dan komen er allemaal zweefsites naar voren
Hier wat teksten over Boeddha en demonen:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar die oosterse geschriften die over Issa spreken en naar hoe Boeddha demonen verdreef, dat zei iemand hier eerder.
quote:Evil is personified in Mara, the Buddhist Devil, who represents temptation, sin, and death. He is identified with Namuche, one of the wicked demons in Indian mythology
http://www.sacred-texts.com/evil/hod/hod10.htm
De Sophia of Jesus Christ (de wijsheden van JC) wordt als gnostiek geacht en houdt in het kort in:quote:Mara (Sanskrit, also Māra; Tibetan Wylie: bdud; Burmese: မာရ်နတ်), in Buddhism, is the demon that tempted Gautama Buddha by trying to seduce him with the vision of beautiful women who, in various legends, are often said to be Mara's daughters.[1] In Buddhist cosmology, Mara personifies unwholesome impulses, unskillfulness, the "death" of the spiritual life. He is a tempter, distracting humans from practicing the spiritual life by making the mundane alluring or the negative seem positive.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mara_(demon)
Wat allemaal sterk doet denken aan boeddhistische invloeden, bijvoorbeeld meditatie (emanation of thought).quote:The perfect saviour hath said: "Come (you) from things unseen unto the end of those that are seen, and the very emanation of Thought shall reveal unto you how faith in they which are unseen was found in them which are seen, they that belong to the Unbegotten Father. Whomsoever hath ears to hear, let him hear!"
— from The Sophia of Jesus Christ
The text is composed of 13 questions from the disciples, followed by brief discourses by Jesus in response.
The first question concerns the vanity and futility of searching for God.
The second concerns how to find truth, but only explaining what it is not.
The third concerns how truth was revealed to the gnostics at the beginning of time.
The fourth concerns how one must awake to see the truth.
The fifth concerns how things began.
The sixth concerns how mankind came to gnosis.
The seventh concerns the position of Jesus in all this.
The eighth concerns the identity of Jesus.
The ninth concerns how the spirit connects to the material.
The tenth concerns the number of spirits.
The eleventh concerns the immortal.
The twelfth concerns those who are not material.
The final question concerns where mankind came from and what purpose it should have.
New Thought:quote:Higher consciousness, also called Super consciousness (Yoga), objective consciousness (Gurdjieff), Buddhic consciousness (Theosophy), Cosmic consciousness, God-consciousness (Sufism, Hinduism), and Christ consciousness (New Thought) are expressions used in various spiritual traditions to denote the consciousness of a human being who has reached a higher level of evolutionary development and who has come to know reality as it is (Sanskrit: Yatha bhuta). It also refers to the awareness or knowledge of an 'ultimate reality' which traditional theistic religion has named God and which Gautama Buddha referred to as the unconditioned element.
Redelijk new age dus.quote:New Thought promotes the ideas that "Infinite Intelligence" or "God" is ubiquitous, spirit is the totality of real things, true human selfhood is divine, divine thought is a force for good, sickness originates in the mind, and "right thinking" has a healing effect.
...Started in the early 19th century,....
Geloven doe ik met m'n verstandquote:At the heart of Masonry is a secret Luciferian doctrine which a Mason only comes to understand as he reaches the higher levels. Manly Palmer Hall, another of the great authorities on Masonry, writes, "When the Mason ... has learned the mystery of his Craft, the seething energies of Lucifer are in his hands. ..." That Jesus was not the Christ, but that He had attained to the state of "Christ-consciousness" available to all mankind, is again part of Masonry: "Jesus of Nazareth had attained a level of consciousness, of perfection, that has been called by various names: cosmic consciousness, soul regeneration, philosophic initiation, spiritual illumination, Brahmic Splendor, Christ-consciousness" (Lynn F. Perkins, The Meaning of Masonry, CSA Press, 1971, p. 53)
Volgens die redenatie zou je het NT ook een new age-vorm van het OT kunnen noemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef Manke het volgende:
[..]
New Thought:
[..]
Redelijk new age dus.
Vrijmetselaars geloven er ook in
Geloven puur met verstand kan volgens mij niet. Dan ga je sowieso op een gegeven moment vast lopen, omdat verstand leunt op feiten en bewijzen oa.quote:[..]
Geloven doe ik met m'n verstandniet met gevoel.
Thanksquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Hier wat teksten over Boeddha en demonen:
[..]
[..]
De Sophia of Jesus Christ (de wijsheden van JC) wordt als gnostiek geacht en houdt in het kort in:
[..]
Wat allemaal sterk doet denken aan boeddhistische invloeden, bijvoorbeeld meditatie (emanation of thought).
Ik probeer nog op zoezk te gaan naar vertalingen van boeddhistische teksten waarin Issa genoemd wordt om een vergelijking te trekken met JC.
Dat God bestaat is voor mij een feitquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou je het NT ook een new age-vorm van het OT kunnen noemen.
[..]
Geloven puur met verstand kan volgens mij niet. Dan ga je sowieso op een gegeven moment vast lopen, omdat verstand leunt op feiten en bewijzen oa.
Uiteindelijk is alles jatwerk; alle ideeen die mensen hebben krijgen ze dankzij kennis opgedaan van anderen. De ideeenwereld is wat dat betreft één groot kaartenhuis.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:18 schreef Manke het volgende:
[..]
Het OT is pas jatwerkzoals de boeken van Mozes.
quote:Ancient Texts:
Buddhist and Hindu texts confirm his travels to the region.
The Testimony Hindu and Buddhist Texts
First century A.D Northern India was a vast center of not only Hinduism, but also Buddhism. The Israelite peoples whom Jesus ministered to in these areas were in a minority practicing Judaism, but it is likely many adopted the indigenous faiths of Hinduism and Buddhism also.
It is possible to trace Jesus’s footprints in these lands from some of these texts.
The ancient books of Hindus are called Puranas. One book, Bhavishya Maha Purana (written in Sanskrit) contains an account of a king of India, Salivahana meeting “Isa-Masiha” (Jesus the Messiah)- a religious personage of fair complexion who was a foreigner.
Buddhist texts contain a prophecy of future Buddha, a bodhisattva, named ‘Bagwa Metteyya’ a Pali phrase which literally means “fair-complexioned”, or “white traveller”. The etymological resemblance of the word “Metteyya” to “Messiah” is established and one meaning of the word “Messiah” is traveler.
As the sun of Christianity did rise in India with Jesus’ personal advent in the area, many teachings of Jesus became interwoven with Gautama Buddha’s teachings. Even certain parables as recorded in the New Testament became attributed to Buddha, such as parable of the sower which is found in Buddhist texts.
It has been proposed that the word Yuz Asaf, the name of the person entombed in Kashmir, is derived from Buddha Asaf, as Jesus would have been included in the Buddhist pantheon of saints. The term would thus mean a Buddha who rallied people, or gathered the flock of the true faith.
http://paarsurrey.wordpre(...)o-the-indian-region/
Ik zou zelfs nog aan Boeddha willen twijfelen, aangezien het onzeker is wanneer hij precies geleefd heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:41 schreef Manke het volgende:
Thanks
Godslastering!!jk
Misschien is JC idd daar geweest en dingen geleerd uit het Boeddhisme, zullen we nooit zeker weten, ze beweren ook dat JC daar kinderen had.
De discussie begon met Jezus=BoeddhaBoeddha bestond zeker, van Jezus weten we het niet eens zeker, die oosterse geschriften lijken z'n bestaan te bevestigen en wordt daarin zelfs de messiah genoemd.
Boeddha(of beter de boeddha's) zijn maar gewoon mensen, dat zijn geen speciale krachten zoals bv jezus dat wel is als je hem voorsteld als deel van god.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:56 schreef sientelo het volgende:
[..]
Ja, weet niet...waarschijnlijk kan drugs en alcohol je ook minder helder maken...
De kern ja, geen idee hoe daar te komen met al die beïnvloeding... een jezus of boeddha of ander die me de weg wijst en me helpt is welkom...ik kan dit zoiezo niet alleen met zoveel negatieve wezens energieën die zich om me heen hebben verzameld en me dag en nacht lastigvallen op vele manieren...
Maar in theorie klopt het wel denk ik wat je zegt...
En idd, meditatie kan van alles zijn.. je kunt ook een ademhaling doen of loopmeditatie.. of tijdens afwassen of wat dan ook...
Toch is het zo manke, serieus, je bent en blijft je eigen baas, de grootste kracht die je bezit ben je zelf.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Volgens mij is het best ernstig bij jou als ik het zo leeserger dan bij mij, ik hoor ze alleen, ik merk verder niks van ze. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het op een of andere manier door je zelf komt, zoals niet in balans zijn of niet gegrond zijn of niet bij je zelf zijn oid vind dat persoonlijk zweverig.
Ik denk dat je meer aan Jezus hebt dan aan Buddha, heb zelf gezien en gehoord hoe veel mensen bevrijdt werden van demonen in de naam van Jezus, van bijvoorbeeld stemmen en ocd, maar ook heksen en satanisten kwamen vrij. Had gehoord van iemand die een heks hielp om bevrijdt te worden, die heks zag demonen welke het bovenlijf van een mens hadden en het onderlijf van een bok, best freaky.
Misschien heb je hier wat aan, het duurt wel lang dus ga ervoor zitten:
Geldt dit ook voor geesten?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Als jij je af kan sluiten van die mensen, van hun kwade bedoelingen, dan verdwijnt jouw probleem gewoon. Makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk. Het belangerijkste is dat je je echt realiseerd dat je even sterk of zelfs sterker bent, sterker als je de kracht van het goede aanwend voor jezelf, via god, of via wat anders wat bij jou die klik heeft.
Ja, maar het lukt maar niet om mijn kracht te laten botsen met hun, ik sla wild om me heen zonder ze te raken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch is het zo manke, serieus, je bent en blijft je eigen baas, de grootste kracht die je bezit ben je zelf.
Verder denk ik niet dat je weet wat heksen zijn met wat je hier zegt en dat je veelste beinvloedbaar bent voor wat elke gek tegen je zegt. Maar waarom keer jij je niet naar god, echt volledig, als je denkt daar een oplossing te hebben voor wat je meemaakt?
Het is toch niet leuk om zo te leven, of vindt je het uiteindelijk wel prettig, denk je er wat uit te halen, voel je je specialer hierdoor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |