ik hoorde ergens dat dit universum al 300 biljoen jaar oud is, dus ja waarom zou dat niet mogelijk zijn? wij bestaan toch ook,, sterker er zijn beweringen dat het oude egypte en de mayas onder invloed waren van buitenaardsen en dat ze daarom zo vooruitstrevend waren..quote:Op zondag 29 juli 2012 18:58 schreef Hypertext het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe mensen hier op zijn gekomen???
Ik geloof dat er aliens kunnen zijn. Sta er open voor, maar blijf wel rationeel.
Ik vraag mijzelf dus gewoon af hoe mensen op deze zogenaamde Nordics etc zijn gekomen?
Beetje vaag en klinkt meer als onzin, geloof er niet veel van.
Ik kan het nooit zien als waarheid, vanwege het feit dat het nooit is bewezen of het zelf gezien heb.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:03 schreef valandil25 het volgende:
ik hoorde
[..]
ik hoorde ergens dat dit universum al 300 biljoen jaar oud is, dus ja waarom zou dat niet mogelijk zijn? wij bestaan toch ook,, sterker er zijn beweringen dat het oude egypte en de mayas onder invloed waren van buitenaardsen en dat ze daarom zo vooruitstrevend waren..![]()
en toch, zegt iets in jou dat er wel een kern van waarheid in zit, anders zou je waarschijnlijk dit topic niet starten![]()
de verhalen moeten ergens vandaan komen toch?
er zijn 12 bewustzijnswerkelijkheden/dimensies in ons universum, en zij zitten voornamelijk in andere dimensies dan onze 3d dimensie. we kunnen ze dus vaak niet zien.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:07 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ik kan het nooit zien als waarheid, vanwege het feit dat het nooit is bewezen of het zelf gezien heb.
Wat ik wel geloof is dat er echt wel ander leven kan zijn.
Soms zit ik wel eens te zoeken op het web en kom dan soms sites tegen die het hebben over de rassen zoals in de titel.
Heel gedetailleerd met o.a. uiterlijke kenmerken, hun doel etc.
Vind het nogal brutaal daar zomaar mee te komen eerlijk gezegd.
Vandaar dus mijn nieuwsgierigheid naar hoe ze erop zijn gekomen.
Ik ben blij dat iemand de tijd heeft genomen om NAW gegevens op te nemen.quote:
haha ja de straat weet ik trouwens ff niet..quote:Op zondag 29 juli 2012 20:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben blij dat iemand de tijd heeft genomen om NAW gegevens op te nemen.
met je eens, thrive en zeitgeist geven mooie voorbeelden daarvan hoe technologie terugvalt hier op aarde.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zo gek is het niet. Als je in een cultuur leeft waar de technologie niet steeds terugvalt om welke reden dan ook, is het goed mogelijk dat je daarmee een enorme technologische voorsprong ontwikkelt.
Zoek het dan eerst uit..quote:Op zondag 29 juli 2012 18:58 schreef Hypertext het volgende:
Ik geloof dat er aliens kunnen zijn. Sta er open voor, maar blijf wel rationeel.
Ik vraag mijzelf dus gewoon af hoe mensen op deze zogenaamde Nordics etc zijn gekomen?
13.7 miljard jaar...quote:Op zondag 29 juli 2012 19:03 schreef valandil25 het volgende:
ik hoorde
[..]
ik hoorde ergens dat dit universum al 300 biljoen jaar oud is, dus ja waarom zou dat niet mogelijk zijn? wij bestaan toch ook,, sterker er zijn beweringen dat het oude egypte en de mayas onder invloed waren van buitenaardsen en dat ze daarom zo vooruitstrevend waren..![]()
en toch, zegt iets in jou dat er wel een kern van waarheid in zit, anders zou je waarschijnlijk dit topic niet starten![]()
de verhalen moeten ergens vandaan komen toch?
Je komt weer met een statement maar helemaal niet een argumentatie...quote:Op zondag 29 juli 2012 19:11 schreef valandil25 het volgende:
[..]
er zijn 12 bewustzijnswerkelijkheden/dimensies in ons universum, en zij zitten voornamelijk in andere dimensies dan onze 3d dimensie. we kunnen ze dus vaak niet zien.
ik heb de bronnen genoemd in andere topics en als jij die niet als geloofwaardig beschouwd ook prima..quote:Op maandag 30 juli 2012 01:04 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Je komt weer met een statement maar helemaal niet een argumentatie...
Als wij in een 3 dimensionele ruimte zitten, hoe weet je dan dat er nog 9 zijn en dat die dingen daarin zitten?
Begint al een beetje tegenstrijdig ... heb jij dan al ander leven gezien of een bewijs daarvoor ?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:07 schreef Hypertext het volgende:
Ik kan het nooit zien als waarheid, vanwege het feit dat het nooit is bewezen of het zelf gezien heb.
Wat ik wel geloof is dat er echt wel ander leven kan zijn.
Er is natuurlijk een breed scala aan fantasy- en sciencefiction boeken. Vermoed dat dat voor veel van deze theoriën de inspiratiebron is.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:56 schreef Cockwhale het volgende:
Wat maakt dat gebrul dan zo overtuigend voor jou @ valandil. Net als dat verhaaltje over wat de aliens wel en niet zijn en wat ze hier doen en dat ze kunnen interbreeden ed, is het niet meer dan een fantasie verhaaltje die teveel geinspireerd lijkt te zijn door films en boeken. Hoe kan je een dergelijk figuur nou serieus nemen en hoe onderscheid jij leugens van de waarheid?
Of omgekeerd ...quote:Op maandag 30 juli 2012 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
Er is natuurlijk een breed scala aan fantasy- en sciencefiction boeken. Vermoed dat dat voor veel van deze theoriën de inspiratiebron is.
Wat unclescorp zegt. Wat was er eerder, het kip of het ei. Een leuk voorbeeld is het concept 'the matrix' Iedereen die er nu over begint wordt gezegd dat de film maar een film is maar het concept the matrix bestond al decennia eerder dan dat de film ook maar als first draft uit de hoofden van de schrijvers was gekomen. Zo ook het hele buitenaardse wezens gedoe. Of moesten die oer-Afrikanen en dergelijke ook maar minder science fiction lezen?quote:Op maandag 30 juli 2012 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een breed scala aan fantasy- en sciencefiction boeken. Vermoed dat dat voor veel van deze theoriën de inspiratiebron is.
Lees nog eens wat ik schreef: of omgekeerd.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
Ok we weten ondertussen wel al dat je niet veel gelooft van de meeste onderwerpen hier
Daarom ook: of omgekeerd.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat unclescorp zegt. Wat was er eerder, het kip of het ei. Een leuk voorbeeld is het concept 'the matrix' Iedereen die er nu over begint wordt gezegd dat de film maar een film is maar het concept the matrix bestond al decennia eerder dan dat de film ook maar als first draft uit de hoofden van de schrijvers was gekomen. Zo ook het hele buitenaardse wezens gedoe. Of moesten die oer-Afrikanen en dergelijke ook maar minder science fiction lezen?
En dat bedoel ik.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:57 schreef Bastard het volgende:
Ja of andersom natuurlijk.
Het ene gebeuren is voer voor de schrijvers, en de verhalen uit de boeken planten weer ideeën.
Volgens mij is dat een fabeltje.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:32 schreef huupia het volgende:
in regressie vertelde ze dat " de Alien " haar een starmap liet zien waar zij vandaan zouden komen. de Starmap bleek later bijzonder accuraat te zijn .
volgens de onderzoekster niet .quote:
Bedoelde dat ik het op het moment niet als waarheid kan zien uiteraard. Verder sta ik er wel voor open.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Begint al een beetje tegenstrijdig ... heb jij dan al ander leven gezien of een bewijs daarvoor ?
Eigenlijk begint het al bij het ontstaan van leven op Aarde. Wat is jouw visie hierover ?
Is het leven gewoon spontaan ontstaan uit een plasje water ? (zoja, dan zouden we dat toch moeten kunnen reproduceren/bewijzen ?)
Of is het leven hier ontstaan vanuit de ruimte, bijv eerste levensvormen die hier terecht gekomen zijn door bijv een meteoriet, of mss zelfs bewust geplant.
Dan is idd de kans groot dat er in het heelal meerdere plaatsen zijn waar leven gegroeid is, en mss zelfs op dezelfde manier geevolueerd is als ons (daarom niet direct exact identiek).
Dus dat is best apart te noemen.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:14 schreef huupia het volgende:
[..]
volgens de onderzoekster niet .
een van de vele links : http://www.ufocasebook.com/starmaphill.html
Heb je het tegen mij?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:52 schreef UncleScorp het volgende:
Anders bekijk je deze es ivm de grootte van het heelal en denk nog es na over de mogelijkheid van leven in het heelal
Op de eerste plaats wordt er in TRU daar ruimte voor gegeven, en ten tweede gaat het er niet om om bij elk statement om bewijs te vragen. Er is immers geen waarheid die wij kennen, er is alleen een interpretatie daarvan. En die is ook nog eens voor iedereen verschillend. Waarbij een soort van collectieve waarheid wordt gevormd door het gemiddelde te nemen van de interpretatie van de individuen. Maar geen van alle interpretaties staat gelijk aan de zuivere objectieve waarheid. Gewoon omdat wij die niet objectief kunnen waarnemen.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:56 schreef Cockwhale het volgende:
Wat maakt dat gebrul dan zo overtuigend voor jou @ valandil. Net als dat verhaaltje over wat de aliens wel en niet zijn en wat ze hier doen en dat ze kunnen interbreeden ed, is het niet meer dan een fantasie verhaaltje die teveel geinspireerd lijkt te zijn door films en boeken. Hoe kan je een dergelijk figuur nou serieus nemen en hoe onderscheid jij leugens van de waarheid?
Ervaringen van individuen denk ikquote:Op maandag 30 juli 2012 19:15 schreef Hypertext het volgende:
Het ging mij erom hoe mensen op al die zogenaamde aliens zijn gekomen. En dan nog in dikke detail kunnen vertellen waar ze vandaan komen en waarvoor.
Dat ivm die starmap doet mij wat denken aan de film K-Paxquote:
Op die pagina staan geen referenties naar die "onderzoekster".quote:Op maandag 30 juli 2012 18:14 schreef huupia het volgende:
[..]
volgens de onderzoekster niet .
een van de vele links : http://www.ufocasebook.com/starmaphill.html
Je gelooft dat toch niet al door die internet pagina te bekijken?quote:
Ik zeg niet dat het waar is, ik heb te weinig kennis van sterrenmappen om dat te kunnen bevestigen maar het is wel apartquote:Op maandag 30 juli 2012 22:06 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Je gelooft dat toch niet al door die internet pagina te bekijken?
Geen referenties, vage informatie.
Waarom geloven mensen zo snel iets, damn -_-
Wat is apart?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het waar is, ik heb te weinig kennis van sterrenmappen om dat te kunnen bevestigen maar het is wel apart
Gelet op de grootte van het heelal is het eerder waarschijnlijk dan onwaarschijnlijkquote:Op maandag 30 juli 2012 22:16 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wat is apart?
Je weet niet eens of het echt is, geen bronnen van die professor die genoemd word
en je noemt het al apart.
En er zijn miljarden sterren en daar valt altijd wel een patroon uit te halen.
Zet zelf een paar stippen op papier en ze komen vast overeen met sterren.
En we weten nog steeds niet of het klopt,quote:Op maandag 30 juli 2012 22:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gelet op de grootte van het heelal is het eerder waarschijnlijk dan onwaarschijnlijk
Wat is een goeie?quote:
wie is er nog meer zo iemand?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wat is een goeie?
Of ben jij ook weer zo iemand die alleen maar vage reacties kan plaatsten als iemand een beetje rationeel nadenkt?
Oh dus je mag hier gewoon dikke onzin plaatsen?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:48 schreef badabingie het volgende:
[..]
wie is er nog meer zo iemand?
rationeel nadenken moet je doen in een wetenschapforum wijsneus..
En ik was niet de gene die met die professor aan kwam zetten.quote:
Ik heb het helemaal niet over zinvol zijn -_-quote:Op maandag 30 juli 2012 22:53 schreef badabingie het volgende:
onzin voor jou misschien..zinvol voor anderen
ik heb het niet over zinvol zijn..quote:Op maandag 30 juli 2012 22:56 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over zinvol zijn -_-
Damn lees mijn post eens rationeel en misschien snap de dan wat ik bedoel.
Troll or just ...?
Hou gewoon je kop als je niet kan reageren op mijn reacties.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:59 schreef badabingie het volgende:
[..]
ik heb het niet over zinvol zijn..
zinloos dit
maar zijn al die duizenden getuigen van ufos niks waard in jou ogen dan?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:21 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En we weten nog steeds niet of het klopt,
want de professor is nergens te vinden en geen bronnen op die site.
Welke?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:07 schreef valandil25 het volgende:
[..]
maar zijn al die duizenden getuigen van ufos niks waard in jou ogen dan?
ik denk dat als je googled ufo ervaringen dat je wel een tijdje bezig bent om ze te tellen.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Welke?
Maar kunnen we bij één dingen blijven.
Is heel moeilijk discussiëren als mensen dingen posten zonder argumentatie/bronnen en als iemand daar vragen oversteld, gewoon weer met iets anders komen zonder argumentatie/bronnen.
Is het correct dat ik vragen stel over die site?
Professor is niet te vinden en geen bronnen.
Kan iemand die dat verhaal gelooft hier op reageren?
Ok maar ben ik correct dat ik vragen stel bij die site en dat niet zomaar aanneem?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:23 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ik denk dat als je googled ufo ervaringen dat je wel een tijdje bezig bent om ze te tellen.
maar wat misschien nog intressanter is, is de ervaring van billie meier met wezens van de pleiaden.
er zijn heel veel teksten terug te vinden over wat deze wezens hadden te vertellen, ook over onze planeet en wat hier gaande is. er zijn zelfs youtube filmpjes over.
prima om kritisch te zijn..quote:Op maandag 30 juli 2012 23:27 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ok maar ben ik correct dat ik vragen stel bij die site en dat niet zomaar aanneem?
Klopt het dat die site die huupia gaf geen bronnen heeft en dat die professor niet te vinden is?
Klopt het dan dat je vragen moet stellen of zo'n site wel klopt?
Dus kunnen we dat met die sterrenmap nu als niet waar beoordelen tenzij iemand komt met bronnen?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:34 schreef valandil25 het volgende:
[..]
prima om kritisch te zijn..
als jij een wetenschappelijke kijk op de zaak wil hebben,, de film thrive is dan misschien wel wat voor jou, ik weet niet of je die wel eens hebt gezien?
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En ik was niet de gene die met die professor aan kwam zetten.
Op die site word een professor genoemd en professoren doen meestal rationeel onderzoek.
Helaas heeft die site geen bronnen, dus is er ook niet veel te verifiëren.
Maar als we niet rationeel mogen denken, moeten mensen hier ook niet komen met linkjes naar vage sites waar professoren worden genoemd die onderzoek hebben gedaan.
Onderzoek is eng.
quote:Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Welke?
Maar kunnen we bij één dingen blijven.
Is heel moeilijk discussiëren als mensen dingen posten zonder argumentatie/bronnen en als iemand daar vragen oversteld, gewoon weer met iets anders komen zonder argumentatie/bronnen.
Is het correct dat ik vragen stel over die site?
Professor is niet te vinden en geen bronnen.
Kan iemand die dat verhaal gelooft hier op reageren?
quote:Op maandag 30 juli 2012 23:27 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ok maar ben ik correct dat ik vragen stel bij die site en dat niet zomaar aanneem?
Klopt het dat die site die huupia gaf geen bronnen heeft en dat die professor niet te vinden is?
Klopt het dan dat je vragen moet stellen of zo'n site wel klopt?
Jij hebt blijkbaar wel een stopwoordjequote:Op maandag 30 juli 2012 23:37 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dus kunnen we dat met die sterrenmap nu als niet waar beoordelen tenzij iemand komt met bronnen?
nee dat niet, maar is wel prettig als het bevestigt wordt, maar als je daar niet aan kan komen probeer eens wat met andere bronnen, zoals de gene die ik net aangaf.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:37 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dus kunnen we dat met die sterrenmap nu als niet waar beoordelen tenzij iemand komt met bronnen?
Het is geen stopwoordje, het is het gene wat mist op die site.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jij hebt blijkbaar wel een stopwoordje
Nah je bent gewoon lachwekkend.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef t4rt4rus het volgende:
Het is geen stopwoordje, het is het gene wat mist op die site.
En dit is weer zo'n reactie omdat mensen denken shit hij heeft gelijkt wat kan ik nou weer verzinnen om te plaatsten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Ickequote:Op zondag 29 juli 2012 19:38 schreef Shashaska het volgende:
In Afrikaanse oude legenden zagen ze deze wezens.
[ afbeelding ]
De Afrikanen en Maya's en andere oude culturen zagen de Nordics (de Mzungu) zelfs nog voordat de eerste Europeanen in Afrika kwamen.
Ze dachten daarom ook dat de Europeanen die in Afrika aankwamen ET's waren.
Reptillians:
[ afbeelding ]
Als je er meer erover wilt weten moet je de Reptillian Agenda zien van Credo Mutwa & David Icke
Ok natuurlijk kunnen we nooit zeggen dat een statement niet waar is.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:48 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee dat niet, maar is wel prettig als het bevestigt wordt, maar als je daar niet aan kan komen probeer eens wat met andere bronnen, zoals de gene die ik net aangaf.
doe je dat niet, ook prima..
maar dan zul je vaak vooroordelen houden dat het pertinent niet waar is allemaal. want iedereen hier op de site die er wel in gelooft gebruikt meerdere bronnen denk ik.
Je bewijst maar weer eens wat ik zei.quote:
En dat was nu juist wat niet de bedoeling was hier in TRU.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:47 schreef UncleScorp het volgende:
Jij hebt blijkbaar wel een stopwoordje
er zijn denk ik ongeveer 2 motieven om dit hele ding uit te zoeken.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:56 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ok natuurlijk kunnen we nooit zeggen dat een statement niet waar is.
Maar we kunnen wel zeggen dat er geen bewijs is dat het wel klopt?
Ja er zijn vast andere dingen maar ik kan niet over 100 dingen tegelijk praten.
En als er 1 claim gemaakt wordt door iemand wil ik graag weten of dit klopt of dat er geen bewijzen voor zijn.
Of mag van jou iedereen hier de grootste onzin plaatsten en boeit het jou niet of maar een beetje over word na gedacht?
tuurlijk ik ben een wandelende koipieer machine haha maar wel van goeie bronnen vind ik, zoals tolle boeddhisme non dualiteit enz.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef badabingie het volgende:
volgens mij ben jij wel een wijs ventje of meneer..tenminste, je weet het wel allemaal uit te leggen.
gooi het gewoon op 'bewustzijn' en het komt allemaal weer goed...(edit: is ook zo hoor.)
klaar.
goed man, maar leef je ook zo als je naar buiten gaat of schrijf je alleen, over wat je gelezen hebt?
ben gewoon nieuwsgierig
Ok heel fijn voor je. Anderen nemen hem wel serieus.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:54 schreef Abed het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Icke
Toen ik dat las nam ik je verhaal niet meer serieus.
Nee maar komop, objectief gezien, als je dat leest komt het niet heel betrouwbaar over.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:59 schreef Shashaska het volgende:
[..]
Ok heel fijn voor je. Anderen nemen hem wel serieus.
Zo sta ik er ook in. Zou fantastisch zijn , zeker als ze ons goed gezind zijn. Anders lijkt het me niet zo'n feest.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:24 schreef Hypertext het volgende:
Als er geen valide bronnen zijn mag je er wel van uit gaan dat het niet klopt. Maar het sluit niet uit dat het wel de waarheid kan zijn.
Gaat erom dat je open staat. Zie soms ook wel eens filmpjes waarvan ik denk, hmmm zou het zo zijn. Hoewel de meeste gewoon zware onzin lijken te zijn.
Ik wacht gewoon af en hoop niks en blijf rationeel. Hoewel het wel cool zou zijn wanneer er een ander wezen is dat ons bezoekt. En dan wel hopelijk goed aardig.
Maar dan hangen we zelf de slingers op, toch? Ik vraag me af hoe buitenaardse bitterballen smakenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Zou fantastisch zijn , zeker als ze ons goed gezind zijn. Anders lijkt het me niet zo'n feest.
het is een vrij bekende zaak in de " ufo community" er zijn honderden sites over deze zaak.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:03 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Op die pagina staan geen referenties naar die "onderzoekster".
En die Walter Mitchell kan ik ook nergens vinden.
Dus inderdaad fabeltje.
edit:
En er zijn zoveel sterren dat je met een paar stippen op een kaart wel weer een patroon kan vinden.
lol en lees nu eens het laatste wat tussen '[' en ']' in staat.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:45 schreef huupia het volgende:
na een zoektocht van 20 seconden had ik deze site al : http://en.wikipedia.org/wiki/Betty_and_Barney_Hill_abduction
In 1968, Marjorie Fish of Oak Harbor, Ohio read Fuller's Interrupted Journey. She was an elementary school teacher and amateur astronomer. Intrigued by the "star map", Fish wondered if it might be "deciphered" to determine which star system the UFO came from. Assuming that one of the fifteen stars on the map must represent the Earth's Sun, Fish constructed a three-dimensional model of nearby Sun-like stars using thread and beads, basing stellar distances on those published in the 1969 Gliese Star Catalogue. Studying thousands of vantage points over several years, the only one that seemed to match the Hill map was from the viewpoint of the double star system of Zeta Reticuli. Therefore she concluded that the UFO might have come from a planet orbiting Zeta Reticuli. As a result of Fish's hypothesis, some have dubbed the Hills' account The Zeta Reticuli Incident.[citation needed]
schijnbaar heb je helemaal geen zin om je ergens in te verdiepen ..... dus daar ga ik ook geen aandacht meer aan schenkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:07 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
lol en lees nu eens het laatste wat tussen '[' en ']' in staat.
1. en 2. Als het waar is wil ik het weten, als het niet waar is wil ik dat ook weten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:12 schreef valandil25 het volgende:
[..]
er zijn denk ik ongeveer 2 motieven om dit hele ding uit te zoeken.
1. je wil weten of er waarheid zit in mensen hun uitspraken hier, en dan zou ik ongeveer elke bron
aanpakken om dat uit te zoeken om daarna je mening te vormen.
2. of je wil gewoon je gelijk of iemands ongelijk bewijzen, en op die manier is het moeilijk om je blik te verruimen omdat je dan meer met je zelf en andere forummers bezig bent, in plaats van echt de waarheid te achterhalen.
bij optie 2 komen denk ik de meeste oordelen en veroordelingen om de hoek kijken op dit forum.
Zoals wikipedia en nu.nl enzo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zegt de meneer die alles gelooft wat in de fabeltjeskrant (lees: onnozele websites) staat..
Maar je snapt zijn punt toch? Ergens zal je een basis moeten hebben om je overtuiging mee te onderbouwen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:14 schreef huupia het volgende:
[..]
schijnbaar heb je helemaal geen zin om je ergens in te verdiepen ..... dus daar ga ik ook geen aandacht meer aan schenken
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:44 schreef Gray het volgende:
<snip>
"ik geloof dat het zo is, al kan ik er geen bewijs voor aandragen en snap dat jij het door het gebrek aan bewijs niet gelooft".
Daarom is het ook geloof. Beide kanten doen er goed aan dat te begrijpen, en niet te betwisten. Geloof is pas schadelijk wanneer je het in actie omzet, zoals het een ander opdringen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Nuance ?
juist DAAR ontbreekt het aan bij de "gelovigen". Al zolang er geloof & religie is !
Juist dit zinnetje krijgt men al duizenden jaren niet uit de strot. (Want: Jouw ongeloof ondermijnt mijn geloof, als absolute waarheid. Zonder enig bewijs is dat geloof al wat men heeft (om vast te klampen))
Een veelgemaakte fout van kortzichtige denkers, wat je zowel bij de zogenaamde openminded mensen ziet, maar ook de zogenaamde intellectuelen. Beiden beroepen zich op hun eigen kennisdomein, maar willen deze niet aanvullen uit angst voor verval. Alsof je stopt met een kaartenhuis bouwen omdat het zou instorten bij nog twee kaarten.quote:Hierboven ergens beweerd er zelfs iemand dat rationeel denken in de wetenschap thuis hoort.
Ja, daarbuiten wordt je geacht vooral irrationeel te zijn zeker ...![]()
![]()
(Klopt wel aardig hier op TRU hoor, daar niet van)
Ik denk dat de gemiddelde TRUer een laterale denker is, de gemiddelde scepticus een verticale. Voor het begrijpen van de onderwerpen is het vrije laterale denken doorgaans handiger, en voor het zien van inconsistenties is de analytische denkwijze van verticale denkers handig.quote:Lateral thinking is solving problems through an indirect and creative approach, using reasoning that is not immediately obvious and involving ideas that may not be obtainable by using only traditional step-by-step logic.
Lateral thinking is different from our normal perceptions regarding creativity and innovation, and it is an alternative to pure vertical logic/scientism and pure horizontal imagination/spirituality:
• Purely horizontal thinking is known as daydreaming. Fantasy. Mysticism. The purely horizontal thinker has a thousand ideas but puts none of them into action. He or she sees the big picture and all its possibilities but has little interest in linear, step-by-step implementation.
• Purely vertical thinking leads to compliance, conformity, and a false sense of knowledge. (False because it’s often just memorization in disguise. The student knows what to do without understanding why.) The purely vertical thinker is a nit-picker, a legalist, a tight-ass.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lateral_thinking
Dat opdringen is een beetje inherent aan het ontbreken van bewijs.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:10 schreef Gray het volgende:
Daarom is het ook geloof. Beide kanten doen er goed aan dat te begrijpen, en niet te betwisten. Geloof is pas schadelijk wanneer je het in actie omzet, zoals het een ander opdringen bijvoorbeeld.
Ja, maar wie van hen dacht er (waarschijnlijk) irrationeel ... ?quote:Een veelgemaakte fout van kortzichtige denkers, wat je zowel bij de zogenaamde openminded mensen ziet, maar ook de zogenaamde intellectuelen. Beiden beroepen zich op hun eigen kennisdomein, maar willen deze niet aanvullen uit angst voor verval. Alsof je stopt met een kaartenhuis bouwen omdat het zou instorten bij nog twee kaarten.
Punt is dat er minstens twee soorten denkers zijn, die overigens in beide groepen voorkomen. Beetje als in de yinyang verhouding denk ik.
Laterale denkers en verticale denkers:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde TRUer een laterale denker is, de gemiddelde scepticus een verticale. Voor het begrijpen van de onderwerpen is het vrije laterale denken doorgaans handiger, en voor het zien van inconsistenties is de analytische denkwijze van verticale denkers handig.
Wat mij opvalt is dat de Groten in van beide terreinen (religie/spiritualisme, wetenschap) mij juist van de andere zijde lijken te komen.
Zo was de boeddha/christus bijvoorbeeld een groot redenaar, terwijl Einstein en een Voltaire bijvoorbeeld creatieve denkers waren.
In hoeverre dat regels of uitzonderingen zijn is nog maar de vraag, maar het is wellicht interessant om eens bij stil te staan.
Ik denk dat je met het tweede oplossing geeft voor het eerste.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat opdringen is een beetje inherent aan het ontbreken van bewijs.
Persoonlijk zie ik geen waarheden, slechts mogelijkheden
Uit de definitie zou je kunnen zeggen: de laterale denker, maar zoals ik denk niemand ontkennen kan is onze wereld niet altijd rationeel. Verticale ratio hoeft dus niet per se tot een waarheid te leiden. Punt is denk ik dat die twee manieren van denken beiden nodig zijn: ze zullen regelmatig frictie ondervinden, maar bij samenwerking beide naar een hoger niveau getild worden.quote:[..]
Ja, maar wie van hen dacht er (waarschijnlijk) irrationeel ... ?
Als iedereen dat nou eens zou denken ...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:40 schreef Gray het volgende:
Ik denk dat je met het tweede oplossing geeft voor het eerste.
Ok, ok, ik had er wellicht voor verdere nuance nog -over het algemeen- bij moeten zetten. Niemand is volledig (ir)rationeel in zijn denken, maar dat was ook het punt niet. Het antwoord wat ik zelf zou geven is: geen.quote:Uit de definitie zou je kunnen zeggen: de laterale denker, maar zoals ik denk niemand ontkennen kan is onze wereld niet altijd rationeel. Verticale ratio hoeft dus niet per se tot een waarheid te leiden. Punt is denk ik dat die twee manieren van denken beiden nodig zijn: ze zullen regelmatig frictie ondervinden, maar bij samenwerking beide naar een hoger niveau getild worden.
En lukt dat niet, breek dan niet de hele wereld af omdat je (algemene 'je') niet in staat bent jouw wereldbeeld bevestigd te zien in een ander. Je leert door luisteren, stilte is sprekend.
Zolang het "geloof" (overtuigingen in brede zin) niet "ter sprake" komt, kan dat doorgaans prima.quote:
"What a wonderful world this would be..."quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als iedereen dat nou eens zou denken ...
Je bedoelt de aliens?quote:[..]
Anyway:
we dwalen wel wat af van de Rothschilds
Laten we dat maar niet doen.quote:Uiteraard kunnen we dit doortrekken naar de Joden enerzijds en de Nazi's anderzijds wellicht
Ja, want iedereen praat wel altijd over de joden...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:14 schreef R0N1N het volgende:
Uiteraard kunnen we dit doortrekken naar de Joden enerzijds en de Nazi's anderzijds wellicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
waar lees jij dat ik daar in geloof?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Zoals wikipedia en nu.nl enzo.
[..]
Maar je snapt zijn punt toch? Ergens zal je een basis moeten hebben om je overtuiging mee te onderbouwen.
Als je die niet hebt, prima natuurlijk, geheel jouw keuze. Maar dat kan je aangeven, door bijvoorbeeld te zeggen: "ik geloof dat het zo is, al kan ik er geen bewijs voor aandragen en snap dat jij het door het gebrek aan bewijs niet gelooft".
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, want iedereen praat wel altijd over de joden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Meer in de richting van botsend geloof denken.
Dat de Joden 'slecht' zouden zijn is in weze het "nazi-geloof". (& de Nazi's voldoen op hun beurt weer aan het duivels beeld van de Joden). Voor de nazi's heeft dit geloof gebaseerd op emotie & gevoel tegen alles wat joods is, het mogelijk gemaakt om tot de meest gruwelijke daden te komen. Dingen waar je als objectief, rationeel denkend mens niet bij kan met je verstand.
edit:
anyway, dit hoort dus eigenlijk in het Rothschild topic thuis
Hier ging het over aliens, toch ?
Ook daar is het van toepassing. Mensen die er heilig van overtuigd zijn dat aliens bestaan & ons bezoeken, kunnen radicaliseren tot het punt dat ze de mensen die het volgens hen geheim houden gaan "aanvallen", met als volgende stap de mensen die het "ontkennen".
Evengoed kan vanaf de "ontkennende kant" besloten worden tot een "oplossing".
[ Bericht 20% gewijzigd door R0N1N op 31-07-2012 21:05:23 ]The truth may be out there, but the lies are in your head.
Nergens. Daarom schrijf ik dat ook niet.quote:
Feitelijk gezien geef je geen bron, iig geen goede, aangezien een citatie nodig is om betrouwbaarheid aan de bron te geven.quote:ik geef alleen een bron aan waar een mogelijke herkomst van een grey wordt beschreven .. ik hou zelf alle opties open en lees me graag in in dit soort verhalen , en daar baseer ik dan mijn geloof/mening op.
Dat is waar. Het is veel klagen en bekritiseren, maar vrijwel altijd vanaf de wal. Jammer.quote:dat kan ik helaas niet van een hoop mensen hier zeggen die vaak niet eens de moeite nemen om wat meer in te lkezen over een bepaalde zaak .
Nou, als je naar de ewige jude kijkt, zie je dat de Duitsers een heel rationeel beeld van de joden hadden neergezet, op basis van een aantal argumenten als niet slim, altijd de mooie baantjes inpikken, nooit de handen uit de mouwen steken en vooral veel geld verdienen en niets voor een ander over hebben. Wat ook voor een deel waar was, de joden waren in die tijd best rijk. Terwijl ze zich juist afzonderden van de Duitse bevolking en in plaats van hen te helpen, alleen maar meer wilden. Bijvoorbeeld door als bankier woekerrentes op leningen te vragen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Meer in de richting van botsend geloof denken.
Dat de Joden 'slecht' zouden zijn is in weze het "nazi-geloof". (& de Nazi's voldoen op hun beurt weer aan het duivels beeld van de Joden). Voor de nazi's heeft dit geloof gebaseerd op emotie & gevoel tegen alles wat joods is, het mogelijk gemaakt om tot de meest gruwelijke daden te komen. Dingen waar je als objectief, rationeel denkend mens niet bij kan met je verstand.
Ik dacht dat we het over Nordics, Greys en Reptillians hadden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, als je naar de ewige jude kijkt, zie je dat de Duitsers een heel rationeel beeld van de joden hadden neergezet, op basis van een aantal argumenten als niet slim, altijd de mooie baantjes inpikken, nooit de handen uit de mouwen steken en vooral veel geld verdienen en niets voor een ander over hebben. Wat ook voor een deel waar was, de joden waren in die tijd best rijk. Terwijl ze zich juist afzonderden van de Duitse bevolking en in plaats van hen te helpen, alleen maar meer wilden. Bijvoorbeeld door als bankier woekerrentes op leningen te vragen.
Idd. Je Rothschild-topic is verderop.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over Nordics, Greys en Reptillians hadden.
Het grappige is, dat hoor je continue. Alleen het leidend voorwerp verandert elke 10-20 jaar.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nou, als je naar de ewige jude kijkt, zie je dat de Duitsers een heel rationeel beeld van de joden hadden neergezet, op basis van een aantal argumenten als niet slim, altijd de mooie baantjes inpikken, nooit de handen uit de mouwen steken en vooral veel geld verdienen en niets voor een ander over hebben. Wat ook voor een deel waar was, de joden waren in die tijd best rijk. Terwijl ze zich juist afzonderden van de Duitse bevolking en in plaats van hen te helpen, alleen maar meer wilden. Bijvoorbeeld door als bankier woekerrentes op leningen te vragen.
Nordics, Greys, Reptillians etc. hier begon iemand over joden te praten. Ik haak er alleen zijdelings op in.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel af in hoeverre wij hen, of zij ons, ook zo zouden behandelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is een reeele mogelijkheid inderdaad en ik denk dat dat best zo zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel af in hoeverre wij hen, of zij ons, ook zo zouden behandelen.
Stel, er komen hier aliens wonen. Als een soort galactisch-immigranten. Alleen, tja, ze zijn wel net iets slimmer dan wij & dus worden ze succesvol & rijk, pikken de leuke baantjes in etc.
Wedden dat er direct een nieuwe soort racisme de kop op steekt ? (met alle mogelijke ellende van dien)
De film district 9 gaat daarondermeer over. Over een groep botte, ongemanierde aliens die technisch wel hoogontwikkeld zijn, maar waar toch op neegekeken wordt binnen de maatschappij.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Soms vraag ik me wel af in hoeverre wij hen, of zij ons, ook zo zouden behandelen.
Stel, er komen hier aliens wonen. Als een soort galactisch-immigranten. Alleen, tja, ze zijn wel net iets slimmer dan wij & dus worden ze succesvol & rijk, pikken de leuke baantjes in etc.
Wedden dat er direct een nieuwe soort racisme de kop op steekt ? (met alle mogelijke ellende van dien)
Goede film inderdaad, hoewel die botte en ongemanierde groep vooral BUITEN district 9 (& binnenkort 10) te vinden valt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
De film district 9 gaat daarondermeer over. Over een groep botte, ongemanierde aliens die technisch wel hoogontwikkeld zijn, maar waar toch op neegekeken wordt binnen de maatschappij.
je weet toch dat de Greys niet te verttrouwen zijn ... de zigeuners van het heelalquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
De kleine greys (die beschreven worden bij abductions) zijn maar een soort van uitvoerende "robots"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:57 schreef huupia het volgende:
je weet toch dat de Greys niet te verttrouwen zijn ... de zigeuners van het heelal
Het grootste deel van de Nordics staan aan de 'goede kant', al zijn er ook een hoop die onder de zogenaamde Orion groep vallen (de bad guys zeg maar). Daaronder vallen o.a. ook de zogenaamde Reptillians.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef Gray het volgende:
De wiki over de Nordics is interessant om te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordic_aliens
Al lijkt het er wel op dat het standpunt is dat het gaat om een hoax, of raciale angstprojecties. Ze lijken een sterk verband te hebben met de Greys, al is het onduidelijk of ze de leiders zijn van de Greys of de vijanden.
En welke zijn nou het meest geavanceerd? Als het ware goden onder de goden, bij gebrek aan een betere uitdrukking op het moment?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nordics staan aan de 'goede kant', al zijn er ook een hoop die onder de zogenaamde Orion groep vallen (de bad guys zeg maar). Daaronder vallen o.a. ook de zogenaamde Reptillians.
De Greys omvatten 2 à 3 'subrassen' waarvan het overgrote deel onder controle staan van de Reptillians, na verloren oorlogen. Een deel van hen echter staat echter weer aan de goede kant.
De diverse rassen/soorten (er zijn er overigens nog meer) zijn dus in meerdere kampen te vinden.
Ik vind hem wel goedquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb jij een telefoon met giechelgeluiden om lachers op je hand te hebben?
Naakt! Porno! Mods!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:23 schreef t4rt4rus het volgende:
Lol het plaatje op wikipedia over Nordics is wel grappig
[ afbeelding ]
Artists conception of Nordic alien (left); Human being (right)
Interessant ... vertel es wat meer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nordics staan aan de 'goede kant', al zijn er ook een hoop die onder de zogenaamde Orion groep vallen (de bad guys zeg maar). Daaronder vallen o.a. ook de zogenaamde Reptillians.
De Greys omvatten 2 à 3 'subrassen' waarvan het overgrote deel onder controle staan van de Reptillians, na verloren oorlogen. Een deel van hen echter staat echter weer aan de goede kant.
De diverse rassen/soorten (er zijn er overigens nog meer) zijn dus in meerdere kampen te vinden.
Moest ik ook om lachen. Maakt ook niet erg duidelijk hoe een Nordic eruit zou zien, behalve de grootte. Deze trouwens wel:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:23 schreef t4rt4rus het volgende:
Lol het plaatje op wikipedia over Nordics is wel grappig
[ afbeelding ]
Artists conception of Nordic alien (left); Human being (right)
Mensen die graag geloven. Of het nou kerk is of niet. -edit, niet doen-quote:Op zondag 29 juli 2012 18:58 schreef Hypertext het volgende:
Maar ja, eenvoudige kansberekening leert ons dat de kans dat er nog ander leven is in het heelal veel groter is dan dat er geen ander leven is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:45 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Mensen die graag geloven. Of het nou kerk is of niet. -edit-
Ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar ja, eenvoudige kansberekening leert ons dat de kans dat er nog ander leven is in het heelal veel groter is dan dat er geen ander leven is.
Het punt is dat we dat niet weten, he.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:17 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ben ik het ook helemaal mee eens.![]()
Maar de kans dat ze hier komen acht ik weer vrij klein, helaas..
Dan doe ik kansberekening. En dan kom is tot de conclusie dat de kans best klein is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het punt is dat we dat niet weten, he.
Regeringen zouden het nooit toegeven.
Gelovigen geloven dat zij de enigen zijn in het heelal.
Een ander deel is gewoon bang.
Do the math.
Nee okee, maar er zijn er zat die het misschien wel gezien hebben, maar het niet durven toegeven.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dan doe ik kansberekening. En dan kom is tot de conclusie dat de kans best klein is.
Al was rekenen nooit mijn beste vak![]()
Er zijn er veel meer die niks gezien hebben maar graag willen geloven. En waarschijnlijk nog veel meer die de boel in de maling nemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee okee, maar er zijn er zat die het misschien wel gezien hebben, maar het niet durven toegeven.
Yes. Maar een alien is voldoende bewijsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:14 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Er zijn er veel meer die niks gezien hebben maar graag willen geloven. En waarschijnlijk nog veel meer die de boel in de maling nemen.
Heb nog nooit ook maar één goed filmpje of foto gezienquote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Yes. Maar een alien is voldoende bewijs
Goeie post. Ik ga hem zeker nog kijken. Tvp.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 03:19 schreef Shashaska het volgende:
Dit topic, ik geef 1 antwoord aan iedereen.
Ga deze man kijken:
En dat bovenste plaatje is totale onzin. B. Meier, dat zijn o.a. de mensen die dit onderwerp helemaal kapot maken.
Maar Alex Collier verteld zeer indrukwekkende stuff. Hij verteld ALLES. Ook raad ik aan om Defending Sacred Ground te lezen.
Waar nu pas over gepraat word, en wat nu pas ontdekt word door verschillende wetenschappers wist hij toen al te vertellen.
Alles over de verschillende mens-achtige species (oorsprong Lyra), Greys (Serius A & B) en de Reptillians (Alpha Draconis) ook wel de Alpha Draconians.
Ook zegt hij in die 1994 interview dat iedereen moet wakker worden rond juli/augustus 2001 (maand voor 9-11) aangezien er dan iets gaat gebeuren, iets heel grootss door de manipulatie.
Niet meteen lollige smileys, eerst gewoon kijken. Dan maar ff geen voetbal kijken.
En mensen die geen UFO ervaringen hebben, niet belachelijk maken.. als je er zelf later middenin zit en wel serieus bent kijk je terug op die lacherige posts. Jammer.
Ik weet dat er mensen zijn die te graag willen geloven. Maar ik bedoelde puur waar ze al die beschrijvingen vandaan hebben gehaaldquote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:45 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Mensen die graag geloven. Of het nou kerk is of niet. -edit, niet doen-
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om dat te kunnen bevatten. Volgens de natuurkunde is buiten het heelal niets, geen energie, geen ruimte en zelfs geen tijd, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:24 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Kan iemand zich zelfs voorstellen waar het heelal zelf in zit en of het uberhaupt ergens in zit?
Denk ook niet dat het de bedoeling is dat we dat moeten kunnen bevatten hier op onze aarde.
er zijn wel meer dan 3 dimensies .. alleen kunnen wij die niet waarnemenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om dat te kunnen bevatten. Volgens de natuurkunde is buiten het heelal niets, geen energie, geen ruimte en zelfs geen tijd, voor zover ik weet.
We zitten simpelweg gevangen in onze driedimensionale realiteit, niets aan te doen.
En rest dus de vraag of ze theorie zijn, of praktijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:44 schreef huupia het volgende:
[..]
er zijn wel meer dan 3 dimensies .. alleen kunnen wij die niet waarnemen
Ja, is op het moment niet te verklaren waar het heelal zich in bevind. Zelfs de theorie van Einstein kan het niet uitleggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om dat te kunnen bevatten. Volgens de natuurkunde is buiten het heelal niets, geen energie, geen ruimte en zelfs geen tijd, voor zover ik weet.
We zitten simpelweg gevangen in onze driedimensionale realiteit, niets aan te doen.
Welke theorie?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef Hypertext het volgende:
[..]
Ja, is op het moment niet te verklaren waar het heelal zich in bevind. Zelfs de theorie van Einstein kan het niet uitleggen.
Geloof dat ze dat een singulariteit noemen, de wiskundige berekeningen reiken niet verder of iets dergelijks. Heb het ooit eens gelezen.
Maar ja, we zijn eigenlijk pas begonnen als mensheid.
Hoe weet je dat als we die niet kunnen waarnemen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:44 schreef huupia het volgende:
[..]
er zijn wel meer dan 3 dimensies .. alleen kunnen wij die niet waarnemen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |