abonnement Unibet Coolblue
pi_114937690
Gister het theorieboekje binnengekregen, nu lekker studeren :')
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:05:45 #127
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114938394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef Vrieskist het volgende:
Gister het theorieboekje binnengekregen, nu lekker studeren :')
Vergeet ook niet examens te oefenen, daar leer je vaak nog het meest van :)
pi_114940580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:05 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vergeet ook niet examens te oefenen, daar leer je vaak nog het meest van :)
Heb er ook een CDtje bij met oefenexamens, maar ga eerst de regels even goed stampen, dat is na bijna 10 jaar autorijbewijs toch wat verwaterd :P

edit: Heb maar even een theorie-examen aangevraagd voor 31 augustus in Amsterdam. Mezelf een deadline opleggen is wel handig :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Vrieskist op 01-08-2012 12:06:05 ]
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_114941613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:55 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Heb er ook een CDtje bij met oefenexamens, maar ga eerst de regels even goed stampen, dat is na bijna 10 jaar autorijbewijs toch wat verwaterd :P

edit: Heb maar even een theorie-examen aangevraagd voor 31 augustus in Amsterdam. Mezelf een deadline opleggen is wel handig :P
Onderschat het examen zeker niet idd. Veel mensen doen er simpelweg te weinig aan of denken "ach ik heb al een autorijbewijs, moet wel goed komen". Hierdoor zakt toch ongeveer de helft voor het theorie-examen.
lama
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:03:18 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114943214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:22 schreef lbeew het volgende:

[..]

Onderschat het examen zeker niet idd. Veel mensen doen er simpelweg te weinig aan of denken "ach ik heb al een autorijbewijs, moet wel goed komen". Hierdoor zakt toch ongeveer de helft voor het theorie-examen.
Dus ik moet het ook echt leren -O- Daar gaat mijn vakantie :|W
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114943437
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:03 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus ik moet het ook echt leren -O- Daar gaat mijn vakantie :|W
Zelf heb ik het theorieboek goed doorgelezen en vervolgens alle oefen tentamens gemaakt, in totaal 400 vragen. Geslaagd met 46 van de 50 goed.
lama
pi_114943569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:22 schreef lbeew het volgende:

[..]

Onderschat het examen zeker niet idd. Veel mensen doen er simpelweg te weinig aan of denken "ach ik heb al een autorijbewijs, moet wel goed komen". Hierdoor zakt toch ongeveer de helft voor het theorie-examen.
Ik onderschat het zeker niet, want ik heb al wat andere oefenexamens gedaan en viel zwaar tegen :P Maar elke avond leren moet genoeg zijn als ik eind augustus examen wil doen.
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:22:33 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114943951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:08 schreef lbeew het volgende:

[..]

Zelf heb ik het theorieboek goed doorgelezen en vervolgens alle oefen tentamens gemaakt, in totaal 400 vragen. Geslaagd met 46 van de 50 goed.
Zie de PI ;) :P Ik maak me er niet druk om, omdat ik weet dat ik heel makkelijk leer :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114948411
Ik mag bij de geslaagden worden gezet! Ik mocht het pasje gaan ophalen van de examinator!
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_114949740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:48 schreef RainofDeath het volgende:
Ik mag bij de geslaagden worden gezet! Ik mocht het pasje gaan ophalen van de examinator!
Hiep hiep *O*

Geen rare dingen meegemaakt dus? :D
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_114956908
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:48 schreef RainofDeath het volgende:
Ik mag bij de geslaagden worden gezet! Ik mocht het pasje gaan ophalen van de examinator!
Nice, gefeliciteerd! *O*
pi_114958371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:48 schreef RainofDeath het volgende:
Ik mag bij de geslaagden worden gezet! Ik mocht het pasje gaan ophalen van de examinator!
Gefeliciteerd!
pi_114959688
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:19 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Hiep hiep *O*

Geen rare dingen meegemaakt dus? :D
Wel een paar foutjes maar verder voldoende (waaronder 1 inschattingsfout, 100 rijden op een autoweg met een stoplicht die net op oranje sprong. Ik dacht, oh, dat haal ik makkelijk... totdat het een halve noodstop werd :') )
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_114966841
Gefeliciteerd!

Vandaag privelesje van 2 uur :D Heerlijk rustig! En langzame slalom ging in 1x goed, itt. de vorige keer ^O^

Nu 6 uur les gehad (vooral AVB) en daarvoor 1 proefles. Volgende week nog 2 uur les, misschien daarna nog en maandag 13 augustus AVB examen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:43:54 #140
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114967655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:48 schreef RainofDeath het volgende:
Ik mag bij de geslaagden worden gezet! Ik mocht het pasje gaan ophalen van de examinator!
Gefeliciteerd!!! ^O^ Al een brommer?

Zo ja: [aanmelden!] De 3e Motorrijders new- & oldbierit! 16-09-2012 #4
pi_114970556
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! ^O^ Al een brommer?

Zo ja: [aanmelden!] De 3e Motorrijders new- & oldbierit! 16-09-2012 #4
Nog niet, maar heb wel een Suzuki gs500 voor een mooi prijsje op het oog. Rustig aan beginnen en zie later wel als ik iets snellers koop.

Wel rijbewijs met spoed aangevraagd, want ik wil dit weekend proefrijden :') (die ¤30 extra maakt me dan ook weinig uit)
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:35:08 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114970628
Feli's RoD ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114971744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:34 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Nog niet, maar heb wel een Suzuki gs500 voor een mooi prijsje op het oog. Rustig aan beginnen en zie later wel als ik iets snellers koop.

Wel rijbewijs met spoed aangevraagd, want ik wil dit weekend proefrijden :') (die ¤30 extra maakt me dan ook weinig uit)
Nice, ik heb ook een GS500. Leuke goedkope beginners motor, zeer gunstig verbruik (1:20 makkelijk haalbaar, zelf doe ik net geen 1:25), onderhoud kun je allemaal zelf doen (wel een beetje technische kennis vereist), en natuurlijk: een twin 8-)
pi_114979151
Vandaag blok 2 van de AVB-lessen.

Het gaat op zich beter dan vorige keer, maar ik heb nog steeds vérschrikkelijk veel moeite met de langzame oefeningen: achtje, halve draai, langzame slalom. Instructeur zei, oefen nou eerst maar gewoon rondom een enkele pion, maak eerst grotere cirkels waar je je prettig bij voelt en probeer dan op je eigen tempo de motor steeds schuiner te leggen.

Na een tijdje ging het beter, zei de instructeur: sneller en minder bang zijn, je gaat maar 1 keer schrikken, het moment dat je voor het eerst met je teen de grond aanraakt.

En dat gebeurde dan ook een kwartiertje later.. man, wat kreeg ik een hartaanval. Niet plat gegaan, gelukkig, maar wel uit schrikreactie het gas flink open, motor recht en ik schoot er best wel vandoor. Ik ontweek alles wonderbaarlijk genoeg wel, maar qua snelheid had ik de motor niet onder controle. Wel fijn om te weten dat ik onderbewust precies weet hoe ik moet sturen, zelfs in zulke situaties.. maar dat bewust nog geen controle had over de motor (of beter gezegd: over mezelf) werd wel erg duidelijk.

Behalve dat, ook nog wat stopopdrachten geoefend. Daarmee vind ik het vooral moeilijk om op snelheid te komen, dus: met écht 50 langs de pionnen. Puur iets psychologisch, want als ik dan rem denk ik elke keer: wat heb ik nog veel ruimte over! Vooral omdat ik gewoon nog niet wéét wat ik van een motor kan verwachten.. als ik rem bij een preciesiestop, schok ik steeds, omdat ik denk: ik moet remmen! shit ik rem te hard, doe je rem wat zachter! shit, ik moest toch wat harder remmen! .. oh, toch niet..

Alles gaat met de keer dat ik het doe beter en beter en ik leer de motor steeds beter kennen.. maar het is wel moeilijk om als persoon die van nature zo erg met haar hoofd bezig is, nu al je vertrouwen en intuitie op het lichamelijke te richten.
pi_114984250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vandaag blok 2 van de AVB-lessen.

Het gaat op zich beter dan vorige keer, maar ik heb nog steeds vérschrikkelijk veel moeite met de langzame oefeningen: achtje, halve draai, langzame slalom. Instructeur zei, oefen nou eerst maar gewoon rondom een enkele pion, maak eerst grotere cirkels waar je je prettig bij voelt en probeer dan op je eigen tempo de motor steeds schuiner te leggen.

Na een tijdje ging het beter, zei de instructeur: sneller en minder bang zijn, je gaat maar 1 keer schrikken, het moment dat je voor het eerst met je teen de grond aanraakt.

En dat gebeurde dan ook een kwartiertje later.. man, wat kreeg ik een hartaanval. Niet plat gegaan, gelukkig, maar wel uit schrikreactie het gas flink open, motor recht en ik schoot er best wel vandoor. Ik ontweek alles wonderbaarlijk genoeg wel, maar qua snelheid had ik de motor niet onder controle. Wel fijn om te weten dat ik onderbewust precies weet hoe ik moet sturen, zelfs in zulke situaties.. maar dat bewust nog geen controle had over de motor (of beter gezegd: over mezelf) werd wel erg duidelijk.

Behalve dat, ook nog wat stopopdrachten geoefend. Daarmee vind ik het vooral moeilijk om op snelheid te komen, dus: met écht 50 langs de pionnen. Puur iets psychologisch, want als ik dan rem denk ik elke keer: wat heb ik nog veel ruimte over! Vooral omdat ik gewoon nog niet wéét wat ik van een motor kan verwachten.. als ik rem bij een preciesiestop, schok ik steeds, omdat ik denk: ik moet remmen! shit ik rem te hard, doe je rem wat zachter! shit, ik moest toch wat harder remmen! .. oh, toch niet..

Alles gaat met de keer dat ik het doe beter en beter en ik leer de motor steeds beter kennen.. maar het is wel moeilijk om als persoon die van nature zo erg met haar hoofd bezig is, nu al je vertrouwen en intuitie op het lichamelijke te richten.
De langzame oefeningen zijn inderdaad erg lastig om mee te beginnen. De langzame slalom is veruit de lastige (in mijn ogen). Goed van die instructeur om je die rondjes te laten draaien, wellicht de volgende keer weer doen aan het begin van de les en proberen je hand onder controle te houden? Je zou kunnen proberen om een deel van het stuurgewicht vast te pakken, waardoor je het gas makkelijker constant/onder controle kunt houden.

Afhankelijk van je les-situatie (de plek zelf) zal je wat sneller moeten accelereren, maar over het algemeen is er wel ruimte genoeg om de snelheid te halen. Tip voor het remmen: met je volledige hand naar de remhendel en dan van rechts naar links met je vingers 'aangrijpen'. Hoe verder je de remhendel aan de buitenkant pakt, hoe harder je kunt remmen, belangrijk is ook dat je goed kijkt.

Mooi dat er al vooruitgang in zit, je krijgt het heus wel onder controle! Zet 'm op! ^O^
pi_115090422
Blok 3!

Ging erg goed, moet ik zeggen. Geen wonderen natuurlijk, maar gewoon goed.

De uitwijkoefening gaat nu top en snelle slalom gaat nu echt perfect. Eerst had ik wat moeite om die uitwijkoefening echt met 50 te doen. Belangrijker: de langzame oefeningen gaan ook beter! Ik begon weer met een beetje rondjes draaien en ben toen aan de slag gegaan met de halve draai. Halve draai naar links lukte uiteindelijk! Ik was echt zo blij. Nadat ik die een paar keer te pakken had ook maar even de linker draai van het achtje geoefend, en ook die redde ik wel.

Volgende les maar aan de slag met de rechterdraai, dan moeten de halve draaien en het achtje wel goed zitten.

Remoefeningen gingen wel iets beter, maar nog steeds niet echt geweldig. Ik schok nu niet meer zo veel bij de stopopdracht/preciesiestop, maar het gaat nog niet echt heel vloeiend. Vertragingsoefening vind ik ook nog wel wat ingewikkeld, maar meer omdat die volgorde van handelingen er nog niet in zit. Ik vergeet na het remmen steeds weer gas te geven. :P

Misschien handig voor de overige lessers:

Ik merkte dat de grootste reden waarom ik die cirkels niet kon maken de spanning op m'n achterrem was. Ik duwde de achterrem zo hard in dat (vooral in de vorige les) ik gewoon mijn remblokken kon horen piepen. Totaal niet relaxt, want m'n been was constant gespannen.

Uiteindelijk het evenwicht gevonden: Het is echt een kwestie van het gewicht van je schoen gebruiken en niet extra bij gaan drukken met je been. Uiteindelijk ga je dan wel wat sneller, net onder de 20, gok ik, alleen doordat de spanning weg is uit je lichaam kun je de beweging veel vloeiender maken en dan merk je niet eens meer dat je sneller gaat dan in het begin comfortabel is.

Oh! En vraag of je achterop mag bij de instructeur! Ik ben meerdere keren achterop geweest, eerst vooral om de bewegen van je lichaam te voelen en daarna om me goed te concentreren op welke snelheid hij die bochten nou maakt.
pi_115096754
Vandaag mijn eerste echte les, dus AVB oefeningen gedaan: parkeren van de motor, stopproef, stapvoets rijden en langzame slalom. Alles ging voor mijn gevoel wel redelijk, geen pionnen omgereden. Alles moet nu alleen nog soepeler, meer durven, aldus de instructeur

Volgende week weer op de moter :P
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_115096851
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:28 schreef Vrieskist het volgende:
Vandaag mijn eerste echte les, dus AVB oefeningen gedaan: parkeren van de motor, stopproef, stapvoets rijden en langzame slalom. Alles ging voor mijn gevoel wel redelijk, geen pionnen omgereden. Alles moet nu alleen nog soepeler, meer durven, aldus de instructeur

Volgende week weer op de moter :P
De eerste keer en geen pionnen omgooien bij de langzame slalom? ... wow. Da's.. erg netjes.
pi_115096992
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:30 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

De eerste keer en geen pionnen omgooien bij de langzame slalom? ... wow. Da's.. erg netjes.
Nee, niets geraakt, na alle verhalen verbaasde het mezelf ook :D Alleen de lijn en snelheid die ik reed moet nog wat vloeiender.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_115097015
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:34 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Nee, niets geraakt, na alle verhalen verbaasde het mezelf ook :D Alleen de lijn en snelheid die ik reed moet nog wat vloeiender.
Jaloers. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')