abonnement Unibet Coolblue
pi_116235496
25L is klein voor een aquarium, maar een groep garnalen en/of zeer kleine visjes moet kunnen. Denk aan vuurgarnalen, of bijvoorbeeld een groepje corydoras pygmaeus. Die laatste heb ik sinds een paar weken ook, en ik vind ze echt gaaf. Qua gedrag en uitstraling echt zo veel leuker dan de guppen die ik al had!
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_116235651
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:21 schreef naamdrager het volgende:
25L is klein voor een aquarium, maar een groep garnalen en/of zeer kleine visjes moet kunnen. Denk aan vuurgarnalen, of bijvoorbeeld een groepje corydoras pygmaeus. Die laatste heb ik sinds een paar weken ook, en ik vind ze echt gaaf. Qua gedrag en uitstraling echt zo veel leuker dan de guppen die ik al had!
corydoras pygmaeus moeten warmer dan 20 graden. Er zit geen verwarming in zo te zien, dus zeker in de wintermaanden zal de temperatuur 's nachts wel onder de 18 graden vallen. Volgens mij is helemaal niets geschikt om in dit aquarium te stoppen ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:26:23 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116235689
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:25 schreef Messina het volgende:

[..]

corydoras pygmaeus moeten warmer dan 20 graden. Er zit geen verwarming in zo te zien, dus zeker in de wintermaanden zal de temperatuur 's nachts wel onder de 18 graden vallen. Volgens mij is helemaal niets geschikt om in dit aquarium te stoppen ;)
In ieder geval niet zolang het water niet verwarmd wordt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116239069
Jah, verwarming is wel echt een vereiste.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:19:06 #205
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116243891
Heeft er hier al iemand ervaring met het led verlichting als gewone verlichting voor een zoetwater aquarium ?

Mijn lichtkap (2x T8) van mijn aquarium is in heel slechte staat; zover dat hij eigenlijk gewoon aan vervanging toe is; en ik vroeg mij af of het investeren in ledverlichting interessant is voor mij. :)
pi_116245067
ledverlichting is leuk. vooral de iets duurdere soorten met een computer waarbij je verschillende kleuren kan instellen om zo een zonsopgang en zonsondergang te creëren.

maar het is nog niet echt geschikt voor een plantenbak.
pi_116251372
Ik ben er ff mee bezig geweest een tijdje geleden..
En dat met leds die op 19V werkte. Zaten op een board gesoldeerd, en waren 30cm lang.
Kleur was daglicht.

Met een waterhoogte van +35cm ging het goed icm snelgroeiende planten.
Met +-55cm waterhoogte werkte het niet lekker. De bak zelf was goed verlicht, en het lijkt een beetje op HQI licht (golving van het water zie je dan ook mooi). Echter was de plantengroei bedroevend.
Op de leds konden nog lenzen gemonteerd worden om meer licht te bundelen, maar zo ver ben ik niet meer gegaan qua testen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:20:07 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116252156
Mijn aquarium heeft ledverlichting. Ziet er erg mooi uit en de planten doen het goed :). Maar ik heb sowieso makkelijke planten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:30:40 #209
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116252762
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:49 schreef firefly90 het volgende:
ledverlichting is leuk. vooral de iets duurdere soorten met een computer waarbij je verschillende kleuren kan instellen om zo een zonsopgang en zonsondergang te creëren.

maar het is nog niet echt geschikt voor een plantenbak.
Is het spectrum van led lampen dan niet goed genoeg voor een planten aquarium ?
Dat duurdere led's instelbaar zijn en meerdere kleuren kunnen hebben waarmee je een dag en nacht cyclus kan crëeren vind ik eigenlijk niet zo interessant voor mijn bak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben er ff mee bezig geweest een tijdje geleden..
En dat met leds die op 19V werkte. Zaten op een board gesoldeerd, en waren 30cm lang.
Kleur was daglicht.

Met een waterhoogte van +35cm ging het goed icm snelgroeiende planten.
Met +-55cm waterhoogte werkte het niet lekker. De bak zelf was goed verlicht, en het lijkt een beetje op HQI licht (golving van het water zie je dan ook mooi). Echter was de plantengroei bedroevend.
Op de leds konden nog lenzen gemonteerd worden om meer licht te bundelen, maar zo ver ben ik niet meer gegaan qua testen..
Mijn bak is 60(l)x40(b)x40(d); op de bodem staan voornamelijk crypto's en anubiassen die groeien ook wel bij wat minder licht. Zou led-verlichting dan toereikend kunnen zijn ?

Mijn huidige lichtkap is namelijk echt op; kunstof is hard geworden door de warmte en op een gegeven moment breekt dat af; nu houdt plakband het eerst nog wel op ze plek, maar een bak water en elektriciteit en openingen in de lichtkap is vroeg of laat vragen om problemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:20 schreef Samzz het volgende:
Mijn aquarium heeft ledverlichting. Ziet er erg mooi uit en de planten doen het goed :). Maar ik heb sowieso makkelijke planten.
Hoe groot is jou aquarium dan ? Wat voor ledverlichting gebruik jij ?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:37:17 #210
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116253158
Ik heb een Fluval Edge 2. Ik zal de specificaties morgen eens opzoeken, al denk ik dat jij sneller bent met de computer dan ik met m'n telefoon ;).

Ik heb anubiassen, crypto usteriana en moehlmannii en rotola wallichii in m'n bak, allen groeien als kool.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116326652
Even een vraag.

Ik heb 2 goudvissen (Loki en Odin) ik vind ze alleen erg actief. Ik heb ze nu een week, ze zijn flink wat tijd door het grind aan het woelen, zwemmen snel rond de plantjes en de beeldjes. Ze slopen af en toen ook mijn waterpest. Dan moet ik er hele slierten uittrekken, nu binnen een week hebben ze 50% van de plantjes gesloopt :(

Verder nemen ze zo te zien wel af en toe een rustmomentje... dan zweven ze gebroederlijk naast elkaar.. maar na 5 minuten rust, werken ze weer alle plantjes af en zitten ze elkaar ook achterop, gaan weer met het grind lopen kloten etc. etc.

Ik word al moe als ik er naar kijk!

Ik geef ze 2 keer per dag wat ze binnen 5 minuten op kunnen eten, ververs 1/3 water per week en haal dan gelijk de water/strontzuiger over de bodem.. Verder zijn ze strak, schubben mooi, vinnen recht omhoog en hun kleur is feller geworden nadat ik ze heb genomen.

Zijn ze "blij" of gewoon in paniek en nogal gestressed?
pi_116327235
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 22:07 schreef LangeJan het volgende:
Even een vraag.

Ik heb 2 goudvissen (Loki en Odin) ik vind ze alleen erg actief. Ik heb ze nu een week, ze zijn flink wat tijd door het grind aan het woelen, zwemmen snel rond de plantjes en de beeldjes. Ze slopen af en toen ook mijn waterpest. Dan moet ik er hele slierten uittrekken, nu binnen een week hebben ze 50% van de plantjes gesloopt :(

Verder nemen ze zo te zien wel af en toe een rustmomentje... dan zweven ze gebroederlijk naast elkaar.. maar na 5 minuten rust, werken ze weer alle plantjes af en zitten ze elkaar ook achterop, gaan weer met het grind lopen kloten etc. etc.

Ik word al moe als ik er naar kijk!

Ik geef ze 2 keer per dag wat ze binnen 5 minuten op kunnen eten, ververs 1/3 water per week en haal dan gelijk de water/strontzuiger over de bodem.. Verder zijn ze strak, schubben mooi, vinnen recht omhoog en hun kleur is feller geworden nadat ik ze heb genomen.

Zijn ze "blij" of gewoon in paniek en nogal gestressed?
Klinkt als twee hele gelukkige goudvissen :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116328863
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Klinkt als twee hele gelukkige goudvissen :)
Gelukkig maar. Al ziet het er nu naar uit dat ik elke 2 weken nieuwe waterplantjes moet gaan kopen :)
  zondag 2 september 2012 @ 22:48:19 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116329227
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 22:42 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Al ziet het er nu naar uit dat ik elke 2 weken nieuwe waterplantjes moet gaan kopen :)
Het beste koop je planten die stevig zijn en niet zo makkelijk te vernielen. Of geen planten. Goudvissen zijn nu eenmaal slopers en dat zal niks minder worden :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116329783
Waterpest is een delicatesse voor goudvisjes ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116330012
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:56 schreef Messina het volgende:
Waterpest is een delicatesse voor goudvisjes ;)
Ah! Dus eigenlijk hebben ze continu wel wat te eten. Ik zie ze af en toe wel zo een sliert in de mond nemen, maar ze eten het niet echt op. Ze spugen het ook weer uit.

Gaat het ze om de evt. aanwezige algen?
pi_116330409
Ze zullen zo nu en dan wel een happie opeten hoor. Het kan ook spelen zijn. Nu klink ik vast als een dierenknuffelaar, maar goudvissen spelen echt :P
Die van mij vonden het leuk om de stroming in te zwemmen en zich dan op hun zij af te laten drijven. Eerste keer dat ik het zag schrok ik me een ongeluk :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116337071
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:06 schreef Messina het volgende:
Ze zullen zo nu en dan wel een happie opeten hoor. Het kan ook spelen zijn. Nu klink ik vast als een dierenknuffelaar, maar goudvissen spelen echt :P
Die van mij vonden het leuk om de stroming in te zwemmen en zich dan op hun zij af te laten drijven. Eerste keer dat ik het zag schrok ik me een ongeluk :P
Hahaha! Dat met die stroming doen die van mij ook. Ze gaan in stealth mode naar het filter met zo een verlenging waar water uit stroomt.. dan komen ze onder de stroming en spurten ze keihard mee :D
  maandag 3 september 2012 @ 10:04:17 #219
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116337965
Dat doet Cupcake ook. Maar volgens mij is hij gewoon dommig :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116339256
Dat deden ze hier ook altijd..
Ze zijn erg speels, dat is wel zo.

Goudvissen zijn leuker en socialer als dat je eerste instantie zou denken..

Ze leren ook snel.. Als voorbeeld; Ik tikte altijd 3x zachtjes op de ruit met me nagel en gaf ze dan eten. Zodra ik ergens tikte kwamen ze met z'n allen naar die plek om te wachten op het eten :D

Maargoed, op ten duur snapte ze wel dat ik niet altijd thuis was en zodra ik binnen kwam zaten ze met z'n allen in de hoek te loeren of ik al wat eten kwam brengen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer maandag 3 september 2012 @ 11:38:15 #221
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116340075
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maargoed, op ten duur snapte ze wel dat ik niet altijd thuis was en zodra ik binnen kwam zaten ze met z'n allen in de hoek te loeren of ik al wat eten kwam brengen :')
Dat doen die van mij ook, maar ze kunnen wel klok kijken. Als ik namelijk om 3 uur 's middags langsloop is er niks aan de hand. Als ik om 5 uur op de bank lig en in beweging kom, worden ze gek.
  maandag 3 september 2012 @ 12:34:43 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116341694
Ik heb mijn Cichliden bestand aangevuld :)
Zitten nu 11 vissen en 2 L144's in. Misschien dat er nog een paar bij komen, maar eerst deze maar eens laten zwemmen.

Ze zijn verassend rustig tegenover elkaar :)

Wat er nu in zit:

3x Aulonocara sp.red dragon (zijn alleen nog wat minder oranje dan deze. 1 mannetje, 2 vrouwtjes)


4x Labidochromis caeruleus Yellow


2x Cynotilapia afra Lupingu


2x Pseudotropheus flavus (Donker vrouwtje, geel mannetje. Wel iets minder geel dan deze)


[ Bericht 54% gewijzigd door Komakie op 03-09-2012 13:35:44 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_116369373
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116379653
Ik heb misschien een rare vraag maar kunnen vissen eigenlijk een paar dagen/een week zonder licht?

Mijn lamp stuk, ik lamp zoeken .... Nergens hier in de buurt te krijgen, zag ik een mooie 60L aquarium voor een leuk prijsje dus meegenomen. :@ oude bak daar was de deksel toch stuk van en dit is een iets grotere bak ;)
Echter is het verstandig om die nieuwe bak eerst even te laten staan om op te starten natuurlijk.... Maar nu zit ik dus met bovenstaande vraag.....

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 12:17:19 ]
pi_116379806
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:15 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb misschien een rare vraag maar kunnen vissen eigenlijk een paar dagen/een week zonder licht?

Mijn lamp stuk, ik lamp zoeken .... Nergens hier in de buurt te krijgen, zag ik een mooie 60L aquarium voor een leuk prijsje dus meegenomen. :@ oude bak daar was de deksel toch stuk van en dit is een iets grotere bak ;)
Echter is het verstandig om die nieuwe bak eerst even te laten staan om op te starten natuurlijk.... Maar nu zit ik dus met bovenstaande vraag.....
Daar kunnen ze prima tegen! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116380058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Daar kunnen ze prima tegen! :)
Top!
Kan ik trouwens een deel van het water ook overgieten, zou dat helpen het proces te versnellen?
Ik ververs het water toch straks anders kan ik de oude bak niet verplaatsen
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:41:07 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116380217
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:32 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Top!
Kan ik trouwens een deel van het water ook overgieten, zou dat helpen het proces te versnellen?
Ik ververs het water toch straks anders kan ik de oude bak niet verplaatsen
`
Dat kan heel goed, maar doe het alleen als je zeker weet dat het water echt goed is. Als je bak al jaren goed draait zonder al te veel rare algen is het goed om het te doen. Zit je net na een Blauw alg plaag... dan is het een iets minder goed idee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_116380221
wanneer je huidige bak goed is kan je ook alles overbrengen naar de nieuwe bak. dan hoef je niet in te draaien. met alles bedoel ik echt alles behalve de bak zelf. dus bodem, filtermateriaal, planten, en al het water.
ik weet niet watvoor filter je nu hebt ?

makkelijkste is om het water in een grote emmer te doen met hierin de vissen.
vervolgens alles overbrengen naar de nieuwe bak. en als laatste het water en de vissen.
pi_116381984
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:41 schreef firefly90 het volgende:
wanneer je huidige bak goed is kan je ook alles overbrengen naar de nieuwe bak. dan hoef je niet in te draaien. met alles bedoel ik echt alles behalve de bak zelf. dus bodem, filtermateriaal, planten, en al het water.
ik weet niet watvoor filter je nu hebt ?

makkelijkste is om het water in een grote emmer te doen met hierin de vissen.
vervolgens alles overbrengen naar de nieuwe bak. en als laatste het water en de vissen.
De bak is een klein stukkie groter ik gok 48 liter en ga naar 60

Er zit een standaard filter bij die wel wat groter is... Wat is dan aan te raden?
Bak draait al een tijd zonder problemen eigenlijk.
pi_116382980
dat de bak een beetje groter is maakt niet uit. dat beetje extra water is hetzelfde als verversen.
wat ik zou doen is al het oude filtermateriaal in het nieuwe filter doen (niet schoonspoelen). en dat aanvullen met nieuw filtermateriaal.

2e optie is om de nieuwe bak eerst helemaal in te draaien. je kan om de boel iets te versnellen door wat water uit je oude bak in je nieuwe bak gooien. dat moet je alleen die bak wel helemaal inrichten, nieuwe bodem(daarin komen ook bacteriën) en snelgroeiende planten.
nadeel hiervan vind ik persoonlijk dat je 2 bakken hebt staan. maar als die bak niet in de weg staat is dit ook een goede optie.
pi_116384017
Ik ga denk ik voor optie 1, niet dat 2 bakken een probleem is....
Gewoon lekker bezig en hoef niet te wachten ....

Thnx voor de tips!
  woensdag 5 september 2012 @ 13:17:32 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116417885
Hmmm... Gezien het feit dat ik vorige week nog 5 garnalen had en nu geen, mag ik toch wel concluderen dat Cupcake ze heeft opgegeten? Of iig heeft aangevreten waardoor er van de week een aantal halve garnalenlijkjes in m'n bak laggen?

:').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116419118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:17 schreef Samzz het volgende:
Hmmm... Gezien het feit dat ik vorige week nog 5 garnalen had en nu geen, mag ik toch wel concluderen dat Cupcake ze heeft opgegeten? Of iig heeft aangevreten waardoor er van de week een aantal halve garnalenlijkjes in m'n bak laggen?

:').
Daar kun je vanuit gaan, ja. :) En met een beetje pech zijn je visjes het volgende slachtoffer :P Dus even goed op vinnetjes letten :)

Hoe gaat het nu met Cupcake? O+
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:56:56 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116419255
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Daar kun je vanuit gaan, ja. :) En met een beetje pech zijn je visjes het volgende slachtoffer :P Dus even goed op vinnetjes letten :)

Hoe gaat het nu met Cupcake? O+
Denk het niet, visjes zijn te snel en groter.

Cupcake is een diva, hij wil geen mosselvlees en artemia eten. Dus heeft ie pech tot vanavond.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116419323
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk het niet, visjes zijn te snel en groter.

Cupcake is een diva, hij wil geen mosselvlees en artemia eten. Dus heeft ie pech tot vanavond.
Visjes slapen ook wel 's. :P

Heyyyy die van mij aten dat dus ook totaal niet! Alleen maar die smerige bloedwormpies :P
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 september 2012 @ 14:00:52 #236
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116419418
Ja en ik wil dat ie ook mosselvlees en artemia eet ;(. Nou ja, garnalen en slakken eet ie dus ook.

Hij eet van het pincet, dus ik had een stukje mosselvlees vast, komt hij kijken en dan echt met zo'n blik van 'dat eet ik niet, gek mens'.

Oh god, ik vermenselijk mijn vis ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116419543


Gief better foodz!

:P
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 september 2012 @ 14:09:38 #238
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116419760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:03 schreef Messina het volgende:
[ afbeelding ]

Gief better foodz!

:P
Hij zwom er heel fanatiek op af, bleef hooveren voor het stukje vlees en keek toen naar boven, het zag er heel grappig uit O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116420046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hij zwom er heel fanatiek op af, bleef hooveren voor het stukje vlees en keek toen naar boven, het zag er heel grappig uit O+.
Het begint weer helemaal te kriebelen, maar nee. Ik begin d'r niet meer aan ;)
Binnenkort de cory-babies wegbrengen naar de LFS, en dan het kleine bakje helemaal inrichten. Het is een 60 liter bakje, en ik wil er een lekker vol, groen bakje van maken.

Met een klein groepje Oryzias minutillus. <3
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 september 2012 @ 20:26:04 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116434027


Visjes voeren O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116434374
Even een update: alles is over... En yay mijn visjes zijn superblij! Superlevendig aan het zwemmen O+
Zal biinnenkort even een fotootje maken!

Nogmaals bedankt voor de tips :s)
pi_116455019
Ik meld me ook maar even in dit topic. Jarenlang verwoed aquariaan geweest, maar alles verkocht ivm tijdgebrek, ruimtegebrek en kosten. Nu begint het weer te kriebelen en heb ik mijzelf een Nano-Cube van Dennerle cadeau gedaan (de buurman had 'm nog staan). Ik wil nog eerst een CO2 set aanschaffen, alvorens ik echt ga beginnen. (toevallig iemand nog een leuke CO2 set liggen?!)

Vroeger meerdere bakken gehad, maar mijn pronkstuk was mijn bak van 312 liter (125x50x50).
Website: Sneaker-forum.nl
pi_116458430
De foto's van het nieuwe bakje:





[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2012 14:19:34 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 14:30:17 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116458821
Leuk O+.

Ik heb gisteren m'n Wallichii gesnoeid, was wel nodig ook, damn wat groeit die plant als kool :o.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116558152
mijn platy heeft gisteren kleintjes gekregen.
pi_116558204
Vanaf volgende week een 2e juwel 60 erbij. Eens kijken wat ik er mee ga doen.

Visbestand is echt klote in die bak dus misschien kan ik er iemand van hier blij mee maken tegen die tijd.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 12:15:48 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116559573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Heeft er hier al iemand ervaring met het led verlichting als gewone verlichting voor een zoetwater aquarium ?

Mijn lichtkap (2x T8) van mijn aquarium is in heel slechte staat; zover dat hij eigenlijk gewoon aan vervanging toe is; en ik vroeg mij af of het investeren in ledverlichting interessant is voor mij. :)
Heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen om de bestaande verlichting te behouden en er gewoon twee nieuwe lampen en een stel nieuwe reflectors in te hangen.
Het prijskaartje van ledverlichting is ook nog niet zo heel interessant.

Langzaam maar zeker vervang ik beide oude lampen voor de nieuwe (met een week ertussen) lampen. De reflectors breng ik direct aan. :)
  zondag 9 september 2012 @ 14:05:46 #248
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116563180
Krijg nou wat, over het algemeen krijgt een anubias plant 1 blad per maand, mijne heeft nu zijn vierde blad in 1,5 maand :').

Overigens zijn mijn otocinclusjes heel erg actief. Heel de dag door. Ik weet niet of dit goed is of niet, maar ik herinner mij dat je ze vaker niet ziet dan wel, maar bij mij is het andersom :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116565520
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen om de bestaande verlichting te behouden en er gewoon twee nieuwe lampen en een stel nieuwe reflectors in te hangen.
Het prijskaartje van ledverlichting is ook nog niet zo heel interessant.

Langzaam maar zeker vervang ik beide oude lampen voor de nieuwe (met een week ertussen) lampen. De reflectors breng ik direct aan. :)
Voor "goedkopere" ledverlichting kijk eens bij kitelight.nl Heb hier ook mijn led verlichting vandaan

( de witte blauwe en rode tubes) Ze staan boven mijn zeer grote aquarium en heb daarom te weinig led verlichting. maar voor een kleine bak is dit een prima keuze. Zelf gebruik ik led in combi met t8 voor mijn 180 bij 80 bij 63 bak ^O^ Kitelight is 1 van de goedkoopste met aquarium led technologie.

Kijk eens bij malawi forum.nl Cindy of marian ( ben er al een jaar ofzo niet geweest ) malawi forum staat ook altijd samen met kitelight op het vivarium.
  zondag 9 september 2012 @ 23:46:55 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116588161
leuk topic, ik heb ook aquaria gehad, volgens mij zat ik toen ook al op fok :? wellicht komt er over een tijdje weer 1...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 september 2012 @ 23:50:57 #251
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116588375
ah topic uit de oude doos:

Aquarium
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 10 september 2012 @ 16:45:04 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116606173
Als iemand slakjes heeft en er vanaf wil, ik wil ze wel voor Cupcake. De aquariumwinkel kan me op een of andere manier niet aan slakken helpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 10 september 2012 @ 22:07:55 #253
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116623112
Zag net dat 1 van mijn roodkopjes niet goed is...

Lastig om er scherpe foto's van te maken, want supersnel. Maar iemand een idee? ;(



  maandag 10 september 2012 @ 22:15:03 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116623572
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Kreator het volgende:
Zag net dat 1 van mijn roodkopjes niet goed is...

Lastig om er scherpe foto's van te maken, want supersnel. Maar iemand een idee? ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ah leuk, je komt is zo;n topic nog oude bekenden tegen ook!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Official ESF Kreviewer maandag 10 september 2012 @ 22:17:13 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116623691
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ah leuk, je komt is zo;n topic nog oude bekenden tegen ook!
Hey, leef jij ook nog? :7.
  maandag 10 september 2012 @ 22:18:04 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116623762
Een of andere schimmel? Witte stip?

Nu ik de foto beter heb bekeken, lijkt het op een klein wondje waar een schimmel of bacterie op is gaan groeien :?.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer maandag 10 september 2012 @ 22:24:45 #257
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116624214
Het lijkt een wondje ja. Maar ik heb nog nooit witte stip gezien dus ik weet het niet.
  maandag 10 september 2012 @ 22:27:34 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116624407
Witte stip ziet er nader bekeken ook wel anders uit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_116638344
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Kreator het volgende:
Zag net dat 1 van mijn roodkopjes niet goed is...

Lastig om er scherpe foto's van te maken, want supersnel. Maar iemand een idee? ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Witte stip, schimmel of een bacterie. Het is misschien slim om de vis sowieso in quarantaine te zetten, zodat andere vissen niet worden besmet of geïnfecteerd.

- Schuurt de vis overal tegenaan?
- Staan zijn schubben uit?
- Zwemt de vis met samengeknepen vinnen?
Website: Sneaker-forum.nl
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 september 2012 @ 12:21:59 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116638873
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:01 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Witte stip, schimmel of een bacterie. Het is misschien slim om de vis sowieso in quarantaine te zetten, zodat andere vissen niet worden besmet of geïnfecteerd.

- Schuurt de vis overal tegenaan?
- Staan zijn schubben uit?
- Zwemt de vis met samengeknepen vinnen?
Hij schuurt niet, schubben staan voor zover ik kan zien niet uit en of hij met samengeknepen vinnen zwemt kan ik niet zien... hij is wel iets drukker dan normaal.
pi_116639634
Sowieso apart zetten, ivm besmettelijkheid.
Website: Sneaker-forum.nl
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 september 2012 @ 13:00:14 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116640004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:48 schreef BasNijmegen het volgende:
Sowieso apart zetten, ivm besmettelijkheid.
...dat is in theorie een leuk idee, maar in de praktijk ga je een roodkopzalmpje niet vangen in een aquarium van 325 liter....tenzij hij zwaar verzwakt is. Is gewoon veel te snel.
Ik hoop maar dat het niet besmettelijk is...
pi_116640401
Dan is het te hopen dat het 'slechts' een verwonding is. Indien het een ziekte is, dan is de kans groot dat het besmettelijk is (witte- of grote stip, slijmvlek of andere bacterie).
Er bestaat preventieve medicatie die je door de bak kan gooien. Maar dit kan effect hebben op gezonde vissen/planten.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_116643004
Ik heb een erg gewonde vis in de bak gehad, hele bek kapot, ik heb een esha kuurtje er tegen aan gegooid.

Esha 2000 is een erg oud merk en ik ken het van 10 jaar geleden. Nu heb ik een tropheus die een komplete staart mist, maar het begint al aan te groeien. Dit zonder esha kuurtje.

Kijk even wat de wond doet, zie je dat de vis verslechterd en je hebt GEEN garnalen gooi dan esha 2000 erin. Het kan niet kwaad. Je kunt er ook een snufje zout ingooien om de slijmhuid te verbeteren. ( sommige gooien dit altijd als preventie middel in het aquarium )

Zout werkt ook erg goed en is een stuk goedkoper dan een duur medicijn ding die je bak omzeep kan helpen. Voor de verhouding van het zout moet je even googlen. ^O^ ( neem wel biologisch zout uit de natuur winkel, of zee zout waar je zee water mee maakt voor je aquarium. )

Al zijn tetra's wel stress kippen, ik hoop voor je dat hij het overleeft. ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:10:51 #265
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_116649117
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:24 schreef Kreator het volgende:
Het lijkt een wondje ja. Maar ik heb nog nooit witte stip gezien dus ik weet het niet.
Ik vind er niet uitzien als witte stip, dat zijn kleine stipjes verdeeld over het lijf en op de foto lijkt het eerder een grote roodachtige plek. Ik denk persoonlijk aan een bacterie of schimmel. Ik zou er sowieso Escha2000 bij gooien als je geen schaaldieren in je bak hebt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:12:40 #266
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_116649184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:36 schreef Aloria het volgende:

Zout werkt ook erg goed en is een stuk goedkoper dan een duur medicijn ding die je bak omzeep kan helpen. Voor de verhouding van het zout moet je even googlen. ^O^ ( neem wel biologisch zout uit de natuur winkel, of zee zout waar je zee water mee maakt voor je aquarium. )
Maar maar zout erbij gooien is ook niet altijd goed dacht ik. Corydoras is er vrij gevoelig voor bijvoorbeeld, het ligt er dus ook aan wat je verdere visbestand is. Bovendien helpt medicatie vaak beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 11-09-2012 17:20:37 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:22:23 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116649584
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik vind er niet uitzien als witte stip, dat zijn kleine stipjes verdeeld over het lijf en op de foto lijkt het eerder een grote roodachtige plek. Ik denk persoonlijk aan een bacterie of schimmel. Ik zou er sowieso Escha2000 bij gooien als je geen schaaldieren in je bak hebt.
Er zitten waaierhandgarnalen in. Zout is dan een betere optie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:29:25 #268
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_116649849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er zitten waaierhandgarnalen in. Zout is dan een betere optie :).
In dat geval is medicatie inderdaad niet de beste keuze. Ik zou dan ook eerst zout proberen, maar wel eerst kijken of alle vissen ertegen kunnen, rustig opbouwen en niet te veel. Het is trouwens wel behoorlijk slecht voor de meeste planten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_116770582
Hm, ik heb mn aquarium nu een paar weken maar ik ben er nu zeker van dat de thermostaat het niet doet (slaat niet aan). De afgelopen paar weken was het wel redelijk warm dus gezien de kamertemperatuur bleef hij wel goed warm maar nu het wat kouder wordt is het water 's ochtends <20 graden celsius. In de gebruiksaanwijzing stond enkel dat je ze aan de wand moest bevestigen met de twee zuignappen en dat heb ik dan ook gedaan (en ja stekker zit erin :+ ). Doe ik hier iets fout of is hij gewoon stuk en moet ik er mee terug naar de winkel?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_116771519
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hm, ik heb mn aquarium nu een paar weken maar ik ben er nu zeker van dat de thermostaat het niet doet (slaat niet aan). De afgelopen paar weken was het wel redelijk warm dus gezien de kamertemperatuur bleef hij wel goed warm maar nu het wat kouder wordt is het water 's ochtends <20 graden celsius. In de gebruiksaanwijzing stond enkel dat je ze aan de wand moest bevestigen met de twee zuignappen en dat heb ik dan ook gedaan (en ja stekker zit erin :+ ). Doe ik hier iets fout of is hij gewoon stuk en moet ik er mee terug naar de winkel?
Als je de temperatuur ook goed hebt ingesteld (dat zou ook het probleem kunnen zijn :+ ) dan zou ik ermee teruggaan, ja.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_116783338
Hoi! Ik breek even in. Ik wil een artemia/pekelkreeftjes systeempje opzetten en hiervoor heb ik een luchtpompje nodig, sterk genoeg om water in 2 x 2L flessen in beweging te houden. Waar zou ik op moeten letten bij de aanschaf? :)
pi_116783520
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:11 schreef Sts het volgende:
Hoi! Ik breek even in. Ik wil een artemia/pekelkreeftjes systeempje opzetten en hiervoor heb ik een luchtpompje nodig, sterk genoeg om water in 2 x 2L flessen in beweging te houden. Waar zou ik op moeten letten bij de aanschaf? :)
Goedkoop is duurkoop.
Superfish pompje was bij mij erg snel stuk. Nieuwe gekregen, weer binnen 2 weken stuk.

Heb nu een Adori Poseidon met twee uitlaten, en die werkt alweer maanden prima. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116808794
Gisteren via marktplaats een mooie CO2 set van Dennerle kunnen aanschaffen.
Kan nu eindelijk gaan denken over de Aquascape die ik wil gaan maken. Techniek is nu compleet.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_116812876



De laatste video zie je een 'zwangere" leptosoma, haar jongen zitten in de bek. O+
Gister gefilmd.
pi_116843213
Ik las net dat kogeltjes ook watervlooien lusten ? Zou wel wat voor jou cupcake zijn samzz als dat zo is.

Anderhalve maand terug een 60 liter aquarium buiten gezet, half leiding, half aquarium water erin gedaan, beetje (verse) gist, paar roestige spijkers. Na twee weken was het water lekker groen dus zakje watervlooien gehaald dat er in gegooid en niet meer naar omgekeken tot gisteren.
Het aquariumpje zit barstenvol met watervlooien dus mijn vissen hadden een feestmaal gisteren :)
  Official ESF Kreviewer zondag 16 september 2012 @ 14:56:16 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116848306
Mijn roodkopzalmpje is spontaan weer genezen. Was dus toch gewoon een wondje.
  zondag 16 september 2012 @ 23:01:12 #277
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_116873807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:32 schreef Aloria het volgende:



De laatste video zie je een 'zwangere" leptosoma, haar jongen zitten in de bek. O+
Gister gefilmd.
mooi _O_
  maandag 17 september 2012 @ 14:28:27 #278
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116889908


Cupcake zijn bolle buik, net na het eten :D.



De Galaxy's. Zijn flink bijgekleurd vergeleken met toen ze net uit de winkel kwamen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 23 september 2012 @ 17:33:45 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117158190


Overzichtfoto van afgelopen maandag :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2012 @ 21:22:30 #280
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_117170139
Wel apart hoe de indeling van een bak kan veranderen. Paar maanden geleden kegelvlekbarbeeltjes gekocht. Die zwmmen voornamelijk boven en midden in de bak. Na de vakantie hadden de tetra's hun vaste plek sinds anderhalf jaar links onderaan ingeruild voor de beschutting van de planeten en die zwemmen/hangen nu midden achter, je ziet ze nauwelijks nog. En gelijk durven de glasneervalletjes meer naar voren te komen en bij het voederen zwemmen ze zelfs de halve bak door, terwijl ik die vanaf het moment dat ik ze kocht met moeite tussen de planten moest zien te vinden. Ik vraag me nu af of ze behalve dat ze schuw zijn ook niet door de tetra's niet tevoorschijn durfden te komen.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_117179446
Gister visjes gehaald :)
5 kardinaaltetras, 5 vijfstreepbarbelen en een koppeltje black molly's. Eerst waren ze nog een beetje schuw maar nu zwemmen ze de hele bak rond. Iemand hier die me kan vertellen hoeveel vissen er uiteindelijk in kunnen (heb bak van 60liter)?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117207720
Waterwaardes
ph is 7,5 (moet minimaal een half naar beneden, dus denk erover om een regenton te kopen :))
kh is 5
gh is 6
nitriet is 0
nitraat is 0
fosfor is 0

Hoe krijg ik op een natuurlijke manier mijn nitraat en fosfor omhoog, beide zijn 0, een maand geleden was het nitraat 1 en nu weer 0.
pi_117207845
1 cm vis per liter water is ongeveer wat je aan kan houden, beweeglijke vissen hebben meer ruimte nodig als rustige vissen.
Dus voor jou zouden het dan 6 vissen van 10 cm worden of 12 van 5 cm (zo ongeveer)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:39:49 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117546793
Vissen en garnalen liefhebber meld zich :P
Heeft iemand hier misschien tips voor het verhuizen van een aquarium? Ik heb een Aqua60 en een Aqua40 die over een paar weken binnen dezelfde stad naar een nieuw appartement moeten. Ik hou zelf van kleine visjes, dus dat gaat nog flink wat werk worden om alles er uit te vangen. In de 60 zit een mix van endlers, grondels, vuurtetra's, false neon tetra's en een paar Scarlet Badisjes. De 40 dwerg cory's, rasboras maculata en heul veul vuurgarnalen :P Ik zit te denken om een paar afsluitbare emmers te regelen, zo veel mogelijk dieren uit de bak te vangen, en deze met het water te vervoeren. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of goede tips in de aanbieding? Bvd :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117547208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef ATuin-hek het volgende:
Vissen en garnalen liefhebber meld zich :P
Heeft iemand hier misschien tips voor het verhuizen van een aquarium? Ik heb een Aqua60 en een Aqua40 die over een paar weken binnen dezelfde stad naar een nieuw appartement moeten. Ik hou zelf van kleine visjes, dus dat gaat nog flink wat werk worden om alles er uit te vangen. In de 60 zit een mix van endlers, grondels, vuurtetra's, false neon tetra's en een paar Scarlet Badisjes. De 40 dwerg cory's, rasboras maculata en heul veul vuurgarnalen :P Ik zit te denken om een paar afsluitbare emmers te regelen, zo veel mogelijk dieren uit de bak te vangen, en deze met het water te vervoeren. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of goede tips in de aanbieding? Bvd :)
Precies zo doen inderdaad.
Wij hadden een grote piepschuim-bak met daar een zak in. Water, visjes, 200KM gereden. Dus dan moet een verhuizing in dezelfde stad zeker zo te doen zijn ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:55:06 #286
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117547354
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:36 schreef Sorella het volgende:
1 cm vis per liter water is ongeveer wat je aan kan houden, beweeglijke vissen hebben meer ruimte nodig als rustige vissen.
Dus voor jou zouden het dan 6 vissen van 10 cm worden of 12 van 5 cm (zo ongeveer)
Bij roofvissen en territoriale vissen ligt het weer ietsje anders :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_117547746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bij roofvissen en territoriale vissen ligt het weer ietsje anders :).
Ik vind die "1cm vis per liter water" sowieso een onzin-redenatie. Sommige vissen hebben gewoon meer ruimte nodig dan de andere.

Anders kunnen we deze wel weer invoeren:
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:09:44 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117547899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik vind die "1cm vis per liter water" sowieso een onzin-redenatie. Sommige vissen hebben gewoon meer ruimte nodig dan de andere.

Anders kunnen we deze wel weer invoeren:
[ afbeelding ]
Meh ;(.

Mijn vriendin wilde haar oude vissenkom van zolder halen. Toen ik haar zei dat goudvissen toch wel wat meer nodig hebben en waarom, borg ze hem toch maar op en kocht ze een aquarium met een schooltje black molly's en wat garnalen :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_117548025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Meh ;(.

Mijn vriendin wilde haar oude vissenkom van zolder halen. Toen ik haar zei dat goudvissen toch wel wat meer nodig hebben en waarom, borg ze hem toch maar op en kocht ze een aquarium met een schooltje black molly's en wat garnalen :P.
Kun je mooi gebruiken als kleingeld-bak, zo'n oude vissenkom! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:13:54 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117548055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Kun je mooi gebruiken als kleingeld-bak, zo'n oude vissenkom! :Y
Ze heeft 'm volgens mij weggedaan inmiddels...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:28:03 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_117581703
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Precies zo doen inderdaad.
Wij hadden een grote piepschuim-bak met daar een zak in. Water, visjes, 200KM gereden. Dus dan moet een verhuizing in dezelfde stad zeker zo te doen zijn ;)
Thx :) goed om te weten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_117702313
aquarium houder sinds een 1/2 maanden meldt zich

[ Bericht 8% gewijzigd door the-brother-of-uzunumaki op 07-10-2012 19:31:14 ]
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_117703165
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:25 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
aquarium houder sinds een 1/2 maanden meldt zich
Pics? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117703298
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Pics? ;)
heb nu geen recente foto water is nu nog wat groen van de medicijnen :P
ik had last van witte stip ;(
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_117703460
is dit ook een topic voor tips ?
heb 2 plantjes en de blaadjes gaan wat dood moet de hele plant er dan uit ?en het lijkt wel of ze van 1 plant eten :')
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_117704820
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:28 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Cupcake zijn bolle buik, net na het eten :D.

[ afbeelding ]

De Galaxy's. Zijn flink bijgekleurd vergeleken met toen ze net uit de winkel kwamen :).
Toffe foto's en mooi bakkie, ziet er goed uit ^O^
pi_117705383
Hier mn aquarium
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:20:20 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117708801
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:20 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Toffe foto's en mooi bakkie, ziet er goed uit ^O^
Dank je :D. Vrijdag dik drie uur bezig geweest om alles schoon te maken. Het ziet er nu weer mooi uit. Komende week wil ik een stel grotere garnalen kopen om de boel een beetje schoon te houden :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_117709194
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dank je :D. Vrijdag dik drie uur bezig geweest om alles schoon te maken. Het ziet er nu weer mooi uit. Komende week wil ik een stel grotere garnalen kopen om de boel een beetje schoon te houden :).
Ik ben net ook een uurtje bezig geweest, plantjes kortwieken, aanslag vd ramen geveegd, water ververst, pompie schoongemaakt .....
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:25:03 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_117716275
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:25 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ben net ook een uurtje bezig geweest, plantjes kortwieken, aanslag vd ramen geveegd, water ververst, pompie schoongemaakt .....
Ik heb echt alles eruit gesloopt :+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')