abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 december 2001 @ 21:40:19 #1
15955 Cybercopje
Now entering Belgie
pi_2600323
Ik heb een vraagje over aquariums. Ik heb vandaag vissen in mijn aquarium gedaan en nu vraag ik me af of ik 's nachts de luchtpomp ook moet aan laten staan. Ook vraag ik me af hoeveel ik ongeveer moet voeren, ik heb 4 guppen.

alvast bedankt!

It's me..... Cyber
  maandag 24 december 2001 @ 21:49:15 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2600392
Luchtpomp moet gewoon constant aan blijven, al hoef je je met 4 guppen niet veel zorgen te maken, guppen gaan niet snel dood van slechte waterkwaliteit en zeker niet als het er maar 4 zijn. Voeren moet je in ieder geval nooit teveel doen, ongeveer net zoveel als de vissen in 1 minuut op kunnen. regel is: beter te weinig ,dan teveel! Ook geldt : hoe groter je aquarium hoe beter voor de vissen, dus liever een bak van 200x60x50cm (600liter)(als één van 120x50x50cm(300 liter)dan voelen ze zich beter op hun gemak en bovendien vervuilt het water minder snel! Heb je trouwens ook een goed biologisch filter met krachtige (buiten) pomp en termostaat/verwarming, ook belangrijke dingen als je meer vissen gaat houden!

Andere tropische vissen zijn veel kieskeuriger en als je die gaat houden zou ik eerst maar eens een goed algemeen aquariumboek kopen, zoals bijvoorbeeld de "Tropische aquariumvissen encyclopedie" van Esther Verhoef.

verders Suc6

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-12-2001 22:07]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 27 december 2001 @ 01:08:05 #3
15955 Cybercopje
Now entering Belgie
pi_2614934
Hoe veel moet je guppen eigenlijk voeren 1 of 2x keer per dag? En moet het licht altijd aan blijven ook 'snachts ?

Cyber

[Dit bericht is gewijzigd door Cybercopje op 27-12-2001 01:15]

It's me..... Cyber
pi_2616696
haha, vier guppen... m/v?
Dat zullen er snel veel meer worden...

Ik had er ooit twee gekocht, één dag later waren dat er 14... Dat was best schrikken! Zeker als je weinig van vissen weet en moedergup al die kleintjes eruit ziet werken...

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_2616730
3 a 4 keer per week klein beetje voeren en de bak gewoon zijn gang laten gaan !
...Let me R o c k you..girl you make me loving the bad things,,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')