abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114957196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:26 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je vast geen WO Geneeskunde gedaan?
pi_114957517
Verder OT:

hoe lastig en ongewenst ws ook wegens TS' positie/kansen op arbeidsmarkt, het lijkt mij niet onverstandig om op 1 of andere manier al van het ergste uit te gaan en verder te gaan kijken.

In theorie is het mogelijk dat werkgever het gewoon een beetje probeert te pushen om iemand niet te lang thuis te houden en het niet zo kwaad bedoelt; het lijkt er echter meer op dat er bewust een onprettige arbeidsrelatie gecreëerd wordt, zodat TS wellicht zelf ms de biezen pakt. Na het reeds geplande beraad met deskundige en bevoegde personen (vakbond?) zou dat (zelf vertrekken) ms ook wel een conclusie kunnen zijn en is het dan een kwestie van uitzoeken hoe je zo gunstig mogelijk weg zou kunnen. Ik bedoel, als ze idd van je af willen valt er bij wijze van spreken ms nog wel wat te halen ook (vertrekregeling, o.i.d.).

En stel even dat het toch allemaal niet zo negatief is als het nu lijkt en ze je niet kwijt willen, dan zou ik persoonlijk toch wel eens een heeeel goed gesprek willen met deze of gene over hoe verder...

En van een OR verwacht ik zelf ook nooit zoveel, in essentie een aardig bedacht en ook bruikbaar concept, maar ook die hebben weer niet de soms broodnodige onafhankelijkheid en bevoegdheden om dingen te kunnen verbeteren/regelen/aankaarten/veranderen etc.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 augustus 2012 @ 18:44:48 #55
269689 crew  Viv
pi_114958147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:16 schreef Modus het volgende:
Dan heb je vast geen WO Geneeskunde gedaan?
:?
pi_114958650
Ik heb/ga ook geen co-schap bedrijfsgeneeskunde volgen hoor, en ik studeer toch echt geneeskunde.
pi_114958684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
:?
Nou het lijkt mij logisch dat je coschappen volgt bij iemand die dezelfde opleiding (geen bedrijfsarts dus) heeft gedaan, zoals vaak een huisarts?
pi_114958789
Geneeskunde is een basisopleiding, waarbij je coschappen in een aantal verschillende disciplines loopt. Bedrijfsgeneeskunde valt onder de sociale geneeskunde, en ik heb dan geen bedrijfsgeneeskunde, maar ik ga naar een GGD, met o.a. jeugdgeneeskunde.
pi_114959075
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:00 schreef dotKoen het volgende:
Geneeskunde is een basisopleiding, waarbij je coschappen in een aantal verschillende disciplines loopt. Bedrijfsgeneeskunde valt onder de sociale geneeskunde, en ik heb dan geen bedrijfsgeneeskunde, maar ik ga naar een GGD, met o.a. jeugdgeneeskunde.
Er was ook iemand bij ons naar een AZC gegaan, was ook interessant om over te horen. We kregen 2 groepsbijeenkomsten waar je moest vertellen over de discipline waar je terecht was gekomen. De mensen die bij een bedrijfsarts hadden meegelopen vertelden helaas dat die arts toch meer op de hand van de werkgever dan de werknemer was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114959196
Heb dus nooit bij een bedrijfsarts gezeten, maar had zelf nu niet echt die indruk gekregen van de docenten bedrijfsgeneeskunde. Toen ik hier specifiek naar vroeg had deze docent wel voldoende argumenten om me te overtuigen dat bedrijfsartsen niet per definitie de werknemer benadelen en partij voor de werkgever kiezen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 augustus 2012 @ 19:11:33 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_114959258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze week bijgehouden hoe lang het duurt voor ik alles draaiend heb op mijn laptop. Gisteren 48 minuten :o Vandaag deed alles het na 20 minuten al *record w/ * maar toen was er een storing in mijn werkprogramma. Uiteindelijk kon ik na 32 minuten aan de slag.
stomme vraag misschien, maar hoe komt het dat je iedere keer er zo lang over doet voordat je kunt gaan werken? moet je soms iedere dag alles opnieuw installeren ofzo?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_114959428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:10 schreef dotKoen het volgende:
Heb dus nooit bij een bedrijfsarts gezeten, maar had zelf nu niet echt die indruk gekregen van de docenten bedrijfsgeneeskunde. Toen ik hier specifiek naar vroeg had deze docent wel voldoende argumenten om me te overtuigen dat bedrijfsartsen niet per definitie de werknemer benadelen en partij voor de werkgever kiezen.
Dat heb ik ook zo te horen gekregen in de collegezaal. In de praktijk bleek het toch anders. Maar goed, ik heb dat dus zelf nooit ervaren en het zal ook ongetwijfeld per bedrijfsarts verschillen. Ik ken een heel sympathiek iemand die ook bedrijfsarts is geworden en die kiest uiteraard voor de werknemer :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114961613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat heb ik ook zo te horen gekregen in de collegezaal. In de praktijk bleek het toch anders. Maar goed, ik heb dat dus zelf nooit ervaren en het zal ook ongetwijfeld per bedrijfsarts verschillen. Ik ken een heel sympathiek iemand die ook bedrijfsarts is geworden en die kiest uiteraard voor de werknemer :7
Zo'n bedrijfsarts hadden wij hiervoor. Elk zielig verhaal vond hij zielig. Zijn adviezen bestonden meer uit vertalingen van de wensen van de werknemer dan uit enige poging tot reïntegratie (behalve natuurlijk als werknemer dat graag wilde, maar de mensen die ik daar had waren nou niet direct de fanatiekste..). Die van nu wordt enthousiast ontvangen door zowel werkgever als werknemer omdat hij reëel is en nog eens een advies paraat heeft waar je zelf misschien niet direct aan had gedacht.

Maar al die algemene BApraat helpt Rewimo natuurlijk niet verder. Die blijft gewoon zitten met haar asowerkgever die zijn bedrijfsarts wel in de zak heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 22:02:51 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114968729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:11 schreef Ynske het volgende:

stomme vraag misschien, maar hoe komt het dat je iedere keer er zo lang over doet voordat je kunt gaan werken? moet je soms iedere dag alles opnieuw installeren ofzo?
Ik moet heel lang wachten voor ik toegang heb tot de netwerkschijven van het bedrijf. Soms moet ik daarvoor meerdere keren opstarten. En als dat eenmaal werkt moet ik ICT bellen zodat ze het programma voor me kunnen starten waar mijn werk in zit. Dat kun je vanaf een laptop zelf niet opstarten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114969019
Lekker professioneel. :').
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 22:12:32 #66
13151 crew  Rewimo
pi_114969268
Ja, maar dat is dus mijn probleem en omdat ik aangeef dat ik mijn targets daardoor niet kan halen ben ik niet oplossingsgericht bezig.

Goeie redenering hè? ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 22:19:59 #67
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114969700
Rewimo, had je nog gebeld met je arts om deze stress situatie door te spreken en welke invloed dit heeft op het genezingsproces?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 22:33:10 #68
13151 crew  Rewimo
pi_114970491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
Rewimo, had je nog gebeld met je arts om deze stress situatie door te spreken en welke invloed dit heeft op het genezingsproces?
Nee, want we dachten dat ze allemaal op vakantie waren, we komen er net achter dat de huisarts er deze week nog is. Dus die gaan we morgen even bellen en als het lukt nog deze week dat laatste mailtje onder haar neus duwen en dan vragen of zij een verklaring wil schrijven dat dit mijn genezing belemmert.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 22:47:44 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114971475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, want we dachten dat ze allemaal op vakantie waren, we komen er net achter dat de huisarts er deze week nog is. Dus die gaan we morgen even bellen en als het lukt nog deze week dat laatste mailtje onder haar neus duwen en dan vragen of zij een verklaring wil schrijven dat dit mijn genezing belemmert.
Ok.
Ben benieuwd naar de reactie van de arts.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:26:50 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114984909
Rewimo,
ik heb je topic ook met verbazing gelezen.. je zou toch denken dat je een bepaalde loyaliteit hebt opgebouw na 22 jaar.. wat een rare werkgever manager. bah!

verder heb ik geen adviezen, wel een succeswens!

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Vanavond afspraak met iemand van de vakbond ^O^
en ? hoe ging het?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 11:12:02 #71
13151 crew  Rewimo
pi_114987770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ok.
Ben benieuwd naar de reactie van de arts.
Die was woest _O- Er was onverwacht eerder plek voor me

Ik heb nu een officieel attest waarin staat uitgespeld wat de brief van de orthopeed precies inhoudt, wat de diagnose en het vooruitzicht is, dat ik niet langer dan 2-3 uur per dag mag werken en dat ik niet in staat ben om te reizen. Ook staat er nog een heel lijstje van andere dingen in die ik niet mag (niet lang lopen, zitten, staan, geen kou en vocht en niet gedwongen in één houding zitten).

Daarvan uitgaande kan ik wel een mooi mailtje brouwen denk ik ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Rewimo op 02-08-2012 11:21:18 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 augustus 2012 @ 11:14:16 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114987842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die was woest _O- Er was onverwacht eerder plek voor me

Ik heb nu een officieel attest waarin staat uitgespeld wat de brief van de orthopeed precies inhoudt, wat de diagnose en het vooruizicht is, dat ik niet langer dan 2-3 uur per dag mag werken en dat ik niet in staat ben om te reizen. Ook staat er nog een heel lijstje van andere dingen in die ik niet mag (niet lang lopen, zitten, staan, geen kou en vocht en niet gedwongen in één houding zitten).

Daarvan uitgaande kan ik wel een mooi mailtje brouwen denk ik ^O^
Super. _O_
Hier kan je aardig wat mensen op je werk voor hun hersentjes meppen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 11:14:55 #73
13151 crew  Rewimo
pi_114987872
Ik kon haar wel zoenen :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 augustus 2012 @ 11:17:23 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114987975
Dat geloof ik graag. :D
Tof, echt tof.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 augustus 2012 @ 11:24:04 #75
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114988232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die was woest _O-
Ik had wel een beetje medelijden met d'r toetsenbord. Ze hamerde een stuk harder dan normaal.. :P

maar wel mooie dikke letters en een tekst die iedereen moet kunnen begrijpen..
pi_114990304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik kon haar wel zoenen :D
Godzijdank zijn er nog mensen met verstand die met jou meedenken _O_
pi_114992049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog mensen met verstand die met jou meedenken _O_
Dit ^O^

Blij voor je Rewimo, met dit lichtpuntje in een uiterst vervelende tijd/zaak!

:*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:04:13 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114992270
Goed nieuws :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:12:33 #79
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114992614
Ik heb hier absoluut geen verstand van maar lees toch mee. :P Heel veel succes in ieder geval en fijn dat je arts wel haar best voor je doet.
pi_114994107
Wat een opsteker dat je arts zo achter je staat (al was dat natuurlijk niet eens een vraag), hopelijk zien ze bij je werk nu ook in dat ze echt debiel bezig zijn :*
♥ scars make us who we are ♥
pi_114995714
Wil je er hierna nog wel werken eigenlijk?
Trotse mamma :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 16:40:01 #82
13151 crew  Rewimo
pi_115003882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef Faithz het volgende:
Wil je er hierna nog wel werken eigenlijk?
Nou, ik overweeg inmiddels wel om uit te gaan kijken naar een baan op een andere afdeling waar ik niets meer met deze manager te maken heb.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:13:36 #83
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_115006050
Laat anders een Second opinion uitvoeren door een UWV arts..
Zijn misschien ook niet zulke spetters, maar dan kan jouw werkgever er helemaal niet meer onderuit dat jij gewoon een ziektewet uitkering dient te krijgen voor de uren die je niet kan werken. N

iks korten op salaris, ziek is ziek. Dat korten mag ie wettelijk niet eens volgens mij. Tenzij je 'beter' bent gemeld. Of heb je een 0-uren contract? Dat lijkt me niet na 22 jaar maar toch ff vragen. En dan nog kan er op basis van afgelopen jaren het aantal gemiddelde werkuren worden vastgesteld.

En hogeropgaan in het bedrijf, ga naar de manager van jouw manager.. Je hebt immers alleen wat te winnen.
pi_115007102
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:13 schreef Swiffer het volgende:
En hogeropgaan in het bedrijf, ga naar de manager van jouw manager.. Je hebt immers alleen wat te winnen.
Hogerop gaan kan ook tot gevolg hebben dat hogere en andere managers Rewimo gaan zien als 'lastig', waardoor haar toekomst bij dat bedrijf moeilijk wordt (wil niet zeggen dat het geen optie is, maar het is wel goed om alle mogelijke uitkomsten te overwegen). Misschien eens bij HRM gaan navragen of deze manager op eigen houtje handelt of bedrijfsbeleid volgt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 18:01:00 #85
13151 crew  Rewimo
pi_115007832
Nee, ik heb een contract voor 30 uur. Dat is geen probleem. Ik moet alleen uitzoeken hoe het zit met dat korten, want dat mag pas als je 6 maanden volledig ziekgemeld bent voorzover ik weet. En ik heb t/m 18 april nog gedeeltelijk gewerkt (eerst 50, later 75%). En dus ben ik geen 6 maanden volledig ziekgemeld maar 3,5 nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 02-08-2012 20:19:18 ]
pi_115008224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik moet heel lang wachten voor ik toegang heb tot de netwerkschijven van het bedrijf. Soms moet ik daarvoor meerdere keren opstarten. En als dat eenmaal werkt moet ik ICT bellen zodat ze het programma voor me kunnen starten waar mijn werk in zit. Dat kun je vanaf een laptop zelf niet opstarten.
Waar ik me over blijf verbazen is dat het bedrijf zich kennelijk niet verplicht voelt om jou te middelen te verschaffen om je werk goed te doen. Lees: het tijdig en correct faciliteren van de externe omgeving en daarvoor juiste bedrijfsmiddelen beschikbaar stellen. Als telewerken als normaal werk wordt beschouwd moet dit thuis net zo vloeiend werken als op de werklocatie. Bizar. ;(
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 20:05:36 #87
13151 crew  Rewimo
pi_115013310
Ik heb een mail geschreven en verzonden. Niet quoten aub :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 02-08-2012 20:20:56 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 20:13:52 #88
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_115013724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, ik overweeg inmiddels wel om uit te gaan kijken naar een baan op een andere afdeling waar ik niets meer met deze manager te maken heb.
Heb je gisteren nog een gesprek met de Vakbond gehad? Ben wel benieuwd naar het antwoord. :@

Voor de rest....het loopt zo echt de spui :N gaten uit.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 20:18:39 #89
13151 crew  Rewimo
pi_115013969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:13 schreef Strega het volgende:
Heb je gisteren nog een gesprek met de Vakbond gehad? Ben wel benieuwd naar het antwoord. :@

Voor de rest....het loopt zo echt de spui :N gaten uit.
Ja, het gesprek ging goed, hij had een aantal interessante gezichtspunten. O.a. dat het bedrijf een reïntegratieverslag moet maken dat door beide partijen akkoord moet worden bevonden èn getekend. Zo ver zijn we dus nog niet :P En pas daarna begint de reïntegratie officieel. Hij was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven. Die brief ga ik wel maken maar ik wacht nog even met versturen, omdat ik nu de brief van de huisarts heb waarin klip en klaar staat dat ik niet meer uren mag maken en niet mag reizen. Ik wacht nu de reactie van de manager maar eens even af ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:24:09 #90
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_115014255
hopelijk valt het kwartje nu wel.

succes :Y
zo goed..?
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 20:25:28 #91
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_115014319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, het gesprek ging goed, hij had een aantal interessante gezichtspunten. O.a. dat het bedrijf een reïntegratieverslag moet maken dat door beide partijen akkoord moet worden bevonden èn getekend. Zo ver zijn we dus nog niet :P En pas daarna begint de reïntegratie officieel. Hij was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven. Die brief ga ik wel maken maar ik wacht nog even met versturen, omdat ik nu de brief van de huisarts heb waarin klip en klaar staat dat ik niet meer uren mag maken en niet mag reizen. Ik wacht nu de reactie van de manager maar eens even af ;)
Ja, wat ze nu proberen is pure intimidatie.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_115014345
quote:
In theorie leuk, maar in de praktijk helaas niet geheel risicoloos. Als je er vanuit kan gaan dat die hogere manager dingen wat 'neutraler' regelt/bekijkt, kan je er wellicht nog wel wat aan hebben. Echter als die persoon bv. vriendjes is met jouw manager, dan zal het eerder nog meer tegen je gaan werken. Dat soort functies worden niet zelden ingevuld/in stand gehouden mede op basis van vriendjespolitiek en minder op basis van geschiktheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 20:26:56 #93
13151 crew  Rewimo
pi_115014381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:25 schreef Strega het volgende:
Ja, wat ze nu proberen is pure intimidatie.
Klopt, zei de vakbondsmeneer ook. Ook het feit dat manager en leidinggevende zichtbaar vóór ons bij de bedrijfsarts waren.
pi_115015250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een mail geschreven en verzonden. Niet quoten aub :)

^O^ puike brief. Je krijgt zo nog 'n PM met een suggestie:)

[ Bericht 0% gewijzigd door anboni op 02-08-2012 20:50:33 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 20:56:40 #95
13151 crew  Rewimo
pi_115016118
Ik heb zelfs al antwoord :o Wederom niet quoten aub

SPOILER
Best, ik blijf van mening dat het voor mij niet goed is :P
pi_115016196
Op termijn zal dat idd heus wel kunnen, maar alles i.o.m. je arts.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 augustus 2012 @ 20:59:33 #97
13151 crew  Rewimo
pi_115016274
De eerste afspraak valt trouwens in mijn vakantie :') De eerstvolgende met de bedrijfsarts ook...
pi_115037075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Rewimo het volgende:
De eerste afspraak valt trouwens in mijn vakantie :') De eerstvolgende met de bedrijfsarts ook...
Pas daar wel mee op, je hoort goedkeuring te hebben van je werkgever om tijdens je re-integratie/arbeidsongeschiktheid te hebben om op vakantie te gaan.

quote:

[..]

Dat verslag begint met de probleemanalyse van de bedrijfsarts waar je nog steeds op wacht. Die hoef je trouwens niet te tekenen, het Plan van aanpak dat twee weken later moet worden gemaakt wel. Daarin staan de afspraken, wie doet wat, welke beperkingen zijn er etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:01 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ik heb een contract voor 30 uur. Dat is geen probleem. Ik moet alleen uitzoeken hoe het zit met dat korten, want dat mag pas als je 6 maanden volledig ziekgemeld bent voorzover ik weet. En ik heb t/m 18 april nog gedeeltelijk gewerkt (eerst 50, later 75%). En dus ben ik geen 6 maanden volledig ziekgemeld maar 3,5 nu.
Nee, dat werkt niet zo, het gaat echt om de termijn dat je (gedeeltelijk, of niet) ziek was. Mits er niet meer dan 30% gekort wordt, mag dat overigens per direct.

quote:
Laat anders een Second opinion uitvoeren door een UWV arts..
Zijn misschien ook niet zulke spetters, maar dan kan jouw werkgever er helemaal niet meer onderuit dat jij gewoon een ziektewet uitkering dient te krijgen voor de uren die je niet kan werken. N

iks korten op salaris, ziek is ziek. Dat korten mag ie wettelijk niet eens volgens mij. Tenzij je 'beter' bent gemeld. Of heb je een 0-uren contract? Dat lijkt me niet na 22 jaar maar toch ff vragen. En dan nog kan er op basis van afgelopen jaren het aantal gemiddelde werkuren worden vastgesteld.

Zietkewetuitkering bestaat niet in een dergelijk geval. Gewoon doorbetaling van het loon tijdens ziekte bedoel je waarschijnlijk. Dit kan alleen niet afgedwongen worden middels een second opinion. Deze is niet bindend. Het is wel een goede richtlijn, en bij een rechtsgang zal er grote waarde aan worden gehecht door de kantonrechter.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou denken de laatste twee. Dat zijn de twee kanten aan de zaak.
Als je er twee wil laten uitzoeken, moet je ook twee verschillende second opinions aanvragen. Ik zou zeggen nummer 2.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_115037519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:47 schreef djenneke het volgende:

Pas daar wel mee op, je hoort goedkeuring te hebben van je werkgever om tijdens je re-integratie/arbeidsongeschiktheid te hebben om op vakantie te gaan.
Ik heb zo'n vermoeden dat Rewimo nergens heen gaat _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:48:22 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_115037580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat Rewimo nergens heen gaat _O-
De tuinstoelen staan al buiten, de zon begint al te schijnen.. :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:06:19 #101
13151 crew  Rewimo
pi_115037797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:47 schreef djenneke het volgende:

Ik heb al sinds maart goedkeuring voor deze vrije dagen. En op vakantie gaan... wat denk je zelf? ;)

quote:
Dat verslag begint met de probleemanalyse van de bedrijfsarts waar je nog steeds op wacht. Die hoef je trouwens niet te tekenen, het Plan van aanpak dat twee weken later moet worden gemaakt wel. Daarin staan de afspraken, wie doet wat, welke beperkingen zijn er etc.
Nou ik ben erg benieuwd of dat er dinsdag ligt :)

quote:
Nee, dat werkt niet zo, het gaat echt om de termijn dat je (gedeeltelijk, of niet) ziek was. Mits er niet meer dan 30% gekort wordt, mag dat overigens per direct.
Vind je het goed dat ik nog even ga nakijken wat daarover precies in de bedrijfsregelingen staat? ;) Sowieso weet ik dat meteen korten er in elk geval niet instaat. Dat halfjaar klopt, ik weet alleen niet precies wat de voorwaarden zijn. Maar daar ga ik vandaag naar kijken.

quote:
Zietkewetuitkering bestaat niet in een dergelijk geval. Gewoon doorbetaling van het loon tijdens ziekte bedoel je waarschijnlijk. Dit kan alleen niet afgedwongen worden middels een second opinion. Deze is niet bindend. Het is wel een goede richtlijn, en bij een rechtsgang zal er grote waarde aan worden gehecht door de kantonrechter.

Als je er twee wil laten uitzoeken, moet je ook twee verschillende second opinions aanvragen. Ik zou zeggen nummer 2.
Dat dacht ik eigenlijk ook. Maar wat ik eigenlijk wil is een oordeel over hoe de werkgever gehandeld heeft in het kader van de Wet Poortwachter. Want daar hebben ze nogal wat steken laten vallen. Eigenlijk hebben ze het breiwerk nooit opgezet :')
pi_115037848
quote:

[..]

Hij (vakbondsman) was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven.
Op zich zit daar best wel wat in, want met die manager ga je er toch ook echt niet meer mee uitkomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:16:02 #103
13151 crew  Rewimo
pi_115037947
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:09 schreef Errrwin het volgende:
Op zich zit daar best wel wat in, want met die manager ga je er toch ook echt niet meer mee uitkomen.
De manager heeft al moeten slikken dat ik niet meer dan 3 uur per dag mag werken :) Toegeven dat ik ook niet op locatie kom moet ook nog volgen, maar je moet ergens aan vasthouden hè, anders is het gezichtsverlies wel erg groot :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:12:47 #104
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115044148
Als ik dit soort dingen lees hoop ik eigenlijk dat die manager een keer goed ziek wordt en dan tegen dezelfde dingen aan loopt. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')