quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Dan heb je vast geen WO Geneeskunde gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:16 schreef Modus het volgende:
Dan heb je vast geen WO Geneeskunde gedaan?
Nou het lijkt mij logisch dat je coschappen volgt bij iemand die dezelfde opleiding (geen bedrijfsarts dus) heeft gedaan, zoals vaak een huisarts?quote:
Er was ook iemand bij ons naar een AZC gegaan, was ook interessant om over te horen. We kregen 2 groepsbijeenkomsten waar je moest vertellen over de discipline waar je terecht was gekomen. De mensen die bij een bedrijfsarts hadden meegelopen vertelden helaas dat die arts toch meer op de hand van de werkgever dan de werknemer was.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:00 schreef dotKoen het volgende:
Geneeskunde is een basisopleiding, waarbij je coschappen in een aantal verschillende disciplines loopt. Bedrijfsgeneeskunde valt onder de sociale geneeskunde, en ik heb dan geen bedrijfsgeneeskunde, maar ik ga naar een GGD, met o.a. jeugdgeneeskunde.
stomme vraag misschien, maar hoe komt het dat je iedere keer er zo lang over doet voordat je kunt gaan werken? moet je soms iedere dag alles opnieuw installeren ofzo?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze week bijgehouden hoe lang het duurt voor ik alles draaiend heb op mijn laptop. Gisteren 48 minutenVandaag deed alles het na 20 minuten al *record
* maar toen was er een storing in mijn werkprogramma. Uiteindelijk kon ik na 32 minuten aan de slag.
Dat heb ik ook zo te horen gekregen in de collegezaal. In de praktijk bleek het toch anders. Maar goed, ik heb dat dus zelf nooit ervaren en het zal ook ongetwijfeld per bedrijfsarts verschillen. Ik ken een heel sympathiek iemand die ook bedrijfsarts is geworden en die kiest uiteraard voor de werknemerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:10 schreef dotKoen het volgende:
Heb dus nooit bij een bedrijfsarts gezeten, maar had zelf nu niet echt die indruk gekregen van de docenten bedrijfsgeneeskunde. Toen ik hier specifiek naar vroeg had deze docent wel voldoende argumenten om me te overtuigen dat bedrijfsartsen niet per definitie de werknemer benadelen en partij voor de werkgever kiezen.
Zo'n bedrijfsarts hadden wij hiervoor. Elk zielig verhaal vond hij zielig. Zijn adviezen bestonden meer uit vertalingen van de wensen van de werknemer dan uit enige poging tot reïntegratie (behalve natuurlijk als werknemer dat graag wilde, maar de mensen die ik daar had waren nou niet direct de fanatiekste..). Die van nu wordt enthousiast ontvangen door zowel werkgever als werknemer omdat hij reëel is en nog eens een advies paraat heeft waar je zelf misschien niet direct aan had gedacht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik ook zo te horen gekregen in de collegezaal. In de praktijk bleek het toch anders. Maar goed, ik heb dat dus zelf nooit ervaren en het zal ook ongetwijfeld per bedrijfsarts verschillen. Ik ken een heel sympathiek iemand die ook bedrijfsarts is geworden en die kiest uiteraard voor de werknemer
Ik moet heel lang wachten voor ik toegang heb tot de netwerkschijven van het bedrijf. Soms moet ik daarvoor meerdere keren opstarten. En als dat eenmaal werkt moet ik ICT bellen zodat ze het programma voor me kunnen starten waar mijn werk in zit. Dat kun je vanaf een laptop zelf niet opstarten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:11 schreef Ynske het volgende:
stomme vraag misschien, maar hoe komt het dat je iedere keer er zo lang over doet voordat je kunt gaan werken? moet je soms iedere dag alles opnieuw installeren ofzo?
Nee, want we dachten dat ze allemaal op vakantie waren, we komen er net achter dat de huisarts er deze week nog is. Dus die gaan we morgen even bellen en als het lukt nog deze week dat laatste mailtje onder haar neus duwen en dan vragen of zij een verklaring wil schrijven dat dit mijn genezing belemmert.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:19 schreef Netsplitter het volgende:
Rewimo, had je nog gebeld met je arts om deze stress situatie door te spreken en welke invloed dit heeft op het genezingsproces?
Ok.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, want we dachten dat ze allemaal op vakantie waren, we komen er net achter dat de huisarts er deze week nog is. Dus die gaan we morgen even bellen en als het lukt nog deze week dat laatste mailtje onder haar neus duwen en dan vragen of zij een verklaring wil schrijven dat dit mijn genezing belemmert.
en ? hoe ging het?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Vanavond afspraak met iemand van de vakbond
Die was woestquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ok.
Ben benieuwd naar de reactie van de arts.
Super.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die was woestEr was onverwacht eerder plek voor me
Ik heb nu een officieel attest waarin staat uitgespeld wat de brief van de orthopeed precies inhoudt, wat de diagnose en het vooruizicht is, dat ik niet langer dan 2-3 uur per dag mag werken en dat ik niet in staat ben om te reizen. Ook staat er nog een heel lijstje van andere dingen in die ik niet mag (niet lang lopen, zitten, staan, geen kou en vocht en niet gedwongen in één houding zitten).
Daarvan uitgaande kan ik wel een mooi mailtje brouwen denk ik
Ik had wel een beetje medelijden met d'r toetsenbord. Ze hamerde een stuk harder dan normaal..quote:
Godzijdank zijn er nog mensen met verstand die met jou meedenkenquote:
Ditquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Godzijdank zijn er nog mensen met verstand die met jou meedenken
Nou, ik overweeg inmiddels wel om uit te gaan kijken naar een baan op een andere afdeling waar ik niets meer met deze manager te maken heb.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:12 schreef Faithz het volgende:
Wil je er hierna nog wel werken eigenlijk?
Hogerop gaan kan ook tot gevolg hebben dat hogere en andere managers Rewimo gaan zien als 'lastig', waardoor haar toekomst bij dat bedrijf moeilijk wordt (wil niet zeggen dat het geen optie is, maar het is wel goed om alle mogelijke uitkomsten te overwegen). Misschien eens bij HRM gaan navragen of deze manager op eigen houtje handelt of bedrijfsbeleid volgt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:13 schreef Swiffer het volgende:
En hogeropgaan in het bedrijf, ga naar de manager van jouw manager.. Je hebt immers alleen wat te winnen.
Waar ik me over blijf verbazen is dat het bedrijf zich kennelijk niet verplicht voelt om jou te middelen te verschaffen om je werk goed te doen. Lees: het tijdig en correct faciliteren van de externe omgeving en daarvoor juiste bedrijfsmiddelen beschikbaar stellen. Als telewerken als normaal werk wordt beschouwd moet dit thuis net zo vloeiend werken als op de werklocatie. Bizar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik moet heel lang wachten voor ik toegang heb tot de netwerkschijven van het bedrijf. Soms moet ik daarvoor meerdere keren opstarten. En als dat eenmaal werkt moet ik ICT bellen zodat ze het programma voor me kunnen starten waar mijn werk in zit. Dat kun je vanaf een laptop zelf niet opstarten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 02-08-2012 20:20:56 ]Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Heb je gisteren nog een gesprek met de Vakbond gehad? Ben wel benieuwd naar het antwoord.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou, ik overweeg inmiddels wel om uit te gaan kijken naar een baan op een andere afdeling waar ik niets meer met deze manager te maken heb.
Ja, het gesprek ging goed, hij had een aantal interessante gezichtspunten. O.a. dat het bedrijf een reïntegratieverslag moet maken dat door beide partijen akkoord moet worden bevonden èn getekend. Zo ver zijn we dus nog nietquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:13 schreef Strega het volgende:
Heb je gisteren nog een gesprek met de Vakbond gehad? Ben wel benieuwd naar het antwoord.![]()
Voor de rest....het loopt zo echt de spuigaten uit.
Ja, wat ze nu proberen is pure intimidatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, het gesprek ging goed, hij had een aantal interessante gezichtspunten. O.a. dat het bedrijf een reïntegratieverslag moet maken dat door beide partijen akkoord moet worden bevonden èn getekend. Zo ver zijn we dus nog nietEn pas daarna begint de reïntegratie officieel. Hij was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven. Die brief ga ik wel maken maar ik wacht nog even met versturen, omdat ik nu de brief van de huisarts heb waarin klip en klaar staat dat ik niet meer uren mag maken en niet mag reizen. Ik wacht nu de reactie van de manager maar eens even af
In theorie leuk, maar in de praktijk helaas niet geheel risicoloos. Als je er vanuit kan gaan dat die hogere manager dingen wat 'neutraler' regelt/bekijkt, kan je er wellicht nog wel wat aan hebben. Echter als die persoon bv. vriendjes is met jouw manager, dan zal het eerder nog meer tegen je gaan werken. Dat soort functies worden niet zelden ingevuld/in stand gehouden mede op basis van vriendjespolitiek en minder op basis van geschiktheid.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:13 schreef Swiffer het volgende:
En hogeropgaan in het bedrijf, ga naar de manager van jouw manager.. Je hebt immers alleen wat te winnen.
Klopt, zei de vakbondsmeneer ook. Ook het feit dat manager en leidinggevende zichtbaar vóór ons bij de bedrijfsarts waren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:25 schreef Strega het volgende:
Ja, wat ze nu proberen is pure intimidatie.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een mail geschreven en verzonden. Niet quoten aub
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best, ik blijf van mening dat het voor mij niet goed is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Pas daar wel mee op, je hoort goedkeuring te hebben van je werkgever om tijdens je re-integratie/arbeidsongeschiktheid te hebben om op vakantie te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Rewimo het volgende:
De eerste afspraak valt trouwens in mijn vakantieDe eerstvolgende met de bedrijfsarts ook...
Dat verslag begint met de probleemanalyse van de bedrijfsarts waar je nog steeds op wacht. Die hoef je trouwens niet te tekenen, het Plan van aanpak dat twee weken later moet worden gemaakt wel. Daarin staan de afspraken, wie doet wat, welke beperkingen zijn er etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, het gesprek ging goed, hij had een aantal interessante gezichtspunten. O.a. dat het bedrijf een reïntegratieverslag moet maken dat door beide partijen akkoord moet worden bevonden èn getekend. Zo ver zijn we dus nog nietEn pas daarna begint de reïntegratie officieel. Hij was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven. Die brief ga ik wel maken maar ik wacht nog even met versturen, omdat ik nu de brief van de huisarts heb waarin klip en klaar staat dat ik niet meer uren mag maken en niet mag reizen. Ik wacht nu de reactie van de manager maar eens even af
Nee, dat werkt niet zo, het gaat echt om de termijn dat je (gedeeltelijk, of niet) ziek was. Mits er niet meer dan 30% gekort wordt, mag dat overigens per direct.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:01 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ik heb een contract voor 30 uur. Dat is geen probleem. Ik moet alleen uitzoeken hoe het zit met dat korten, want dat mag pas als je 6 maanden volledig ziekgemeld bent voorzover ik weet. En ik heb t/m 18 april nog gedeeltelijk gewerkt (eerst 50, later 75%). En dus ben ik geen 6 maanden volledig ziekgemeld maar 3,5 nu.
Zietkewetuitkering bestaat niet in een dergelijk geval. Gewoon doorbetaling van het loon tijdens ziekte bedoel je waarschijnlijk. Dit kan alleen niet afgedwongen worden middels een second opinion. Deze is niet bindend. Het is wel een goede richtlijn, en bij een rechtsgang zal er grote waarde aan worden gehecht door de kantonrechter.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:13 schreef Swiffer het volgende:
Laat anders een Second opinion uitvoeren door een UWV arts..
Zijn misschien ook niet zulke spetters, maar dan kan jouw werkgever er helemaal niet meer onderuit dat jij gewoon een ziektewet uitkering dient te krijgen voor de uren die je niet kan werken. N
iks korten op salaris, ziek is ziek. Dat korten mag ie wettelijk niet eens volgens mij. Tenzij je 'beter' bent gemeld. Of heb je een 0-uren contract? Dat lijkt me niet na 22 jaar maar toch ff vragen. En dan nog kan er op basis van afgelopen jaren het aantal gemiddelde werkuren worden vastgesteld.
Als je er twee wil laten uitzoeken, moet je ook twee verschillende second opinions aanvragen. Ik zou zeggen nummer 2.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou denken de laatste twee. Dat zijn de twee kanten aan de zaak.
Ik heb zo'n vermoeden dat Rewimo nergens heen gaatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:47 schreef djenneke het volgende:
Pas daar wel mee op, je hoort goedkeuring te hebben van je werkgever om tijdens je re-integratie/arbeidsongeschiktheid te hebben om op vakantie te gaan.
De tuinstoelen staan al buiten, de zon begint al te schijnen..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat Rewimo nergens heen gaat
Ik heb al sinds maart goedkeuring voor deze vrije dagen. En op vakantie gaan... wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:47 schreef djenneke het volgende:
Pas daar wel mee op, je hoort goedkeuring te hebben van je werkgever om tijdens je re-integratie/arbeidsongeschiktheid te hebben om op vakantie te gaan.
Nou ik ben erg benieuwd of dat er dinsdag ligtquote:Dat verslag begint met de probleemanalyse van de bedrijfsarts waar je nog steeds op wacht. Die hoef je trouwens niet te tekenen, het Plan van aanpak dat twee weken later moet worden gemaakt wel. Daarin staan de afspraken, wie doet wat, welke beperkingen zijn er etc.
Vind je het goed dat ik nog even ga nakijken wat daarover precies in de bedrijfsregelingen staat?quote:Nee, dat werkt niet zo, het gaat echt om de termijn dat je (gedeeltelijk, of niet) ziek was. Mits er niet meer dan 30% gekort wordt, mag dat overigens per direct.
Dat dacht ik eigenlijk ook. Maar wat ik eigenlijk wil is een oordeel over hoe de werkgever gehandeld heeft in het kader van de Wet Poortwachter. Want daar hebben ze nogal wat steken laten vallen. Eigenlijk hebben ze het breiwerk nooit opgezetquote:Zietkewetuitkering bestaat niet in een dergelijk geval. Gewoon doorbetaling van het loon tijdens ziekte bedoel je waarschijnlijk. Dit kan alleen niet afgedwongen worden middels een second opinion. Deze is niet bindend. Het is wel een goede richtlijn, en bij een rechtsgang zal er grote waarde aan worden gehecht door de kantonrechter.
Als je er twee wil laten uitzoeken, moet je ook twee verschillende second opinions aanvragen. Ik zou zeggen nummer 2.
Op zich zit daar best wel wat in, want met die manager ga je er toch ook echt niet meer mee uitkomen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij (vakbondsman) was van mening dat ik een brief aan de directie moet schrijven.
De manager heeft al moeten slikken dat ik niet meer dan 3 uur per dag mag werkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:09 schreef Errrwin het volgende:
Op zich zit daar best wel wat in, want met die manager ga je er toch ook echt niet meer mee uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |