Ik (maar dat ben ik) zou dus nu ook heel kinderachtig gaan doen. Aangetekende brief met die specificatie erbij, dat je de telefoonkosten wilt declareren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:01 schreef Rewimo het volgende:
qltel print nu in elk geval een overzicht uit van mijn telefoontjes met ICT. Daar zitten lange gesprekken tussen. En het zijn er veel.
Alle mail heb ik ook geprint.
Maar ondertussen zit ik hier wel helemaal gestresst te raken![]()
Ik snap niet waarom dit allemaal gebeurt.
Wat r_one zegt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik je 1 dringend advies mag geven: verschiet al je kruit niet en bewaar dit soort hardcopies voor een (eventuele) rechtszaak.
[..]
Laat ik er maar geen doekjes om winden: ze proberen ze zo ver te krijgen dat je óf uit jezelf opstapt, óf je werkweigering of ongeschiktheid voor je beroep aan te wrijven en je daarom te ontslaan.
Hoog tijd voor een (arbeidsrecht)advocaat ertussen, laat die de eerste klappen maar voor je opvangen. Jij bent emotioneel te zeer betrokken en daar maakt je werkgever misbruik van.
Het rare is natuurlijk, dat als ze niet zo moeilijk doen, ik over een half jaar of zo weer gewoon aan het werk ben met nieuwe heup en al. Of rechts al zo snel moet worden vervangen, weet ik niet. Dat is nog niet echt onderzocht, omdat links het hardst aan vervanging toe is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vroeg me af, rewimo, is bij jouw werkgever bekend dat er hierna waarschijnlijk een operatie plaats gaat vinden en mogelijk voor de andere kant hetzelfde traject moet worden doorlopen? Want zo ja, dan denk ik dat dat het antwoord is op de vraag waarom de werkgever zo doet. En je moet stoppen met je af te vragen waar je dit aan verdiend hebt, want dit heb je nergens aan verdiend, punt
Dus daar moet ik ook maar even naar vragen vanavond.quote:Waarover wilt u een oordeel aanvragen?
- Kan ik mijn eigen werk weer volledig doen?
- Is het werk dat ik moet of wil doen passend voor mij?
- Doet mijn werkgever genoeg om mij weer aan het werk te helpen?
- Doe ik genoeg om weer aan het werk te gaan?
Over het algemeen zijn bedrijfsartsen geen gefaalde huisartsen (als in: ze hebben niet de opleiding huisartsgeneeskunde gevolgd). Bedrijfsartsen volgen de opleiding bedrijfsgeneeskunde.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:
Een bedrijfsarts is een gefaalde huisarts - ze kunnen vrijwel niets. Vergeet ook niet dat de bedrijfsarts weliswaar een zwijgplicht heeft en zo .... maar toch echt als hoofddoel heeft je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Je WERKGEVER betaalt die bedrijfsarts tenslotte!
Als een échte arts niet wil dat je gaat werken, dan ga je niet werken!
Een collega van mij moest van de bedrijfsarts 'aanstaande maandag gewoon gaan werken' na een onderzoekje van 5 minuten. Mijn collega weigerde dat; 'kan niet'. BA; 'IK zeg dat je MOET, dat het kan!'Collega; 'en ik zeg dat het niet kan omdat ik aanstaande donderdag wordt opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie aan mijn rug'.
Wij (ik zat in de OR) hebben de werkgever vriendelijk doch dringend verzocht een andere bedrijfsarts te zoeken. Waarmee ik op HET PUNT kom; praat met de ondernemingsraad (als die er is in je bedrijf) of anders met de vakbond. En laat je échte arts een verklaring opstellen.
Ik denk de tweede. Dan zal het oordeel zijn van niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou denken de laatste twee. Dat zijn de twee kanten aan de zaak.
Even bijgelezen net, ik wens je alle succes van de wereld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga vanmiddag een overzicht maken van wat er gebeurd is, op chronologische volgorde. Plus een overzicht van wat zij allemaal beweren/gedaan hebben waarvan ik kan aantonen dat het niet klopt.
Beste dotKoen,quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn bedrijfsartsen geen gefaalde huisartsen (als in: ze hebben niet de opleiding huisartsgeneeskunde gevolgd). Bedrijfsartsen volgen de opleiding bedrijfsgeneeskunde.
Een echte arts heeft de opleiding geneeskunde gevolgd. Dat hebben ze. Hun medische expertise is de combinatie van medische aspecten met werk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:40 schreef Beardy het volgende:
[..]
Beste dotKoen,
ik beweer niet dat ze niet gekwalificeerd zijn! Ik beweer wel dat het geen echte artsen zijn, in die zin dat ze feitelijk geen patienten behandelen; ook zijn het geen medische experts. Hun hoofdtaak bestaat er uit keuringsresultaten te beoordelen (de daadwerkelijke keuring doen ze vrijwel niet, dat doen assistentes) en een gesprekje met een zieke te hebben.
wel iets; is tenslotte een belangrijk aspect (directe observatie van de patient).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Denk je dat de gemiddelde neuroloog zelf standaardtestjes zit af te nemen (om maar iets te noemen)?
Mijn vroegere huisarts rookte en dronk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:
Let wel, die bedrijfsarts rookte. Ik niet. Ik vind het alleen altijd wel iets absurdistisch hebben; een medicus die jou vertelt hoe je gezonder moet leven en die zelf rookt.
De volgende keuring was 'alles goed'; tja, een toch een heel stuk minder smakelijke assistente....
'HET' punt is hier echt niet meer zozeer de bedrijfsarts, alswel de hufterige werkgever.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef Beardy het volgende:
Waarbij we terug zijn op HET punt waar deze hele thread om draait; bij problemen met de bedrijfsarts NAAR DE OR (als die er is)!
Het zijn net mensen hèquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:
Let wel, die bedrijfsarts rookte. Ik niet. Ik vind het alleen altijd wel iets absurdistisch hebben; een medicus die jou vertelt hoe je gezonder moet leven en die zelf rookt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |