abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:55:37 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114910243
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:01 schreef Rewimo het volgende:
qltel print nu in elk geval een overzicht uit van mijn telefoontjes met ICT. Daar zitten lange gesprekken tussen. En het zijn er veel.

Alle mail heb ik ook geprint.

Maar ondertussen zit ik hier wel helemaal gestresst te raken :{

Ik snap niet waarom dit allemaal gebeurt.
Ik (maar dat ben ik) zou dus nu ook heel kinderachtig gaan doen. Aangetekende brief met die specificatie erbij, dat je de telefoonkosten wilt declareren.

Dikke doei.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_114913578
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Als ik je 1 dringend advies mag geven: verschiet al je kruit niet en bewaar dit soort hardcopies voor een (eventuele) rechtszaak.

[..]

Laat ik er maar geen doekjes om winden: ze proberen ze zo ver te krijgen dat je óf uit jezelf opstapt, óf je werkweigering of ongeschiktheid voor je beroep aan te wrijven en je daarom te ontslaan.

Hoog tijd voor een (arbeidsrecht)advocaat ertussen, laat die de eerste klappen maar voor je opvangen. Jij bent emotioneel te zeer betrokken en daar maakt je werkgever misbruik van.
Wat r_one zegt.

Rewimo, wat een eikels zeg.

Als je toegang hebt tot een echte advocaat, dan zou ik je die toch wel willen aanraden. Al moet je daar natuurlijk wel de middelen voor hebben. De vakbond is vaak toch wat minder sterk, dat wil zeggen, sterk afhankelijk van de persoon die jouw zaak behartigt.

Ik denk verder dat het misschien niet verkeerd is, om eens een second opinion (deskundigenoordeel) aan te vragen bij het UWV. Dat kost 50 euro. Het is geen advies (maar een oordeel) en ook niet bindend, maar het oordeel weegt wel heel zwaar, mocht er een rechtszaak van komen.

Over het algemeen houden werkgevers zich dan ook netjes aan dat oordeel...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 juli 2012 @ 23:25:50 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114923177
Bedankt voor jullie reacties ^O^

Wij hebben een gesprek gehad met een vriend die bij een verzuimverzekeraar werkt. Daarvan hebben we ook enkele interessante gezichtspunten meegekregen :) O.a. dat de bedrijfsarts niet juist handelt.

Ik ga in elk geval pas antwoorden op dit mailtje nadat ik met iemand van de vakbond heb gesproken. En dan waarschijnlijk in eerste instantie dat ik er pas later op terugkom. Dit om te voorkomen dat ik iets mail wat ik achteraf niet had moeten doen.

Het rare is natuurlijk dat ze zo zitten te hameren op dat op locatie werken. Dat is namelijk nergens voor nodig, want ik kan thuis werken. Maar ik vermoed dat ze dat opzettelijk doen, omdat ik daar niet aan kan voldoen en dus weiger ik dan werk, in hun ogen -> stok om mee te slaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 juli 2012 @ 23:28:05 #29
13151 crew  Rewimo
pi_114923333
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vroeg me af, rewimo, is bij jouw werkgever bekend dat er hierna waarschijnlijk een operatie plaats gaat vinden en mogelijk voor de andere kant hetzelfde traject moet worden doorlopen? Want zo ja, dan denk ik dat dat het antwoord is op de vraag waarom de werkgever zo doet. En je moet stoppen met je af te vragen waar je dit aan verdiend hebt, want dit heb je nergens aan verdiend, punt :*
Het rare is natuurlijk, dat als ze niet zo moeilijk doen, ik over een half jaar of zo weer gewoon aan het werk ben met nieuwe heup en al. Of rechts al zo snel moet worden vervangen, weet ik niet. Dat is nog niet echt onderzocht, omdat links het hardst aan vervanging toe is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 11:43:49 #30
13151 crew  Rewimo
pi_114940061
Vanavond afspraak met iemand van de vakbond ^O^
pi_114941009
Succes met dat gesprek vanavond!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 12:17:26 #32
13151 crew  Rewimo
pi_114941404
Dank je wel. Deskundigenoordeel UWV ga ik ook aanvragen maar ik struikel al over de eerste vraag:

quote:
Waarover wilt u een oordeel aanvragen?
- Kan ik mijn eigen werk weer volledig doen?
- Is het werk dat ik moet of wil doen passend voor mij?
- Doet mijn werkgever genoeg om mij weer aan het werk te helpen?
- Doe ik genoeg om weer aan het werk te gaan?
Dus daar moet ik ook maar even naar vragen vanavond.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:18:37 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114941448
Ik zou denken de laatste twee. Dat zijn de twee kanten aan de zaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114941566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:
Een bedrijfsarts is een gefaalde huisarts - ze kunnen vrijwel niets. Vergeet ook niet dat de bedrijfsarts weliswaar een zwijgplicht heeft en zo .... maar toch echt als hoofddoel heeft je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Je WERKGEVER betaalt die bedrijfsarts tenslotte!

Als een échte arts niet wil dat je gaat werken, dan ga je niet werken!

Een collega van mij moest van de bedrijfsarts 'aanstaande maandag gewoon gaan werken' na een onderzoekje van 5 minuten. Mijn collega weigerde dat; 'kan niet'. BA; 'IK zeg dat je MOET, dat het kan!'Collega; 'en ik zeg dat het niet kan omdat ik aanstaande donderdag wordt opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie aan mijn rug'.

Wij (ik zat in de OR) hebben de werkgever vriendelijk doch dringend verzocht een andere bedrijfsarts te zoeken. Waarmee ik op HET PUNT kom; praat met de ondernemingsraad (als die er is in je bedrijf) of anders met de vakbond. En laat je échte arts een verklaring opstellen.

Over het algemeen zijn bedrijfsartsen geen gefaalde huisartsen (als in: ze hebben niet de opleiding huisartsgeneeskunde gevolgd). Bedrijfsartsen volgen de opleiding bedrijfsgeneeskunde.
pi_114941655
Jezus Rewimo -O- wat een enorm achterbakse manier van handelen heeft jouw werk zeg :r ik kan me goed voorstellen dat je echt moe en verdrietig er van wordt :*
♥ scars make us who we are ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 12:27:51 #36
13151 crew  Rewimo
pi_114941791
Ik ga vanmiddag een overzicht maken van wat er gebeurd is, op chronologische volgorde. Plus een overzicht van wat zij allemaal beweren/gedaan hebben waarvan ik kan aantonen dat het niet klopt.
pi_114941861
^O^ hopelijk maakt vooral dat laatste indruk!
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:01:02 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114943095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou denken de laatste twee. Dat zijn de twee kanten aan de zaak.
Ik denk de tweede. Dan zal het oordeel zijn van niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114943699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga vanmiddag een overzicht maken van wat er gebeurd is, op chronologische volgorde. Plus een overzicht van wat zij allemaal beweren/gedaan hebben waarvan ik kan aantonen dat het niet klopt.
Even bijgelezen net, ik wens je alle succes van de wereld.
Wat een hufterige manier van omgaan met, jawel, mensen. En niet met nummertjes.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:40:13 #40
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_114944777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:21 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn bedrijfsartsen geen gefaalde huisartsen (als in: ze hebben niet de opleiding huisartsgeneeskunde gevolgd). Bedrijfsartsen volgen de opleiding bedrijfsgeneeskunde.
Beste dotKoen,

ik beweer niet dat ze niet gekwalificeerd zijn! Ik beweer wel dat het geen echte artsen zijn, in die zin dat ze feitelijk geen patienten behandelen; ook zijn het geen medische experts. Hun hoofdtaak bestaat er uit keuringsresultaten te beoordelen (de daadwerkelijke keuring doen ze vrijwel niet, dat doen assistentes) en een gesprekje met een zieke te hebben.
pi_114946922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:40 schreef Beardy het volgende:

[..]

Beste dotKoen,

ik beweer niet dat ze niet gekwalificeerd zijn! Ik beweer wel dat het geen echte artsen zijn, in die zin dat ze feitelijk geen patienten behandelen; ook zijn het geen medische experts. Hun hoofdtaak bestaat er uit keuringsresultaten te beoordelen (de daadwerkelijke keuring doen ze vrijwel niet, dat doen assistentes) en een gesprekje met een zieke te hebben.
Een echte arts heeft de opleiding geneeskunde gevolgd. Dat hebben ze. Hun medische expertise is de combinatie van medische aspecten met werk.
Van 'mijn' bedrijfsarts merk ik echt wel dat ie beter is in bepaalde dingen dan andere medisch experts en slechter in andere. Past bij de focus.
Niet dat er geen slechte bedrijfsartsen zijn hoor, die zijn er natuurlijk genoeg. Helaas zijn overal wel mensen te vinden die slecht zijn in hun werk.

Denk je dat de gemiddelde neuroloog zelf standaardtestjes zit af te nemen (om maar iets te noemen)?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:54:43 #42
309210 Beardy
pi_114948669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Denk je dat de gemiddelde neuroloog zelf standaardtestjes zit af te nemen (om maar iets te noemen)?
wel iets; is tenslotte een belangrijk aspect (directe observatie van de patient).

Ik had bij zo'n babbeltje na een keuring een keer een opmerking van de bedrijfsarts (man, roker); 'je hartslag is wat aan de snelle kant? Dat was de vorige keer niet zo...'

Dus vertelde ik de beste man dat de assistente eerst een 'hartfilmpje' had gedaan, waarbij ze op mijn blote borst zuignap dingetjes had aangebracht na er eerst een paar druppels van een of andere dikke vloeistof op te hebben aangebracht. Na dat 'filmpje maken' boog ze zich over me heen, haalde die zuignap dingetjes weg en veegde mijn borst schoon. Met van dat niet zo erg absorberende papier. Mijn redelijk harige borst. Dus ... dat duurde even. Om vervolgens mijn hartslag te meten; hand aan de pols, ogen op een verpleegstershorloge. OFTEWEL; als mijn hartslag daardoor - heel aantrekkelijke assistente - NIET omhoog was gegaan had ik me wél zorgen gemaakt.

--- ANYWAY ---

Een bedrijfsarts, hoe je het ook wendt of keert, zit daar voor het bedrijf. Je hebt er absoluut goede en slechtere tussen; 'wij' hadden op een gegeven moment een slechte en we hebben er voor gezorgd (de OR) dat we een andere kregen. Later hoorden we dat die man bij die Arbodienst weg was; we waren kennelijk niet de enigen met klachten.

Waarbij we terug zijn op HET punt waar deze hele thread om draait; bij problemen met de bedrijfsarts NAAR DE OR (als die er is)!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:56:44 #43
309210 Beardy
pi_114948754
Let wel, die bedrijfsarts rookte. Ik niet. Ik vind het alleen altijd wel iets absurdistisch hebben; een medicus die jou vertelt hoe je gezonder moet leven en die zelf rookt.

De volgende keuring was 'alles goed'; tja, een toch een heel stuk minder smakelijke assistente....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:18:12 #44
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114949664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:
Let wel, die bedrijfsarts rookte. Ik niet. Ik vind het alleen altijd wel iets absurdistisch hebben; een medicus die jou vertelt hoe je gezonder moet leven en die zelf rookt.

De volgende keuring was 'alles goed'; tja, een toch een heel stuk minder smakelijke assistente....
Mijn vroegere huisarts rookte en dronk. :') Maar die heeft ook wel een paar kapitale fouten gemaakt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114950696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef Beardy het volgende:
Waarbij we terug zijn op HET punt waar deze hele thread om draait; bij problemen met de bedrijfsarts NAAR DE OR (als die er is)!
'HET' punt is hier echt niet meer zozeer de bedrijfsarts, alswel de hufterige werkgever.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 16:20:56 #46
13151 crew  Rewimo
pi_114952294
11 pagina's chronologisch verslag klaar ;)
pi_114952558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:56 schreef Beardy het volgende:

Het zijn net mensen hè :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50:13 #48
13151 crew  Rewimo
pi_114953755
Bedrijfsartsen worden ingehuurd door de werkgever en dat is een groot nadeel voor de werknemer. Er zijn echt wel goeie, ik weet zeker dat dit bij de vorige bedrijfsarts niet gebeurd was. Misschien dat ze daarom nu wel een andere hebben :')
pi_114953884
Misschien was hij te aardig. Of hij is zelf opgestapt omdat de druk van het management om mensen aan het werk te krijgen te hoog en onrealistisch was :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114954006
Mijn moeder werd overigens keurig op de wettelijke termijn om een plan van aanpak te maken uitgenodigd. Allemaal volgens de regeltjes. Wij vroegen ons wrang af wat voor afspraken om weer aan het werk te gaan ze wilden maken met iemand die na een hersenbloeding niet eens zelfstandig kon eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')