daarom wordt mijn volgende fiets ook een HDquote:Op maandag 30 juli 2012 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet waar, rijdend in een auto hoor je een motor pas als hij náást je rijdt. Als je hoorbaar bent terwijl je nog áchter hem rijdt, produceer je wel héél overdreven veel herrie![]()
Blikkers moeten gewoon de stront uit hun oogjes vegen voor ze kijken (áls ze al kijken), dat zou al een hoop schelen.
Nog geen zinnig argument gezien hier idd.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:10 schreef rival het volgende:
ik zeg ja!
Waarom zou een motor niet veilig moeten zijn?
de beste die ik heb gezien is deze.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog geen zinnig argument gezien hier idd.
quote:Op maandag 30 juli 2012 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog geen zinnig argument gezien hier idd.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Omdat een motorrijder weet dat hij zijn voertuig in tip top conditie moet houden en het tevens ook een hobby is.
en je kunt dit allemaal makkelijk in je schuur doen.
Die komt na een week al niet meer door de APK met al die losgerammelde onderdelenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
daarom wordt mijn volgende fiets ook een HD, om zoveel mogelijk herrie te maken
ik ben ook niet tegen hoor , maar het is natuurlijk fijner voor mij als ie er niet is, en ik ben sowieso niet een voorstander van de EUquote:Op maandag 30 juli 2012 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog geen zinnig argument gezien hier idd.
is toch logisch dat dingen een keurmerk moeten krijgen? misschien zijn jouw knipperlichtjes wel hartstikke brandgevaarlijk....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:15 schreef Rappetor het volgende:
Of gaat men controleren of je knipperlichten wel het correcte e-nummer hebben. Allerlei zaken die dan al niks meer met veiligheid te maken hebben, en laat staan enig effect zullen hebben.
En wat is daar mis mee? gaat die ouwe BMW van jou voor elk wissewasje naar de dealer?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:15 schreef rival het volgende:
[..]
de beste die ik heb gezien is deze.
Ja de motor is mijn hobby en ik kan hem onderhouden in de schuur!
euhm
zodra je er na kijkt al niet meerquote:Op maandag 30 juli 2012 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die komt na een week al niet meer door de APK met al die losgerammelde onderdelen
kunnen led lampjes in de fik vliegen?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef rival het volgende:
[..]
is toch logisch dat dingen een keurmerk moeten krijgen? misschien zijn jouw knipperlichtjes wel hartstikke brandgevaarlijk....
ik doe alles zelf! behalve de jaarlijkse apk keuring, dat mag ik niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? gaat die ouwe BMW van jou voor elk wissewasje naar de dealer?
Dat bedoel ik dus; er is helemaal niks mis met zelf je onderhoud doen. En aan een motorfiets is 90% van het werk nog supersimpel ook, vandaar dat heel veel motorrijders dat gewoon lekker thuis in de schuur doen.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef rival het volgende:
[..]
ik doe alles zelf! behalve de jaarlijkse apk keuring, dat mag ik niet.
ik heb dus een loods, daar kan hij in en ik doe alles. het is mijn hobby.
Waar kan ik nu APK vrijwaring regelen?
Helemaal goed. En laat dan 1 iemand per jaar even inspecteren of het allemaal naar behoren gedaan is en het cirkeltje is rond.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus; er is helemaal niks mis met zelf je onderhoud doen. En aan een motorfiets is 90% van het werk nog supersimpel ook, vandaar dat heel veel motorrijders dat gewoon lekker thuis in de schuur doen.
APK vrijwaring krijg je vanzelf als je hok oud genoeg is.
OK, dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen. Wat is dan het probleem van een verplichte APK? Als je je onderhoud zelf goed doet komt ie daar toch gewoon doorheen lijkt me?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus; er is helemaal niks mis met zelf je onderhoud doen. En aan een motorfiets is 90% van het werk nog supersimpel ook, vandaar dat heel veel motorrijders dat gewoon lekker thuis in de schuur doen.
APK vrijwaring krijg je vanzelf als je hok oud genoeg is.
Dat is dus mijn redenering ook, vandaar dat ik de petitie ook niet teken. Tis minder dat we het door onze strot gedouwd krijgen, maar er zijn ook wel pluspuntjes aan de APK zelf.. iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik zie het probleem niet zo. Wordt 'ie afgekeurd, neem je hem weer mee naar je geliefde schuurtje, je fikst de 'waslijst' en je laat hem afmelden.. klááár.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Helemaal goed. En laat dan 1 iemand per jaar even inspecteren of het allemaal naar behoren gedaan is en het cirkeltje is rond.
psies.. storm -> glas waterquote:Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen. Wat is dan het probleem van een verplichte APK? Als je je onderhoud zelf goed doet komt ie daar toch gewoon doorheen lijkt me?
Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is dus mijn redenering ook, vandaar dat ik de petitie ook niet teken. Tis minder dat we het door onze strot gedouwd krijgen, maar er zijn ook wel pluspuntjes aan de APK zelf.. iedereen schreeuwt moord en brand, maar ik zie het probleem niet zo. Wordt 'ie afgekeurd, neem je hem weer mee naar je geliefde schuurtje, je fikst de 'waslijst' en je laat hem afmelden.. klááár.
Hoezo, een garage biedt toch APK aan, dan moeten ze gewoon keuren... Als ze een beurt willen verkopen moeten ze maar een combipakket aanbieden tegen een leuk tarief...quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.
Ik rijd zelf geen motor, hoor, maar het lijkt me juist in dat geval een onnodig geldverspillend project. Het is een handig opstapje om verdere, vervelendere regels in te voeren. Denk inderdaad aan andere knipperlichten, modificaties die in principe weinig met het werking van het voertuig te maken hebben, maar die dan wel gemakkelijk verboden kunnen worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed gelezen. Wat is dan het probleem van een verplichte APK? Als je je onderhoud zelf goed doet komt ie daar toch gewoon doorheen lijkt me?
Niks mooiers dan een apk keuringkje uitvoeren. Ff een kwartiertje om zo'n apparaat heen lopen en de rekening schrijven.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.
Hebben ze pech.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Probleem is dat garages hier niet op staan te wachten. Het is net als het brengen van je eigen eten naar een restaurant.
Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hebben ze pech.
Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik rijd zelf geen motor, hoor, maar het lijkt me juist in dat geval een onnodig geldverspillend project. Het is een handig opstapje om verdere, vervelendere regels in te voeren. Denk inderdaad aan andere knipperlichten, modificaties die in principe weinig met het werking van het voertuig te maken hebben, maar die dan wel gemakkelijk verboden kunnen worden.
Bovendien gaat het dan enkel een last zijn voor een gemiddelde motorgarage, zij hoeven ze slechts te keuren, de reparaties doet men zelf wel.
Ik zou zeggen, maak het vrijwillig. Doe je het wel, krijg je korting op je mrb of verzekering, zo niet, even goede vrienden, betaal je de normale mep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |