Omdat PostNL verplicht is bezorging uit te voeren maandag t/m zaterdag, andere bedrijven niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap dat ze zich aan de postwet moeten houden (zes dagen per week bezorgen), maar langzamerhand kan je sommige dagen wel samenvoegen en de rest van de week gewoon vrij ofzo. Vandaag had echt makkelijk gisteren (incl. HAH) meegegaan...
Waarom hoeft Sandd eigenlijk maar twee dagen te bezorgen?! Is toch ook een postbedrijf??
Daar erger ik me opzich wel altijd aan. Als je iets via Sandd verwacht, maar het er niet bijzit, moet je gelijk weer een halve tot hele week wachten voor een nieuwe kans...
Andere gidsen waren ook dubbelnummers volgens mij, zoals de NCRV en de Varagids? Dus dan is er helemaal weinig!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:02 schreef Deezertje het volgende: Dinsdag sowieso 3 HAH hier, en volgens mij geen Veronica omdat het een dubbelnummer was? Voel me echt steeds meer een folderboy worden...
Zal wel weer een sneu zakje post zijn en 3 zakken HAH dinsdag!
Volledig eens, allemaal zeer irritant afgelopen zaterdag. Ik had hier ook last van. Nog een bijkomende ergenis: het bunkeradres in mijn vaste wijk (in Roosendaal) is afgeschaft. Ik kan er dus niet meer naartoe en ik moet nu als ik een bunkerzak heb wel 15 minuten naar dat andere bunkeradres fietsen (vanuit mijn wijk), dan een lockertje openen bij een garagebox d.m.v. het invoeren van een postcode en vervolgens weer terugfietsen (weer zo'n 15 minuten). Dit is in de zomer ingevoerd (een aantal weken terug). Ik denk erover om voortaan maar alles mee te nemen (alle post) zodat ik geen last heb van dit gedoe. Ontzettend irritant is dit zeg!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Van zulke dagen baal ik echt. Netzoveel post als op een daldag!!! één zakje post waar ik normaal op zaterdag minimaal 4 zakken post heb, en dan nog eens HAH. Helaas maakte het vandaag niet uit qua tijd, want mijn wijk is een loop/fietscombi dus ben je vaak alsnog evenveel tijd kwijt (behalve als er geen HAH is). Maar vandaag ontbrak het me aan een goed looptempo. Was erg benauwd hier, en veel huizen hadden één brief, waardoor je toch de hele tijd moest opletten.
Ook begin ik me steeds meer te irriteren aan mensen met een volle brievenbus of waar de krant er nog half uithangt (neem dan geen abbo op een krant of zet hem stop tijdens vakantie!!!). Het is niet mijn verantwoordelijkheid hoe je de post ontvangt als ik er niet bij kan hoor...
En natuurlijk de onzichtbare spinnenwebben... blegh!!!! Kom er altijd wel een stuk of 10 tegen.
Volgende week wordt er NOG minder verwacht (hele week). Dinsdag sowieso 3 HAH hier, en volgens mij geen Veronica omdat het een dubbelnummer was? Voel me echt steeds meer een folderboy worden...Zal wel weer een sneu zakje post zijn en 3 zakken HAH dinsdag!
Ik heb hier zelden tot nooit minder dan 3. Op zaterdag is 4 of 5 normaal. Alles wendt.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:40 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind trouwens dubbel HAH nog wel te doen qua looptempo, maar drie partijen echt irritant.
Zijn er hier trouwens mensen die frequent vier partijen HAH of meer hebben op zaterdag?
Wat een ongelofeijke verschrikking lijkt me dat zeg!quote:Op zondag 29 juli 2012 21:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb hier zelden tot nooit minder dan 3. Op zaterdag is 4 of 5 normaal. Alles wendt.
Hier 1 folder op zaterdag, ik vind dat eigenlijk haast nog irritanter dan 2 of 3.. dan heb je tenminste nog het idee dat je wat in de bus stopt.... Nu voelt het helemaal zo.... onzinnig.. Je moet toch alle deuren langs, dus dan heb ik liever dat ik er 2-3 per deur in mag proppen dan maar 1.. ook omdat je met 1 vaak niet gewoon met de folder de klep op kan tillen enzo, gehannes.....quote:Op zondag 29 juli 2012 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook regelmatig vier of vijf folders op zaterdag. Qua gewicht valt het wel mee vaak
Mooi initiatief he?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:44 schreef V__L_N het volgende:
Dinsdag folders is inderdaad nutteloos.
Hadden jullie deze site al gezien?
http://www.postzorgen.nl/
En een verkeerd huisnummerquote:Op maandag 30 juli 2012 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
niet gezien. Bij dat kaartje is het niet echt handig dat zowel de bezorger als de sorteerder het niet opgemerkt heeft. De machine produceerde een verkeerde code, iets dat wel vaker gebeurt
niet echt handig natuurlijk. Heb zelf er laatst ook een partij verhuiskaarten uitgevist. De machine stuurde ze doodleuk naar het adres van de verzenderquote:Op maandag 30 juli 2012 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En er zijn dus meerdere verhuiskaarten 'verdwenen'. En haar handschrift is nou niet echt onduidelijk ofzo
Ik kan mij nog prima voorstellen dat zoiets een keer misgaat hoorquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet echt handig natuurlijk. Heb zelf er laatst ook een partij verhuiskaarten uitgevist. De machine stuurde ze doodleuk naar het adres van de verzender
Wat doet de rest dan? Gewoon de brievenbus in van het geprinte adres? Ook al lijkt dat compleet niet op het adres wat er opgeschreven staat?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Herfstblad het volgende:
Doe ik ook inderdaad. Maar op mijn depot ben ik daar volgens mij 1 van de weinigen in die dat doet.
Dat noem ik een gevalletje van luiheidquote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Herfstblad het volgende:
Doe ik ook inderdaad. Maar op mijn depot ben ik daar volgens mij 1 van de weinigen in die dat doet.
Ja ach, als ik zie hoe vaak ik gestickerde post terug krijg...quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. dat soort dingen sticker ik altijd af, zodat het alsnog op de goede plaats terecht komt
Die gooien het gewoon weer terug in de bak zonder stickerquote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat doet de rest dan? Gewoon de brievenbus in van het geprinte adres? Ook al lijkt dat compleet niet op het adres wat er opgeschreven staat?
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerendquote:Op maandag 30 juli 2012 14:34 schreef Herfstblad het volgende:
Weggooien zou ik ook niet doen, Selestha. Zelfs niet als men het adviseert.
[..]
Die gooien het gewoon weer terug in de bak zonder sticker
Gewoon op de vestiging in een envelop doen en het ergens in een hoekje leggenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerend
Haha zou dat werken?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon op de vestiging in een envelop doen en het ergens in een hoekje leggen
Werktquote:Op maandag 30 juli 2012 14:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha zou dat werken?Met briefje erbij ''deze adressen bestaan niet'' ?
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerend
De vorige bewoners van mijn huis. We kwamen er naar een jaar achter dat het door hun opgegeven adres niet klopte (verkeerde postcode, straatnaam en nr was wel correct). Toen nog een jaar alles doorgestuurd naar het correcte adres, toen de hoop maar opgegeven. Het komt nog steeds binnen, die mensen geven nergens adreswijzigingen door.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.
De vorige bewoonster hierquote:Op maandag 30 juli 2012 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.
retour afzender. Zal ze leren. Doe ik bij alle mensen die niets doorgeven of in het verleden niets doorgegeven hebben en de post nog op het oude adres komtquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vorige bewoners van mijn huis. We kwamen er naar een jaar achter dat het door hun opgegeven adres niet klopte (verkeerde postcode, straatnaam en nr was wel correct). Toen nog een jaar alles doorgestuurd naar het correcte adres, toen de hoop maar opgegeven. Het komt nog steeds binnen, die mensen geven nergens adreswijzigingen door.
scheelt heel veel tijd. Wel even de adressen doorstrepen natuurlijkquote:Op maandag 30 juli 2012 14:52 schreef Selestha het volgende:
Goed idee mensen, ik ga die 20 KPN poststukken nu gewoon bij elkaar in één envelop doen en stuur ze dan wel terug met sticker erop.
Ik hoop dat die van mij net zo laks zijn, dan heb ik nog negen jaar Panda magazine, .net magazine, allemaal Bijenkorf boekjes en kortingsbonnen, en inzicht in de volledige financien van de vorige bewonersquote:Op maandag 30 juli 2012 14:52 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
De vorige bewoonster hier
We hebben zeker nog 12 jaar post voor haar gehad.
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben ik dan de enige die zeer tevreden is met de service van PostNL?
Ik, medewerker bij autobedrijf run daarnaast mijn eigen webshop, en de pakketten die wij via PostNL versturen, we zijn een zakelijke klant, komen vrijwel altijd binnen 24 uur aan, hooguit 48 uur.
Het kan dus wel goed gaan
In veel gebieden gaat het ook gewoon goed, maar in bepaalde regio's zitten rotte appels die het verpesten voor de restquote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.
"Eens wat misgaat"?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.
Hier waren het vooral kerst- en verjaardagskaartenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik hoop dat die van mij net zo laks zijn, dan heb ik nog negen jaar Panda magazine, .net magazine, allemaal Bijenkorf boekjes en kortingsbonnen, en inzicht in de volledige financien van de vorige bewoners
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik kan mij nog prima voorstellen dat zoiets een keer misgaat hoorIk kan het alleen niet voorstellen, dat een postbode in de Jean Paul Sartrestraat te Haarlem loopt, met een kaart in zn hand gericht aan de Graaf Balderikstraat te Rotterdam, en denkt "Joh, laat ik de kaart eens afleveren aan de hand van de code die op de onderkant geprint staat". Daar zou toch een lampje moeten gaan branden
helaas wordt *21 (doorstuurservice) ook nergens meer uitgelegd. Daar zal in de toekomst iets op gevonden moeten wordenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.
Ik stuurde die dingen steeds terug om vervolgens 2 of 3 dagen later een gelijkende envelop met geprint label over adres geplakt te krijgen. Pas na een paar keer valt het kwartje. Maar nergens word dat uitgelegd.
Ik wist dat de eerste keer ook niet. De tweede keer had de voorbereider een pijl gezet en sinds die tijd ben ik er bekend meequote:Op maandag 30 juli 2012 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.
Ik stuurde die dingen steeds terug om vervolgens 2 of 3 dagen later een gelijkende envelop met geprint label over adres geplakt te krijgen. Pas na een paar keer valt het kwartje. Maar nergens word dat uitgelegd.
Hoe werkt dat dan?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
helaas wordt *21 (doorstuurservice) ook nergens meer uitgelegd. Daar zal in de toekomst iets op gevonden moeten worden
Maar weet je dan het verschil tussen per ongeluk verkeerd geprint of expres?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wist dat de eerste keer ook niet. De tweede keer had de voorbereider een pijl gezet en sinds die tijd ben ik er bekend mee
Voor zover ik weet staat er bij per ongeluk alleen een postcode en bij expres de straat + nummer + postcode (van die postcode ben ik niet helemaal zeker trouwens).quote:Op maandag 30 juli 2012 16:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar weet je dan het verschil tussen per ongeluk verkeerd geprint of expres?
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:23 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staat er bij per ongeluk alleen een postcode en bij expres de straat + nummer + postcode (van die postcode ben ik niet helemaal zeker trouwens).
kloptquote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.
Omdat veel van deze post hier helemaal niet meer binnenkomt (niet via Sandd en niet via PostNL) ga ik er van uit dat sommige van deze uitgaven gewoon zijn opgedoekt. De grootste klant van VSP was Ziggo (met dat tijdschrift genaamd ZIE) maar dat bestaat volgens mij niet meer. En de kwartaalgids van Nuon heb ik ook al heel lang niet meer gezien.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:37 schreef Deezertje het volgende:
Waar is eigenlijk alle post van VSP gebleven? Nadat ze gestopt zijn werd ons verteld dat veel klanten weer naar PostNL terugkeerde, maar als ik zo de afgelopen maanden terugkijk is het juist rustiger geworden. Nog nooit heb ik het zo rustig gehad, lijkt elke week minder post te zijn (ook buiten zomer om). Volgens mij is alle post gewoon naar Sandd gegaan?
En Sandd wil na de zomer ook met HAH starten....
Heb 't soms wel te doen met de Sandd bezorger hier...We komen elkaar vaak tegen. Heel veel mensen zijn het ook zat om steeds twee keer post uit de brievenbus te halen. En Sandd bezorgt nog 's avonds ook... Dat lijkt me helemaal niet fijn om te ontvangen.
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.quote:
Ah oke.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.
Dat laatste van jouw verhaal wist ik ook niet (dat met die XXXX). Moet je dan van het adres die 4 verkeerde letters doorstrepen of het hele adres?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:31 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.
Daarnaast wat de meeste mensen niet weten van retour/herstel sticker is dat als de PC4 (dus de 4 cijfers) verkeerd zijn maar je vermoedt dat de letters wel gewoon kloppen, dan kun je herstellen aan geaddresseerde aankruisen, als PC doe je dan XXXX + letters en dan gewoon het huisnummer. Dus bijv als je een brief krijgt geaddresseerd aan "3511 LA, 38, Den haag" dan kun je herstellen aan geaddresseerde aanvinken en als postcode +huisnr schrijf je dan XXXX LA 38 op de retour/herstelsticker. 3511 is namelijk een postcode in Utrecht, waar de 2500-serie voor Den Haag is. De computer leest dan het adres zonder de postcode te gebruiken en zoekt dan automatisch de goede postcode op in het systeem.
Maar waar ik nu nog niet achter ben is dit: De sorteermachine leest alleen postcodes en huisnummers. Maar voor de verhuisservice moet íe ook de namen van de geadresseerden kunnen lezen, want post voor de nieuwe bewoners van je oude huis moet natuurlijk NIET worden doorgestuurd.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:31 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.
Daarnaast wat de meeste mensen niet weten van retour/herstel sticker is dat als de PC4 (dus de 4 cijfers) verkeerd zijn maar je vermoedt dat de letters wel gewoon kloppen, dan kun je herstellen aan geaddresseerde aankruisen, als PC doe je dan XXXX + letters en dan gewoon het huisnummer. Dus bijv als je een brief krijgt geaddresseerd aan "3511 LA, 38, Den haag" dan kun je herstellen aan geaddresseerde aanvinken en als postcode +huisnr schrijf je dan XXXX LA 38 op de retour/herstelsticker. 3511 is namelijk een postcode in Utrecht, waar de 2500-serie voor Den Haag is. De computer leest dan het adres zonder de postcode te gebruiken en zoekt dan automatisch de goede postcode op in het systeem.
Meestal is het pakketje al onderweg, alleen lopen de computersystemen achter.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Veel online shops adverteren met "voor 21:00 besteld morgen in huis". Wie weet tot hoe laat de PostNL mannen en vrouwen pakjes ophalen bij deze postorder-bedrijven om vervolgens te vervoeren naar de klant?
Ik heb iets beseteld om 15:00 en direkt betaald met iDeal. De hele avond tot nu is de status nog "in behandeling". Ik vreesde hier al voor en heb tussendoor twee keer gebeld met de shop rond 19:00. En ze zeiden steeds dat het goed moest komen.
Als bezorger leer je zulke dingen helemaal niet. Zo krijg je zwakke schakels in het geheel.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:08 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat laatste van jouw verhaal wist ik ook niet (dat met die XXXX). Moet je dan van het adres die 4 verkeerde letters doorstrepen of het hele adres?
Wat worden wij toch slecht voorgelicht, ik werk er nu een half jaar als voorbereider en zoiets wordt je gewoon niet verteld.
Heb je normaal dan geen dagen met 5 keer HAH? Ik heb één wijk waarbij ik af en toe zoveel heb dat ik een aantal straten in twee keer moet lopen. Dus bundels met post en HAH van 10 cm dik...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:57 schreef Deezertje het volgende:
...
Wel fijn voor ons dat ze alles op één dag doen nu in de zomer, maar als het straks weer drukker wordt moeten ze dit soort geintjes dus echt niet flikken, dan ben je uren aan het lopen, en niet te vergeten gaat je hele rug (én fiets) eraan vanwege de zwaarte.
Dit kan ik beamen. Gister een Xbox 360 besteld bij Bol.com om 22:15. Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een verzendbevestiging, en om 13:00 stond de bezorger al voor de deur, terwijl Track&Trace Woensdag tussen 9:00 en 14:00 aangafquote:Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Meestal is het pakketje al onderweg, alleen lopen de computersystemen achter.
Bol.com. Voor 22:30 besteld, morgen in huis.
Bol is duur, maar je hebt 9 van de 10x altijd je bestelling al de volgende dag thuis. Zo relax die webwinkelquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen. Gister een Xbox 360 besteld bij Bol.com om 22:15. Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een verzendbevestiging, en om 13:00 stond de bezorger al voor de deur, terwijl Track&Trace Woensdag tussen 9:00 en 14:00 aangaf
Hier hetzelfde qua HaH en ook veel post, maar dan wel met scenario A (het normale scenario voor een woensdag zonder HaH), je kan wel aannemen zeker dat iedereen op ons depot kwaad was? Zelden zoveel opgefokte PBZ'ers bij elkaar gezien. Maar voor A betaalt krijgen maar voor E post hebben..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:01 schreef V__L_N het volgende:
4 tassen post en 7 tassen folders. 5 stuks per adres.
Vraag me af welke grappigerd dit nu bedacht heeft. Staan er zaterdag ook veelfolders op het programma?
Wat is een oranje kaart?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik zou als ik jou was klagen en bij geen gelijk een oranje kaart indienen
Noooo niet dat magazine! Vorige keer werden mijn tassen daar loodzwaar door.... Rot combi ook. En dat zaterdag 600 adressen lang...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staan er 3 op de planning zaterdag: C1000, AH en iets van Service Apotheek. Waarschijnlijk hun gratis magazine dat een paar keer per jaar verschijntklote ding.
Aha, dit verklaart een hoop.. Inzetten op prestaties.. ja hoor, mooie manier om het in te kleden..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
een oranje kaart is een middel om je klacht bij hogergeplaatsten in het bedrijf in te dienen als je het niet eens bent met je TC
zie ook derde alinea van dit topic: http://www.postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?f=34&t=806
Het gaat om geld,de post krijgt enorm veel geld voor het verspreiden van Hah,quote:Op maandag 30 juli 2012 10:01 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is ook wekelijks hetzelfde uiteindelijk. Oké, de aanbiedingen zijn anders, maar het doel is gelijk. Supermarkten C1000 en AH proberen zo veel mogelijk tegen elkaar op te concurreren door als idioten hun folders te verspreiden. Ik heb hier elke zaterdag C1000 erbij zitten en soms zelfs op dinsdag ook nog. Diverse bouwmarkten maken zich er ook schuldig aan trouwens.
Is mij ook opgevallen dat steeds meer mensen het zat worden en een sticker/mededeling op hun deur plakken. Het is ook wel een beetje dom dat PostNL er voor gekozen heeft om op de dinsdag zo massaal HAH te gaan bezorgen. Daardoor lijkt het soms heel veel. Wij kregen hier op dinsdag altijd HAH via PostNL en zo'n zak met folders. Dus je papierbak zat aan het einde van week lekker vol. Als er dan ook nog een lokale ondernemer zijn reclame ging verspreiden leek het wel alsof er de hele dag aan de bus geklepperd werd... Gelukkig heb ik nu een sticker.
Ik ben er van overtuigd dat met alleen postbezorgen, PostNL best kan blijven bestaan. Punt is alleen dat ze niet efficient werken en dat er teveel geld blijft plakken bij de top/managers.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het gaat om geld,de post krijgt enorm veel geld voor het verspreiden van Hah,
klanten zoals Ah en Intergamma zijn megaklanten voor ons.
In de praktijk lijkt het of we er niets voor krijgen,maar de werkgelegenheid is er nog
een beetje door alle Hah
Van de post alleen bezorgen kan Postnl al niet meer bestaan.
zal wel een mooi project met Sandd worden,de gidsen en hah deden ze in het verleden al niet naar behoren.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:37 schreef Deezertje het volgende:
Waar is eigenlijk alle post van VSP gebleven? Nadat ze gestopt zijn werd ons verteld dat veel klanten weer naar PostNL terugkeerde, maar als ik zo de afgelopen maanden terugkijk is het juist rustiger geworden. Nog nooit heb ik het zo rustig gehad, lijkt elke week minder post te zijn (ook buiten zomer om). Volgens mij is alle post gewoon naar Sandd gegaan?
En Sandd wil na de zomer ook met HAH starten....
Heb 't soms wel te doen met de Sandd bezorger hier...We komen elkaar vaak tegen. Heel veel mensen zijn het ook zat om steeds twee keer post uit de brievenbus te halen. En Sandd bezorgt nog 's avonds ook... Dat lijkt me helemaal niet fijn om te ontvangen.
Op miljoenen handelingen per dag kan er weleens wat fout gaan,quote:Op maandag 30 juli 2012 12:44 schreef V__L_N het volgende:
Dinsdag folders is inderdaad nutteloos.
Hadden jullie deze site al gezien?
http://www.postzorgen.nl/
ik ben het niet met je eens,zolang ik erbij zit,15jaar,is het aantal poststukken,quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat met alleen postbezorgen, PostNL best kan blijven bestaan. Punt is alleen dat ze niet efficient werken en dat er teveel geld blijft plakken bij de top/managers.
Dit dus, zeuren om het zeuren, elkaar na-papagaaien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Op miljoenen handelingen per dag kan er weleens wat fout gaan,
Even de dingen gelezen die daar stonden,het zijn vaak dezelfde zeurpieten.
Als je een goede wijkrelatie hebt,dan kun je alles met die mensen.
Dat uit zich uiteindelijk ook weer rond de kerst(kado's)
Over uitloop las ik een stuk in de krant,dat ze die moeten betalen,er stond ook dat de pbz s,quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Hier is ook besloten dat de looptijden op woensdag en vrijdag verlaagd worden met 15%
erg is dat he?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
vandaag ook weer een bewoner waar ik elke dag langskom, hij zei dat ik gisteren verkeerd had bezorgd.
Ik heb die meneer toen gewezen naar de afspempeling, en gezegd dat dat van onze concurrent was
1000 maal sorry van zijn kant.
3 bundels post van Sandd gevonden? Wat heb je ermee gedaan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
erg is dat he?
mensen kijken gewoon niet naar de stempels,of logo's van de bezorinstantie
gisteren vond ik 3 bundels post van Sandd in de bosjes,ja dat had ik nog niet eerder gevonden.
zaten ook adressen van bekenden van me bij
ik ben na afloop(in eigen tijd naar m n Tc gegaan,die het ging uitzoeken) verder heb ik Sandd ingelicht per mail en dat ze het bij ons mochten ophalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
3 bundels post van Sandd gevonden? Wat heb je ermee gedaan?
Maar idd, mensen kijken gewoon niet, en wie krijgt er dan vaak de schuld? De PostNL medewerker, want dat is toch "het" postbedrijf?
Tja, netjes gedaan van je. Meer kun je feitelijk niet doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik ben na afloop(in eigen tijd naar m n Tc gegaan,die het ging uitzoeken) verder heb ik Sandd ingelicht per mail en dat ze het bij ons mochten ophalen.
Nou, nog mazzel dat die meneer het toen snapte. Sommige mensen snappen het na je uitleg nog niet, die denken: post = "PTT" en iets anders bestaat niet!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
vandaag ook weer een bewoner waar ik elke dag langskom, hij zei dat ik gisteren verkeerd had bezorgd.
Ik heb die meneer toen gewezen naar de afspempeling, en gezegd dat dat van onze concurrent was
had ik laatst ook eens. Staatnamen lijken op elkaar en de bewoonster wees mij op een fout. Bleek het de concurrent te zijn die het niet goed deedquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Onder efficiënt werken versta ik ook de nodige ontslagen. Ze kunnen niet op de oude voet verdergaan, maar dat is logisch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens,zolang ik erbij zit,15jaar,is het aantal poststukken,
aanzienlijk gedaald(eerlijk gezegd wel 50%, soms meer)
Hier kun je geen 60k mensen van onderhouden.
Heb je misschien wel gelijk in, maar het is toch wel heel erg zuur dat de top van postnl zulke vette salarissen en bonussen opstrijkt, terwijl het "gewone werkvolk" het met een ondermaats salarisje moet doen en dat er op van alles wordt beknibbeld!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Onder efficiënt werken versta ik ook de nodige ontslagen. Ze kunnen niet op de oude voet verdergaan, maar dat is logisch.
Zo werkt het vrijwel overal. Hoort een beetje bij kapitalisme...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:50 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heb je misschien wel gelijk in, maar het is toch wel heel erg zuur dat de top van postnl zulke vette salarissen en bonussen opstrijkt, terwijl het "gewone werkvolk" het met een ondermaats salarisje moet doen en dat er op van alles wordt beknibbeld!
Das waar! En de top van een bedrijf mag best meer verdienen, ze dragen ook meer verantwoordelijkheid, alleen moesten de verschillen niet zo onbeschoft groot zijn!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:14 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Zo werkt het vrijwel overal. Hoort een beetje bij kapitalisme...
klopt. Er bestaat geloof ik wel ergens een vuistregel voor het loon van een gemiddelde werknemer en een topmanager. Ik meen gelezen te hebben dat het bij 11x optimaal is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:50 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Das waar! En de top van een bedrijf mag best meer verdienen, ze dragen ook meer verantwoordelijkheid, alleen moesten de verschillen niet zo onbeschoft groot zijn!
Ja, want vroeger stond de post tot het plafond, vooral in de zomerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:44 schreef Deezertje het volgende:
Het was dat de gemeente vandaag een mailing had, anders had ik hele straten (!) kunnen overslaan.
Ik vraag me helaas ook sterk af waar de toekomst van de post in zit. Tijdschriften gaan steeds meer digitaal (in Nederland traaaaaaag, maar goed Libelle en Magriet zijn nu al digitaal volgens mij). Bankafschriften worden er steeds minder verstuurd. Vroeger kreeg ik ook vaak directe mailings en andere geadresseerde reclamezooi, die ontvang ik al enkele jaren niet meer i.v.m. de recessie denk ik.
En de post die er nog is wordt steeds meer met Sandd verstuurd...
Wat blijft er dan nog over? Puur de HAH straks? Elk jaar minder post...
Pfff... hoeveel pech kun je hebben Selestha! Stekte ermee!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:19 schreef Selestha het volgende:
Mijn hemel wat een ellende vandaag. Ik was om 11.30 weggegaan omdat ik lekker vroeg wilde beginnen, gaat om 12.30 mijn achterband volledig kapot. Heb ik moeten lopen van die tijd tot 16.15 vanmiddag. En ik had omdat deze maand al zo duur was nog maar 80 euro om van te leven, en deze reparatie kost 60 euro. Gelukkig schiet mijn vader het voor, maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Het zoveelste ding dat deze maand kapot is. En ik ben nu ook kapot
Dankje, het is de 2e achterband in 2 maanden. Best wel balen dus, hopelijk gebeurt het binnenkort niet nog eens.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Pfff... hoeveel pech kun je hebben Selestha! Stekte ermee!
Volgens mij kun je de kosten declareren. Tis immers tijdens dienst kapot gegaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:19 schreef Selestha het volgende:
Mijn hemel wat een ellende vandaag. Ik was om 11.30 weggegaan omdat ik lekker vroeg wilde beginnen, gaat om 12.30 mijn achterband volledig kapot. Heb ik moeten lopen van die tijd tot 16.15 vanmiddag. En ik had omdat deze maand al zo duur was nog maar 80 euro om van te leven, en deze reparatie kost 60 euro. Gelukkig schiet mijn vader het voor, maar ik ben er natuurlijk niet blij mee. Het zoveelste ding dat deze maand kapot is. En ik ben nu ook kapot
Ja dat klopt, maar dat wordt van mijn bijstandsuitkering afgetrokken als ''inkomsten'' en dus betaal ik het hoe dan ook zelfquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:26 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de kosten declareren. Tis immers tijdens dienst kapot gegaan.
Dat is best een stevige brief. Vooral als TC zou ik dit als een draai om de oren ervaren als ik het lasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:40 schreef ophaling10 het volgende:
Even een rectificatie over de eerdere genoemde brief, deze is alleen onderling verstuurd naar de area hoofden.
Hier staat het te lezen incl. link van de brief.
http://www.bvpp.nl/index.(...)t&Itemid=82#comments
Mooi!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:42 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is best een stevige brief. Vooral als TC zou ik dit als een draai om de oren ervaren als ik het las
Dit vind ik wel heel sterk. Onbelaste vergoedingen zijn geen loon voor de belastingdienst, dus waarom wel voor de bijstand?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dat wordt van mijn bijstandsuitkering afgetrokken als ''inkomsten'' en dus betaal ik het hoe dan ook zelf
Tsja, het idee dat ze bij de bijstand dit soort dingen regelen is echt achterhaaldquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel sterk. Onbelaste vergoedingen zijn geen loon voor de belastingdienst, dus waarom wel voor de bijstand?
Edit: Ow ik ben er al achter. Het argument gemeenschapsgeld wordt gebruikt... Wat een kul weer.
quote:
Oh die werden bij ons op het depot gebracht, ik heb ze sinds eergisteren. Zijn primaquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en volgende week mag ik mijn nieuwe fietstassen op komen halen in de binnenstad. Zal wel weer in eigen tijd zijn
Het valt me reuze mee!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ach ja.. Dan heb ik gelukkig mijn eigen fiets weer
Hebben jullie ook zo veel idioten die vergeten aan iemand door te geven dat ze op vakantie zijn en daarom een stampvolle uitpuilende brievenbus hebben?
heb je daar wat over gezegd? Hij, die sorteerder moet gewoon de richtlijnen aanhouden die voor die loop staan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:49 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag vet weinig post. Wel veel bol.com pakketjes.
Jammer dat me tijd aan gort ging door een sorteerder die denkt dat ie z'n eigen route moet bedenken. En die routes bevatten alleen maar hele straten, even en oneven achter elkaar. Heel irritant.
Volgende keer zeggen dat als die sorteerder het niet volgens het boekje doet dat hij het zelf maar mag gaan lopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Ik roep het al weken. Maar waarschijnlijk zitten ze binnen of te slapen, of ze hebben niemand anders.
Veranderen doet het niet.
Deze week had ik hem 2x als sorteerder. Gelukkig daarvoor steeds maar 1x. Begin al allergisch te worden voor die naam. Van mij mag ie ook wel een schop krijgen. Loopt kut dit.
Haha ja luxe !quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:18 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Het valt me reuze mee!
Die fietstassen mocht ik trouwens zelf gaan halen op de vestiging. Luxe als ze op het depot gebracht worden.
Weinig post hier. 1.5 zak voor 2 wijken (ja, mijn extra wijk was er).
Is hopelijk weer een dunne?quote:
Kun je die sorteerder zelf niet aanspreken, of kom je niet op de vestiging als hij daar aan het prutsen is? Gewoon blijven klagen lijkt me, anders komt hij er steeds mee weg, belachelijk dat zoiets niet serieuzer aangepakt wordt!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:13 schreef V__L_N het volgende:
Ik roep het al weken. Maar waarschijnlijk zitten ze binnen of te slapen, of ze hebben niemand anders.
Veranderen doet het niet.
Deze week had ik hem 2x als sorteerder. Gelukkig daarvoor steeds maar 1x. Begin al allergisch te worden voor die naam. Van mij mag ie ook wel een schop krijgen. Loopt kut dit.
Van een moordgozer naar een zelfmoordgozerquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh ja, gesolliciteerd bij de NS als trein machinist
hehe idd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Van een moordgozer naar een zelfmoordgozer
Maar je mag wel lekker hard rijden
De NS heeft een vrij goede CAO volgens mijquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe idd.
Nee, van het salaris wat ik nu verdien bij de Post als Chauffeur Autobedrijf kan ik echt niet rondkomen met mijn 20 uren contract.
Als ik toegelaten ga worden, dan neem ik die stap, al zul je dan nog meer onregelmatig moeten werken, maar wel full-time bezig zijn en meer, stukken meer, verdienen.
Mijn werk bevalt me prima hoor, maar uiteindelijk moet er ook brood op de plank komen.
Klopt, is echt helemaal niet slecht. En je werkt op vrijwel alle dagen, dus ook feestdagen, dus extra inkomsten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS heeft een vrij goede CAO volgens mij
Ik beschouw het als een sport om dan de bus zo vol mogelijk te proppen... Er zit bij mij één adres tussen dat onbewoond is. Daar prop ik wekelijk de HAH bij...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hebben jullie ook zo veel idioten die vergeten aan iemand door te geven dat ze op vakantie zijn en daarom een stampvolle uitpuilende brievenbus hebben?
je bent knettergek. Elke lege woning betekent bij mij doorlopen als er geen post voor isquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:35 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik beschouw het als een sport om dan de bus zo vol mogelijk te proppen... Er zit bij mij één adres tussen dat onbewoond is. Daar prop ik wekelijk de HAH bij...
Als je TC vindt dat je die nieuwe fietstassen ECHT moet ophalen (en dus gebruiken), dan moet ie gewoon je reistijd vergoeden. Hij wilt dat je ze ophaalt, jij niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Hmm mijn ouders houden stellig vol dat ik het ophalen van de fietstassen (wat me alles bij elkaar een uur gaat kosten) moet zien als werktijd en betaling moet eisen. Omdat het buiten mijn gewone werk om is (dus niet ophalen op depot oid), en omdat het verplicht is om ze op te halen (en dus niet in de buurt). Ik vraag het me af.. lijkt mij eigenlijk niet dat ze dat gaan betalen, en ik betwijfel of ze dat zouden moeten.
We krijgen niet betaald om te beoordelen of we ergens wel of niet post/HAH door de bus gooien. Ik doe gewoon mijn werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent knettergek. Elke lege woning betekent bij mij doorlopen als er geen post voor is
Daar krijgen we wel voor betaald. Bij leegstaande panden wordt niet bezorgd, dat hadden ze je bij de opleiding moeten leren. Als ik twijfel of een pand leegstaat (bijv: als het wel onbewoond is, maar je ziet binnen wel pakketten laminaat of emmers verf staan) bezorg ik wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:45 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
We krijgen niet betaald om te beoordelen of we ergens wel of niet post/HAH door de bus gooien. Ik doe gewoon mijn werk.
Die chauffeur had dan gewoon moeten rijden met wat wel klaar is. daar staan tijden voor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
bij ons was het redelijk druk. Voorbereiding met een mannetje minder moeten draaien, maar toch behoorlijk op tijd klaar. Wel klaagde het autobedrijf dat een chauffeur niet op tijd weg kon, maar ja logisch ook als ik alle wijken die diegene mee moest nemen in mijn uppie moest zetten
wtfquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:09 schreef lololo het volgende:
Zo, bij ons loopt er nu eentje rond die de afgelopen weken al verschillende keren gedeeltes van zijn wijk weer terug in de oranje brievenbus heeft gegooid.
oh ja, maar hij heeft ook al een stukje van zijn route weggebracht. Die stond als eerste al klaar namelijkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die chauffeur had dan gewoon moeten rijden met wat wel klaar is. daar staan tijden voor.
Dan moet jouw TC een andere chauffeur "bestellen" bij het autobedrijf. Dit is de officiële weg
Zelf hou ik me er nooit aan en begin alvast aan de eigen autobestelling en zeg maar dat ze me moeten bellen als alles klaar is.
De reactie van de TC was vrij lauwtjes heb ik begrepen. Die hoopt volgens mij dat de PB+ het op gaat lossen vermoed ik maar die is er juist mee naar de TC gestapt omdat hij vindt dat die kerel ontslagen moet worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
wtf![]()
Daar gaat geen actie tegen ondernomen worden?
Maak je borst maar nat als je dinsdag moet werken (oude+nieuwe HAH dan...)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
hier was de HAH niet aangekomen ... voor 12.00 uur klaar daardoor.
Zo doe ik het ook altijd ja. Mijn rit is ook altijd al klaar als ik om 0830 op dat kantoortje kom (is klein, echt klein). Om 1030 uiterlijk moet ik terug zijn om dan de steunpunten te gaan rijden. Soms weet ik dat ze die tijd niet gaan redden, kom ik om 1100 aanrijden. Dan staat alles al klaar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, maar hij heeft ook al een stukje van zijn route weggebracht. Die stond als eerste al klaar namelijk
Dan heb jij een luie kut-TCquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:14 schreef lololo het volgende:
[..]
De reactie van de TC was vrij lauwtjes heb ik begrepen. Die hoopt volgens mij dat de PB+ het op gaat lossen vermoed ik maar die is er juist mee naar de TC gestapt omdat hij vindt dat die kerel ontslagen moet worden.
Volgens mij loopt hij ook gewoon op zijn laatste benen, zoals wel meer leidinggevenden. Bij ons op de vestiging is het beleid 'weg van de minste weerstand nemen' geworden. Alles tot in de puntjes regelen kan gewoon niet meer, daar hebben de TC's PB+'s gewoon de tijd niet voor. Een paar maanden geleden werden de postbezorgers opgeroepen om toch alsjeblieft de PB+ alleen te bellen op daldagen tenzij het echt een noodgeval was.quote:
Hij brengt niet elke dag hetzelfde weg. Maar idd, dat is de volgende dag allemaal weer terug, wat ons dus hopen extra werk bezorgt....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:23 schreef Deezertje het volgende:
Maar alle post komt dan gewoon toch terug als ie het in de oranje brievenbus stopt...? Dus wat is het nut dan? Als je nou alleen op zaterdag werkt en het dan erin gooit, dan heeft het misschien nog nut aangezien je het dan niet meer tegenkomt (behalve de doordeweekse bezorger).
echtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:27 schreef lololo het volgende:
[..]
Volgens mij loopt hij ook gewoon op zijn laatste benen, zoals wel meer leidinggevenden. Bij ons op de vestiging is het beleid 'weg van de minste weerstand nemen' geworden. Alles tot in de puntjes regelen kan gewoon niet meer, daar hebben de TC's PB+'s gewoon de tijd niet voor. Een paar maanden geleden werden de postbezorgers opgeroepen om toch alsjeblieft de PB+ alleen te bellen op daldagen tenzij het echt een noodgeval was.
Zo iemand hoort niet thuis bij PostNL, en volgens mij is het iemand die er de kantjes vanaf loopt en schijnbaar bang is kwaliteit te leveren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:28 schreef lololo het volgende:
[..]
Hij brengt niet elke dag hetzelfde weg. Maar idd, dat is de volgende dag allemaal weer terug, wat ons dus hopen extra werk bezorgt....
niet iedereen denkt er helaas zo over ...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo iemand hoort niet thuis bij PostNL, en volgens mij is het iemand die er de kantjes vanaf loopt en schijnbaar bang is kwaliteit te leveren.
Met post ga je, imho zorgvuldig om.
Helaas idd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet iedereen denkt er helaas zo over ...
Ze vroegen het echt zo. In een brief die naar alle depots gingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
echt
Dat kan toch niet? Ze moeten voor hun mensen altijd bereikbaar zijn. Mijn TC Autobedrijf is altijd bereikbaar. Als hij ff niet opneemt belt hij me altijd terug. Behalve op zondag
Dat zou dus niet mogen gebeuren. dat er zulke lamlullen tussen zitten is jammer.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat zijn de uitzonderingen, maar je slaat iig niet bewust hele stukken over
Wat een lamstraal van een TC en PB+ ben je dan. Dat ze die er maar eens uitmieteren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Ze vroegen het echt zo. In een brief die naar alle depots ging
Nooit geweten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar krijgen we wel voor betaald. Bij leegstaande panden wordt niet bezorgd, dat hadden ze je bij de opleiding moeten leren. Als ik twijfel of een pand leegstaat (bijv: als het wel onbewoond is, maar je ziet binnen wel pakketten laminaat of emmers verf staan) bezorg ik wel.
ik ben er niet eens meer verbaasd overquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Nog een leuke vandaag.
Ik kwam op de vestiging en mijn TC zei dat de vestiging na 1300 dicht is. Dan ben ik nog lange niet terug. Moeten dan via een pincode de LOLA in. en de voertuigboekjes etc daar achter laten.
Want dit in het kader van bezuinigingen. Hoeven er geen "mannetjes" meer aanwezig te zijn.
Ik kwam dus na 1300 terug op vestiging, lichten uit etc, pikkedonker, en in die enorme hal, incl. waar vroeger de pakketservice zat loeide de airco als een gek, was er echt steenkoud. Bezuinigen dus op z'n PostNL's
Ook wel eens gehad, nou, de koekoek, dat ga ik niet nogmaals bestellen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:49 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nooit geweten.Dan maar geen HAH meer bezorgen bij 2 lege huizen die te koop staan in een straat.
Hier was het goed te doen. Wel heel veel foute post er tussen. Ik heb zeker 8 enveloppen in de straatbus gegooid. En achter de laatste straat hadden ze nog een deel van een andere straat gedaan. Waren ze vergeten te sorteren, want zo'n gele kaart zat er ook nog tussen. Grrr!
En bezuinigen op kledingquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er niet eens meer verbaasd over
Ik heb ook een broek die zijn langste tijd gehad heeft, maar nieuwe delen ze helaas niet meer uit ...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En bezuinigen op kleding![]()
In mijn hemd, postNL dus, zitten de gaten in, nieuwe kan ik vooralsnog niet krijgen
Mijn zwarte TNT-broek, totaal vaal door het vele gebruik, ziet er ook niet uit.
Loop erbij als een clochard.
Ik heb het wel gegaan, maar wel extra tijd opgeschreven.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad, nou, de koekoek, dat ga ik niet nogmaals bestellen.
Klopt, want staat TNT Post op, dat mag in 2013 geloof ik niet meer.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb ook een broek die zijn langste tijd gehad heeft, maar nieuwe delen ze helaas niet meer uit ...
Autobedrijf is wat duurder hè?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:53 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb het wel gegaan, maar wel extra tijd opgeschreven.En de reden waarom.
Je begrijpt volgens mij niet hoe de situatie bij ons is. Ze hebben er gewoon vaak geen tijd voor. Ik heb ook een hele tijd half PB+ gespeeld en op een gegeven moment moet je kiezen wat je gaat laten liggen en dat zijn dus altijd de niet meteen dringende zaken. Voorbeeld: door een ziekmelding al weten dat er morgen een wijk open ligt. Normale gang van zaken zou zijn dat je dan vandaag al een oplossing regelt maar dat bleef dus meestal liggen tot de volgende dag. Het is gewoon de hele tijd brandjes blussen en aan echt fatsoenlijk PB+-en kom je niet toe.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat een lamstraal van een TC en PB+ ben je dan. Dat ze die er maar eens uitmieteren.
Tuurlijk, snap ik, ik kan niet in andermans keuken kijken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:01 schreef lololo het volgende:
[..]
Je begrijpt volgens mij niet hoe de situatie bij ons is. Ze hebben er gewoon vaak geen tijd voor. Ik heb ook een hele tijd half PB+ gespeeld en op een gegeven moment moet je kiezen wat je gaat laten liggen en dat zijn dus altijd de niet meteen dringende zaken. Voorbeeld: door een ziekmelding al weten dat er morgen een wijk open ligt. Normale gang van zaken zou zijn dat je dan vandaag al een oplossing regelt maar dat bleef dus meestal liggen tot de volgende dag. Het is gewoon de hele tijd brandjes blussen en aan echt fatsoenlijk PB+-en kom je niet toe.
Ik doe het nu ook niet meer, een paar maanden geleden werd ik wegens pensionering van een PB+ praktisch gedwongen om die functie over te nemen maar dat heb ik dus geweigerd omdat ik zo niet wil werken. Ze moesten een strontschepper hebben en ik werd echt flink onder druk gezet om het te doen. Niet dat je officieel PB+ werd dan, nee, contract bleef het zelfde (ook niet meer contracturen) maar je zou een toeslag krijgen (zodat ze dus meteen van je af kunnen en je weer kunnen 'degraderen' tot normale postbode). Het zou me bruto een paar tientjes in de maand hebben opgeleverd
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Autobedrijf is wat duurder hè?
Steeds op en neer rijden kost tijd en brandstof, met name als het lange stukken zijn waar je al snel praat over 10 kilometer extra, en die tijd krijg ik dus niet extra vergoed. verder hebben wij geen rode boekjes, gewoon de tijden waar we ons aan moeten houden.
Klopt, het zijn totaal geen 'coaches' meer. Maar dat is juist van bovenaf doorgedrukt. Geen kleinschaligheid meer en een baas die bovenop zijn team zit en met zijn bureau tussen zijn medewerkers zit maar mega-sectoren en alle TC´s verzameld in een apart kantoor ergens in het gebouw.... En de plannen zijn om nóg verder te gaan met de schaalvergroting.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tuurlijk, snap ik, ik kan niet in andermans keuken kijken.
Maar dan nog, wat ik hoor en lees, TC's die zitten te lamballen en zich verschuilen achter excell sheets, dat mag niet kunnen. Daar hoort dat "hogere" management rekening mee te houden. Een TC is er ten eerste voor zijn/haar mensen, niet om de cijfertjes voor het "hogere" management mooier te laten blijken dan dat ze zijn.
Team-Coach, de naam zegt het al, aansturen van je eigen club mensen.
Good heavens, wat ben ik blij dat ik een goede TC heb
De afgelopen 10 jaar zijn ze er niet bijster hard op terug gekomen anders... De gevolgen zijn wekelijks te lezen in de mediaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef Hoplahopla het volgende:
Daar komen ze wel weer op terug waarschijnlijk. Schaalvergroting onttrekt elke vorm van persoonlijke aandacht in het werk. Vervolg is dat veel mensen de lol er niet meer van inzien en alleen de moetjes overblijven. Die hebben weinig motivatie (en veelal capaciteiten) waardoor de kwaliteit van het werk alleen nog maar harder achteruit gaat.
erg klein percentage volgens mijquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:42 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoeveel procent van de brievenbuspost is van webwinkels?
Ik denk dat webwinkels vooral een groot aandeel hebben in pakketten, niet in brievenbuspost. Verhoudingsgewijs komt de meeste brievenbuspost van bol.com (pakjes die net door de bus passen).quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:42 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoeveel procent van de brievenbuspost is van webwinkels?
Sinds ik sorteer(vorige x met die dikke hah van gamma) dat kon dan wel eigenlijk in 1 tas, maar dan was die tas echt niet te tillen(toevallig wetende wie er moest bezorgen, kon ik haar dit echt neit aandoen)quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:27 schreef Herfstblad het volgende:
Hier heb ik geen idee hoeveel folders het zijnHopelijk ook maar 2!
En soms heb ik ook wel 8 zakken, maar dat zijn dan 8 halve zakken.
Nee, de zakken gewoon vol. Misschien is de gamma hier dan dikker. Heb al een aantal maanden niet zoveel HAH gehad qua volume.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:40 schreef Deezertje het volgende:
Gamma is 'maar' 32 pagina's en die C1000 is ook nooit echt dik.... hoeveel adressen heb je dan wel niet in je wijk?!
Of is het soms op de VSP-manier gesorteerd? Een bundel per zak![]()
![]()
En hoeveel huizen heb je in je wijk dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nee, de zakken gewoon vol. Misschien is de gamma hier dan dikker. Heb al een aantal maanden niet zoveel HAH gehad qua volume.
240 HAH-adressenquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En hoeveel huizen heb je in je wijk dan?
dat valt mee. Ik doe vaak een wijk die tegen de 300 zit en we hebben wijken waar dit aantal nog iets hoger isquote:
Klopt, maar het is wel een wijk met voornamelijk vrijstaande woningen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat valt mee. Ik doe vaak een wijk die tegen de 300 zit en we hebben wijken waar dit aantal nog iets hoger is
Ik hoor dat regelmatig van nieuwe mensen die ik moet inwerken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:08 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb elke zaterdag een wijk die ook tegen de 500 HAH-adressen aanloopt... en dat zijn helaas echt geen nette rijtjeshuizen. Veel lopen en fietsen.
Nu ik doordeweeks in de vakantie extra werk heb ik maximaal 250 adressen. Bewust gedaan. Voorgaande jaren gemerkt dat het vooral op HAH-dagen toch écht teveel was (zere voeten, veel blaren, pijn in rug etc.).
Veel mensen denken dat post bezorgen een makkelijk baantje is, maar ze verkijken zich wel degelijk op de fysieke belasting hoor.
Wat? Dat is wel erg dom zeg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik hoor dat regelmatig van nieuwe mensen die ik moet inwerken.
"Ja, waarom heb je conditie nodig, haha."
En dan hoor ik ze na een uurtje werk alweer zuchten en steunen dat het toch wel erg zwaar is_!
Je bedoelt een overzicht van de gewerkte uren die ze op jouw contract geboekt hebben? Die zijn te vinden op de computer van jouw teamcoach in een programma genaamd Harmony.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:20 schreef sushine het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar een je urentabel kan vinden? Mijn salarisstrookje heb ik 2 week geleden met de post gekregen.
uitdraaien hiervan behoren ook op de zaal te liggen en ik weet dat ze bij ons de postbezorgers een uitdraai van hun uren toesturenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt een overzicht van de gewerkte uren die ze op jouw contract geboekt hebben? Die zijn te vinden op de computer van jouw teamcoach in een programma genaamd Harmony.
Dat lijkt steeds meer de norm te zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:14 schreef Atmosphere82 het volgende:
Afgelopen zaterdag was het weer zo druk met HAH bij ons, en inderdaad weer zo weinig post!
Ik volg dit topic ook, en ik werk niet eens bij PostNLquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:15 schreef Rafierafie het volgende:
Hallo allemaal!
Ik volg dit forum nu al een tijdje maar nooit gereageerd. Ik werk zelf al bijna 5 jaar als postbezorger maar allang niet meer voor mijn plezier.
Wij hebben een ''zomerrooster'' waarin we de scenario's hebben staan, maar dan aangepast met ''zomertijden''. Dat komt vaak neer op een half uur tot een uur minder betaalt krijgen. Op de rustige zomerdagen is dat ook terecht, maar om ''aan te sturen op prestaties'' worden nu heel vaak veel te krappe tijden gegeven voor voornamelijk de di/do/za.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:15 schreef Rafierafie het volgende:
Hallo allemaal!
Ik volg dit forum nu al een tijdje maar nooit gereageerd. Ik werk zelf al bijna 5 jaar als postbezorger maar allang niet meer voor mijn plezier.
Hoe dan ook. Ik had een vraagje: wat voor maatregelen zijn er bij jullie genomen voor het zomerdal?
Ik had al gezien dat sommigen -15% op de daldagen krijgen, maar bij ons is dit structureel ingevoerd en niet alleen tijdens de zomerperiode terwijl we in het verleden ook al vaak genoeg gekort zijn.
En zijn wij de enigen die oplos moeten lopen? Ik zie het hier nergens genoemd worden namelijk...
Post is vertrouwelijke informatie, dus willen ze weten of je niks raars uitgevreten hebt. Zo'n ding moet je binnen 8 weken inleveren als je aangenomen bent. Dus ja, je moet zo'n ding, maar nu nog niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:23 schreef Crientj het volgende:
Ik ben op dit moment een sollicitatie formulier aan t invullen voor postvoorbereider. Alleen begrijp ik een van de vragen niet helemaal;
Om als postvoorbeider aan de slag te gaan, verwacht PostNL dat je een Verklaring Omtrent het Gedrag* (VOG) kan overleggen. Ga je hiermee akkoord?
Allereerst, waarom willen ze zo'n verklaring van je hebben? Daarnaast moet ik er dus eentje gaan aanvragen, wil ik bij PostNL gaan werken?
Da's opzich logisch ja. Als ze nou bij dat formulier even n informatiewolkje erbij zouden zetten met wat meer informatie. Maar ok, thanks.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Post is vertrouwelijke informatie, dus willen ze weten of je niks raars uitgevreten hebt. Zo'n ding moet je binnen 8 weken inleveren als je aangenomen bent. Dus ja, je moet zo'n ding, maar nu nog niet.
Dat doen ze om zichzelf in te dekken voor het geval het fout gaat met een bezorger. Dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze je achtergrond hebben gecheckt. Het zegt uiteindelijk natuurlijk weinig over iemand in de praktijk.quote:Allereerst, waarom willen ze zo'n verklaring van je hebben? Daarnaast moet ik er dus eentje gaan aanvragen, wil ik bij PostNL gaan werken?
Bij ons werken ze dit jaar gewoon met de gewerkte tijden. Voorgaande jaren was het geloof ik zo dat er iets van 20% van de tijd afging in de zomerperiode. Maar aangezien er nu op daldagen sowieso al iets van 40% van de tijden af is gehaald, valt daar verder weinig meer te halen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:15 schreef Rafierafie het volgende:
Hallo allemaal!
Hoe dan ook. Ik had een vraagje: wat voor maatregelen zijn er bij jullie genomen voor het zomerdal?
Ik had al gezien dat sommigen -15% op de daldagen krijgen, maar bij ons is dit structureel ingevoerd en niet alleen tijdens de zomerperiode terwijl we in het verleden ook al vaak genoeg gekort zijn.
En zijn wij de enigen die oplos moeten lopen? Ik zie het hier nergens genoemd worden namelijk...
Vond ik ook dom hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 05:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat? Dat is wel erg dom zeg.
Ik was doodsbang toen ik hier moest gaan werken, ik was 4 jaar ziek geweest en had zowat al die tijd binnen gezeten. Mijn eerste maand werken was fysiek gezien afschuwelijk
Wejooowquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:23 schreef Selestha het volgende:
Nou, ik heb weer wat leuks meegemaakt. Dit keer met een collega. We waren samen op het depot, alleen hij en ik.
Vraagt hij ''heb je een vriend'' ik zeg ''nee'', zegt hij ''maar hoe heb je dan seks?' ik zeg, verbouwereerd ''Niet dus....'' zegt hij ''maar je wil toch af en toe ook lekker klaarkomen?? Als je hier nou volgende week wat eerder komt, dan kunnen we even samen stoeien..'' Daar sta je dan met je oren te klapperen..![]()
Ik heb hier toch maar even mijn TC van op de hoogte gesteld.. Die gaat nu een algemene waarschuwing uitzenden, en als nog iemand over de schreef gaat spreekt hij hem aan..![]()
![]()
Nou ja, het is niet de eerste keer, een andere collega blijft na mijn duidelijke nee ook steeds vragen wanneer ik met hem mee uit ga. Dit was de druppel, daarom heb ik de TC op de hoogte gesteld.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wejooow!!!
Dat lijkt me dus echt niet tof.
Dit is gewoon sexuele intimidatie vind ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:52 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet de eerste keer, een andere collega blijft na mijn duidelijke nee ook steeds vragen wanneer ik met hem mee uit ga. Dit was de druppel, daarom heb ik de TC op de hoogte gesteld.
Zo ver wilde ik nog niet gaan aangezien hij het bij woorden gelaten heeft, maar het is wel grensoverschrijdend gedrag en moet niet kunnen. Daarom heb ik er wat van gezegd; alleen jammer dat de TC ook niet echt veel kan doen met zo'n minieme aanleidingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit is gewoon sexuele intimidatie vind ik.
Walgelijke vent
Nou mijn TC heeft niets in die richting laten vallen.. Wat zijn de procedures eigenlijk wanneer iemand dit soort dingen doet? Weet iemand dat?quote:
Zeg tegen jouw TC dat jij naar aanleiding van dat gedrag van hem jij je niet meer veilig voelt in dat depot aangezien jullie daar op dezelfde tijden komen. En als hij daar niks aan gaat doen dat jij dan aangifte doet van sexuele intimidatie bij de politie. Dan kan jouw TC niks anders dan WEL actie te ondernemen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou mijn TC heeft niets in die richting laten vallen.. Wat zijn de procedures eigenlijk wanneer iemand dit soort dingen doet? Weet iemand dat?
Ik weet trouwens wel hoe ik die vent moet ontwijken, want hij komt altijd op dezelfde tijd zijn post halen. Maar prettig is anders, zeker aangezien ons depot niet zichtbaar is vanaf de weg.
Tsja, ik weet het niet hoor, de afgelopen 8 maanden heeft hij zich wel normaal kunnen gedragen, daarom ben ik helemaal verrast. En vraag ik me af of het goed is om meer te doen dan deze melding.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg tegen jouw TC dat jij naar aanleiding van dat gedrag van hem jij je niet meer veilig voelt in dat depot aangezien jullie daar op dezelfde tijden komen. En als hij daar niks aan gaat doen dat jij dan aangifte doet van sexuele intimidatie bij de politie. Dan kan jouw TC niks anders dan WEL actie te ondernemen.
Dat is natuurlijk aan jou om dat te beslissenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet hoor, de afgelopen 8 maanden heeft hij zich wel normaal kunnen gedragen, daarom ben ik helemaal verrast. En vraag ik me af of het goed is om meer te doen dan deze melding.
Ja, maar dat vindt ik ook, daarom heb ik de TC gebeld. In principe kan ik deze vent wel ontwijken omdat ik weet dat hij altijd om dezelfde tijd begint, en toen ik zei geen interesse in hem te hebben zei hij ''ok verstandig'' en liet het onderwerp verder met rust.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk aan jou om dat te beslissen
Maar zulk soort gedrag is niet acceptabel imho. Zoiets doe je niet.
Plus het feit dat jij nu wellicht elke dag met een vreemd gevoel naar dat depot moet, dat geeft een stukje stress.
beter nu daar wat aan doen dan dat je steeds weer in de stress zit
OKquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar dat vindt ik ook, daarom heb ik de TC gebeld. In principe kan ik deze vent wel ontwijken omdat ik weet dat hij altijd om dezelfde tijd begint, en toen ik zei geen interesse in hem te hebben zei hij ''ok verstandig'' en liet het onderwerp verder met rust.
Maar als ik ooit nog maar één woord van hem hoor, dien ik een klacht in zoals je hier beschrijft ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |