Omdat PostNL verplicht is bezorging uit te voeren maandag t/m zaterdag, andere bedrijven niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:04 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap dat ze zich aan de postwet moeten houden (zes dagen per week bezorgen), maar langzamerhand kan je sommige dagen wel samenvoegen en de rest van de week gewoon vrij ofzo. Vandaag had echt makkelijk gisteren (incl. HAH) meegegaan...
Waarom hoeft Sandd eigenlijk maar twee dagen te bezorgen?! Is toch ook een postbedrijf??
Daar erger ik me opzich wel altijd aan. Als je iets via Sandd verwacht, maar het er niet bijzit, moet je gelijk weer een halve tot hele week wachten voor een nieuwe kans...
Andere gidsen waren ook dubbelnummers volgens mij, zoals de NCRV en de Varagids? Dus dan is er helemaal weinig!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:02 schreef Deezertje het volgende: Dinsdag sowieso 3 HAH hier, en volgens mij geen Veronica omdat het een dubbelnummer was? Voel me echt steeds meer een folderboy worden...
Zal wel weer een sneu zakje post zijn en 3 zakken HAH dinsdag!
Volledig eens, allemaal zeer irritant afgelopen zaterdag. Ik had hier ook last van. Nog een bijkomende ergenis: het bunkeradres in mijn vaste wijk (in Roosendaal) is afgeschaft. Ik kan er dus niet meer naartoe en ik moet nu als ik een bunkerzak heb wel 15 minuten naar dat andere bunkeradres fietsen (vanuit mijn wijk), dan een lockertje openen bij een garagebox d.m.v. het invoeren van een postcode en vervolgens weer terugfietsen (weer zo'n 15 minuten). Dit is in de zomer ingevoerd (een aantal weken terug). Ik denk erover om voortaan maar alles mee te nemen (alle post) zodat ik geen last heb van dit gedoe. Ontzettend irritant is dit zeg!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:02 schreef Deezertje het volgende:
Van zulke dagen baal ik echt. Netzoveel post als op een daldag!!! één zakje post waar ik normaal op zaterdag minimaal 4 zakken post heb, en dan nog eens HAH. Helaas maakte het vandaag niet uit qua tijd, want mijn wijk is een loop/fietscombi dus ben je vaak alsnog evenveel tijd kwijt (behalve als er geen HAH is). Maar vandaag ontbrak het me aan een goed looptempo. Was erg benauwd hier, en veel huizen hadden één brief, waardoor je toch de hele tijd moest opletten.
Ook begin ik me steeds meer te irriteren aan mensen met een volle brievenbus of waar de krant er nog half uithangt (neem dan geen abbo op een krant of zet hem stop tijdens vakantie!!!). Het is niet mijn verantwoordelijkheid hoe je de post ontvangt als ik er niet bij kan hoor...
En natuurlijk de onzichtbare spinnenwebben... blegh!!!! Kom er altijd wel een stuk of 10 tegen.
Volgende week wordt er NOG minder verwacht (hele week). Dinsdag sowieso 3 HAH hier, en volgens mij geen Veronica omdat het een dubbelnummer was? Voel me echt steeds meer een folderboy worden...Zal wel weer een sneu zakje post zijn en 3 zakken HAH dinsdag!
Ik heb hier zelden tot nooit minder dan 3. Op zaterdag is 4 of 5 normaal. Alles wendt.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:40 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vind trouwens dubbel HAH nog wel te doen qua looptempo, maar drie partijen echt irritant.
Zijn er hier trouwens mensen die frequent vier partijen HAH of meer hebben op zaterdag?
Wat een ongelofeijke verschrikking lijkt me dat zeg!quote:Op zondag 29 juli 2012 21:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb hier zelden tot nooit minder dan 3. Op zaterdag is 4 of 5 normaal. Alles wendt.
Hier 1 folder op zaterdag, ik vind dat eigenlijk haast nog irritanter dan 2 of 3.. dan heb je tenminste nog het idee dat je wat in de bus stopt.... Nu voelt het helemaal zo.... onzinnig.. Je moet toch alle deuren langs, dus dan heb ik liever dat ik er 2-3 per deur in mag proppen dan maar 1.. ook omdat je met 1 vaak niet gewoon met de folder de klep op kan tillen enzo, gehannes.....quote:Op zondag 29 juli 2012 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook regelmatig vier of vijf folders op zaterdag. Qua gewicht valt het wel mee vaak
Mooi initiatief he?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:44 schreef V__L_N het volgende:
Dinsdag folders is inderdaad nutteloos.
Hadden jullie deze site al gezien?
http://www.postzorgen.nl/
En een verkeerd huisnummerquote:Op maandag 30 juli 2012 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
niet gezien. Bij dat kaartje is het niet echt handig dat zowel de bezorger als de sorteerder het niet opgemerkt heeft. De machine produceerde een verkeerde code, iets dat wel vaker gebeurt
niet echt handig natuurlijk. Heb zelf er laatst ook een partij verhuiskaarten uitgevist. De machine stuurde ze doodleuk naar het adres van de verzenderquote:Op maandag 30 juli 2012 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En er zijn dus meerdere verhuiskaarten 'verdwenen'. En haar handschrift is nou niet echt onduidelijk ofzo
Ik kan mij nog prima voorstellen dat zoiets een keer misgaat hoorquote:Op maandag 30 juli 2012 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet echt handig natuurlijk. Heb zelf er laatst ook een partij verhuiskaarten uitgevist. De machine stuurde ze doodleuk naar het adres van de verzender
Wat doet de rest dan? Gewoon de brievenbus in van het geprinte adres? Ook al lijkt dat compleet niet op het adres wat er opgeschreven staat?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Herfstblad het volgende:
Doe ik ook inderdaad. Maar op mijn depot ben ik daar volgens mij 1 van de weinigen in die dat doet.
Dat noem ik een gevalletje van luiheidquote:Op maandag 30 juli 2012 14:08 schreef Herfstblad het volgende:
Doe ik ook inderdaad. Maar op mijn depot ben ik daar volgens mij 1 van de weinigen in die dat doet.
Ja ach, als ik zie hoe vaak ik gestickerde post terug krijg...quote:Op maandag 30 juli 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. dat soort dingen sticker ik altijd af, zodat het alsnog op de goede plaats terecht komt
Die gooien het gewoon weer terug in de bak zonder stickerquote:Op maandag 30 juli 2012 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat doet de rest dan? Gewoon de brievenbus in van het geprinte adres? Ook al lijkt dat compleet niet op het adres wat er opgeschreven staat?
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerendquote:Op maandag 30 juli 2012 14:34 schreef Herfstblad het volgende:
Weggooien zou ik ook niet doen, Selestha. Zelfs niet als men het adviseert.
[..]
Die gooien het gewoon weer terug in de bak zonder sticker
Gewoon op de vestiging in een envelop doen en het ergens in een hoekje leggenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerend
Haha zou dat werken?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon op de vestiging in een envelop doen en het ergens in een hoekje leggen
Werktquote:Op maandag 30 juli 2012 14:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha zou dat werken?Met briefje erbij ''deze adressen bestaan niet'' ?
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee precies.. weet alleen niet wat ik aan moet met post voor een stuk of 20 adressen die niet bestaan en die steeds wéér terug komt. TC wil er niets aan doen.. Het is zó frustrerend
De vorige bewoners van mijn huis. We kwamen er naar een jaar achter dat het door hun opgegeven adres niet klopte (verkeerde postcode, straatnaam en nr was wel correct). Toen nog een jaar alles doorgestuurd naar het correcte adres, toen de hoop maar opgegeven. Het komt nog steeds binnen, die mensen geven nergens adreswijzigingen door.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.
De vorige bewoonster hierquote:Op maandag 30 juli 2012 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of mensen die verhuizen en niets doorgeven en de post komt telkens terug. Uiteindelijk wint de aanhouder. Ik zet er ook regelmatig op dat de woning leeggehaald of gesloopt is en na de vierde keer ofzo dan zet ik op de envelop ook nog eens bij de sticker een pijl die wijst naar het vakje vertrokken/onbewoond. Mijn ervaring is dat dit nog wel eens wil helpen.
retour afzender. Zal ze leren. Doe ik bij alle mensen die niets doorgeven of in het verleden niets doorgegeven hebben en de post nog op het oude adres komtquote:Op maandag 30 juli 2012 14:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De vorige bewoners van mijn huis. We kwamen er naar een jaar achter dat het door hun opgegeven adres niet klopte (verkeerde postcode, straatnaam en nr was wel correct). Toen nog een jaar alles doorgestuurd naar het correcte adres, toen de hoop maar opgegeven. Het komt nog steeds binnen, die mensen geven nergens adreswijzigingen door.
scheelt heel veel tijd. Wel even de adressen doorstrepen natuurlijkquote:Op maandag 30 juli 2012 14:52 schreef Selestha het volgende:
Goed idee mensen, ik ga die 20 KPN poststukken nu gewoon bij elkaar in één envelop doen en stuur ze dan wel terug met sticker erop.
Ik hoop dat die van mij net zo laks zijn, dan heb ik nog negen jaar Panda magazine, .net magazine, allemaal Bijenkorf boekjes en kortingsbonnen, en inzicht in de volledige financien van de vorige bewonersquote:Op maandag 30 juli 2012 14:52 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
De vorige bewoonster hier
We hebben zeker nog 12 jaar post voor haar gehad.
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben ik dan de enige die zeer tevreden is met de service van PostNL?
Ik, medewerker bij autobedrijf run daarnaast mijn eigen webshop, en de pakketten die wij via PostNL versturen, we zijn een zakelijke klant, komen vrijwel altijd binnen 24 uur aan, hooguit 48 uur.
Het kan dus wel goed gaan
In veel gebieden gaat het ook gewoon goed, maar in bepaalde regio's zitten rotte appels die het verpesten voor de restquote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.
"Eens wat misgaat"?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je de enige bent. Maar dingen die goed gaan zetten mensen natuurlijk niet op een site. Alleen zodra er eens wat misgaat, dan horen we er van.
Hier waren het vooral kerst- en verjaardagskaartenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik hoop dat die van mij net zo laks zijn, dan heb ik nog negen jaar Panda magazine, .net magazine, allemaal Bijenkorf boekjes en kortingsbonnen, en inzicht in de volledige financien van de vorige bewoners
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik kan mij nog prima voorstellen dat zoiets een keer misgaat hoorIk kan het alleen niet voorstellen, dat een postbode in de Jean Paul Sartrestraat te Haarlem loopt, met een kaart in zn hand gericht aan de Graaf Balderikstraat te Rotterdam, en denkt "Joh, laat ik de kaart eens afleveren aan de hand van de code die op de onderkant geprint staat". Daar zou toch een lampje moeten gaan branden
helaas wordt *21 (doorstuurservice) ook nergens meer uitgelegd. Daar zal in de toekomst iets op gevonden moeten wordenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.
Ik stuurde die dingen steeds terug om vervolgens 2 of 3 dagen later een gelijkende envelop met geprint label over adres geplakt te krijgen. Pas na een paar keer valt het kwartje. Maar nergens word dat uitgelegd.
Ik wist dat de eerste keer ook niet. De tweede keer had de voorbereider een pijl gezet en sinds die tijd ben ik er bekend meequote:Op maandag 30 juli 2012 16:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het probleem is dat niemand leert hoe die die codes wel zou moeten lezen. Heb hier in me wijk 2 adressen die geprint worden op enveloppen geadresseerd aaneen ander adres.
Ik stuurde die dingen steeds terug om vervolgens 2 of 3 dagen later een gelijkende envelop met geprint label over adres geplakt te krijgen. Pas na een paar keer valt het kwartje. Maar nergens word dat uitgelegd.
Hoe werkt dat dan?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
helaas wordt *21 (doorstuurservice) ook nergens meer uitgelegd. Daar zal in de toekomst iets op gevonden moeten worden
Maar weet je dan het verschil tussen per ongeluk verkeerd geprint of expres?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wist dat de eerste keer ook niet. De tweede keer had de voorbereider een pijl gezet en sinds die tijd ben ik er bekend mee
Voor zover ik weet staat er bij per ongeluk alleen een postcode en bij expres de straat + nummer + postcode (van die postcode ben ik niet helemaal zeker trouwens).quote:Op maandag 30 juli 2012 16:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Maar weet je dan het verschil tussen per ongeluk verkeerd geprint of expres?
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:23 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staat er bij per ongeluk alleen een postcode en bij expres de straat + nummer + postcode (van die postcode ben ik niet helemaal zeker trouwens).
kloptquote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.
Omdat veel van deze post hier helemaal niet meer binnenkomt (niet via Sandd en niet via PostNL) ga ik er van uit dat sommige van deze uitgaven gewoon zijn opgedoekt. De grootste klant van VSP was Ziggo (met dat tijdschrift genaamd ZIE) maar dat bestaat volgens mij niet meer. En de kwartaalgids van Nuon heb ik ook al heel lang niet meer gezien.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:37 schreef Deezertje het volgende:
Waar is eigenlijk alle post van VSP gebleven? Nadat ze gestopt zijn werd ons verteld dat veel klanten weer naar PostNL terugkeerde, maar als ik zo de afgelopen maanden terugkijk is het juist rustiger geworden. Nog nooit heb ik het zo rustig gehad, lijkt elke week minder post te zijn (ook buiten zomer om). Volgens mij is alle post gewoon naar Sandd gegaan?
En Sandd wil na de zomer ook met HAH starten....
Heb 't soms wel te doen met de Sandd bezorger hier...We komen elkaar vaak tegen. Heel veel mensen zijn het ook zat om steeds twee keer post uit de brievenbus te halen. En Sandd bezorgt nog 's avonds ook... Dat lijkt me helemaal niet fijn om te ontvangen.
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.quote:
Ah oke.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Volgens mij alleen straatnaam en huisnummer.
Dat laatste van jouw verhaal wist ik ook niet (dat met die XXXX). Moet je dan van het adres die 4 verkeerde letters doorstrepen of het hele adres?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:31 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.
Daarnaast wat de meeste mensen niet weten van retour/herstel sticker is dat als de PC4 (dus de 4 cijfers) verkeerd zijn maar je vermoedt dat de letters wel gewoon kloppen, dan kun je herstellen aan geaddresseerde aankruisen, als PC doe je dan XXXX + letters en dan gewoon het huisnummer. Dus bijv als je een brief krijgt geaddresseerd aan "3511 LA, 38, Den haag" dan kun je herstellen aan geaddresseerde aanvinken en als postcode +huisnr schrijf je dan XXXX LA 38 op de retour/herstelsticker. 3511 is namelijk een postcode in Utrecht, waar de 2500-serie voor Den Haag is. De computer leest dan het adres zonder de postcode te gebruiken en zoekt dan automatisch de goede postcode op in het systeem.
Maar waar ik nu nog niet achter ben is dit: De sorteermachine leest alleen postcodes en huisnummers. Maar voor de verhuisservice moet íe ook de namen van de geadresseerden kunnen lezen, want post voor de nieuwe bewoners van je oude huis moet natuurlijk NIET worden doorgestuurd.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:31 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dat is gewoon doorzendservice. Dan wordt door een machine automatisch het goede adres rechtsonder als barcode geschreven, waar je normaal alleen PC+HUISNR ziet, zal er dan de PC+ Volledige straatnaam + Huisnummer staan. Dan weet je dus dat het doorzendservice is.
Daarnaast wat de meeste mensen niet weten van retour/herstel sticker is dat als de PC4 (dus de 4 cijfers) verkeerd zijn maar je vermoedt dat de letters wel gewoon kloppen, dan kun je herstellen aan geaddresseerde aankruisen, als PC doe je dan XXXX + letters en dan gewoon het huisnummer. Dus bijv als je een brief krijgt geaddresseerd aan "3511 LA, 38, Den haag" dan kun je herstellen aan geaddresseerde aanvinken en als postcode +huisnr schrijf je dan XXXX LA 38 op de retour/herstelsticker. 3511 is namelijk een postcode in Utrecht, waar de 2500-serie voor Den Haag is. De computer leest dan het adres zonder de postcode te gebruiken en zoekt dan automatisch de goede postcode op in het systeem.
Meestal is het pakketje al onderweg, alleen lopen de computersystemen achter.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Veel online shops adverteren met "voor 21:00 besteld morgen in huis". Wie weet tot hoe laat de PostNL mannen en vrouwen pakjes ophalen bij deze postorder-bedrijven om vervolgens te vervoeren naar de klant?
Ik heb iets beseteld om 15:00 en direkt betaald met iDeal. De hele avond tot nu is de status nog "in behandeling". Ik vreesde hier al voor en heb tussendoor twee keer gebeld met de shop rond 19:00. En ze zeiden steeds dat het goed moest komen.
Als bezorger leer je zulke dingen helemaal niet. Zo krijg je zwakke schakels in het geheel.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:08 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat laatste van jouw verhaal wist ik ook niet (dat met die XXXX). Moet je dan van het adres die 4 verkeerde letters doorstrepen of het hele adres?
Wat worden wij toch slecht voorgelicht, ik werk er nu een half jaar als voorbereider en zoiets wordt je gewoon niet verteld.
Heb je normaal dan geen dagen met 5 keer HAH? Ik heb één wijk waarbij ik af en toe zoveel heb dat ik een aantal straten in twee keer moet lopen. Dus bundels met post en HAH van 10 cm dik...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:57 schreef Deezertje het volgende:
...
Wel fijn voor ons dat ze alles op één dag doen nu in de zomer, maar als het straks weer drukker wordt moeten ze dit soort geintjes dus echt niet flikken, dan ben je uren aan het lopen, en niet te vergeten gaat je hele rug (én fiets) eraan vanwege de zwaarte.
Dit kan ik beamen. Gister een Xbox 360 besteld bij Bol.com om 22:15. Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een verzendbevestiging, en om 13:00 stond de bezorger al voor de deur, terwijl Track&Trace Woensdag tussen 9:00 en 14:00 aangafquote:Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Meestal is het pakketje al onderweg, alleen lopen de computersystemen achter.
Bol.com. Voor 22:30 besteld, morgen in huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |