Dat is ook een bron van ergenis inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:58 schreef Oceanview het volgende:
Of brommers die hun knipperlicht aanlaten.
Heel herkenbaar. 'vergeten' denk ik niet. Zoiets vergeet je niet. In onbekende gebieden hoor je zoiets cruciaal niet te vergeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Gemakzucht is het inderdaad ts of mensen denken er soms niet aan. Terechte klacht wel, vooral op rotondes vind ik het hinderlijk als mensen niet even aangeven dat ze afslaan en niet verder rijden; dan sta je voor niets te wachten.
Valt te vergeven, hoe wel het soms erg storend is, bij autos hoor je dan nog klik klik klikquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:01 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat is ook een bron van ergenis inderdaad.
Ik fiets.quote:
Dan blijft ie naar rechts knipperen denk je hij gaat naar rechts gaat ie ineens naar links.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:01 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat is ook een bron van ergenis inderdaad.
Dat zijn geen mannen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:00 schreef Gary_Oak het volgende:
Eens met de klacht, behalve dat van je hand uitsteken op de fiets.Alleen mannen die zittend plassen doen dat.
Inderdaad, klasgenoten op de basisschool die dit deden bij hun verkeersexamen werden duidelijk elke pauze in elkaar geslagen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:00 schreef Gary_Oak het volgende:
Eens met de klacht, behalve dat van je hand uitsteken op de fiets.Alleen mannen die zittend plassen doen dat.
Henk, Henk, Henk toch. Als je op de rotonde door rijd, dus linksom, dan dient men de linkerhand uit te steken als fietser. Dus doe je dat niet steek je je rechterklauw uitquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik fiets.
Als ik denk dat het voor een ander handig is om te weten waar ik heen wil, geef ik richting aan. Bijvoorbeeld op een rotonde. Maar dan is het uitsteken van de rechterhand vaak niet te zien voor een automobilist.
Verder eensch met TS.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:55 schreef Azaron het volgende:
[..]
Inderdaad, klasgenoten op de basisschool die dit deden bij hun verkeersexamen werden duidelijk elke pauze in elkaar geslagen.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 05:02 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Henk, Henk, Henk toch. Als je op de rotonde door rijd, dus linksom, dan dient men de linkerhand uit te steken als fietser. Dus doe je dat niet steek je je rechterklauw uit
Voor auto's die overigens 3/4 de rotonde nemen zie je zelden dat ze de knipper naar links aan zetten. Jammer
Hooguit aardig. Niet verplicht. Je gaat namelijk rechtdoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 05:02 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Henk, Henk, Henk toch. Als je op de rotonde door rijd, dus linksom, dan dient men de linkerhand uit te steken als fietser. Dus doe je dat niet steek je je rechterklauw uit
Voor auto's die overigens 3/4 de rotonde nemen zie je zelden dat ze de knipper naar links aan zetten. Jammer
Daarom rij ik altijd met m'n alarmlichten aan. Niemand die me kan verwijten dat ik geen richting aangeef.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:49 schreef Elusive het volgende:
ja hallo, ik heb maar 2 armen, 1 voor het stuur en 1 om te whatsappen/wordfeuden. gewoon niet aanstellen TS.
Oh really?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:46 schreef Opoefiets het volgende:
In België kennen ze dat hele knipperlicht niet eens. Dat is alleen nodig als je motorpech hebt.
linksom een rotonde doorrijden, hoe moet ik mij dat voorstellenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 05:02 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Haphapquote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maak lekker een bak sla, ik ben niet eetbaar
Zo was de cirkel weer rondquote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zolang je maar door de deur past toch
Ik gebruik hem altijd als magisch toverstokje als ik aan het inhalen ben en mensen gaan niet opzij.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:08 schreef Twiitch het volgende:
Meh, erger zijn de mensen die hun knipperlicht als toverstokje beschouwen, "als ik hem aanzet gaat iedereen wel aan de kant" vooral op de snelweg
wat is daar nou weer mis mee hahaha doe ik zo vaak is grappig iedereen aan kant af en toe chimeids zwaaiequote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef Franknfurter het volgende:
zeer terechte klacht. Net zoals kortepiemelmannen die met 150 kmph iedereen in gaan halen op de snelweg. In de spits.
haha, jij hebt een korte piemel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:21 schreef amenth het volgende:
[..]
wat is daar nou weer mis mee hahaha doe ik zo vaak is grappig iedereen aan kant af en toe chimeids zwaaie
In de spits? Zal wel een vliegtuig geweest zijnquote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef Franknfurter het volgende:
zeer terechte klacht. Net zoals kortepiemelmannen die met 150 kmph iedereen in gaan halen op de snelweg. In de spits.
nee gewoon een audi of bmw leasert. In hun pakjes achter het stuur roken. Met het raampje open natuurlijk, anders wordt de leasemaatschappij boos.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In de spits? Zal wel een vliegtuig geweest zijn
Dat was ook een mogelijkheidquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:11 schreef dicklips het volgende:
ik dacht dat deze topic ging over kazen die bang met hun ogen gaan knipperen enzo en ongemakkelijk doen als ze langslopen
zal wel niet de randstad zijn geweest, dan is 80 al hard in de spitsquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:49 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
nee gewoon een audi of bmw leasert. In hun pakjes achter het stuur roken. Met het raampje open natuurlijk, anders wordt de leasemaatschappij boos.
Had er net nog een voor me, al was het een turk in een afgetrapte golfachtige bak dus ik nog al preventieve afstandquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:29 schreef Dientje12 het volgende:
TS heeft gelijk, mensen die opeens in de remmen gaan en een inrit inrijden
Je denkt dat de hele randstad vast staat in de spits?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zal wel niet de randstad zijn geweest, dan is 80 al hard in de spits
altijdquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Je denkt dat de hele randstad vast staat in de spits?
Zeker met van die heldere mistlampjes en koplampen en voor de rest met wat afgekafferde verfquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Had er net nog een voor me, al was het een turk in een afgetrapte golfachtige bak dus ik nog al preventieve afstand
Dat zeg ik: dat doe ik. Maar als ik mijn rechterhand uitsteek, dan ziet een automobilist op de rotonde dat niet. Ik heb daar wel eens discussie over gehad en me er zelf ook wel eens in vergist.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 05:02 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Henk, Henk, Henk toch. Als je op de rotonde doorrijdt, dus linksom, dan dient men de linkerhand uit te steken als fietser. Dus doe je dat niet steek je je rechterklauw uit
nee dat is seinen dat er marokkanen rondlopen en je dus je spullen vast moet houdenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:11 schreef dicklips het volgende:
ik dacht dat deze topic ging over kazen die bang met hun ogen gaan knipperen enzo en ongemakkelijk doen als ze langslopen
links vaak ook niet omdat ze pas kijken wanneer de fietser in de dode hoek zit (quote:Op zondag 29 juli 2012 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zeg ik: dat doe ik. Maar als ik mijn rechterhand uitsteek, dan ziet een automobilist op de rotonde dat niet. Ik heb daar wel eens discussie over gehad en me er zelf ook wel eens in vergist.
Dus Ingrid, Ingrid, Ingrid: leren lezen en schrijven.
is dit pvv humor?quote:Op zondag 29 juli 2012 00:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee dat is seinen dat er marokkanen rondlopen en je dus je spullen vast moet houden
Ja, misschien. Maar dan kan ik dan niks aan doen. Ik ben meestal, uit welbegrepen eigenbelang, heel duidelijk over waar ik naar toe wil. En dan ga ik daar ook naartoe.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
links vaak ook niet omdat ze pas kijken wanneer de fietser in de dode hoek zit ().
ik vind ze anders altijd wel lachwekkend eigenlijkquote:Op zondag 29 juli 2012 00:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zou je een pvv-er moeten vragen, maar volgens mij zijn niet niet bekend met humor
enige rotonde die ik hier pak is de eerste binnen de beboude kom (een zelfmoordrotonde ook wel eens genoemd) en dan time ik het wel gewoon met de stroom autos, als er berg aankomen trap ik wat langzamer zodat ze voorbij zijn, hoe vaak daar al niet iemand dood is gereden..quote:Op zondag 29 juli 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, misschien. Maar dan kan ik dan niks aan doen. Ik ben meestal, uit welbegrepen eigenbelang, heel duidelijk over waar ik naar toe wil. En dan ga ik daar ook naartoe.
Schrale troost in dat geval: hun schade is groter dan de jouwe (althans als je een beetje goed valt!) en er zijn heel veel getuigen, dus wegrijden is er niet bij.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
enige rotonde die ik hier pak is de eerste binnen de beboude kom (een zelfmoordrotonde ook wel eens genoemd) en dan time ik het wel gewoon met de stroom autos, als er berg aankomen trap ik wat langzamer zodat ze voorbij zijn, hoe vaak daar al niet iemand dood is gereden..
Wel zie ik zo vaak dat zelfs als je rechtdoor gaat (en de auto rechtsaf) en paralel rijdt met een stoetje autos (zij gaan harder dus hebben jou gezien, ingehaald en mogen je verwachten op de rotonde) ze TOCH niet verwachten dat er OPEENS een fietser aankomt
Als je niet meer kunt lopen heb je daar weinig aanquote:Op zondag 29 juli 2012 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Schrale troost in dat geval: hun schade is groter dan de jouwe (althans als je een beetje goed valt!) en er zijn heel veel getuigen, dus wegrijden is er niet bij.
Zelfs 30 kan dodelijk zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 00:46 schreef Life2.0 het volgende:
Met 50 je hoofd stoten is gewoon game-over.
Kinderen moet je eigenlijk al zwaar op anticiperen. Ze zijn al onverwachts, weten vaak niet wat ze doen of willen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:59 schreef VinceAdvance het volgende:
Ik zie wel eens van die klootkindjes die het stoer vinden om hun hand naar links uit te steken, zodat het lijkt alsof ze het zebrapad over gaan steken, en dan gewoon rechtdoor gaan
Jij hebt je endohandjes wel geaccepteerd? wat goed joh.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:08 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Anno 2012 je nog steeds schamen om je hand uit te steken.. Zeker ectohandjes?
Ah sinds de invoering van verkeerd examens (of diploma's) op basisscholen zijn ze naar mijn mening goed bezig.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:08 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Anno 2012 je nog steeds schamen om je hand uit te steken.. Zeker ectohandjes?
En boven de 50 ook weerquote:Op zondag 29 juli 2012 23:06 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kinderen moet je eigenlijk al zwaar op anticiperen. Ze zijn al onverwachts, weten vaak niet wat ze doen of willen.
Tussen de 20 en de 50 gaat het wel redelijk goed dus.quote:
Relatief gezien doen ze het niet zo erg slechtquote:Op zondag 29 juli 2012 23:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tussen de 20 en de 50 gaat het wel redelijk goed dus.
Eronder en erboven is het huilen. Kinderen en jong volwassenen begeven zich als kamikazepiloten door het verkeer, bejaarden reageren zo traag of ze schijndood zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Relatief gezien doen ze het niet zo erg slecht
Of midden op de weg gewoon even een noodstop maken omdat je eendjes wil zien, GODVERDOMME!quote:Op zondag 29 juli 2012 23:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Eronder en erboven is het huilen. Kinderen en jong volwassenen begeven zich als kamikazepiloten door het verkeer, bejaarden reageren zo traag of ze schijndood zijn.
KUTvolk is het. als je van de omgeving wil genieten ga je maar lopen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of midden op de weg gewoon even een noodstop maken omdat je eendjes wil zien, GODVERDOMME!
En nog een nieuwe heup willen van mijn zorgkosten hequote:Op zondag 29 juli 2012 23:40 schreef cvboer het volgende:
[..]
KUTvolk is het. als je van de omgeving wil genieten ga je maar lopen.
Nee, dat is natuurlijk een vergelijking van likmevestje.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij rijdt zeker op de autosnelweg ook met je knipper naar links aan zolang je er niet afhoeft?
Ik doe dat altijd als mensen sloom links rijden. Net zoals op de autobahnquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij rijdt zeker op de autosnelweg ook met je knipper naar links aan zolang je er niet afhoeft?
Moeilijk he zelf nadenken, damn. Linksaf / 3/4. Rijbewijs bij een pakkie boter gehad, het is allemaal basis theorie hoor falerquote:Op maandag 30 juli 2012 08:41 schreef OEM het volgende:
[..]
In rechtsrijdende landen kun je niet linksaf op een rotonde.
Voor iemand die niet weet en niet wil accepteren dat een rotonde een doorgaande weg is en dat je met je rechterknipper alles op tijd kan aangeven aan het overige verkeer, heb je best een grote bek.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:43 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Moeilijk he zelf nadenken, damn. Linksaf / 3/4. Rijbewijs bij een pakkie boter gehad, het is allemaal basis theorie hoor faler
http://auto-en-vervoer.in(...)angeven-afslaan.htmlquote:Op maandag 30 juli 2012 08:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Voor iemand die niet weet en niet wil accepteren dat een rotonde een doorgaande weg is en dat je met je rechterknipper alles op tijd kan aangeven aan het overige verkeer, heb je best een grote bek.
Klopt, maar ik heb het hier over de 12/13 jarige pubers die dit expres doen om de automobilisten te irriteren.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:06 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kinderen moet je eigenlijk al zwaar op anticiperen. Ze zijn al onverwachts, weten vaak niet wat ze doen of willen.
Ja, hoi. Daar staat dus dat je op de rotonde je knipperlicht uit moet doen en pas met afslaan weer aan.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:41 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
http://auto-en-vervoer.in(...)angeven-afslaan.html
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^quote:Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, hoi. Daar staat dus dat je op de rotonde je knipperlicht uit moet doen en pas met afslaan weer aan.
Richting aangeven bij/op een rotonde
Richting aangeven Linksaf
- Als je voorsorteert naar links bij naderen en oprijden van de rotonde
- Richtingaanwijzer uit zodra je op de rotonde bent.
- Naar rechts: een kwart voor je de rotonde wilt verlaten.
Daar zeg je dat je richting naar links moet aangeven.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^
Tuurlijk johquote:Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Kimilotus het volgende:
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^
Bij alle 1-strooks rotondes kun je niet voorsorteren.... afblijven van je knipper naar links dus.quote:- Als je voorsorteert naar links bij naderen en oprijden van de rotonde
Lezen is ook een vak apart of niet? Het gaat om het voorsorteren gevolgd door oprijden en niet het voorsorteren of oprijden. Knipperlicht naar links is dus alleen maar van toepassing als bij meerdere banen op een rotonde. Maar het is niet veboden en het kan ook geen kwaad verder. Ging mij er meer om dat je het liet voorkomen alsof het verplicht was.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Kimilotus het volgende:
EN oprijden rotonde. dus als je voor de rotonde weet dat je 3/4 er afgaat zeggen die regels dat de knipper naar links aangaat. Ik vind het niet per se nodig en zal ook wel niet verplicht zijn. Maar ik doe het iig precies zoals het daar staat aangezien ik het wel zo netjes vind voor de overige weggebruikers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |