abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_114736471
ik vroeg me af zijn er hier mensen die ervaringen hebben met 3mg melatonine?

ik heb nu al een tijdje slaap proberen voor inslapen en doorslapen en 0.1 gram melatonine werkt niet voor mij, laatst zag ik in de winkel 3mg staan
maar dat lijkt wel ERG veel meer plots dus vroeg me af zijn er mensen met ervaringen ermee?
heeft het bijwerkigen? en voel je je de volgende ochtend nog suf oid erdoor?
en heeft het bij jullie gewerkt??
pi_114736509
0.1 gram is meer dan 3 mg hoor. je bedoelt zeker dat je nu 0.1 mg neemt? volgens wikipedia krijg je > 0.1 mg alleen op recept...
pi_114742361
nee hoor gewoon 3mg, zag het vanmiddag nog bij de tuinen te koop... nog niet gekcoht wou eerst ervaringen weten!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:20:33 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114743410
Het is een beetje veel om mee te beginnen. Je kunt proberen op te bouwen met die kleine pilletjes, kijken bij welke dosis je lekker in slaap valt. Wel op tijd innemen en op tijd je activiteit afbouwen en in bed gaan liggen. En beter niet elke dag gebruiken.

En wat deeltjesversneller zegt, klopt deels. Die kleine pilletjes zijn 0,1 mg (niet gram) en die grotere 3 mg.

0,1 mg was lange tijd het enige wat je zonder recept kon kopen. Nu zie je ook weer 1,5 en dus blijkbaar ook 3 mg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114744654
ik heb een tijdje 0.1 mg gebruikt maar dat werkte niet, is dan de stap naar 3 alsnog te groot?
kan ik dan beter eerst 1.5 of 2 kopen??
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:06:19 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114746668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:37 schreef casper019 het volgende:
ik heb een tijdje 0.1 mg gebruikt maar dat werkte niet, is dan de stap naar 3 alsnog te groot?
kan ik dan beter eerst 1.5 of 2 kopen??
Je kunt beter beginnen met bijv. 3 of 4 van die kleine pilletjes en dan langzaam kijken wat voor jou een dosis is waar je van in slaap valt.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:54:29 #7
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114757533
Melatonine is in principe een zelfzorgmiddel, maar 3 mg is best een hoge dosis. Ik kan me herinneren dat mijn broertje ong. 3 mg melatonine per dag slikt, maar dat heeft hij voorgeschreven gekregen i.v.m. ander medicijngebruik waardoor hij niet goed kon slapen. Misschien even overleggen met je huisarts?
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_114757561
Ik heb hier ook tabletjes van 0.1 mg maar die doen niks, tegenwoordig heb ik het gelukkig niet meer nodig maar een jaar terug aardig wat slaapproblemen en toen gebruikte ik er 10-15 per dosis.
3 mg lijkt me wel erg veel, maar volgens mij kan het niet veel kwaad want je lichaam maakt het zelf ook aan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:58:56 #9
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114757599
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:56 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb hier ook tabletjes van 0.1 mg maar die doen niks, tegenwoordig heb ik het gelukkig niet meer nodig maar een jaar terug aardig wat slaapproblemen en toen gebruikte ik er 10-15 per dosis.
3 mg lijkt me wel erg veel, maar volgens mij kan het niet veel kwaad want je lichaam maakt het zelf ook aan.
Alles is in principe gif, afhankelijk van de dosis. Dus ook al maakt je lichaam het zelf aan, dan kan het nog gebeuren dat je een te hoge dosis binnenkrijgt. ;) Dus vandaar dat ik het even zou overleggen met een arts. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_114758904
haha tuurlijk is ales gif maar als het tijdelijk even me beter zou doen slapen zou het wel helpen!
mn huisarts is stomweg op vakantie, ja ders nu een oude chagarijnige vervangende trut maar daar heb ik geen zin om heen te gaan.....
pi_114760830
Ik zou niet in eens met 3mg beginnen. Je zegt dat de pilletjes van 0,1mg niets voor je doen, probeer er daar eens wat meer van in te nemen (bijv 0,5 mg etc.). En kijk eerst eens hoe je daarop reageert voordat je in eens zo'n dosis in gaat nemen.

Bij het gebruik van melatonine moet je trouwens ook aanpassingen in je activiteiten voor het slapen en aanpassingen in het licht maken wil het werken. Melatonine wordt in het lichaam aangemaakt wanneer het donker is en verliest zijn werking zodra het licht wordt. Als jij dus voor het slapen gaan alle lichten aan laat en urenlang achter je pc of tv zit gaat het dus niet werken.

Ik slik zelf 3mg op doktersrecept, en vooral de aanpassingen in mijn activiteiten voor het slapen hebben de werking van de melatonine versterkt. Ik zou je wel aanraden even naar je huisarts te gaan mochten je slaapproblemen aanhouden...
Nothing holds you back more than your own insecurities
pi_114860244
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:56 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb hier ook tabletjes van 0.1 mg maar die doen niks, tegenwoordig heb ik het gelukkig niet meer nodig maar een jaar terug aardig wat slaapproblemen en toen gebruikte ik er 10-15 per dosis.
3 mg lijkt me wel erg veel, maar volgens mij kan het niet veel kwaad want je lichaam maakt het zelf ook aan.
Wow, ik gebruik ook nog steeds 0,1 mg maar heb er nooit meer dan 4 per nacht in durven nemen. :')

Heb geen ervaringen met Melatonine 3mg. Wel even Temazepam 10mg voorgeschreven gehad maar daarvan lag ik ook echt in coma. :D En 's ochtends nog meer moe dan wanneer ik niet sliep ;( achja.
Striving to be more than average.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:26:26 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114860499
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:21 schreef Daniane het volgende:

[..]

Wow, ik gebruik ook nog steeds 0,1 mg maar heb er nooit meer dan 4 per nacht in durven nemen. :')

Heb geen ervaringen met Melatonine 3mg. Wel even Temazepam 10mg voorgeschreven gehad maar daarvan lag ik ook echt in coma. :D En 's ochtends nog meer moe dan wanneer ik niet sliep ;( achja.
Wat ik me van vroeger herinner, kwamen ze toen standaard in pillen van minstens 1 mg, dus ik had er niet zo'n moeite mee. Het moest toen helemaal uit de handel en het heeft even geduurd voordat het in die 0,1 pilletjes weet te krijgen was. Grotere dosis mocht niet, nu kennelijk weer wel.

Als je nog jong bent moet je het niet te vaak slikken, om de eigen aanmaak niet te veel te verstoren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114860622
Niet teveel, in nederland verkopen ze alleen troep van 0.1 of 0.5, ik heb in italie 3.0 en 5.0 gekocht, en die 5 werken echt super, neem er daar inmiddels 2 van als ik op tijd moet slapen.

En je kunt hier iets van 100 gram van nemen, je kunt amper ziek worden van dat spul.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:30:06 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114860664
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:29 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Niet teveel, in nederland verkopen ze alleen troep van 0.1 of 0.5, ik heb in italie 3.0 en 5.0 gekocht, en die 5 werken echt super, neem er daar inmiddels 2 van als ik op tijd moet slapen.

En je kunt hier iets van 100 gram van nemen, je kunt amper ziek worden van dat spul.
Nee, je kunt hier blijkbaar ook weer 1,5 en 3 mg kopen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:31:41 #16
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_114860736
Ik heb zo een potje staan van het merk Natrol met pillen van 10 mg
Via internet te bestellen

Alleen melatonine werkt bij mij niet.
pi_114861943
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:00 schreef Daniellex1991 het volgende:
Ik zou niet in eens met 3mg beginnen. Je zegt dat de pilletjes van 0,1mg niets voor je doen, probeer er daar eens wat meer van in te nemen (bijv 0,5 mg etc.). En kijk eerst eens hoe je daarop reageert voordat je in eens zo'n dosis in gaat nemen.

Bij het gebruik van melatonine moet je trouwens ook aanpassingen in je activiteiten voor het slapen en aanpassingen in het licht maken wil het werken. Melatonine wordt in het lichaam aangemaakt wanneer het donker is en verliest zijn werking zodra het licht wordt. Als jij dus voor het slapen gaan alle lichten aan laat en urenlang achter je pc of tv zit gaat het dus niet werken.

Ik slik zelf 3mg op doktersrecept, en vooral de aanpassingen in mijn activiteiten voor het slapen hebben de werking van de melatonine versterkt. Ik zou je wel aanraden even naar je huisarts te gaan mochten je slaapproblemen aanhouden...
en wat als je nou met lamp aan leest in bed?
pi_114905370
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:57 schreef casper019 het volgende:

[..]

en wat als je nou met lamp aan leest in bed?
Dan wordt de werking van de melatonine dus verminderd. Feit blijft dat in je netvlies bepaalde ontvangertjes (receptoren) zitten die gevoelig zijn voor licht. Zodra dit dus gebeurt gaan er allemaal processen starten in je lichaam waardoor de opname van melatonine wordt verminderd en je dus minder snel in slaap zult vallen :D
Nothing holds you back more than your own insecurities
pi_114934340
Ik vind 3 mg zonder doktersrecept toch wel erg veel. Ik heb het zelf wel op recept, maar heb ook een heel gesprek gehad over "slaaphygiene"

Zou als ik jou was idd kijken of gewoon wat meer pilletjes van 0.1 mg werkt. En als dat niet werkt zou ik toch even langs de huisarts gaan als hij terug van vakantie is.
pi_114934374
Ik heb 5 mg. Slaapt wel lekker ja. Maar met 2 op.slaap je door je wekker heen.
pi_126467349
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 14-05-2013 13:10:26 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 16:55:58 #22
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_126483907
heb ook 5mg op doktersadvies
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:08:39 #23
386198 Bora13
Ik ben je tante Truus niet.
pi_126672224
Ik slik ook al een aantal maanden 3mg. Bevalt goed, maar het helpt ook om een strak naar bed gaan en opstaan ritme aan te houden met melatonine. Dan werkt het beter.
pi_126673449
Ik heb de 5 mg en kan niet zeggen dat het echt helpt ;(
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:12:57 #25
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_126682049
Ik heb het gebruikt en het hielp me goed, wel enorme last gekregen van maag en darmen, misschien toeval maar het leek wel verband met elkaar te houden. Iemand die dat herkent?

Tevens zijn artritis en psoriasisklachten erger geworden. Ik las in de bijsluiter dan ook dat je met auto immuunziekten moet oppassen met melatonine. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb deze week hier drie artsen over gesproken en die herkenden en wisten dat niet. Ze reageerden nogal laconiek. Tja als ze het niet hebben geleerd, dan bestaat het niet... ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_148419413
Ik heb dit vannacht geprobeerd en het hielp. Niet alleen bij het inslapen, maar ook bij het doorslapen. Fijn spul O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_148419850
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb dit vannacht geprobeerd en het hielp. Niet alleen bij het inslapen, maar ook bij het doorslapen. Fijn spul O+
Hpeveel mg?
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:18:10 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148419917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:58 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Alles is in principe gif, afhankelijk van de dosis. Dus ook al maakt je lichaam het zelf aan, dan kan het nog gebeuren dat je een te hoge dosis binnenkrijgt. ;) Dus vandaar dat ik het even zou overleggen met een arts. :)
melatonine is een lichaamseigen stof, ik heb hier 10 mg pillen liggen, vrij te verkrijgen zonder recept in de VS, werken prima :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148420009
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Hpeveel mg?
3 mg.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_148420148
Binnenkort gaat t helemaal van de markt, geloof ik. Met (serieuze) slaapproblemen kun je beter naar je huisarts gaan. Het schijnt bovendien dat je met ondeskundig gebruik van melatonine je dag-nachtritme voorgoed kunt verzoeken.
Ja, het is een lichaamseigen stof, maar deskundig advies (vooral over het moment van inname) en informatie over slaaphygiene wordt door slaapdeskundigen onmisbaar gevonden.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:25:23 #31
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148420150
Ik heb die powersleepz van de Tuinen, 2 en ik slaap als een roos.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:41:37 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148420709
Dit lijkt me echt super slecht. Als je slapeloosheid hebt ok. Maar als ik reacties lees nemen sommigen het gewoon altijd? Hoe zit dat met gewenning? Dadelijk kun je niet eens meer slapen zonder je pilletje.
pi_148420900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:25 schreef Buurpoes het volgende:
Binnenkort gaat t helemaal van de markt, geloof ik. Met (serieuze) slaapproblemen kun je beter naar je huisarts gaan. Het schijnt bovendien dat je met ondeskundig gebruik van melatonine je dag-nachtritme voorgoed kunt verzoeken.
Ja, het is een lichaamseigen stof, maar deskundig advies (vooral over het moment van inname) en informatie over slaaphygiene wordt door slaapdeskundigen onmisbaar gevonden.
Dit dus.

Ik heb mijn melatonine voorgeschreven gekregen van mijn neuroloog na een 24uurs slaap onderzoek, hierdoor konden ze precies bepalen hoe laat en hoeveel ik moest innemen. Als je er zo maar mee gaat klooien kan je je slaapritme enorm om zeep helpen. Dit geldt misschien niet zozeer voor die 0,1 Mg pillen maar de hogere dosissen zijn in Nederland niet voor niks alleen op recept verkrijgbaar.
pi_148421143
Van de psychiater heb ik 5mg gekregen, als ik het na een paar nachten ineens niet meer slik, lig ik een hele nacht wakker. Verder prima spul
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148421192
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:41 schreef Twiitch het volgende:
Dit lijkt me echt super slecht. Als je slapeloosheid hebt ok. Maar als ik reacties lees nemen sommigen het gewoon altijd? Hoe zit dat met gewenning? Dadelijk kun je niet eens meer slapen zonder je pilletje.
Dit.
Lijkt wel of half FOK! aan de slaappillen zit :')
Onterechte automatische incasso
pi_148421213
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:48 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik heb mijn melatonine voorgeschreven gekregen van mijn neuroloog na een 24uurs slaap onderzoek, hierdoor konden ze precies bepalen hoe laat en hoeveel ik moest innemen. Als je er zo maar mee gaat klooien kan je je slaapritme enorm om zeep helpen. Dit geldt misschien niet zozeer voor die 0,1 Mg pillen maar de hogere dosissen zijn in Nederland niet voor niks alleen op recept verkrijgbaar.
Slik je die pillen sowieso in eerste instantie al niet omdat je slaapritme klote is?
Onterechte automatische incasso
pi_148421306
Ben het van plan om 1 a 2 keer in te nemen puur om mijn slaapritme weer op te pakken..
pi_148421333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:58 schreef Storneren het volgende:

[..]

Slik je die pillen sowieso in eerste instantie al niet omdat je slaapritme klote is?
Ik.neem aan dat het doel dan is je ritme te herstellen? En niet om het blijvend nog veel verder te verkloten?
Professioneel gifmenger.
pi_148421388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:58 schreef Storneren het volgende:

[..]

Slik je die pillen sowieso in eerste instantie al niet omdat je slaapritme klote is?
Ja maar als je ze op een verkeerd moment slikt of teveel verneuk je het nog meer. Een verkloot slaapritme betekent niet automatisch dat je melatonine aanmaak verstoord is, bij veel mensen helpen de normale tips zoals elke avond op dezelfde tijd gaan slapen, niet computeren of tv kijken vlak voor het slapen etc genoeg. Pas als dat niet helpt kan je onderzoek gaan doen naar je melatonine aanmaak en evt bijslikken als die verstoord is. Als je melatonine aanmaak goed werkt en je gaat bijslikken helpt het juist averechts :N
pi_148421714
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:04 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Ja maar als je ze op een verkeerd moment slikt of teveel verneuk je het nog meer. Een verkloot slaapritme betekent niet automatisch dat je melatonine aanmaak verstoord is, bij veel mensen helpen de normale tips zoals elke avond op dezelfde tijd gaan slapen, niet computeren of tv kijken vlak voor het slapen etc genoeg. Pas als dat niet helpt kan je onderzoek gaan doen naar je melatonine aanmaak en evt bijslikken als die verstoord is. Als je melatonine aanmaak goed werkt en je gaat bijslikken helpt het juist averechts :N
Deze vrouw weet!
_O_
Professioneel gifmenger.
pi_148421800
Voor de PC is er een oplossing ivm slaap....
F.Lux. Gebruik ik al jaren en ideaal. Maakt je scherm geler, zodat je niet wakker blijft van het blauwe licht.
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:24:06 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148422068
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:57 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dit.
Lijkt wel of half FOK! aan de slaappillen zit :')
Het zou me niks verbazen eigenlijk.
pi_148422207
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen eigenlijk.
Als je je medisch advies van internet plukt, kom je al snel aan medicijnen...

zie zelf veel moeders in mijn omgeving die alle kids maar melatonine door de strot douwen... "anders slapen ze niet".
Dat heet zelf de oorzaak zijn.
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:49:49 #44
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_148425579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van de psychiater heb ik 5mg gekregen, als ik het na een paar nachten ineens niet meer slik, lig ik een hele nacht wakker. Verder prima spul
Dat is nou juist inherent aan het slikken van melatonine. Doordat je die rommel slikt raakt je lichaam er aan gewend en gaat je lichaam zelf minder melatonine produceren, waardoor je dus niet meer kunt slapen zonder.
pi_148426474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:28 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Als je je medisch advies van internet plukt, kom je al snel aan medicijnen...

zie zelf veel moeders in mijn omgeving die alle kids maar melatonine door de strot douwen... "anders slapen ze niet".
Dat heet zelf de oorzaak zijn.
Moeders die gaan rommelen met melatonine. :|W
Professioneel gifmenger.
pi_148426591
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Moeders die gaan rommelen met melatonine. :|W
jup...

"anders is die zo druk"

Vaak liggen slaapproblemen aan andere zaken...
wat ik zelf ooit heb gedaan:

als je binnen 15 minuten niet slaapt, eruit en een kutklusje doen (voor mij strijken) en dan weer slapen. idee is dat je bij in bed liggen, niet slapen gaat associëren met kutklusjes. Dus ga je liever slapen.
pi_148430491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef tharealmb het volgende:

[..]

jup...

"anders is die zo druk"

Vaak liggen slaapproblemen aan andere zaken...
wat ik zelf ooit heb gedaan:

als je binnen 15 minuten niet slaapt, eruit en een kutklusje doen (voor mij strijken) en dan weer slapen. idee is dat je bij in bed liggen, niet slapen gaat associëren met kutklusjes. Dus ga je liever slapen.
Kom je binnenkort bij mij logeren? Ik hou je wel wakker hoor.. >:)
Professioneel gifmenger.
pi_148430614
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Kom je binnenkort bij mij logeren? Ik hou je wel wakker hoor.. >:)
Positief wakker of negatief? :P En een logeerpartij ben ik altijd voor ^_^ Bij jou helpt een pilletje melatonine vast niet om me rustig te krijgen ~O>

[ Bericht 6% gewijzigd door tharealmb op 07-01-2015 16:00:15 ]
pi_148430647
drugs zijn slecht voor de innerlijke geest! zint eer ge begint!
post op meerdere plekken tegelijkertijd
pi_148430672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:48 schreef quantum-hans het volgende:
drugs zijn slecht voor de innerlijke geest! zint eer ge begint!
Een lichaamseigen stof drugs noemen :P die is nieuw. En ben je hier ook al? :P
pi_148434504
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:49 schreef iScream. het volgende:

[..]

Dat is nou juist inherent aan het slikken van melatonine. Doordat je die rommel slikt raakt je lichaam er aan gewend en gaat je lichaam zelf minder melatonine produceren, waardoor je dus niet meer kunt slapen zonder.
Klopt, maar nadat ik maanden twee á drie uur per nacht sliep, vond ze toch dat er ingegrepen moest worden. Nu slaap ik langer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148437210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt, maar nadat ik maanden twee á drie uur per nacht sliep, vond ze toch dat er ingegrepen moest worden. Nu slaap ik langer
das op zich goed nieuws. mocht je het nodig blijven hebben zou ik toch even langs de huidarts. voor een blijvende oplossing.
pi_148437703
De best werkende dosis schijnt 0.3 mg te zijn, althans volgens de ontdekker van melatonine zelf. Op de een of andere manier werkt dit de bloedwaarden op de meest gunstige manier in de hand omdat middels deze dosis de epifyse het grootste deel van de melatonine zelf uitscheidt. Hogere dosissen rond de 3 mg schijnen zelfs averechts te werken omdat de werking na een paar dagen verdwijnt. Wees dus gewaarschuwd en val niet voor de meer = beter marketingpraatjes.

http://newsoffice.mit.edu/2005/melatonin
pi_148439156
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:18 schreef Re het volgende:

[..]

melatonine is een lichaamseigen stof, ik heb hier 10 mg pillen liggen, vrij te verkrijgen zonder recept in de VS, werken prima :)
http://www.import-vitamin(...)20ondersteuning.html

Tot en met 10 mg verkopen ze hier ook, zonder recept, een bedrijf in Engeland. Goede ervaringen met deze site. Ik slikte 6mg en heb het afgebouwd naar 2mg.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:27:14 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148439265
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:25 schreef Mylene het volgende:

[..]

http://www.import-vitamin(...)20ondersteuning.html

Tot en met 10 mg verkopen ze hier ook, zonder recept, een bedrijf in Engeland. Goede ervaringen met deze site. Ik slikte 6mg en heb het afgebouwd naar 2mg.
En denk je dat je ooit nog in slaap kan vallen zonder deze rommel? :')
pi_148439342
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En denk je dat je ooit nog in slaap kan vallen zonder deze rommel? :')
Ja hoor, ik bouw het steeds het verder af.
pi_148440062
quote:
4s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef happinessfordogs het volgende:
De best werkende dosis schijnt 0.3 mg te zijn, althans volgens de ontdekker van melatonine zelf. Op de een of andere manier werkt dit de bloedwaarden op de meest gunstige manier in de hand omdat middels deze dosis de epifyse het grootste deel van de melatonine zelf uitscheidt. Hogere dosissen rond de 3 mg schijnen zelfs averechts te werken omdat de werking na een paar dagen verdwijnt. Wees dus gewaarschuwd en val niet voor de meer = beter marketingpraatjes.

http://newsoffice.mit.edu/2005/melatonin
Dat verklaart een hoop. 8 jaar geleden via de huisarts pilletjes met een dosis van 10mg gekregen, maar ik had toen niet het idee dat het goed hielp. Heb het dan ook niet lang gebruikt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_148442601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:41 schreef tharealmb het volgende:

[..]

das op zich goed nieuws. mocht je het nodig blijven hebben zou ik toch even langs de huidarts. voor een blijvende oplossing.
De psychiater helpt me erbij. Het is tijdelijk door een beetje veel aan toestanden, maar dat lost langzaam maar zeker op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148445337
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De psychiater helpt me erbij. Het is tijdelijk door een beetje veel aan toestanden, maar dat lost langzaam maar zeker op
ah oke. ja dsn ksn ik me slecht slspen voorstellen.

vriendin werkt in de ggz. Oxezepam is het slaapmiddel. maar ook verslavend helaas. maar je gooit er een olifant mee om. een halve en je slaapt.

gek genoeg zijn er dus mensen die juist met 3 a 4 oxezepam normaal functioneren :P menselijke geest blijft interessant.

iig succes met slapen, en de rest :)
pi_148451877
Ik krijg echt leipe dromen vanaf 3mg, echt irritant.

Pammetjes zijn natuurlijk een heel ander verhaal en niet (legaal) verkrijgbaar zonder recept. Ook echt 10x verslavender dan melatonine, een relatief onschuldig lichaamseigen stofje.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:07:08 #61
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148452568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:15 schreef tharealmb het volgende:
Voor de PC is er een oplossing ivm slaap....
F.Lux. Gebruik ik al jaren en ideaal. Maakt je scherm geler, zodat je niet wakker blijft van het blauwe licht.
Wow deze app is geweldig!
吴 曼 迪
pi_148453623
Melatonine :')
Zelf ook geprobeerd (samen met valeriaan) maar geen enkel effect (alleen nachtmerries), ik denk dat middel meer een placebo is dan een echt medicijn.

Probeer wat benzo's, echte slaappillen.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:57:49 #63
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_148454011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:49 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Een lichaamseigen stof drugs noemen :P die is nieuw. En ben je hier ook al? :P
Nee hoor, niet nieuw ;) DMT is een lichaamseigen stof (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine, http://www.unity.nl/drugs-abc/dmt) en staat op lijst 1.
吴 曼 迪
pi_148454119
Volgens mij is 3mg alleen op recept verkrijgbaar en daar wen je uiteindelijk ook aan. Het kan zijn dat je in het begin overdag ook wat suf bent en moeilijk wakker wordt, maar dat is binnen 1-2 weken echt wel weer weg.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_148456513
quote:
17s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:57 schreef megamandy het volgende:

[..]

Nee hoor, niet nieuw ;) DMT is een lichaamseigen stof (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine, http://www.unity.nl/drugs-abc/dmt) en staat op lijst 1.
Interessant, maar DMT vergelijken met melatonine gaat wel ver :P maar inderdaad er zijn lichaamseigen processen die een drug kunnen zijn. Everyday you learn :)
pi_148456520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:43 schreef emptiness het volgende:
Melatonine :')
Zelf ook geprobeerd (samen met valeriaan) maar geen enkel effect (alleen nachtmerries), ik denk dat middel meer een placebo is dan een echt medicijn.

Probeer wat benzo's, echte slaappillen.
Dan had je waarschijnlijk geen tekort aan melatonine. Dat zegt niet dat het direct een placebo is voor iedereen.
pi_148465988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt, maar nadat ik maanden twee á drie uur per nacht sliep, vond ze toch dat er ingegrepen moest worden. Nu slaap ik langer
Heb je al eens gedacht aan een slaapkliniek voor je slaapproblemen ?
pi_148467353
ff gecheckt, in de Sleepzz Powersleep van de Tuinen zit 0,3mg Melatonine, maar ook wel wat trytofaan wat meehelpt.
pi_148493725
Gebruik al jaren 3mg. Neem meestal een half tabletje ter ondersteuning van mijn continu rooster. Ik sla altijd potjes in als ik in de USA ben.
pi_148494060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:52 schreef Sorella het volgende:

[..]

Heb je al eens gedacht aan een slaapkliniek voor je slaapproblemen ?
Kastje naar de muur geval: huisarts zegt dat ik in behandeling ben voor ernstige psychische problemen, dus daar ligt het aan. Psychiater zegt dat natuurlijk ook.
Alleen ik heb hier al van jongs af aan last van en ik ben niet altijd ziek geweest (en toen ik kind was, kreeg ik gewoon kalmerende middelen, maar daar werd ik wel moe van, maar slapen... Ho maar).

Dinsdag weer afspraken, ga er maar eens over zeuren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148494503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:31 schreef mrPanerai het volgende:
ff gecheckt, in de Sleepzz Powersleep van de Tuinen zit 0,3mg Melatonine, maar ook wel wat trytofaan wat meehelpt.
een keer geslikt, deze pillen en ik kreeg er vreselijke hartkloppingen van. Wat een nacht was dat _O-
pi_148507152
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kastje naar de muur geval: huisarts zegt dat ik in behandeling ben voor ernstige psychische problemen, dus daar ligt het aan. Psychiater zegt dat natuurlijk ook.
Alleen ik heb hier al van jongs af aan last van en ik ben niet altijd ziek geweest (en toen ik kind was, kreeg ik gewoon kalmerende middelen, maar daar werd ik wel moe van, maar slapen... Ho maar).

Dinsdag weer afspraken, ga er maar eens over zeuren
Ook ik heb al jaren dat ik slecht slaap, ik ben 2 weken terug naar een slaapkliniek geweest om in ieder geval lichamelijke problemen uit te sluiten. Alles is gelukkig goed afgezien van mijn snurken waarvoor ik nu naar de kno arts ga voor een snurk test.
Mijn opties zijn: psycholoog, medicatie en kno arts.
Dus als je het zo brengt dat je lichamelijke oorzaken uit wil sluiten bij de huisarts dan lijkt mij toch dat hij daar niet tegen kan zijn.
pi_149454088
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 07:20 schreef Alpha_X het volgende:
Gebruik al jaren 3mg. Neem meestal een half tabletje ter ondersteuning van mijn continu rooster. Ik sla altijd potjes in als ik in de USA ben.
Ik dus ook, bij onregelmatige werktijden is melatonine echt met recht een wondermiddel. Het helpt je slapen op momenten waarop je normale slaapritme dat niet zou toelaten. Melatonine helpt mij vooral heel goed om vroeg in slaap te vallen voor de vroege dienst, en het ondersteunt zeker ook het overdag doorslapen na de nachtdienst. Heb zelf overigens nog nooit iets van gewenning aan melatonine gemerkt; als ik in een normaal ritme leef, slaap ik zonder melatonine prima. Maar ik neem het dan ook zeker niet dagelijks.

Ik zou het zeker niet zomaar, en al helemaal niet zomaar op dagelijkse basis aanraden, maar melatonine is echt wel zó veel minder slecht dan conventionele slaapmiddelen.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')