Tokkies heb je in alle soorten en maten. Daar twijfel ik niet aan. Ik ben heus niet zo kortzichtig dat ik denk dat alle problemen door allochtonen komen, het gros veroorzaken we zelf. Maar in dit specieke geval, zijn het vooral allochtonen. Volgens de bron in de OP.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het zijn niet vooral allochtonen, ga voor de lol eens kijken in een probleemwijk?
Waarvan alleen kleinkind in NL is geboren. Die constructie komt in NL trouwens amper voor (als het gaat om Marokkanen en Turken).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Peunage het volgende:
Opa
Vader
Kleinkind
Dan heb je 3 generaties toch?
Het cbs geeft je ongelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het zijn niet vooral allochtonen, ga voor de lol eens kijken in een probleemwijk?
quote:Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. ]Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie. [1]
Idd, ze verwarren racisme nog wel eens met statistiekquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het cbs geeft je ongelijk
http://statline.cbs.nl/St(...)G4,G3,T,G5&STB=G1,G2
Verdachte mensen zijn gelijk crimineel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het cbs geeft je ongelijk
http://statline.cbs.nl/St(...)G4,G3,T,G5&STB=G1,G2
Iets aankaarten is 1quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ze verwarren racisme nog wel eens met statistiek.
Meer dan een verdubbeling?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef Flow3r het volgende:
Pfff, die stigmatisering van allochtonen![]()
Prima hoor , maar ik zie toch voornamelijk dat het mannen zijn uit alle lagen van de bevolking.
Misschien iets meer bij allochtonen omdat het vooral machogedrag is; de man is de baas en de vrouw zit thuis met de kinderen. Dat heb je niet meer in de betere families, alleen nog in de tokkiefamilies en het gedrag komt voornamelijk van mannen![]()
Ja, maar dat is dus een probleem qua defintie, want dan is zowel de vader als het kind 1e generatie allochtoon, terwijl het wel twee generaties zijn (vader en zoon).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed jullie willen mij niet op mijn woord geloven dus:
[..]
Kan jij een vergelijkbare bron geven van veroordeelden? Dat zou ik graag zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:26 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Verdachte mensen zijn gelijk crimineel?
Ik had je toch al gelijk gegevenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed jullie willen mij niet op mijn woord geloven dus:
[..]
Al die Marokkanen worden vrijgesproken natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:26 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Verdachte mensen zijn gelijk crimineel?
Veroordelen niet, indelen wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iets aankaarten is 1
Daarmee aan de haal gaan om complete bevolkingsgroepen te veroordelen is 2
Een oplossing zoeken is 3
Nee, dat is helemaal geen definitieprobleem. Ik verwijs je dan ook naar mijn posts in dit topic. Ze kijken naar herkomst. Iemand die echt in het buitenland geboren is maakt gewoon standaard deel uit van de 1e generatie. Het is immers de 1e generatie woonachtig in Nederland.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus een probleem qua defintie, want dan is zowel de vader als het kind 1e generatie allochtoon, terwijl het wel twee generaties zijn (vader en zoon).
Daar heb je niet echt een onderzoek voor nodig he, dat als de VROUWELIJKE studente eerder door mannen dan door vrouwen toegeroepen wordtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef Flow3r het volgende:
Pfff, die stigmatisering van allochtonen![]()
Prima hoor , maar ik zie toch voornamelijk dat het mannen zijn uit alle lagen van de bevolking.
Misschien iets meer bij allochtonen omdat het vooral machogedrag is; de man is de baas en de vrouw zit thuis met de kinderen. Dat heb je niet meer in de betere families, alleen nog in de tokkiefamilies en het gedrag komt voornamelijk van mannen![]()
Indelen? Dat begrijp ik niet? Wat valt er in te delen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veroordelen niet, indelen wel.
En de oplossing moet van 2 kanten komen, dus ook minder waarde hechten aan geloof en daarmee samenhangende normen en waarden, zou een mooi begin zijn.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veroordelen niet, indelen wel.
En de oplossing moet van 2 kanten komen, dus ook minder waarde hechten aan geloof en daarmee samenhangende normen en waarden, zou een mooi begin zijn.
Gelovige en vrome moslims slaan hun ogen neer als een vrouw langsloopt, wat voor vrouw dan ook. Gelovige en vrome moslims oordelen ook niet over mensen, dat laten ze aan God over.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar je herkent niet dat veel wel gelovige moslims wel degelijk zo naar vrouwen kijken die zich zo kleden?
Ik ben vaak zat aangehouden omdat ik blijkbaar drugs zou vervoeren....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Al die Marokkanen worden vrijgesproken natuurlijk.Droom verder.
Oh, ja, omdat dat jouw ervaring is, zal het voor iedereen gelden. Waarom mag jouw manier van generaliseren wel en die van autochtonen niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:29 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat aangehouden omdat ik blijkbaar drugs zou vervoeren....
uhmmm ik ben altijd in pak en rij altijd in nieuwe auto's, maar een allochtoon...dat kan niet! zal wel drugs zijn!
Dat zijn dan ook niet de mensen die op straat hangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:29 schreef Peunage het volgende:
Gelovige en vrome moslims slaan hun ogen neer als een vrouw langsloopt, wat voor vrouw dan ook. Gelovige en vrome moslims oordelen ook niet over mensen, dat laten ze aan God over.
Precies, je treft heel toevallig elke keer die ene racistische agent die het land doortrekt, kan gebeuren toch, incident, niets aan de handquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh, ja, omdat dat jouw ervaring is, zal het voor iedereen gelden. Waarom mag jouw manier van generaliseren wel en die van autochtonen niet?
Ik doe jullie nu na mafkeesquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh, ja, omdat dat jouw ervaring is, zal het voor iedereen gelden. Waarom mag jouw manier van generaliseren wel en die van autochtonen niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |