Ben ik het mee eens, maar het alternatief is ook niet best, wat we nu hebben, buurten met enkele blanken, die stelselmatig aangevallen, bestolen, bespuugd en beschimpt worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:12 schreef Flow3r het volgende:
Verspreiden in andere buurten haalt niets uit. Neem alleen al die familie Nichols die in een luxe villa woonde en die helemaal verstierde. Of die Roma in Rosmalen. Allemaal in een goede wijk en dacht je dat ze zich fatsoenlijk gingen gedragen? Vergeet het maar.
Tokkies blijven tokkies.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar je kan er niet om heen dat het toch meestal allochtonen of derde generatie is. Hoe zou dat dan komen?
Dat heb je wel mis hoor, de eerste generatie waren al getrouwd enzo. De 2de generatie is ook al wat ouder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De meeste marokkanen/turken zijn niet in de jaren 60 hier naartoe gekomen. De tweede generatie is nu vaak zelfs tussen de 10 en de 30 jaar oud. Knap als je dan reeds kinderen hebt die 12-18 zijn.
Gastarbeiders werden toch vanaf de jaren 70 niet meer geworven (gewerfd?) '72 geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Nogmaals, voor Nederland, hoe het in Belgie zit weet ik niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De meeste marokkanen/turken zijn niet in de jaren 60 hier naartoe gekomen. De tweede generatie is nu vaak zelfs tussen de 10 en de 30 jaar oud. Knap als je dan reeds kinderen hebt die 12-18 zijn.
Ehm, daar hadden wij het niet over. Het ging over de vraag of ze al of niet derde generatie zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeehmmm, 10 misschien net net, maar het aantal 12 jarige allochtone inbrekers is de laatste tijd behoorlijk gestegen.
Als jij met droge ogen durft te beweren dat die jochies allemaal nog met Lego spelen ben je echt totaal niet meer serieus te nemen, dan kom je niet buiten.
Dus wil jij het over het hele land verspreiden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, maar het alternatief is ook niet best, wat we nu hebben, buurten met enkele blanken, die stelselmatig aangevallen, bestolen, bespuugd en beschimpt worden.
De buurten waar politie weigert met minder dan 3 politiewagens te vertoeven.
De 1e generatie waren getrouwd en namen hun kinderen vanuit MAROKKO/TURKIJE naar Nederland. Dat zijn dus 1e generatie kinderen, immers ze zijn daar geboren. De kinderen van deze kinderen vormen derhalve de 2e generatie. Kijk het CBS er anders maar op na.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heb je wel mis hoor, de eerste generatie waren al getrouwd enzo. De 2de generatie is ook al wat ouder.
Nee, uiteraard niet. Ik zie ook niet in hoe dat zou moeten gebeuren, zoals je kan lezen in de post op de eerste pagina van dit topic.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dus wil jij het over het hele land verspreiden?![]()
Laat die tokkies lekker in hun eigen buurt, dan kunnen fatsoenlijke mensen die buurt ontwijken.
Dan hebben we het over dezelfde generatie, ik noem de gastarbeiders alleen 1ste generatie, hun kinderen dus de volgende, en de kinderen van deze kinderen dus de derde generatie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 1e generatie waren getrouwd en namen hun kinderen vanuit MAROKKO/TURKIJE naar Nederland. Dat zijn dus 1e generatie kinderen, immers ze zijn daar geboren. De kinderen van deze kinderen vormen derhalve de 2e generatie.
Behalve als je een stigmatiserend filmpje wilt maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dus wil jij het over het hele land verspreiden?![]()
Laat die tokkies lekker in hun eigen buurt, dan kunnen fatsoenlijke mensen die buurt ontwijken.
Klopt, in de jaren 80 sloeg de crisis toe en toen werden vrouwen en kinderen naar Nederland gehaald. Die kinderen zijn dus 1e generatie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gastarbeiders werden toch vanaf de jaren 70 niet meer geworven (gewerfd?) '72 geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Nogmaals, voor Nederland, hoe het in Belgie zit weet ik niet.
Dat is ook hoe ik het zie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan hebben we het over dezelfde generatie, ik noem de gastarbeiders alleen 1ste generatie, hun kinderen dus de volgende, en de kinderen van deze kinderen dus de derde generatie.
Dan knelde daar de schoen. Tweede generatie dan. Punt blijft staan, je kan er niet omheen dat het vooral allochtonen zijn. Hoe zou dat komen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, in de jaren 80 sloeg de crisis toe en toen werden vrouwen en kinderen naar Nederland gehaald. Die kinderen zijn dus 1e generatie.
Ze zouden ook een filmpje moeten komen maken in mijn wijk; vol met allochtonen en allemaal prima mensenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:17 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Behalve als je een stigmatiserend filmpje wilt maken.
Ja, maar Mutant telt dus die eerste groep niet mee. Terwijl dat ook gewoon allochtonen zijn. En hun kinderen zijn dus 2e generatie, waardoor hun kinderen dus 3e generatie zijn. Die worden als autochtoon opgenomen in statistieken, toch?quote:
Dat klopt alleen niet. Immers waarom zou je hun ouders 1e generatie noemen? Wat is daar de reden van? De grondslag lijkt mij nu juist geboorteland. Als mensen in Marokko zijn opgegroeid en ze komen naar Nederland, hoe kunnen zij dan als 2e generatie gezien worden?quote:
Nee, want de 2e generatie is niet in NL geboren. Dus dan zou de 3e generatie, volgens de redenering van timmmm in de statistieken als allochtoon gezien worden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, maar Mutant telt dus die eerste groep niet mee. Terwijl dat ook gewoon allochtonen zijn. En hun kinderen zijn dus 2e generatie, waardoor hun kinderen dus 3e generatie zijn. Die worden als autochtoon opgenomen in statistieken, toch?
Het zijn niet vooral allochtonen, ga voor de lol eens kijken in een probleemwijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan knelde daar de schoen. Tweede generatie dan. Punt blijft staan, je kan er niet omheen dat het vooral allochtonen zijn. Hoe zou dat komen?
ok daar heb je gelijk in. Maar het gaat er mij om dat men het begrijpt dat men zulke daden verricht. En dat het kromme recht lullen....ja jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:12 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Je hebt het in een post eerder wel over goedkeuring:
[..]
En blijkbaar snap je niet dat ik het niet goedkeur of begrijp, maar dat er wel degelijk een verschil is. Daar gaat het om.
Volgens mij heb ik al op die vraag gereageerd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan knelde daar de schoen. Tweede generatie dan. Punt blijft staan, je kan er niet omheen dat het vooral allochtonen zijn. Hoe zou dat komen?
Tokkies heb je in alle soorten en maten. Daar twijfel ik niet aan. Ik ben heus niet zo kortzichtig dat ik denk dat alle problemen door allochtonen komen, het gros veroorzaken we zelf. Maar in dit specieke geval, zijn het vooral allochtonen. Volgens de bron in de OP.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het zijn niet vooral allochtonen, ga voor de lol eens kijken in een probleemwijk?
Waarvan alleen kleinkind in NL is geboren. Die constructie komt in NL trouwens amper voor (als het gaat om Marokkanen en Turken).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Peunage het volgende:
Opa
Vader
Kleinkind
Dan heb je 3 generaties toch?
Het cbs geeft je ongelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het zijn niet vooral allochtonen, ga voor de lol eens kijken in een probleemwijk?
quote:Het CBS hanteert als definitie van allochtoon (in Nederland):
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. ]Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie. [1]
Idd, ze verwarren racisme nog wel eens met statistiekquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het cbs geeft je ongelijk
http://statline.cbs.nl/St(...)G4,G3,T,G5&STB=G1,G2
Verdachte mensen zijn gelijk crimineel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het cbs geeft je ongelijk
http://statline.cbs.nl/St(...)G4,G3,T,G5&STB=G1,G2
Iets aankaarten is 1quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ze verwarren racisme nog wel eens met statistiek.
Meer dan een verdubbeling?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:25 schreef Flow3r het volgende:
Pfff, die stigmatisering van allochtonen![]()
Prima hoor , maar ik zie toch voornamelijk dat het mannen zijn uit alle lagen van de bevolking.
Misschien iets meer bij allochtonen omdat het vooral machogedrag is; de man is de baas en de vrouw zit thuis met de kinderen. Dat heb je niet meer in de betere families, alleen nog in de tokkiefamilies en het gedrag komt voornamelijk van mannen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |