Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ze hadden ook kunnen kiezen geen probleem te worden.
Haha, ik denk dat als je langsgaat met opvoedbijbels dat je binnen no time door zowel veel Nederlanders als Marokkanen wordt afgewimpeld. Afijn, de goede man behandelt zijn vrouw als gelijkwaardig, maar je hebt wel een punt dat in veel allochtone gezinnen de vrouw nog niet zoveel rechten heeft als de man, maar of dat met dit problematiek heef te maken, dat is speculeren. Er zijn moderne Marokkaanse gezinnen waar de vrouw zelfs de touwtjes in handen heeft, maar daar wordt totaal niet over geschreven, zolang ze maar sleaze & dirty kunnen schrijven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat we langs de deur gaan met opvoedbijbels. Dit is meer een proefballon. In de trend van: "Allochtone ouders, zou het niet verstandig zijn om te kijken waar de opvoeding precies misgaat? Is het misschien handig om niet waar je kinderen bij zijn je vrouw te slaan/vernederen?" Het zijn maar van die dingen.
Ik zou als jongen ook verkeerde dingen denken als m'n moeder niks te zeggen heeft en m'n zussen nooit gelijk krijgen bij ruzies tussen broers en zussen.
Zo simpleminded als criminelen bedoel je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?
Niet mee eens. Al meer dan 25 jaar geleden werd de horeca zowat de nek omgedraaid omdat grote groepen Marokkanen de uitbaters bedreigden. Veel zaken zijn toen gesloten, de politie deed niks of was bang en ze voelden zich geweldig superieur.En lastig gevallen werden vrouwen toen oók al, op dezelfde manier als de jongeren van nu dat doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
Het is laat en ik heb geen tijd om overal apart op te reageren.
Hoe weet je of dit gedrag cultuur is of niet? Dat ligt eraan over welke cultuur je het hebt.
Oorspronkelijke cultuur of cultuur dat hier is ontstaan?
Ik zal het beestje maar bij z'n naampje noemen, ook al doe ik dat niet graag, maar laten we Marokkanen als voorbeeld nemen. De Marokkaanse probleemjongeren hebben hier een bepaalde cultuur opgedaan. Die is anders dan die van de eerste en 2de generatie Marokkanen. Je zult nooit een 1ste generatie Marokkaan meisjes zien nafluiten/lastigvallen.
Wanneer deze jongeren op vakantie in Marokko gaan fluiten ze ook geen meisjes na en vallen ze deze ook niet lastig. Met of zonder hoofddoek. Waarom? Omdat het cultureel en religieus gewoon taboe is en je keihard aangepakt wordt.
De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nja, het is vreemd dat we dat voorheen niet nodig hadden maar dat een bepaalde importcultuur ervoor zorgt dat we harder moeten worden. Geeft toch te denken.
Ik heb zelf voor de klas gestaan dus ik heb wel een idee wat mensen af en toe onder opvoeden verstaanquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We voeden onze kinderen wel op, maar het gaat niet altijd goed bij veel ouders, maar bij veel ouders ook weer wel. Dan behoor je de mensen in kwestie aan te spreken, niet alle allochtonen om de misstappen van die kinderen en ouders.
Ach, ja. Kutmarokkanen of niet, gewoon hard aanpakken als er misdadigers zijn. Daar schort het hem aan. Van generaliserende praktijken en anderzins kijk ik niet op. Het zal wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.. goede marokkanen hoef je niet aan te spreken, die noem je gewoon nederlanders. Als je het als nederlanders hebt over marokkanen weet iedereen precies welke je bedoelt, niet die ene in de supermarkt, die krantenjonger of whatever, nee dan heb je het over dat tuig dat op het station staat de spugen, wiet rookt en de rest van de dag hey meisje meisje roept naar vrouwen..
Zo hoor je ook nooit ieders over nederlanders maar wel over kampers, omdat we daar een naampje voor hebben, de naam voor kutmarokkanen is gewoon marokkanen, allemaal om de context
met al mijn kennis kan ik daar nog altijd geen eenduidend antwoord op geven.. de vraag doorschuiven zou ook niet eerlijk zijn he; jij weet niet beterquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag he, is het echt zo heerlijk om zo simpleminded te zijn?
De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?
Nee, want toen waren mensen aan het werk. Tegenwoordig worden ze overal uitgekotst (met alle respect).
nee het ligt aan de blanke man wie ons geen werk wil gevenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:06 schreef Droomert het volgende:
[..]
De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.
Dus het is de fout van Nederlandse werkgevers? In absolute getallen zijn er meer werkloze Nederlanders, waarom zie je die niet hangen en sissen? Waar precies zit 'm de crux?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
De problemen zijn niet uit de lucht komen vallen. Ze zijn door de jaren heen ontstaan. Werd er in de jaren 70 en 80 ook naar meisjes gefloten en mensen lastig gevallen?
Nee, want toen waren mensen aan het werk. Tegenwoordig worden ze overal uitgekotst (met alle respect).
Ik blijf uitleggen waarom het niet aan 'de cultuur' ligt en jij blijft het constant herhalen. Reageer een keer inhoudelijk en niet met 2 woorden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:06 schreef Droomert het volgende:
[..]
De cultuur en de kijk op vrouwen, dat is de achterliggende reden.
Die zijn niet zo mannelijk als hen, snap dat dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus het is de fout van Nederlandse werkgevers? In absolute getallen zijn er meer werkloze Nederlanders, waarom zie je die niet hangen en sissen? Waar precies zit 'm de crux?
Dat ze in Marokko het niet doen is net zoiets zeggen dat een KKK-lid nooit blanken aanvalt en dus er een andere reden moet zijn dat hij gewelddadig is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik blijf uitleggen waarom het niet aan 'de cultuur' ligt en jij blijft het constant herhalen. Reageer een keer inhoudelijk en niet met 2 woorden.
Nee, ik geef niemand de schuld. Ik zeg dat ze vroeger werkten en geen tijd hadden om rotzooi te schoppen. Nederlanders zijn wel werkloos, maar ze leven in hun eigen land en worden gerespecteerd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus het is de fout van Nederlandse werkgevers? In absolute getallen zijn er meer werkloze Nederlanders, waarom zie je die niet hangen en sissen? Waar precies zit 'm de crux?
Leg het eens uit dan, blijkbaar is je uitleg toch niet zo duidelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik blijf uitleggen waarom het niet aan 'de cultuur' ligt en jij blijft het constant herhalen. Reageer een keer inhoudelijk en niet met 2 woorden.
Zie jij het verschil tussen Nederlanders en Belgen/Duitsers?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie jij bijvoorbeeld geen verschil tussen Marokkanen en Turken?
Nja, immuun zijn veel Nederlanders ook aan 't worden. Als ze een groepje hangende Marokkanen zien, dan voelen ze de bui meestal al hangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:02 schreef Jellereppe het volgende:
Haha, ik denk dat als je langsgaat met opvoedbijbels dat je binnen no time door zowel veel Nederlanders als Marokkanen wordt afgewimpeld. Afijn, de goede man behandelt zijn vrouw als gelijkwaardig, maar je hebt wel een punt dat in veel allochtone gezinnen de vrouw nog niet zoveel rechten heeft als de man, maar of dat met dit problematiek heef te maken, dat is speculeren. Er zijn moderne Marokkaanse gezinnen waar de vrouw zelfs de touwtjes in handen heeft, maar daar wordt totaal niet over geschreven, zolang ze maar sleaze & dirty kunnen schrijven.
Ben je je er ooit van bewust geweest dat wij zoveel dingen lezen, dat we er immuun van worden. Toen ik dit topic zag, twijfelde ik of ik zou reageren, dit komt te vaak langs en je weet welke richting het op gaat. Na jaren zijn we nog geen steek verder gekomen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:11 schreef Droomert het volgende:
[..]
Zie jij het verschil tussen Nederlanders en Belgen/Duitsers?
Dat zal best. Nederland is te soft in de aanpak van criminelen, maar dat moge duidelijk zijn bij veel mensen. Om media en uitingen van mensen maak ik mijzelf al lang niet meer druk, na al die jaren. Reageer er soms wel op, zoals nu, maar meestal laat ik dit soort topics links liggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb zelf voor de klas gestaan dus ik heb wel een idee wat mensen af en toe onder opvoeden verstaanmaar het werkt in deze wereld gewoon dat je niet kunt aandragen van 'oh ik heb slechte opvoeding gehad' je bent verantwoordelijk voor jezelf en je eigen acties en wij kunnen niet achteraf bij de ouders gaan klagen, zelfs al zou het zin hebben. concentratie moet dan ook liggen in het voorkomen en aanpakken van de overlast waar daar zit het grootste probleem. nieteens de criminaliteit maar de overlast komt mensen gewoon de spuigaten uit
Ik denk dat die haatcultuur er toch echt alleen in jouw ogen (en de ogen van het onderwerp in het topic) bestaat, nederlanders hebben niets tegen allochtonen, niets tegen marokko, WEL iets tegen tuig. En als je tuig bent dat uit marokko komt ben je nog steeds tuig en daar houden we niet van..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ik geef niemand de schuld. Ik zeg dat ze vroeger werkten en geen tijd hadden om rotzooi te schoppen. Nederlanders zijn wel werkloos, maar ze leven in hun eigen land en worden gerespecteerd.
Er is nu ook een hele haatcultuur om vooral Marokkanen. Ik ga je niet uitleggen hoe die ontstaan is, dat is niet in een dag en een nacht gebeurd.
Nou? Je wil zo slim overkomen door iemand te vragen of hij wel het verschil kan zien, maar kan jij dat ook?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:12 schreef Peunage het volgende:
Ik ga niet alles 40 keer herhalen om vervolgens antwoord te krijgen in 2 woorden; is cultuur.
[..]
Of het verschil tussen amerikanen en engelsenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:11 schreef Droomert het volgende:
[..]
Zie jij het verschil tussen Nederlanders en Belgen/Duitsers?
Je mag ook qouten hoor, zolang het maar niet van dat - ja maar het is zo omdat ik het zeg en ik jouw antwoord niet wil accepteren- argument is..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:12 schreef Peunage het volgende:
Ik ga niet alles 40 keer herhalen om vervolgens antwoord te krijgen in 2 woorden; is cultuur.
[..]
Dat is gewoon complete bullshit. In de Koran staat dat ongelovige minder zijn dan een moslim en vrouwen minder zijn dan een man. Ongelovige vrouwen zijn dus helemaal minderwaardig voor moslims.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
en christenen met respect behandeld, als broeders, moeten worden..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is gewoon complete bullshit. In de Koran staat dat ongelovige minder zijn dan een moslim en vrouwen minder zijn dan een man. Ongelovige vrouwen zijn dus helemaal minderwaardig voor moslims.
Mwa tis hun eigen keuze om zich zo te gedragen, genoeg nederlanders zijn net zo gefrustreerd door de crisis. Alleen bij allochtonen is het: we worden niet aangenomen omdat we allochtoon zijn, (of miss te oud, niet gekwalificeerd of niet genoeg ervaring of geslacht, net als bij nederlanders) Maar veel allochtonen (wat een kutwoordquote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, ik geef niemand de schuld. Ik zeg dat ze vroeger werkten en geen tijd hadden om rotzooi te schoppen. Nederlanders zijn wel werkloos, maar ze leven in hun eigen land en worden gerespecteerd.
Er is nu ook een hele haatcultuur om vooral Marokkanen. Ik ga je niet uitleggen hoe die ontstaan is, dat is niet in een dag en een nacht gebeurd.
Er is weldegelijk een haatcultuur ontstaan(hoe en wat daargelaten). Dat is niet zomaar gebeurd, dat snap ik. Marokkanen worden heel snel als tuig gezien. Bij Turken is dat bijvoorbeeld anders. Snap je mijn punt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat die haatcultuur er toch echt alleen in jouw ogen (en de ogen van het onderwerp in het topic) bestaat, nederlanders hebben niets tegen allochtonen, niets tegen marokko, WEL iets tegen tuig. En als je tuig bent dat uit marokko komt ben je nog steeds tuig en daar houden we niet van..
Gaat ook op als je uit matra, somalie, irak, suriname of de antillen komt, tuig willen we niet
Nee, dat is helemaal niet mijn bedoeling. Hou je buiten die discussie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:13 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nou? Je wil zo slim overkomen door iemand te vragen of hij wel het verschil kan zien, maar kan jij dat ook?
Nederlandse werklozen worden niet gerespecteerd of niet. Maar die zitten thuis niet-gerespecteerd te wezen. Blijkbaar vinden de Marokkaanse hangjongeren het nodig om op straat hun minderwaardigheidscomplex op autochtonen te botvieren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:10 schreef Peunage het volgende:
Nee, daar waren vele incidenten voor nodig.quote:Er is nu ook een hele haatcultuur om vooral Marokkanen. Ik ga je niet uitleggen hoe die ontstaan is, dat is niet in een dag en een nacht gebeurd.
Qua uiterlijk? Ja. Qua gedrag? Ook. Maar dat betekent niet dat ik per definitie denk dat alle Turken netjes zijn en alle Marokkanen niet. Bovendien kan ik wat dat betreft niet spreken over de Turkse gemeenschap en mogelijke problemen, aangezien ik daar minder mee in aanraking kom. De meerderheid van allochtonen in Gouda is van Marokkaanse komaf, dus mijn gebrek aan problemen met Turken is niet zozeer omdat Turken netter zijn dan Marokkanen. Het zou kunnen maar ik kan dat niet op basis van mijn ervaring zeggen. Ik kan alleen constateren dat een te groot aandeel van problemen in Gouda op het conto van Marokkaanse criminelen/hangjeugd te schrijven valt.quote:Zie jij bijvoorbeeld geen verschil tussen Marokkanen en Turken?
Dat staat er helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is gewoon complete bullshit. In de Koran staat dat ongelovige minder zijn dan een moslim en vrouwen minder zijn dan een man. Ongelovige vrouwen zijn dus helemaal minderwaardig voor moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |