abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114884460
Sensitest heb ik, daarvan heb je extra gevoelige en gewoon gevoelige. Ik vind ze allebei prettig, maar sommige mensen hebben bij de extra gevoelige dat het minder makkelijk te zien is wanneer de werkelijke piek van LH is omdat het test streepje dan een paar dagen heel fel kan zijn. Zelf vond ik het juist wel prettig omdat het teststreepje wel heel duidelijk donkerder dan de controle streep kleurt. Bij de gewone heb ik dat minder, daar word het streepje min of meer even donker, maar bij de extra gevoelige kon ik het echt niet missen zeg maar.

Oja, wat droomvrouwtje ook zegt, als het streepje donkerder werd dan deed ik ook 2 testen per dag, eentje rond 12:00uur en eentje ergens in de avond.

Muks: Gisteren had ik ook al een ochtendtest, mijn ochtendplas had ik wel gedaan, maar daarna had ik nog niets gedronken. Dus toen heb ik geprobeerd nog meer te plassen en dat lukte :D Vandaag was de test ongeveer hetzelfde (12 DPO vandaag), over een paar dagen zal ie echt significant donkerder zijn en dan post ik nog wel een foto!
pi_114884746
Iedereen enorm bedankt voor alle felicitaties O+ Zo lief! Vanochtend uiteraard weer een test gedaan en hij was nog positief! :D Natuurlijk ook een foto'tje voor jullie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een heel licht streepje maar ik zit natuurlijk nog maar op 11dpo..

Sparkling, ik denk dat 'ie wel echt positief is dan hoor, het maakt op zich niet zoveel uit of je nou ochtendurine hebt gebruikt. Als je geen eisprong krijgt wordt 'ie ook 's ochtends niet donker dus ik zou zeggen: aan de klus! :D
pi_114884780
Lot O+ wat een mooi streepje

Sparkling, ik zou idd vanmiddag nog even eentje doen! En sowieso maar aan de slag als je dat nog niet gedaan had van de week ~O>
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:09:03 #254
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114884795
* Barreltje pakt een paraplu!
:D *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114884864
L0t, wat een leuk en handig idee om de datum en tijd op die test te zetten!

quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:09 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje pakt een paraplu!
:D *O*
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid nog een zwangerschapstest gedaan met ochtendurine, maar hij bleef wit, dus ik doe helaas niet mee deze ronde! Nog geen bloed, maar die moed is ver te zoeken ;) Ik hoop dat er bij anderen nog flink wat streepjes zullen regenen! :*
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:27:45 #256
30252 Soempie
Procreating
pi_114885119
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:50 schreef bellelena het volgende:
omg *shake shake*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* :*

En Lot ook natuurlijk! :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_114885152
:Y Jaa L0t, ik zie hem hoor! Dat is een streep!! O+ *O*

En ook al zo vroeg wakker zie ik :D Ik denk dat ik vandaag maar een middagslaapje ga houden :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:30:08 #258
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_114885167
Ja ik zie m! *O* Gefeliciteerd lot *O* :D Nu weten we dat je dus ook met bruinverlies zwanger kunt raken ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_114885214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:30 schreef Chanty het volgende:
Ja ik zie m! *O* Gefeliciteerd lot *O* :D Nu weten we dat je dus ook met bruinverlies zwanger kunt raken ;)
Dankjewel O+ Ja, dat had ik echt nooit verwacht! Heb het nog steeds trouwens, ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan..
pi_114885570
Kon het toch niet laten om even een foto te nemen, die van vandaag:

SPOILER
pi_114885666
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:49 schreef bellelena het volgende:

SPOILER
Ohh, die is superduidelijk hoor belle! Mooi O+
pi_114885715
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:53 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohh, die is superduidelijk hoor belle! Mooi O+
Ja, die kruidvattesten zijn lekker duidelijk! Die van Sensitest was gisteren ook veel lichter nog hier :) Dus die bewaar ik voor over een paar dagen.
pi_114885790
Ohh, ik ben zo blij voor jullie Lot en Bellelena! Maar ook best jaloers, slechte zaak ;) hopelijk mogen we elkaar snel weer treffen in Z&G!
E.
pi_114885808
Ja .sparkling. ga maar snel iets doen met die positieve ovutest jij! ~O>
pi_114887642
Nou, ik wacht liever even. Er is iemand met de trap bezig en om nou beneden mijn kleren uit te trekken.. Er hangen nog geen gordijnen namelijk ;)
Maar we zijn gisteren al druk geweest, er ligt al wat klaar om van start te gaan!
E.
pi_114887892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:49 schreef bellelena het volgende:

SPOILER
*O* *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114889324
Wat gaaf L0t en Bellelena, geloven jullie het inmiddels zelf al een beetje?

Ik hoop dat ik jullie goede voorbeeld binnenkort kan volgen ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door _wolk82_ op 31-07-2012 14:01:01 ]
pi_114892117
He Babbel1, wat jammer! Het kan nog steeds hè, de moed nog niet opgeven! Je kunt tenslotte zelfs met aanhoudend bruinverlies zwanger worden weten we nu! ;)
pi_114894694
.sparkling. haha, je vanavond is vroeg genoeg ;) :D

Ohh Babbel, wat jammer ;( :* Ik hoop dat je binnen een paar weken gewoon wel mag aansluiten!

wolk: jaa, doen hoor!

Tally O+ :*
pi_114896945
We hebben goed ons best gedaan de afgelopen maand en heb een positieve ovulatietest gehad, dus wie weet.

Op mijn werk is alweer iemand zwanger, merk wel dat ik het steeds moeilijker vindt om blij voor ze te zijn. Het zijn er al zoveel nu.
pi_114897703
_wolk82_ ik herken dat wel hoor. Wat ik ook merk is dat ik toen ik aan kinderen dacht echt de eerste was in mijn hele omgeving, en door alle omstandigheden waardoor ik het moest uitstellen ben ik nu ineens een van de laatsten. Stiekem valt dat wel mee trouwens, maar zo voelt het wel.

PS Gek genoeg geldt dat niet voor de meiden hier! Daar word ik alleen maar hoopvol van!

[ Bericht 14% gewijzigd door Suikertante op 31-07-2012 15:39:49 ]
pi_114899249
Dat laatste herken ik wel hoor Suikertante, helemaal als iemand lang bezig is geweest en het is toch geluk, of als iemand het helemaal niet had verwacht. Daar krijg ik weer hoop van.
Dus meiden kom maar op met die streepjes
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:22:34 #273
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114908569
*O* Lot & Belle *O* Van harte!! :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114912848
Streepjes! Wat goed, wat mooi! O+ *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_114916942
Thanks voor de ovulatietesten-tips! Ik heb net de starterskit bij sensitest gekocht. Ben benieuwd en heb bijna zin om te beginnen :')

Suikertante en Wolk ik herken heel erg dat gevoel. Het is juist een reden geweest om hier te gaan posten. In mijn omgeving wordt er over zwanger worden en alles wat daar bij komt kijken niet zo gepraat. Dus als er weer eentje na drie maanden uit de kast komt, vind ik het lastig om blij te reageren ik laat dat natuurlijk niet merken...
Ik 'denk' dat je in dit topic zo met mensen mee leeft en daardoor uitzinnig blij kan reageren als er een tweede streepje is, dat dat voor mij IRL ook wat makkelijker zal gaan. Denk ik. Hoop ik. :)
pi_114919993
Ovulatietest is positief volgens mij! Al knalt hij er nog niet echt vanaf zoals ik normaal heb, misschien komt dat morgen. Nog geen 3 weken na mijn menstruatie, daar ben ik zo blij mee! Er lijkt eindelijk enigszins regelmaat in te komen.

Limone, succes met testen. Ik vind het een superuitvinding!

Ik herken het hoor dames. Maar hoewel ik voor iedereen hier super blij ben en het iedereen gun heb ik er hier soms ook moeite mee moet ik eerlijk zeggen. Maar dat heeft niets met gunnen te maken, ik vind mezelf dan gewoon waardeloos dat het mijn lichaam nog niet is gelukt.
Ik heb vandaag een tweede konijn erbij gekocht, om mijn moedergevoelens op los te laten! ;) heel schattig, een vrouwtje uit de opvang van 3 jaar.
En 22 september vliegen mijn man en ik naar Italië! Ik zag zo op tegen mijn eigenlijk uitgerekende datum dat we een paar dagen erna een week weg gaan samen. Hopelijk dan opnieuw zwanger, dat zou ultiem geweldig zijn!
E.
pi_114920301
Sparkling gefeliciteerd met je knijn! Hoe heet ze?
Ik had net een negatieve ovulatietest, maar morgen weer een dag.

En ik heb wel na een eerste "ohw ik wil ook.." gevoel dat ik dan wel oprecht blij kan zijn hoor, want als ik me dan verplaats in de ander kan ik me helemaal voorstellen hoe blij ze zijn! Wie weet helpt dit topic daar wel aan mee :)
pi_114934852
Ja, ik ben ook oprecht blij voor degene die zwanger is, maar dat heb ik in het echte leven ook wel. Ik heb meer zoiets van: "waarom lukt het mij dan niet? Wat doe ik fout?". Onze tijd komt vast nog wel, van ons allemaal hier!

Suikertante, hopelijk krijg je snel een positieve ovulatietest!
Mijn konijntje heet Floortje trouwens. Mijn andere heet Jinty, die is bijna 6 :)
E.
pi_114936331
Ik herken het gevoel ook hoor :) Dat je meeleeft met elkaar en dat je echt gewoon in spanning zit voor iemand anders streepjes! Maar ook dat je toch zelf zo graag wilt. Ik was dan nog niet eens lang bezig, maar had er wel al 7 jaar rammel-tijd opzitten ;). Maar in de tijd dat ik hier zat heb ik ook wel echt traantjes gelaten soms wanneer anderen wel of geen streepjes hadden! (Zullen ook nog de emo-hormonen van de mk toen geweest zijn!)
En nu weet nog niemand het, van mijn streepjes en nu is het inderdaad ook heel fijn dat ik het hier nog even kan delen. IRL word ik haast gek, ik wil het wel van de daken schreeuwen!

.sparkling. wat goed dat je ovutest positief is! Daar kun je tenminste iets mee :D En lief, konijntjes O+ Leuke namen, pas je wel op dat je niet alle leuke namen al weggeeft ;) En jou lukt het zeker ook, je hebt al bewezen dat je het kunt :*

En Suikertante en Limone ook aan de ovutesten, ik hoop mee op snel een positieve voor jullie!
pi_114937252
Het is ook gewoon een bizar gevoel vind ik, een kinderwens hebben. Ik ben helemaal niet jaloers aangelegd maar tjongejonge, ik vind dit wel heel lastig. Hoewel ik oprecht blij ben voor bijvoorbeeld Belle, weer zwanger na een miskraam! Hoe gaaf, hoe spannend :*
Ik moet (naief eigenlijk hoor) bekennen dat ik had verwacht voor mijn uitgerekende datum opnieuw zwanger te zijn want de vorige keer was het ook zo gelukt. Maar die kans wordt steeds kleiner en kleiner.. En dan is het zo frustrerend dat dit is iets waar je gewoon niets over te zeggen hebt, je kunt niets doen behalve seksen op het goede moment. :X

Nee, die namen geef ik niet weg hoor Bellelena. Ik heb Jinty zelf gekozen 6 jaar geleden maar ik zou mijn kind nooit Jinty noemen. En Floortje had deze naam al maar ook die zou ik niet zelf gebruiken. Maar ze zijn wel leuk samen O+

Heb je vanochtend nog getest Bellelena? En Lot? Jij ook nog een keer?
E.
pi_114941811
Ik heb nog wel getest vanochtend... maar helaas bleef het bij het controlestreepje.. -O-

Zo stom he... ik verwachtte dit resultaat, heb immers geen eisprong kunnen ontdekken de afgelopen maand; plus dat het voor zowel mijn carrière als de overige verjaardagen ook helemaal niet zo goed uit zou komen om weer in april uitgerekend te zijn... maar toch baal ik behoorlijk, en had ik het er behoorlijk moeilijk mee om vanochtend in het zwembad als eerste een bolle babybuik in bikini tegen te komen... -O-
pi_114942081
Even een baalmomentje.
Ik moest bellen voor een echo, om te kijken of er eitjes zijn. Want mn cyclus is begonnen, en ben begonnen met chlomid...
Op het papiertje van de arts stond 10 - 12 dagen... laat ik nou net 10 en 11 de gehele dag moeten werken (vakantierooster... moeilijk). En volgens degene aan de telefoon moest het echt dag 10 zijn, 12 was echt te laat. Stel dat ik een korte cyclus heb, zoals de laatste twee...
Godver..... stilletjes huilen, gedoe, planning, bah, dingen die niet gaan zoals ik ze bedacht had, veel emoties (zouden het die medicijnen zijn?), een man die vraagt waarom ik nou huil, en niet helemaal doorheeft wat zijn rol nou eigenlijk is... die stomme medicijnen, misschien slik ik ze wel helemaal voor niks (ik hou niet van medicijnen, liever helemaal niet).
En dan zit er ook nog in mijn hoofd dat er heel goed kans is dat het deze eerste ronde toch niks wordt. Ondanks de medicijnen, het op tijd een echo laten maken, seks tijdens de eisprong etc etc...

Zometeen mn werk maar eens bellen of er geruild kan worden, eventueel... Alhoewel ik betwijfel of iemand opneemt, want woensdag en vakantie....
pi_114942522
:* Kekaa
Weten ze op je werk waar je mee bezig bent, en waarom je graag een dag wilt ruilen? (Ik zou het zelf niet kunnen, maar) is misschien ziek melden anders een optie? >:)
pi_114942922
Kekaa, dat is zeker een baalmomentje, ik hoop voor je dat er was geregeld kan worden op je werk zodat je toch die echo kan laten maken. Ik hoop voor je dat er een mogelijkheid is om als nog de echo te laten maken.

Wat het voor mij hier makkelijker maakt is dat je weet hoe iedereen er vaak al langer mee bezig is en je meeleeft met de meiden hier in het forum. Als er eentje een mk heeft gehad en het daarna weer lukt vind ik echt fantastisch. irl weet je weet je vaak de achtergrond niet, maar is iemand plotseling zwanger. Dan probeer ik wel tegen mezelf te zeggen dat zij misschien ook wel al langer bezig is geweest, maar toch ...
pi_114943533
Een directe collega en mijn leidinggevende weet het. Verder (nog) niemand. Mn leidinggevende neemt niet op, en gaat morgen op vakantie voor een lang weekend (t/m maandag). Dus net maar gemaild en naar een andere leidinggevende die geen vakantie heeft. Heb het gewoon gehouden op een afspraak in het ziekenhuis, dus lekker onduidelijk. Hopelijk mailen/bellen ze op tijd terug.

Ik hoef geen hele dag te ruilen trouwens, alleen een dienst. En eventueel later beginnen. De afspraak is om 8.45, en ik zou om 8.15 beginnen. Laatste dienst begint 9.00 uur, dat haal ik denk ik net niet.
Ziekmelden kan ik ook niet, heb zo'n geweten wat dan aan me knaagt. (ik werk op een BSO, het is vakantieperiode, dus de gehele dag BSO.. en we zitten op de camping. Er komen 58 kinderen, kan ik mijn collega's niet mee laten zitten).
pi_114943746
Keka, logisch dat je baalt. :* Kun je niet je dienst ruilen naar die latere maar dan nog wat later beginnen. De eerste uren als doktersbezoek doen? Ja, het is niet leuk voor je collega's maar een uurtje 1 man minder lijkt me ook geen drama toch? Er kan ook iemand helemaal ziek worden of zich verslapen, dan kan het ook. :* nogmaals.

SHandalay -O- Shit zeg... ook een :* voor jou!
pi_114946120
.sparkling. :* Mijn uitgerekende datum van vorige keer is er nog lang niet, maar ik denk dat ik precies hetzelfde gehad zou hebben. Het kan ook nog steeds he, ik duim heel hard mee dat dit jouw ronde wordt.
Ik heb vanochtend uiteraard weer getest :') Volgens mij blijf ik dat voorlopig doen. Met mijn miskraam testte ik een week na mijn laatste test daarvoor weer (voor de zekerheid, ook omdat ik toen bloedverlies had) en was het streepje weg...... Dus elke keer ben ik zo zenuwachtig als ik test nu... Hopelijk blijft mijn tweede streepje nu gewoon staan. Ik ga (voorlopig) vast wel elke ochtend testen dus, om goed in de gaten te houden dat mijn streepje er nog is!

Kekaa, balen ja, gelukkig is de afspraak wel vroeg al, hopelijk kan er een beetje geschoven worden :*

Shandaly, wat jammer ;( :* Ben je nog door getest met de ovulatie testen?
pi_114947196
Shandaly, dat is heel jammer :'( Hopelijk komt die eisprong alsnog en ga je die ook vinden! Ik gun jouw van harte een nieuwe zwangerschap! :*

Kekaa, wat rot zo. Hopelijk lukt het om te schuiven en kan je gewoon zonder problemen naar de afspraak.

Bellelena, ik begrijp in jouw geval dan wel dat je blijft testen. Hopelijk wordt hij steeds duidelijker en heb je over een tijdje een prachtige echo!
Bij mijn vorige zwangerschap deed ik ook iedere dag een test want ik geloofde er echt niets van. En met name de eerste week was het streepje niet altijd even duidelijk en ik was zo handig om verschillende merken door elkaar te gebruiken. Toen was dus soms het streepje de ene dag donker en de dag erna weer licht. Dan raakte ik zo in paniek want die streepjes moesten toch juist donkerder worden? }:| Nu snap ik dat het ook ligt aan de gevoeligheid van de testen maar ik vond het helemaal niet leuk toen ;)
E.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:18:13 #289
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_114949666
Wat een gedoe Kekaa. Ik vond het die week dat ik drie keer naar het zkh moest ook een heel gedoe. Beetje vaag doen op mijn werk tegen mijn projectleider, ik hou daar niet zo van. Bij mij wilden ze een keer de afspraak op 12.10 uur zetten, dan heeft t dus echt geen zin om naar t werk te gaan. Hopelijk hoor je snel iets van je leidinggevende.
Ik ga binnenkort ook maar het zkh bellen voor een afspraak. Ben nu weer drie dagen aan de primolut dus moet 8 of 9 augustus een echo als het goed is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:46:59 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114953571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Chanty het volgende:
Wat een gedoe Kekaa. Ik vond het die week dat ik drie keer naar het zkh moest ook een heel gedoe. Beetje vaag doen op mijn werk tegen mijn projectleider, ik hou daar niet zo van. Bij mij wilden ze een keer de afspraak op 12.10 uur zetten, dan heeft t dus echt geen zin om naar t werk te gaan. Hopelijk hoor je snel iets van je leidinggevende.
Ik ga binnenkort ook maar het zkh bellen voor een afspraak. Ben nu weer drie dagen aan de primolut dus moet 8 of 9 augustus een echo als het goed is.
ik las iets anders :@ :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114955425
Net weer een ovulatietest gedaan en deze is negatief. Een heel duidelijk tweede streepje maar lichter dan de ander. En die van gisteren waren beide net zo donker maar ik ben gewend echt een knallende tweede streep te hebben.
Ik heb het gevoel nog geen eisprong gehad te hebben in ieder geval en de hoeveelheid afscheiding blijft hoog. Heel vervelend dit!
E.
pi_114956347
.sparkling. Ik heb met de extra gevoelige sensitesten een heel duidelijk donkerder teststreepje gehad, met de gewone sensitest is de teststreep min of meer even donker, maar niet per se overduidelijk knallend. Geldt voor alle keren dat ik de ovutesten heb gebruikt, ik heb ook de extra gevoelige en gewone tegelijk gebruikt om het verschil te kunnen zien.
Bij mij ging het elke keer zo dat vanaf ca. 1 week voor de eisprong het teststreepje telkens een heeeeeeel klein beetje donker werd. Pas te zien nadat ik ze allemaal (achteraf) naast elkaar legde. En dan opeens boem een donkere streep, duidelijk verschil met de teststreep van de dag ervoor. Op dat moment ben ik er 2 per dag gaan doen. Ik heb ook gehad, bijv. deze cyclus, dat die van 's avonds opeens een tikje lichter was en die van de volgende dag weer knallend. En dan na 2 dagen dan opeens was de teststreep weer licht, zoals de dag voor de knallende. Dus nog wel zichtbaar, maar een stuk minder dan de positieve. Oja, mijn eisprong was dan 2 dagen na de meest knallende test. Na goed vergelijken en naast elkaar leggen kon ik er (achteraf) wel 1 herkennen die het allerpositiefste was zeg maar. Het kan dus ook van cyclus tot cyclus verschillen hoe knal je test zal zijn en het kan dus ook op de dag zelf nog verschillen (zal er ook aan liggen hoe geconcentreerd je urine is bijv.).
Hopelijk heb je hier iets aan!

Chanty, alvast succes met de echo volgende week!
pi_114957308
Ik snap er eigenlijk niks meer van :@
Bij geen streepjes geen piek, dat snap ik. Dat is dan ook het stadium waar ik in zit.
Maar ik dacht dat die LH piek alleen kwam als er ook een eisprong was, dat klopt dus niet? Ik voel zelf geen eisprong dus ik kan er dan helemaal niet achter komen of ik wel eens een heb.

Tweede verwarring hier: als je zodra je een licht streepje ziet dagelijks of om de dag gaat klussen, tot je geen streepje meer ziet, dan moet er toch op het goede moment een legertje hebben klaargestaan? Waarom wil iedereen dan zo nauwkeurig weten wanneer het streepje op z'n allerallerdonkerst is? Of zijn jullie het klussen zat? :Y)
pi_114957795
Haha, sorry, ik wilde het niet ingewikkeld maken! :D

Volgens mij heb je alleen een LH piek (donker teststreepje) als je ook daadwerkelijk een eisprong krijgt. De eisprong volgt altijd ca. 24-48 uur na de LH piek. Andersom denk ik dan ook, dat je altijd een LH piek krijgt wanneer er een eisprong is?
Maar ik las ook wel eens dat een LH piek niet altijd super duidelijk afleesbaar kan/hoeft te zijn.

Het kan dus zijn dat je denkt dat er een LH piek is, maar dan is ie er nog niet of andersom, dat je hem 'over het hoofd ziet' omdat de piek helemaal niet zo'n overduidelijk streepje heeft gegeven.
Dus foutief aflezen of moeilijk afleesbaar. Daarvoor zijn dan weer extra gevoelige testen bijv, voor als je streep niet altijd heel donker kleurt tijdens de LH piek. De gevoeligere test die kleurt eerder, dus bij minder LH al.

Een LH piek kan ook vrij kort duren, dan kan het zijn dat je hem mist met testen.
Stel je test alleen 's ochtends, en je hebt 's avonds je LH piek. De eerste ochtend heb je dan een matig gekleurde teststreep en 's avonds de piek (maar dan test je niet) en de volgende ochtend is de teststreep ook alweer licht. Dan denk je misschien dat je geen LH piek hebt gehad, terwijl die er stiekem wel was.

Ik legde uit dat bij mij een week van te voren het teststreepje al langzaamaan begint te kleuren. Maar met de LH piek dan is ie onmiskenbaar echt duidelijk aanwezig (ten opzichte van het streepje de dag eerder bijvoorbeeld).

Je kunt verder inderdaad gewoon de hele maand (of misschien niet per se tijdens je ongi als je dat onprettig vindt ;)) vrijen wanneer je wilt. Maar een ovulatie test is dan handig als je bijv. een onregelmatige cyclus hebt, of om überhaupt je cyclus eerst te leren kennen inderdaad.

Wij hebben gewoon de hele tijd door gevreeën, mijn lief wist ook niet wanneer ik vruchtbaar was, zodat hij niet die druk voelde om per se te moeten presteren. We vreeën gewoon wanneer we dat wilden en ik heb alleen zelf in de gaten gehouden dat het ook gebeurde rond de ovulatie ;) was ook vooral omdat ik eerder een beetje onregelmatige cyclus had. Na de mk is ie trouwens heel regelmatig geworden.

Ik las wel eens dat het voor optimaal sperma het 'beste' is om de dag a om de twee dagen te doen. De sperma is dan niet 'oud' maar al wel voldoende aangemaakt. Bij elke dag klussen heeft het lichaam nog niet optimaal veel nieuwe zaadjes aangemaakt bijv. Dus vandaar dat om-de-dag of om-de-twee-dagen idee.
pi_114958190
Dat om de dag, dat had ik ook gezien. Dus daar houd ik wel rekening mee ;)
Maar ik dacht dat dat tweede streepje pas op dook tijdens de stijging en daling ten opzichte van het normale niveau. En dat die stijging en daling in totaal zo'n twee dagen duren. Zo lijkt het namelijk op alle grafiekjes, bijvoorbeeld die van Clearblue:

Vandaar dat ik dacht: als je dan ook maar een beetje een streepje ziet, weet je dat je een dag ervoor of erna de piek zou moeten hebben (gehad). Lijkt me genoeg zekerheid om even bij te gaan klussen! :D

Maar uit jouw bericht begrijp ik dat je ook wel eens een paar dagen achter elkaar een tweede streepje ziet. Dan is het inderdaad wel handig om te kunnen zien wanneer je over de piek heen bent: het ideale moment om een legertje klaar te zetten/leggen.

Nou, ik ben benieuwd. Zodra ik ook maar iets zie verschijnen ga ik om de dag aan de slag hoor! Kan me heel goed voorstellen dat dat na maanden proberen druk kan geven, maar hier is mijn vriend gewoon nog erg blij met al dat oefenen en klussen. O+
pi_114958605
Balen Shandaly :* Ook al had je het verwacht, is het toch kut als dat streepje niet verschijnt..

Sparkling, na je LH piek kan het nog wel 2 dagen duur voor je je eisprong hebt hè, dus dat zal vast wel goed zitten :)

Kekaa, hopelijk dat je gewoon kunt ruilen of misschien een uurtje later beginnen, is dat echt zo lastig op je werk? Het zou wel heel zuur zijn als je hierdoor iets zou missen..

Ik blijf de komende tijd nog wel even doortesten hoor, ter geruststelling en het is natuurlijk ook gewoon leuk :P Mijn 2 beste vriendinnen weten het inmiddels en ze waren helemaal door het dolle heen, heb zelfs al een eerste cadeautje gekregen O+ Ze wisten dat we er mee bezig waren dus kon het echt niet voor me houden..
pi_114959749
Wat leuk L0t O+ En groot gelijk hoor, gewoon doortesten :D Doe ik ook :P

Suikertante: Uit mijn ervaring is het inderdaad dat een licht streepje niet de piek aangeeft. Al eerder begint er een streepje te komen (bij mij dus), wel heel licht, maar wel zichtbaar. En dat heeft dan nog niet met de piek te maken. Maar bij mij zat ie er dus wel aan te komen als ik zo'n streepje ging zien, binnen een paar dagen :)
En hier vond vriendlief het ook leuk, maar hij wilde gewoon dat we voor ons plezier vrijden en niet met enkel het doel om een baby te maken zeg maar. Dus vandaar dat ik hem niet doorgaf wanneer ik meest vruchtbaar was, zodat er voor hem geen druk achter stond (hadden we dus zo afgesproken). De ovutesten waren dus meer voor mijn eigen zekerheid, zodat ik een idee had wanneer ik een ongi bijv. kon verwachten :) en ergens in de gaten kon houden dat we de ovulatie niet misten per ongeluk ;)
pi_114963790
L0t, wat leuk!! Je bent echt al helemaal zwangerzwanger, met lieve vriendinnen en cadeautjes! O+

En Bellelena, ik moet mijn eerste ovulatie nog krijgen maar ik vind het helemaal niet gek hoe jullie dat hebben afgesproken. Ga ik ook eens over denken!
pi_114964813
Ach, wat lief van je vriendinnen, L0t!

Alle info over de ovu-testen heb ik met interesse gelezen! Wat een goeie tips allemaal.

Sparkling, wat leuk, een konijntje. En heel goed dat jullie eventjes weggaan. Lekker eten en wijn drinken, maar hopelijk dat laatste niet ;)
pi_114970077
Wat lief van je vriendinnen lot! Dat was vast bijzonder :)

Een streepje betekent niet altijd dat de LH piek eraan zit te komen hoor. Ik heb altijd een licht streepje, wanneer ik ook test. Bij de sensitive testen lijkt hij soms zelfs wel positief terwijl de normale dan alleen een licht streepje geeft.
Overigens schijnt het ook zo te zijn dat je wel een LH piek kan krijgen zonder eisprong. Je lichaam probeert het dan maar dan is het niet gelukt en krijg je een paar dagen later opnieuw een LH piek.
Ik gebruik de testen trouwens omdat ik zo onregelmatig ben. Mijn cyclussen variëren van 5 tot 12 weken. Op goed geluk seks hebben is dan erg lastig..
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')