lol, ik ben juist wel autistisch, dus het zou kunnenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:16 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof zíj autistisch is op deze manier.
En ik zeg dus dat het lijkt alsof je moeder ook autistisch is door het gebrek aan inlevingsvermogen. Een moeder die niet snapt dat haar kind ergens last van heeft...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
lol, ik ben juist wel autistisch, dus het zou kunnen
Het is ook wel vreemd hoor, maar mijn ma is dat gewend, ze is altijd anders geweest en ik zelf denk ook wel dat ze wat autisme heeft. Ik heb het ook en het is genetisch, dus de kans is er. Maar we zijn ook tegenpolen, maar ik moet haar tot in detail uitleggen waarom ik bijvoorbeeld last heb van geluiden wil ze het kunnen snappen en daarna pas kan ze het "begrijpen en inleven", maar er zijn dingen die je gewoon niet kan verwoorden of uitleggen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat het lijkt alsof je moeder ook autistisch is door het gebrek aan inlevingsvermogen. Een moeder die niet snapt dat haar kind ergens last van heeft...
Ik wil geen etiket plakken op je moeder, maar ik vind het wel vreemd. Zeker voor een vrouw. Zij voelen zo'n dingen normaal toch altijd goed aan?
Hoe is een vrouwelijke autist eigenlijk? Dat vraag ik me al een tijdje af aangezien autisme zo iets typisch mannelijk is.
Ik ga inderdaad vooral voor de gezelligheid, maar ik zou ook wel wat meer willen, maar doe in dat opzicht behoorlijk onder bij de rest. Ik heb een avond gehad dat ik met 3 anderen op stap ging en aan het eind van de avond hiervan iedereen wat gevonden behalve ik, dat is echt klote.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:34 schreef cafpow het volgende:
[..]
Hier zie ik iets staan, wat me doet denken. Jij gaat meer uit voor lol en gezelligheid, en de andere waarmee je gaat, die gaan meer voor het versieren, en andere geslacht aantrekken. Dus mischien is het handig om mensen te zoeken die hetzelfde willen.
En verder, gaan jullie alleen echt uit, of soms ook gewoon een keer kroeg in en beetje drinken en praten? Of is bij iemand thuis afspreken niet een optie? Gewoon om ook af te wisselen..
Verder denk ik dat je eigenlijk moet proberen gelijkgestemden te vinden, en tja, dat is lastig..maar je bent op weg!.
Ik herken de situatie heel erg. En dat je iets meer wilt is ook normaal. Alleen tja, het gaat langzaam. Zoals je zelf zegt je hebt altijd moeite gehad met uitgaan en socializen, het is iets wat je moet leren. En dat duurt tijd, en denk maar dat je al de grootste stap gedaan hebt, het gaan zelf al. En de rest komt wel, maar beetje bij beetje.In het begin durfde ik ook niemand aan te spreken. Tot ik 1x had afgesproken met mezelf dat ik tegen iedereen die me aankeek gewoon '"hoi' zou zeggen en als er een gesprek uit kwam mooi, anders ook mooi. En zo steeds verder.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:16 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad vooral voor de gezelligheid, maar ik zou ook wel wat meer willen, maar doe in dat opzicht behoorlijk onder bij de rest. Ik heb een avond gehad dat ik met 3 anderen op stap ging en aan het eind van de avond hiervan iedereen wat gevonden behalve ik, dat is echt klote.
We drinken weleens af en toe gewoon iets thuis ja, maar niet in de kroeg om beetje te praten nee. Het heeft al heel lang geduurd ik hier een beetje bij hoorde en we gaan ook weleens naar de stad of tennissen ofzo. Ik heb altijd wel moeite gehad met het uitgaan, maar eigenlijk wil het toch een beetje volhouden, zateravond thuis vind ik ook zo'n leeg gevoel.
Ik ga overigens met mijn broer en een vriend en dat is een beetje tot stand gekomen omdat ik voor derest geen contacten kan maken.
Het is wel pijnlijk om te zijn dat jongens van 15 veel meer voor elkaar krijgen dan ik. En dat ik daarin zo'n ander persoon lijk te zijn. Niet dat nou zo'n regelaar wil zijn, maar af en toe wat meer contacten maken zou wel leuk zijn. Het gaan is inderdaad belangrijk, maar nu dat ik een beetje pijnlijk begin te vinden word de drempel om te gaan steeds een beetje hoger, vooral als je met een kut gevoel thuis komt. Wellicht dat ik mezelf moet zetten tot stapjes maken, zoals je zegt inderdaad, maar dan moet ik wel weten wat ik wil. Daarnaast versta ik vaak mensen niet goed in zo'n kroeg/ club.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:21 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik herken de situatie heel erg. En dat je iets meer wilt is ook normaal. Alleen tja, het gaat langzaam. Zoals je zelf zegt je hebt altijd moeite gehad met uitgaan en socializen, het is iets wat je moet leren. En dat duurt tijd, en denk maar dat je al de grootste stap gedaan hebt, het gaan zelf al. En de rest komt wel, maar beetje bij beetje.In het begin durfde ik ook niemand aan te spreken. Tot ik 1x had afgesproken met mezelf dat ik tegen iedereen die me aankeek gewoon '"hoi' zou zeggen en als er een gesprek uit kwam mooi, anders ook mooi. En zo steeds verder.
Tja, mensen verstaan in een club is bijna onmogelijk. Daarom veel gebaren maken. En mischien is een kroeg iets beter, gewoon een keer erheen gaan, daar kan je mensen beter verstaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:54 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Het is wel pijnlijk om te zijn dat jongens van 15 veel meer voor elkaar krijgen dan ik. En dat ik daarin zo'n ander persoon lijk te zijn. Niet dat nou zo'n regelaar wil zijn, maar af en toe wat meer contacten maken zou wel leuk zijn. Het gaan is inderdaad belangrijk, maar nu dat ik een beetje pijnlijk begin te vinden word de drempel om te gaan steeds een beetje hoger, vooral als je met een kut gevoel thuis komt. Wellicht dat ik mezelf moet zetten tot stapjes maken, zoals je zegt inderdaad, maar dan moet ik wel weten wat ik wil. Daarnaast versta ik vaak mensen niet goed in zo'n kroeg/ club.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:07 schreef cafpow het volgende:
[..]
Tja, mensen verstaan in een club is bijna onmogelijk. Daarom veel gebaren maken. En mischien is een kroeg iets beter, gewoon een keer erheen gaan, daar kan je mensen beter verstaan.
En denk maar dat die gasten van 15 veel contacten leggen, maar ze zitten de puberfase richting jong volwassenen. Ze vinden zich dan vaak heel wat, en zijn kinderlijker. Jij bent volwassener, je zoekt niet zomaar wat..je bent meer bezig met de rest van je leven.
Probeer gewoon mensen aan te spreken, en doe het met de gedachte "ga ik compleet af, mooi dan, zo leer ik ervan. En scheit ik zie ze toch niet meer"...
Uitgaan voor de gezelligheid kan toch ook leuk zijn?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:16 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad vooral voor de gezelligheid, maar ik zou ook wel wat meer willen, maar doe in dat opzicht behoorlijk onder bij de rest. Ik heb een avond gehad dat ik met 3 anderen op stap ging en aan het eind van de avond hiervan iedereen wat gevonden behalve ik, dat is echt klote.
We drinken weleens af en toe gewoon iets thuis ja, maar niet in de kroeg om beetje te praten nee. Het heeft al heel lang geduurd ik hier een beetje bij hoorde en we gaan ook weleens naar de stad of tennissen ofzo. Ik heb altijd wel moeite gehad met het uitgaan, maar eigenlijk wil het toch een beetje volhouden, zateravond thuis vind ik ook zo'n leeg gevoel.
Ik ga overigens met mijn broer en een vriend en dat is een beetje tot stand gekomen omdat ik voor derest geen contacten kan maken.
Fuck je toch niet zo op man! Altijd maar dat vergelijk met anderen. 'zij hebben dit'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:16 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik kijk neer op die 15 jarige omdat ik ook verwachtingen had van mezelf. Hun lijken sommige eigenschappen te bezitten, waarop ik heel erg achter loop, pijnlijke constatering. Ik ben inderdaad volwassener, maar ik moet nu juist goed mijn best doen om nog iets van mijn jongere jaren te maken. Dat laatste ben ik heel slecht in, maar ik moet het inderdaad ooit gaan leren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:07 schreef cafpow het volgende:
[..]
Tja, mensen verstaan in een club is bijna onmogelijk. Daarom veel gebaren maken. En mischien is een kroeg iets beter, gewoon een keer erheen gaan, daar kan je mensen beter verstaan.
En denk maar dat die gasten van 15 veel contacten leggen, maar ze zitten de puberfase richting jong volwassenen. Ze vinden zich dan vaak heel wat, en zijn kinderlijker. Jij bent volwassener, je zoekt niet zomaar wat..je bent meer bezig met de rest van je leven.
Probeer gewoon mensen aan te spreken, en doe het met de gedachte "ga ik compleet af, mooi dan, zo leer ik ervan. En scheit ik zie ze toch niet meer"...
Nee, maar heb er wel regelmatig aan gedacht, uiteindelijk gebeurd het gelukkig niet. Maar soms heb ik mezelf ook amper onder controle. Ik heb het wel bij een vriendin meegemaakt, maar gelukkig is ze er vanaf gepraat en nu is ze blij met haarzelf.quote:Hebben anderen hier ooit eens een zelfmoordpoging gedaan?
Ik vind het er toch wel erg geforceerd bovenop liggen vaak, maargoed ik kijk waarschijnlijk ook door een gekleurde bril. Uitgaan voor de gezelligheid is gewoon heel leuk inderdaad.quote:Uitgaan voor de gezelligheid kan toch ook leuk zijn?Mijn ervaring is dat echt niet iedereen in de kroeg op zoek is naar een date.
![]()
Je hebt blijkbaar geen idee hoe zoiets voelt, als je telkens alleen eindigt. Ik werk elke dag aan mijn eigen leven en in mijn situatie vergelijk en denk ik inderdaad, het is niet zo simpel om het gewoon niet te doen. Ik zou niet weten waarom ik niet mag denken aan een vriendin of een vriend, daar hoef je niet zo geweldig voor te zijn.quote:Fuck je toch niet zo op man! Altijd maar dat vergelijk met anderen. 'zij hebben dit'.
Krijg je leven eerst eens op de rails voordat je ook maar durft te dénken aan een vriendin.
Jeejjjj! Succes!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanmorgen bij de psych geweest om te gaan afbouwen met medicatie, Ik vind het het wel spannend maar ben blij dat ik voldoende ondersteuning krijg, En dan zien we wel hoe het gaat.
Nope, heb weleens gefantaseerd over hoe het zijn, en hoe de omgeving er mee om zou gaan. Of hoe het is om dod te gaan. Maar echt een poging wagen of uberhaubt denken aan een poging wagen heb ik nooit gehad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:45 schreef Senor__Chang het volgende:
Hebben anderen hier ooit eens een zelfmoordpoging gedaan?
Fijn om te horen dat het beter gaat!.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vanmorgen bij de psych geweest om te gaan afbouwen met medicatie, Ik vind het het wel spannend maar ben blij dat ik voldoende ondersteuning krijg, En dan zien we wel hoe het gaat.
Hier zie ik iets waar je rekening mee moet houden en is wat ik nu vaker zeg. Tuurlijk je hebt verwachtingen van jezelf, maar je moet realistische eisen stellen. Als je mensen niet eens durft aan te spreken hoe wil je dan echt contact leggen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 23:30 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik kijk neer op die 15 jarige omdat ik ook verwachtingen had van mezelf. Hun lijken sommige eigenschappen te bezitten, waarop ik heel erg achter loop, pijnlijke constatering. Ik ben inderdaad volwassener, maar ik moet nu juist goed mijn best doen om nog iets van mijn jongere jaren te maken. Dat laatste ben ik heel slecht in, maar ik moet het inderdaad ooit gaan leren.
(------knip-----)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eisen van jezelf dat je op je 19e een beetje sociale vaardigheden hebt, zou niet teveel gevraagd moeten zijn. Helaas is dat inderdaad wel zo.quote:Hier zie ik iets waar je rekening mee moet houden en is wat ik nu vaker zeg. Tuurlijk je hebt verwachtingen van jezelf, maar je moet realistische eisen stellen. Als je mensen niet eens durft aan te spreken hoe wil je dan echt contact leggen.
Daarvoor zul je toch eerst moeten eisen dat je durft aan te spreken, want dan pas kan je er iets mee doen.
Dus hup! Passieve modus uit, en zoals ik zei, gewoon scheit hebben, je bent niet verplicht om die mensen meer dan 1x te zien. De vaardigheden die zij wel hebben en jij niet, die hebben zij jaren opgebouwd, en jij bent bij stap 1. Dus je moet vooruit denken.
Want nu lijkt het net op het gedrag van een klein kind, dat voor een winkel gaat staat janken omdat hij dat stukje speelgoed niet krijgt, en doorblijft gaan tot de ouders het wel kopen.
Alleen gaan" ze het speelgoed" hier nooit voor je kopen.
Ja, ik. Citalopram doet het prima bij mij. Maar met alleen meds gaat het niet weg he. Het is vooral ook jezelf aan de gang houden, dingen aan gaan, je niet laten kisten etc. Anders gaat de angst het van je winnen en dat wil je niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:04 schreef schizoaffective het volgende:
Zijn er ook mensen hier die ook aan een gegeneraliseerde angststoornis lijden?
Welke medicijnen slikken jullie?
Ik heb Lyrica, Buspar, Citalopram, Efexor en Cymbalta gehad zonde resultaat.
Nu aan de Fluvoxamine, Risperdal en Abilify. Ondanks dat gaat het nog steeds niet zo goed..
Met die eerste ben ik het absoluut niet eens.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:13 schreef dinosteen het volgende:
Patrickpsv
Om succesvol te zijn in de kroeg kun je beter je eerst focussen op het verbeteren van andere punten in je leven. Dan komt die zelfverzekerdheid van zelf wel.
Deze punten zijn:
-Succes in carrière/school
-Gezondheid (goed eten, sporten bij voorkeur sportvereniging)
-Sociale contacten met vrienden
-Iets wat je met plezier doet en waar je goed in bent. Schilderen, de beste zijn in fifa.. weet ik veel.
Dan komt de rest vanzelf wel.
Ik heb wel last van angst om de straat op te gaan (daar word ik ook voor geholpen). Ik gebruik Sertraline 100 mg sinds een paar weken geleden, wat supergoed werkt trouwens.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:04 schreef schizoaffective het volgende:
Zijn er ook mensen hier die ook aan een gegeneraliseerde angststoornis lijden?
Welke medicijnen slikken jullie?
Ik heb Lyrica, Buspar, Citalopram, Efexor en Cymbalta gehad zonde resultaat.
Nu aan de Fluvoxamine, Risperdal en Abilify. Ondanks dat gaat het nog steeds niet zo goed..
Excuses slecht uitgelecht ik bedoelde eigenlijk meer van.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:15 schreef Gewas het volgende:
[..]
Met die eerste ben ik het absoluut niet eens.
Mensen die alles doen om carriere te maken hou ik helemaal niet van (zulke vrienden heb ik vroeger gehad).
Het belangrijkste is denk ik het vinden van de innerlijke rust. Tevreden zijn met jezelf. Dat kan zweverig klinken. Maar ik ben dan ook een beetje zweverig.
het kan wel ff duren voordat ik dat allemaal voor elkaar heb, vooral de contacten. Zolang ik die mis, blijf ik erg lusteloos. Ik heb bijvoorbeeld al tijden geen film meer gekeken of geen leuk spel meer gespeeld omdat ik eigenlijk voortdurend bezig ben met mezelf, ik heb ook ontzettend veel moeite me voor school te concentreren. Innerlijke rust heb ik inderdaad nodig, ben ook wel een beetje zweverig, ik ben gewoon teveel bezig met hoe het zou moeten zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:13 schreef dinosteen het volgende:
Patrickpsv
Om succesvol te zijn in de kroeg kun je beter je eerst focussen op het verbeteren van andere punten in je leven. Dan komt die zelfverzekerdheid van zelf wel.
Deze punten zijn:
-Succes in carrière/school
-Gezondheid (goed eten, sporten bij voorkeur sportvereniging)
-Sociale contacten met vrienden
-Iets wat je met plezier doet en waar je goed in bent. Schilderen, de beste zijn in fifa.. weet ik veel.
Dan komt de rest vanzelf wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |