abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2012 @ 14:49:05 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_114643609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Uit mijn grote duim. Je begrijpt prima wat ik hiermee bedoel te zeggen lijkt me.
Tuurlijk. Maar vind 1 % niet reeel

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114643646
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar vind 1 % niet reeel

Nou ja, laat het 10 zijn. Meer gaat het echt niet wezen. Dan nog vind ik dat de NOS het programma ook (misschien wel juist) voor die andere 90% moet maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_114643652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

En als is om 18.00 uur thuiskomt ?

Dan hoef je maar 1,5 uur te wachten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 juli 2012 @ 15:02:19 #79
284411 crew  heywoodu
pi_114644092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je vergeet Hans van Zetten bij het turnen

Oh ja, die hoort zeker in dat rijtje thuis _O_
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:40:46 #80
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114649794
Ik hoop dat ze dit jaar wat meer sporten live gaan uitzenden en wat minder gaan herhalen. Wel is het voordeel dat een van de sporten die juist zoveel herhaald werd, zwemmen, nu natuurlijk 's avonds is. Natuurlijk wel eerder op de dag de series, maar die herhalen ze minder.

Wel grappig trouwens dat hier excuses werden aangedragen dat het herhalen doodnormaal is, want de mensen die overdag thuis zijn, vormen een minderheid. Dus moet er voor de grote meerderheid, die het dus niet kan zien, maar vooral veel herhaald worden. Ik weet het niet, maar het lijkt een beetje op een tegenstelling. Een klein beetje maar hoor :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114649830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:40 schreef Redefine het volgende:
Ik hoop dat ze dit jaar wat meer sporten live gaan uitzenden en wat minder gaan herhalen. Wel is het voordeel dat een van de sporten die juist zoveel herhaald werd, zwemmen, nu natuurlijk 's avonds is. Natuurlijk wel eerder op de dag de series, maar die herhalen ze minder.

Wel grappig trouwens dat hier excuses werden aangedragen dat het herhalen doodnormaal is, want de mensen die overdag thuis zijn, vormen een minderheid. Dus moet er voor de grote meerderheid, die het dus niet kan zien, maar vooral veel herhaald worden. Ik weet het niet, maar het lijkt een beetje op een tegenstelling. Een klein beetje maar hoor :P
Waarom is dat een tegenstelling?
In Southern Sun
pi_114649858
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat als je niet thuis bent, je de herhaling dus ook niet kan zien?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_114649880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Omdat als je niet thuis bent, je de herhaling dus ook niet kan zien?
Oh, op die manier. Nou ja, ik denk dat ik dat niet eens hoef uit te leggen ;).
In Southern Sun
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:44:13 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114649900
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je ziet het daadwerkelijk niet :?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114650070
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:44 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je ziet het daadwerkelijk niet :?
Ik zag pas later wat je bedoelde. Maar blijkbaar moet ik het toch uitleggen. Mensen die de hele dag kijken hebben geen herhalingen nodig. Maar de grootste groep kijkt niet de hele dag, maar schakelt later in. En natuurlijk niet allemaal op hetzelfde moment. Dus kiest de NOS ervoor om de hele dag wat herhalingen te laten zien, zodat ze de grootst mogelijke groep bereiken.
In Southern Sun
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:57:39 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114650338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zag pas later wat je bedoelde. Maar blijkbaar moet ik het toch uitleggen. Mensen die de hele dag kijken hebben geen herhalingen nodig. Maar de grootste groep kijkt niet de hele dag, maar schakelt later in. En natuurlijk niet allemaal op hetzelfde moment. Dus kiest de NOS ervoor om de hele dag wat herhalingen te laten zien, zodat ze de grootst mogelijke groep bereiken.
Dan is het wat anders ja. Al werd er al aan diverse kanten gesproken over werkende mensen etc. Natuurlijk valt er voor hoe je het nu stelt zeker wat te zeggen. Maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Je kunt enkele keren per dag wat herhalen, maar dat hoort dan wel korter te zijn. Tenzij het op een moment op de dag is, dat er toch weinig sporten bezig zijn. Want je kunt natuurlijk wel bezig blijven met de mensen die om één, twee, drie, vier en vijf uur de tv (pas) aanzetten.

Zelf ben ik de tweede week vrij en de eerste week, werk ik maar een paar dagen dus kan ik al veel zien. Dan vind ik het wel prettig om de dagen dat ik laat thuis ben een herhaling te kunnen zien. Maar dat mag dan best pas om halfacht zijn of pas als de sporten zijn afgelopen. Zolang er live sport aan de gang is, hoor je niet eindeloos te gaan herhalen.
pi_114650386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dan is het wat anders ja. Al werd er al aan diverse kanten gesproken over werkende mensen etc. Natuurlijk valt er voor hoe je het nu stelt zeker wat te zeggen. Maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Je kunt enkele keren per dag wat herhalen, maar dat hoort dan wel korter te zijn. Tenzij het op een moment op de dag is, dat er toch weinig sporten bezig zijn. Want je kunt natuurlijk wel bezig blijven met de mensen die om één, twee, drie, vier en vijf uur de tv (pas) aanzetten.

Zelf ben ik de tweede week vrij en de eerste week, werk ik maar een paar dagen dus kan ik al veel zien. Dan vind ik het wel prettig om de dagen dat ik laat thuis ben een herhaling te kunnen zien. Maar dat mag dan best pas om halfacht zijn of pas als de sporten zijn afgelopen. Zolang er live sport aan de gang is, hoor je niet eindeloos te gaan herhalen.
Dat is dus een keuze die de NOS maakt. Ik hoor daar altijd alleen maar mensen over zeuren die veel tijd hebben om te kijken. Anderen vinden het een verademing dat wanneer ze thuis komen van een dag werken (de één al om 15.00 uur, de ander om 19.00 uur) direct op de hoogte kunnen zijn. Dat gaat dan af en toe ten koste van livesport, maar zoals gezegd, de NOS maakt een programma. Als je continu live sport wil zien, moet je bij Eurosport zijn.
In Southern Sun
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:59:58 #88
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114650399
En verder vind ik juist dat de NOS zoveel mogelijk sport hoort te laten zien. Zelf kijk ik ook het liefste naar atletiek, zwemmen en de teamsporten, maar de charme van de OS is juist dat er allerlei sporten zijn die interessant kunnen zijn, maar je nooit ziet.

De publieken zijn er juist voor om dingen te laten zien die normaal gesproken niet getoond kunnen worden, omdat ze weinig kijkers trekken. Dus horen ze juist ook kleine sporten uit te zenden (als er een andere grotere sport is, is dat weer wat anders). Sowieso kan een kleine sport nooit groter worden, als die nooit wordt uitgezonden.
pi_114650450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:59 schreef Redefine het volgende:
En verder vind ik juist dat de NOS zoveel mogelijk sport hoort te laten zien. Zelf kijk ik ook het liefste naar atletiek, zwemmen en de teamsporten, maar de charme van de OS is juist dat er allerlei sporten zijn die interessant kunnen zijn, maar je nooit ziet.

De publieken zijn er juist voor om dingen te laten zien die normaal gesproken niet getoond kunnen worden, omdat ze weinig kijkers trekken. Dus horen ze juist ook kleine sporten uit te zenden (als er een andere grotere sport is, is dat weer wat anders). Sowieso kan een kleine sport nooit groter worden, als die nooit wordt uitgezonden.
Met dat standpunt ben ik het overigens prima eens hoor, maar ik begrijp wel goed waarom de NOS voor een ander format kiest. Want de sportpuristen willen dit wel, maar de NOS is er vooral voor heel het volk, om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. En dus moet het merendeel bediend worden, niet de kleine groep.
In Southern Sun
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:03:26 #90
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114650493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is dus een keuze die de NOS maakt. Ik hoor daar altijd alleen maar mensen over zeuren die veel tijd hebben om te kijken. Anderen vinden het een verademing dat wanneer ze thuis komen van een dag werken (de één al om 15.00 uur, de ander om 19.00 uur) direct op de hoogte kunnen zijn. Dat gaat dan af en toe ten koste van livesport, maar zoals gezegd, de NOS maakt een programma. Als je continu live sport wil zien, moet je bij Eurosport zijn.
Ja, maar dan gaat de NOS dus keuzes maken zoals ze het zelf willen. En dat is zoveel mogelijk kijkers trekken. Want als je gaat herhalen wordt er meer gekeken dan als je puur live sport uitzend. En daar is de NOS niet voor, kijkcijfers.

Nogmaals een gedoseerde herhaling op de dag vind ik juist goed. Maar het mag niet ten koste gaan van live sport. Zo kon je in 2008 doodleuk judowedstrijden al eerder op de livestream zien of bij een andere zender met een Nederlander dan op de NOS. Die zaten dan te beschouwen en gingen twee minuten later doen alsof het live was.
pi_114650570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Met dat standpunt ben ik het overigens prima eens hoor, maar ik begrijp wel goed waarom de NOS voor een ander format kiest. Want de sportpuristen willen dit wel, maar de NOS is er vooral voor heel het volk, om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. En dus moet het merendeel bediend worden, niet de kleine groep.
Als de NOS dat moet doen, hoe triest het ook daadwerkelijk is, dan moeten ze het complete voetbaltoernooi uitzenden en zwemmen + atletiek en het daarbij laten.

De NOS hoort er niet te zijn voor de kijkcijfers. De NOS is er om zijn plicht te doen en dat is er ook te zijn voor kleinere sporten en zeker tijdens de OS.
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:06:51 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114650586
quote:

[..]

Het zijn niet alleen de sportpuristen. Je hebt allerlei mensen die in Nederland aan kleine sporten doen of geïnteresseerd zijn in kleine sporten. Terwijl dat vaak niet eens mensen zijn die heel veel naar sport in het algemeen kijken. Die mensen moet je ook bedienen.

De NOS moet een zo breed mogelijk publiek trekken. Dat doe je door van alles uit te zenden. Natuurlijk schermen ze er wel mee dat je alles online kunt zien. Maar dat is toch echt niet hetzelfde als op de tv. Je zou het zelfs kunnen omdraaien dat je mensen die een herhaling willen zien, doorverwijst naar de website.
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:08:49 #93
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114650642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als de NOS dat moet doen, hoe triest het ook daadwerkelijk is, dan moeten ze het complete voetbaltoernooi uitzenden en zwemmen + atletiek en het daarbij laten.

De NOS hoort er niet te zijn voor de kijkcijfers. De NOS is er om zijn plicht te doen en dat is er ook te zijn voor kleinere sporten en zeker tijdens de OS.
Precies. Verder vind ik zelf trouwens dat de NOS heel veel dingen juist heel erg goed doet. Maar heb ik al jaren het idee dat er totaal geen zelfkritiek. Men denkt dat men het top doet, waardoor er weinig verandering en vooruitgang komt.
pi_114650742
quote:
de NOS is er vooral voor heel het volk
Noem me naief maar ik zou denken dat het volk vooral sport wil en geen gelul óver sport.
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:22:53 #95
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114651058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:12 schreef knnth het volgende:

[..]

Noem me naief maar ik zou denken dat het volk vooral sport wil en geen gelul óver sport.
Of dat zo is weet ik niet, maar je zou denken van wel. De analyse zou juist meer passen bij iedereen die juist veel sport kijkt. Echter snap ik wel dat ze bij bepaalde sporten er ook over praten. Maar ook dat moet natuurlijk er weer niet voor zorgen dat het ten koste gaat van live sport.

Het is voor de NOS overigens ook makkelijker om de hele dagen te vullen met live sport dan met beschouwingen en gesprekken. Maar daar kiezen ze toch wel voor. Nog makkelijker is het natuurlijk om veel te herhalen...
pi_114652555
Nogmaals, ik ben het met het punt eens dat de NOS zoveel mogelijk sporten zou moeten uitzenden, maar ik begrijp hun beweegredenen om veel te herhalen en voor- en na te beschouwen. Dat ze daar Nederlanders later voor uitzenden is onbegrijpelijk en hopelijk doen ze dat dan ook dit keer niet.

Door veel te herhalen bereikt de NOS het grote publiek. Dat heeft niets met hun kijkcijfers te maken, maar wel met het zijn van een publieke omroep trouwens. Zo kun je het ook zien.
In Southern Sun
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:12:54 #97
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_114652731
sommige sporten op dezelfde tijd beginnen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 19:14:47 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_114652795
Geen voetbal nu bij de NOS.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114653261
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:14 schreef Karina het volgende:
Geen voetbal nu bij de NOS.
Sport24 zend herhalingen uit daar hadden ze toch wel voetbal uit kunnen zenden.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 19:31:14 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_114653393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:27 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

Sport24 zend herhalingen uit daar hadden ze toch wel voetbal uit kunnen zenden.
Ja waarom niet? Ik heb die zender niet, maar veel mensen wel natuurlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')