Ik heb laatst een doosje met bevroren bramen gekocht bij de AH, dus ik ga het vanmiddag proberen!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 06:43 schreef IrCute het volgende:
Koop van die grote zakken bevroren fruit en mix het met yoghurt en evt. een banaan.
Veel te droog 's ochtends, ik krijg het niet weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:47 schreef Loki. het volgende:
Wat is er mis met een broodje kaas, je bent toch geen baby met je papjes ?
Ja, maar het is zo karig en smakeloos.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:54 schreef RaymondK het volgende:
Je ontbijtje met melk en havermout (brinta) was toch echt het meest voedzame en vezelrijkst hoor.![]()
In magere kwark kun je bijv vruchtjes uit blik doen, en een klein beetje v.h. siroop er bij. Of wat honing.
Oke. Doe dat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:47 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil zo'n ding aanslepen.
[ afbeelding ]
Is wel erg plastic hoor. Ik vind zelf een glazen kan fijner. Blokker heeft bijna altijd wel een blender in de aanbieding.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:47 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Het voordeel zijn de kleinere opzetstukken. Hoef je niet direct de hele blender schoon te maken. Past makkelijk in de vaatwasser en dan kan je de volgende dag weer makkelijk een schone pakkenquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Is wel erg plastic hoor. Ik vind zelf een glazen kan fijner. Blokker heeft bijna altijd wel een blender in de aanbieding.
Kan ik toch nog wat met die twee blikken kokosmelk hier!quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:42 schreef Fiorellino het volgende:
Ik vind blauwe bessen met kokosmelk echt heel lekker.
Klinkt goed!quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:48 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik deed altijd een halve pot magere kwark, een flinke hand lijnzaad en een half doosje bevroren vruchten (eerst ontdooien) en een flinke lepel steviapoeder in de blender. Supergezond en erg voedzaam. Kon er prima de eerste 5 uur van de dag mee doorkomen zonder te meer te eten, terwijl ik doorgaans heel snel weer honger krijg.
Met een dunschiller is dat toch zo gepiept?quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:33 schreef Piger het volgende:
Hebben jullie zoveel tijd in de ochtend? Een kiwi prepareren zodat ie mee de blender in kan lijkt me een rampzalig werkje zo in de ochtend.
Snij hem door de helft, en lepel vervolgens de inhoud eruit. Ongeveer 1 minuut werk als het tegenzit. Nounou.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:33 schreef Piger het volgende:
Hebben jullie zoveel tijd in de ochtend? Een kiwi prepareren zodat ie mee de blender in kan lijkt me een rampzalig werkje zo in de ochtend.
Hoe moeilijk is een kiwi schillen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:33 schreef Piger het volgende:
in 2en snijden en uitlepelen. Letterlijk maximaal 10 seconden werk.quote:
Marskramer heeft een héle simpele plastic blender; 15 Euro. Ding is best goed; dubbele beveiliging, goed deksel. Plus dat het ruim een liter aankan (die Bullet dingen zijn KLEIN, qua capaciteit).quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Is wel erg plastic hoor. Ik vind zelf een glazen kan fijner. Blokker heeft bijna altijd wel een blender in de aanbieding.
Juist op die ijsblokjes heb ik 3 (goedkope) blenders gesloopt inderdaad. Mijn staafmixer is wel een duurdere, en dat merk je toch wel. (alle onderdelen staat ipv plastic bijvoorbeeld, meer vermogen)quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:13 schreef trovey het volgende:
Zou wel een blender nemen met wat vermogen zodat het ding ook zoiets als ijsblokjes aan kan, vergroot de mogelijkheden van je blender.
Welke merken blenders had je gekocht dan?quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:20 schreef Ole het volgende:
[..]
Juist op die ijsblokjes heb ik 3 (goedkope) blenders gesloopt inderdaad. Mijn staafmixer is wel een duurdere, en dat merk je toch wel. (alle onderdelen staat ipv plastic bijvoorbeeld, meer vermogen)
Die van mij heeft 600W aan vermogen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:23 schreef trovey het volgende:
Je moet kijken naar het vermogen van de blender, merk doet er niet meteen toe. Ook "dure"merken hebben blenders met een zwak vermogen dus die zijn ook prut voor de zware klussen.
Een nep bullit ding van Blokker van ¤ 25,- en eentje van LIDL van ¤ 20,-quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Welke merken blenders had je gekocht dan?En welk merk is je staafmixer nu?
Hahaha, verbaast me niks dan, dat ze zo snel kapot gingen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Een nep bullit ding van Blokker van ¤ 25,- en eentje van LIDL van ¤ 20,-
Bij allebei een plastic "tandwiel" kapot. (zie je als je de kan op de onderkant draait)
Braun staafmixer heb ik al heel lang. Maar is een duurdere met alles staal
Nope! wilde laatst een nieuwe kopen, maar merk dat ik met de staafmixer ook alles kan maken wat ik wil. Scheelt weer een apparaat.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hahaha, verbaast me niks dan, dat ze zo snel kapot gingen.
Ja, ik twijfelde ook tussen een blender en een staafmixer, maar in mijn keuken heb ik geen stopcontact in de buurt van het aanrecht.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Nope! wilde laatst een nieuwe kopen, maar merk dat ik met de staafmixer ook alles kan maken wat ik wil. Scheelt weer een apparaat.
Met melk vind ik nogal smerig. Maar met yoghurt klkinkt het al aardig lekkerquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:04 schreef Ole het volgende:
Net smoothie gemaakt van magere melk en bevroren aardbeitjes. Zou lekkerder zijn met beetje siroop of iets anders zoets, maar dat neem ik liever niet. Zo ook best lekker.
Ik gebruik trouwens een staafmixer ipv een blender. Is ook goed te doen, zolang je het maar in een hoge plasic kan maakt.
Ik neem voor smootheis altijd yoghurt van de groene koe. Die is toch lekkerder op de een of andere manier. En een beetje suiker is wel lekker ja.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:45 schreef Ole het volgende:
Nee melk schift niet als ik het zo doe. En met yoghurt is idd lekkerder. Zeker met nog beetje suiker of siroop erdoor.
Hoe heb je hem gemaakt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:42 schreef StevenTerpstra het volgende:
Zo lees je een topic op fok.............en zo zit je een uur later
aan je eerste zelfgemaakte smoothie uit de kijkshopaanbiedingblender![]()
Nu effe met een blikje fruitcocktail (ja ja ik weet, maar de kijkshop hier zit uit de buurt van winkelsquote:
Oeh, beterschap!quote:Op zondag 2 september 2012 22:11 schreef RunForrestRun het volgende:
Binnenkort moet ik een kaakoperatie ondergaan en zal ik een tijdje geen vast voedsel kunnen eten, ik ga dit topic dus maar vast volgen ter voorbereiding en inspiratie.
Zo heuj, jij hebt je koffie al op zekerquote:Op zondag 16 december 2012 10:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zou het bij de supermarkt proberen.
Ja waar wou je het anders halenquote:Op zondag 16 december 2012 10:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zo heuj, jij hebt je koffie al op zeker
als het hier in de super te koop was zou ik er niet naar vragen he..quote:Op zondag 16 december 2012 10:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja waar wou je het anders halenNormaal had ik gezegd koop op de markt wat fruit en vries het in, maar het seizoen is daarvoor niet juist.
quote:Op zondag 2 september 2012 00:41 schreef Evertjan het volgende:
krijg je met al dat fruit niet te veel suikers binnen??
allemaal zooi dingetjes die onnodig zijn. koop een eenvoudige goede blender.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:47 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Anderhalve glas halfvolle melk, 5 grote eetlepels Brinta, 5 grote eetlepels havermout, 1 eetlepel suiker, 1 banaan. Redelijk vol zit ik dan 's ochtends, maar ik ben nog aan het experimenteren.quote:Op maandag 17 december 2012 22:05 schreef Itisbangin het volgende:
Handig topic dit. Maar wat vinden jullie nou echt een ontbijt-topper?
Ook.quote:Op maandag 17 december 2012 23:02 schreef Itisbangin het volgende:
Dat klinkt wel goed. Niemand bezig geweest met bevroren fruit?
Ehm nee, juist gezond om dagelijk een goede portie fruit te eten.quote:Op zondag 2 september 2012 00:41 schreef Evertjan het volgende:
krijg je met al dat fruit niet te veel suikers binnen??
Doe vaak een handje bevroren aardbeien van afgelopen zomer(10x zoveel smaak) bij de blendsels.quote:Op maandag 17 december 2012 23:02 schreef Itisbangin het volgende:
Dat klinkt wel goed. Niemand bezig geweest met bevroren fruit?
Precies, ik drink het dan ook direct uit de blender in de keuken, om vervolgens hem meteen onder de kraan af te spoelen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef Mr.Wolf het volgende:
Vaak neem ik 500ml melk, 50g vanille whey en 200g gemalen havermout. Zo nu en dan even een banaan er door heen. Enorm voedzaam, maar je moet eigenlijk meteen de blender schoonmaken anders kan je een kwartier poetsen. Een goede en makkelijk schoon te houden blender zou wel fijn zijn.
Ik spoel mijn blender meteen als de smoothie klaar is af en laat hem dan een paar seconden draaien met een laagje water erin (wel deksel erop doenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Precies, ik drink het dan ook direct uit de blender in de keuken, om vervolgens hem meteen onder de kraan af te spoelen.
Dat ja!quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik spoel mijn blender meteen als de smoothie klaar is af en laat hem dan een paar seconden draaien met een laagje water erin (wel deksel erop doen).
Dat is niet aan mij af te zien.quote:
Toch maar een keertje leren hoe ik met blokjes een toren kan bouwen.quote:Baby
Een baby of zuigeling is een kind tot ongeveer 1 jaar. Een pasgeborene (eerste dagen of weken) wordt ook wel boreling genoemd.
Een baby wordt geboren met enkele reflexen maar ontwikkelt zich na verloop van tijd lichamelijk en geestelijk. Een baby leert onder andere zitten, staan en lopen, dit zijn grove motorische ontwikkelingen. Doordat de baby veel in aanraking komt met zijn ouders leert hij reageren op andere mensen. Dit is een sociale ontwikkeling. Een baby ondergaat ook veel 'fijne motorische ontwikkelingen' hij leert met zijn voetjes spelen en blokjes oppakken. Een baby wordt zo'n drie maal zwaarder dan bij zijn geboorte en ongeveer anderhalf maal zo lang.
Dreumes
Een dreumes is een kind van ongeveer 1 tot 2 jaar. Een dreumes leert onder andere spelen, torentjes bouwen met blokjes, traplopen en tegen een bal schoppen. Vooral de taalverwerving gaat nu met reuzenschreden vooruit.
Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:01 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Echt ideaal spul om de dag mee te beginnen. Veel, heel veel vezels, licht verteerbaar en dan de combinatie met suikers, veel suikers.
Omdat je lichaam ook suikers nodig heeft en het voor een goede boost zorgt als je net wakker bent.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:08 schreef Mr.Wolf het volgende:
[..]
Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.
Je lichaam heeft suikers nodig. Maar of dat vroeg in de ochtend is en of het de suikers zijn die in dat voedsel zitten is maar de vraag. Suikers zijn de meest waardeloze energieleveranciers ooit. Als je dan toch de energie nodig hebt van een suiker (wat ik betwijfel) kan je beter een suikerloos vezel voedsel pakken en daar eventueel zelf dextrose aan toevoegen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat je lichaam ook suikers nodig heeft en het voor een goede boost zorgt als je net wakker bent.
Begin van de dag. Het moment dat ik het toch wel kwijt raak. En de machine begint meteen te werken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:08 schreef Mr.Wolf het volgende:
[..]
Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.
Geen idee hoe of wat precies. Merk zelf zeker wel een verschil als de suiker op is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:13 schreef Mr.Wolf het volgende:
[..]
Je lichaam heeft suikers nodig. Maar of dat vroeg in de ochtend is en of het de suikers zijn die in dat voedsel zitten is maar de vraag. Suikers zijn de meest waardeloze energieleveranciers ooit. Als je dan toch de energie nodig hebt van een suiker (wat ik betwijfel) kan je beter een suikerloos vezel voedsel pakken en daar eventueel zelf dextrose aan toevoegen.
Hmmm, ik kan me een hartig drankje sowieso moeilijk voorstellen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef Limi het volgende:
Zijn er ook liefhebbers van hartig hier? Ik ontbijt vaak met yoghurt, bevroren fruit, banaan, brinta/havermout uit de blender.
Tomatensap vind ik ook lekker, gisteren geprobeerd: flinke hand italiaanse roerbakmix uit de vriezer(o.a. bloemkool,romanesco,paprika,wortel), aangevuld met tomatensap en wat spa rood, anders werd het te dik. Beetje peper en zout erover, was verrassend lekker!
Oh ja, en nog een eetlepel chiazaad erdoor.
Tomatengroentesap?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hmmm, ik kan me een hartig drankje sowieso moeilijk voorstellen.
Ieder zijn ding, ik vind beide lekker. Helemaal goed toch?!quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niets.Geef mij maar iets fruitigs of zoets.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:31 schreef Limi het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, ik vind beide lekker. Helemaal goed toch?!
Ik vraag me af of citrusvruchten het niet te waterig maken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:34 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind hartige sapjes ook niet zo aantrekkelijk klinkenmaar ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar gazpacho enzo is ook niet mijn ding, dus ik denk dat het niks voor mij is.
morgenochtend wordt het sinaasappel. bosbessen, gele kiwi, banaan, melk en havermout
de banaan compenseert n beetje : P en anders yoghurt ipv melk erbij gooien, maakt t ook wat dikkerquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik vraag me af of citrusvruchten het niet te waterig maken?
ja dat is wel een beetje een probleem dat lawaaiquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:28 schreef AppleMartini het volgende:
Ik hou van smoothies maar 's ochtends maken geeft zo'n herrie (ik sta om half 6 op en wil geen buren wakker maken), iemand tips voor een stillere blender of kan ik sapjes ook een avond van tevoren maken? Denk dan aan ingrediėnten als spinazie en banaan, bevroren vruchten enzulks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |