Slotermeerquote:
Dat witte bord is nietszeggend; volgens mij kunnen dergelijke plaatselijke 'regels' niet worden opgelegd en zal je er dus nooit een bekeuring voor krijgen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Slotermeer
Die blauwe strepen zijn ook vreemd, er staat verder bij de inrit niks over parkeerduur ofzo. Ik zie wel auto's staan met zo'n parkeerschijf, maar je kan me toch niet wijsmaken dat je maar een paar uur voor je eigen woning mag parkerennog een raadsel
quote:Blauwe zones
In stadsdeel Nieuw-West zijn verschillende blauwe zones van kracht. In een blauwe zone - bedoeld om langdurig parkeren tegen te gaan – mag maximaal 2 uur gratis worden geparkeerd.
Blauwe zones Nieuw-West
Borden en blauwe stoepranden
In de blauwe zone mogen automobilisten alleen parkeren in de parkeervakken met een blauwe markering. De blauwe zonegebieden worden aangegeven met speciale verkeersborden die gelden voor de hele zone. Deze borden worden dus niet bij elke straat herhaald. Ontbreekt de blauwe markering dan mag er niet worden geparkeerd. Het parkeerverbod geldt ook voor de uren buiten de vastgestelde tijden van de blauwe zone.
Hmmm oke, dus als ik het goed begrijp betekent het gewoon dat je er mag parkeren ofzo? Sowieso is de hele buurt gratis parkeren, dus ik snap het eigenlijk niet.quote:
Oke.. tja, lijkt me niet dat de bewoners daar zelf om gevraagd hebben maar goedquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Uitlaatgassen die richting deur en/of openstaande ramen gaan. Beetje gezeur dus.
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm oke, dus als ik het goed begrijp betekent het gewoon dat je er mag parkeren ofzo? Sowieso is de hele buurt gratis parkeren, dus ik snap het eigenlijk niet.
Mensen die vooruit inparkerenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Wegrijden is gemakkelijker bij achteruit inparkeren, maar daar gaat het hier nu niet om
Inderdaad, net zoals dat witte bord; totaal niet rechtsgeldig.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.
De blauwe lijn zegt overigens niets zonder bijbehorende bebording. Let wel, die hoef je niet noodzakelijkerwijs aan het begin van de straat aan te treffen, dat kan bijv. ook al bij de toegangsweg tot de wijk geweest zijn.
Doe ik wel.quote:
Serieusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:29 schreef Mikkie het volgende:
Serieus? Ik doe dat echt nagenoeg nooit. Achteruit inparkeren is handiger en duurt misschien drie seconden langer.
Oke apart, heb geen bord gezien alleen een 30-km zone bord. Misschien in het begin van de wijk dan inderdaad, zag wel iedereen met een parkeerschijf alleen bij sommige zag ik dat ze er al 22 uur stonden. Maximale parkeerduur misschien 1 dag ofzo haha...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.
De blauwe lijn zegt overigens niets zonder bijbehorende bebording. Let wel, die hoef je niet noodzakelijkerwijs aan het begin van de straat aan te treffen, dat kan bijv. ook al bij de toegangsweg tot de wijk geweest zijn.
Slotermeerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat er ander teveel roet op die schotels neerslaat?
Is toch de Kolenkit?![]()
Heb dat bord nog nooit gezien.
Iemand anders wel?
Met aan komen rijden en wegrijden? Op een winkelcentrum gaat het natuurlijk wel de hele dag door.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:06 schreef Anno1982 het volgende:
Ik zet de motor altijd uit nadat ik geparkeerd heb en voor zover mij bekend komen er dan geen uitlaatgassen meer uit.
Maar dan snap ik nog niet waarom alleen een onderbord hangt. Want zoals aangegeven:quote:§ 10. Parkeren
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
b. voor een inrit of een uitrit;
c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
d. op een parkeergelegenheid:
1°. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;
2°. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;
3°. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;
e. langs een gele onderbroken streep;
f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;
g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
2. Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.
3. De bestuurder mag zijn voertuig niet dubbel parkeren.
4. Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E 4 tot en met E 13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 03:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Onderbord zonder gebodsbord... Betekend helemaal niets...
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Bij bedrijf waar ik werk moeten we verplicht achteruit inparkeren i.v.m veiligheid met uitrijden.
M'n vriendin heeft stage gelopen bij defensie (LM) en daar was het ook verplicht. De marechaussee schreef zelfs verbalen uit als je je auto verkeerd had staan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Bij bedrijf waar ik werk moeten we verplicht achteruit inparkeren i.v.m veiligheid met uitrijden.
Geen. De wet voorziet simpelweg niet in een mogelijkheid om achteruit parkeren te verbieden en er is ook geen (RVV) bord voor. Vandaar de halfbakken "oplossing" met het onderbordje.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef Ridocar het volgende:
Ik zou zo'n bord gewoon negeren. Wat is trouwens de feitcode, mocht je toch een verbaal krijgen?
Ja bent dan ook niet de enige die het gewoon negeert zo te zienquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef Ridocar het volgende:
Ik zou zo'n bord gewoon negeren. Wat is trouwens de feitcode, mocht je toch een verbaal krijgen?
dat denk ik ook, kunnen ze de parkeerschijf zo aflezen en niet onveilig op de weg te moeten lopen/staanquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:03 schreef dribbel79 het volgende:
of dat de parkeerwacht gewoon vanaf de stoep de vergunningen kan controleren (hoeven ze niet van de stoep af en is de arbo ook blij)
Idem bij mijn vorige woning. Hier werd het idd op uitlaatgassen gegooid.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:12 schreef Bastoenie het volgende:
Een kameraad van mij had dat ook bij zijn woning, dat bord was er neer gezet door de VVE. Als je dat niet deed kreeg je door middel van een briefje het vriendelijk verzoek dit niet weer te doen. Had daar te maken met het aangezicht volgens mij en de uitlaatgassen. Kul dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |